MM 2016: Suomi

  • 924 684
  • 4 238
Tila
Viestiketju on suljettu.
Minkälaiset näytöt Laineen sitten pitää seurajoukkueessa lyödä pöytään, että voidaan ottaa mukaan MM-kisoihin? Jos Lainetta ei tänä vuonna valita mukaan, niin todennäköisesti hän ei enää koskaan tulee pelaamaan mitään EHT-pelejä tai harjoitushöntsiä (ainakaan montaa peliä) maajoukkueessa, joten silloinhan hän on ilman näyttöjä A-maajoukkueesta, kunnes hänet valitaan mukaan johonkin arvoturnaukseen. Eiköhän Laine ole tällä kaudella lyönyt sellaiset näytöt tiskiin, että ainakin itse pitäisin Lainetta varmimpana kaverina mahdollisista kisapelaajista tekemään jonkun loppuhetken maalin ylivoimalla. Omaa ihan poikkeuksellisen ominaisuuden nousta esille aina ratkaisuhetkillä. Tämä on nähty sekä U20-kisoissa että Liigan playoffeissa tällä kaudella.

Käsittääkseni Jalosen joukkue aikoo pelata kisoissa 13 hyökkääjällä ja 7 puolustajalla, eikä 12 hyökkääjällä ja 8 puolustajalla, joten se kannattaa huomioida ketjukoostumuksia hahmotellessa.
Mulle NHL:ssä pisteiden tekeminen on kyllä riittävä näyttö siihen että saa niitä myös mm-kisoissa. Jos ei normi a-maaottelussa pisteitä saa, jossa ei yleensäkään ole montaa pelaajaa jotka mm-kisoihin mahtuvat vastustajienkaan joukkueissa, niin ei vakuuta minua. Miksi sitten tiputtaa joukosta niitä tuloskenttien ehdokkaita jotka saavat pisteitä aikaan. Ymmärrän kyllä mikä on potentiaalin merkitys, mutta a-maajoukuueen harjoitusottelut ovat hyvä näytönpaikka siihen että nyt ollaan sillä tasolla että saadaan sielläkin tulosta aikaan. Jos mm-kisoihin otetaan joku kokeeksi niin herää kysymys mennäänkö sinne kokeilemaan josko mitalia saisi vai oikeasti kultamitalia hakemaan.

Ja jos nuo junnut sinne valitaan, niin Jalonen on sitten nähnyt mielestään että riittää taso. Ja entäs sitten, tason kuitenkin näkee vasta kisoissa jos ei sitä ennen oo mitään näyttöjä tai on näytöt tasolla että pysyy pystyssä noissa peleissä. Ei tää nyt kuitenkaan elämän ja kuoleman kysymys oo, Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen). Pleijareiden pisteet per peli suhteessa taitaa junnujen järjestys olla Aho, Pulju, Laine, joten ei nuo tilastot Lainetta kovinkaan ylivertaiseksi kun ei edes junnukolmikossa oo kärjessä. Noista junnuista siis itse ottaisin varmimman suorittajan eli Ahon, jolla siis pisteidentekonäyttöjä on myös a-maaotteluista.
 

Matola

Jäsen
Ennen Kuuselaa ja Ramstedtia liigafinalisteista veikkaisin Lajusta joukkueeseen. On näyttöjä aiemmista kisoista ja pystyy pelaamaan alemmissa kentissä. Laine toki olis mielenkiintosta nähdä kisoissa.
 

Barney

Jäsen
Millähän tavalla tuo estää sen 8. puolustajan mukaanoton?
Ei millään? Se voi kuitenkin vaikuttaa joidenkin pelaajien todennäköisyyksiin päästä kisoihin. Kyllä minä ainakin pitäisin tuon Lukko-pakkiparin todennäköisyyttä päästä kisoihin huomattavasti suurempana, jos Suomi pelaisi neljällä pakkiparilla kuin Suomen pelatessa seitsemällä puolustajalla. Ahonen-Virtanen tuskin nyt on Suomen pakistossa, jos Suomi pelaa vain kolmella pakkiparilla, enkä usko että heistä ainakaan molemmat tulevat kisoihin pääsemään, jos he eivät kerta pelaa pakkiparina.

Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen)..
Laineella on kuitenkin yksi poikkeuksellinen ominaisuus, jolla hän toisi paljon lisäarvoa joukkueeseen, etenkin ylivoimalle. Ramstedtia parempia ylivoimanpyörittäjiä Suomelta löytyy jo valmiiksi joukkueesta.
 

Wire

Jäsen
Nykynunnossa? Ihan ok fyysisessä kunnossa on ainakin. NHL:ssäkin ei vain saanut kunnon näytönpaikkaa enää loukkaantumisen jälkeen. Itse näkisin molemmat mielelläni joukkueessa. Ei maalintekijä tyyppejä ole koskaan liikaa.

Varmasti fyysinen kunto on ok mutta pelituntuma ihan olematon ja tehotkin 12 pelissä vuoden vaihteen jälkeen hikiset 0+1. En lähtisi laittamaan yv:n ykköspyssyksi ja muut pelilliset taidot on ainakin NHL:n vajaat.

Toisaalta Kojo osoitti jo viime keväänä kummallisia valintoja niin en ihmettelisi yhtään jos Pillu ja Pulu olisi kisoissa ja Laine bemaria vahaamassa.

Kuka muistaa minä vuonna Nurminen jätettiin kylmästi ulos ja kisoissa oli massiivinen maalinteko-ongelma?

@Kahvitunti Miten Sochin olympialaiset? Määttä ja Haula oli kisoissa vaikka ei ollut ensimmäistäkään A-maajoukkueen peliä?

Mitä tuohon pakiston tulee niin olisihan ollut kiva saada RR55:n.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kuka muistaa minä vuonna Nurminen jätettiin kylmästi ulos ja kisoissa oli massiivinen maalinteko-ongelma?
Nurmisesta en tiedä, mutta massiivisia maalinteko-ongelmia on ollut ainakin aikavälillä 2000-2015.
 

Ketuttaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa ja Chicago Blackhawks
Mulle NHL:ssä pisteiden tekeminen on kyllä riittävä näyttö siihen että saa niitä myös mm-kisoissa. Jos ei normi a-maaottelussa pisteitä saa, jossa ei yleensäkään ole montaa pelaajaa jotka mm-kisoihin mahtuvat vastustajienkaan joukkueissa, niin ei vakuuta minua. Miksi sitten tiputtaa joukosta niitä tuloskenttien ehdokkaita jotka saavat pisteitä aikaan. Ymmärrän kyllä mikä on potentiaalin merkitys, mutta a-maajoukuueen harjoitusottelut ovat hyvä näytönpaikka siihen että nyt ollaan sillä tasolla että saadaan sielläkin tulosta aikaan. Jos mm-kisoihin otetaan joku kokeeksi niin herää kysymys mennäänkö sinne kokeilemaan josko mitalia saisi vai oikeasti kultamitalia hakemaan.

Ja jos nuo junnut sinne valitaan, niin Jalonen on sitten nähnyt mielestään että riittää taso. Ja entäs sitten, tason kuitenkin näkee vasta kisoissa jos ei sitä ennen oo mitään näyttöjä tai on näytöt tasolla että pysyy pystyssä noissa peleissä. Ei tää nyt kuitenkaan elämän ja kuoleman kysymys oo, Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen). Pleijareiden pisteet per peli suhteessa taitaa junnujen järjestys olla Aho, Pulju, Laine, joten ei nuo tilastot Lainetta kovinkaan ylivertaiseksi kun ei edes junnukolmikossa oo kärjessä. Noista junnuista siis itse ottaisin varmimman suorittajan eli Ahon, jolla siis pisteidentekonäyttöjä on myös a-maaotteluista.

Ei tuo playoffien piste per peli tilasto mikään ratkaiseva pitäisi ainakaan Laineen tapauksessa olla. Laine on kuitenkin tehnyt tällä kaudella pleijareissa 9 maalia ja johtaa playoffien maalipörssiä. Suomella kyllä riittää noita peliä tekeviä hyökkääjiä jotka osaavat tarjoilla. Todellisia maalintekijöitä ei kuitenkaan ole jonoksi asti. Juuri tämä ominaisuus Laineessa nostaa hänet mielestäni näistä junnuista ykköseksi.

Kokonaisvaltaisessa pelissä ehkä näkisin Ahon ja Rantasen Laineen edellä, mutta kokonaisvaltaisia pelaajia meiltä löytyy useampikin.

Itse kuitenkin näkisin mielelläni niin Laineen, Ahon kuin Rantasenkin kisoissa. Puljujärvi ylimääräisenä hyökkääjänä tavoittelemaan triplamestaruutta. Jos peli ei kulje niin voidaan kokeilla jossain välissä Pulju-Aho-Laine kenttää. Tai mitä nyt sitten muutakaan. Oikeasti Puljujärveä kovempia pelaajia löytyisi tuohon ylimääräiselle paikalle, mutta uskoisin Puljun ottamisen mukaan kuin rahan laittamisena pankkiin tulevaisuutta ajatellen. Varsinkin kun on kyse roolista, jossa pelaaja tulee pelaamaan yksittäisiä pelejä jos sitäkään. Kaikillehan ei aina kisapassia leimata. Tarvittaessa Puljujärvestä löytyy myös ratkaisijaa ja pystyy kyllä paikkaamaan esimerkiksi loukkaantumisia siinä missä kuka tahansa toinen laituri.
 

Kyle

Jäsen
Ja ymmärrän kyllä sun perustelut, itse en vain oo yhtä vaikuttunut noista näytöistä kuin sinä. Ramstedtilla taitaa olla aika paljon paremmat näytöt pleijareista, jos niitä katsotaan näyttöinä (en kuitenkaan oo Teemua ehdottamassa joukkueeseen). Pleijareiden pisteet per peli suhteessa taitaa junnujen järjestys olla Aho, Pulju, Laine, joten ei nuo tilastot Lainetta kovinkaan ylivertaiseksi kun ei edes junnukolmikossa oo kärjessä. Noista junnuista siis itse ottaisin varmimman suorittajan eli Ahon, jolla siis pisteidentekonäyttöjä on myös a-maaotteluista.

Jos Jalonen haluaa joukkueeseensa sentterin ja valittavina on nuo neljä pelaajaa on valinta Ramstedt tai Aho, jos Jalonen haluaa pelaajan joka pelaa rightilta ja osaa laukoa lujaa ja tarkasti, sekä suoraa luistelusta että one timerista, valitsee Jalonen Laineen. Pistekeskiarvoille ei näiden pelaajien vertailussa ole mitään painoarvoa, erityyppiset pelaajat, eri käyttötarkoitus.
Jos Suomi saa senttereiksi esimerkiksi Barkovin ja Granlundin veljekset, niin onhan senttreiden paikalle vaikea murtautua. Varsinkin jos nelossentteriksi haetaan offensiivisempi kaveri. Jos Jalonen haluaa pelaajan, joka laukoo esimerkiksi Barkovin tai Granlundin passeista ja viimmeistelee näiden esitöistä valitsisin Laineen kaikista vapaasta olevista pelaajista mieluiten yhdessä Jussi Jokisen kanssa. Toki Aho voi pelata laidassa, mutta lähtökohtaisesti Laine ei kisaile kisapaikasta Ahon, saatika umpisentteri Ramstedtin kanssa.
Laine ei ole monipuolisin pelaaja, mutta laukauksen ja maaliahneuden takia poikkeuksellinen ja yksi parhaista valinnoista mitä voi saada. 18-vuotiaalle pelaajalle uratilastot tai pistekeskiarvot eivät merkitse mitään ja Laine on loistava esimerkki kuinka nuori pelaaja voi kehittyä huimasti jopa viikottain. Jos ottaa perspektiivin paljonko Laine on kehittynyt puolessa vuodessa Syksy 2015 -> vuodenvaihde -> Kevät 2016, niin jos kehitys pysyy nykyisellään, tulee Syksyllä 2016 Laine olemaan lähtökohtaisesti 1-2 ketjun pelaaja NHL:ssä aivan kuten moni muukin top 3 NHL-varaus varausvuotenaan.

Laine - Barkov - Lehkonen
Jokinen - MiGranlund - Pulkkinen
Komarov - MaGranlund - Aho
Hartikainen - Koskiranta - Rantanen

Tässähän olisi jo potentiaalinen hyökkäyskoostumus.

Aikalailla siinä, Hartikaisen ja Koskirannan tilalle voi pyöritellä muitakin vaihtoehtoja, mutta muuten ei lisättävää.
 

vilmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laitetaas omatkin TOIVEketjut tänne:

Jokinen MaG Komarov
Pulkkinen Barkov MiG
Laine Aho Pulju
Rantanen Teräväinen Lehkonen

Perinteistä jarruketjua ei löydy niinku näkyy. Ykkösketjun voi toimia shut down- ketjuna vastustajan ykköstä vastaan. Junnufiilistely! Toisaalta tekis mieli nähdä Laine Barkovin rinnalla ja siihen vielä Mikke kolmanneksi, aijaijai! Jännittää ihan sikana että ketä sieltä jää kisakoneesta ulos.

Tähän keskusteluun nuorten pelaajien mukaan ottamisesta sanosin itse sen pointin, että näiltä pojilta löytyy ennakkoluulottomuutta, pelirohkeutta ja voittamisen kulttuuria. En olis huolestunu etteikö nuo skoda cupissa pärjäis. Nähtiinhän se kauden aikana harkkapeleissäkin että Laine ja Aho pysyy vauhdissa hyvin mukana ja Lainekin aina sen pari pykälää parantaa sitten kun tosipelit alkaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Pohditaanko täällä oikeasti, että pitäisikö Laine ottaa mukaan kisoihin? Ei jösses sentään mitä potaskaa. Tuleva 1.-2. -varaus, joka tahkoaa 100-varmasti ensi kaudella isoja minuutteja NHL:ssä ja jolla on aivan poikkeuksellinnen laukaus suomalaisella - ja jopa kansainväliselläkin tasolla. 9 maalia tämän kauden playoffseissa, ja vieläpä se miten suurin osa noista maaleista on syntynyt, osoittaa että kykyä ratkaista löytyy tiukoissakin paikoissa. Tai jaettu maalipörssin voitto kotiyleisön paineissa U20-kisoissa; tuskin tarvitsee pelätä että puristaisi mailaa kevään MM-karkeloissakaan.

Tämä EHT-HytösImmosPillu -touhu näytönpaikkoineen jossain Karjala-puulaakeissa on kyllä juurtunut turhan syvälle joihinkin jääkiekon ystäviin.
 
Viimeksi muokattu:

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Sashan ja Micken ja varauksin JJ:n jälkeen seuraava hyökkääjä jonka valitsisin kisoihin on Patrik Laine. Ei kahta sanaa. Ennen Komarovia.
Ei meillä tuollaista maalintekijää ole ollut Teemun huippuvuosien jälkeen. Vaikka pelaisikin vain ylivoimalla ja olisi 13 hyökkääjä, niin Laine todellakin kuuluu kisoihin. Hänellä on suurin todennäköisyys Suomen pelaajista tehdä juuri se ratkaiseva maali.

Puolustus näyttää jotenkin kökölle. Yksi kova nimi sinne mukaan olisi todella tervetullut esim. RR tai Vatanen.
 

SamuC

Jäsen
Suosikkijoukkue
MInnesota Wild, HPK
Laine - Barkov - Jokinen
Pulkkinen - Mi.Granlund - Komarov
Rantanen - Ma.Granlund - Lehkonen
J.Sallinen - T.Sallinen - Hartikainen/Pihlström

13. Aho
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mä vähäsin jo triot ja aion soittaa Kari Jaloselle.

MaG-MiG-Pulkkinen (Veljekset pistää lättyjä lentään, Pulkkinen pääsee käyttämään sitä laukausta)
Jokinen-Barkov-Leonid (Löytyy kaikkea, mitä hyvästä kolmikosta tarvii)
Laine-Aho-Puljujärvi (Ei tarvi perustella)
Sallinen-Sallinen-Pihlström (Jarruketju ja Pillu ajaa tod näk Rantasen ohi tässä kilvassa)
Koskiranta, Rantanen (Loistavia vaihtoehtoja ylempiin ketjuihin)
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Nälkä ja motivaatioseikat ovat mielestäni olennainen asia, josta yllättävän vähän ollut puhetta. Onko varmasti kaikilla NHL:stä tulevilla pelaajilla tekemisen palo sataprosenttinen pitkän kauden jälkeen. Komarovin yksi haastattelu särähti pahasti korvaan, josta sai sellaisen vaikutelman, että hänelle toukokuussa jääkiekon pelaaminen NHL:n pudotuspelien ulkopuolella on nykyisin osittain pakkopullaa, "mutta täytyyhän sitä maataan edustaa".

Nuorten MM-ensikertalaisten osalta taas nälkä olisi/on samalla tasolla kuin NHL-staroilla olympialaisissa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Hankala spekuloida mahdollisella kisajoukkueella, kun perinteiseen tapaan saadaan taas NHL-miehien päätöksiä odotella viimeiseen saakka. Hienoa, jos Jokinen, Barkov ja Granlund ovat mukaan tulossa. Patrik Laineen valitsisin myös itse tämän hetkisten otteiden perusteella. Alkukaudestahan Laine ei ollut edes Liigassa mitenkään kärkipelaajia, mutta kehityskäyrä on ollut huikea. Lisäksi pelituntuma on kohdallaan ja kehityskäyrän jatkuminenkin vielä lyhyen maajoukkueturnauksen ajan täysin mahdollista. Tuskinpa myöskään jalka painaa samalla tavalla, kuin NHL:n pudotuspeleissä urakoineilla, vaikka pelejä kauden aikana on Patrikillekin kertynyt jo ihan mukava määrä. Barkovin ympärille olisi toki helppoa rakentaa toimivaa ykköskentällistä ja todennäköisesti Jokinen siihen toiseen laitaan istutettaisiin. Toiseen olisikin sitten tarjolla maalintekijöitä jumalan armosta eli Lainetta tai Pulkkista. Olen myös ehdottomasti sillä kannalla, että Artturi Lehkonen valittaisiin joukkueeseen. Lyhyessä turnauksessa ei kannata aliarvioida hetken kunnon merkitystä. Tästä syystä ehkä hieman vierastan Pulkkisen valintaa, vaikkakin Pulun laukaus onkin todella houkutteleva täsmäase mm. ylivoimalle. Sallisten esitykset ovat myös miellyttäneet silmää, joten eikun kisoihin vaan. Loppuun vielä fantasiahassuttelu tämän hetken tietojen ja huhujen perusteella:

Jussi Jokinen - Alexander Barkov - Teemu Pulkkinen
Patrik Laine - Mikael Granlund - Leo Komarov
Mikko Rantanen - Markus Granlund - Artturi Lehkonen
Jere Sallinen - Tomi Sallinen - Teemu Hartikainen
Sebastian Aho
Tuossa olisi kyllä aikalailla semmoiset ketjut mitkä itsekkin nuista rakentaisin:

- Jokinen-Barkov pelannee ihan ok yhteen, sen mitä kerkesivät pelata - siihen laitaan sopisi vaisumman kauden, mutta hyvän maalinteon potentiaalin omaava Pulkkinen.
- Kakkosessa roolitukset lie aika selkeät kaikille. Komarov tekee tilaa/maskia ja MG jakelee Laineelle lättyä, josta laine hakkaa maalia.
- Kolmosessa hyvin yhteen/harjoitusleirillä pelanneet Rantanen ja Makke sekä SHLssä tuhojaan tehnyt Lehkonen.
- Nelosessa myös hyökkäyssuuntan pystyvät Sallisen veljekset ja Härski Hartikainen tuomassa vääntöä/hankkimassa jäähyjä vastustajalle. Myös nuo kaikki 3 pystyvät pisteiden tekoon.
- Aho sitten ylimääräisenä hyökkääjänä jonka voi heittää helposti rooliin kuin rooliin. Pystyy pelaamaan yvtä ja tekemään pisteitä sieltäkin, mutta myös nöyrempaa omanpäänroolia.
- Ehkäpä tuohon ottaisin sitten vielä mahdollisesti Teräväisen/Salomäen ennen Koskirantaa/Pihlströmiä, joka tarkoittaisi toki jonkun toisen jäämistä pois.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä myös, kun muutkin!

Laine - Barkov - Jokinen
Pulkkinen - MiG - Lehkonen
Rantanen - MaG - Komarov
Sallinen - Sallinen - Pihlström
Aho, Hartikainen
 

Wire

Jäsen
Tämä EHT-HytösImmosPillu -touhu näytönpaikkoineen jossain Karjala-puulaakeissa on kyllä juurtunut turhan syvälle joihinkin jääkiekon ystäviin.

Eihän tässä muuten olis ongelmaa mutta tämä sama roska on juurtunut meidän valmennusportaan aivoihin jo vuosikymmenet. Tälläkin kertaa Kojo valitsee perusvarman "vanhoilla näytöllä kisoihin" joukkueen.

Itse en tajua tätä heikompi Granlund kisoihin ajattelua. Ennemmin vaikka Rantanen jolla on ihan oikeitakin näyttöjä PA:ssa. Niin hyviä kuin Aho ja Lehkonen ovat niin silti pojilta loppuu raamit PA-jengejä vastaan.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laine ja Aho kisoihin. Puljujärvi ilmeisesti sen verran hajalla että ei kiitos. Aho saanut huilata rankan playoff peluutuksen jälkeen ja Laineella tuntuu kulkevan ihan hyvin. Luulisin/toivon että ainakin nämä hyökkääjät löytyvät lopullisesta joukkueesta:

Barkov
Mi.Granlun
Ma.Granlund
Koskiranta

Komarov
Jokinen (C)
Pulkkinen
Rantanen
Laine
Aho
Lehkonen

Sitten loput paikat Hartikainen, Salliset, Joensuu, Pihlström..
Kuusela taitaa olla sen verran vaivanen että jää kotiin. Ei ole mielestäni ihan parhaimmillaan ollut Kärpät/HIFK sarjoissa.

Puolustus onkin sitten vähän heikompi. Mielestäni Kukkosen aika on jo ohi. Toivotaan Lepistöä ja Pokkaa (onko edes mahdollista?)

Lepistö
Pokka
Salmela
Jaakola
Virtanen
Hietanen
Kivistö

Bäckström
Koskinen
Metsola

Itsekin olen sitä mieltä, että Kukkosen kukoistuskausi on jo takana. IFK:n Joonas Järvinen voisi olla hyvä kaveri tilalle?

Vähän epäilyttää Pulkkisen jalkanopeus noissa bileissä...
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pulkkisen jalat riittää mutta pää jää jälkeen. Tämä ongelma on yksi hänen isoista ongelmista NHL:ssä.

Onk Pulu jälkeenjäänyt?

Mun silmissä Pulu ja Laine kisaavat samasta kisapaikasta.
 
Suosikkijoukkue
Ville Leino, Red Wings
Sieltä "perinteiseltä" jarruosastolta tulee varmasti olemaan se 5-6 hyökkääjää mukana, eli osastoa Pihlström, Pyörälä jne. Tai näihin rinnastettavia tuoreempia kasvoja esim Salomäki, silläkin uhalla että jopa Laineen/Pulkkisen kaltaisia nimiä jää rannalle. Ensimmäistä kertaa ikinä Suomella tulee olemaan jopa ylitarjontaa taitavista uuden sukupolven pelaajista joille ei kaikille tule olemaan tilaa oikein roolitetussa joukkueessa.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Minäkin sitten ko muutki. Johonkin tähän tyylin laittaisin ketjut, Pulu hieman epäilyttää. Pulju voisi olla 13. hyökkääjä.

Jokinen - Barkov - Rantanen
Pulkkinen - MiG - Komarov
Laine - MaG - Lehkonen
Sallinen - Sallinen - Pihlström
Pulju
Kolmoskentässä on tuli voimaa ihan tarpeeksi, pojat ampuu kovaa ja tarkasti. Eivät varmaan osaa logoon ampuakkaan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni on toiveissa, että sekä Laine että Puljujärvi saavat paikan MM-joukkueeseen. Parempi siellä on istuttaa katsomossa varamiehinä nuoria tulevaisuuden tähtiä kuin joitain jo NHL-yrityksensä tehneitä kavereita. Jos taso riittää avaukseen, hyvä niin.

Jotenkin itseäni kiinnostaisi nähdä kaksi kovaa nuorta Komarovin laidoilla eli kolmosketjuksi:
Laine - Komarov - Puljujärvi
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Pulju-Aho-Laine fantasioinneista tuli mieleen, että onko Aho pelannu koskaan sentterinä miesten peleissä? Eiköhän Suomelta löydy ihan tarpeeksi oikeitakin senttereitä, ettei tarvii lautureita laittaa keskelle. Onhan se muutenkin aika utopistinen ajatus laittaa 3 junnua samaan kenttään mömmöm kisoihin, vaikka hyvin nuorten kisoissa pelasivatkin. Aika näyttää pelaako tuo kolmikko enää koskaan yhdessä, mutta eikös se yleensä mene niin, että sentterin on helpompi siirtyä laitaan kuin toisinpäin ja Aho tuskin Ameriikassa paljoa keskellä pelaa, ellei ihmeitä tapahdu?
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Ehdottomasti joo Pulu ja Laine kisailemaan samasta kisapaikasta. Sitähän voi tulla vaikka vastustajalle paha mieli jos jopa kahdessa ketjussa on maalintekoon kykenevä pelaaja.

MG-MG-Pulu
Aho-Barkov-Laine
Jokinen-Koskiranta-Lehkonen
Komarov-Sallinen-Salline
Rantanen-Pihlström/Jormakka/Pulju/joku

En näkisi tällaisessa rosterissa mitään väärää. On tuossa paljon nuoria pelaajia, mutta jokaikisen kisapaikka on perusteltavissa sillä, että hän kuuluu käytettävissä olevien hyökkääjien top14-porukkaan. Ei tule hirveästi Filppulaa tai Wärniä ikävä.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Pulju-Aho-Laine fantasioinneista tuli mieleen, että onko Aho pelannu koskaan sentterinä miesten peleissä?
Pelas osan peleistä Kärpissä sentterinä, kuten myös Rantanen on pelannu täl kaudella sentterinä osan peleistä, mut en kyl heitä ekana ois sentterin paikalle istuttamassa, paitsi jos ois pahanlaatunen sentteripula.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös