Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 113 541
  • 24 186

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Muhammed vaikutti 600-luvulla, jolloin islamin uskonto syntyi. Kertoisitko mikä oli tämä islamilainen maailma ennen islam -uskonnon syntyä.

Kun olet noin taitava poistamaan lainaus linkistä sanat lainaamasi ja minun kirjoittamaksi väittämäsi tekstin edestä ja lopusta, pystyt kenties kysymään asiasta jopa tekstin kirjoittajalta?

Näyttää taas siltä, että tarttumalla johonkin vitun epäolennaiseen numeroon, pyritään keskustelu kirjoituksen ytimestä häivyttämään. Itselleni ainakaan ei ole merkitystä sillä, olivatko Umman ulkopuolisten maiden ihmiset mustassa Afrikassa vapaata riistaa arabi-ihmiskauppiaille 1400 tai 1500 vuotta - tai 1000 vuotta.

e: alla vielä alkuperäinen teksti:

Totta. Mitään ihmettelemistä siinä tosin ei ole, että (lainaus linkistä) "Salafismia ja epähumaaneja naisvihamielisiä islamtulkintoja vastaan kampailua käyvää somalikirjailija Ayaan Hirsi Alin naisten oikeuksien puolesta suorastaan vihataan monien vasemmistolaisten piirissä ja aivan erityisesti äärifeministien keskuudessa. Häntä pidetään äärioikeistolaisten kätyrinä". (lainaus päättyi). Äärivassarit puolustavat Putinin Venäjää aivan yhtä kiihkeästi. Selitys löytyy Salafismin ja Putinin vihollisesta, USA:sta. Kaikki USA:n viholliset ovat automaattisesti äärivassareiden ja usein myös äärivihreiden ystäviä.

Lainaus linkistä: "Tansaniasta vietiin orjia islamilaiseen maailmaan 1500-vuoden ajan. Tulkinta oli, että Umman ulkopuolisten maiden ihmiset mustassa Afrikassa olivat vapaata riistaa arabi-ihmiskauppiaille."

Kovin vähälle huomiolle on tämäkin jäänyt, mutta se kuuluu taudinkuvaan.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Enkö minä tuossa torukaan nimim. TosiFanin vähättelyä muistuttamalla raiskausten määrästä?

Näinhän sinä teit. Myönsin virheellisen tulkintani, nostaen samalla virtuaalista hattua rehelliselle ja asialliselle kirjoittelullesi.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Näyttää taas siltä, että tarttumalla johonkin vitun epäolennaiseen numeroon, pyritään keskustelu kirjoituksen ytimestä häivyttämään. Itselleni ainakaan ei ole merkitystä sillä, olivatko Umman ulkopuolisten maiden ihmiset mustassa Afrikassa vapaata riistaa arabi-ihmiskauppiaille 1400 tai 1500 vuotta - tai 1000 vuotta.
Yleissivistykseeni on vuosikymmeniä kuulunut, koska Mohammed on elänyt ja islamin uskonto on syntynyt sekä myös arabien aikoinaan käymä laaja orjakauppa. Minusta kuitenkin on merkitystä lähteen uskottavuudelle, jos siinä on satojen vuosien virhe. Ehkä sinunkaan ei aina kannattaisi uskoa sataprosenttisesti kaikkeen mitä vikipediassa kerrotaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yleissivistykseeni on vuosikymmeniä kuulunut, koska Mohammed on elänyt sekä myös arabien aikoinaan käymä laaja orjakauppa. Minusta kuitenkin on merkitystä lähteen uskottavuudelle, jos siinä on satojen vuosien virhe. Ehkä sinunkaan ei aina kannattaisi uskoa sataprosenttisesti kaikkeen mitä vikipediassa kerrotaan.

Jatkat edelleen samaa?

Vikissä johon alkuperäisen tekstin linkki viittaa:

Historians estimate that between 650 and the 1960s, 10 to 18 million people were enslaved by Arab slave traders and taken from Europe, Asia and Africa across the Sahara, the Red Sea, and the western Indian Ocean.

Ydinhän oli taas kerran aivan muualla:

"Tammikuussa YLE:n Teema-kanavalla esitetty David Livingstone-dokumentti kertoi, että Tansaniasta Dar es Salaamista pohjoiseen sijaitsevalta torilta vietiin orjia Amerikoihin. Siinä dokumentin keskiosassa oikein piirrettiin kartalle orjien kuljetusreitti Tansaniasta Hyvän Toivonniemen kautta Amerikoihin.http://areena.yle.fi/1-2540106

Itse tuolla orjatorilla vierraleena ja historiaa lukeneena ihmettelin ensin, että olisikohan tuollaisessa ihmiskaupassa mitään järkeä, kun Länsi-Afrikasta Amerikkaan laivattujen orjien kuolleisuus oli niin suuri, että usein harvat selvisivät elävinä jopa kuukausia lyhyemmästä laivamatkasta kuin mitä olisi matka Tansaniasta Amerikoihin??

No - kuten muistelin - wikipediasta ja muista lähteistä selviää helposti, että mitään tuollaista orjien kuljetusreittiä ei ole koskaan ollut olemassakaan.https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade

Tansaniasta vietiin orjia islamilaiseen maailmaan 1500-vuoden ajan. Tulkinta oli, että Umman ulkopuolisten maiden ihmiset mustassa Afrikassa olivat vapaata riistaa arabi-ihmiskauppiaille."


Virhe punaisella, lihavoituna ja alleviivattuna. Pitäisi toki olla esimerkiksi noin 1300 vuoden ajan. Muu pitää sitten paikkansa ainakin sillä perusteella, että sisältöä ei ole kumottu tietääkseni missään kenenkään toimesta. Jos sisältö on kumottu muuten kuin tuon kirjoitus-/laskuvirheen osalta, sitten vedän sanani takaisin ja lainasin ketjuun kirjoituksen, jonka sisältö ei kestä tarkempaa tarkastelua.

Mutta varsinainen sisältö ja väärän väittämän kumoaminen ja islamilaisen maailman puhtaaksi pesemisen paljastaminen ei sinua kiinnosta kun sellainen ei istu agendaasi, joten keskityt vääntämään ilmiselvästi kirjoitusvirheestä.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Muu pitää sitten paikkansa - mutta sehän ei sinua kiinnosta kun ei istu agendaasi, joten keskityt vääntämään ilmiselvästi kirjoitusvirheestä.
Ei minulla ole agendaa. Arabit ovat käyneet laajaa orjakauppaa. Se on historiallinen fakta. Tuo yksi lainauksesi vain kiinnitti huomiotani ja se osoittaa, että vikipediassa olevat tiedot kannattaisi tarkastaa myös muista lähteistä ennen kuin niitä alkaa esittää mielipiteidensä tueksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei minulla ole agendaa. Arabit ovat käyneet laajaa orjakauppa. Se on historiallinen fakta. Tuo yksi lainauksesi vain kiinnitti huomiotani ja se osoittaa, että vikipediassa olevat tiedot kannattaisi tarkastaa myös muista lähteistä ennen kuin niitä alkaa esittää mielipiteidensä tueksi.

Kerrotko vielä mikä kirjoituksen vikiin vievässä linkissä oli väärää tietoa? Ymmärsin kirjoittajan tarkistaneen tiedot myös muista lähteistä koska hän ilmaisi sen kirjoituksessaan. En usko että saat vikistä ao. linkin osalta väännettyä minkäänlaista virhettä. Kunhan taas viet asian sivuraiteille tapasi mukaan ja juokset sitten karkuun kun pitäisi myöntää, että vikin suhteen ei virhettä ollutkaan vaikka niin väität.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minusta satojen vuosien virhe on väärää tietoa. Sinusta se on vain laskuvirhe. Turha tätä on enempää jatkaa.

Alä viitsi. Sinä kyseenalaistit useamman kerran kirjoittajan lähteen ja annoit ymmärtää, että lähteeseen ei voi luottaa. Minä pyysin sinua kertomaan, mikä lähteen tiedoissa on väärin. Et sitä pystynyt osoittamaan. Ja vaikeaa se olisikin sillä kirjoituksen linkki vikiin pitää mainitun lukuvirheen osalta paikkansa. Kuten totesin, tulos on sitten naputeltu väärin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Lisäksi väitit, että vikin lisäksi kannattaisi käyttää muitakin lähteitä ja pyrit sillä uudelleen heittämään epäilyn kirjoittajan luotettavuuteen siitäkin huolimatta, että hän tekstissään yksiselitteisesti ilmoitti käyttäneensä myös muita lähteitä.

Sanoisinko varsin reipasta toimintaa nimimerkille, joka ei väittämänsä mukaan omaa agendaa, mutta kirjoittaa toverit isoilla.

Tämä oli tällä kertaa tässä, nukkumaan kun duunit pukkaa päälle aamusta.
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Joltain osin ihan fiksuja kirjoittelet, varsinkin tuo viimeinen kappale on jotain, jonka voin allekirjoittaa ihan sellaisenaan ja siitähän täällä keskustellaan ja kiisteelläänkin... mikä on loppujen lopuksi normi-muslimin kyky integroitua osaksi länsimaalaista yhteiskuntaa? Minun arvioni tästä ei ole kovinkaan korkea, juuri syistä, joita tuossa viimeisessä kappaleessa nostit esille.

Edelleen hiukan ihmettelen, mikä ihmeen tarve sinulla on väännellä toisten sanomaa/kirjoittamaa toiseen muotoon, tämä nyt jo toisen kerran. Kirjoitit:



En tiedä, miten olisin asian vielä selvemmin voinut ilmaista, ettei sinulla olisi ollut erehtymisen vaaraa:



Olen tehnyt Turkkilaisten kanssa töitä kolmeen eri otteeseen, joten kyllä minun nyt vaan on uskottava omia silmiäni, kun olen useamman kerran nähnyt Turkkilaisen miehen kättelevän Turkkilaista naista. Kyseessä on toki ollut normaalista poikkeava tapahtuma, busines-tilanne, jossa läsnä ulkomaalaisia (kuten minä) ja käteltävä nainen on ollut yhteiskunnalliselta ja ammatilliselta asemaltaan huomattavan korkealla. En väitä, että tämä olisi tavanomaista, mutta en minä nyt omin silmin useampaan kertaan todistettua pysty myöskään kieltämään, vaikka se sinulle kuulostaa kuinka täydeltä roskalta, Sitäkin useammin turkkilainen nainen on kätellyt minua, länsimaalaista.Ja ei se meikin määrä ja pitkät bootsit tai korkkarit myöskään viittaa siihen, että seksuaalisuutta noin niinkuin varisnaisesti piiloteltaisiin kaikissa Turkkilaisissa yhteiskuntaluokissa ja (ala)kulttuureissa. Ihan sama juttu se on Bangladeshissa (jossa porukka on keskimäärin kuitenkin valovuoden Turkkia(kin) perässä lähes kaikilla mittareilla mitattuna) tai Malesiassa, jossa kättely ylipäätään ei kuulu luonnollisena tapana kulttuuriin.

Aika jännä tuo sinun kommenttisi, että "Umman opetusten mukaan naisen ja miehen välinen kanssakäyminen johtaa vääjämättä lankeamiseen (tämän ikäisenä ja maailmaa jo nähneenä en kauheasti edes väitä vastaan)" Ihanko tosissasi moista kirjoitat?

Lisäksi väitteesi, etteivätkö yleisesti muslimimiehet suhtaudu naisiin lähtökohtaisesti alempiarvoisesti, (...koska äiti..) on tarkoituksenhakuista totuuden vääristämistä. Tiedät kyllä varsin hyvin, jos ja kun muslimikulttuurin tunnut hyvin tuntevan, miten keskiverto muslimimies suhtautuu naisiin yleisesti, varsinkin perheen (äiti, omat tyttölapset ja vaimo) ulkopuolisiin.

Samoin tuntuu uskomattomalta, että kiistät sosiaaliluokan ja yhteiskunnallisen aseman merkityksen. Olen kyllä sen niin tuhanteen kertaan nähnyt, kuinka eliitillä on omat sääntönsä, myös kulttuurisesti, miltei kaikissa muissa muslimimaissa ehkä Saudi-Arabiaa lukuunottamatta, ja kyllä se sielläkin vaan viina ja vieras pillu tahtovat kiinnostaa, kun päässään rajan toiselle puolelle Bahrainiin tai Abu Dhabiin hauskaa viettämään "poikain kanssa". Jos tuntuu, että puhun taas roskaa, niin käy ihan itse paikan päällä tsekkaamassa meininki!. Yhtä kaikki sosiaaliluokalla on ihan järkyttävä merkitys ainakin noissa mainitsemissani muslimimaissa (ja muutamassa muussa), jossa olen töiden vuoksi ollut, ja tämä heijastuu myös sukupuolten vällisiin suhteisiin. Kyllä sitä eliitistä tulevaa naista nyt vaan kunnioitetaan "pikkaisen enemmän" kuin tavallista kotiäitiä. Säälittävää nähdä, kuinka usein esimerkiksi perheen naispuolisia palvelijoita kohdellaan lähinnä orjina länsimaisesta näkövinkkelistä asiaa tarkasteltuna. Ja kyllä, pysyn väitteessäni!

Sianlihasta voisin kirjoittaa pidempäänkin, mutta kirjoitetaan nyt lyhyesti. Monilla paikallisilla toreilla myydään maassa asuville ei-muslimeille sianlihaa, joka sitten - usein häveliäisyys-syistä - nimetään toisen elukan lihaksi. Ja kyllä sitä myös jotkut muslimit ostavat, varsinkin jos sianlihan makuun ja/tai hintaan ovat syystä tai toisesta mieltyneet, kuka mistäkin syystä. Toki sitä ei saa sanoa ääneen, että kyseessä on sianliha, silloinhan se on kauhistus. Eikä ole ollut kerta kai kaksi, kun olen reissannut (ei muslimimaassa) muslimin kanssa ja hotellin aamupalapöydässä on viereen istahtanut hymyilevä matkakumppani lautanen täynnä pekonia. Silmänisku ja toteamus, että tästä ei sitten kotipuolessa puhuta. Muslimien versio sanonnalle what happens in Vegas... Mutta joo anekdootteja... tottakai tiedän kuinka tiukasti normi-muslimi suhtautuu sianlihaan. Vaimon/tyttären kivittäminen hengiltä sen johdosta, että on tullut (perheen ulkopuolisen toimesta) raiskatuksi, on tiukimmissa muslimi-piireissä kuitenkin hyväksyttävämpää kuin sianlihan mussuttaminen.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Niin se maailma muuttuu Eskoseni. Aika mielenkiintoiselta kuulostaa Helsingin yliopiston säästöt. Meni vuodelta 1640 musiikinopettjan oppituoli. Lisäksi en voi ymmärtää japanin kielen/kulttuurin professuurin (20 vuotta sitten Japanin suurlähtystön sponsorima hanke) lopettamista. +100 opiskelijan kohtalo- missä pelaa? Mahtaa Japanin suurlähetystökin pitää tästä aivopierusta.

Maailman 3. mahtavimman kauppamahdin kieli- ja kulttuuriopinnot alas Suomen ykkösyliopistossa. Tilalle tulee syksystä alkaen somalien kielen opetusta. Talous nousuun tälläkin päätöksellä! Somalian ja Japanin BKT:t ja kaupalliset mahdollisuudet lienevät kinsamat. Uuh...
Mielensäpahoittajille tiedoksi, että olisin halunnut japanin kielen ja kulttuurin opetuksen säilyvän. Ymmärrän toki, että arabian ja somalinkielen opetukselle on myös tarvetta. Resursseja olisi löytynyt varmasti molemmille kielille, jos tahtoa ja halua olisi ollut tarpeeksi. Nyt ei ollut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin se maailma muuttuu Eskoseni. Aika mielenkiintoiselta kuulostaa Helsingin yliopiston säästöt. Meni vuodelta 1640 musiikinopettjan oppituoli. Lisäksi en voi ymmärtää japanin kielen/kulttuurin professuurin (20 vuotta sitten Japanin suurlähtystön sponsorima hanke) lopettamista. +100 opiskelijan kohtalo- missä pelaa?...

Olen ihmetellyt jo pidempään Helsingin yliopiston valitsemaa säästölinjaa, mutta ehkä he itse tietävät parhaiten. Turun yliopistossa ei tietääkseni irtisanota ketään.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Aika outo liike Helsingin yliopistolta; onhan meillä jo kymmeniä tuhansia kyseisiä kieliä sujuvasti puhuvaa moniosaajaa, eikä näiden huippuosaajien määrän kasvulle Suomessa ole loppua näkyvissä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Niin se maailma muuttuu Eskoseni. Aika mielenkiintoiselta kuulostaa Helsingin yliopiston säästöt. Meni vuodelta 1640 musiikinopettjan oppituoli. Lisäksi en voi ymmärtää japanin kielen/kulttuurin professuurin (20 vuotta sitten Japanin suurlähtystön sponsorima hanke) lopettamista. +100 opiskelijan kohtalo- missä pelaa? Mahtaa Japanin suurlähetystökin pitää tästä aivopierusta.

Niin, tosin pitää nyt huomioida että tuota musiikkiopetustakin varten on ihan oma yliopistonsa ja toisaalta samoja aiheita opetetaan parissa muussakin yliopistossa. Turku ehkä laskeskelee selviävänsä leikkauksista juustohöylällä mutta loppukädessä siinä on omat riskinsä, yliopistojen houkuttelevuus työnantajana heikkenee merkittävästi kun nyt toisaalta vakaus on kadonnut mutta jos työetuudet ovat entistäkin niukemmat. Ja jos talous ei ala nousemaan, ollaan hankalassa tilanteessa kun pääomat on syöty, mutta jatkuvasti kasvavat kulut ovat taas ylittämässä menoja.

Kyllä suomalainen korkeakoulukenttä on vain rakentunut sellaiseksi että kaikkialla tehdään kaikkea, nyt vain resurssien niukkuuden takia on kyettävä optimoimaan toimintoja ja olisi ihan aidosti tervettäkin jos keskittämistä tehdään tietyllä lailla hajauttaen ns. ei kriittisissä aineissa (eli niissä missä tiivis yhteistyö ja kriittisen massan merkitys laadulle on suurempi) ja jos nyt ehdottomasti tahtoo lukea mongolialaista kurkkulaulantaa, sitä voisi tulevaisuudessa tehdä vain Kuopiossa. Ihan samalla lailla vaikkapa tekniikan alalla voisi vakavasti miettiä sitä pitäisikö vaikkapa puunjalostustekniikka keskittää Tampereelle kun käytännössä kaikki alan toiminnot ovat lähempänä Tamperetta kuin Helsinkiä eikä ko. alan sisäänotto TKK/Aallossa ole koskaan ollut niin tasokasta että tässä olennaisesti menetettäisiin opiskelija-aineksen laadussa.

No, tämä on toisen ketjun aihe.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Sanoisinko varsin reipasta toimintaa nimimerkille, joka ei väittämänsä mukaan omaa agendaa, mutta kirjoittaa toverit isoilla.

penaz on varsin hyvä esimerkki nimimerkistä, jonka ainoa tehtävä on viedä kaikki asiallinen (mutta heidän silmissään ikävä) keskustelu sivuraiteille, puuttumalla kirjoitusvirheisiin, sanajärjestyksiin ja epäolennaisuuksiin, niin että oikea asia hukkuu kaiken turhanpäiväisyyden alle. Näin toimivat verkossa Putin-trollit oman agendansa parissa ja samaan tapaan penazit omansa parissa. Voisin nimetä yhden tai kaksi muutakin nimimerkkiä, mutta heillä nyt sentään on välillä ihan oikeaa asiaa muita aihepiirejä käsittelevissä ketjuissa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämäkin osataan kääntää kantasuomalaisten syyksi. Jos suomalaiset olisivat enemmän sitä, tätä ja tuota ja vähemmän sitä, tätä ja tuota, ei näin olisi käynyt. Muslimissa itsessään ei ole lähtökohtaisesti mitään vikaa. Rasistinen Suomi teki näistä muslimeista sitä mitä he ovat tänään.

Mikä tähän sitten on syynä? Pelkkä islam ei voi olla syynä, jos eri maiden muslimit erottuvat tilastoissa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mikä tähän sitten on syynä? Pelkkä islam ei voi olla syynä, jos eri maiden muslimit erottuvat tilastoissa.

Siis mitä että? En ymmärrä kysymystä.

Kaikille maailman muslimeille pitäisi tehdä selväksi se, että Suomi on huono paikka muslimille. Itse henk.koht. teen sen eteen myyräntyötä, ettei muslimeilla ole Suomessa hyvä olla. Suomi saa luvan maallistua. Muslimien kasvava vähemmistö ei tätä asiaa aja, siksi jokainen poistuva muslimi on askel lähemmäksi minun ihannevaltiotani.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siis mitä että? En ymmärrä kysymystä.

Kaikille maailman muslimeille pitäisi tehdä selväksi se, että Suomi on huono paikka muslimille. Itse henk.koht. teen sen eteen myyräntyötä, ettei muslimeilla ole Suomessa hyvä olla. Suomi saa luvan maallistua. Muslimien kasvava vähemmistö ei tätä asiaa aja, siksi jokainen poistuva muslimi on askel lähemmäksi minun ihannevaltiotani.

Tutkimuksessa kerrottiin, että muslimiväestöön suhteutettuna Suomesta on liittynyt eniten ihmisiä Isisiin. Sinä kirjoitit sarkastisesti, että rasistinen Suomi teki näistä muslimeista sitä mitä he ovat tänään. Minä haluaisin tietää, mikä tähän syynä eli miten Suomi eroaa muista maista niin, että juuri täältä ollaan liitytty Isikseen enemmän kuin muista maista. Muslimeja ja maallistumista on muuallakin.

Voisitko muuten kertoa, millaista myyräntyösi konkreettisesti on ja kohdistuuko se myös kristittyihin, jotka ovat tällä hetkellä suurin este Suomen maallistumiselle.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tutkimuksessa kerrottiin, että muslimiväestöön suhteutettuna Suomesta on liittynyt eniten ihmisiä Isisiin. Sinä kirjoitit sarkastisesti, että rasistinen Suomi teki näistä muslimeista sitä mitä he ovat tänään. Minä haluaisin tietää, mikä tähän syynä eli miten Suomi eroaa muista maista niin, että juuri täältä ollaan liitytty Isikseen enemmän kuin muista maista. Muslimeja ja maallistumista on muuallakin.

En tiedä mistä se johtuu, mutta minun mielestäni tuo on hyvä asia. Mitä huonommin muslimi Suomessa viihtyy, sitä parempi meille uskonnottomille.

Voisitko muuten kertoa, millaista myyräntyösi konkreettisesti on ja kohdistuuko se myös kristittyihin, jotka ovat tällä hetkellä suurin este Suomen maallistumiselle.

Tongin näitä islamin epäkohtia ja mätkin pitkin nettiä. Kysykääpäs muslimeilta tuosta profeetan lapsimorsiamesta. Viihdearvo taattu.

Ja mikä ihmeen kysymys tuo jälkimmäinen oli? Tietysti kohdistuu! En ole niin kuin te, jotka ihmisen ihonvärin perusteella päättävät ketä härnätään ja ketä ei.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Minä haluaisin tietää, mikä tähän syynä eli miten Suomi eroaa muista maista niin, että juuri täältä ollaan liitytty Isikseen enemmän kuin muista maista.

Pientä tarkkuutta. Kyse on yliedustuksesta ja suhteelisuudesta, mitkä on todettu sivuseikoiksi toisissa maahanmuuttajiin liittyvissä ikävissä asiayhteyksissä - Määrä ratkaisee. Se on kuitenkin mielenkiintoinen kysymys, miksi Suomesta ylipäänsä lähdetään terroristien riveihin taistelemaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En tiedä mistä se johtuu, mutta minun mielestäni tuo on hyvä asia. Mitä huonommin muslimi Suomessa viihtyy, sitä parempi meille uskonnottomille.

Eli koska et tiedä syytä, et myöskään voi kieltää sen johtuvan suomalaisten rasistisuudesta. Taidat itse olla sellaisesta elävä esimerkki.

Minä muuten olen uskonnoton ja ajattelen eri tavalla, joten älä puhu meistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös