Mitä World Cupin voitto merkitsisi sinulle?

  • 3 017
  • 20

Wamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aloin pohtia, mitä World Cupin voitto merkitsisi. Oikeastaan olen miettinyt sitä jo koko World Cupin ajan. Ehkä aihe nyt tuntuu olevan lähimpänä, koska voitto edelleen juuri ennen finaalia on mahdollinen.

Oletetaan lähtöhypoteesina, että Suomi voittaa keskiviikkona aamuyöstä Kanadan. Kysymys ei sinänsä vanhene, vaikka Suomi lopulta häviäisi vaan sillä voi arvioida sitotumista turnaukseen. Toki kysymys on mielenkiintoisimmillaan ennen kuin voitto tai tappio tulee. Oletetaan tässä ketjussa, että voitto todella tapahtui. Jos aihe ei kiinnosta, niin tämä ketju ei ole sinulle, eikä siihen tarvitse vastata mitään.

Tässä pari kysymystä aiheesta:

Onko Suomi voiton jälkeen maailman paras jääkiekkomaa, voimmeko kulkea ylpeänä ja kertoa kaikille, että me olemme parhaita?

Mihin seuraavista turnauksista on helpoin sitoutua World Cupiin, MM-kisoihin vai Olympialaisiin?

Olisimmeko parhaita seuraavaan World Cupiin asti vai missä paremmuus jaettaisiin seuraavan kerran?

Tuntuuko voitto Suomen suurimmalta saavutukselta jääkiekossa, ikinä? Jos ei, niin mikä ja miksi tuntuu suuremmalta?

Näihin pariin kysymykseen tai niistä poikiviin saman henkisiin kysymyksiin olisi mielenkiintoista kuulla lisäkommentteja ja vastauksia. Miksei uusia kysymyksiäkin.

Oikeita vastauksia ei luonnollisesti ole, nyt puhutaan uskon asioista, siitä mitä Sinä tunnet. Lyhyesti asian voi kiteyttää otsikon kysymykseen: Mitä World Cupin voittaminen sinulle merkitsisi?

Asiaa pohdiskellen, mihinkään järkevään vastaukseen vielä päätymättä – mutta aivan varmasti Liigan alkua odottaen.

W
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Mietteitä ennen h-hetkeä

Kyllä voitto tuntuisi todella hyvältä, eikä vähinten sen vuoksi, että emme ole voittaneet oikeastaan mitään pitkään aikaan. Viimeisen kerran allekirjoittanut on liikuttunut suomalaisen urheilusuorituksesta Sydneyssä neljä vuotta sitten Arsi Harjun pyörähdellessä olympiakultaa. Läpeensä patrioottiselle ihmiselle se aika on pitkä, liian pitkä. Jos Maamme-laulu huomenna kajahtaa, uskon että minun lisäkseni monen silmänurkka kostuu. Hetken historiallisuus olisi käsin kosketeltava...

Jos näin tapahtuisi, Suomi olisi maailman paras lätkämaa ensi kevääseen asti, jolloin - taas - pelataan maailmanmestaruudesta. Itse olen sitoutunut eniten aina MM-kisoihin. Niillä voi sanoa olevan aina jopa sosiaalista tilausta. Keväällä on mukavaa unohtaa opiskelu- ym. kiireet ja antaa jääkiekon pari viikkoa sanella päivärytmejä. Yhteistä puheenaihettakaan jopa ihan ventovieraiden seurassa ei tuolloin tarvitse kauaa miettiä - kaikki tietävät, mistä jääkiekon MM-kisoissa pelataan. World Cup ei tähän vastaavaan saavutukseen yllä, ikävä kyllä.

World Cup voitto olisi poikkeuksellisen hienoa jo senkin vuoksi, että sen voisi sanoa tulleen "täytenä yllätyksenä" suomalaisille. Tilanne olisi täysin toinen kuin 1995, jolloin ilmassa oli todella "nyt tai ei koskaan" -fiilis.

Voittoa huomenna toivovat kaikki. Kuitenkin, jos pääsisin esittämään hyvälle haltijalle jonkin realistisen toiveen urheiluun liittyen, en toivoisi voittoa huomisessa finaalissa. Toivomukseni osuisi Torinoon. Olympiakulta (miesten) jääkiekossa olisi monessa mielessä jotain ainutlaatuista riippumatta siitä, ovatko paljon mainostetut NHL-pelaajat mukana vai eivät.
 
Viimeksi muokattu:

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Suomi voiton jälkeen maailman paras jääkiekkomaa, voimmeko kulkea ylpeänä ja kertoa kaikille, että me olemme parhaita?

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Omasta mielestäni World Cupin voitto ei tee Suomesta maailman parasta jääkiekkomaata. Sehän on vain yksi turnaus, jossa moni pieni asia vaikuttaa lopputulokseen.

Sanotaan, että monella muulla maalla on sitä paitsi enemmän supertähtiä eli toisin sanoen monilla muilla on paremmat pelaajat. Mutta jos Suomi kerran voittaa turnauksen, niin onko muilla paremmat pelaajat?

Juu, eiköhän se Kanada ole paras kiekkomaa. Käsitys vain vahvistuu, jos Kanada voittaa tämänkin turneen. Olympiavoitto, tusinamiehistöillä kaksi peräkkäsitä mm-kultaa, world cup, ei jää sijaa selittelyille.

Mihin seuraavista turnauksista on helpoin sitoutua World Cupiin, MM-kisoihin vai Olympialaisiin?

Olympialaisiin, sillä ne pelataan silloin kun kaikki ovat kovassa pelikunnossa, niin ei voi Jagrit eikä kumppanit valittaa, ettei sitä vielä olla kunnossa. Toisena tulee World Cup.

Olisimmeko parhaita seuraavaan World Cupiin asti vai missä paremmuus jaettaisiin seuraavan kerran?

Tämä on kyllä vaikea kysymys. Jos oletetaan, että olisimme parhaita kun voitimme World Cupin. Seuraavaksi paremmuus jaettaisiin varmaankin Olympialaisissa, seuraavassa turnauksessa, jossa on parhaat mukana.

Tuntuuko voitto Suomen suurimmalta saavutukselta jääkiekossa, ikinä?

Tuntuu ehdottomasti. Eihän tällaista olisi voinut uskoa tapahtuvan.
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voitto merkitsisi minulle sitä että kokisin itseni oikeutetuksi avaamaan tusinan verran uusia viestiketjuja joissa pääsisin kertomaan kuinka tärkeätä on keksiä entistä turhempia jorinoita.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viestin lähetti Wiltord
Omasta mielestäni World Cupin voitto ei tee Suomesta maailman parasta jääkiekkomaata. Sehän on vain yksi turnaus, jossa moni pieni asia vaikuttaa lopputulokseen.

Marjo Matikainen sanoi joskus 80-luvulla, ettei absoluuttista paremmuutta oikein voi määritellä, vaan kilpailun voittaja on vain sen yksittäisen kilpailun paras.

Jos Suomi voittaa Kanadan, Suomi ei välttämättä ole maailman paras kiekkomaa, mutta Suomi on tämänkertaisen maailmancupin paras. Ja se on todella iso juttu se!
 

Rocco

Jäsen
Itse olen tyytyväinen voittoon sillä:

- Suomi menestyy ensi kertaa turnauksessa missä on mukana maailman parhaat

- Toppahousukansa toivottavasti unohtaa vuoden -95 MM-kisat ja tekee tästä turnauksesta sen turnauksen mistä jatkossa puhutaan

- Ruotsissa ollaan pettyneitä omiin

- Olemme pelanneet Pohjois-Amerikkalaisten leikkikentällä ja voittaneet heidät

- Toivotaan että voiton jälkeen ihmiset ja erityisesti media lopettaa p**kanjauhamisen siitä että "turnaus on väärään aikaan", "turnauksessa pelataan väärillä säännöillä" tai "tuomarit ovat kotiinpäin vetäviä ja maksettuja"....
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Wamba
Tässä pari kysymystä aiheesta:

Onko Suomi voiton jälkeen maailman paras jääkiekkomaa, voimmeko kulkea ylpeänä ja kertoa kaikille, että me olemme parhaita?

Mihin seuraavista turnauksista on helpoin sitoutua World Cupiin, MM-kisoihin vai Olympialaisiin?

Olisimmeko parhaita seuraavaan World Cupiin asti vai missä paremmuus jaettaisiin seuraavan kerran?

Tuntuuko voitto Suomen suurimmalta saavutukselta jääkiekossa, ikinä? Jos ei, niin mikä ja miksi tuntuu suuremmalta?

Minä pidin Naganon jälkeen Tsekkiä maailman parhaana kiekkomaana aina Salt Lakeen asti. Salt Lakesta lähtien se on ollut Kanada. Huomisesta eteenpäin seuraavaan superturnaukseen se on joko Suomi tai Kanada.

Jo finaalipaikka tuntuu suurimmalta saavutukselta kiekkohistoriassamme. Nyt olemme varmuudella 2-4 vuotta ainakin se maailman toiseksi paras lätkämaa.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti sovhoosi
Voitto merkitsisi minulle sitä että kokisin itseni oikeutetuksi avaamaan tusinan verran uusia viestiketjuja joissa pääsisin kertomaan kuinka tärkeätä on keksiä entistä turhempia jorinoita.

Johan sä nyt jo kirjoitit täysin turhan viestin, vaikka peliin on vielä n. 17 tuntia aikaa. Lämmittelyä ?

Kyllä tämä voitto olisi minusta selvästi Suomen kaikkien aikojen saavutus jääkiekossa ja ylipäätään joukkueurheilussa. Kyllä tästä voitosta tulisi todella pitkäksi aikaa hyvä olo, eikä olisi perustelematonta väittää, että "Suomi on maailman paras jääkiekkomaa". Antais niitten hurrien sun muun paskasakin kerrankin selitellä.

Niin ja vaikka voitto ensi yönä tuleekin, niin ei se himmennä seuraavien MM-kisojen arvostusta ainakaan mun silmissä. Ne on sitten taas eri kisat eri miehillä. Jääkiekko on viihdettä enkä mä ainakaan koskaan väsy juhlimaan sitä, että omat voittaa.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MM95:llä ja Naganolla on ollut erikoispaikka sydämessäni, mutta tämä turnaus on jo nyt mennyt niistä ohi. Finaalivoitto olisi kaiken kruunu. Ja ruotsalaisille on hauska näyttää pitkää nenää, sillä meillä on parempi joukkue that's it. Välierävoiton arvoa nostaa, että kovassa paikassa tultiin takaa ohi, yleensä tällaiset tilanteet on aina hävitty.

MM-kisat kiinnostavat toki edelleen, mutta ne ovat oma juttunsa. Tämä WC-04-leijonajoukkue tulee jäämään omassa mielessäni kunniapaikalle.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Pittää oikein koota ajatuksiani siitä, mitä World Cupin voitto minulle merkitsisi.

- Uskon, että tästä alkaa Suomen nousu terävimmälle huipulle, vaikkei voittoa tulisikaan. Voitto kuitenkin antaisi huimaa itseluottamusta seuraaviin turnauksiin.

- Vaikka 95-mestaruus olikin hieno, niin alkaa kyllästyttämään siitä jauhaminen välillä. Uutta hehkutettavaa tarvitaan!

- Mihin arvoon nostan World Cupin turnauksena? Olympialaisten rinnalle, jopa ohikin, koska ei ole varmaa aina onko olympialaisissa parhaat messissä. Torinoon ei välttämättä saada parhaita. Olisi tärkeää jääkiekon kannalta, jos World Cup pelattaisiin useammin. Jos se pelattaisiin joka toinen vuosi, voi MM-kisat periaatteessa lakkauttaa. Se tosin merkitsisi kuoliniskua pienille jääkiekkomaille, niiden täytyisi ainakin todella nähdä vaivaa, että pääsisivät World Cupiin.

- Tällä hetkellä hieman korpeaa yleinen asenne, joka suomalaisilla on World Cupia kohtaan. Hyvä esimerkki tästä on luokkakaverini: Kysyin häneltä: "Aioitko kattoa World Cupia?" Vastaus: "Siis mä en seuraa kuin noita isoja kisoja, MM-kisoja ja olympialaisia, emmä muita jaksa. Ei ees Mertaranta oo selostamassa...." Ei auttanu vaikka sanoin, että parhaat on mukana.

- Mua välillä hämmästyttää se, miten vaikeaa on suomalaisten kannustaa omiaan ja olla vilpittömästi iloisia pienestäkin menestyksestä. Pätee kaikkeen urheiluun. Aina pitää olla haastamassa riitaa eri lajien välillä, haukkua pelaajat, kuskit, valmentajat ja heidän vaimot. Toivottavasti mahdollinen World Cupin voitto toisi vähän parannusta tähän ummehtuneeseen ja kyräilevään ilmapiiriin. Tapaus Summanen-Niinimaa on tietenkin syytä selvittää kisojen jälkeen, ilman kiihkoilua ja vihanlietsontaa ketään kohtaan.

Onneksi on faneja, jotka osaa elää mukana ja kannustaa omia. Tällä palstalla niitä näkeekin enemmän kuin muualla.

Amen, brother.
 

NHL

Jäsen
Hienoahan se voitto olisi taas pitkästä aikaa. Tehkää se Leijonat!
Voitto merkitsee takuulla Suomelle enemmän kuin Kanadalle. Siellä voitto on jo unohdettu vuoden päästä, kun taas Suomessa voittoa muistettaisiin vielä monta kymmentä vuotta.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Onko Suomi voiton jälkeen maailman paras jääkiekkomaa, voimmeko kulkea ylpeänä ja kertoa kaikille, että me olemme parhaita?

World Cupin voittajalla on sen hetken paras joukkue maailmassa. Koska jääkiekko on viimesenpäälle joukkuepeliä yksilöt eivät ratkaise yhtään mitään. Vaikka Kanadalla olisi maailman 20 parasta pelaajaa se ei välttämättä tee siitä maailman parasta joukkuetta. Kysymykseen onko Suomi paras jääkiekkomaa, vaikuttaa muutkin asiat, kuin tämän turnauksen menestys.


Mihin seuraavista turnauksista on helpoin sitoutua World Cupiin, MM-kisoihin vai Olympialaisiin?

Kyllähän Olympialaiset ja MM-kisat ajaa pitkine perinteineen World Cupin ohi, mutta ei se vähennä tämän turnauksen arvoa. Varsinkin jääkiekkoa vähä seuraaville (onko niitäkin?) World Cup ei paljoakaan merkitse, kuten nimimerkki "RockTheRink" asian esimerkin kera ilmaisi.


Olisimmeko parhaita seuraavaan World Cupiin asti vai missä paremmuus jaettaisiin seuraavan kerran?

Tämä onkin vaikeampi kysymys. MM-kisoissa jokaiselta joukkueelta puuttuu tukku parhaita pelaajia, joten siinä suhteessa joukkueet ovat lähes samalla viivalla. Toisaalta oltais parhaita Itävallan MM-kisoihin asti, mutta ehkä virallisesti parhaan maan titteli jaetaan taas silloin kun jälleen kohdataan parhailla miehistöillä. Onko se sitten Torino 2006, Vancouver 2010 vai seuraava World Cup, sitä ei vielä tiedetä.


Tuntuuko voitto Suomen suurimmalta saavutukselta jääkiekossa, ikinä? Jos ei, niin mikä ja miksi tuntuu suuremmalta?

Pelillisesti World Cupin voitto olisi ehdottomasti suurin saavutus Suomalaisen jääkiekon historiassa. Jos taas katsotaan pelin ulkopuolista merkitystä, niin MM-voitto ajaa selvästi ohi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllähän World Cupin voitto olisi jotain aivan uskomatonta. Suomi naulaisi itsensä Kanadan, Neuvostoliiton ja USA:n osalla todellisten suurten joukkoon, jotka tämän super-turnauksen ovat pystyneet voittamaan. Canada Cup on aina ollut se THE CUP, joskin kahdet edelliset olympialaiset voidaan laskea näihin super-turnauksiin mukaan. Svea-mammanpojista mentäisiin kertarysäyksellä kaikkien aikojen menestyksessä ohi.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti Wamba
Onko Suomi voiton jälkeen maailman paras jääkiekkomaa, voimmeko kulkea ylpeänä ja kertoa kaikille, että me olemme parhaita?

Mihin seuraavista turnauksista on helpoin sitoutua World Cupiin, MM-kisoihin vai Olympialaisiin?

Olisimmeko parhaita seuraavaan World Cupiin asti vai missä paremmuus jaettaisiin seuraavan kerran?

Tuntuuko voitto Suomen suurimmalta saavutukselta jääkiekossa, ikinä? Jos ei, niin mikä ja miksi tuntuu suuremmalta?

Suomi olisi minulle maailman paras Kiekkoilumaa Torinoon/World Cuppiin asti, ja tietysti ehkä siitäkin eteenpäin, jos korjataan pottii sielläkkin.

Tärkeimpänä turnauksena pidän niitä Olympialaisia, joissa parhaat ovat mukana. World Cup on noin 95% Olympialaisten tasosta, ja MM-Kisat 60%.

Seuraava paremmuus jaettaiisiin seuraavassa sellaisessa turnauksessa joissa parhaat ovat mukana.

Tottakai se tuntuu suurimmalta saavutukselta ever.


Voitto merkitsisi aivan hemmetisti. Olen niin järjettömän isänmaahenkinen ihminen, ja ennenkaikkea, rakastan tätä lajia eniten maailmassa perheeni jälkeen, että voitto olisi -kirjaimellisesti- unelmien täyttymys. Olen haaveillut siitä niin kauan...10 vuotta, melkein. MM 95 aikaan olin niin nuori, etten oikein osannut ymmärtää jutun suuruutta. Nyt sen täytyy tulla. Sen on pakko...

MM 98, MM 99, MM 01, MM 02, MM 03...Kaikki pettymykset pyyhiytyisivät unholaan. Kaikki niistä johtuneet kivut ja kärsimykset unohtuisivat. Se jokakeväinen pettymys...Kaikki olisi ohi. Se olisi hienoin hetki elämmässäni. Sitä tunnetta ei voisi käsittää, tiedän sen. Saksan MM-Kisoissa käytiin jo "rajalla", voitto oli niin lähellä, että uskoin siihen jo itsekkin, ja ikäänkuin tajusin kuinka hienolta tuntuisi nähdä sankarinsa juhlimassa. Se tappio oli karmea, en uskonut että niin voisi tapahtua...

Voittakaa pojat. Tehkää se. Te pystytte siihen. Te osaatte. Te taistelette. Te olette parhaita. Se olisi niin ihanaa. Suomen aikaa klo 05.00 te juhlitte pukukopissa, tietäen, että olette maailman parhaita rakastamassaan lajissa. Minä...Me uskomme teihin.

Torilla tavataan.

S #11.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti blackhawk
Marjo Matikainen sanoi joskus 80-luvulla, ettei absoluuttista paremmuutta oikein voi määritellä, vaan kilpailun voittaja on vain sen yksittäisen kilpailun paras.

No, kyllähän sen oikeastaan voi, mutta ei tietenkään yhden tai muutaman matsin perusteella. Vaikka kyseessä olisi paras seitsemästä sarja ja Suomi sen voittaisi, niin se ei tekisi Suomesta parempaa joukkuetta.

Mutta, jos Suomi vaikka voittaisi seitsemän vuotta peräkkäin paras seitsemästä sarjan, niin voitaisiin jo alkaa miettimään, että olisiko Suomi sittenkin parempi joukkue.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hmmm... mitäkö merkitsee?

Taidan olla poikkeava tässä joukossa, henkilökohtaisella tasolla maajoukkueen voitto World Cup'issa ei merkitse minulle yhtään mitään. Pelaajille Cup'in voitto - mikäli sellainen tulee - merkitsee varmasti helvetin paljon enkä tätä pyri millään muotoa väheksymään viestilläni, mutta minulle voitto on - jos ei nyt merkityksetön - niin hyvin vähämerkityksellinen.

Voitto ei varmasti nostata kansassa sellaista huumaa kuin MM-95 voitto, tai mikäli voitto olisi tullut olympialaisissa, moni ei varmasti miellä näin aikaisessa vaiheessa kautta järjestettyä turnausta todelliseksi huipputurnaukseksi, minulle tämä ei ole kuitenkaan syys väheksyä turnauksen voittoa. Kaikki joukkueet olivat jotakuinkin samalla viivalla, todelliset huiput olivat mukana - tai heillä oli mahdollisuus olla mukana, kysessä on siis turnaus jollaista ei välttämättä ihan pian tulla uudelleen pelaamaan, tämän tiedostamisesta huolimatta turnauksen voitto ei minulle itsetunnon kohottajana merkitse juurikaan.

Mikäli voitto tulee, on se voitto joukkueelle, minulle sillä ei kuitenkaan ole suurta vaikutusta koska maajoukkuekiekkoilu ei ole lähinnä sydäntäni. Minulle turnaus on vain mahdollisuus nähdä huippukiekkoa, tämä merkitsi minulle eniten - ei voitto.

vlad.
 

Wamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voitto on voitto on voitto

Vielä muutama ajatus ennen ottelua. Hyviä kirjoituksia oli useita, ne antoivat paljon ajattelun aihetta.

Maajoukkueen voittoon on yleensä helppo sitoutua, kokea se omakseen. Kiistatta tässä tapauksessa voitto tuntuisi jotenkin etäiseltä. Samalla tavalla kuin koko turnaus. Se luo varsin ristiriitaisen kuvan siihen, miten esimerkiksi keltainen lehdistö käsittelee turnausta. Toisaalta se käsittelee samalla tavalla myös vaikkapa Matti Nykästä, joten se ei sinänsä poikkea tyylistä.

Kiteyttäisin sen melkein niin, että ei tässä ole ollenkaan samaa tunnelmaa kuin ennen olympiakisoja tai MM-kisoja. On todella vaikea nähdä etukäteen kovinkaan suuria spontaaneja juhlia kaduilla huomenna, jos Suomi voittaa. Verrattuna taas vaikkapa vuoden 1995 tapahtumiin, jolloin todella tapahtui voiton jälkeen.

Mestaruus World Cupissa ei ole ollenkaan verrannollinen Olympia- tai MM-kisoihin, onpa mukana millainen joukkue tahansa. Ei joukkueen oletettu vahvuus luo turnausta, vaikka päävalmentaja miten asiaa hokisi. Joukkue voi aina voittaa. Kaikki ”parhaat pelaajat” eivät enää ikinä tule, ainakaan nykyisen päävalmentajan alaisuudessa, pelaamaan. Eivät pelaa tässäkään turnauksessa, ainakaan enää.

Ajankohta on väärä, turnaus heikosti markkinoitu Suomessa ja turnaus ei edusta jatkuvuutta. En olisi hämmästynyt, vaikka tämä olisi viimeinen World Cup. Mutta toisaalta esimerkiksi Olympialaiset ja MM-kisat tulevat varmasti tasaisin väliajoin. Vertailu näiden turnausten välillä on mahdollista ja niissä perinteet ovat olemassa. Perinteet ovat todella paljon ohuemmat World Cupissa. Tämä tosin on leimallista jääkiekossa esimerkiksi jalkapalloon verrattuna.

Suomen kaikkien aikojen saavutukseksi voittoa olisi vaikea arvostaa. Tähän mennessä saavutettu ei tunnu erityisesti miltään. Esimerkiksi Olympiamitali sen sijaan sykähdyttää vieläkin. Kanadalaiset ystäväni tuntuvat olevan paljon enemmän innoissaan. Ehkäpä he ovat oikea kohderyhmä tälle turnaukselle. Innostus on isoissa miehissä lähes käsin kosketeltavaa.

Siitä huolimatta voitto olisi hieno ja arvokas asia. Kyllä se jääkiekkotekona luonnollisesti olisi Suomen saavutusten kärkipäässä, heti muiden voitettujen mitalien jälkeen. Tosin en ole edes varma jaetaanko turnauksessa mitaleja tai miltä voittopokaali todella näyttää, jos sellaista on.

Vaikka turnaus kalpenee vertailuryhmässään, niin arvostan sitä joka tapauksessa. Pelaajat ovat tosissaan ja joukkue koostuu hyvistä pelaajista. Aion myös luonnollisesti katsoa matsin, vaikka siinä ei ole mitään järkeä tai ehkä juuri siitä syystä.

W
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Se merkitsisi sita, etta vois lahtee Kanadaan akan sukulaisille ja perheen luokse sukuloimaan reteena miehena eika tarttis aina kuulla sita "we know how to play hockey, eh!" gebardia. Lisaksi marraskuun lopussa jarjestamme akan kanssa juhlat Torontossa ja sinne tulee niin suomalaisia, mutta paa osin kanadalaisia vieraita. Aion siina tapauksessa ottaa taman taman taman paivaisen ottelun puheessani esille. Useastikin.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Viestin lähetti Punainen 18!
Se merkitsisi sita, etta vois lahtee Kanadaan akan sukulaisille ja perheen luokse sukuloimaan reteena miehena eika tarttis aina kuulla sita "we know how to play hockey, eh!" gebardia. Lisaksi marraskuun lopussa jarjestamme akan kanssa juhlat Torontossa ja sinne tulee niin suomalaisia, mutta paa osin kanadalaisia vieraita. Aion siina tapauksessa ottaa taman taman taman paivaisen ottelun puheessani esille. Useastikin.

Samaa juttua otan esille taalla Tsekissa kun puolisoni perhe tulee vierailulle puolentoista viikon paasta. Tosin silla erolla, etta he kaikki kannustavat Suomea, kun Tsekki ei ole finaalissa. Mistahan se muuten johtuu, etta kun olen surffannut eri latkasaitteja ympari maailman niin lahes kaikki kannustaa Suomea, kun oma joukkue ei ole finaalissa? Pois lukien tietysti Kanadan saitit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
World Cupin voitto merkitsisi minulle tosi paljon. Paljon enemmän kuin voitto mm- tai olympia-kisoissa. Tavalliset mm-kisat kun on enimmäkseen vain suomen, ruotsin, tzekin ja nykyään myös slovakian kisoja, eikä niissä ole maailman parhaita mukana. Enimmäkseen vain niitä jotka on tippuneet tärkeimmistä peleistä. Näitä mm-kisojahan ei arvosteta paljoakaan siellä missä perinteisesti jääkiekkoa juuri pelataan, eli pohjois-amerikassa. Ja Olympia kisoissa on paljon muitakin lajeja ja jääkiekko on vain yksi laji muiden joukossa. Minulle esim. olympia kisat merkitsevät noin 80% ja mm-kisat noin 60% siitä mitä nämä kisat.

Kyllä voitto näissä kisoissa olisi mielestäni suomen paras saavutus jääkiekossa koskaan, ja oikeestaan jo pelkästään tämä finaalipaikkakin jo on. Välillä vähän ihmetyttää kun monet suomalaiset eivät tajua tämän turnauksen perään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös