MM-kisat 2012: Suomi

  • 1 236 326
  • 3 739
Tila
Viestiketju on suljettu.

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Ja kokoonpano sitten julkistettu. Peltonen, Petrell ja Nokelainen ulkona, Kiiskinen ja Tuppurainen mukana.

Koko kokoonpano:

Maalivahdit: Lehtonen, Vehanen ,Rämö

Puolustajat: Hietanen, Jaakola, Järvinen, Kukkonen, Mäenpää, Niskala, Salmela, Väänänen

Hyökkääjät: Filppula, Granlund, Immonen, Joensuu, Jokinen, Kapanen, Kiiskinen, Koivu, Komarov, Kontiola, Pesonen, Pihlström, Pyörälä, Tuppurainen
 

Hellox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sport, Zlatan Ibrahimovic, Jose Mourinho
Filppula - Koivu - Jokinen
Pesonen - Immonen - Granlund
Pyörälä - Kapanen - Komarov
Pihlström - Kontiola - Joensuu
Kiiskinen, Tuppurainen


Niskala - Salmela
Hietanen - Mäenpää
Järvinen - Väänänen
Kukkonen - Jaakola
 

M10

Jäsen
Pakko antaa propsit Jaloselle, että oli pokkaa jättää Petrell sekä Peltonen rannalle. Mutta oikeita päätöksiä siis. Kyllä tuolla jengillä hyvin voi mitalista taistella. Vaikka Ruotsilla ja Kanadalla on ns. dream teamit, ei se takaa vielä yhtään mitään.

Tykkään Tuppuraisen valinnasta! Hyvä Jukka.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Sinulta jäi sitten vissiin huomaamatta Kiiskisen loistava maskipeli ylivoimalla, kaksi voittomaalia ja yhteensä 1+2=3-tehot. Puhumattakaan hienoista yksilösuorituksista.

Ihme puusilmiä täällä...

Puhuu mies joka ei erota piraattia vaikka Jack Sparrow seisoisi vieressä...

---


Kiiskinen toisaalta hyvä valinta, mutta ihmettelen hurjasti ettei Kousa ja Petrell mahtunut joukkueeseen. Tyytyväinen on kuitenkin oltava. Itse olisin korvannut Pihlströmin Lennulla ja joko Jaakola tai Järvinen ja tilalla siis Kousa. Noh näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Peltosen pois jättämisestä iso sulka Jalosen hattuun. Puolustus näyttää varsinkin ihan hyvältä. Söde ei ole ikinä onnistunut maajoukkueessa ja Kousa on liian hazardi omassa päässä ja kun meillä on joukkueessa jo Niskala hoitamassa sitä osastoa niin täytyy olla tyytyväinen.
 

Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka Suomen nelossentteri näissä kisoissa on? Petri Kontiola? Ei se perinteisimmän tyylin nelossentteri.
Itse olisin ottanut Nokelaisen kisoihin, ties kuinka huonosti tahansa olisikin pelannut nämä harjoitusottelut.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni olisi erikoista jos pudotuspelien MVP ei olisi mukana mutta hävinneistä jengeistä silti liuta miehiä.

Toihan on oikeasti harvinaista, että SM-liigan pudotuspelien paras pelaaja pääsee kisoihin. Edellisvuosilta mm. Söderholm, Filppula, Tuokkola/Wallinheimo, ei ole ollut mitään asiaa kisoihin. Ja silti kisajoukkueessa on ollut pelaajia kuten Kerman ja Vahalahti.
 

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse en ole tippaakaan pettynyt valintoihin, vaikka HIFK:n miehiä ollaan.

Ei kai kenenkään mielipiteisiin vaikuta oma suosikkijoukkue, eihän??

Yksi asia on varmaa. Viime kevään näytöillä Jalonen ansaitsee saada tehdä valintansa ilman suurta kitinää. Totta kai täällä jokainen kertoo mielipiteensä, enkä todellakaan yritä sitä estää. Itsekin olen muutamasta nimestä eri mieltä, mutta luottoa löytyy Jaloseen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Toihan on oikeasti harvinaista, että SM-liigan pudotuspelien paras pelaaja pääsee kisoihin. Edellisvuosilta mm. Söderholm, Filppula, Tuokkola/Wallinheimo, ei ole ollut mitään asiaa kisoihin. Ja silti kisajoukkueessa on ollut pelaajia kuten Kerman ja Vahalahti.

Näinhän se on mennyt,eivät roolit ole kohdanneet. Tuppurainen on vaan niin monikäyttöinen alivoimaa myöden että tänä vuonna pakkovalinta. Sitähän ei toki tiedä riittääkö paukut MM-tasolla mutta kyllä edellä Peltosta ja Petrelliä heittämällä.
 

JKyykka

Jäsen
Itse en kyllä innostu siitä ajatuksesta, että Konna on nelosketjun sentteri. Ei vain tunnu oikealta. Noh, luultavasti Jalonen kuitenkin tietää mitä tekee. Petrellin tippuminen ei varsinaisesti ollut yllätys viikonlopun esitysten jälkeen, mutta itse olisin hänet kuitenkin joukkueeseen ottanut, sillä vahva luotto on siihen, että tosipeleissä Lennu olisi ollut erittäin kova sana. Ei muuta valittamista.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Kuka Suomen nelossentteri näissä kisoissa on? Petri Kontiola? Ei se perinteisimmän tyylin nelossentteri.
Itse olisin ottanut Nokelaisen kisoihin, ties kuinka huonosti tahansa olisikin pelannut nämä harjoitusottelut.

Niin no, Nokelainen pelasi nelosen keskellä kaksi peliä päin vittua ja Kontiola pelasi heti ensimmäisen pelin nelosen keskellä loistavasti.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sitähän ei toki tiedä riittääkö paukut MM-tasolla mutta kyllä edellä Peltosta ja Petrelliä heittämällä.

Jos toivotaan, toivotaan -linjalla mennään,niin Petrell olis mennyt Tuppuraisen ohi heittämällä. Herran jumala, ei tää oo mikään Valtran kevätjuhla, nää on mm-kotikisat!

Mites Ruottin turnaus, 3. 0+0, -1. Noilla näytöillä arvokisoihin?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Näinhän se on mennyt,eivät roolit ole kohdanneet. Tuppurainen on vaan niin monikäyttöinen alivoimaa myöden että tänä vuonna pakkovalinta. Sitähän ei toki tiedä riittääkö paukut MM-tasolla mutta kyllä edellä Peltosta ja Petrelliä heittämällä.
Mä en huomannut Tuppuraisen pelaavan yhdessäkään pelissä. Menestys kotoisessa liigassa ei tarkoita pärjäämistä isommissa peleissä. Tuppuraisen valinta oli epämiellyttävä yllätys, Kiiskisen sen sijaan ei.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka Suomen nelossentteri näissä kisoissa on? Petri Kontiola? Ei se perinteisimmän tyylin nelossentteri.
Itse olisin ottanut Nokelaisen kisoihin, ties kuinka huonosti tahansa olisikin pelannut nämä harjoitusottelut.
Kontiola siinä aloittanee, veti suht hyvin tänään sitä roolia.
Itse en näe syytä, miksi Nokelainen olisi pitänyt ottaa joukkueeseen vain siksi, että sattuu olemaan sentteri. Eri variaatioita löytyy tarpeen tullen vaikka kuinka paljon, sillä Filppula, Granlund, Pyörälä ja Komarov pystyvät hoitamaan sentterin virkaa hyvinkin ammattimaisesti. Jos Konna on kelpaamaton nelosen keskelle, voidaan hänet korvata näistä vaihtoehdoista ainakin Kapasella, Komarovilla tai Pyörälällä.

E: + Jussi Jokinen(mahd. sentteri)
 

Aapee79

Jäsen
Hyvä jengi.

Maalivahdeista ei ainakaan jää kiinni.

Puolustus on just se mitä uskoin ja toivoin.

Hyökkäys ihan ok. Peltosen jättäminen rannalle oli kova teko. Ei sit Jalosen mukaan tarvittu kokemusta ym.

Lennulla ei tee mitään, ku Komarov kehissä. Tuppurainen/Kiiskinen vahvaa näyttöä SM-liiga/EHT.

Noksun jättäminen pois ja Kontiolalla neloseen vähän mielenkiintoinen, mut ei yllättävä. Heikkoa esitystä Noksulta viime pelit.
 

Maynard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Kärpät, Newcastle United
Kuten muutamalle muullekin, Kontiolan valinta Nokelaisen ohi mulle ainoa yllätys, varsinkin jos nelosen sentteriksi ajateltu. Pistääkö Jalonen sit Kapasen tarvittaessa nelosen keskelle, saa nähä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole tippaakaan pettynyt valintoihin, vaikka HIFK:n miehiä ollaan. Mielestäni Jalonen teki juuri oikeat ratkaisut ja jätti ihan syystä Kousan, Peltosen ja Petrellin pois. Ei vaan riittänyt taso näillä herroilla. Tekisi mieli kysyä, että mitä vittua ne on tehnyt siellä Edmontonissa meidän Lennulle? Ihan paska koko turnauksen ajan. Villellä ei riitä enää potku ja Kousa ei ihan vielä ole valmis näihin karkeloihin. Vuoden päästä ehkä.

Kyllähän kun eka 5min meni ja alkaa vähän taas järjellä ajattelemaan suorituksia niin valinnat ovat lopulta oikeita.
Kousa oli liian näkymätön kiekon kanssa mikä pitäisi olla vahvuus herralla. Peltonen siinä ja siinä, mutta ei ihan riitä potku tarpeeksi vaikka kokemuksellaan sitä paljon paikkaakin.
Petrell minullekkin täysi mysteeri! Vaikka Axbor Nocturne sitä minulle tuolla aikaisemmin selventikin, niin en halunnut uskoa, että Edmonton on muokannut ukon pelityyliä, uskomatonta!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuonna oli Mr Lahti mukana vaikka ei edes loistanut pleijareissa.

7 peliä ja 5+2. Lahti yritti yksinään kammeta HIFK:n kesälomille ja melkein siinä onnistuikin. Oli 5 ensimmäistä peliä jatkuvasti vaarallinen ja ihmetytti miten tuo kaveri pysäytetään. 6 pelissä alkoi hyytymään ja seitsemännessä pelissä oli ihan puhki. Yksinäisen miehen sota oli vienyt veronsa. Jotenkin Lahdella paloi kaikki akut siihen sarjaan ja oli kaukana tasostaan MM-kisoissa.
 

Rici

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D, Pönttövuoren Peikot
Yle:
Jalonen mainitsi nimeltä vain kaksi pelaajaa, joiden poisjäänti kirpaisi.

- Käytettävissä olevista pelaajista pyritään rakentamaan ihannejoukkue. Tuomo Ruutu ja Sami Vatanen olisivat terveenä ollessaan olleet joukkueessa, koska pojilla oli kova halu tulla. Ei heidän peräänsä kuitenkaan huudella, Jalonen huomautti.

Huutelen nyt poikien perään tämän ainoan kerran (paitsi, jossei menestystä tule, niin voidaan hakea syytä näitten avainpelaajien puuttumisesta).

Vaikka niin usein olen pitänyt Tuomo Ruutua yliarvostettuna pelaajana, niin vuosien varrella arvostukseni on noussut ja tällä kertaa olisin nähnyt hänet riemumielin kisoissa.

Se isoimmin harmittava puuttuva pala on tietenkin Sami Vatanen. Toisen kerran peräkkäin Vatanen menettää mahdollisuuden dominoida maailman huipulla. Noh, Vatasesta on maajoukkueelle vielä ainakin vuosikymmenen verran riemua puolustuksen johtohahmona.

Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen Jalosen valintoihin. Petrell ja Nokelainen tippuivat päivän kunnoltaan selkeästi kovemmille kavereille.
 

Deader

Jäsen
Näyttää mielestäni aika hyvältä. Kommentit vain omista rajatapauksista.

Hietanen: Kevyt omassa päässä. Kätisyys ja toimiva ylivoima Mäenpään kanssa ratkaisivat.

Järvinen: Hidas. Otti liikaa paikkausjäähyjä jo liigassakin. Toisaalta tuo sitä kaivattua kovuutta.

Pyörälä: Jalosen lemppareita. Kohtuullinen kaikessa. Ei erityisen hyvä missään.

Joensuu: En ymmärrä vaikka olen Porista lähtöisin.

Kiiskinen: Tsekki- ja Ruotsi-matsien ratkaisevat maalit riittivät. Jalonen ei ehkä jaksanut alkaa samaan selittelyyn kuin aikoinaan Jokisen tapauksessa.

Söderholm oli hyvä tiputus. En tiedä, miksi ei riitä kansainvälisiin peleihin, mut jokin ei vaan riitä.

Kousa: Lähti Söderholmin parina. Edes kätisyys ei auttanut tällä kertaa.

Peltonen: Täysin makuasia. Koivun johtajuus riittää eikä nuo esitykset tässä turnauksessa olleet sen erikoisempia kuin pleikkareissakaan. Tipahti luultavasti Tuppuraisen takia.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuppurainen ja Kiiskinen yllätyksiä, mutta Kiiskinen ainakin ansaitsi paikan joukkueessa viimeisen EHT-turnauksen otteilla. Toivottavasti kumpainenkaan ei ole tämän vuoden "jannelahti" vaan tuovat joukkueeseen ennakkoluulottomuutta, ja energiaa Jani Lajusen tapaan.

Tuppuraisen valintaa on vaikea kommentoida. En ole koskaan edes kuullut pelaajasta. Ilmeisesti kuitenkin hyvä kausi alla SM-liigassa.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyse ei ollut varmaankaan siitä, vaan siitä kun pidät "perseen näyttönä" sitä, että mies pelasi liigafinaaleissa EHT:n sijaan.

Calgarymanin koostumus vastaa juuri minunkin ajatuksiani. Ei lisättävää.

Ei sit Tuppurainen voinut tulla samaan aikaan pelaamaan kuin Järvinen? Kuitenkin taisivat ihan samoja finaaleja pelata..

Edit: Ai joukkue on julkistettu. Iso plussa Peltosen pois jättämisestä. Juuri lenkillä mietiskelin, että vaihto Peltonen-->Tupprainen sopii kyllä mun mieleen. Ja kyllä, olin väärässä Tuppuraisen mukaan tulosta.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuppuraisella kyllä riitti virtaa niissä matseissa, jotka pleijareista Jypiltä näin ja varsin ne rynnimiset maalille teki vaikutuksen. Jalkaa tuntu riittävän. Toivottavasti samanlaisia otteita nähdä kisoissakin, jos peliaikaa irtoaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös