MM-kisat, ketä näkee paikan päällä?

  • 2 730
  • 7
Tila
Viestiketju on suljettu.

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Tälläinen perinteinen MM-kisa keskusteluosio puuttuu vielä kokonaan, vaikka kisat on jo ihan takaovella.
Perjantaina alkaa ja kysymys kuuluukin, ketkä kaikki on uskaltanut suunnitella mennä/tulla kisoihin paikan päälle?

Itse aloitan kisaseurannan perjantaina Kouvolassa jonkun ison screenin äärellä paikallisen Mad Dogs-avustajan suosiollisella avustuksella.

Moskovaan tulen paikan päälle ensimmäiseen jatkosarja/välisarja peliin vapun jälkeen 3.5.
Tällä kertaa ryhmämme on liikkeellä junalla ja on 14 henkilön vahvuinen otos Jyväskylästä Helsinkiin väliseltä akselilta. Tietysti osa (4) on maailmankaikkeuden paratiisista eli Hämeenlinnasta.
Tasan viikon ja yhden päivän päästä ollaan juurikin junassa "tsaikkapannun äärellä" (?) ja kohta aamusella perillä Moskovassa, siis torstai-aamuna.

Turengista ei lähtenyt tietääkseni ketään (?) kisapaikalle, asiaan vaikuttaa varmastikin paikalliset turenkilaiset mahtihäät kisamatkamme välisenä aikana.

Ketäs muita näkyy kisapaikalla?
 
Viimeksi muokattu:

Knight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Olen pelipaikoilla 3.-7.5. ja ajanpuutteen takia matkustusvälineenä on lentokone. Junamatka olisi ollut kyllä mukava, olen sen vuosia sitten neuvostoaikana kerran tehnyt.

Tulen sitten koputtelemaan (varovasti) olalle, kun hahmosi näkyy :-) Missä päin teidän porukalla on majoitus? Itse olen siinä hallin ja ydinkeskustan välimaastossa Holiday Inn hotellissa aina jokusen aamutunnin lepäilemässä.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Knight kirjoitti:
Olen pelipaikoilla 3.-7.5.
Missä päin teidän porukalla on majoitus?

Katohan, joku muukin joutunut yövuoroon. =)

Samaan aikaan ollaan perillä, meillä on majoitus Izmailovon turistitorin lähellä.
***-tähden hotelli pitäisi olla, ja valtavan kokoinen. Mutta semmoiseenhan tottui jo tuolla Super Sixissä Pietarissa tammikuulla.

Onkos kenelläkään käyttökokemuksia Moskovan hinnoista ja hintatasosta?
Metro tai kansantaksi on halpa tapa liikkua, mutta onko mikään muu halpaa?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
C5-Jarppa kirjoitti:
Onkos kenelläkään käyttökokemuksia Moskovan hinnoista ja hintatasosta?
Metro tai kansantaksi on halpa tapa liikkua, mutta onko mikään muu halpaa?
Kaikki ns. tavallisten ihmisten tavarat ja palvelut ovat kohtuuhinnoissa. Ravintoloita löytyy joka hintaluokassa ja ruokalistat hintoineen ovat selkeästi esillä. Siellä Izmailovossa on suurehko ulkoilmatori jossa myydään uutta ja käytettyä tavaraa, sekä turistiroinaa että muutakin. Kannattaa poiketa varsinkin kun asutte vieressä, hotellistanne on torille noin 10 min kävelymatka. Torille on symbolinen sisäänpääsymaksu, sillä pidetään kaiketi epäasiallisin sakki poissa.

Metro on edullinen, helppo ja ennen kaikea ennustettavan nopea tapa liikkua Moskovassa. Autolla kulkemisessa pahin puoli on muu liikenne ja ruuhkat. Huonolla tuurilla normaalisti puolen tunnin matkaan voi kulua moninkertaisesti aikaa. Matseihin ei välttämättä kannata lähteä autokyydillä toiselta puolelta kaupunkia jos ei ole todella ajoissa liikkeellä.

Jos kisamatka kestää paria päivää pidempään niin suosittelen metron sarjalippua. Jos muistan oikein niin 10 matkan lippu kustantaa tällä hetkellä 130 ruplaa ja 20 matkan piletti puolestaan 250. Eli noin yhtä euroa vastaavalla summalla pääsee matkustamaan kolmesti. Lippu ostetaan marssimalla asemalla lippuluukulle ja sanomalla venäjäksi 20 (dvatzet) jos haluat 20 matkan lipun.

Metro kulkee aamuvarhaisesta aina yhteen yöllä. Myöhäisistä voitonjuhlista palaaminen pitää siis hoitaa muilla välineillä. Lähinnä kyseeseen tulee harmaa taksi joka napataan tienvarresta nostamalla kättä. En suosittele tätä kännisille ulkomaalaisille etenkään pimeällä. Jos haluat kokeilla harmaata automatkaa niin tee se ensin vaikka kaverin kanssa päiväaikaan. Muutaman kilometrin matkasta sopiva korvaus on 100-150 ruplaa ja vaikkapa keskustan toiselle puolelle 10-15 km päähän 200-300 ruplaa. Jos hinta ei miellytä niin sitten kieltäydyt ja jatkat kädennostelua. Autoja pysähtyy kohdallesi vähänkin vilkkaamman tien varressa koko ajan jos seisot käsi kohotettuna.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pisin Kääpiö 186cm kirjoitti:
Lähinnä kyseeseen tulee harmaa taksi joka napataan tienvarresta nostamalla kättä. En suosittele tätä kännisille ulkomaalaisille etenkään pimeällä.

Mikäs tuossa on vikana Moskovassa? Pietarissa toimi auringonvalosta riippumatta aivan loistavasti. En uskonut, että noin moni (kaikki) pysähtyy ennen kuin näin sen itse.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Liput?

Tämä koskee lähinnä niitä, jotka ovat jo perillä tai kuka on saanut paikan päältä kaverilta jo infoa lipuista ja niiden hintatasosta. Kaikenlainen informaatio on plussaa kisapalveluista ja -asioista.

Lähes kaikissa peleissä Tv:n välityksellä on ollut tosi tyhjän näköistä katsomoissa, poislukien tietysti Venäjän omat pelit. Kalliit liput?
No, jos parhaat paikat maksaa välisarjaan yli 100 euroa kpl, niin en minä ainakaan enempää ihmettele, että yleisö paikan päällä on pakkautunut yläkatsomoihin.

Torstaina ollaan sitten jo Khodynka-hallilla ja todennäköisesti noin 25-30 euron päätypaikoilla. Katsotaan sitten kuitenkin vielä paikan päällä porukalla tarkemmin lippujen hintataso ja eri mahdollisuudet.

Ai niin, hallissa ei saa kuulemma mitään alkoholia hallin sisäpuolella. Normaalit oluttelttakompleksit ulkona ilmeisesti kuitenkin on...Edes!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
pernaveikko kirjoitti:
Mikäs tuossa on vikana Moskovassa? Pietarissa toimi auringonvalosta riippumatta aivan loistavasti. En uskonut, että noin moni (kaikki) pysähtyy ennen kuin näin sen itse.
Toimii se Moskovassakin ihan samaan tapaan. Olen itse käyttänyt +100 kertaa Moskovassa verotonta taksia ihan tien reunasta viittomalla. Aina olen päässyt perille sovitulla summalla ilman vaikeuksia.

Vitsi piileekin siinä että vain minimaalinen osuus noista kyydeistäni on tapahtunut yöaikaan, ja jos olen pimeään aikaan ollutkin liikkeellä niin en missään tapauksessa umpijurrissa. En edelleenkään suosittele pimeän taksin ottamista öisessä Moskovassa kolmen promillen laitamyötäisessä, varsinkaan jos matkustaja on yksin kulkeva ulkomaalainen joka ei tunne sen enempää kaupunkia kuin kieltäkään. Jos voitonjuhlat menevät pikkutunneille ja kuntokäyrä sojottaa alaviistoon niin parempi pysytellä porukassa jos pimeään taksiin turvautuminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi.

Mitä yleiseen turvallisuuteen tulee niin Moskovassa pärjää samalla järjenkäytöllä kuin missä tahansa suurkaupungissa. Omalla toiminnallaan voi vaikuttaa ratkaisevasti siihen millä todennäköisyydellä tulee kohdanneeksi ongelmia.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Taalla ollaan!

Tosi vahan ketaan tuttuja turisteja paikalla.

Kisoissa ei myyda olutta, alkoholia missaan muodossa hallissa, saati hallialueella.

Onneton kisatapahtuma!
Mutta nailla mennaan mita on tarjolla. Tuttua Venajan touhua jo vuodesta 2000 alkaen.

tanaan kaadetaan italia ja huomenna kliimaksina meidan matkalle kohdataan niin aina rakas Ruotsi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös