MM-kisat 2013: Päivä 1 (pe 3.5.2013)

  • 163 926
  • 1 026
Tila
Viestiketju on suljettu.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
5-1 ja Tim Bozonin ensimmäinen MM-kisapiste.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fransmannit kaventaa. Komea kiskaisu rystyltä ja kiekko maaliin. Raux taisi olla maalintekijä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... NHL-mitat kaukaloihin ja heti.

Äh, en jaksa tästä alkaa väitellä, mutta itse taas olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että änäriinkin pitäisi saada isot kaukalot. Peli näyttää paaaljon kauniimmalta.

Änäriä katsoessa tuo ähellys puhellus ja mailojen kalke vai entisestään korostuu, kun kaikki paikat kaukalon laitoja myöten on mikitetty :)

Mutta joo, kauneus on katsojan silmässä.

Zabo on muuten aloittanut vakuuttavasti, kuten koko Slovakian poppoo muutenkin.

Tshekin peli ei näyttänyt kovin kummoiselta vielä, pl. tuo yv-maali. Toki Tshekki aloittaa turnaukset liki aina himmaillen.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Änäriä katsoessa tuo ähellys puhellus ja mailojen kalke vai entisestään korostuu, kun kaikki paikat kaukalon laitoja myöten on mikitetty :)

Ja sekö on sitten parempi, että mitään kaukalon ääniä ei kuulu, kuten Urhon lähetyksissä oli tapana? Seuraatko muuten KHL:llää? Siinä sinulle sopivaa jääkiekkoa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja sekö on sitten parempi, että mitään kaukalon ääniä ei kuulu, kuten Urhon lähetyksissä oli tapana? Seuraatko muuten KHL:llää? Siinä sinulle sopivaa jääkiekkoa.

Turha kiivastua, kunhan totesin oman mielipiteeni. KHL:ää olen seurannut jonkun verran, etenkin kun YLE lähetti niitä poffeja netissä. Pidin kyllä enemmän, kuin NHL-kiekosta.

Mutta ehkä ne Suomen kaukalot tyyliin Nordis, Isomäki ja vaikkapa Synergia tuntuvat kaikkein mukavimmilta.

Hieno muuten tuo Ranskan maali.

edit. ja eiköhän kaikki ole yhtä mieltä URHOn tasosta, sen sijaan kevään finaalit Nelosella toimivat hyvin ja "mikityskin" oli kunnossa ;)
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja sekö on sitten parempi, että mitään kaukalon ääniä ei kuulu, kuten Urhon lähetyksissä oli tapana? Seuraatko muuten KHL:llää? Siinä sinulle sopivaa jääkiekkoa.
KHL:ssä pelataan loistavaa jääkiekkoa. Mieletön määrä taitoa jäällä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
KHL:ssä pelataan loistavaa jääkiekkoa. Mieletön määrä taitoa jäällä.

15 matsia seurasin tällä kaudella ja kymmenessä tempo oli paskempi kuin perus SM-liigahöntsässä. Pari peliä oli oikeasti hyvää seurattavaa kaukalosta huolimatta.

Itse en jaksa syttyä lentokenttäkurvailusta, mutta kaipa sillekin on sitten tilausta, kun osa porukasta ainakin väittää tykkäävänsä siitä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Damien Fleuryn komea pommi ja peli 5-2! Näinköhän tässä käy taas kuten viime keväänä? Slovakia lopettanut täysin pelaamisen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse en jaksa syttyä lentokenttäkurvailusta, mutta kaipa sillekin on sitten tilausta, kun osa porukasta ainakin väittää tykkäävänsä siitä.

Kyllähän jotkut punakoneen aikaiset pyörityspätkät 70-80- luvuilta ovat liki lätkää nautittavimmillaan. Itse kyllä pidän.

Toki lätkä on nykyään nopeampaa ja fyysisempää, sekin on mahtava homma.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
15 matsia seurasin tällä kaudella ja kymmenessä tempo oli paskempi kuin perus SM-liigahöntsässä. Pari peliä oli oikeasti hyvää seurattavaa kaukalosta huolimatta.

Itse en jaksa syttyä lentokenttäkurvailusta, mutta kaipa sillekin on sitten tilausta, kun osa porukasta ainakin väittää tykkäävänsä siitä.
Kannattaisi NHL:ssä pistää pari metriä lisää leveyttä kaukaloihin. Nyt huonosti luistelevat hormonihiiretkin pysyvät turhan hyvin kyydissä mukana. Tulisi peliinkin enemmän varianssia, eikä homma olisi niin pelkistettyä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllähän jotkut punakoneen aikaiset pyörityspätkät 70-80- luvuilta ovat liki lätkää nautittavimmillaan. Itse kyllä pidän.

Onhan noi pätkät hienoja, mutta mitä tekemistä niillä on nykyisen KHL-kiekon kanssa? Taitoihinsa nähden ylipalkatut kolmoskorin pelaajat, pari poikkeusta lukuunottamatta surffailevat lentokentällä todella hitaalla temmolla. Poikkeuksilla tarkoitan niitä pelaajia, jotka voisivat NHL:ssä pelata, jos vain eivät olisi niin mukavuudenhaluisia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onhan noi pätkät hienoja, mutta mitä tekemistä niillä on nykyisen KHL-kiekon kanssa? Taitoihinsa nähden ylipalkatut kolmoskorin pelaajat, pari poikkeusta lukuunottamatta surffailevat lentokentällä todella hitaalla temmolla. Poikkeuksilla tarkoitan niitä pelaajia, jotka voisivat NHL:ssä pelata, jos vain eivät olisi niin mukavuudenhaluisia.

Ei nyt sekoiteta puuroja ja vellejä keskenään, kommentoin vain puheitasi pelistä mainitsemillasi "lentokentillä": hienon näköistä sekin on, oli taso sitten mitä tahansa. Hyvin erilaista verrattuna NHL-kaukaloihin.

Ja kuten joku jo sanoi, hyvä luistelu ja liuku ilman turhaa runttausta korostuu, lisäarvoa tämäkin.

Itse nautin erityisen paljon mm. Petri Kontiolan pelistä tämän kauden KHL-poffeissa.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
6-2. siihen tyrehtyi Ranskan orastava loppukiri. Hudacek teki.

Olisi kuitenkin ollut eri peli, jos Ranska olisi saanut niistä kahdesta toisen erän avopaikastaan maalit.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Taitaa ensimmäistä kertaa maikkarin tiimi saada tulosvedon oikein? Eikös se Nurminen veikannut 2-6 numeroita?
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ranska oli kyllä todella surkea Slovakiaa vastaan, vaikka ei slaavitkaan tässä mitään huikeaa esittänyt. Zaborsky oli hyvä ja osuu Suomen kaukaloissa. Sille ei vaan voi mitään. Ranskalta silmään pisti Fleury ja se laukaisurepertuaari, mistä saikin sitten palkinnon lopuksi.

Tsekki-Valko-Venäjä taas ollut suurimmaksi osaksi melkoista surffailua. Tsekkien Novotnyn johdattama ketju pörrää kivasti kulmissa ja Voracek dominoi koko jäätä. Belinski on hyvä VVenäjän maalilla. Maali auttais tässä pelissä kummasti viihdearvoa.

Ainiin, Nupe on loistava jätkä.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ihan hyvin oli muuten yleisöä Ranska-Slovakia -pelissä (vajaat 7000)

Itse pelihän oli ihan hyvää, Ranska oli juuri niin huono kuin se on.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Vrbata ja 2-0.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tsekki puolivaloilla 2-0-voittoon.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös