Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 542
  • 3 722

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Vaikka tuossa Mr. Foxin linkkaamassa kirjassa Christian Dick toteaakin, etteivät taloudellinen menestys ja urheilullinen menestys välttämättä ole suorassa riippuvuussuhteessa toisiinsa, niin olisihan tuotetta huomattavasti helpompi markkinoida silloin, kun se on kunnossa kuin päinvastaisessa tilanteessa.

Seuraavassa muutama oma näkökulma asioihin, jotka ovat vain mielipiteitä, jotta herkkähipiäisemmät eivät loukkaantuisi ja ottaisi itseensä.

Ensimmäisenä on mielessäni isona ongelmana hallin sijainti, joka on liikenteellisesti todella huonossa paikassa. Jalankulkijoita otteluihin tulee huomattavan vähän, ja valtaosa katsojista joutuu tulemaan jollain kulkuneuvolla, joka huonosti toimivien liikenneverkkojen ja -yhteyksien johdosta on epämiellyttävää. Tästä asiasta on puhuttu tälläkin palstalla vuosikausia ja lupauksiakin asioihin puuttumisesta on annettu, mutta pääosin teot kuitenkin edelleen uupuvat.

Toisekseen Liigassa pelataan liian monta merkityksentöntä ottelua. Miksi vaivautua hallille, kun ottelulla ei ole mitään panosta? Liigapomot ahneuksissaan ovat laajentaneet Liigaa liian suureksi, eikä siitä edes voi pudota, joten Liigassa on jännitettä vain kärjessä. Jos oma joukkue ei ole mukana kärkitaistelussa, niin vielä vähemmän on syytä lähteä hallille, jollei kuulu hard core-katsojakuntaan. Tätä porukkaa on kuitenkin liian vähän.

Kolmantena ongelmana näen olemattoman markkinoinnin. Mielestäni ei riitä, että someen laitetaan jotain ja sen lisäksi on "muinaismuistona" lehti-ilmoitus päivälehdessä. Kyllä urheilumarkkinoinnissa pitäisi löytää muitakin keinoja houkutella yleisöä. Ottelujen ympärille pitäisi pystyä luomaan erilaista hypeä, jotta Tauno Tasalakkikin kiinnostuisi. TPS:ltä mielestäni puuttuu 2010-luvun taidot osaava markkinointijohtaja/päällikkö. Viime kaudella oli tällainen henkilö noin kuukauden palveluksessa, mutta sen jälkeen taas on palattu vanhaan moodiin eli katsojat ovat "syyllisiä", jos eivät vaivaudu tulemaan hallille. Oliskohan taas aika ryhtyä markkinointijohtajan rekrytointiin? Tällainen henkilö kielitaitoisena ja hyvän verkoston omaavana voisi houkutella TPS:n sponsoreiksi aivan eri luokan firmoja, jopa ihan kansainvälisiäkin toimijoita.

Neljäntenä seikkana painottaisin joukkueen urheilullista menestystä. Voidaan sanoa, että TPS on viimeiksi menestynyt "kunnolla" 1990-luvulla. Sen jälkeen on ollut melkoisen hiljaista ja jopa 2010 saavutetun "sattumamestaruuden" hetkellinen hyvän olon tunne on jo ajat sitten unohtunut. Suuri osa TPS:n nykykannattajista eivät ole koskaan nähneetkään omin silmin sellaista tilannetta, että TPS olisi valtakunnassa jääkiekkoykkönen. Tavallinen Tauno Tasalakki on mielestäni kuitenkin pääosin sellainen, että hän herää vasta silloin, kun menestystä saadaan eikä edes silloinkaan aivan heti vaan ensin pitää näyttää, että TPS menestyy, ja sitten Tauno Tasalakki innostuu ja ostaa ensin yksittäislippuja ja jos usko TPS:n menestykseen säilyy, hän ostaa jo seuraavalla kaudella kausikortin. Katsojamäärien kasvattaminen on pitkäjänteistä toimintaa ja organisaatiolla pitää olla malttia odottaa, että tarkkaan suunnitellut toimenpiteet johtavat oikeaan maaliin. Lyhytjänteinen poukkoilu sinne tänne ja siitä aiheutuva ulospäin syntyvä suunnitelmallisuuden puute ei varmuudella johda tavoiteltuun tulokseen. Siksi kaikella organisaation eri osien ja tasojen toiminnalla on oltava samaan päämäärään johtava toimintamalli, jotta uskottavuus olisi todellista.

Muitakin ongelmatekijöitä varmasti löytyy, mutta tässä nyt muutamia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Markkinointi on koko seuran toiminta ja mitä se viestii eteenpäin seuran tekemisestä lähtien parkkipaikan lipun myyjistä, joka ensimmäinen kontakti katsojaan. Markkinointiviestintä on sitä mitä perinteisellä mainostamisella tarkoitettaan yksinkertaistetusti.

Lisäksi sellaisiin asioihin, joihin vaikuttaminen on mahdotonta tai hankalaa on turha aikaa käyttää, vaikka olisivat kuinta relavantteja tahansa.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Kolmantena ongelmana näen olemattoman markkinoinnin. Mielestäni ei riitä, että someen laitetaan jotain ja sen lisäksi on "muinaismuistona" lehti-ilmoitus päivälehdessä. Kyllä urheilumarkkinoinnissa pitäisi löytää muitakin keinoja houkutella yleisöä.

Täysin ulkopuolisena haluaisin kuulla joitakin esimerkkejä tästä. Sen verran mielenkiintoisesti aseteltu lause, että Sinulla lienee tähän asiaan jopa ratkaisu.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Täysin ulkopuolisena haluaisin kuulla joitakin esimerkkejä tästä. Sen verran mielenkiintoisesti aseteltu lause, että Sinulla lienee tähän asiaan jopa ratkaisu.

Luepa pari lausetta eteenpäin, niin löydät ratkaisun. Ei tää niin vaikeata ole, sanoi jo Jortikkakin aikoinaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ottelujen ympärille pitäisi pystyä luomaan erilaista hypeä, jotta Tauno Tasalakkikin kiinnostuisi. TPS:ltä mielestäni puuttuu 2010-luvun taidot osaava markkinointijohtaja/päällikkö.

Tässä on ne sinun pari lausetta eteenpäin. Tarkoitat ratkaisuna varmaan tuota erilaisten hypejen rakentelua? Mitä sinun mielestäsi nämä hypet saattaisivat olla? Mielestäni viime kaudella aika hyvin pyrittiin keksiä otteluiden kylkeen sitä hypeä. Oli Juhani Tamminen juhlaottelua ja milloin mitäkin fiestaa. Mainostettiin jopa Helsingissä asti pienellä vittuiluasenteella pelejä ja oliko muitakin mainostempauksia jopa. Pitää kuitenkin muistaa, että jokaista peliä ei voi ylihypettää, tai muuten niistä oikeasti hyvin hypetetyistäkin peleistä häviää se hohto. Miten esimerkiksi saat sen marraskuisen SaiPa-pelin ympärille sellaisen hypen, että ihmiset eksyisivät hallille? Mielestäni aliarvioit kuitenkin kuinka paljon joukkueen menestyminen vaikuttaa. Saan osalta kavereilta edelleen kuulla, miten TPS on runkosarjan hännillä ja tämäntyyliset mielikuvat eivät kaudessa tai parissa muutu, kun ollaan se kymmenen vuotta hännillä heiluttu.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Luepa pari lausetta eteenpäin, niin löydät ratkaisun. Ei tää niin vaikeata ole, sanoi jo Jortikkakin aikoinaan.

Muotoilen kysymykseni uudestaan. Mitä Sinä tekisit tämän asian eteen? Jos et osaa/halua vastata, niin voit nostaa kädet pystyyn ja ohittaa tämän. Ei tää niin vaikeata ole, sanoi jo Jortikkakin aikoinaan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Minä olen ihan kyllästymiseen asti todennut, että katsojamäärien lisäämismahdollisuudet kasvavat sitä mukaa, kun tuote on kunnossa. Joukkueen pitää menestyä urheilullisesti, ja sen pelaajistossa pitää olla "suurta yleisöä" kiinnostavia tähtiä. Jos nämä asiat ovat pielessä, niin mikään ei muutu, vaikka mitä tehtäisiin. Mikään neitikiekkoa pelaava Mr.Nobody-porukka ei valitettavasti kiinnosta. Turkulainen yleisö on niin vaativaa, ettei se innostu mistään puolinaisuuksista, vaan urheilullista menestystä halutaan täällä saada. Tuote kuntoon on siis perusedellytys eteenpäin menolle.

Kun tuote on kunnossa, sitä pitää osata markkinoida 2010-luvun tyylillä. Siksi olen esittänyt/vaatinut, että TPS:ään palkattaisiin ammattitaitoinen markkinointijohtaja/päällikkö, jolla olisi urheilumarkkinointitausta. Hän voisi lähteä vetämään TPS-markkinointia ihan uudelle tasolle ja uralle. Kaikkia otteluita ei missään nimessä voida eikä kannata markkinoida samalla tapaa. Siksi tarvitaan useita eri variaatioita ja mixejä sen mukaan , mikä viikonpäivä, vastustaja, sarjatilanne jne. kulloinkin on, mutta kyllä ammattilainen nämä asiat tiedostaa ja osaa toimia sen mukaisesti.

Ihmettelen ihmettelemästä päästyäni, miksi TPS:n toiminnan vaatimustaso sen eri organisaatiotasoilla vuodesta toiseen asetetaan niin matalalle. Mitään ei vaadita, ja olemassa oleva tilanne hyväksytään ikään kuin sitä ei voisi muuttaa tai siihen ei voisi vaikuttaa.

TPS:llä olisi Turun kokoisella talousalueella mielettömän suuret menestymisen mahdollisuudet sekä urheilullisessa että taloudellisessa suhteessa, jos täällä ei aina tyydyttäisi helpoimpaan mahdolliseen ratkaisuun eli suuriin puheisiin, vaan kerrankin ryhdyttäisiin oikein tekemään raakaa työtä menestyksen eteen. Sen jälkeen olisi suurilla puheillakin huomattavasti parempi painoarvo. Ensin työt ja sitten puheet. Näin sen pitäisi mennä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen ihan kyllästymiseen asti todennut, että katsojamäärien lisäämismahdollisuudet kasvavat sitä mukaa, kun tuote on kunnossa. Joukkueen pitää menestyä urheilullisesti, ja sen pelaajistossa pitää olla "suurta yleisöä" kiinnostavia tähtiä. Jos nämä asiat ovat pielessä, niin mikään ei muutu, vaikka mitä tehtäisiin. Mikään neitikiekkoa pelaava Mr.Nobody-porukka ei valitettavasti kiinnosta. Turkulainen yleisö on niin vaativaa, ettei se innostu mistään puolinaisuuksista, vaan urheilullista menestystä halutaan täällä saada. Tuote kuntoon on siis perusedellytys eteenpäin menolle.
Puhut @aurajoki usein paljon asiaa, mutta hyvin paljon myös sisällötöntä kritiikiksi puettua puppugeneraattorin suoltamaa jargonia. Tässäkään pitkässä viestissä ei ollut mitään konkreettisia ehdotuksia, ainoastaan taivaanrantaa maalailevia puheita "2010-luvun markkinoinnista" ymv, joilla muka yleisömäärät lähtisivät nousuun.

Et voi varmaan kieltää, etteikö kaikissa edellisessä viestissäsi kritisoimissasi asioissa ole menty Tepsissä muutaman vuoden aikana valtavasti eteenpäin? Mitä tulee toitottamaasi "tuotteen kunnossaoloon" niin joukkue on parissa vuodessa nostettu huimasti SM-liigan pohjamudista kolkuttelemaan jopa sarjataulukon kärkipään sijoituksia. Pelaajistossa on suurta yleisöä kiinnostavia tähtiä. On Kallion kaltainen aivan huikea kapteeni, usean sadan NHL-ottelun veteraani ja koko sarjan paras pelaaja Tallinder, erinomaisia nuoria (Lindsten, Virta ym). Löytyy Pikkaraista ja muitakin, jotka eivät pelaa mitään "neitikiekkoa". Markkinoinnissa nähtiin viime kauden aikana aivan uusia avauksia, joita edellisissä viesteissä on lueteltu ja hypeä luotiin lähes jokaisen ottelun ympärille jos jonkinlaisilla teematapahtumilla. Totta kai asiat voi ja pitää pyrkiä tekemään aina vielä paremmin, mutta juttujesi uskottavuus kärsii, kun puppugeneraattorisi tuottaa tismalleen samansisältöistä tekstiä riippumatta siitä tehdäänkö asioita hyvin, huonosti vai aivan päin vittua.

Olen kyllä kettuherran linjoilla siinä, että kyllä Turussakin on mahdollista yleisömääriä merkittävästi nostaa, kun se Bernissäkin on tehty. Erittäin vaikeaa se kuitenkin on. Helpommin saavutettavissa oleva tavoite Tepsille olisi nyt voittaa kolme mestaruutta peräkkäin kuin palauttaa yleisömäärät 90-luvun tasolle. Ja jos voitettaisiinkin nyt kolme mestaruutta peräkkäin niin yleisömäärät eivät vielä tällä tempulla merkittävästi nousisi.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kyllähän Jore ja lasten maailma ovat markkinoinnilisia esimerkkejä viimekaudelta, jotka ovat laadultaan ja tekemiseltään ihan varmasti parasta suomalaisessa urheilumarkkinoinnissa omalla osaltaan.

Aura Lounge ei nyt valtavati yleisömääriä lisää, mutta rahaa se toi kolme kertaa enemmän kausareilla loppuunmyyty porin seisomakatsomo. Joten markkinoillisena voittona voidaan sitäkin pitää.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Olemme aika paljon samoilla linjoilla sekä sphinx, jaakko ja minä. Kaikki olemme samaa mieltä siitä, että eteenpäin on menty, mutta ainakin minä haluaisin, ettei jäädä tähän, vaan yritetään jatkaa eteenpäin.
Joukkue pelasi viime kaudella hienosti voittavaa kiekkoa ja pienellä lisäpanostuksella olisi varmasti kauden urheilullinen tulos ollut vieläkin parempi, mihin nyt pystyttiin.

Toivottavasti ensi kaudella joukkue olisi vielä laadukkaampi ja kiinnostavampi sekä pystyisi aidosti taistelemaan mitaleista. Tällaisessa tilanteessa uskottavuus organisaatioon paranee monta pykälää. Siltikään se ei poista sitä, että asioita voidaan yleensä aina tehdä vielä paremmin. Siksi toiveenani on tuo markkinointipäällikön rekrytointi, koska kovan luokan ammattilainen voisi tässä postissa saada hyvää tulosta aikaan sekä sponsorimarkkinoilla että yleisömäärissä.

On kyllä liian suuri vaatimus, että tällä palstalla ruvettaisiin antamaan yksityiskohtaisia ohjeita, miten markkinointia pitäisi suorittaa. Kyllä meidän palstakirjoittajien roolina on vain keskustella ja tarkastella tuloksia eikä tehdä niitä, koska muut henkilöt ovat näihin hommiin valittu.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän Jore ja lasten maailma ovat markkinoinnilisia esimerkkejä viimekaudelta, jotka ovat laadultaan ja tekemiseltään ihan varmasti parasta suomalaisessa urheilumarkkinoinnissa omalla osaltaan.

Aura Lounge ei nyt valtavati yleisömääriä lisää, mutta rahaa se toi kolme kertaa enemmän kausareilla loppuunmyyty porin seisomakatsomo. Joten markkinoillisena voittona voidaan sitäkin pitää.

Joresta täysin samaa mieltä. Varauksettoman positiivinen juttu, ainakin näin lapsen kanssa peleissä käyvänä. Aarne Kärpänen oli ehkä viihdearvoltaan joskus vastaava, mutta silloin meni enemmän tahattoman komiikan puolelle.

Aura Loungesta ei kokemusta, mutta varmasti kohdeyleisölleen passeli setti.

Jos tässä nyt saa kehityskohteita esittää, niin edelleen sellainen peruspenan pubikatsomo olisi tilauksessa. Gigantti on allright, mutta istumapaikat on hinnoiteltu vähän rapeasti peruspenalle. Keskieurooppalaisempaa meinikiä kaipailen ja ymmärrän kyllä haasteet alkoholipolitiikan puolelta. Hallissa on kuitenkin tilaa tehdä ratkaisuja, joilla vaatimukset täyttävä anniskelukatsomo on toteutettavissa.

Pirun hankala keissi on tässä markkinatilanteessa (vrt. Liigan kiinnostavuus + televisiointi + liikaa turhia matseja jne) kasvattaa runkosarjan katsojamääriä. Mielestäni tuossa on enemmänkin Liigalla kuin Tepsillä peiliin katsomisen paikka.

EDIT: Pakko muuten Jaakko sen verran kommentoida, että hauskana knoppina huomasin että ketjun avaajana on nimimerkki Jaakko. Ei siinä mitään mieltään saa ja pitää muuttaa matkan varrella.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kyllähän Jore ja lasten maailma ovat markkinoinnilisia esimerkkejä viimekaudelta, jotka ovat laadultaan ja tekemiseltään ihan varmasti parasta suomalaisessa urheilumarkkinoinnissa omalla osaltaan.

Aura Lounge ei nyt valtavati yleisömääriä lisää, mutta rahaa se toi kolme kertaa enemmän kausareilla loppuunmyyty porin seisomakatsomo. Joten markkinoillisena voittona voidaan sitäkin pitää.

Eteenpäin on kyllä tosiaan menty monin askelin. Aikanaan se Eskolan sata muutoksen asiaa herätti hieman naureskelua, mutta kyllähän ottelutapahtumaan on panostettu viime kahtena kautena enemmän kuin koskaan, nimenomaan näillä useilla pienillä muutoksilla. Lainauksessa mainituiden lisäksi ravintoloiden parannus, hall of fame, tämä jonotuksen vähentämiseeen pyrkivä appi, vanhojen kannattajien palkitseminen, Lola, paitatykki mainoskatkoilla (asia jota minusta ei olisi pitänyt ikinä välissä edes poistaa, sillä paita on seuralle liki ilmainen, mutta monelle fanille ikimuistoinen). Asioiden onnistumisesta voi olla montaa mieltä, mutta sellainen NHL tyyppinen ajattelu on jo paljon lähempänä, jossa kokoajan on jotakin häppeninkiä eikä katsojalla ole tylsää aikaa mm. mainoskatkojen ajan.

Yleisömäärien nosto on kiven alla, mutta silti ollaan tultu hienosti vuodessa jo Liigan sijalle kaksi ja parannusta edellisen vuoden neljänteen sijaan yli 400 katsojaa. Ensi kaudella voi siis ihan realistisesti alkaa tavoitella kuuden tonnin rikkomista. Joukkueen menestys on ollut varmasti se suurin tekijä, mutta kyllä tästä viimeaikaisesta kehityksestä voi kuitenkin pienen kehunkin antaa. Parannettavaa toki löytyy edelleen, antaa nähdä kerrotaanko näistä 3.5. Ja ettei siis menisi pelkäksi kehumiseksi niin näiden yläkatsomojen kausarien lisäksi ehdottaisin että miesten vessoilla keksittäisiin jotain, ei ole mukava että yli 6t peleissä kusi haisee Ruissaloon asti.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Joku kaipaili kausikortteja yläkertaan. Nyt näyttäisi olevan saatavilla tietyin ehdoin. Muutenkin näyttäisi olevan vaikka mitä comboa tarjolla.

Kausikortit kaudelle 2017-2018 myynnissä NYT! - TPS
200kpl on sellainen määrä, että luulisi ylittyvän pelkistä palstalaisista ja heidän kavereistaan, joista on niin monesti täällä kerrottu, että niin-ja-niin moni ostaisi. Noh, nyt se nähdään.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
200kpl on sellainen määrä, että luulisi ylittyvän pelkistä palstalaisista ja heidän kavereistaan, joista on niin monesti täällä kerrottu, että niin-ja-niin moni ostaisi. Noh, nyt se nähdään.

Moniko on sanonut ostavansa mihin hintaan tahansa? Suurin osa on tainnut puhua halvoista tai kohtuuhintaisista kausikorteista, johon 395e hintainen kausikortti ei mielestäni osu. Itse olisin ostanut heti, jos hinta olisi ollut puolet tuosta. 395e hintaan ei kiinnosta sitten pätkääkään.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
395€ ylös aika suolainen hinta, varsinkin, kun s-etukortilla peruspeleihin sai viime kaudella lipun 13,5€:lla. Ei montaa peliä voi jäädä väliin, jos tuosta jotain etua saisi. Parkkietuakaan ei saa, jos ostaa ylös. Aiemmin kirjoitin, että 299€:lla lähtisi varmasti. Noo, katsotaan.

Ruutu-palvelu puoleen hintaan. Näkyykö sieltä vielä ensi kauden ottelut?
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Tämä. Muistanko väärin, vai onko myös faniseisomakausarin hinta noussut aika julmasti vuoden takaisesta?
Vittu ilmaiseksiko sinne hallille olisi päästävä - ja mielellään katsomaan NHL-tähtiä vilisevää joukkuetta? Jollain tavalla seuran toimintaakin on rahoitettava, eikä noissa kausareissa ihan jäätäviä korotuksia ole - ainakaan kalleimmissa kategorioissa. Ja jos seisomakausarilla fanikatsomossa lippu maksaa vitosen per peli niin en nyt niin järin korkeana sitä pidä? Ohessa viime vuoden kausarihinnat. Mut eihän täällä mikään riitä...
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2017-5-3 kello 15.59.09.png
    Näyttökuva 2017-5-3 kello 15.59.09.png
    95,2 KB · kertaa luettu: 311

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu ilmaiseksiko sinne hallille olisi päästävä - ja mielellään katsomaan NHL-tähtiä vilisevää joukkuetta? Jollain tavalla seuran toimintaakin on rahoitettava, eikä noissa kausareissa ihan jäätäviä korotuksia ole - ainakaan kalleimmissa kategorioissa. Ja jos seisomakausarilla fanikatsomossa lippu maksaa vitosen per peli niin en nyt niin järin korkeana sitä pidä? Ohessa viime vuoden kausarihinnat. Mut eihän täällä mikään riitä...

Tuota tuota... moni on sitä mieltä, että yleisömäärien nostamiseksi voisi myydä halpoja kausareita yläkertaan. Nyt kaikkien halvimpien kausareiden hintoja nostettiin. Ilmeisesti tämän ei uskota vaikuta myytävien kausikorttien määrään vaan odotetaan katteiden paranevan. Yleisötavoite pysynee samana.
 

Laiska pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu ilmaiseksiko sinne hallille olisi päästävä - ja mielellään katsomaan NHL-tähtiä vilisevää joukkuetta? Jollain tavalla seuran toimintaakin on rahoitettava, eikä noissa kausareissa ihan jäätäviä korotuksia ole - ainakaan kalleimmissa kategorioissa. Ja jos seisomakausarilla fanikatsomossa lippu maksaa vitosen per peli niin en nyt niin järin korkeana sitä pidä? Ohessa viime vuoden kausarihinnat. Mut eihän täällä mikään riitä...

Ei toki ilmaiseksi tarvitse päästä enkä tiedä kuka sellaista väitti, mutta mitä jos hoidettaisiin se halli täyteen väkeä kuluttamaan rahaa siellä paikan päällä vaikka olueen tai muihin virvokkeisiin?

Ja oikein muistin, fanikausarien hinnat ovat nousseet, istumapaikka 219e -> 270e, seisomapaikka 99e -> 150e. Prosentuaalisesti aika tylyt korotukset. Ymmärrettävää toki jos kysyntä on niin kova, että menevät tuohon hintaankin...
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos yläkertaan myytäisiin 500 kausaria hintaan 100 = 50 000. Jos seisomafanikausareita myydään edelleen loppuun = 15 000 e kasvua viime kauteen verrattuna. Yleisömääriä ei nähdyn touhun perusteella haluta kasvattaa ainakaan kausikortteja myymällä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Hieman ehkä jäi tuo yläkerran kausari kalliiksi, sillä aikanaan 5 vuotta sitten istuin siellä kauden reilulla 300e. Joten ei tämä nyt selvästikään mikään kaivattu yläkerran halpiskausari ole. Kehuja täytyy toki antaa tuosta 2+2 kombosta. Houkuttelee klubitakkikansaa ottamaan lapsetkin mukaan, saa liki samaan hintaan. Näistä niitä uusia katsojia sitten kasvaa.

Tosiaan se köyhällistön houkuttelu vähän tässä silti ontuu. Alle 20v saa tuonne ylös kivan alen, mutta olisi samalla konstilla voinut sinne opiskelijoitakin ja miksei työttömiäkin houkutella, he saavat käyttää aleaan nyt vain kalliimpiin paikkoihin.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Ruutu-palvelu puoleen hintaan. Näkyykö sieltä vielä ensi kauden ottelut?

Sanomalla on vielä ensi kausi TV-sopparia jäljellä, sen jälkeen vaihtuu. On helvetin hyvä tarjous, joka jo menneellä kaudella oli tarjolla. Viime kaudella kannattajakausarin hinta oli 99e ja säästö 12kk Ruutu-palvelusta 120e. Joku voisi sanoa, että varsin kannattava oli tuolloin ja on toki edelleenkin, vaikka kortin hinta hieman nousikin.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ei toki ilmaiseksi tarvitse päästä enkä tiedä kuka sellaista väitti, mutta mitä jos hoidettaisiin se halli täyteen väkeä kuluttamaan rahaa siellä paikan päällä vaikka olueen tai muihin virvokkeisiin?

Ja oikein muistin, fanikausarien hinnat ovat nousseet, istumapaikka 219e -> 270e, seisomapaikka 99e -> 150e. Prosentuaalisesti aika tylyt korotukset. Ymmärrettävää toki jos kysyntä on niin kova, että menevät tuohon hintaankin...
No otetaan sit vähän takaisin... mutta istumaan pääsee edelleen alas alle kympin ja tuo seisomakatsomo on kai ongelmallinen, koska se on ollut loppuunmyyty, mutta jengi ei tule hallille? Sillähän haluttiin nimenomaan saada kannattajat matsiin, mutta se reilu 3 euroa ei sitten aktivoinutkaan? Ja näissä pitää nyt ottaa huomioon nuo CHL-matsit, jotka taas kuuluvat mukaan.

Tuota tuota... moni on sitä mieltä, että yleisömäärien nostamiseksi voisi myydä halpoja kausareita yläkertaan. Nyt kaikkien halvimpien kausareiden hintoja nostettiin. Ilmeisesti tämän ei uskota vaikuta myytävien kausikorttien määrään vaan odotetaan katteiden paranevan. Yleisötavoite pysynee samana.
Nuo yläkerran kausarit ovat ehkä hiukan kalliita, tosin jos siellä on joku aikoinaan istunut 5 vuotta n. 300 eurolla niin varmaankin nää "normaalit" hintojen nousut ole vaikuttaneet tähänkin? Joku pitää yläkatsomoa jopa parempana vaihtoehtona kuin alakatsomon pitkiä sivuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös