Millä lailla ulkomaalaistaustaisuus oli oleellinen tieto tässä tapauksessa?Mielenkiintoisesti muutellaan Poliisin tiedotteita.
Millä lailla ulkomaalaistaustaisuus oli oleellinen tieto tässä tapauksessa?Mielenkiintoisesti muutellaan Poliisin tiedotteita.
Millä lailla ulkomaalaistaustaisuus oli oleellinen tieto tässä tapauksessa?
Ei minua haittaisi, vaikkei ilmoitettaisi sukupuoliakaan.Itse kysyisin myös millähän perusteella osapuolien sukupuolet on täytynyt julkaista? Ei niillä pitäisi olla mitään merkitystä, me olemme kaikki samanlaisia.
Varmaankin kyseinen aviisi (tai toimittaja) on ajatellut, ettei rikosuutisessa ole ensisijaisesti tärkeää ilmoittaa tekijän etnistä taustaa. Sittemmin asiasta on tullut palautetta ja/tai päätoimittaja on käynyt "ojentamassa" kyseistä toimittajaa.Miksi poliisin tiedoite piti muutella kun poliisi etsii silminnäkijöitä tekoon?
Jostain kumman syystä iltalehti on nyt muuttanut uutisensa poliisin tiedoitetta vastaavaksi.
Olemmeko sitten erilaisia esim. ihonvärin perusteella?
Kulttuuri taas on niin abstrakti asia, että sen perusteella on turha alkaa luokittelemaan ihmisiä.Emme, mutta kulttuuriemme perusteella kyllä.
Kulttuuri taas on niin abstrakti asia, että sen perusteella on turha alkaa luokittelemaan ihmisiä.
Kulttuuri taas on niin abstrakti asia, että sen perusteella on turha alkaa luokittelemaan ihmisiä.
Varmaan ovat joo luokiteltavissa, jos "kulttuurinen identifioiminen halutaan suorittaa". Minun mielestäni ihmisiä tulee kohdella yksilöinä.Höpöhöpö. Suostut sitä näkemään tai et, niin kyllä ihmiset tuppaavat olevan sitä enemmän luokiteltavissa, mitä tarkempi kulttuurillinen identifioiminen halutaan suorittaa.
Mitä lisäarvoa etnisyyden/ulkomaalaistaustan ilmoittaminen tuo tuohon juttuun?
Tuo nyt on lähinnä suomalaisten sisäisten ongelmien reflektoimista ja selittelyä, jolla ei ole juurikaan informaatioarvoa.Jaa'a, nyt se on sitten näin. Olen lukenut vuosien saatossa lukuisia artikkeleita, kuullut radiopätkiä, nähnyt jopa televitsiuunissa selittäjiä, jotka väittävät suomalaisten sellaisia tai tällaisia. No hyvä.
Kaikki, jotka väittävät suomalaisten olevan ksenofobeja tai jopa rasisteja, juntteja ylipäänsä, ovat tolloja. Suomalaisilla ei ole omaa kulttuuriansa, turha saatana on pelleporukan yleistää abstraktiota.
Ei minua haittaisi, vaikkei ilmoitettaisi sukupuoliakaan.
Olemmeko sitten erilaisia esim. ihonvärin perusteella?
Tuo nyt on lähinnä suomalaisten sisäisten ongelmien reflektoimista ja selittelyä, jolla ei ole juurikaan informaatioarvoa.
Rikosuutisista on turha vedellä johtopäätöksiä väestötasolla ja sen takia tekijän tausta on mielestäni suht irrelevantti asia. En kyllä toisaalta ymmärrä, miksi porukka ylipäätänsä lukee rikosuutisia.
Kulttuurin abstraktius liittyi keskusteluun siitä, tuleeko ihmisiä luokitella kulttuuritaustan perusteella.Ok, nyt kulttuurin abstraktiotaso olikin siis rikosuutisointi. Minä tyhmä luulin sen liityvän yleensä monikulttuuriuteen ja monikulttuuriuden olemattomuuteen.
Kulttuurin abstraktioon.
Kulttuurin abstraktius liittyi keskusteluun siitä, tuleeko ihmisiä luokitella kulttuuritaustan perusteella.
No minusta tuollainen määrittely on sikäli typerää, että mitään yhteistä "suomalaisuutta" ei ole olemassakaan; on olemassa tiettyjä suomalaisuuteen liittyviä tapoja ja toimintamalleja, jotka näkyvät jossain määrin ihmisten toiminnassa, mutta luonnollisestikaan kaikki eivät istu samaan muottiin.Kyllä näin minäkin sen käsitin. Suomalaisia ei voi määritellä sellaisiksi, tällaisiksi tai tuollaisiksi. Eiks jee?
Mä en ymmärrä. Siis ei ole mitään suomalaista kulttuuria, mutta on monikulttuuria. Ilmeisesti se on kulttuuria kun roskaväki tulee elintasosurffaamaan.No minusta tuollainen määrittely on sikäli typerää, että mitään yhteistä "suomalaisuutta" ei ole olemassakaan; on olemassa tiettyjä suomalaisuuteen liittyviä tapoja ja toimintamalleja, jotka näkyvät jossain määrin ihmisten toiminnassa, mutta luonnollisestikaan kaikki eivät istu samaan muottiin.
Kuten tuossa edellä totesin, "kulttuuri" on varsin häilyvä määritelmä niille tavoille ja toiminnoille, joita esiintyy ryhmässä X. Tämä ei tietystikään tarkoita sitä, että jokainen ryhmän X henkilö toisintaisi em. asioita tai toimisi niiden pohjalta - ja siksi on typerää vedellä johtopäätöksiä pelkästään "kulttuuritaustan" perusteella.Mä en ymmärrä. Siis ei ole mitään suomalaista kulttuuria, mutta on monikulttuuria. Ilmeisesti se on kulttuuria kun roskaväki tulee elintasosurffaamaan.
Tämä nyt menee jo saivartelun puolelle.Millä lailla tapahtumapaikka Turku oli oleellinen tieto tässä tapauksessa?
Tämä olisi voinut tapahtua ihan yhtä hyvin missä tahansa kaupungissa ympäri maailmaa. Nyt leimattiin Turku väkivaltaiseksi kaupungiksi yksittäisen tapahtuman perusteella.
Minä ainakin voin puhua rahoituksesta, jos se kovastikin kiinnostaa.
Mielestäni Suomi ei vajoa minnekään Zimbabwen tasolle, vaikka mamuihin kuluisikin jopa joitain miljardeja - kokonaisuudessa homma kääntyy kuitenkin lähelle nollaa tai jopa voiton puolelle, kun huomioidaan koko maahanmuuton kirjo.
Valitettavasti em. asioihin ei löydy poliittista tahtoa, koska vaaleissa saa enemmän ääniä ylläpitämällä saavutettuja etuuksia tai vetoamalla tunteisiin - kuten persut maahanmuuttokeskustelussa.
Ethän sinä voi mitenkään tietää, kuinka halukkaita maahanmuuttajat ovat integroitumaan, koska se on jokaisen ihmisen pään sisällä se asia.
Sen sijaan sellaiset lähteet tähän hyväksyn, kuten esim. irakilaiset ovat tähän mennessä integroituneet heikoiten ainakin vertailevien tutkimuksien mukaan. Se, miksi näin on, riippuu varmaan vähän tutkimusasetelmasta ja näkökulmasta.
Tällainen vahva yleistys on vaarallinen, koska sinä et voi faktuaalisesti tietää, haluaako heistä suurin osa integroitua vai ei. Ja sitten vielä se, että miten sitä integroitumista yhteiskuntaan mitataan. Erilaisilla mittareilla saa varmasti erilaisia tuloksia.
@Dynastia tuli kertomaan asiasta niin kovalla kiihkolla, ettei malttanut tarkistaa, oliko tapauksesta jo mainittu. No, olihan siitä. Järkyttävä tapaus, jos paikkaansa pitää, mutta silti ihmettelen miksi poliisi ylipäätään kertoo asiasta, jossa uhrina on alaikäinen tyttö. Ketään kun ei enää etsitä, vaan epäilty on vangittu.