Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 732 808
  • 3 722
Suosikkijoukkue
TPS
Joku toinenkin täällä kirjoitteli vastaavasta kokemuksesta.

Toivottavasti ei ole ongelma muissa myyntipisteissä koska ei läheskään kaikki halua netin kautta niitä kuitenkaan hommata.

Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta pakko kysyä, että miksi lippuja halutaan ostaa palvelupisteistä eikä esimerkiksi netistä suoraan puhelimeen? Tämä siis ihan uteliaisuudesta, kun itse olen vuosikaudet ostanut kaikkiin tapahtumiin ym liput netistä ja olen kuvitellut, että lähes kaikki (poislukien selvästi vanhempi väestö) tekevät nykyään näin
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta pakko kysyä, että miksi lippuja halutaan ostaa palvelupisteistä eikä esimerkiksi netistä suoraan puhelimeen? Tämä siis ihan uteliaisuudesta, kun itse olen vuosikaudet ostanut kaikkiin tapahtumiin ym liput netistä ja olen kuvitellut, että lähes kaikki (poislukien selvästi vanhempi väestö) tekevät nykyään näin

En laske itseäni vanhempaan väestöön, en edes keski-ikäiseksi. Mutta olen ehkä liiankin kanssa tapojeni orja. Aina tottunut ne liput ostamaan jostain palvelupisteeltä, alkaen noin 15-20 vuotta sitten. Tietokonetta käytän päivittäin mutta tulostinta en omista. Myös älypuhelimen olen omistanut vasta vajaan vuoden kun lahjaksi sain. Tietysti olisi varmasti helpompaa tilata liput suoraan netistä puhelimeen mutta jotenkin automaattisesti tulee joka kerta ne palvelupisteeltä haettua. Miellän asian itselleni helpommaksi kyseisellä tavalla. Ehkä kyse on vain omasta laiskuudesta "oppia" jotain uutta kun vanhakin kaava toimii. Ja tämä vain oma kokemukseni mutta silti uskallan väittää että moni muukin hakee lippunsa palvelupisteiltä vaikkei vanhukseksi laskettaisikaan. Ja tämän asian valossa olisi tärkeää että lippukampanjat toimisivat hyvin myös kaikissa myyntipisteissä. Eivät kaikki monessa paikkaa jaksa juosta kyselemässä että toimiiko alennus tässä pisteessä. Jätetään sitten menemättä matsiin kun ei edullisimpia lippuja ollutkaan saatavilla.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kirjoittelin juuri tuosta samasta ongelmasta. Myllyn Prismassa myyjä sanoi lippuja saavan vain netistä, Länsikeskuksen Citymarketissa kampanjasta ei oltu kuultukaan. Molemmat myyntipisteet lienevät vielä myynniltään niitä aivan suurimpia. Samoin, liput tulee yleensä aina haettua lipunmyyntipisteestä. Samoin tekevät myös oikeastaan kaikki tietämäni peleissä käyvät, ikähaitarilta 20-60v.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pahoittelen jos menee väärään ketjuun, mutta onko TPS kannattajajäsenyys kuopattu kun siitä ei tietoa löydy mistään?

Ei ole ollut lainkaan myynnissä tällä kaudella. Ilmeisesti normaalihintaisen kausikortin/ennakko-ostajan edulla saatu tarjousvihko on korvannut tämän. Aiemmassa kortissa oli se mukava puoli, että 5 € meni suoraan junioreille.

Kannattajajäsenkortti oli sikäli harhaanjohtava nimitys, ettei se tuonut mitään jäsenyyttä eikä liittynyt oikeastaan kannatustoimintaakaan lainkaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta pakko kysyä, että miksi lippuja halutaan ostaa palvelupisteistä eikä esimerkiksi netistä suoraan puhelimeen? Tämä siis ihan uteliaisuudesta, kun itse olen vuosikaudet ostanut kaikkiin tapahtumiin ym liput netistä ja olen kuvitellut, että lähes kaikki (poislukien selvästi vanhempi väestö) tekevät nykyään näin

Samaa ihmettelen. Olen ehkä taas kerran pahan sortin ikärasisti, mutta hämmennyn tästä joka kerta. Viime kaudella kerran päätin ostaa hallin lipunmyynnistä liput, säikähdin jonon määrää. Keski-ikäkin kovin alhainen siinä jonossa. Itse käyn todella usein keikoilla yms. kulttuuritapahtumissa. Usein tulostan omalla tulostimella varmuudeksi paperiversion, en miltään tiskiltä noita hae. Jos esim. S-korttia tarvitsee vinguttaa, sitten toki käyn Prisman tiskillä, mutta harvoin toteutuu.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Ei ole ollut lainkaan myynnissä tällä kaudella. Ilmeisesti normaalihintaisen kausikortin/ennakko-ostajan edulla saatu tarjousvihko on korvannut tämän. Aiemmassa kortissa oli se mukava puoli, että 5 € meni suoraan junioreille.

Kannattajajäsenkortti oli sikäli harhaanjohtava nimitys, ettei se tuonut mitään jäsenyyttä eikä liittynyt oikeastaan kannatustoimintaakaan lainkaan.

Käsittääkseni edelleen 5€ tuosta 25€ hinnasta menee suoraan junioreille. Tai näin ainakin itse ymmärsin kun noita muutaman kappaleen ostin kaveriporukalle.
 

-TMA-

Jäsen
Käsittääkseni edelleen 5€ tuosta 25€ hinnasta menee suoraan junioreille. Tai näin ainakin itse ymmärsin kun noita muutaman kappaleen ostin kaveriporukalle.
Menee vähän ohi asian, mutta korjataan nyt vähän tätä eli itse asiassa 5 euroa taitaa mennä suoraan kupongin myyvän joukkueen kassaan ja kokonaisuutena 100% tuotoista menee juniorikiekon hyväksi.
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
TMA, juuri näin nämä kupongit menee. Junnu myy naapurille Kupongit, viis egee omalle jengille ja loput yhteiseen junnu-hyvään..

Tämä kympin matsilippu kampanja kuullostaa pirun hyvältä. Mutta mutta, keräsin töistä 13 hengen ryhmän Ifk matsiin. Ajattelin ostaa liput osissa koska, 5 lippua oli kerrallaan maksimi/per ostos. Yritin ensin netistä, siellä ei pystynyt valitsemaan haluamaansa paikkaa!? (tai sit en osannut). Ei hyvä! Tän jälkeen Länkkärin Cittari, vastaus, ei myydä näitä lippuja heillä laisinkaan!? Mistä vi##sta sitten, olisi pitänyt mennä vissiin sit Artukaisiin jonottamaan.

Kampanjalla hyvä tarkoitus/ajatus. Liian vaikeaa tälläiselle kaiffarille. Lopputulos, normiliput tällä kertaa kouraan ja huomenna ollaan koko porukka todistamassa Palloseuran armotonta tykitystä...

Toimiston väki hei, vähän kun viilataan särmiä pois, tästä saatais jees juttu..
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Vastauksena ketjun kysymykseen: sillä tavoin, että esimerkiksi nimimerkki kausi tulee tänään peliin, koska TPS mielenkiintoinen, pelannut hyvin, tapahtumaa markkinoitu paremmin kuin koskaan, la-illan huippupeli, sopivan hintaiset liput ja näin. Vaikka hävittäisiin, mikä on minusta päivänselvää tällä loukkaantumisosastolla, ei edes vituta. Luvassa on melko mukava iltapuhde ja kerrankin kokee, että TPS tehnyt paljon asioita oikein. Jos seura haluaisi ylittää itsensä, Pikkarainen voisi tehdä 3+3 ja ensi viikolla voisi laittaa aiempien TPS-mainosten tilalle viikoksi Pikkaraisen naaman.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvin on purrut tämä kaverilippukampanja ainakin tähän HIFK-peliin. Alakerrassa käytännössä kaikki tarjouksen piirissä olleet katsomot/paikat on loppuunmyyty. Yläkerrassakin n. 2/3 paikoista myyty. Hieno juttu.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Huh, siitä on muuten aika monta vuotta kun itse olen turkuhallissa viimeksi kuullut noin kovaa meteliä.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huh, siitä on muuten aika monta vuotta kun itse olen turkuhallissa viimeksi kuullut noin kovaa meteliä.

Eipä tosiaan runkosarjassa muista vastaavaa sitten Jokeri-pelien. Huikea meininki kotisohvalta kuultuna, olisi todella kovaa markkinointivaluuttaa voittaa tämä matsi!
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeistään nyt kannattaa sitten unohtaa kaikenlaiset puolilmaiset lippukampanjat, eiköhän tuolla normihinnoillakin aika sama määrä jengiä olis ollut, turpaan tuli niin kentällä kuin talouspuolella.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Koskakohan nämä Pohjois-Pohjanmaan kannattajat ovat nähneet tepsin voittavan kotona? Kyllähän yleisöäkin olisi voinut olla enemmän tänään, kun kerta HIFKiä vastaan pelattiin.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jätän pari seuraavaa matsia ainakin itse väliin, joskohan alkaa sitten olla senttereitä tarpeeksi ja peli-ilme taas olla kohdillaan.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jätän pari seuraavaa matsia ainakin itse väliin, joskohan alkaa sitten olla senttereitä tarpeeksi ja peli-ilme taas olla kohdillaan.
Hei mut noin määki teen. Alan taas käymään peleissä ku voittavat 7 peliä putkeen.
Oliko muuten peli-ilmeessä mielestäsi runsaasti huomautettavaa? Omaan silmään ei ottanu kyllä tuollaiset peli-ilmeen puutokset tai löysäilyt.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hei mut noin määki teen. Alan taas käymään peleissä ku voittavat 7 peliä putkeen.
Oliko muuten peli-ilmeessä mielestäsi runsaasti huomautettavaa? Omaan silmään ei ottanu kyllä tuollaiset peli-ilmeen puutokset tai löysäilyt.
Erittäin vaisua skeidaa oli koko matsi ja kaikki alkukauden matsit olen käynyt paikan päällä katsomassa, entäs sinä?
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetellä täytyy että joku pystyy eilisestä pelistä sanomaan että oli skeidaa.
Mielestäni ottelu oli tapahtumana loistava jossa valtava meteli yleisön eläessä loistavasti mukana ja mielestäni Tepsi pelasi hyvän ottelun ja ilman mitään värilaseja edes olisi kyllä ansainnut vähintään pisteen ottelusta ja voittokaan ei olisi ollut vääryys. Toki täytyy aina muistaa että jääkiekko on maalinteko peli ja jollet itse tee niin yleensä naapuri kyllä tekee.
Uskon että jos näytelmät olisivat useammin eilisen kaltaisia niin yleisöäkin rupeaisi enemmän käymään lehtereillä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetellä täytyy että joku pystyy eilisestä pelistä sanomaan että oli skeidaa.
Mielestäni ottelu oli tapahtumana loistava jossa valtava meteli yleisön eläessä loistavasti mukana ja mielestäni Tepsi pelasi hyvän ottelun ja ilman mitään värilaseja edes olisi kyllä ansainnut vähintään pisteen ottelusta ja voittokaan ei olisi ollut vääryys. Toki täytyy aina muistaa että jääkiekko on maalinteko peli ja jollet itse tee niin yleensä naapuri kyllä tekee.
Uskon että jos näytelmät olisivat useammin eilisen kaltaisia niin yleisöäkin rupeaisi enemmän käymään lehtereillä.

Samaa mieltä. Toki aina harmittaa jos ison kotiyleisön edessä ei voiteta (tai tehdään vähän maaleja), mutta ei tuosta pelillisesti mikään huono maku jäänyt. Hartaasti lajia seuraavat voivat toki poimia tuosta paljon heikkouksia ja parannettavaa, mutta uskoisin että keskivertokatsojalle tuo tarjosi ihan viihdyttävää ja vauhdikasta katsottavaa.

Olisin kyllä voinut vannoa, että tuolla oli enemmän kuin se 7600 katsojaa, tupa näytti yllättävän täydeltä
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tunnelma oli hyvä, urheilun taso ei. TPS:n materiaali on yksinkertaisesti tällä hetkellä alle tason, jolla tässä liigassa voisi voittaa. Samaa paskaa käytännössä kuin koko 2000-luku. Paljon kehuttu Spinakin eilen aivan paska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös