MM-jalkapallo 2006: YLE:n kisatiimi

  • 60 459
  • 418

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Mitäs se Loirin Vesku meni sanatarkasti täräyttämään, "onhan Kahn ihan hyvä maalivahti, mutta kun se on niin helvetin arjalainen" tjsp.

Joo-o. Kuten Urheilulehti taisi kirjoittaa, saksalaiset tuntuvat tosiaan olevan vielä 2000-luvullakin vapaata riistaa, mitä jalkapalloon/jalkapalloilijoihin liittyviin lausuntoihin ja kirjoitteluun tulee. Voi vain kuvitella, minkälainen vastareaktio olisi syntynyt, jos suorassa lähetyksessä olisi jotain vastaavaa heitetty esim. brasilialais- tai englantilaispelaajasta (tokikaan en tiedä, missään määrin YLE sai negatiivista palautetta).


On tosiaan mielenkiintoinen ilmiö, ettei 60 vuotta sodan päättymisen jälkeen (ainakaan Suomessa) tällaiseen sormien läpi katsomiseen törmää läheskään yhtä usein muiden urheilun-/elämänalojen kuin jalkapallon kohdalla.



Ranger
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Chintiki kirjoitti:
Ääni on ehkä sinun mielestäsi mielyttävä, mutta minun mielestäni se on vain monotoninen ja tylsä.

Höh. Siis sehän se juttu juuri onkin. Hoopi puhuu mukamas virkamiesmäisen rauhallisesti ja asiallisesti, mutta hän elää peleissä kuitenkin aidosti mukana ja sen myötä tunnelma pääsee aina kiihkeiden tilanteiden mukana nousemaan selostuskopissakin ja sitten sieltä tulee näitä juttuja tyyliin: "silmämunat valkoisina" ja "Owen Nolan lyö paljaalla hanskalla!!!...Rikollista meininkiä."

Jos kuivan asiallista selostajaa haetaan, niin se on Suomisen Tapsa, joka pitää sen verran tarkasti omasta egostaan huolta, ettei vahingossakaan päästä suustaan mitään lipsahduksia. Lisäksi Tapsan äänikin on kuivakka. Ihan OK selostaja Tapsakin kuitenkin on.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
JimmyMac kirjoitti:
Ilmeisesti et ole kuunnellut parivaljakkoa Lehtinen-Kuusela radiosta?

En, koska en seuraa pesäpalloa. Pesäpalloahan Lehtinen ilmeisesti selostaa, koska käytti koko matsin ajan valmentajasta sanaa pelinjohtaja:)
 
Italia-pelissä Hoopi keskittyi muistelemaan Buffonin perheen urheilutaustaa sen sijaan, että kertoisi mitä pelissä tapahtuu. Ihme että Tonin ylärimalaukaus katkaisi selittelyn. Tarinointi on ihan ok silloin kun peli on seis, mutta ei silloin kun tilanteita syntyy molemmissa päissä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Hazardipakki kirjoitti:
Italia-pelissä Hoopi keskittyi muistelemaan Buffonin perheen urheilutaustaa sen sijaan, että kertoisi mitä pelissä tapahtuu. Ihme että Tonin ylärimalaukaus katkaisi selittelyn. Tarinointi on ihan ok silloin kun peli on seis, mutta ei silloin kun tilanteita syntyy molemmissa päissä.

Niin.. Myös Nesta - Cannavaro hehkutus oli mielestäni vähän yli menevää. Hoopi kertoi 20 kertaa kokoonpanon näiden miesten osalta. OK, ovathan ne hyviä pakkeja mutta liika on liikaa. Virkkunen & Riihilahti kaksikolle pelejä enemmän ja heti. Hoopia ei jaksa erkkikään kuunnella.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Radion puolella on urheilutoimituksen pomo Arto Teronen tietysti paikan päällä niin kuin aina. Kiva olla pomo kun saa matkustella ja uhrautua näin alaisten puolesta.

Ihme kun kaikkien alojen asiantuntija Heikki Leppänen ei vielä ole kommentoinut.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jaahas, nyt on tullut "hiukan" katseltua "muutamaa" matsia, ja voitaneen tätä ylen tiimiä kommentoida. Tosin odottelen sitä perinteistä katsojakysymystä : "Miten kenttään saadaan raidat", sen jälkeen kun se on esitetty ja asiallinen kisastudiovastaus siihen, ovat kisat virallisesti alkaneet.


Studioisännät:

Jostain syystä olen onnistunut näkemään lähes pelkästään R.Riihilahtea enkä Nyyperiä juuri ollenkaan. Tämä osasto on ok.

Kommentaattorit:

Jyrä on ollut hyvä, suorapuheinen ja sanottavaakin. Liha-Matilla on hirveä tarve olla valmentajan roolissa studiossa, mutta ulosanti ei riitä. Tihinen ihan sukka, Peter "7 A-maaottelua" Enckelman samoin. Aki Riihilahti on ok, mutta alkaa olla hiukan kulahtanut vitsi. Kauhulla odottelemme Keke "Hyvä matshi" Armstrongin ilmaantumista paikalle Englannin peleihin. Martti Kuuselaa ja Litmasta kaivattaisiin studioon ainakin tässä IP-osoitteessa.

Vieraat ja muu sälä:

Vesku Loiria ei saisi päästää ruutuun kuin vasta iltamatsien puoliajalla, aikuisien käy miestä sääliksi ja perheen pienimille voi aiheutua pahojakin traumoja. Bubin jorinat ovat taas sitä itseään, tosin miehessä on jotakin sympaattista ja muutenkin Bubi on jo instituutio. Se mikä on positiivista tällä kertaa ei ole studioon raahattu mitään Suomessa asuvia kisamaiden kansalaisia, jotka hoonolla soomella selittäisivät kuinka tärkeä asia jalkapallo on kotimaassaan vaikka itse eivät ole futikseen koskeneet ylä-asteen liikuntatuntien jälkeen.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
mjarkko kirjoitti:
Ihme kun kaikkien alojen asiantuntija Heikki Leppänen ei vielä ole kommentoinut.
Eikös Heikki Leppänen vain kommentoi yleisurheilua?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Jarmo Lehtinen ei kyllä ole mikään selostaja, ei kyllä tiedä mistään mitään. Paitsi tieten Graham Poll on tieten tuttu Suomen peleistä. Kannattaisi Jarmo tilata Canal+ ja katsella valioliigaa, tai yleensäkin muita peleja kuin Suomen karsintapelejä. Arghhhhhhh.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
mtmela kirjoitti:
Jarmo Lehtinen ei kyllä ole mikään selostaja, ei kyllä tiedä mistään mitään.
Parivaljakko Jarmo Lehtinen-Martti Kuusela on loistava Radio Suomen puolella. Päihittävät kaikki suomalaiset jalkapalloselostajat selvästi. Television puolella Jarmo Lehtinen ei ole ollut niin hyvä, kuin radiossa. Radion puolella Jarmo Lehtinen on selostanut jalkapallo-otteluita ainakin yli 10 vuotta. Taisi aloittaa, joskus 90-luvun alussa?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
JimmyMac kirjoitti:
Onpas täällä ihmeellistä valittamista YLE:n selostajista. Mielestäni koko selostajanelikko on hyvää tasoa. Etenkin legendaarisen Hoopin arvostelua en ymmärrä. Ilmeisesti se on nyt muodissa - kuten myös Virkkusen kehuminen. Mutta Hoopiin vielä, hänen artikulointinsa on selkeää ja ääni miellyttävä. Lisäksi hän eläytyy peliin täydellä sydämellään, minkä huomaa esim. näistä tahattomista "Ghanan pelaajat tuijottavat palloa silmämunat valkoisina" -heitoista. Aivan loistavaa!
Hoopi on ykkönen! Kyllä, ääni on miellyttävä ja eläytyyn peliin siihen vaadittavalla tavalla. Pisteet Hoopille.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
MS kirjoitti:
Hoopi on ykkönen! Kyllä, ääni on miellyttävä ja eläytyyn peliin siihen vaadittavalla tavalla. Pisteet Hoopille.

Tämän täytyy olla vitsi. Jos Hoopi eläytyy peliin niin minä olen Pamela Anderson. En tiedä oletko kuullut Virkkusen selostusta mutta mies eläytyy peliin kyllä aivan eri tavalla kuin Hoopi. No, mielipiteitä on monia mutta minun ja monen muunkin mielestä Hoopi täytyisi pitää vaihtopenkillä loppu kisojen ajan. Hoopi tekee matseista nukuttavia.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
JimmyMac kirjoitti:
Sanoin, että puhetapa on teennäisen selostajamainen. Eli yrittää kuulostaa selostajalta. Voisi puhua luonnollisemmin, niin olisi parempi.
Sanoisin, että Virkkunen sentään kuulostaa selostajalta, toisin kuin esim. Hoopo Hänninen. Todennäköisesti Virkkunen olisi tiennyt senkin, että Italia sai eilen kolme pistettä eikä kaksi...
 

sakke555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal
Oli kyllä tähän mennessä yksi paskimmista selostuksista Togo vs E-Korea -pelissä. Goodbye Lehtinen&Tihinen.

Tihinen sanoo asiat erittäin epäselvästi ja eihän niissä edes sisältöä ole.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sakke555 kirjoitti:
Oli kyllä tähän mennessä yksi paskimmista selostuksista Togo vs E-Korea -pelissä. Goodbye Lehtinen&Tihinen.

Tihinen sanoo asiat erittäin epäselvästi ja eihän niissä edes sisältöä ole.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä miksi tuo Jarmo Lehtinen on tuonne television puolelle päästetty selostamaan, jos kerran mies on aikaisemmin loistanut radion puolella. Toki aina pitää kokeilla kaikkea uutta, mutta silti. Lehtiselle olisi varmaan löytynyt selostettavaksi vähän pienemmätkin kekkerit kuin MM-kisat. Ymmärrän kyllä, että kyseessä on miehen ensimmäiset selostukset telkkarin puolella, toivottavasti sitten ensi kisoissa on jo vähän paremmassa iskussa, mikäli seuraavia kisoja tulee hänelle. Tihisen kommentointi on kyllä tähän asti ollut kisojen huonointa antia, Suomen kieli ei oikein suju ja muutenkin puhe on ollut pelkkää outoa muminaa. Toivottavasti Tihin kommentoinnit jäävät alkusarjaan.

Mitäs muut arvon jatkislaiset ovat mieltä viime päivinä nähdystä Olli Ikäheimosta (YLE24) sekä Juha Malisesta? Itse olen ollut kohtalaisen tyytyväinen tuohon Ikäheimoon, hieman pieniä virheitä jne, mutta ei nyt mitään suurempaa mokaa ole tullut tähän mennessä. Malinen nyt on jo aiemminkin nähty kommentaattorin hommissa Suomen maajoukkuepeleissä ja mielestäni on parhaimpia kommentaattoreita näissä kisoissa heti Riihilahden Akin jälkeen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
wilberto kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä miksi tuo Jarmo Lehtinen on tuonne television puolelle päästetty selostamaan, jos kerran mies on aikaisemmin loistanut radion puolella. Toki aina pitää kokeilla kaikkea uutta, mutta silti. Lehtiselle olisi varmaan löytynyt selostettavaksi vähän pienemmätkin kekkerit kuin MM-kisat. Ymmärrän kyllä, että kyseessä on miehen ensimmäiset selostukset telkkarin puolella, toivottavasti sitten ensi kisoissa on jo vähän paremmassa iskussa, mikäli seuraavia kisoja tulee hänelle. Tihisen kommentointi on kyllä tähän asti ollut kisojen huonointa antia, Suomen kieli ei oikein suju ja muutenkin puhe on ollut pelkkää outoa muminaa. Toivottavasti Tihin kommentoinnit jäävät alkusarjaan.

Mitäs muut arvon jatkislaiset ovat mieltä viime päivinä nähdystä Olli Ikäheimosta (YLE24) sekä Juha Malisesta? Itse olen ollut kohtalaisen tyytyväinen tuohon Ikäheimoon, hieman pieniä virheitä jne, mutta ei nyt mitään suurempaa mokaa ole tullut tähän mennessä. Malinen nyt on jo aiemminkin nähty kommentaattorin hommissa Suomen maajoukkuepeleissä ja mielestäni on parhaimpia kommentaattoreita näissä kisoissa heti Riihilahden Akin jälkeen.

Itse pidän Juha Malista todella hyvänä kommentaattorina. Tosin ei mies ihan Pasi Rautiaisen tasolle pääse, mutta hyvin lähelle. Ikäheimo on mielestäni ihan hyvä studioisäntä. Malinen & Riihilahti kaksikko studioon ja selostajaksi Virkkunen niin johan jaksaa katsoa Togo matsejakin. En kyllä ymmärrä minkä takia Keke Armstrong ei ole vielä studiossa vieraillut. Vaikka mies puhuukin vähän hoono soomi hän tietää fudiksesta todella paljon. Eli Keke ja Pasi ovat minun toivelistani kärjessä.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Speedye kirjoitti:
Itse pidän Juha Malista todella hyvänä kommentaattorina. Tosin ei mies ihan Pasi Rautiaisen tasolle pääse, mutta hyvin lähelle. Ikäheimo on mielestäni ihan hyvä studioisäntä. Malinen & Riihilahti kaksikko studioon ja selostajaksi Virkkunen niin johan jaksaa katsoa Togo matsejakin. En kyllä ymmärrä minkä takia Keke Armstrong ei ole vielä studiossa vieraillut. Vaikka mies puhuukin vähän hoono soomi hän tietää fudiksesta todella paljon. Eli Keke ja Pasi ovat minun toivelistani kärjessä.

Eiköhän se Keke saada sinne studioon näiden kisojen aikana, edes yhteen peliin. Ei ainakaan miehellä pitäisi hirveästi kiireitä olla, kun Veikkausliigakin on tauolla. Tuosta Rautiaisesta en kyllä osaa sanoa mitään. Loistava kommentaattori tosiaan on kyseessä, mutta miehellä taitaa hommat etelänaapurissa olla kesken? Tämä on pelkkä arvaus vain. Noh toivotaan, että YLE tajuaa palkata sitten ensi kisoihin Rautiaisen kommentaattoriksi. Tietty sen lisäksi, että Virkkunen saa entistä enemmän selostushommia ja kunnon matseja kaupan päälle! Huomenna Virkkunen on jälleen tulessa, pelinä on kyllä huippupeli Tunisia - Saudi-Arabia klo 18:45 alkaen.
PS. Tämän iltaisen Brasilia - Kroatia pelin selostaa JimmyMacin ja MS:n ylistämä Hoopi Hänninen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Konnamuori kirjoitti:
Hahaha...Nyt mää oon nähny kaiken ei hele..

Kyllähän oli miehillä kassijutut kehissä. Repeilin kyllä aivan täysin. Hyvää huumoria miehet heittävät. "Taitaa Tihisellä olla enemmän tietoa näistä". Loistavaa YLE.
 

sakke555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal
wilberto kirjoitti:
En ymmärrä miksi tuo Jarmo Lehtinen on tuonne television puolelle päästetty selostamaan, jos kerran mies on aikaisemmin loistanut radion puolella.

En tiedä mistä johtuu, mutta itselläni nuita Lehtisen selostamia pelejä katsoessa tulee tunne, että kuuntelisin peliä radiosta. Tuskin on helppoa muuttaa tyyliä jos on selostanut pelejä radioon ikuisuuden ja sitten pitäisi alkaa TV:n puolelle selostaa. Mutta kaiken kaikkiaan erittäin rasittavaa. Olisi pidetty hänet siellä radiossa, jos kerran siellä loistaa. En vaan ymmärrä, että miten on mahdollista.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Heh, heh. Saa kyllä myhäillä Mixun reaktioille Bubin vaihtopenkillä, kun noita naikkosen kommentteja kuuntelee. Silmät muljahtelee kattoon vähän väliä... Varsinkin sen "naamarit pois päästä ja harjoittelemaan" kommentti näytti osuvan Mika-Mattia hermoon. :)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi Yle on lähtenyt tuollaiselle maikkarilinjalle. Siellä istuu kaikkien showmiesten isä, itse ylisaletti Bubi Wallenius heittämässä talkshow'ta jonkun vanhan mursuttaren ja seipään nielleen Mixu Paatelaisen kanssa. Monta minuuttia silkkaa diipadaapaa, kun tuon ajan olisi voinut oikeasti käyttää vaikka joukkueista puhumiseen ja ottelun perinpohjaiseen alustukseen. Mitähän tällä nyt oikein haettiin?

Ei tiennyt, pitäisikö itkeä vaiko nauraa.
 
Ted Raikas kirjoitti:
Miksi Yle on lähtenyt tuollaiselle maikkarilinjalle. Siellä istuu kaikkien showmiesten isä, itse ylisaletti Bubi Wallenius heittämässä talkshow'ta jonkun vanhan mursuttaren ja seipään nielleen Mixu Paatelaisen kanssa. Monta minuuttia silkkaa diipadaapaa, kun tuon ajan olisi voinut oikeasti käyttää vaikka joukkueista puhumiseen ja ottelun perinpohjaiseen alustukseen. Mitähän tällä nyt oikein haettiin?

Ei tiennyt, pitäisikö itkeä vaiko nauraa.

Minä en itke enkä naura vaan hiljaa hyssyttelen ja olen jopa tyytyväinen Ylen ratkaisuun. Tällä toimenpiteellä saatiin Bubi pois selostamosta ja turvallisempiin hommiin. Parempi vaihtoehto on vajaat 10 minuuttia illassa Bubin diipadaapaa kuin yksi Bubin selostama ottelu illassa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mängimies kirjoitti:
Parempi vaihtoehto on vajaat 10 minuuttia illassa Bubin diipadaapaa kuin yksi Bubin selostama ottelu illassa.
Hyvä pointti ja olet kieltämättä oikeassa tuossa.

Ollaan siis tyytyväisiä.

Vielä kun saisi tuon Hännisen hännystelemästä selostamokopista, niin alkaisi näyttää ja kuulostaa paremmalta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hoopi kyllä voisi opetella edes ketä kentällä pelaa. Ja pelaajien pelipaikat. Esim. Emerson on Hoopin papereissa keskuspuolustaja. Samoin Robinho oli taas päässyt kentälle, vaikka ei oikeasti edes pelaa. Joka ottelussa kauhea kasa virheitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös