MM-kisojen 2012 lipunmyynti jatkuu 26.4. klo 9

  • 528 030
  • 1 975
Tila
Viestiketju on suljettu.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No huhhuh.

Meillä oli tarkotus lähteä katsomaan muutamaa peliä Helsinkiin parin lukiokaverin kanssa sen kunniaksi että ensi keväänä saadaan lakit. Luultavasti meitä olisi lähtenyt 6-8 henkilöä. Laskeskelin tässä että lippu Suomen peliin + junamatkat JKL-HKI & HKI-JKL + Helsingissä liikkuminen bussilla + kisaeväät ja -juomat + mahdollinen yöpyminen on aivan liian kallis tälläsille nuorille opiskelijoille. Tuolla rahalla melkeempä varataan hirsimökki jostain koko viikonlopuksi kanavapaketteineen ja isoine viinalasteineen. Joten taitanee jälkimmäinen voittaa.

e: Laitetaan nyt vielä tännekin kun parempaa ketjua en löytänyt. Nimittäin MM12-fanikrääsä. Onko kellään tietoa millon tulee kauppoihin? Jotain täytyy kyllä silti ostaa kisoista muistoksi vaikka paikanpäälle en menisikään. Ja tarkoituksena olisi ostaa Leijona-pelipaita ennen kisoja, tuleekohan pelipaitaosastolla mitään erikoisuuksia kotikisojen kunniaksi?
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
e: Laitetaan nyt vielä tännekin kun parempaa ketjua en löytänyt. Nimittäin MM12-fanikrääsä. Onko kellään tietoa millon tulee kauppoihin? Jotain täytyy kyllä silti ostaa kisoista muistoksi vaikka paikanpäälle en menisikään. Ja tarkoituksena olisi ostaa Leijona-pelipaita ennen kisoja, tuleekohan pelipaitaosastolla mitään erikoisuuksia kotikisojen kunniaksi?

https://www.leijonakauppa.fi/. Tuossa on maajoukkueen virallinen fanikauppa ja eiköhän sinne jotain kisakamaa ajan myötä tule. Nyt ainankin mestaruuspaitoja yms aika paljon.
 

Fled45

Jäsen
Liput on varattu, nyt olisi hotellin vuoro. Omenahotelliin olisi tarkoitus mennä, niin joku asiastatietoinen voisi valaista vähän. Mikä näistä Helsingin omenahotelleista on lähimpänä Hartwall Arenaa, tai mistä muuten on helppo kulkea. Meni itsellä hermot, kun koitin noiden enirokarttojen kanssa näpertää...

Helsingissähan on näemmä kolme omenahotellia, joiden osoitteet ovat Eerikinkatu, Lönnörtinkatu ja Yrjönkatu.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Helsingissähan on näemmä kolme omenahotellia, joiden osoitteet ovat Eerikinkatu, Lönnörtinkatu ja Yrjönkatu.
Kaikki mainitsemasi hotellit ovat noin 100 metrin säteellä toisistaan ydinkeskustassa, eli kaikista on käytännössä sama matka hallille. Hallille pääset kätevimmin junalla Rautatieasemalta Pasilaan (5 min).
 

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Tänään on julkaistu otteluohjelma turnaukseen iihf:n sivuilla. Hieman on epäselvyyttä ohjelmassa ja lipunmyynnissä.

Esim. Ensimmäistä pakettia myydään sillä periaatteella että hesassa on perjantaina 4.5. ja la 5.5 molempina 2 ottelua eli yhteensä 4 ottelua joista yksi on suomen peli. Viralliseen ohjelmaan on kuitenkin merkitty perjantaille hesaan 3 ottelua...

linkki otteluohjelmaan: Game Schedule
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Tänään on julkaistu otteluohjelma turnaukseen iihf:n sivuilla. Hieman on epäselvyyttä ohjelmassa ja lipunmyynnissä.

Esim. Ensimmäistä pakettia myydään sillä periaatteella että hesassa on perjantaina 4.5. ja la 5.5 molempina 2 ottelua eli yhteensä 4 ottelua joista yksi on suomen peli. Viralliseen ohjelmaan on kuitenkin merkitty perjantaille hesaan 3 ottelua...

linkki otteluohjelmaan: Game Schedule

Onhan tuossa selvästi ristiriitaisuus, mutta kyllä mä uskoisin tänään julkaistua otteluohjelmaa ihan jo siksi, että se on uudempaa tietoa.
 

gratzke

Jäsen
https://www.leijonakauppa.fi/. Tuossa on maajoukkueen virallinen fanikauppa ja eiköhän sinne jotain kisakamaa ajan myötä tule. Nyt ainankin mestaruuspaitoja yms aika paljon.
Toista se on Ruotsissa. Iihf:n sivuilla mainitaan, että jokaiseen neljä peliä sisältävään lippupakettiin sisältyy Ruotsin pelipaita. Voisiko taas olla niin, että naapurissa osataan paremmin. Siellä saadaan katsomo keltaiseksi - mitenköhän käy täällä. Veikkaan kakkosta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
MM-kisojen yksittäiset liput tulevat myyntiin 30.1.2012. Suomen alkulohkon pelien liput maksavat 155-195 euroa, joka on minusta jo liikaa yhdestä jääkiekkopelistä, jos itse maksaa lipun, vaikka olisi rahaa ja on. Uskon, että ainakin Suomen pelien liput myydään loppuun, joten eivät liput ole liian kalliita, mutta eivät myöskään vastaa sitä minkä hintaiseksi itse arvostaa yhden lätkäpelin näkemisen paikanpäällä, joten väliin jää nyt nämä MM-kisat ja seuraan ne kotikatsomosta.
 

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
MM-kisojen yksittäiset liput tulevat myyntiin 30.1.2012. Suomen alkulohkon pelien liput maksavat 155-195 euroa

Itsekin tulee skipattua koko koti-MM:t etenkin noilla hinnoilla. Ihan älyttömiin hintoihin nousseet nuo. Siis jotain alkulohkon turhaakin turhempia pelejä tyyliin Suomi-Ranskaa jne. ja pitäisi maksaa yli 150 euroa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
MM-kisojen yksittäiset liput tulevat myyntiin 30.1.2012. Suomen alkulohkon pelien liput maksavat 155-195 euroa, joka on minusta jo liikaa yhdestä jääkiekkopelistä, jos itse maksaa lipun, vaikka olisi rahaa ja on. Uskon, että ainakin Suomen pelien liput myydään loppuun, joten eivät liput ole liian kalliita, mutta eivät myöskään vastaa sitä minkä hintaiseksi itse arvostaa yhden lätkäpelin näkemisen paikanpäällä, joten väliin jää nyt nämä MM-kisat ja seuraan ne kotikatsomosta.

Aikalailla samat ajatukset minullakin. Turhan kalliit nämä liput ovat. Eiköhän tuo lippujen kalleus näy myös yleisön sosiaalisessa rakenteessa. Innokkaimmat fanit jäävät kotiin tai kaljatelttoihin katsomaan otteluita ja paikan päällä ovat yritysten vieraina matsia katsovat business miehet. Sääli tunnelman kannalta.

-Tinke-80
 
Aikalailla samat ajatukset minullakin. Turhan kalliit nämä liput ovat. Eiköhän tuo lippujen kalleus näy myös yleisön sosiaalisessa rakenteessa. Innokkaimmat fanit jäävät kotiin tai kaljatelttoihin katsomaan otteluita ja paikan päällä ovat yritysten vieraina matsia katsovat business miehet. Sääli tunnelman kannalta.

-Tinke-80

Mulla on kyllä vähän sellanen kutina, että oikeasti jääkiekosta kiinnostuneita eivät ihan hirveästi jaksa mitkään alkulohkon Suomi-Vinku-Intia-matsit kiinnostaa. Itse ainakin katselen mieluummin toukokuussa vaikka Bostonin ja Philadelphian kohtaamisia. Toki MM-kisoissakin sitten ratkaisumatsit ovat mielenkiintoisia.

Kovin pahoillani en osaa olla siitä, jos hassuhatut ja Karjala-lippispäät joutuvat katsomaan peliä pubissa. Toki onhan se aika kornia, että jonkin höpöhöpö-alkulohkohöntsän hinnalla pääsisi katsomaan esim. Stanley Cupin semifinaaleita.

eivät liput ole liian kalliita, mutta eivät myöskään vastaa sitä minkä hintaiseksi itse arvostaa yhden lätkäpelin näkemisen paikanpäällä

Kyllä minä Stanley Cupin seitsemännestä finaalista maksaisin 155 euroa mielelläni ja pitäisin hintaa huikean edullisena. Joku MM-kisojen Suomi-Ranska sen sijaan ei mielestäni ole edes kymmenen euron arvoinen.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Aika helpostihan tuolta yksi lippu irtosi Suomi-Sveitsi -otteluun. Taktikointia oli ottelun valinnassa, sillä arvelin innoikkaimman jonotuksen kohdistuvan Kanada- ja USA-matseihin. Valko-Venäjää tai Ranskaa ei hirveästi tehnyt mieli mennä katsomaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Oma ongelma on myös se, ettei peli Ilmalassa muistuta tunnelmaltaan muuta kuin vierailua yhdessä lätkämatsissa, muutaman kilometrin päässä kodista. Ei tule matkustamisen tunnelmaa ja vaivannäköä mukaan tapahtuman. Jos asuisin esim. Porissa, niin sehän olisi hauska viikonlopun matka, hotelliöineen ja kaiken päälle muutama MM-peli Ilmalan Areenassa. Nyt, kun peli pelataan liian lähellä kotia, niin samantien voi katsoa myös pelin kotisohvalla.

NHL:n 7. finaali on 150-200 euron lipun arvoinen, samoin Johannekselle Olympiafinaali, World Cup-finaali tai MM-finaali, joissa viimeisissä kolmessa on Suomi toinen joukkue, joka on pelissä mukana, ei muuten. Muista jääkiekko-otteluista 100 euroakin on aika kova hinta yhdestä lipusta, jos reissuun ei liity muuta mielenkiintoista kuin lätkämatsi Helsingissä.
 
NHL:n 7. finaali on 150-200 euron lipun arvoinen, samoin Johannekselle Olympiafinaali, World Cup-finaali tai MM-finaali, joissa viimeisissä kolmessa on Suomi toinen joukkue, joka on pelissä mukana, ei muuten.

Missäs olisi kipuraja HIFK:lle mestaruuden ratkaisevassa ottelussa? Itselleni ainakin sellainen matsi, jossa Ilvekselle on mestaruus katkolla, olisi must see. Jos sellainen ihme vielä joskus koetaan, niin taidanpa onneksi olla jo eläkkeelläkin, joten on ainakin aikaa matkustaa matsiin vaikka Ouluun asti.
 

Patrik79

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, TORONTO
Onhan naurettavat hinnat! Itse ostin fiiliksen, risteilyn ja yleisen menon(aika fanaattisia maita on tulossa tukholmaan, Tanska, Saksa, Venäjä, Tsekki, norja ja itävalta, joten vilinää ja mölinää on varmasti pubeissa ja kaduilla) vuoksi lippupaketin Ruotsiin. Ok, onhan päämatsi Tre Kronor vs Venäjä, mut tossa pelataan jo oikeasti sijoituksista. Muut pelit ovat vähän höntsää :)

Syy miksi vaivauduin kirjoittamaan tämän tekstin on se, että saimme todella hyvät paikat 4 peliin globenista ja pelipaidat(väärä maa,mut kuitenki) samaan hintaan ku täällä käy porukka katsomassa Suomi-Ranska! Mitä v***a!

Ja sit näiden höntsä pelien hinnat alkaa 70€ -> niin huh huh! Ok, olihan belarus-france 35€ :D
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Ryöstöhinnat, ei allekirjoittaneella opiskelijalla ainakana ole mitenkään varaa tälläseen.

Ihan mielenkiintoiset hinnoittelut joo, Ranska-Suomi halvimmat mestat 156€ kun taas esim. paljon parempi peli Kanada-Slovakia, niin sinne pääsee jopa niinkin "halvalla" kuin 70€. No Suomi on Suomi jne.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Johan on hinnat. Olin katsomassa kaksi Slovakian alkusarjan peliä vuonna 2003 Suomen MM-kisoissa. Muistaakseni maksoin silloin yhdestä ottelusta n. 20 euroa. Nyt pitäisi pulittaa 70 e / peli. 30 e olisi ollut ehdoton maksimi yhdestä matsista. Ilmaa jää 40 e. Onkohan mahdollista, että lippujen hinnat vielä laskisivat? Tarkoitan siis ns. hötsämatseja, esim. Slovakia - Ranska.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oon ihmetellyt miksi näistä lippujen poskettomista hinnoista on ollut niin vähän juttua yhtään missään, edes täällä Jatkoajan keskustelupalstalla. Eihän tuo ole kuin pelkkää rajua rahastamista eikä hintoja ole suhteutettu mihinkään. No, hyvä että Jääkiekkoliitto tekee rahaa mutta ei tuossa ole enää järkeä maksaa yhdestä alkusarjamatsista 200 euroa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Oon ihmetellyt miksi näistä lippujen poskettomista hinnoista on ollut niin vähän juttua yhtään missään, edes täällä Jatkoajan keskustelupalstalla. Eihän tuo ole kuin pelkkää rajua rahastamista eikä hintoja ole suhteutettu mihinkään. No, hyvä että Jääkiekkoliitto tekee rahaa mutta ei tuossa ole enää järkeä maksaa yhdestä alkusarjamatsista 200 euroa.

Ihmettelin jo NHL-hinnoissa valtavaa eroa. Kun olin katsomassa muutama syksy sitten Detroit-St.Louis Globenissa, niin siellä hyville paikoille pääsi halvemmalla kuin Suomessa halvimmille. Onko siis niin että Suomessa koitettiin tehdä tuolla voittoa ja Ruotsissa vain päästä omilleen vai joutuivatko Suomessa maksamaan enemmän, kuin Ruotsissa. Jokainen voi miettiä tätä itse.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei hyvää päivää! Alkusarjan ottelu USA-Ranska: Liput alkaen 70 euroa. Varmaan menee kuin kuumille kiville. Ranska-Kazhakstan -jännitysnäytelmään pääsee sentään 36 eurolla (=kalliimpi kuin viime kevään SM-liigafinaali). Suomi-Valko-Venäjä alk.156 euroa. Joo, heippa!
 

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Pakko edelleen palata asiaan josta olen ennenkin kirjoittanut.

Kotikisat v. 2003. Minulla oli puolivälieräpaketti johon kuului 2 ottelua. Toinen näistä oli Suomen peli. Paketin hinta yläkatsomossa oli 60 euroa!!!!

Jokainen voi laskea paljonko tuollaiselle paketille nyt tulisi hintaa.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma ongelma on myös se, ettei peli Ilmalassa muistuta tunnelmaltaan muuta kuin vierailua yhdessä lätkämatsissa, muutaman kilometrin päässä kodista. Ei tule matkustamisen tunnelmaa ja vaivannäköä mukaan tapahtuman. Jos asuisin esim. Porissa, niin sehän olisi hauska viikonlopun matka, hotelliöineen ja kaiken päälle muutama MM-peli Ilmalan Areenassa. Nyt, kun peli pelataan liian lähellä kotia, niin samantien voi katsoa myös pelin kotisohvalla.

Sama ongelma mulla. Kun Areenalle kävelee kotoa reilu 20 min niin on aina vaikean valinnan edessä: kun kerran MM-lätkää pelataan näin lähellä kotia, miksi jättäisin menemättä? Toisaalta, se on vain lätkämatsi muiden joukossa, mitään muuta ekstraelämystä (reissaamista, hotelliyötä, uusia paikkoja) siihen ei liity. Sama juttu näiden NHL-pelien kanssa, nekin matsit on nähnyt ilmaiseksi kotisohvalta. Viimekeväinen Pietarin KHL-reissu (SKA Pietari - Ak Bars Kazan) oli kaikenkaikkiaan hauska kokemus, matsikin viihdyttävyydeltään positiivinen yllätys.

Koska tiedän jo, että mua varmasti harmittaisi, jos en kävisi yhtään MM-peliä katsomassa (2003 harmitti), hankin / sain lahjaksi lippupaketin, jolla näkee 4 matsia, pelit mukavasti viikonloppuna. Pari kovaa (CAN-USA, FIN-SVK) matsia ja pari heikompaa. Loput sitten kisastudiossa asiantuntevassa seurassa.
 

Marstio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reginan Vangit, Traktorit, Suski
Ei hyvää päivää! Alkusarjan ottelu USA-Ranska: Liput alkaen 70 euroa. Varmaan menee kuin kuumille kiville. Ranska-Kazhakstan -jännitysnäytelmään pääsee sentään 36 eurolla (=kalliimpi kuin viime kevään SM-liigafinaali). Suomi-Valko-Venäjä alk.156 euroa. Joo, heippa!

Tämä on tätä Suomalaista "pisnis"älyä taas kerran. No maksakoon ken haluaa, mutta onhan tämä nyt helvetti noloa ajatellen noita kisaturistejakin kohtaan, vaikka heillä rahaa onkin maksaa luultavasti kevyeen nuo hinnat.
Kaikkein parasta tässä tulee olemaan se, että odotetaanpa kun kaikki liput eivät mene kaupaksi, niin järjestäjät tulevat mediaan itkemään: "No kun me yritettiin järjestää kaikkee kivaa mut ketään ei kiinnosta."
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No maksakoon ken haluaa, mutta onhan tämä nyt helvetti noloa ajatellen noita kisaturistejakin kohtaan, vaikka heillä rahaa onkin maksaa luultavasti kevyeen nuo hinnat.

Villi veikkaus on, että suurin osa noista lipuista tullaan myymään firmoille jotka tarjoavat niitä yhteistyökumppaneilleen. Ulkomaiset kisaturistit tietty maksavat oman osansa. Mutta voi kuvitella, että aikamoisia raivonpurkauksia nuo hinnat aiheuttavat jossakin Slovakiassa, jossa väestön tulotaso on muutenkin paljon matalampi. Varsinkin kun heidän kotikisoihinsa olivat liput varsin kohtuullisen hintaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös