Mopoautolla moottoritielle – valmennus 2016 =>

  • 19 218
  • 142

Baldrick

Jäsen
HIFK ei ole enää nykyään sitä mitä se on ollut ennen, kysy vaikka HIFK-faneilta. Heidän suunnaltaan on kuulunut useita kateellisia kommentteja JYPin pelaamiseen liittyen.

Ja ennenkaikkea, kun tuon esille viestissä oman mielipiteeni, niin onko järkevää aloittaa siihen vastaaminen sanoilla "Ei pidä paikkansa."? Eli siis väität, että en ole oikeasti sitä mieltä, mitä itse kirjoitin?

HIFK:n pelejä olen silloin tällöin katsellut toissakaudella. Tietysti jos HIFK ei nykyään taklaa, niin on aika päivittää käsityksiäni. JYPin pelejä olen tällä kaudella katsonut enemmistön.

Tietysti väittämäsi viihdyttävyyden ja dominoinnin kohdalla ensimmäinen on makuasia, mutta dominoivin peliesitys JYPiltä ei taida kuulua niin selkeästi mielipidekiistaksi. Varmasti hieman aika kultaa muistoja, mutta se ei poista sitä faktaa, että JYP täydellisesti pelatessaan RD:n tai Ahon aikana saattoi hallita peliä täysin ja puolusti hyviäkin kiekollisia joukkueita täysin aseettomiksi, eikä sellaista pelirytmin tai -tapahtumien hallintaa ole Veltsun aikana nähty.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Ihan odotettu uutinen tämä on. Itse olisin kaivannut uutta valmentajaa ihan vaan vaihtuvuuden vuoksi mikäli hyviä vaihtoehtoja olisi ollut. Nyt nähtiin että Virtasen suorittaminen riittää ja en pidä tätäkään pahana vaihtoehtona. Kyllähän Marko on kehittynyt parin vuoden aikana valmentajana ja tuloksellisestikin mennyt ihan hyvin, vaikka epätasaisuus vaivaa edelleen peliä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Luulenpa, että valitettavasti noita asenteita ei muuteta mitenkään ainakaan ennen kevättä. Vaikeaa se on kun näyttää pinttyneen usean tavaksi keskustella tuo kuorossa organisaation ja JYP-henkilöiden ilkkuminen ja negaation kautta kommentoiminen. Itse olen valinnut keinokseni noiden vihapuheiden tuomitsemisen omalla tyylilläni ja selkeimmän höpöhöpön alas ampumisen silloin kun jaksan, usein en nykyään juurikaan jaksa.

Tämän verran vielä keskustellaan. Kysehän ei ole todellakaan mistään asenteesta toista ihmistä kohtaan. En minä ainakaan halua JYPille mitään negatiivista mutta en kyllä lähde kääntämään selkääni ongelmilta vaan puutun niihin ja yritän kehittää ideoita ongelmien ratkaisua ajatellen. JYPin tämän hetken ongelma on pelityylissä tai jopa ajoittain sen puutteessa, joukkueen sytyttämisessä ja ailahtelevaisuudessa. Kaikki ovat valmentajasta riippuvaisia asioita ja siksi valmentajan vaihtoa toivoin. Ei Virtasen itsensä takia sillä miestä vastaan minulle ei vieläkään ole mitään. Olihan hän JYPin monivuotinen kapteeni. Toivoin valmentajan vaihdosta JYPin joukkueen, yhteisön ja JYPin itsensä kannalta. Niin ei tapahtunut ja kieltämättä JYPin tulevaisuus huolestuttaa. Luonnollisesti toivon että Virtanen kritiikin onnistuu hiljentämään mutta näytöt siltä saralta eivät ole hyvät. Erinomainen valmentaja olisi kritiikin hiljentänyt jo ensimmäisenä vuotenaan, viimeistään toisella. Aho siinä onnistui. Virtanen siinä ei ole onnistunut vieläkään.

Olen yrittänyt vetää tuota JYPin päälle valuvaa sontaa omaan syliini tällä palstalla jo ikuisuuden. Raskasta se on olla "posijengin" äänitorvena vuodesta toiseen. Ei sillä ystäviä täältä ainakaan saa. Taktiikkani ongelma on näemmä se, että saan ne haukut, mutta ei se näytä olevan pois JYPiltäkään. Ei itsestäni kuitenkaan enempää.
Minkä ihmeen takia? Mitä tuollainen marttyyrius auttaa? Ongelmat ovat kuitenkin JYPin, eivät sinun. Mitä se auttaa JYPiä että ongelmat kuvainnollisesti lakaistaisiin maton alle? Ei ne ongelmat sillä tavalla korjaannu.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmasti hieman aika kultaa muistoja, mutta se ei poista sitä faktaa, että JYP täydellisesti pelatessaan RD:n tai Ahon aikana saattoi hallita peliä täysin ja puolusti hyviäkin kiekollisia joukkueita täysin aseettomiksi, eikä sellaista pelirytmin tai -tapahtumien hallintaa ole Veltsun aikana nähty.
Kyllä Virtasenkin kaudella on dominoivaa peliä nähty kun kaikki on loksahtanut paikalleen ja peli on silloin ollut todella näyttävää. Itselleni tulee esimerkiksi mieleen koko puolivälieräsarja Bluesia vastaan viime keväänä. Jaan kuitenkin palstaveljien ja -siskojen huolen siitä, että riittääkö materiaali pelitavan toteuttamiseen matsista toiseen, ja myös runkosarjassa ajoittain nähdyt mahalaskut ovat olleet ikävää katsottavaa.

Ei RD:n tai Ahon pelikirjatkaan voittamattomia olleet, mutta molemmilla herroilla on JYPin peräsimessä yksi mestaruus Veltsun nollaa vastaan tähän mennessä. Uuden sopparin myötä on nyt ainakin mahdollisuuksia näyttää mihin kyvyt riittää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HIFK:n pelejä olen silloin tällöin katsellut toissakaudella. Tietysti jos HIFK ei nykyään taklaa, niin on aika päivittää käsityksiäni. JYPin pelejä olen tällä kaudella katsonut enemmistön.

Tietysti väittämäsi viihdyttävyyden ja dominoinnin kohdalla ensimmäinen on makuasia, mutta dominoivin peliesitys JYPiltä ei taida kuulua niin selkeästi mielipidekiistaksi. Varmasti hieman aika kultaa muistoja, mutta se ei poista sitä faktaa, että JYP täydellisesti pelatessaan RD:n tai Ahon aikana saattoi hallita peliä täysin ja puolusti hyviäkin kiekollisia joukkueita täysin aseettomiksi, eikä sellaista pelirytmin tai -tapahtumien hallintaa ole Veltsun aikana nähty.
HIFK ei taklaa nykyään, siitä juuri on kysymys. Aika erikoista puhua, että HIFK-pelejä katsellessa käy kateeksi, kun et niitä edes katso?

Viestini pointti oli enemmänkin juuri tuossa viihdyttävyydessä. RD:n JYP oli peleissä dominoivampi osapuoli paljon useammin, kuin Veltsun JYP, mutta Veltsun joukkue on parhaimmillaan ollut jopa dominoivampi, kuin RD:n joukkue koskaan. Tätä ei tosiaan ole tällä kaudella vielä nähty, enkä tiedä tullaanko näkemäänkään. Tällaisia pelejä nähtiin kuitenkin kahden edellisen kauden aikana karkeasti arvioituna noin 15 kappaletta, eli 7-8 per kausi keskimäärin. Vaikea niitä on toki sieltä huonojen pelien joukosta erityisesti muistaa, mutta itse olen niihin kiinnittänyt erityistä huomiota.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Itse olen valinnut keinokseni noiden vihapuheiden tuomitsemisen omalla tyylilläni ja selkeimmän höpöhöpön alas ampumisen silloin kun jaksan, usein en nykyään juurikaan jaksa.
Vihapuhe on muuta kuin se, ettei pidä jonkun kaljusta, pärstästä tai valmentajan pelityylistä - jos sitä tarkoitat. Vihapuhe on jotain paljon rajumpaa ja sellaista JYP-ketjuissa ei ole mielestäni näkynyt. Eikä pidäkään näkyä! Negatiivisuutta on taatusti havaittavissa, mutta kuten sanoit, se nyt on monen henkilön (palstaminän?) tapa lähestyä asioita eikä syytekynnyksen ylittävä rikos sinänsä. Tyylinsä kullakin.

No, se metakeskustelusta. Pressitilaisuudessa Virtanen nostettiin seuran toimesta samaan kategoriaan nuorten valmentajakykyjen, kuten Törmäsen ja Marjamäen joukkoon, Dufvakin arvosti Virtasta jo ennen päävalmentajapestiä korkealle. Onhan se totta, että JYP ei ole suoranaisesti flopannut kertaakaan. Jokerit, HIFK, TPS - kaikki ovat mönkineet vuorollaan paremmista resursseista huolimatta sarjataulukon väärässä päässä. Ei Virtasen aikakausi ole ollut katastrofi. Joukkuehan on - myönnettiin sitä tai ei - heikentynyt Virtasen valmentajavuosien saatossa koko ajan, ainakin paperilla.

Virtanen hahmona ei aiheuta minussa negatiivisia värinöitä - en vain ole varma, osaako hän siirtää ajatuksensa ja "ideologiansa" kuinka pätevästi tekemisen tasolle ja ottaa huomioon pelaajien (rajallisen) kyvyn omaksua asioita peliruuhkan keskellä? Pelitapa ei ole helpoimmasta päästä. Nyt Virtasella pitäisi viimeistään olla käsissään ne palikat, jotka JYPin budjetilla on mahdollista saada kasaan hänen pelikirjaansa toteuttamaan. Joukkuekaan ei ole muuttunut radikaalisti viime kauteen nähden. Pelaajiston pitäisi siis olla "Virtasen näköinen" (tämä sanottu ilman piiloviestejä, etu- tai takaperin luettuna) sekä taktisen että pelillisen osaamisen suhteen. Tietenkin niissä rajoissa, mitä pelaajabudjetti asettaa.

Ympäripyöreää, ympäripyöreää. Ymmärrän miksi Virtanen sai jatkopahvin, toisaalta olisin kaivannut uusia tuulia. Näillä mennään.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
No JYP on tehnyt ratkaisunsa ja Holtari on ilmaissut kovan luoton Virtaseen. Olisiko aika laittaa pulinat poikki ja keskittyä kannattamiseen? Materiaaliltaan JYP on heikoin 8 vuoteen. Nyt on vaan katsottava mihin tällä pääsee ja oltava kärsivällisiä.
 
Ihme ininää täällä. Marko on osoittanut teoillaan olevansa ehkä koko Liigan vakuuttavin päävalmentaja.
Uskon vakaasti, että Markon johdolla nostellaan kannua jo tänä vuonna.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomenta. Uusi päivä, uudet mutinat. On tultava vielä vastaamaan ainakin tähän Huerzon asialliseen palautteeseen.

Vihapuhe on muuta kuin se, ettei pidä jonkun kaljusta, pärstästä tai valmentajan pelityylistä - jos sitä tarkoitat. Vihapuhe on jotain paljon rajumpaa ja sellaista JYP-ketjuissa ei ole mielestäni näkynyt. Eikä pidäkään näkyä! Negatiivisuutta on taatusti havaittavissa, mutta kuten sanoit, se nyt on monen henkilön (palstaminän?) tapa lähestyä asioita eikä syytekynnyksen ylittävä rikos sinänsä. Tyylinsä kullakin.
Kyllä, juuri noin. Sanavalintani tuossa kohdin oli täysin väärä. Erittäin hyvä ja tärkeä huomio, kiitos. Kirjoitin viestini nopeasti väsyneenä pikkutunneilla, enkä jäänyt punnitsemaan sanojani tarpeeksi. Kävin nyt muokkaamassa viestiäni tuon sanan osalta. "Panettelupuhe" on oikea ilmaus. Ja pahoittelut muille tästä offtopic-viestistä. Jatkakaa.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No JYP on tehnyt ratkaisunsa ja Holtari on ilmaissut kovan luoton Virtaseen. Olisiko aika laittaa pulinat poikki ja keskittyä kannattamiseen?

Ja olisiko ehkä aika rikkoa se illuusio että ollaan joko kaikessa JYPin puolella tai kaikessa JYPiä vastaan? Minulle avautui vasta tovi sitten että nämä jotkut iloisemmat veijarit näkevät JYPin yhtenä isona mössönä josta joko tykkää tai ei tykkää. Välimalleja ei ilmeisesti ole ja eihän asioilla voi koskaan olla kahta tai useampaa puolta. Epäfanius, hallin tuulettaminen gloryhuntereista ja "ai nytkö JYP kelpaa" -heitot kertovat jo valloillaan olevasta sisäsiittoisuudesta. Tohdin väittää että useampi negailijakin käy mahdollisuuksien mukaan hallilla matseissa ja haluaa joukkueelle&organisaatiolle hyvää. Tuossa kohdin mitataan faniuden taso eikä jonkun lätkäfoorumille tuotettavan sisällön sävyssä.

Virtasen jatkon kanssa on opittava tulemaan toimeen, mutta mitään kollektiivista ilakointia sen ei tarvitse aiheuttaa. Varsinkaan julkaisusta seuraavana vuorokautena kun moni odotti jotain muuta nimeä valmennukseen. Ja odottanut ehkä valtaosan Virtasen aikakaudesta.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Virtasen jatkon kanssa on opittava tulemaan toimeen, mutta mitään kollektiivista ilakointia sen ei tarvitse aiheuttaa.
Asiaan myönteisesti suhtautuvat eivät saisi mielestäsi ääneen iloita hyvästä uutisesta. Varsin erikoista. Mikä sinua oikein ärsyttää tai pelottaa positiivisuudessa ja optimistisuudessa?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Asiaan myönteisesti suhtautuvat eivät saisi mielestäsi ääneen iloita hyvästä uutisesta. Varsin erikoista. Mikä sinua oikein ärsyttää tai pelottaa positiivisuudessa ja optimistisuudessa?
Oletan palstaveli ZayWestin tarkoittaneen tässä sitä että kun täällä on sinunkin toimesta tuomittu kaikenlainen negatiivinen kommentointi tästä uutisesta, niin silti tästä uutisesta saa olla harmistunut. Huomaa sana kollektiiviinen. Myös muita mielipiteitä saa olla ja niistä voi väitellä sekä keskustella mutta toisen mielipiteen tuomitseminen ei ole hyvää käytöstä.

@ZayWest toki korjaa jos minulla on väärä käsitys asiasta, vai mitä?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Asiaan myönteisesti suhtautuvat eivät saisi mielestäsi ääneen iloita hyvästä uutisesta. Varsin erikoista.

Tietenkin saavat. Aivan kuten vaikkapa sinä saat paljon mainostamasi ilon ja posimenon kautta ajattelulla lokeroida epäfaneja tai puhua hallin tuulettamisesta. Otin vain Hurricanen viestiä lainatessani kantaa siihen ettei edes toistuvan kritiikin esittäminen sulje pois sitä etteikö joukkueen tukena voisi olla. Se mittari on muualla kuin nettiin syljetyissä sanoissa.

Ja Kulttimörkö ihan kartalla olet.

Edit. Ja turhan konfliktin välttämiseksi mainittava että mielipiteiden dumaaminen on tyylitöntä ja sorrun sellaiseen itsekin. Sen sijaan faniuden kyseenalaistaminen ilman mitään käsitystä toisesta kirjoittajasta on ihan toista leveliä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Se minkä tuossa huomasin kun Olli Aitolan sopimus julkaistiin niin Aitolasta tulee 9.s pelaaja tämän kauden JYPissä jotka on ollut voittamassa Virtasen valmentamana A-nuorten sm-kultaa 2011. Se on erittäin fiksua toimintaa Veltsulta ottaa noita omia sotaratsuja lisää kokoonpanoon ja taloudellisesti ihan varmasti halvempaa nykytilanteessa kuin että haettaisiin enemmän toivotaan toivotaan tapauksia sisään. Moni muu valmentaja tuskin olisi yhtä hyvin käyttänyt tätä omaa "pelaajapankkia".
Nyt vuorokausi Virtasen jatkosopimuksen julkistuksen jälkeen ymmärrän paremmin ja paremmin seuran ratkaisua, vaikka itse olisinkin vielä odottanut. Nimet on paperissa ja Virtanen on JYPin päävalmentaja ainakin kevääseen 2017 ja sen kanssa eletään ja seuran takana seistään.

Tuolla aiemmin puhuttiin tästä negailusta ynnämuusta JYP-fanien toimesta, en jaksa uskoa että kukaan on totaalisen vittuuntunut persoonaan Marko Virtanen, vaan ihmisiä on turhauttanut juurikin se pelitavan sekavuus ja esitysten jatkuva ailahtelu. Jos fania ottaa päähän pelitapa tai esitykset niin kyllä nyt sen saa sanoa. Kukaan ei siltikään varmasti toivo JYPin häviävän ja Virtasen epäonnistuvan, vaan kyllä kaikki varmasti toivoisi että juuri Virtanen saisi homman raiteilleen. On tullut näiden kausien aikana annettua paljonkin raippaa Veltsulle mutta ei se sitä tarkoita että toivoisin hänelle epäonnistumisia. Pelaajana Marko Virtanenhan oli erittäin viihdyttävä ja ajoittain JYPin pelissä onkin vivahteita siitä minkälaista peliä pelasi Marko Virtanen urallaan JYPissä, nyt vain toivotaan että se pysyisi energisenä ja aktiivisena pidempäänkin eikä aina hyvän esityksen jälkeen tulisi heikkoa ja ponnetonta iltaa.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hmm. Keillä kaikilla sopimus on katkolla? Ensikauden päätteeksi on useammallakin (n. 6-7 pelaajaa), mutta tämän kauden jälkeen taitaa hyökkäyksessä loppua soppari vain Boycella, Lahdella ja Nenosella ja sisään on varmuudella tulossa Louhivaara ja todennäköisesti Hytönen. Toki voin olla väärässäkin, koska noita kaikkia sopimuksia ei kovin helposti yhdestä paikkaa näe. Puolustuksessa taas luultavasti tarvitaan Luoman korvaaja ja siihen päälle kunhan Yonkmanille saadaan jatko sorvattua niin sielläkään ei mitään hätää ole. Tasapainoinen ja vahva jengi näillä näkymin siis luvassa ja omatkin kasvatit taas vuoden vanhempia.
Eliteprospectsin mukaan sopparit loppuu seuraavilta; Saikkonen, Tarkki, Hietanen, Kemiläinen, Luoma, Pulli, Salonen, Yonkman, Antonen (optio), Boyce, Hotakainen (optio), Kanninen, Lahti, Löfman, Nenonen, T. Nättinen ja Salmio.
Mutta nythän kausi on vasta alussa, joten tässä voi tapahtua mitä vaan.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletan palstaveli ZayWestin tarkoittaneen tässä sitä että kun täällä on sinunkin toimesta tuomittu kaikenlainen negatiivinen kommentointi tästä uutisesta, niin silti tästä uutisesta saa olla harmistunut. Huomaa sana kollektiiviinen. Myös muita mielipiteitä saa olla ja niistä voi väitellä sekä keskustella mutta toisen mielipiteen tuomitseminen ei ole hyvää käytöstä.
Minä olen ollut tuomitsemassa nimenomaan huonoa käytöstä, kuten sellaisten henkilöiden ilkkumista ja nimittelyä, jotka eivät täällä ole edes puolustamassa itseään. Sellainen meno on todella alhaista. Eri mieltä oleminen ei ole tuomitsemista, hemmetti! Mistä ihmeen kollektiivista puhutte? Tarkoitatteko teidän hyvävelinegakollektiivia? Onko tämä vastineeni mielestänne nyt mielipiteenne tuomitsemista ja huonoa käytöstä minulta? Pahoitanko tässäkin jotenkin herkkää mieltänne vastaamalla viesteihinne? Minusta tämä on keskustelua. Tottakai uutisesta saa olla harmistunut, ja kuten olen monesti painottanut, täällä on tilaa asiallisille mielipiteille. Mutta saako täällä iloita hyvistä uutisista ilman, että hyökkäätte toivomaan toisten riemun rajoittamista?

Toistan kysymykseni. Mikä teitä oikein ärsyttää tai pelottaa positiivisuudessa ja optimistisuudessa? Kuka tahansa kollektiivistanne voi vastata yhteisin tai omin sanoin, sallin sen ilomielin. Vai sallitteko ilomielen?

Virtasen jatkon kanssa on opittava tulemaan toimeen, mutta mitään kollektiivista ilakointia sen ei tarvitse aiheuttaa.
Kenen ei tarvitse iloita Virtasen jatkosta, ja miksi?

T: "Iloisempi veijari"

Edit: ZayWestin mukaan näemmä saa iloita, mutta perustelua tuolle ilakoinnin rajoittamisvaatimukselleen en ymmärtänyt, vika lienee täällä päässä. Pahoittelut ymmärtämättömyydestäni. Ehkäpä Kulttimörkö osaa vastata ymmärrettävämmin.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen sijaan faniuden kyseenalaistaminen ilman mitään käsitystä toisesta kirjoittajasta on ihan toista leveliä.
Auta minua ymmärtämään. Mikä ihmeen fani on sellainen joka panettelee ja mollaa fanittamaansa tahoa? Oletko kuullut vaikka nyt Pavarottifanista joka dissaa ja ilkuu ukkoa ja esiintymisiään. Tai Dingofani joka on täysin kyrpiintynyt milloin mihinkin mikä liittyy bändiin tai sen jäseniin. Minä en. Nyt täällä on henkilöitä jotka profiloivat itseään JYP-faneiksi, mutta käytöksensä viittaa johonkin aivan muuhun. En vain käsitä, ei millään pahalla. Jospa selvennätte kuinka tuo logiikka toimii.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
En kyllä ymmärrä miten Veltsun jatko luokkakokoukseen vaikuttaisi?
Tjaa'a. Jotenkin tulee mieleen vaan se täällä aiemminkin esiintynyt fraasi siitä että "Kiinnostaako ihmisiä/(tai tässä tapauksessa sopisi paremmin "pelaajia jotka on jonkinsortin "JYP-ikonin" leiman saaneet" tulla JYPiin päättämään uransa, jos kohtelu on samaa mitä parilla muulla tapauksella". Myönnän kyllä että tuo taisi olla lievähköä ylireagointia kun Veltsun jatkopahvista kuulin.

Jos Veltsun valmennus ja sitä seuraava pelitapa menee samantyyppiseksi mitä se playoffeissa oli viimekeväänä, niin en nyt niin pahalla katso vaikka mies jatkaa. Mutta jos se jatkuukin tuollaisena mitä tälläkin kaudella on nähty että 1. peli menee kuin elokuvissa ja parin päivän päästä tulee dunkkuun niin että kaikki paikat lähtee suusta niin ei sitä ainakaan hymyssä suin katsella täällä päässä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi kysymys negajengille. Mitataanko todellinen kannattajuus myötä- vai vastatuulessa?
Ken rohkenee voipi vastata. Odotan mielenkiinnolla. Anyone?

Edit: Ei kuulu mitään. Selvennetään. Silloin kun menee hyvin vai silloin kun menee huonommin?
Eihän tämän pitäisi olla kovin vaikeaa. Mitä se kannattaminen mahtaa tarkoittaa. Sitä voi sanoa tukemiseksikin. Jotkut puhuvat fanittamisesta, mutta se on jo hieman eri asia.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ensin kiitokset kummitukselle hyvistä piikeistä. Niistä sai illaksi vielä hyvät naurut ja se mukavoitti iltaa. Vilpittömästi kiitoksia.
Minä olen ollut tuomitsemassa nimenomaan huonoa käytöstä, kuten sellaisten henkilöiden ilkkumista ja nimittelyä, jotka eivät täällä ole edes puolustamassa itseään. Sellainen meno on todella alhaista.
Liigajoukkueen pelaajat ja valmennus ovat kuitenkin julkisuuden henkilöitä. Heidän työntekonsa katsomisesta maksetaan ja siten heidän tekemisiään saa kritisoida tai kehua tälläisellä keskustelupalstalla. Se on itseasiassa tämän jääkiekkoaiheisen keskustelupalstan funktio.

Todellinen kannattaminen on sitä että katsomossa tukee joukkuetta mutta muuten uskaltaa myös kritisoida toimintaa jos siinä näkee omasta mielestään jotain kritisoitavaa. Kritiikki tai kehut eivät kuulu katsomoon vaan sinne kuuluu pelkkä kannustaminen. Kritiikki ja kehut kuuluvat jälkipeleihin. Ongelmien kohtaaminen ja niiden korjaaminen, tai edes yritys siihen, on oikeaa toimintaa. Se on välittämistä. Jos ei ongelmat kiinnosta, silloin ei myöskään välitä eikä sellainen ihminen voi olla kannattaja sanan varsinaisessa merkityksessä.

Tosin pystyn kyllä tarvittaessa kritisoida myös suoraan kasvotusten ja niin olen tehnytkin joiden pelaajien kanssa. Aina rakentavassa hengessä, en koskaan haukkuen. Aivan kuten mielestäni olen tällä palstallakin tehnyt. Olisi kyllä mielenkiintoista keskustella Virtasen kanssa aiheesta...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensin kiitokset kummitukselle hyvistä piikeistä. Niistä sai illaksi vielä hyvät naurut ja se mukavoitti iltaa. Vilpittömästi kiitoksia.

Liigajoukkueen pelaajat ja valmennus ovat kuitenkin julkisuuden henkilöitä. Heidän työntekonsa katsomisesta maksetaan ja siten heidän tekemisiään saa kritisoida tai kehua tälläisellä keskustelupalstalla. Se on itseasiassa tämän jääkiekkoaiheisen keskustelupalstan funktio.

Todellinen kannattaminen on sitä että katsomossa tukee joukkuetta mutta muuten uskaltaa myös kritisoida toimintaa jos siinä näkee omasta mielestään jotain kritisoitavaa.
No olepa hyvä, haluatko lisää viihdykettä? Vastaa tuohon viimeisimpään kysymykseeni niin katsellaan mitä se poikii. Vierastan tuota "fani" nimitystä etenkin muutamien kirjoittajien kohdalla. Minusta sinunkin kirjoitusten perusteella osuvampi titteli olisi kriitikko. Kävisikö sinulle se?
Kritiikki tai kehut eivät kuulu katsomoon vaan sinne kuuluu pelkkä kannustaminen.
Jahas. Minä olenkin puhunut tässä koko ajan nimenomaan täällä palstalla käytävästä keskustelusta, koska minulla ei ole hajuakaan kuinka kollektiivinne käyttäytyy katsomossa. Tämä rupattelumme ei muuten taida enää sopia tuon otsikon alle ja saattaa aiheuttaa närää muissa kirjoittajissa ja/tai moderaattoreissa, joten ehkä haluat avata tälle uuden keskustelun (minä en jaksa) tai voidaan siirtää jatko tuonne yksityisviestien puolelle.

Loppuun vielä otsikon aiheeseen liittyvä kommenttini: Olen tyytyväinen Veltsun jatkosopimukseen. Hip hei!
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Veltsun valmennus ja sitä seuraava pelitapa menee samantyyppiseksi mitä se playoffeissa oli viimekeväänä, niin en nyt niin pahalla katso vaikka mies jatkaa.

Suurin syy miksi pelitapa on kahtena viime kaudella muuttunut pudotuspeleissä on Virtasen johdolla ulostettu Turkuun. Pelaajat eivät missään vaiheessa ole ottaneet omakseen Virtasen "reagointikiekkoa" ja Perrin oli suurin pelitavan vastustaja. Ramzi Abid kuului Perrinin rinnalla pelitavan vastustajiin ja antoi sen näkyä ja kuulua. Tästä syystä hänet myöskin ulostettiin. En ihmettelisi yhtään myöskään sitä, että muitakin profiilipelaajia tulee lähtemään. Jopa ennen sopimuskausien umpeutumista.

En ihmettele yhtään pelaajien reaktioita, koska Virtasella ei ole ensinnäkään selkeää pelikirjaa, eikä vaadittavaa uskottavuutta, jolla pelitapa iskostetaan joukkueelle. Virtaselta puuttuu myös tarvittava auktoriteetti, jolla pelaajat valmistetaan ja marinoidaan otteluihin. Tästä kielii karulla tavalla äärimmäisen ailahtelevat esitykset kaukalossa. Toinen ulospäin näkyvä epäkohta on myös se, että se ei näy millään tavalla kentällä, miten Virtanen omien sanojensa mukaan haluaa JYPin pelaavaan. Intohimo, fyysisyys ja suoraviivaisuus konkretisoituvat kentällä haluttomuutena, arkuutena ja näpertelynä.

Pudotuspeleissä 2013-2014 JYPin ollessa 0-3 - tappiolla SaiPaa vastaan, pelaajat palaveerasivat keskenään Perrinin johdolla ja aloittivat pelillisen vallankumouksen. Viime keväänä vallankumous tehtiin heti pudotuspelien alkaessa. Kuten moni muistaa, pudotuspelien JYP oli kuin päivä verrattuna siihen yölliseen runkosarjan ailahtelevaan, epävarmaan ja aneemisen JYPiin. Viime kevään pudotuspelien JYP oli Perrinin perintö ja loistavien yksilöiden esiinmarssi, joka päättyi pronssijuhliin. Marko Virtasella oli hyvin vähän osuutta siihen. Sen sijaan siihen hänellä oli suurikin osuus, että Perriniä yritettiin myydä ennen siirtotakarajaa.

Tälle kaudelle Virtanen on tosin yrittänyt tuoda takaisin niitä menestysvuosien elementtejä, kuten esimerkiksi kolmioprässi. Valitettavasti Dufvan ja Ahon vuosien ajan rakentama ja hiottu pelillinen identiteetti on kaukainen muisto vain. Hippoksen hornankattilasta on tehty puurokattila, josta käydään hakemassa pisteet kuin lusikka lapsen kädestä. Pahimmassa tapauksessa saamme seurata tätä puuhastelua ainakin seuraavat vajaat 3 vuotta.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Intohimo, fyysisyys ja suoraviivaisuus konkretisoituvat kentällä haluttomuutena, arkuutena ja näpertelynä.
Koko viestisi on täyttä skeidaa. Poimin tuohon lainaukseen vain yhden kookkaimmista nokareista. Jöötissäsi on niin monta älytöntä väitettä ilman lähdeviitteitä, että niitä en viitsi tässä alkaa erittelemään. Huikeaa olkiukoilla höystettyä paatosta. Mielikuvituksesi on huijannut sinua. Tämä siis oma mielipiteeni viestisi asiapitoisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No olepa hyvä, haluatko lisää viihdykettä? Vastaa tuohon viimeisimpään kysymykseeni niin katsellaan mitä se poikii.
Tarkoitatko tätä?
Yksi kysymys negajengille. Mitataanko todellinen kannattajuus myötä- vai vastatuulessa?
Ken rohkenee voipi vastata. Odotan mielenkiinnolla. Anyone?

Edit: Ei kuulu mitään. Selvennetään. Silloin kun menee hyvin vai silloin kun menee huonommin?
Eihän tämän pitäisi olla kovin vaikeaa. Mitä se kannattaminen mahtaa tarkoittaa. Sitä voi sanoa tukemiseksikin. Jotkut puhuvat fanittamisesta, mutta se on jo hieman eri asia.
Siihen jo vastasinkin ennen tuota sinun editointiasi heti siinä seuraavassa viestissäni joka oli juuri tämän lainauksen alapuolella.

Vierastan tuota "fani" nimitystä etenkin muutamien kirjoittajien kohdalla. Minusta sinunkin kirjoitusten perusteella osuvampi titteli olisi kriitikko. Kävisikö sinulle se?
Ei kävisi. Minä olen kannattaja. Minä rakastan JYPiä. Juuri siksi pystynkin olevan tarvittaessa kriittinen. Jos on ongelma, sitä on yritettävä korjata. Omalta osaltani se valitettavasti rajoittuu vain keskusteluihin koska pääkallopaikalla on eri miehet tekemässä päätöksiä. Erittäin mielelläni kehun jos siihen aihetta ilmenee. Jos on oikeasti viestejäni vuosien saatossa lukenut, tietää kyllä tämän.

@Hele, ansiokas kirjoitus. Hyvin on sinulla tiedossa mitä on oikeasti tapahtunut ja missä nyt mennään. Rispektit sinne. Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensin kiitokset kummitukselle hyvistä piikeistä. Niistä sai illaksi vielä hyvät naurut ja se mukavoitti iltaa. Vilpittömästi kiitoksia.
Ajatteletko oikeasti, että tällaiset voimakkaan sarkastiset vittuilut kanssakirjoittajia kohtaan ovat oikea tapa edistää keskustelua? Sinulta tulee reilusti erittäin järkevää ja asiallista tekstiä, mutta kun johonkin väliin osuu tällaista paskaa, niin se vie pohjaa kirjoituksiltasi pois aika reippaasti.

Minua ei juuri nyt häiritse kenenkään mielipiteet, olivat ne sitten negan tai posin puolella. Jokaisella on oikeus omaan näkemykseensä ja täällä keskusteluissa keskitytään nykyään ihan liikaa toisten mielipiteiden kritisoimiseen, sen sijaan että kohdistettaisiin sitä kritiikkiä oikeisiin suuntiin. Olen itse syyllistynyt täysin samaan aiemmin ja olen siitä pahoillani.

Mutta mikä minua häiritsee suuresti, on tämä omien näkemysten ja mielipiteiden esiin tuominen "faktoina". Ehkä jollain oikeasti on asioista parempaa tietoa kuin muilla, mutta epäillä sopii. Viimeaikoina eniten tähän ovat syyllistyneet kirjoittajat @Kulttimörkö ja @Hele. En tiedä onko teillä oikeasti jotain pomminvarmaa sisäpiiritietoa asioista, mutta en jaksa uskoa että on. Esitätte asioita ilman mitään lähteitä, ettekä kirjoita mitään sellaista, mikä saisi kanssakirjoittajat uskomaan teillä olevan oikeaa tietoa. Periaatteessa tuntuu siltä, että toistatte täällä sellaisia asioita, mitkä ovat joskus huhupuheina nousseet esille ja jotka sopivat nyt omaan agendaanne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös