MM 2018: Suomi

  • 788 182
  • 3 763
Tila
Viestiketju on suljettu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Pitää olla hellyttävän sinisilmäinen jos uskoo, että näissä kaikissa kieltäytymisissä on takana joku muu kun joukkueen valmennus. *ei liity lainaamaani

Ihan vastaavasti täytyy olla hyvin synkkäsilmäinen, jos uskoo, että näissä kaikissa kieltäytymisissä on takana joukkueen valmennus.

Kun kyse on maajoukkueesta eli pelaaja voi halutessaan kieltäytyä edustustehtävästä, osa pelaajista jää pois valmentajan takia, aina. Yksikään valmentaja ei miellytä kaikkia pelaajia, aina on ristiriitoja. Kieltäytymisiä on aina ollut, ihan alusta lähtien.
 

teppana

Jäsen
https://www.mtv.fi/sport/mmjaakiekk...-korvaan-etta-pitaa-levata/6860888#gs.ImRYADE

Olli Jokinen puhuu maikkarilla asiaa. Itse olen samaa mieltä ja hämmästyttää nämä kieltäytymiset ilman kunnon syytä. Aina pitäs olla valmis edustamaan Suomea. Itse valitsisin maailmanmestaruuden voittamisen Suomen paidassa Stanley Cupin voittamisen sijasta. Jos kausi loppuu ison veden takana, niin Suomen paidassa on mahdollisuus voittaa jotain suurta.

Nämähän on meille tavan pulliaisille niin kaukaista spekulaatiota että aika turha edes ajatella kumman mielummin ottaisi. Mutta kiekkoilijat kyllä hyvin yleisesti pitävät Stanley Cupin voittamista sinä kaikkein kovimpana juttuna. Vaikka sitä ei aina ääneen sanota.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Minnesotan tippuessa eka kierroksella, olisi mielenkiintoista, jos Granlund ja Koivu tulisivat kisoihin. Se ainakin poistaisi spekulaatiot, että Marjamäen takia pelaajat jäisi pois. Koivu ei ihan helpolla ala kääntymään ketään valmentajaa vastaan.Toki näissä ratkaisee myös pelaajan ja valmentajan yhteiset kokemukset. Oli täysin selvää, että Koivu lähtee esimerkiksi Kari Jalosen joukkueeseen, jos mahdollisuus tulee. Kojo aikanaan oli valmentamassa Koivua TPS:ssä, lisäksi Kojo oli U20-päävalmentaja 2001, kun nuoret otti hopeaa Koivun johdolla.

Mä vähän veikkailen itse, että Koivu ei lähde. Ei perustu mihinkään faktaan, vaan fiilikseen. Koivu on kuitenkin 35-vuotias, pelannut täyden runkosarjan reilulla 18-minuutin peliajalla ja aina vaikeimmat match upit joukkueesta. Miehen jalka ei todellakaan liiku entiseen malliin, vaikka hän ei koskaan mikään kiituri ole luistimilla ollutkaan. Toki raudanluja ammattilainen ja urheilija, sekä osoittanut omaavansa todellisen leijonasydämen. Mutta se ikä, ja selkeästi jo hieman huonontunut fysiikka ja kroppa, joka vaatinee todella paljon enemmän huoltoa ja palauttelemista kuin nuoremmilla pelaajilla. Ja nyt tietenkin koko tämän kirjoitettuani, Jets pudottaa Minnesotan suoraan 4-0 ja Koivu on ensimmäinen joka soittaa itse Lehtiselle ilmoittaakseen tulostaan.
 

teppana

Jäsen
Olikos Koivulla viime vuonna jotain "pätevää" syytä kieltäytyä? Käsittääkseni Mikko on ollut aika luotettava pelaaja maajoukkueen suhteen.

En kyllä kannata yhtään systeemiä joka laittaisi pelaajat pannaan jos eivät maajoukkueen käytettävissä ole. Jossain venäjällä se saattaa toimia, mutta suomalaiset eivät varmasti hyvällä katsoisi tuollaista ja aivan aiheestakin sitten useampi pelaaja tuumaisi heti uran alussa että pitäkööt tunkkinsa.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
https://www.mtv.fi/sport/mmjaakiekk...-korvaan-etta-pitaa-levata/6860888#gs.ImRYADE

Olli Jokinen puhuu maikkarilla asiaa. Itse olen samaa mieltä ja hämmästyttää nämä kieltäytymiset ilman kunnon syytä. Aina pitäs olla valmis edustamaan Suomea. Itse valitsisin maailmanmestaruuden voittamisen Suomen paidassa Stanley Cupin voittamisen sijasta. Jos kausi loppuu ison veden takana, niin Suomen paidassa on mahdollisuus voittaa jotain suurta.

Sä kuuluisit sitten todennäköisesti äärimmäisen pieneen vähemmistöön.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Olikos Koivulla viime vuonna jotain "pätevää" syytä kieltäytyä? Käsittääkseni Mikko on ollut aika luotettava pelaaja maajoukkueen suhteen.

Taisi olla vain raskas kausi takana ja päätti, ettei tällä kertaa yksinkertaisesti jaksa lähteä. Minnesotanhan piti mennä heittämällä toiselle kierrokselle, mutta törmäsivät muuriin nimeltä Jake Allen ja lähtivät koko NHL:ää seuraavan maailman yllätykseksi lauluun. Ei tainnut henkisesti olla Mikolla mitään tankissa jäljellä.
 
No nämähän menee jo mutun puolelle, kun noita pelejä ei varmaan mistään löytyne enää katsottavaksi.

Löytyy, Youtube-nimiseltä sivustolta. Kaikki kolme peliä ovat siellä kokonaisuudessaan nähtävissä, tuossa linkki esimerkiksi Ruotsi-peliin: World Cup 2016 20/09 Finland - Sweden - YouTube (linkki vie Youtube-nimiselle sivustolle aiemmin mainittuun jääkiekko-otteluun). Aika paljon siellä on nykypäivänä noita kokonaisia lätkäpelejä HD-laadulla, kannattaa aina tsekata sieltä jos tällaisia pohdiskelee.

Itse ketjun aiheeseen liittyen, tulkoon ne pelaamaan ketkä kokevat olevansa hyödyksi joukkueelle. En ymmärrä miksi jonkun Ristolaisen pitäisi mukaan tulla "edustusvelvoitteiden" takia. Jos ei kiinnosta niin antakoon paikkansa jollekin pelaajalle joka pystyy olemaan hyödyksi joukkueelle. Kannattaa ottaa myös inhimilliset seikat huomioon. Esimerkiksi Barkov jahtasi joukkueineen NHL-pudotuspelipaikkaa toiseksi viimeiselle kierrokselle saakka ja vieläpä loukkaantui tuossa kaikessa tohinassa. Nyt tämän pitkään jatkuneen, jättimäisillä henkilökohtaisilla peliajoilla suoritetun, pettymykseen päättyneen kilpajuoksun jälkeen vaihtoehtoina hänellä on joko lähteä Tanskaan hikoilemaan Marja-Laten hokirinkiin, tai jäädä Floridan lämpöön palautumaan mallityttöystävän hellässä huomassa. Ei varmaan kauhean monelle tuossa tilanteessa ois vaikeuksia valita.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Tallon sanoi, että Barkovin jääminen pois ei johdu loukkaantumisesta, vaan hän haluaa vain huilata MM-kisojen ajan."
Tuo lainaus on mielenkiintoinen. Pitäisi varmaan käydä katsomassa se Tallonin haastattelu jostakin. Tuntuu olevan käännöksissä hiukan eroa eri medioilla...

IS:n (Hoffrén) mukaan Tallon halusi antaa Barkoville lepoa:
Barkov, 22, joutui jättämään runkosarjan kaksi viimeistä ottelua väliin olkapäävamman takia. Tallonin mukaan Barkovin jääminen MM-kisoista sivuun ei kuitenkaan johdu terveystilanteesta. Tallon haluaa antaa nuorelle tähtihyökkääjälleen lepoa raskaan kauden jälkeen.
Lähde

IL:n (Stubin) mukaan loukkaantuminen painaa syynä enemmän:
Barkov loukkaantui aivan runkosarjan lopussa, mikä luultavasti oli keskeinen tekijä päätöksen taustalla. Barkov sanoi amerikkalaistoimittajille jo hieman ennen lopullista vahvistusta, että haluaa kuntouttaa olkapäänsä ennen mahdollista MM-keikkaa.

Florida Panthers taisteli viimeiseen asti paikasta pudotuspeleissä, mutta jäi lopulta ulos, ja toiveet Suomen ehkäpä parhaan jääkiekkoilijan mukaan saamisesta heräsivät. Epäonninen loukkaantuminen on kuitenkin nyt virallisesti vesittänyt haaveen.
Lähde

Barkov MM-kisoista muutama tunti ennen Tallonin lausuntoa:
Matthew DeFranks Twitterissä: "Barkov did not say if he was playing in Worlds, wanted to heal his shoulder first."

Kieltäytyikö Barkov levätäkseen? Kieltäytyikö Barkov vamman vuoksi? Kieltäytyikö Barkov lainkaan? Pidän Hoffrénia aika luotettavana lähteenä, mitä tulee suomalaisiin NHL-pelaajiin. Siltä pohjalta lähtien voisi jopa veikata, ettei tuo päätös tullut Barkovin vaan Panthersin suunnalta. Eikä se yllättäisi tilanteen huomioiden.

Ylläolevaan peilaten pidän monien viestejä täällä naurettavan musta-valkoisina, liikaa yksinkertaistavina. Täällä vedetään absoluuttisia johtopäätöksiä median tekemien juttujen pohjalta. Pääosin rivien välistä lukien. Se on vähän ongelma, kun medioilla ei tunnu olevan samaa käsitystä edes yhdestä ja samasta annetusta haastattelusta...

Eiköhän siellä jokaisen kieltäytymisen takana ole oikeasti relevantti syy. Eihän se tietenkään kaikille kelpaa, kun kaikkien kiakko soturien pitäisi lähteä isäm maan kunniaa pulustamaan.

Suomen ja esim USA:n vertailu siitä, kumpi saa paremmat avut NHL:stä on naurettavaa. Jos esim USA:n 5 parasta pelaajaa kieltäytyy ja vastaava määrä Suomelta niin onhan USA:n pelaajisto sen verran laajempi, että tottakai sieltä löytyy porukkaa kisoihin kuin kisoihin. Ja edelleen peräänkuulutan sitä, että oli syy kieltäytymiseen mikä tahansa niin se on hyvä perustelu olla tulematta kisoihin. Ei huonolla motivaatiolla tai fyysisesti klesaa pelaajaa kannata ottaa mukaan, koska yksikin "mätä omenat voi pilata koko jengin kemiat.
Tämä. Kanadalta voi joukkueellinen pelaajia kieltäytyä ja jalkeilla on kova nippu. USA:lta, Ruotsilta jne. voi pari ketjullista pelaajia kieltäytyä ja leveys riittää. Suomella sitä leveyttä ei vieläkään oikein ole. Parempaan suuntaan on toki nuorten osalta menty. Kärjen terävyys (hyökkäyksessä) alkaa jo nyt olla Ruotsin kanssa verrannollista. Ero tulee sitten siitä, että laadussa ei leveyttä ole...

Nämähän on meille tavan pulliaisille niin kaukaista spekulaatiota että aika turha edes ajatella kumman mielummin ottaisi. Mutta kiekkoilijat kyllä hyvin yleisesti pitävät Stanley Cupin voittamista sinä kaikkein kovimpana juttuna. Vaikka sitä ei aina ääneen sanota.
Näin, mutta pienellä varauksella. Olympialaisten kulta (varsinkin best-on-best -turnauksen) voi jollekin oikeasti olla kovempi juttu. Ainakin Venäjällä. Muistaakseni Datsyuk antoi sen suuntaista lausuntoa tänä keväänä, että arvosti jopa tämän vuoden olympialaisten voiton Stanley cupin yläpuolelle. Toki saatan muistaa väärin lausunnon/lausunnon sävyn, joten pienellä varauksella kannattaa suhtautua.
 

teppana

Jäsen
Taisi olla vain raskas kausi takana ja päätti, ettei tällä kertaa yksinkertaisesti jaksa lähteä. Minnesotanhan piti mennä heittämällä toiselle kierrokselle, mutta törmäsivät muuriin nimeltä Jake Allen ja lähtivät koko NHL:ää seuraavan maailman yllätykseksi lauluun. Ei tainnut henkisesti olla Mikolla mitään tankissa jäljellä.

Joo, näinhän se oli. Koivu on yleensä ollut aika varma tulija silloin kun mahikset on ollut. Tosin nyt kun ikää alkaa olla ja perhettä niin lähtöhalut voi vähentyä. Jos tässä jotain salaliittoa haluaa kieltäytymisille miettiä niin itse katsoisin ensin pelaajiin jotka ovat aiemmin olleet luotettavasti maajoukkueen käytössä.
 

teppana

Jäsen
Näin, mutta pienellä varauksella. Olympialaisten kulta (varsinkin best-on-best -turnauksen) voi jollekin oikeasti olla kovempi juttu. Ainakin Venäjällä. Muistaakseni Datsyuk antoi sen suuntaista lausuntoa tänä keväänä, että arvosti jopa tämän vuoden olympialaisten voiton Stanley cupin yläpuolelle. Toki saatan muistaa väärin lausunnon/lausunnon sävyn, joten pienellä varauksella kannattaa suhtautua.

Vaihtelua toki löytyy ja useampi varsinkin rapakon tältä puolen oleva pelaaja varmasti olympiavoittoa arvostaa todella korkealle. Toki Dats on aina ollut isänmaallinen ja heti voiton jälkeen fiilikset on varmasti korkealla. Eli pienellä varauksella aina mitali kaulassa tehtyjä haastatteluja kannattaa kuunnella. Mutta varmasti on niin, että best-on-best Olympialaiset ovat monelle kiekkoilijalle siellä samoissa sfääreissä SC kanssa. Väittäisin kuitenkin että yksikään NHL:ssä käynyt pelaaja ei mielessään arvosta MM-voittoa samalle tasolle kuin Stanley Cup. Mutta tällä ei nyt ole sen suurempaa merkitystä. MM-kisat kuitenkin pitäisi saada pelaajia kiinnostamaan paremmin.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Löytyy, Youtube-nimiseltä sivustolta. Kaikki kolme peliä ovat siellä kokonaisuudessaan nähtävissä, tuossa linkki esimerkiksi Ruotsi-peliin: World Cup 2016 20/09 Finland - Sweden - YouTube (linkki vie Youtube-nimiselle sivustolle aiemmin mainittuun jääkiekko-otteluun). Aika paljon siellä on nykypäivänä noita kokonaisia lätkäpelejä HD-laadulla, kannattaa aina tsekata sieltä jos tällaisia pohdiskelee.

Joo, nämähän minä itse jo linkkasin aiemmin tänään tähän ketjuun. Puhe olikin niistä harjoitusotteluista ennen turnausta, että niitä ei taida mistään löytyä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ihan vastaavasti täytyy olla hyvin synkkäsilmäinen, jos uskoo, että näissä kaikissa kieltäytymisissä on takana joukkueen valmennus.
.

Niin, mutta kun näin ei ole kukaan väittänytkään. Siihenpä se alleviivaus juuri liittyikin, että kaikki kieltäytymiset eivät ole valmentajasta riippuvia.
 

Alejandro

Jäsen
Näihin isänmaanpettureiden kieltäytymisiin pitää tulla kyllä stoppi. Ehdottaisin ratkaisuksi, että pelaajan debytoidessaan juniorimaajoukkuessa, hänen tulisi vannoa ikuinen vala Kalervo Kummolalle. Vala velvottaisi osallistumaan jokavuotisiin jääkiekon MM-kisoihin, jos isänmaan kutsu käy. Tästä kunniatehtävästä kieltäytyvien pelkureiden Suomen kansalaisuudet voisi poistaa ikuisiksi ajoiksi. Jos tämä keino ei tehoa, niin Jääkiekkoliiton tulisi esimerkin vuoksi lähettää Juti myrkyttämään joku petturi poloniummakkaralla ja täten näyttää, että mikä on luopioiden kohtalo.

Eiköhän näillä tehokeinoilla saataisi aina hyvät NHL-vahvistukset MM-kisoihin.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuulun enemmistöön. Täällä jatkoajassa on vain tämä nuori vähemmistö, jolle kelpaa kaikki selitykset ja poisjäännit. Ei arvosteta enään maajoukkuetta korkeelle.
Tuon ensimmäisen viestisi sävysi viittaa siihen, miten pelaajat arvostavat MM-titteliä vs. Stanley cup.
Olli Jokinen puhuu maikkarilla asiaa. Itse olen samaa mieltä ja hämmästyttää nämä kieltäytymiset ilman kunnon syytä. Aina pitäs olla valmis edustamaan Suomea. Itse valitsisin maailmanmestaruuden voittamisen Suomen paidassa Stanley Cupin voittamisen sijasta. Jos kausi loppuu ison veden takana, niin Suomen paidassa on mahdollisuus voittaa jotain suurta.
Ei ole varmaan vaikea laittaa lähdettä mukaan, missä pelaajat kertovat MM-kullan olevan Stanley cupia kovempi/arvostettavampi saavutus, jos enemmistö kerran näin ajattelee.

Enemmistöön tuulipuku-fanien joukossa.
Vähän turha kärjistys. Kyllähän tuota nuivaa suhtautumista NHL:ään on euroopassa enemmänkin ihan aktiivistenkin seuraajien joukossa. Eikös Petteri Sihvonenkin aikanaan todennut, että Tanskan mm-jengi veisi Stanley cupin heittämällä...

Toki enemmistöstä puhuminen tässä kohtaa lienee väärin.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Elä rinne laita sanoja suuhun. Itse arvostan NHL:än korkealle ja seuraan paljon. Kyllä mieluusti voittaisin myös monta Stanley Cupia ja se on kovempi juttu kuin vuosittainen mm-turnaus. Mutta silti kokisin Suomen paidassa voittamisen suurena juttuna, koska siinä on myös se kansallinen tunne ja arvostus ja kunnia. Tulisin ehdottomasti aina edustamaan Suomea jos mahdollista. Mielestäni se on kunnia-asia ja myös jonkinlainen velvollisuus. Mutta nykyäänhän velvollisuus on kirosana ja ei olla muutakuin itsekeskeisiä ja ajatellaan vain omaa etua.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen funtsinut myös sitä, mikä hemmetin tarkoitus tällä päävalmentajan ja GM:n joka kevättalvisella NHL-kierroksella on. Voisin kuvitella, että pelien ollessa kiivaimmillaan, pelaajilla ei olisi juurikaan virtaa ja intoa istua maajoukkuejohdon kanssa illallisella ja jutella joutavia sekä sivuta mahdollista MM-kisamatkaa. Tällaisen matkan Suomen joukkueen johto on kuitenkin tehnyt jo kymmenia vuosia. Toki vuosikausia sitten yhtedenpito oli hankalampaa, mutta nykyaikana tiedot voidaan vaihtaa nopeasti muutenkin. Jotenkin tästä(kin) paistaa sellainen perisuomalainen ylivalmistautuminen/ylivalmentautuminen näihin turnauksiin. GM, kuka se nyt milloinkin sattuu olemaan, voisi toki matkailla siellä täällä, mutta en tie
 

teppana

Jäsen
Vähän turha kärjistys. Kyllähän tuota nuivaa suhtautumista NHL:ään on euroopassa enemmänkin ihan aktiivistenkin seuraajien joukossa. Eikös Petteri Sihvonenkin aikanaan todennut, että Tanskan mm-jengi veisi Stanley cupin heittämällä...

Toki enemmistöstä puhuminen tässä kohtaa lienee väärin.

No se olikin tahallinen kärjistys. Mutta turhan nuiva tosiaan. On MM kisat kuitenkin lätkässä kova juttu ja kyllä ne voittajat aina aidosti iloitsee, jopa kanukit. Jos jonkinlaista listaa edes voi tehdä, niin MM kulta on varmasti Stanley Cupin ja Olympialaisten/World Cupin jälkeen se kovin juttu.
 

FinnPeak

Jäsen
Höpöpaskaa tämä, että valmennuksella olisi merkittävästi sen suurempaa osaa pelaajien kieltäytymisiin, mitä aiemminkaan. Ja edelleen yhtä tiukkana ja faktapohjaisena mutuna heitän vastaväitteen, että isoa osaa tälläistä tekstiä suoltavista faneista vain yksinkertaisesti nyppii (tappioihin yhdistettynä) Marjamäen naama ja mielestään vääränlaiset puheet jossain tv-haastiksissa. Otsalla sitten tehdään läpiluotaava ana_lyyshi miehen psyykkeestä, motiiveista ja ihan vaan yleisestä vittupäisyydestä.

Edelleen mutulla väitän, että osaltaan yksittäiset kieltäytymiset ahdistavat nyt faneja vielä enemmän kuin takavuosina, koska pitkään ja hartaasti kuolatut nuoret NHL-pelastajat ovat nyt tehneet läpimurtoja. Heidät haluttaisiin nyt kovasti tuohon kansalliseen, periferiamme kollektiivista itsetuntoa vahvistavaan pelipaitaan. Minä tahdon osani tuosta talentin glooriasta, ja maajoukkue on se mun yhteisöllinen tiketti! Tietynlaista vahvistusharhaa siis, kun kieltäytymiset vielä tuntuvatkin vähän pahemmalta kuin ennen.

Merkittävintä kuitenkin väitän olevan sen, että kisojen yleinen arvostus suomessa on oleellisesti kärsinyt NHL:n suosion ja näkyvyyden noususta. Ei MM-kisoja vielä takavuosina vähätelty ollenkaan niin laajalti mitä nykyään. Varsinkin nuoriso ymmärtää nyt yhä paremmin faktan, että pahamaineisessa Skodaturneessa pelaavat vain ne, jotka eivät enää ole jäljellä niissä tosipeleissä, tai eivät niihin edes alkujaankaan mahtuneet. Kotimainen sarja ei myöskään paljoa hehkutuksia enää kerää. Ei tätä ennen ajateltu tai korostettu ollenkaan samoissa määrin, mutta silloin NHL:n näkyvyyskin oli aivan minimaalista nykypäivään verrattuna.

Eli ei tämä ilmiö Marjamäestä johdu, ainakaan merkittävästi. Koutsit on aina enemmän tai vähemmän epäsuosittuja hahmoja osan pelaajista, ehkä monenkin, silmissä. Maju ei ole poikkeus, ja NHL-kaverienkin kanssa on otettu männäturnauksissa yhteen ihan kunnolla, mutta silti peleille on tultu ainakin kohtalaisella innolla. Valmentajan merkitystä muutenkin usein yliarvioidaan ihan tolkuttomasti, ei se mikään jumala kuitenkaan ole mitä palvotaan rituaaleissa aamuin illoin, ja joka sanelee joukkueen joka ikisen asian. Kyllä ne turneet pelaajille ovat pääasiassa heidän keskinäinensä, oma juttu ja tarina.

Nuoret pelaajat vain ovat aikansa tuotoksia ja nykysuomen ajassa MM-kisojen imago on himpun verran muuta, kuin edellisten (pelaaja)sukupolvien. Mun oma hihasta revitty ana_lyyshini siis sanoo, että tästä muutoksesta voi, Marjamäkeä enemmän, osansa ottaa aika moni Billebeino-pipoissaan #änäkki-twiittaava betsijonne. Yhdessä tätä kulttuuria luodaan ja muutetaan, ja siinä on aika monella pieni osansa.
 
Viimeksi muokattu:

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
On se tosiaan kumma, kun Osalan Oskareista lähtien kieltäydytään leijonapaidasta. Höpöpaskaa. Ei liity mitenkään Marjamäkeen. Tai ainakaan merkittävästi... Tai noh...
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Elä rinne laita sanoja suuhun. Itse arvostan NHL:än korkealle ja seuraan paljon. Kyllä mieluusti voittaisin myös monta Stanley Cupia ja se on kovempi juttu kuin vuosittainen mm-turnaus. Mutta silti kokisin Suomen paidassa voittamisen suurena juttuna, koska siinä on myös se kansallinen tunne ja arvostus ja kunnia. Tulisin ehdottomasti aina edustamaan Suomea jos mahdollista. Mielestäni se on kunnia-asia ja myös jonkinlainen velvollisuus. Mutta nykyäänhän velvollisuus on kirosana ja ei olla muutakuin itsekeskeisiä ja ajatellaan vain omaa etua.
Mitä sanoja laitoin suuhusi? Lainaan aiempaa viestiäsi ja boldaan olennaisen:
Olli Jokinen puhuu maikkarilla asiaa. Itse olen samaa mieltä ja hämmästyttää nämä kieltäytymiset ilman kunnon syytä. Aina pitäs olla valmis edustamaan Suomea. Itse valitsisin maailmanmestaruuden voittamisen Suomen paidassa Stanley Cupin voittamisen sijasta. Jos kausi loppuu ison veden takana, niin Suomen paidassa on mahdollisuus voittaa jotain suurta.
Tuossa mielestäni lukee ihan suoraan, että maailmanmestaruus Suomen paidassa mieluummin kuin Stanley cup. Koska sanavalinta "Suomen paidassa" voittamisesta, niin tulkitsen tuon pelaajan näkökulman ottamiseksi. Harvemmin fanit mitään voittavat, joukkue ja sen pelaajat sen sijaan kyllä. Fanit pääsevät toki myötäelämään iloa ja voittamisen fiilistä, jos ja kun se oma suosikki voittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös