MTV3: Idols 2007

  • 549 064
  • 3 334

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ted Raikas kirjoitti:
Mielestäni mies sanoi vaan totuuden ja samalla myös rehellisen mielipiteensä. Se joka ei totuutta kestä, on parempi jäädä takaa-alalle, ettei tule epämukavia ylläreitä.

Itse asiassa olen Arin kanssa samaa mieltä. En pidä Remua kaksisena laulajana ja korkeintaan keskinkertaisena rumpalina. Mutta nyt kyse onkin siitä, onko tuollaisten irti mistään asiayhteyksistä olevien kommenttien heittäminen julkisesti fiksua tai hyvien tapojen mukaista? Itse olen sitä mieltä, että ei ole.

Jos rehellisiä ollaan, niin objektiivisesti mitattuna eivät useimmat suomalaiset kestotähdet kuten Paula Koivuniemi, Danny, Hector, Pepe Willberg, ym. ole laulajina kovin kummoisia. He ovat kuitenkin tehneet ihailtavan pitkän uran kuten Remukin. Ei allekirjoittaneelle ainakaan tulisi mieleen alkaa arvostella näitä oman kohderyhmänsä ikoneiksi nostettuja kasvoja heidän puutteittensa perusteella, vaikka olisinkin sitä mieltä, että osalla heistä voisikin olla parempi lauluääni.

Jos itse olet sitä mieltä, että joku tuttavasi on ruma, onko sinulla tapana kertoa se ääneen ja sanoa mielensä pahoittavalle ystävällesi, että "Se joka ei totuutta kestä, on parempi jäädä takaa-alalle, ettei tule epämukavia ylläreitä"?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No, joo. Samaa mieltähän minäkin lopulta olen. Ari päästi suustaan vähän sammakoita, mutta luulisi, että mies tuosta ottaa opikseen. Jos älliä on. Tuntuu vaan, että tätä vähän paisutellaan koko juttua, mutta jokainen reagoi aina eri tavalla.

Eiköhän tämä juttu ole taputeltu näiltä osin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ted Raikas kirjoitti:
No, joo. Samaa mieltähän minäkin lopulta olen. Ari päästi suustaan vähän sammakoita, mutta luulisi, että mies tuosta ottaa opikseen. Jos älliä on. Tuntuu vaan, että tätä vähän paisutellaan koko juttua, mutta jokainen reagoi aina eri tavalla.

Eiköhän tämä juttu ole taputeltu näiltä osin.

Jes, jäädään odottamaan seuraavan viikon esityksiä.

Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tämä sammakko Arin suosioon.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ari Koivunen, Mr. Kusipää of Finland. Vittu toivottavasti tiput äkkiä saatana! On sillä pokkaa, eihh jumalauta!!

Pakko kompata kyllä Ile Kalliota, joka Ilta-Sanomissa sanoo:

En tiedä siitä jätkästä (Arista) mitään, enkä tiedä, miten sillä on kanttia sanoa tuollaista Remusta. Remu on tällä alalla yksi tämän maan kovimmista jätkistä.

- Kyllä hän on minun mielestäni näyttänyt sen aika hyvin, jos Roadrunner on äänestetty Suomen kaikkien aikojen kovimmaksi rockalbumiksi. Ei se tule millään tsäkällä tai Idols-meriiteillä, vaan tekemisellä ja osaamisella.

Ari "pikku aa" Koivuselta odotan julkista anteeksipyyntöä. Vaikka tuskin se paska sitä tajuaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ted Raikas kirjoitti:
Eiköhän tämä juttu ole taputeltu näiltä osin.

Kyllä, joo. Ehkä, tai ainakin luulisin näin. Arin ainoa oikea teko tämän jälkeen olisi pyytää julkisesti anteeksi ja jollain tavalla valuttaa ne kuset pois sieltä päänupista.

Eikä Arin kommentti "eihän se ole ikinä osannut laulaa tai rumpuja soittaa, mutta arvostan mitä on tehnyt suomalaisen rock-musiikin eteen" oikein kaukaa totuudestakaan mene.

Voipi olla, että ei. Mutta etenkään kilpailussa, jonka voittoon tarvitaan mahdollisimman kova yleisön suosio ei mielestäni ole varaa mennä tuollaista sanomaan. Remu on kuitenkin hyvin suosittu suomalaisten keskuudessa ja voin uskoa, että niin minun kuin monen muunkin suomalaisen fanitus Aria kohtaan hiipuu.

Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tämä sammakko Arin suosioon.

Kyllä luultavammin ja koko Arin käytös muutenkin. Leuhkoilla tyypeillä kun ei ole tapana voittaa tällaisia kisoja.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luulen kyllä, että nyt on puolihuolimaton herja otettu Remun ja lehdistön puolelta vastaan kivikovana vittuiluna.

Tuohan on ihan vanha heitto jos vähän halutaan kaverille naljailla hyvässä mielessä. Esim. jos pyytäisi vaikka Gretzkyä sanomaan muutaman sanan Kurrista, niin huumorimies jos olisi, niin voisi heittää vaikka:

"Joo, kyllähän se Jari mukava kaveri on, mutta ei se kyllä kiekkoa saanut ikinä mistään sisään".

En usko että tuossa on mistään tämän kummemmasta kysymys. Lahtelaishuumori viuhahti yli Henryn otsatukan(ja muutaman muunkin).
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lavaesiintyminen on kanssa jännä juttu. Viime vuodelta muistamme, kuinka Katri Ylander ei meinannut uskaltaa tulla mikrofonin takaa yleisön eteen sitten millään. Tänä vuonna esiintyjät ovat toki rohkeampia, mutta kovin luontaista lavakarismaa ei tunnu löytyvän keltään.

Kristian kylläkin yrittää, mutta tuntuu siltä että hän miettii liiaksikin esiintymistään, jolloin itse laulu paikka paikoin kärsii. Vallankin se edellisviikon yleisön joukossa kirmailu oli selkeästi ylimitoitettua, sillä eihän se välity samalla tavalla suurimmalle äänestyskunnalle eli kotiyleisölle. Yhtä kaikki, hänen esiintymisestään paistaa liika suunnitelmallisuus, eli liikkeet eivät näytä tapahtuvan spontaanisti. Potentiaalia kuitenkin on, ja häneltä varmaan irtoaisi paras live-keikka.

Ari puolestaan...no sanotaan näin, että ilmeisesti headbanging on hänen mielestään riittävä koreografia. Saattaa olla parempikin näin, sillä ainakin tähänastisissa esityksissään hän on ollut aika orvon oloinen siellä lavalla. Ja mikä pahinta, se vaatimaton hytkyminenkin näyttää tapahtuvan ihan eri rytmissä itse musiikin kanssa. Karaokemeininkiä.

Annan lavaesiintyminen painottuu ulkoasuun ja poseerauksiin. Onhan se tietysti niinkin, että hitaat r'n'b -biisit eivät juurikaan vaadi mitään suureellista lavaliikehdintää tuekseen, jos ääni ja laulutaito ovat kohdallaan. Mutta mutta, vähänkin tiukempaa tahtia biittiin niin pitäisi sitä liikettä siellä nivelissäkin näkyä.

Kristiinalla on vähän sama juttu kuin Annalla, mutta ilman ulkoasua ja poseerausta. Jotain sentään oli mietitty Don't Speak -esitykseen, eli alkutahdit lattialla istuen ja loput sitten seisaaltaan biisiin eläytyen. Hänen puolustuksekseen on sanottava, että jotkin hänen elkeistään tukevat laulun viestiä ja yleensä ne näyttävät tulevan melko luonnollisen näköisesti. Silti hän on tämän nelikon pidättyväisin lavaesiintyjä, mutta ei silti huonoin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
vilperi kirjoitti:
Mielestäni Arilla ei ole kyllä varaa laukoa Idols-kilpailijana suustaan mitään tuollaista Remusta eikä kenestä muustakaan kuuluisasta artistista. Ari on kuitenkin vasta Idols-kilpailun neljäs vähintään, joten ei tuollaisella meriitillä luulisi olevan varaa haukkua Remun tasoista artistia. Luuleekohan poika tosiaan sitten itse osaavansa paremmin kuin Remu kaiken?

Miksei ole? Jos se rumpalina pitää Remua paskana rumpalina ja laulajana pitää Remua niinikään paskana laulajana, niin miksei sitä saisi sanoa ääneen.

Mulla ei ole mitään meriittejä eikä tule olemaankaan, mutta munkin mielestä Remu on paska rumpali ja paska laulaja. Ei se Hurriganesin menestystä kuitenkaan yhtään himmennä. Siihen bändiin se paska rumpali ja paska laulaja oli ihan omiaan, mutta ei sen soittotaitoja sen takia tarvitse ylistää, koska niiden ylistäminen on faktisesti paskapuhetta. Hurriganesin tapauksessa bändi oli aivan helvetin paljon enemmän kuin osiensa summa.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Wesku kirjoitti:
Mä luulen kyllä, että nyt on puolihuolimaton herja otettu Remun ja lehdistön puolelta vastaan kivikovana vittuiluna.

Tuohan on ihan vanha heitto jos vähän halutaan kaverille naljailla hyvässä mielessä. Esim. jos pyytäisi vaikka Gretzkyä sanomaan muutaman sanan Kurrista, niin huumorimies jos olisi, niin voisi heittää vaikka:

"Joo, kyllähän se Jari mukava kaveri on, mutta ei se kyllä kiekkoa saanut ikinä mistään sisään".

En usko että tuossa on mistään tämän kummemmasta kysymys. Lahtelaishuumori viuhahti yli Henryn otsatukan(ja muutaman muunkin).

En tiedä mitä on tarkoittanut, mutta mä arvostan ainakin sitä, että sanoo oman mielipiteensä vaikka se olisikin tässä kohtaa ns. väärä. Nämä "Remu on todellinen pioneeri ja ammattilainen, me kaikki saamme olla hänelle kaikesta kiitollisia" -tyyppiset lausunnot ovat niin sieltä. Jos ei pidä Remua minään, sanoo sitten vaan jos siltä tuntuu. En mäkään pidä sitä minään, olisin toisaalta kyllä juuri tuolla tavalla pliisumpi ja diplomaattisempi.

Julkinen anteeksipyyntö my ass.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hohhoi, jopa on taas lööppi saatu aikaan. Pääsemmeköhän ensi viikolla lukemaan kuinka joku tavis haukkuu jotain sm-liigan pelaajaa paskaksi, vaikka itse ei ole lähelläkään tuota tasoa? Mitähän helvetin väliä edes on, osaako Remu jonkun mielestä laulaa ja soittaa? Ja mitä tekemistä tuolla asialla on sen kanssa, että se on tehnyt elämäntyönsä tuolla alalla? Pitäiskö Sepi Kumpulaisen virtuoosimainen kitarointi nostaa myös jalustalle ja kieltää arvostelu? Mikäpä siinä, jatkakaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sanokoon Ari Remusta mitä haluaa. Whatsäpätsä-digi-digi-leuka-lerppuu-gedon-smokincrackinbackofthecadillac. Jos tuota mustalaista pusheria ei arvosta, niin kai sen ääneen saa sanoa.

Ainoa joka tässä Ari-Remu kohussa on tehnyt itsestään pellen on Jatkoajan keskustelupalstan oma runoilijapoika Ted Raikas. Takki kääntyy kuin mixulla ikään. Kannattaisi katsoa näitä lähetyksiä ja alkaa vasta sitten vittuilemaan.

Ja edelleen Whitesnake ei ole "Arin genreä". Arissa on bluesia yhtäpaljon kuin Conan O`Brienissa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eihän Remu rumpalina eikä laulajana mikään tekijä olekaan ja kai sen nyt kaikki tietää, mutta se että tuollainen nilkki wannabe julkkishevari lähtee arvostelemaan Ganes-legendaa, osoittaa juuri sen mitä Remu sanoikin, kaveri ei oikein snaijannut Remun kommentteja ja taitaa olla vähän yksinkertainen muutenkin. Ei kai kukaan esim. Claptoniakaan voi väittää laulajaksi, vaikka skebaa osaakin vääntää sen edestä, mutta aika naivia olisi tällaisen wannabe-hemmon lähteä Claptoninkaan laulutaitoja julkisesti arvostelemaan.
 

Mace

Jäsen
Arin tapauksessa kyse on nimenomaan siitä, että kokeneista ja urallaan menestyneistä artisteista ei yksinkertaisesti lauota tuollaisia kommentteja julkisesti, vaikka kuinka oltaisiin itse jotain mieltä. Ja mielestäni tuo kuulostaa paljon pahemmalta Idols-kilpailijan suusta kuin jonkun kilpailuun millään tavalla liittymättömän henkilön sanomana, koska tuosta syntyy helposti juuri sellainen fiilis, että Arilla on noussut päähän oma "menestyksensä". Kyllä tuossa on kyse ihan puhtaasti käytöstavoista ja sen ymmärtämisestä, että ns. omaan pesään ei kannata kusta. Itse en ole koskaan diggaillut Remusta (joka on itse asiassa hyvin omituinen tyyppi) tai Hurriganesista, mutta kyllä tuo Arin kommentti kieltämättä yllätti ja työnsi varmasti herneitä monen "alan miehen" sieraimiin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mace kirjoitti:
Arin tapauksessa kyse on nimenomaan siitä, että kokeneista ja urallaan menestyneistä artisteista ei yksinkertaisesti lauota tuollaisia kommentteja julkisesti, vaikka kuinka oltaisiin itse jotain mieltä.
Miksei?

Mies sanoo mitä mies sanoo ja mies kantaa vastuunsa sanomisistaan. Kaikenmaailman Dannyt, Remut, Kojot ynnä muut ovat avointa riistaa siinä kuin muutkin. Jumalauta, tuolla on toisten laulutaitoja arvostelemassa Niina vitun Tapio - toinen niistä pikkuoravista joka lauloi "Jos sä et tahdo olla mun kaa".
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Mike kirjoitti:
Miksei ole? Jos se rumpalina pitää Remua paskana rumpalina ja laulajana pitää Remua niinikään paskana laulajana, niin miksei sitä saisi sanoa ääneen.

Kaikessa on kyse ajasta ja paikasta.
Vaikka kuinka kapinallisuus kuuluu rokkiin, niin pitäisi hiukan nenää pidemmälle ajatella, jos oikeasti haluaa olla "rock" niin silloin ei mene formaatti-ohjelmiin mukaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SergeiK kirjoitti:
Ainoa joka tässä Ari-Remu kohussa on tehnyt itsestään pellen on Jatkoajan keskustelupalstan oma runoilijapoika Ted Raikas. Takki kääntyy kuin mixulla ikään. Kannattaisi katsoa näitä lähetyksiä ja alkaa vasta sitten vittuilemaan.
Takki on kääntynyt ja millä lailla? Niin ja millä lailla olen vittuillut?
 

Mace

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Miksei?

Mies sanoo mitä mies sanoo ja mies kantaa vastuunsa sanomisistaan. Kaikenmaailman Dannyt, Remut, Kojot ynnä muut ovat avointa riistaa siinä kuin muutkin. Jumalauta, tuolla on toisten laulutaitoja arvostelemassa Niina vitun Tapio - toinen niistä pikkuoravista joka lauloi "Jos sä et tahdo olla mun kaa".

Tarkoitin siis sitä, että hyviin käytöstapoihin ei kuulu laukoa tuollaisia loukkauksia. Totta kai Ari saa puhua, mitä haluaa, mutta kohu johtuu nimenomaan siitä, että noin ei vain yleisesti ottaen toimita, koska porukka osaa käyttäytyä ja tietää, että omaan pesään kuseminen on myös vahingollista.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
SergeiK kirjoitti:
Ainoa joka tässä Ari-Remu kohussa on tehnyt itsestään pellen on Jatkoajan keskustelupalstan oma runoilijapoika Ted Raikas. Takki kääntyy kuin mixulla ikään. Kannattaisi katsoa näitä lähetyksiä ja alkaa vasta sitten vittuilemaan.
.

Just luin aikaisemmat viestit(isolla vaivalla) ja tulin siihen tulokseen, että Ted Raikas toimi fiksusti, myönsi että hätiköi asian suhteen (ilmeisesti keltaisen lehdistön- ennakkoluuloisuuden kanssa)
Myönsi kuitenkin että puhui turhan aikaisin, eikä alkanut provoilemaan tms. Ei pelle minun silmissäni.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kuka haluaa olla rokkitähti?

Kilpailijamme tänään:

Henry "Remu" Aaltonen, 59, Borgå. "Muistan talven 1962, oli pakkasta -43 kun tuotiin rokkia Suomeen Kirkan kanssa. Ei nykyajan nuoret ymmärrä. Mutta voinko mä lähtee himaan, pitää jaksaa huomenna herätä aikaisin antiikkimessuille, että voi tehdä parhaat löydöt."

Ilkka Tahvo "Kaija" Kallio, 51, sviddu Espoo. "Ennen vanhaan piti osata soittaa ja laulaa hyvin. Silloin kunnioitettiin vanhempia ihmisiä, sen pitäisi nykynuortenkin muistaa. Mutta voisinko minä lähteä kotiin valmistautumaan illan keikkaan? Juuri eronneiden keski-ikäisten vastaanottovirkailijoiden itkettäminen on rankkaa hommaa."

Ari "Hevi-Ari" Koivunen, 22, Lahesta. "Ihan sama mitä jotkut entisajan starbat tai levy-yhtiön pomot nillittää. Mä teen mun omaa juttua, tykätkää tai ei, ihan sama. Mä lähen nyt baariin."
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Arin näkemys Remun muusikontaidoista nähtiin televisiossa torstaina, mutta kommentti oli nauhoitettu jo ennen rocklegendan tuomaripestiä."

Ko. pätkä on siis Ilta-Sanomien jutusta, jossa Remu ihmettelee Arin kommentteja. Jotenkin huvittavaa, että suuri osa sekä Ilta-Sanomien että Iltalehden jutuista koskee sitä, kun Remu miettii, käsittikö Ari väärin hänen antamansa kehuvan palautteen ja siksi nyt mollaa Remua. Vaikea käsittää väärin, jos ei ole vielä sitä palautetta edes kuullut. Tämän olisivat toimittajat voineet Remullekin kertoa.

Muuten tuntuu, että taas on tehty kärpäsestä härkänen. Hurriganes ja varsinkin Remu on aina tunnettu kovasta asenteesta ja tarttuvista biiseistä, ei niinkään soitto- tai laulutaidosta. Tämän varmasti Arikin tiedostaa, mutta kukapa siitä juttua lehtiin tekisi...
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urpohan se olikin

Iltiksestä:

"- Onhan se kova jätkä, mut ei se oo ikinä osannut laulaa tai soittaa rumpuja, Ari laukoi.

- On tappavan tosi, että ei se niitä kahta asiaa osaa, Ari vahvisti IS:lle torstai-iltana."

Perun aiemmat arvailuni ja totean "minimaalisen pienen a:n" olevan todella urpo pikkupoika lahest.

Toivon erittäin pikaista putoamista. Legendoille ei sovi päätä aukoa vaan kunnioittaa. Ottaa se sitten miten lujille tahansa.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
SergeiK kirjoitti:
Miksei?

Mies sanoo mitä mies sanoo ja mies kantaa vastuunsa sanomisistaan.

Nonni!! Nyt on sanonut "pikku p" asiansa. Vastuunkantoa odottaen.
 

julle-jr

Jäsen
Jos toimittaja on kysynyt Arilta, että onko Remu mielestäsi hyvä laulaja, niin totta hitossa Ari on sanonut että ei ole jos hän on sattunut olemaan sitä mieltä. Eikä siinä edes ole mistään kusen päähän nousemisesta kyse, koska ei Ari väittänyt itse olevansa Remua parempi. Jos joku ei ole jonkun mielestä hyvä niin hittoako sille voi. Sanoohan Jone Nikulakin Alicia Keysiä kammottavaksi yms.

No, myönnetään, ei kaikkea paskaa tarvitse julkisesti sanoa, mutta toimittajien vikahan se tavallaan myös on kun kyselevät kaikkea paskaa. Rehellinen rokkari sanoo mitä rehellinen rokkari sanoo, eikä kaikesta tarvitse (eikä voi) tykätä.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
julle-jr kirjoitti:
Jos toimittaja on kysynyt Arilta, että onko Remu mielestäsi hyvä laulaja, niin totta hitossa Ari on sanonut että ei ole jos hän on sattunut olemaan sitä mieltä. Eikä siinä edes ole mistään kusen päähän nousemisesta kyse, koska ei Ari väittänyt itse olevansa Remua parempi. Jos joku ei ole jonkun mielestä hyvä niin hittoako sille voi. Sanoohan Jone Nikulakin Alicia Keysiä kammottavaksi yms.

No, myönnetään, ei kaikkea paskaa tarvitse julkisesti sanoa, mutta toimittajien vikahan se tavallaan myös on kun kyselevät kaikkea paskaa. Rehellinen rokkari sanoo mitä rehellinen rokkari sanoo, eikä kaikesta tarvitse (eikä voi) tykätä.
Juniorin ei todellakaan olisi pitänyt mennä kommentoimaan negatiivisessa sävyssä elävän legendan saavutuksia yhtään. Olisi vaan todennut lyhyesti, että Remu Aaltonen on suomirockin elävä legenda ja jättänyt asian siihen. Aloittelijoiden on syytä pysyä hiljaa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
MS kirjoitti:
Olisi vaan todennut lyhyesti, että Remu Aaltonen on suomirockin elävä legenda ja jättänyt asian siihen. Aloittelijoiden on syytä pysyä hiljaa.
Näin. Tämän jälkeen on kyllä kenenkään vaikea väittää, etteikö rock olisi kuollut.

Ei ihme, että nuoriso tuntee vetoa hiphoppiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös