Miten sulla menee?

  • 60 733
  • 446

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tsempit @godspeed

Tuo vaihe on niitä kettumaisia. Toivottavasti kokonaisuus asettuu jotenkin tasapainoon.

Olen itse onnekas, että vaivani ovat somaattisia. Aika suoraviivaisesti löydän sen oikean tahon antamaan apuja. Tänä vuonna vielä selkiintynyt koko kuvio. Pidän lääkäreistäni. Nytkin mietin, yllättäisinkö yhden lääkärini juhannuksena.

Eli sinänsä vastaus ketjun kysymykseen: pitkästä aikaa voin sanoa, että siedettävästi menee.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tsempit @godspeed

Tuo vaihe on niitä kettumaisia. Toivottavasti kokonaisuus asettuu jotenkin tasapainoon.

No, tässä on yli 20 vuoden (tai ehkä koko iän) sairaushistoria olemassa. On oikeastaan mahdotonta sanoa milloin mikäkin oire on alkanut, voimistunut, laantunut... ollut vain jotenkin olemassa aina tai välillä. Olen ollut määräaikaisella eläkkeelläkin jo viisi vuotta yhtä soittoa, ja kaikki tietää kaikkia lääkäreitä myöten, että sama rumba jatkuu.

Voi herättää närää joillekin lukijoille, mutta toivon pääseväni jo pysyvälle eläkkeelle. Tässä ei ole enää vaihtoehtoja muuhun, ellei itsemurha ole vaihtoehto. Esimerkiksi itse Kela on jo kaksi vuotta todennut, että he eivät kustanna kuntoutusta, koska olen liian sairas. No mitä muuta sitten pitäisi tässä tehdä? En minä vaan tiedä.

Mutta kiitos @UnenNukkuja tsempeistä!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@godspeed

Vaikea itsellänikin on ollut mielen kanssa ongelmia koko aikuisiän, niin en osaa kuvitella sitä, että millaista se on, kun oikein kunnolla vetää välillä toiseen suuntaan ja sitten toiseen. Että tiputaan sieltä onnen, tai "onnen" kukkuloilta alimpaan lattiarakoon. Pahoittelen, jos tautikuvaus oli väärä. On se pääkoppa kyllä sellainen pirulainen. Pistää funtsimaan liikaa ja ylianalysoimaan kaikki asiat niin vitun riekaileiksi ja atomeiksi, että sitten siitä kokonaiskuvasta on vaikea saada otetta, tai jos saakin, niin se on armotta negatiivinen. Näin ainakin minulla. Ihan niin kuin maailman pitäisi olla täydellinen. Nyt kun tuli muutettua tänne pääkaupunkiseudulle, niin kerran jossain ratikka, tai junamatkalla havahduin siihen aatokseen, että onko mulla ollut sellaisia tasaisia, pitkiä jaksoja, milloin mä olisin ollut aidosti onnellinen tyyliin viimeisen vaikka viiden vuoden aikana. Sitä sitten miettiessäni tulin johtopäätökseen, että ei oikein, mutta samalla miettien, että mitä se onnellisuus on lopulta. Nyt on mukavan tasaista, kun sain tämän elämänmuutokseni tehtyä, jota olin jo kauan halunnut. Ehkä se sitten oli vain siitä kiinni.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@godspeed

Vaikea itsellänikin on ollut mielen kanssa ongelmia koko aikuisiän, niin en osaa kuvitella sitä, että millaista se on, kun oikein kunnolla vetää välillä toiseen suuntaan ja sitten toiseen. Että tiputaan sieltä onnen, tai "onnen" kukkuloilta alimpaan lattiarakoon. Pahoittelen, jos tautikuvaus oli väärä.

Pahimmillaan on tultu kahdessa tunnissa jonkin sortin maniasta alas niin totaaliseen vitutukseen, että aivot sulkivat itsensä. Silloin tullut järkytys oli niin vahva, että nukahdin vaan sitten lopulta lähes paikalleni, jota vähän kaikki ihmettelivat. Siitä ei myöskään toivuttu mitenkään, vaan lopulta puolen vuoden sisään tapahtui ensimmäinen itsemurhayritykseni. Mutta ei näitä tällaisia pahemman luokan romahduksia sittemmin enää oikein voi tulla, koska lääkitys on niin vahva. Niiden vaara on toki olemassa, mutta toisaalta en tällaisessa elämäntilanteessa voi joutua liiallisen stressin varaan, koska tilanteita sellaiseen ei tule. Kaikki vaarat periaatteessa on eliminoitu elämästäni parhaan mukaan.

On se pääkoppa kyllä sellainen pirulainen. Pistää funtsimaan liikaa ja ylianalysoimaan kaikki asiat niin vitun riekaileiksi ja atomeiksi, että sitten siitä kokonaiskuvasta on vaikea saada otetta, tai jos saakin, niin se on armotta negatiivinen. Näin ainakin minulla. Ihan niin kuin maailman pitäisi olla täydellinen. Nyt kun tuli muutettua tänne pääkaupunkiseudulle, niin kerran jossain ratikka, tai junamatkalla havahduin siihen aatokseen, että onko mulla ollut sellaisia tasaisia, pitkiä jaksoja, milloin mä olisin ollut aidosti onnellinen tyyliin viimeisen vaikka viiden vuoden aikana. Sitä sitten miettiessäni tulin johtopäätökseen, että ei oikein, mutta samalla miettien, että mitä se onnellisuus on lopulta. Nyt on mukavan tasaista, kun sain tämän elämänmuutokseni tehtyä, jota olin jo kauan halunnut. Ehkä se sitten oli vain siitä kiinni.

Ei muuta kuin hirveetä pökköä pesään!

Kaikkiin pikkujuttuihin ei kannata takertua, eikä varsinkaan ylianalysoida niitä. Itse olen hieman onnistunut tuota analysointitarvetta täyttämään kaikenlaisia tekstejä kirjoittamalla, mutta ihan täysin harrastuksekseni, jolloin purkautumiseni ovat olleet terapeuttisia. Jengi vetää tätä elämää tuolla ihan miten sattuu ajattelematta koskaan ovatko onnellisia vai ei. Ehkä he ovat, koska eivät tiedosta muuta. Sille voi olla ihan vähän kateellinen, mutta terveellä tavalla. Kun kelaa liikaa asioita, niin voi masentua, mutta jotain on pikemminkin silloin pielessä, jos ei masennu yhtään. Tsemppiä siis tässä piti toivottamani, ja juuri siihen muutokseen, joka olkoon sinulla pysyvämpi. Osa meistä sietää muutoksia ja osa ei. Mikä niistä on positiivinen ja mikä negatiivinen, niin sitä en itse enää helposti erota.
 

Morgoth

Jäsen
Oma äiti kuoli vajaat 2 kk sitten ja kaikki on ollut vähän merkityksetöntä sen jälkeen. Kuolema ei ollut täydellinen yllätys, koska sairaalasta oltiin pari kertaa viimeisen kuukauden aikana, mutta ei mitenkään odotettukaan. Isovanhemmat ja setiä ja tätejä on kannettu hautaan, mutta eiväthän ne miltään tunnu oman vanhemman menettämiseen verrattuna. Pahin suru alkaa vaihtua kaipuuseen vähitellen, joka tuskin ikinä katoaa.

Oma maailmankuva tuntui samalla muuttuvan hieman tai mikäli joskus oman lapsen syntymän jälkeen maailmaa oli täynä uutta elämää, valoa jne. niin jollakin tavalla sitä ymmärtää konkreettisesti elämän hiipumisen ja rajallisuuden. Kaunein hetki oli, kun sain nähdä vielä oman äitini noin viikon kuoleman jälkeen. En ollut aikaisemmin nähnyt kuollutta ihmistä ja hieman se arvelutti, mutta päätin kuitenkin tehdä sen, koska toista mahdollisuutta ei tule. Se oli tavattoman kaunis ja lohduttava hetki. Suosittelen mikäli tuollaiseen tilanteeseen joutuu.

Elämän on toki jatkuttava ja äidin kuolemasta tule osa omaa elämäntarinaa. Onneksi isä vielä elää.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Lämpimät osanotot @Morgoth . Täällä myös se tilanne, että jos nyt ihmettä ei tapahdu niin toinen mummoni tullee kuolemaan seuraavan 2-3kk sisällä tuohon ärhäkkään sisäelinsyöpäänsä. Joten yllätyksenä se itse hetki ei kyllä aikanaan tule, mutta se pahin shokki on kyllä nyt viime päivinä ja viikkoina ollut kun tilanteen vakavuus ja lopullisuus on valjennut. Tästä ei olekaan menneeseen enää paluuta sen suhteen. Sekavat on fiilikset edelleen kun asiaa syvällisemmin miettii.

En voi sanoa (onneksi) että tiedän miltä nyt sinusta tuntuu, mutta voin jollakin tasolla ymmärtää kun samanlaisia fiiliksiä on varmaan tässä lähitulevaisuudessa edessä jonkin verran vähintään. Tietenkin äiti on aina äiti, mutta kyllähän nuo läheisten menettämiset aina sattuu sukulaisesta riippumatta kun he ovat alusta asti olleet elämässäsi mukana ja yhtäkkiä he ovatkin poissa, lopullisesti. Ei siitä koskaan ihan täysin "yli" pääse, elämä jatkuu mutta tietty tyhjyys aina sille tietylle paikalle sisimmässä jää.

Ukkini kuoli myös syöpään 11 vuotta sitten, ja vaikka en sitä osaa enää samalla tavalla varsinaisesti surra koska aikaa kulunut sen verran, niin kyllä sitä aina muistaa sen ajan kun hän eli ja hänen kanssaan teki kaikenlaisia asioita ja sitten se kylmä totuus valkenee että se ei enää ole mahdollista eikä hän takaisin enää elämääni tule, vaikka nyt ajatuksissani tietenkin säännöllisin väliajoin onkin. Sitä ei jotenkaan osaa ajatella heitä sillä tavalla "kuolleina", koska juuri se tilanteen lopullisuus on jotenkin vaikea ihmisen käsittää.
 

Morgoth

Jäsen
Lämpimät osanotot @Morgoth . Täällä myös se tilanne, että jos nyt ihmettä ei tapahdu niin toinen mummoni tullee kuolemaan seuraavan 2-3kk sisällä tuohon ärhäkkään sisäelinsyöpäänsä. Joten yllätyksenä se itse hetki ei kyllä aikanaan tule, mutta se pahin shokki on kyllä nyt viime päivinä ja viikkoina ollut kun tilanteen vakavuus ja lopullisuus on valjennut. Tästä ei olekaan menneeseen enää paluuta sen suhteen. Sekavat on fiilikset edelleen kun asiaa syvällisemmin miettii.

Kiitos. Voimia sinullekin mummosi suhteen. En oikein löydä sanoja lohduttamaan.

Muistoja ei onneksi kukaan voi viedä ja itse ainakin saan jo lohtua niistä, vaikka vielä tekeekin kipeää. On jaksoja jolloin asian kanssa on jo sinut, mutta jostakin ihan pienestä yllättävästä asiasta voi murtua taas täysin. Itse ainakin saan lohtua, että äiti lopulta kuoli ollesaan aika hyvässä kunnossa eikä viimeisen kuukauteen mitään aivan kamalaa mahtunut. Itselleni aikanaan teki käydä pahaa tapaamassa toista isoäitiäni, joka eli pahasti muistisairaana elämänsä viimeiset 10 vuotta ja siinä kohtaa kuolema tuntui jo helpotukselta. Tuleehan isovanhempiaankin muisteltua aina silloin tällöin, vaikka osan kuolemasta on jo yli 30 vuotta eli eiväthän ne läheiset ja tärkeät ihmiset ikinä unohdu.

Vaikka sitä on aikuinen on niin äidin kuoleman myötä jotenkin katosi sellainen lapsenomainen ajatus, että äiti ja isä ovat aina tai ikäänkuin se olisi joku pysyvä tilanne. Toki järki sanoo ettei asia näin ole, mutta eihän sitä voi myöskään niin elää ajatellen että "huomenna ehkä joku läheinen kuolee". Jollakin tavalla perusturvallisuus, ehkä hetkeksi ainakin järkkyi, vaikka aikuinen onkin niin ainahan sitä on aina myös lapsi ja äiti on äiti.

Se täydellinen hiljaisuus, ikinä ei enää saa vastausta yhtään mihinkään vaikka kuinka huutaisi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Oma isäni kuoli 25 vuotta sitten, mutta vieläkin se vaikuttaa niin vahvasti, että siksi on epäilynä traumaperäinen stressihäiriö. Asia vaivaa, jos nyt ei joka päivä, niin joka viikko. Ne muistot vaan tulevat ja olevat, ja siellä on niin rumaa kamaa, että traumat ovat olemassa.

Tämän nyt ei ole tarkoitus olla mikään pelottelu, mutta itselläni perusturvallisuus ja muu vastaava järkkyi niin pahoin silloin, ettei siitä ole koskaan toipunut. No, sentään äiti on elossa ja voi ajatella tavallaan, että hän on minun eteeni tehnyt jo niin paljon, etten voi vaatia enempää. Saisi elää rauhallisemmat eläkepäivät kuin mitä nyt voi.

Toisinaan sitä tulee tippa linssiin, mutta nyt on sentään vähän parempi fiilis, vaikka tällaista kirjoitankin. Kaikki on okei. Taas vähän aikaa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan Ok. Nuorempi tyttö sai tänään kastejuhlassa virallisesti nimen.

Vähän stressiä meinannut olla. Vaimo on ollut kireä kuin korkkiruuvi, osittain näiden edellä mainittujen juhlien järjestämisestä aiheutuvasta stressistä ja samaan aikaan kuopuksen aiheuttamien yöunien vajauksesta. Duunissa ollut haastava alkuvuosi, mutta pomo kyllä rauhoitteli ettei tässä yhtä puolivuotista seurata ja jatka vaan työntekoa samaan tapaan, niin kyllä tulokset tulevat.

Vähän inflaatio ja nousevat korot mietityttää, kun meidän taloudessa ensi vuoden alkupuolella tulot vaimon puolelta romahtavat hoitovapaalle siirtyessä. Itsellä on toki hyvä duuni, niin eiköhän tässä pärjätä, kun pitää vaan menot kurissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok menee. Välillä vähän kiristyttää erinäiset asiat, mutta kokonaisuuteen voi kai olla tyytyväinen. Kuitenkin perhe, vakiduuni ja hyvinvointivaltio viitekehyksenä, joten ei jaksa valittaa siitä, että lomaan alkuun on vielä puolitoista viikkoa saati jostain merkityksettömämmästä.

Ehkä sellainen arkea lievästi kiristävä juttu on se, että vaimolle luvattiin duuniin jatkoa, mutta saikin vasta itse asiaa kyseltyään kuulla, ettei rahoitusta ko. tehtävään olekaan. Saahan se alkuperäiseltä alaltaan duunia kun vain ilmoittaa, mutta se ei ole omansa eikö kyllä munkaan tahto. No, edelleen aika pieniä murheita.

Hieno homma, että tytär sai kesätöitä ja jaksoi vääntää toisen vuotensa lukiossa hienosti kasaan. Eka vuosi oli todella vaikeaa, ja sen aikana purkautui tietyt yläkoulun aiheuttamat vyyhdit myös. Poika myös tsemppasi mahtavasti pahan lukivaikeutensa kanssa. Kova jätkä, kun kelailee, että kärsii migreenistä ja laktoosi-intoleranssista ja niiden lisäksi vatsa on toistaiseksi tuntemattomasta syystä erittäin herkkä sekoamaan. Kuudes luokka menikin sairastellessa, ja sitä taustaa vasten noita harakanvarpain kirjoitettuja esseitä on ollut välillä aika tunteikastakin ollut lukea. Hatunnosto myös opettajille, kaikki niistä tekevät tärkeää työtä ja osa vielä ihan helvetin kovalla ammattitaidolla.

Hatunnosto myös suomalaiselle mielenterveystyölle. Olen ollut nyt syksystä saakka erään psykologin kanssa vakituisesti juttusilla ja vaikka sieltä ei varsinaisesti mitään ihmelääkettä ole tarjottu, on auttanut paljon, kun on päässyt jäsentelemään ohjatusti omia kokemuksiaan. Nostan myös hattua itselleni, että olen tähän saakka jo päässyt nousemaan läpi sen lapsuuteni ja nuoruuteni paskan - alkoholisti-isän, väkivallan ja varsinkin uskonnollisen kiihkoilun. Valitettavasti ne jättivät sen verran syvät arvet, että vaikutuksia oman käytökseni kautta on ollut myös lähipiirilleni aiemmin. Helvetin kiitollinen saa olla kyllä omasta vaimosta, että hän on jaksanut kulkea rinnallani 20 vuotta. Toisaalta olen myös paikannut hänen heikkouksiaan, eli ehkä juuri siksi.

Ehkä eniten olen tyytyväinen siihen, että olen tajunnut, ettei minun tarvitse miellyttää ketään. Ehkä tuo lapsuus ajoi siihen, että koin pitkään tarvetta olla miellyttävä kaikkien kaveri ja hyvä tyyppi, mutta samalla epäterve itsetunto koki myös tarvetta suorittaa ja todistaa olevansa hyvä. Tästä aiheutui lopulta kehä, josta olen alkanut irrottautumaan. Ei se tietenkään tarkoita epäystäväälisyyttä tai itsekkyyttä, vaan oman ja perheen jaksamisen mukaan suorittamista. Ja toisaalta olen alkanut hyväksyä ajatuksen siitä, että aina on joku, joka ei naamastani välitä, vaikka kaikkensa yrittäisi. Jos on aidosti parhaanseensa pyrkinyt, asia vain on niin ja mahdollisesti kyse onkin sen toisen henkilön ongelmasta, eikä omastani. Ehkä ilmeistä monelle, mutta itse en kilttiyssyndroomassani tätä kyennyt ymmärtämään. Tästä on todisteita Jatkoajan varhaisissa uskonto- ja vanhemmuusketjuissa, tietäjät tietää.

Mutta joo, kokonaisuudesta ei voi valittaa. Mulla ja vaimolla on yhteinen tavoite tulevaisuuden kannalta, perhe voi pääosin hyvin fyysisesti, henkisesti ja taloudellisesti, ja vähän lyhyemmällä tähtäimellä myös lomat häämöttävät. Tulevaisuuteen suhtaudun toiveikkaasti - olen kyennyt kaikista mutkistani huolimatta kirjoittamaan suhteellisen positiivista tarinaa elämästäni tähän saakka, enkä näe mitään syytä, miksen kykenisi siihen tästä eteenpäin, mikäli asia minusta on kiinni. Elämä on toki myös arvaamaton, ja siksi on ihan helvetin tärkeää nauttia siitä, missä kulloinkin on.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen nyt käynyt kaksi kertaa juttelemassa omista tuntemuksistani mielenterveysongelmaisten tukiryhmässä ja oloni tuntuu koko ajan kevyemmältä ja myös paremmalta. Pirun hyvä idea oli lähteä kokeilemaan tuota, sillä olin täysin poikki henkisesti tämän suuren painolastin kanssa. Ajattelin jossain vaiheessa myös palata psykoterapian asiakkaaksi 15 vuoden tauon jälkeen, sillä vaikka tuo vertaistuki onkin ollut suuri helpotus, on minulla vielä paljon sellaisia asioita, joiden kanssa tarvitsen ammattiapua.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pirun hyvä idea oli lähteä kokeilemaan tuota

Jotkut kiertelee tällaisia aivan liian kauan kaukaa. Hyvä, että löysit kuuntelevaa väkeä!

Itse olen vertaistuen kanssa vähän nirso. Sairauteni on niin kirjavaa sorttia, että joudun vähän etsimällä etsimään heitä, jotka oireilisi juuri samoin kuin minä. Heissä kuitenkin se paras apu. Samoin lääkärissä, aivan loistavan ihmisen hoidossa olen. Eilen vietin 45min vastaanotolla ja tuosta jää aina todella hyvä fiilis. Toivottavasti sairaala vie hyvät palautteeni eteenpäin. Vaikka eiköhän lääkärini tiedä, että meillä yhteistyö toimii.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vähän väsyttää. Tähän kevääseen on mahtunut yhtä ja toista. Muutto toiseen kaupunkiin ja täällä talon tavoille opettelua. Elämään tuli myös muuton myötä uusvanha työyhteisö, kuten tänne aiemmin kirjoitinkin. Sen lisäksi olen taas mukana yhdessä sun toisessa tapahtumajärjestämisproggiksessa. Noh, reilu viikko enää, niin on neljän viikon kesäloma.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jotkut kiertelee tällaisia aivan liian kauan kaukaa. Hyvä, että löysit kuuntelevaa väkeä!
Vuosien ajan kuvittelin ongelmieni ratkeavan sillä tavalla, että käsittelin ne itse enkä puhua pukahtanut asioistani kenellekään. Muutaman vuoden tuollaista kyllä jaksoi, mutta kuta enemmän aineistoa kertyi, sitä raskaammalta se alkoi tuntua. Koronan jyllätessä pahimmillaan katukuvaan alkoi ilmestyä Mieli ry:n mainoksia, joita katsellessani aloin havahtua siihen, että ehkä minäkin voisin tuollaista tukea kaivata. Rohkenin jopa soittaakin pari kertaa heidän auttavaan puhelimeen, mikä toi helpotusta hetkittäiseen ahdistukseen.

Tässä kun olen aloittamassa niin sanotusti uutta vaihetta elämässäni, on henkinen hyvinvointini tullut erittäin tärkeäksi minulle, joten päätin tarttua tähän tilaisuuteen, sillä minullakin on rajani. Vuosikausia jatkunut tilanteeni analysointi myös helpotti tuota päätöstä. En oikeastaan tunne mitään häpeää siitä, että olen joutunut turvautumaan tähän tarjottuun apuun enkä myöskään tunne häpeää siitä, että aion mennä terapiaan jossain vaiheessa.
 
K

Kiekkokatsoja

Mikäs tässä.
Pitää aina vaan etsiä keinot selviytyäkseen, ja kohti hyvää.
Valtavasti olisi toki sanottavaa murheista, mutta pöhköä on höpistä.
Eteenpäin, ja kohti mitä onkaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koko ajan paremmin.

Eilen pääsin juttelemaan erään naapurini kanssa lähes puolen tunnin ajan ja huomasin, että tulemme hyvin juttuun. Kyseessä on ilmeisesti eläkeläisrouva, joka asuu joko seinänaapurinani tai muuten vaan ihan lähellä. Mukava ihminen, kuten tuntuvat suurin osa tämän talon asukkaista olevan. Häiriökäyttäytymistä en ole havainnut näiden seitsemän kuukauden aikana kertaakaan, mikä on silkkaa plussaa, sillä tiedän, että Itä-Helsingissä tilanne on harvoin näin hyvä.

Ilman tätä perkeleen syysflunssaa olisin ilman muuta tänään mennyt pällistelemään jatkislaisia Tokoinrantaan, mutta ehtiihän sitä myöhemminkin. Bisseä en juo enkä oikeastaan mitään muutakaan alkoholia, mutta olen silti innostunut tapaamaan uusia ihmisiä. Nyt toivun kotioloissa Marathon Mania katsellessa ja nauttien tästä rauhasta, mikä täällä on.

Olen noin sataprosenttisen varma siitä, että äitini tulee pääsemään pakkohoitoon joko syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, koska hänen tilansa on niin karmea tällä hetkellä eikä pohjaa olla ilmeisesti vieläkään nähty, tosin kaukana se ei ole. Viimeksi hän pääsi luikertelemaan osastolta pois väittämällä olevansa tervehtynyt, mutta tuo ilo ei kauaa kestänyt, sillä ilman lääkitystä hän oli suunnilleen parissa päivässä samassa jamassa kuin osastolle joutuessaan.

Jos tuosta äitini tilasta ja omista kokemuksistani hänen vastentahtoisena omaishoitajanaan, kokemuksistani asunnottomuudesta sekä ylipäänsä vähäosaisten laajaan joukkoon jossain vaiheessa kuulumisesta, syrjäytymisestä (josta olen hiljalleen pääsemässä kokonaan irti) sekä perseelleen menneestä yrittäjyydestä voi jotain positiivista sanoa, niin ainakin voin todeta olevani jos en nyt aivan expertti, niin helvetin paljon noista kaikista asioista (jotka eivät todellakaan kuulu elämän kivoihin puoliin) oppinut. Elämä opettaa ja pitkän tunnelin päässä paistaa valo.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mikäs tässä.
Pitää aina vaan etsiä keinot selviytyäkseen, ja kohti hyvää.
Valtavasti olisi toki sanottavaa murheista, mutta pöhköä on höpistä.
Eteenpäin, ja kohti mitä onkaan.

Tämä on välillä erittäin hyvä taktiikka vaikka itseäkin opetettu että puhuminen helpottaa aina ja on hyvästä. Ei ole.

En tunne sinua enkä tiedä tilannettasi, mutta itse on katsottava välillä peiliin ja mietittävä että jauhaako asiat, haluaako kuulla ne kliseiset tsempit ja voivottelut ja sitten... ei mitään. Tuhlasin toisen ihmisen aikaa ja omaani.

Kannustan silti pääasiassa puhumaan jos vähänkään siltä tuntuu ja pitää purkaa sydäntä. Kyllä sen sitten itse tietää jos on parempi vain käsitellä asiat itse ja jutimaisesti nukkua ja mennä eteenpäin.

Ja itselläni taasen menee sitä samaa rataa eteenpäin. Toteutan juuri tuota puhumaani linjaa kun ei jaksa kuunnella tsemppejä oh-hommista ja ihmettelyä miten voin jaksaa 24h.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pidin pienen "sometauon" - kaikenlaista hyvää ja huonoa, mutta...

Miten sulla menee?
Vihdoin olen kuntoutunut pitkällisestä flunssasta, joten näillä näkymin joko keskiviikkona tai viimeistään torstaina pääsen hammaslääkäriin poistattamaan viisaudenhampaan, joka on viimeiset viikot aiheuttanut ongelmia. Ensi viikon tiistaina pitäisi olla käräjäoikeuden istunto, mutta näillä näkymin se siirtyy eteenpäin ainakin jonkin verran. Tuossa istunnossahan minulle määrätään liiketoimintakielto, joten sen jälkeen pääsen aloittamaan ihan uuden uran duunarina nuorekkaassa 39 vuoden iässä.

Edellisen kerran olen ollut palkkatyössä 21 vuotta sitten, joten jo on aikakin päästä kokeilemaan siipiäni sillä saralla. Suhtaudun tuohonkin tulevaisuuden kuvaan positiivisesti, koska mikä tahansa duuni on parempaa kuin se paska, mitä tein vuoteen 2020 asti, jolloin korona tuli.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vihdoin olen kuntoutunut pitkällisestä flunssasta, joten näillä näkymin joko keskiviikkona tai viimeistään torstaina pääsen hammaslääkäriin poistattamaan viisaudenhampaan, joka on viimeiset viikot aiheuttanut ongelmia. Ensi viikon tiistaina pitäisi olla käräjäoikeuden istunto, mutta näillä näkymin se siirtyy eteenpäin ainakin jonkin verran. Tuossa istunnossahan minulle määrätään liiketoimintakielto, joten sen jälkeen pääsen aloittamaan ihan uuden uran duunarina nuorekkaassa 39 vuoden iässä.

Edellisen kerran olen ollut palkkatyössä 21 vuotta sitten, joten jo on aikakin päästä kokeilemaan siipiäni sillä saralla. Suhtaudun tuohonkin tulevaisuuden kuvaan positiivisesti, koska mikä tahansa duuni on parempaa kuin se paska, mitä tein vuoteen 2020 asti, jolloin korona tuli.
Ei sinänsä minulle tai muillekaan kuulu, mutta liiketoimintakielto kuulostaa - sanoisinko - vakavalta eli kaikki ei mennyt aivan säännösten mukaan.
Toisaalta duuni kiinnostaa. HYVÄ SINÄ!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ei sinänsä minulle tai muillekaan kuulu, mutta liiketoimintakielto kuulostaa - sanoisinko - vakavalta eli kaikki ei mennyt aivan säännösten mukaan.
Toisaalta duuni kiinnostaa. HYVÄ SINÄ!
Olen jo aiemmin maininnut tästä asiasta (Tässä ketjussa tunnustamme asioita) tällä palstalla ja olen itsekin hyväksynyt asian. Se tulee, mikä on tullakseen eikä asian kanssa kannata enää märehtiä. Kerran se vaan kirpaisee ja ovathan monet muutkin ihmiset selvinneet liiketoimintakiellosta ja sen mukana tulevasta ehdollisesta tuomiosta ehjin nahoin ja niin teen minäkin.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kirjoitin tänään vuokrasopimuksen. Yhteinen matka vaimon kanssa päättyy pian. 9v tuli oltua yhdessä joista 6v naimisissa. Avioero siis kyseessä. Ristiriitaiset fiilikset..olo on surullinen, mutta samalla helpottunut. Miltähän se yksin asuminen mahtaa tuntua?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
olo on surullinen, mutta samalla helpottunut.
Kuvastaa juurikin omia tuntemuksia kun aikoinaan erosin silloisesta puolisosta.

Näin ei pitänyt käydä, mutta kuitenkin kävi. Omalla kohdalla helpotus voitti ja olin tyytyväinen tulokseen. Toivon, että sinunkin kohdalla ratkaisu oli lopulta oikea.

Yksinolo on helpompaa kun voi olla yksin eikä yksin toisen kanssa. Toki riippuu ihmisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös