Toki pienituloisia voi verottaa enemmän, jos niin päätetään. Tällaiselle päätökselle ei kuitenkaan ole poliittista painetta.Tavallaan surullista, että joku voisi viestistäsi kuvitella, että olet jotenkin perehtynyt valtion tuolonmuodostukseen, mutta kommenttisi osoittaa, että olet täysin kassalla asiasta mistä puhut.
Annan nyt vaikka vinkin, niin voit kehittyä hieman. Kun valtion tuloja halutaan kasvattaa, niin esität vaihtoehdoiksi palkan verottamisen ryhmiltä köyhät, keskituloiset ja rikkaat. Kuitenkin valtion palkkaverotuloista köyhitlä ei tule nyt mitään, keskituloisilta ihan ministi ja rikkailta noin 10% koko potista. Jos haluat vaikuttaa valtion tuloihin, niin palkkatuloihin voi tehdä järkevästi vain kahdenlaisia muutoksia: laskea tai laskea vitusti. Selvitä nyt itsellesi aluksi, että kuinka suuri osa valtion tuloista tulee työn verotuksella. Ymmärän toki, että jos tiedonlähde aiheesta on AY- ja muu vasemmistopropaganda, voi saada sellaisen mielikuvan, että päätyy tuommoisiin kommentteihin, mutta ihan höpö höpöä tuo on.
Edit: Niin piti sanoa, että kun toteat että pienituloisia ei voi verottaa enempää, niin selvitä myös paljon ne maksaa valtionveroa.
En tiedä, miksi sinunkin pitää käydä keskustelua noin kärkkäästi jauhaen jostain ay- ja vasemmistopropagandoista. Voisit myös keskustella itse asioista, etkä siitä, miten pihalla minä milloinkin olen. En usko, että osaat edes yksilöidä, missä kohtaa tarkalleen olen "väärässä".
Ja niin, en olisi juurikaan nostamassa verotusta. Keksin huomattavasti järkevämpiä tapoja säästää. Miljardi ei kuitekaan ole sellainen summa valtiontasolla, etteikö sitä pystyttäisi kattamaan.