Miten kehittää HIFK:n ottelutapahtumia?

  • 14 008
  • 41

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avataanpas erillinen ketju otsikon aiheelle. Mielestäni IFK:n ottelutapahtumat ovat jo vuosikausia olleet aika mielikuvituksettomia ja yllätyksettömiä. Me tietenkin haluaisimme, että rakas IFK:mme nousisi Suomen johtavaksi seuraksi paitsi kaukalossa, niin myös sen ulkopuolella. Ottelutapahtumien kehittämiseen liittyy tietenkin monta kysymystä, kuten esimerkiksi toisessa ketjussa käytävä halli-keskustelu. Ottelutapahtumien kehittämiskeskustelua ei voi kuitenkaan jättää käymättä nykyisten puitteiden rajallisuuden vuoksi. Tulevaisuuteen pitää katsoa ja innovaatiota pitää löytyä jos IFK todella halutaan nostaa sinne, minne se kuuluisi. Laadukkaat, viihdyttävät ja elämykselliset tapahtumat tuovat varmasti lisää katsojia, jotka puolestaan tuovat euroja IFK:n kassaan. Mielestäni ottelutapahtumia mietittäessä pohdinta pitää jakaa neljään lohkoon:

1. Mitä tapahtuu ennen matsia - ovien aukeamisesta kiekon putoamiseen?
2. Mitä tapahtuu matsin aikana?
3. Mitä tapahtuu erätauoilla?
4. Mitä tapahtuu matsin jälkeen?

Kertokaa ehdotuksia, miten kehittäisitte IFK:n matsitapahtumia niin, että niistä tulisi valtakunnan mielenkiintoisimmat ja viihdyttävimmät?
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Mielestäni yksi asia tuhoaa tällä hetkellä ottelutapahtumat. Nykyään "mediakuutio" on valjastettu täysin kaupallisiin tarkoituksiin ja sieltä tulviva skeida häiritsee kaikkia taukoja aivan liikaa. Erätauoilla on tuskallista istua omalla penkillään, kun Eniron mainos pauhaa seitsemättä kertaa peräkkäin. Matsin aikana taas kannustus tapetaan mainoksilla.

Esimerkkiä voisi ottaa Turusta, jossa oli ainakin vielä pari kautta sitten asiallinen tietoa täynnä oleva tulostaulu.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Mun mielestä HIFK:n ottelutapahtumia voisi kehittää niin, että me voitettaisiin niitä pelejä ja vielä viihdyttävällä pelillä!

Bissen hinta tasan vitoseen ja "pikajonoja" tasaraha-käteismaksajille.

Suurin myönteinen kehitys olisi kuitenkin antaa kenkää kaikille valmentajille ennenkuin se on liian myöhäistä....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä HIFK:n ottelutapahtumia voisi kehittää niin, että me voitettaisiin niitä pelejä ja vielä viihdyttävällä pelillä!

Viime kaudella me voitettiin niitä pelejä aika kovalla prosentilla runkosarjassa ja useimmiten vielä viihdyttävällä pelillä. Hyvän runkosarjan jälkeen pleijarit ryssittiinkin sitten oikein mallikelpoisesti ja tätä sä kai tarkoitit? Ehkä me tarvittais eri valmentaja runkosarjaan ja pleijareihin.
 

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä itse kaipaisin IFK:n matsitapahtumiin ehkä enemmän mielikuvitusta ja yllätyksellisyyttä. Ja nyt en puhu kaukalon tapahtumista vaan kaikesta muusta, mitä iltojen aikana hallissa tapahtuu. Nordiksen tilat on rajalliset mutta jos itse saisin päättää, niin keksisin nopeasti keinoja, joilla porukkaa saataisiin tulemaan hallille jo hyvissä ajoin ennen peliä. Pelkkä alkulämmittelyn seuraaminen ei kiinnosta moniakaan - varsinkin jos matseissa on tullut käytyä jo vuosikymmeniä. Jos porukkaa tulis hallille hyvissä ajoin, niin se lisäisi myös oheispalveluiden tuottoa. Ai niin, Restel... Anyways, ennen matsia hallilla voisi järjestää vaikka jotain skaboja käytävillä (tai ehkä nimenomaan pääsisäänkäynnin puoleisella sivulla). Lämäriskaboja, tarkkuuskisoja tai ihan mitä hyvänsä (ei tarvii liittyä välttämättä lätkään), joihin voi osallistua kaikki perheen pienimmistä aina elinkautisen loppusuoralla oleviin asti. Näihin skaboihin todella laadukkaita palkintoja vaikka sponsseilta. Siis sellaisia, joiden saaminen kiinnostaa ketä tahansa. Myös jo käytettyjä erätaukokisoja jäällä vois olla (esim. kolme katsojaa arvottu mukaan) mutta niihin pitäisi saada joka kerralle sellaiset palkinnot, että niillä on arvoa kenelle tahansa (tyyliin TV tai jotain vastaavaa..). Matsin aikana vaikka tokan erän mainoskatkolla cheerleederit vois joskus heitellä vaikka jotain ylläripalkintoja joihinkin katsomoihin (esim. IFK:n tai jonkun sponssin T-paitoja, lippiksiä jne..). Tätä ei tarviis olla joka matsissa mutta kuitenkin suht usein. Ideana, että ikinä ei voi ihan tarkkaan tietää mitä illan aikana tulee tapahtumaan, vaan että aina olis jossain jutussa pieni yllätysmomentti olemassa. Monet ton tyyppiset asiat voi äkkiseltään tuntua pieniltä ja marginaalisilta asioilta. Itsessään ne ovatkin sitä. Jos kuitenkin koko ottelutapahtuma purettaisiin avausviestissäni esittämään neljään osaan ja joka osa-aluetta kehitettäisiin niin hyväksi ja mielenkiintoiseksi, kuin mahdollista, niin uskon että asioiden yhteisvaikutus voisi olla yllättävänkin suuri.

Tämä nyt oli tällaista nopeasti kirjoitettua ajatuksenvirtaa 14-tunnin työpäivän päätteeksi. Olis kiva kuulla, minkälaisia ideoita ja toiveita itse kullakin olisi IFK:n matsitapahtumien kehittämistä varten. Mikä puuduttaa ja mitä puuttuu?
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Jospa sitä jotain raapustaisi näin aamutuimaan... ; )

Mä olen sitä mieltä, että meidän fanipohjasta löytyy todella paljon kapasiteettia loistavaan kannustukseen / fanitukseen! Se potentiaali pitää vain saada ulos! IFK:N ottelutapahtumista tulisi mielestäni mielekkäämpiä ja viihdyttävimpiä, mikäli fanikulttuuri olisi näkyvämpää.
Etenkin kun nuoret ovat useimmiten avoimin mielin valmiita omaksumaan fanikulttuuria monin tavoin. Eli jos ns. perinteenä on jokin huuto tai tapa matsin aikana, niin aika moni "junnu" ottaa tästä tavasta mallia ja jatkaa sitä kulttuuria, mihin on tottunut ja oppinut. Nuoret ovat myös usein avoimempia uusille tuulille ja sen kautta voisimme saada aivan loistavaa kannustusta aikaan. Ideaali olisi, että esim. laulamista ei katsottaisi mitenkään erityisenä tapana katsomossa, vaan päinvastoin, ihmeellistä olisi se, jos et laula tai huuda.
Suomalaiseen kulttuuriin tämä ei tosin taida kovin hyvin istua, mutta meillä on mahdollisuus muuttaa asenteita/perinteitä JOS haluamme! Omalla esimerkillämme voimme luoda sitä kulttuuria ympärillemme. Eli jos joku vierustoveri laulaa, taputtaa tai huutaa matsin aikana, niin ei katsottaisi sitä pahalla tai oudoksuen, vaan päinvastoin. Hienoa, että toi fani jaksaa huutaa ja kannustaa pelitilanteesta riippumatta! Ehkä mäkin voisin nyt vähän vaikka huutaa tai taputtaa... MEIDÄN jengille! Ajatusmallin pitäsi siis olla se, että hemmetti mä haluan auttaa jengiä omalta osaltani, mm. eri tavoin kannustamalla.

Yksi
hyvä keino ottelutapahtumien kehittämiseen kannustuksen osalta Nordiksella ovat mielestäni nämä "perinteiset" fanireissut kotimatsiin kausikorttilaisten ym. fanien kesken sekä pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tulevien IFK-fanien omat reissut Nordikselle. Kokoonnutaan siis silloin tällöin ENNEN matsia isommalla porukalla jossain ja luodaan fiilistä. Esimerkiksi muutaman sadan metrin yhteinen matka lauluineen hallille voi jo tuoda kummasti tunnelmaa ja fiilistä ennen matsin alkua.
Toinen hyvä keino voisi olla organisoitu fanikulttuuri otteluiden aikana. Tämä ei ole siis mikään piikki Maxia, Patea, Jonea, ynnä muuta fanijaostoa kohtaan.
Aivan loistavaa duunia on poppoo tehnyt ja tuskin itse pystyisin parempaan. Tiedän myös, että suurta massaa on todella vaikeaa saada liikkeelle. Tarkoitan vain sitä, että jos useampaan kotimatsiin löytyisi jotain spesiaalia fanikatsomon osalta, niin se voisi tuoda ja luoda sellaista kulttuuria, jossa tifot, laulut yms. olisivat ns. arkipäivää. Olisi loistavaa, jos ainakin fanikatsomo eläisi ns. ajassa, eli huomioisi esim. oman jengin merkkipaaluja ym. vastaavia AINA jollain erityisellä tavalla. Tämän ei tarvitsisi olla mitään maata järisyttävää, mutta kuitenkin ns. normaalista ottelutapahtumasta poikkeavaa. Pelaajatkin osaisivat varmasti arvostaa tällaista fanikulttuuria. Tuskin tämä nyt erityisesti uusia tähtiä jengiin toisi, mutta uskon, että tämän kaltainen fanitus pistäisi pelaajan ajattelemaan kahden tasavertaisen seuran välillä ja nimenomaan meidän eduksi.

Vierasmatseissa on useimmiten loistava fiilis ja yhteenkuuluvaisuudentunne. Se ei voi noin vain kadota Nordikselle tultaessa! Eikä se kyllä katoakaan, mikäli jengi pelaa jäällä hyvin. Ero koti- ja vierasmatseihin on aikalailla se, että peliesitykset ratkaisevat. Kotona on pelattava hyvää ja viihdyttävää lätkää, jotta fiilis nousee, mutta vierasmatseissa fiilistä löytyy fanikatsomosta lähes poikkeuksetta peliesityksistä huolimatta. Toki kuningas alkoholilla on osittain vaikutusta tähän, mutta kun miettii fiilistä ulkopuolella kehä III:n ja arkimatsissa himassa, niin ero on huomattava, drinksuista huolimatta. En yhtään ihmettele, miksi meitä kunnioitetaan muilla paikkakunnilla. Kannustus on useimmiten laadukasta, tyylikästä ja kiitettävän äänekästä.

Ollaan siis jengin tukena kotimatseissa(kin)!

Vittu Nordikselle tule kukaan hakemaan ainakaan ilmaiseksi pisteitä! Tehdään selväksi, että kuka on kotijengi! Tämä ei edes vaadi jokaiselta kannattajalta/katsojalta mitään erityisiä ponnistuksia, vaan pelkästään läsnäoloa. Taputuksetkin luovat sitä tunnelmaa ihan hyvin. Toki huudot ja laulut vielä enemmän. Ajateltaisiin esim. tifoista, että oon mukana, mä osallistun omalta osaltani tähän, vaikka en ole sitä ollut järkkäämässä. Ajatusmallina siis, että tää ei vaadi multa paljon. Hienoa, että joku jaksaa tällaista järkätä. Mä olen osaltani mukana. Ei siis niin, että vittu mua ei kiinnosta. Toki sitäkin mieltä saa olla, mutta olisi mielestäni suotavaa, että ainakin ne jotka fanikatsomossa tai B-päädyssä yleensäkin päivystävät osallistuisivat omalta osaltaan näihin fanitapahtumiin. Siis ihan vaan läsnäolollaan, vaikka sitten ihan vaan sitä tifoa kannatellen... Itse matsista tähän ei kuitenkaan poikkeuksia lukuunottamatta mene yhtään sekuntia.

Läsnäolo on mielestäni siis se sana millä saataisiin IFK:n ottelutapahtumista mielekkäämpiä. Kaikki mukaan omalla panoksella. Oli se sitten mikä tahansa. Kukaan ei voi sun puolesta tehdä mitään mullistavaa, kaikki lähtee itsestä. Tää on MEIDÄN IFK!
 
Viimeksi muokattu:

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
HIFK:lle pienenä vinkkinä, että käyvät Espoon hallilla katsomassa, miten VIP-vieraita 'palvellaan'. HK:n valmisruuat roskikseen ja kokit omalle tontille hommiaan hoitamaan. Marginaali asioita, mutta suuressa kuvassa kyseessä juuri ne vähät ihmiset, jotka kantavat suuria summia seuran kassaan.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Nykyään "mediakuutio" on valjastettu täysin kaupallisiin tarkoituksiin ja ...

Mediakuutiolta katselisi ihan mielellään reaaliaikaisia tuloksia muista matseista, mutta tämä lienee turha toive, koska mainokset tuo rahaa, eikä kannattajan palveleminen. Kun tämä ei ole edes realistinen toive, niin olisiko se nyt niin pirun kallista laittaa jonnekkin muualle halliin tulostaulu, reaaliaikainen sellainen? Paitsi, jos se synkronoidaan S/M-liigan sivujen kanssa, niin se olisi tuhoon tuomittu, out of order...

Muista oheistoiminnoista Fränkki voisi vaikka kertoa nuoremmille, että miten.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisää cheerleadereita nyt ainakin. Mitä muuta sitä nainen jäähallissa katselisikaan?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisää cheerleadereita nyt ainakin. Mitä muuta sitä nainen jäähallissa katselisikaan?

Mainospätkiä, joissa esiintyy entisiä ifk-pelaajia?
Täytyy sanoa, että liiga ainakin tekee parhaansa möyhimällä pelitapahtumaa joka syksy 'yleisöystävällisempään' suuntaan... Kukahan näitä uudistuksia on taas ollut ronkkimassa? Häh? Yleisökö?
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
SM-Liiga osallistuu myös!
Tähän SM-Liigan pyllistykseen pitäisi saada liikkeelle kunnon buuauskonsertti jokaisella turhalla katkolla jokaisessa hallissa (ehkä jopa vuvuzelat mukaan?), niin menisi ehkä palaute perille. Tai ainakin välttyisimme kolmannelta katkolta tulevina vuosina.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Tähän SM-Liigan pyllistykseen pitäisi saada liikkeelle kunnon buuauskonsertti jokaisella turhalla katkolla jokaisessa hallissa (ehkä jopa vuvuzelat mukaan?), niin menisi ehkä palaute perille. Tai ainakin välttyisimme kolmannelta katkolta tulevina vuosina.


Tehdään me aloite ekassa runkosarja ottelussa, kun vaan koko halli tajuaisi miksi buuataan ja kaikki osallistuisi, tai edes suurinosa. :)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hmm, mitä vikaa tässä toisessa mainoskatkossa oikein on? Aika turha valittaa, ettei joukkueilla ole rahaa, jos he eivät saa fanien mielestä mainostaa... Mikä muu paikka olisi parempi mainostamiseen kuin ottelutapahtuma?

Ei mua haittaa ainakaan tuollainen tauko, parhaat saavat hengähtää ja näin ollen hasardi-pelaajia ei tarvitse käyttää kentällä niin paljon...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Näissä tauoissa on se pahinta että muutenkin tunneköyhän liigan tunnetila laskee entisestään. Ottelut pitenee ja sekin on huono seikka.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mainoskatkojen tavoite NHL:ssä on osittain se, että parhaat pelaajat jaksaisivat pelata enemmän vaihtoja/peli, kun on lepotaukoja kesken erän. En tiedä yritetäänkö tätä myös sm-liigassa, kun lisätään mainoskatkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Mainoskatkojen tavoite NHL:ssä on osittain se, että parhaat pelaajat jaksaisivat pelata enemmän vaihtoja/peli, kun on lepotaukoja kesken erän. En tiedä yritetäänkö tätä myös sm-liigassa, kun lisätään mainoiskatkoja.


Jotenkin veikkaan, että fyrkka tässä kovimmalla äänellä puhuu.

Mietin tuossa juuri, että milloinkohan SM-Liiga on viimeksi tehnyt muutoksia katsojan kannalta hyvään suuntaan. Wanhan muisti pettää tässä kohdassa.


Tunnustaa Snadi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mietin tuossa juuri, että milloinkohan SM-Liiga on viimeksi tehnyt muutoksia katsojan kannalta hyvään suuntaan. Wanhan muisti pettää tässä kohdassa.

Eihän tämäkään uudistus ota katsojalta mitään pois, ei ainakaan mun mielestä. Niin kuin sanoin, ylimääräiset tauot helpottavat parhaiden pelaajien peluutusta. Kyllä mä mielummin katson MG:n ketjun pelaamista kuin mitään nelosketjun koohottamista.

Intensiteetti tuskin kärsii, kun se nyt on muutenkin suurimmaksi osaksi kadonnut SM-liiga peleistä. Myöskään nelosketjussa ei pelaa tänä päivänä enää sellaisia pelaajia, jotka voisivat aiheuttaa yleisölle ylimääräisiä sirkushuveja. Joten, eihän tämä uudistus ole mitenkään huono asia. Lisää rahaa omalle joukkueelle, koska sitä nyt tuskin on kuitenkaan ikinä liikaa?!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm, mitä vikaa tässä toisessa mainoskatkossa oikein on? Aika turha valittaa, ettei joukkueilla ole rahaa, jos he eivät saa fanien mielestä mainostaa... Mikä muu paikka olisi parempi mainostamiseen kuin ottelutapahtuma?

Ei mua haittaa ainakaan tuollainen tauko, parhaat saavat hengähtää ja näin ollen hasardi-pelaajia ei tarvitse käyttää kentällä niin paljon...

Mitä vikaa? No erätauot on jo nyt 18min pituisia mikä on yksi saatanan ikuisuus. Haluuko joku mennä kattoo HIFK:n matsia 18:30 ja kotiutua 23 aikaan? Siinä yksi syy.

Liigan parhaiden pitäisi saada lepoaikaa ettei tarvitse kattella hazardi pelaajia? Ei helvetti. Nelosketjun yksi duuneista on nimenomaan antaa sitä lepoaikaa staroille ja laittaa vastustajan ykkös hapoille.

Siinä syitä. Molemmat taitavat vain taipua tuon taloudellisen puolen edessä, jonka jo mainitsitkin. Se kun määrää tahdin.

Mutta alkaa jo vituttaa nämä liigan pelleilyt. Se vitun minuutin katkokin per erä on täysin turha. Erätauot saisi olla max 15min.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
^Ottelutapahtumat ovat jo ennestään liian pitkiä, ja nyt noiden *tun mainoskatkojen takia vielä pitempiä. Minulle kelpaisi ihan hyvin nuo mainoskatkot, jos erätaukoja lyhennettäisiin vaikka parilla minuutilla. Jos ja kun se ei ole mahdollista, niin realistisia vaihtoehtoja voisivat olla paitsio & pitkäkiekko -sääntöjen noudattaminen nhl -tyyliin (eli ei siis vihelletä paitsiota, jos kaveri on jonkun kolme milliä paitsiossa). Ja se tuomareiden pelleily aloituksissa saa luvan loppua, pilkkiskabat on erikseen.

edit. ja ei muuten haittaisi, mutta kun olen etäfani, ja kausikorttilainen. Helvetin hauska juosta nordikselta junaan maailmanennätysvauhtia. Ja pelistä todellakin kotiudun joskus 23.30.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mitä vikaa? No erätauot on jo nyt 18min pituisia mikä on yksi saatanan ikuisuus. Haluuko joku mennä kattoo HIFK:n matsia 18:30 ja kotiutua 23 aikaan? Siinä yksi syy.

Liioittelu on aina hieno asia, mutta meikäläinen oli kyllä jo viime kauden matseistakin himassa ennen ysiä. Nyt tulee kolme minuuttia!? lisää aikaa ottelutapahtumaan, ei ole kyllä maailmanloppu. Vanhaan hyvään aikaan, vaikka erätauko kesti 15min., niin HIFKin matsit saattoivat kestää jopa klo 21:een asti. Enpä usko, että lähdit silloin pois kesken ottelun, kun matsi kesti "liian kauan"... Tietysti, tänä päivänä otteluissa ei ole läheskään niin paljon jälkipeliä pelikatkoilla ja tämä nopeuttaa jo ottelun kulkua huomattavasti.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua huolestuttaa eniten se, että meillä ei ole niin hyvää ykköstä, että sitä pitäisi lepuuttaa :) Kaksi taukoa antaa ykköskenttäänsä satsanneelle joukkueelle edun.
Niin, ja mä myöhästyn bussista - ne kulkee puolen tunnin välein, ja viime kaudella teki jo tiukkaa ehtiä :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Niin, ja mä myöhästyn bussista - ne kulkee puolen tunnin välein, ja viime kaudella teki jo tiukkaa ehtiä :)

No, on se kumma jos ei IFK saa vuorotiheyttä parannettua. Tai vaikka niin että ne vuorot juuri ennen matsin alkua koukkaisivat ihan pääoven edestä. Ja tunti (2h lauantaisin) matsin jälkeen Hadankan edestä. Pikku juttu. Jos Pena olisi vielä puikoissa, niin kyllä hoituisi!

Jengiä voisi yrittää houkutella tulemaan matseihin hiukan aikaisemmin. Nyt jos on hiukankaan tiukempi peli johon katsojia olisi tulossa, niin jostain kumman syystä ne vaan stondailee ja venaa lippuja luukulta vaikka matsi on jo menossa. Hoitaa oma matsiratikka Steissiltä ja/tai Pasilasta matsiin ennakkoon lipun hankkineille?
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
1. Mitä tapahtuu ennen matsia - ovien aukeamisesta kiekon putoamiseen?
2. Mitä tapahtuu matsin aikana?
3. Mitä tapahtuu erätauoilla?
4. Mitä tapahtuu matsin jälkeen?

1. Happy hour ennen matsia, jotta saadaan paljon jengiä hallille Hadankan ja Mexin sijaan. Baareissa IFK-aiheinen tietovisa jossa palkintona ilmaislippuja, käytävillä vanerilevyltä lämäreitä - tarkkuusskabaa ja lämärin nopeusmittausta. Hakki, Sakke ja muut maskotit kävelemään ihmisten seassa juttelemassa niitä näitä. Kaikkialla soi Status Quo, Lynyrd Skynyrd, Led Zeppelin ja Deep Purple. Jossain kulmassa PS3 jossa voi pelata NHL10:ä HIFK-joukkueella. Syksyllä ja keväällä Nordiksen pihalla terassi, jota reunustaa tunnelmaa luovat roihut. Big Red Cats tsirkut kiertää jakamassa otteluohjelmia, juomalippuja ja kilpailukuponkeja.

2. Popkornin myyjät takas, siinä oli tunnelmaa. Kaikki mainokset pitää suunnitella tunnelmannostattajiksi, rockmusiikilla. Ei mitään puhemainoksia, ärsyttäviä kiljumisia, soittareita tai operetteja.

3. Kilpailukuponkien tai paikkalipun mukainen arvonta, joku "heitetään eurolla ostettua numeroitua randomsälää mahdollisimman lähelle keskiympyrää voittaakseen IFK-viirejä" -kilpailu, junnujen rankkuskabaa, radio-ohjattava KOFF-zeppeliini josta tippuu IFK-aiheisia t-paitoja yleisöön jne jne.

4. Nykyinen setti on jo aika hyvä. Halvemmat hinnat, lehdistötilaisuus, pelaajahaastattelu jne. Ilotulitus pitäisi tulla aina jos tulee 3p voitto, muuten ei.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
1. Mitä tapahtuu ennen matsia - ovien aukeamisesta kiekon putoamiseen?

Aivan loistavia ehdotuksia. Laitetaan toimistolle näistä viestiä. Lisäksi voisi vielä paremmin koittaa hyödyntää sitä meidän "mediakuution" grafiikkaa pelin aikana sekä hallin värivaloja sun muita spotteja ennen peliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös