Mitä tänään juotaisiin?

  • 17 198
  • 185

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ricossa nimistä punaviiniä, vähän jallua ja sitten kylkeen Olvin nelosta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jallua kahvin kera, Katso -punaviiniä (apinaviiniä, tietäjät tietää) ja bulkkichardonneytä.
Yhteensä 6 annosta - pitäisikö vielä jotain?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jos sitä muutaman lonkeron ja vähän jekkua nauttisi tänään. Illalla tosin sitten, ei vielä. Olinpas nokkela.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kannustus oli näin rajua, että päätän ottaa jotain... mutta mitä? Kertokaa te tietäjät ja viisaat.
Riippuu mitä kaapista löytyy. Jollain oluella on toki hyvä lasketella tai sitten vain nautiskella jallun parissa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Junassa join vain vettä. Kotia saavuttua nhl ottelun aikana olutta. Panokset kovenee jenkkifutista katsoessani, joten kotiviinä nytten. Ilman kohtuu vankkaa humalatilaa ei tästä illasta selviä i assume.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Riippuu mitä kaapista löytyy. Jollain oluella on toki hyvä lasketella tai sitten vain nautiskella jallun parissa.
Ihan mitä vaan löytyy - no ei ehkä mitä vaan, mutta erilaista löytyy.
Koska kello on jo paljon (minulle) ja yleisö (@Ollakseni ) niin vaatii, niin otan n. 12cl chardonnayta. Kysyn nyt oikeasti, kuinka voi "lasketella" jallun parissa - eikös se ole pelkkää nousua?

Luin vastauksen tarkemmin - oluilla lasketellaan ja jallulla nautiskellaan. Vastaukseni on edelleen sama, 12cl chardonnay.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kuten edellä kerroin niin kaapistahan löytyy, mutta olen hieman erimieltä prosenttien/panoksien nostamisesta tässä vaiheessa iltaa. Olen kokemusasiantuntija.
En tiedä, mutta minä yleensä aina olen aloittanut miedoista ja siirtynyt vahvempiin illan ja yön mittaan. Silloin siis, kun sivistyneesti tissuttelen. Jotenkaan ei ole koskaan tullut mieleen aloitella vahvoista ja lieventää siitä. Mutta tapoja on varmasti yhtä monta kuin juojiakin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuten edellä kerroin niin kaapistahan löytyy, mutta olen hieman erimieltä prosenttien/panoksien nostamisesta tässä vaiheessa iltaa. Olen kokemusasiantuntija.
Joo eihän sitä kannata hirveästi alkaa korottamaan panoksia eli prosentteja tässä kohtaa iltaa, mikäli ei halua herätä laskuhumalassa. Olut tai kaksi viinin jälkeen käy melkein janojuomasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä, mutta minä yleensä aina olen aloittanut miedoista ja siirtynyt vahvempiin illan ja yön mittaan. Silloin siis, kun sivistyneesti tissuttelen. Jotenkaan ei ole koskaan tullut mieleen aloitella vahvoista ja lieventää siitä. Mutta tapoja on varmasti yhtä monta kuin juojiakin.
Noinhan se välillä on mennyt itsellänikin. Toki yleensä kannattaa ottaa väkeviä alkuun ja sitten baarissa tissutella oluella viimeiset pari tuntia. Saa kevyemmän olon aamulla. Eli terävillä nousuun ja sitten oluella/lonkulla/siiderillä tasoittaa huipun niin on iskukunnossa koko illan.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä, mutta minä yleensä aina olen aloittanut miedoista ja siirtynyt vahvempiin illan ja yön mittaan. Silloin siis, kun sivistyneesti tissuttelen. Jotenkaan ei ole koskaan tullut mieleen aloitella vahvoista ja lieventää siitä. Mutta tapoja on varmasti yhtä monta kuin juojiakin.
Sanoinko jo, että olen kokemusasiantuntija? Jos en, niin olen kokemusasiantuntija.

Tottakai ensin illan alussa pitää pohtia motiivia (känni) ja mahdollisuuksia:
* haluanko kännin (minkä vahvuisen)
* mitä mahdollisuuksia minulla on tavoittaa haluttu kännitaso
* mitä tiedän itsestäni ja kännistä (tämän voi jättää huomiotta, jos on yli 25 vuotias ja kokenut kännin puhumattakaan krapulasta)

Viestisi vihjaa tiettyyn kokemattomuuteen tällä alalla. Lähtökohtahan oikeasti on nopea nousu ja hidas lasku: kaks-kolme jallua/jekkua pohjalle, hyvä nousu alkuun ja siitä sitten muitten makujen mukaan sopivasti ylläpitäen ja loivaan laskuun.

Tuossa sinun konseptissasi minimoidaan alkoholin hyvät ominaisuudet ja maksimoidaan alkoholin huonot puolet. Oletko ajatellut?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noinhan se välillä on mennyt itsellänikin. Toki yleensä kannattaa ottaa väkeviä alkuun ja sitten baarissa tissutella oluella viimeiset pari tuntia. Saa kevyemmän olon aamulla. Eli terävillä nousuun ja sitten oluella/lonkulla/siiderillä tasoittaa huipun niin on iskukunnossa koko illan.
Täällähän veli @Ollakseni jakaa myös sangen hyviä - ilmeisesti kokemuksen kautta kertyneitä viisauksia nuoremmille. Arvostan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sanoinko jo, että olen kokemusasiantuntija? Jos en, niin olen kokemusasiantuntija.

Tottakai ensin illan alussa pitää pohtia motiivia (känni) ja mahdollisuuksia:
* haluanko kännin (minkä vahvuisen)
* mitä mahdollisuuksia minulla on tavoittaa haluttu kännitaso
* mitä tiedän itsestäni ja kännistä (tämän voi jättää huomiotta, jos on yli 25 vuotias ja kokenut kännin puhumattakaan krapulasta)

Viestisi vihjaa tiettyyn kokemattomuuteen tällä alalla. Lähtökohtahan oikeasti on nopea nousu ja hidas lasku: kaks-kolme jallua/jekkua pohjalle, hyvä nousu alkuun ja siitä sitten muitten makujen mukaan sopivasti ylläpitäen ja loivaan laskuun.

Tuossa sinun konseptissasi minimoidaan alkoholin hyvät ominaisuudet ja maksimoidaan alkoholin huonot puolet. Oletko ajatellut?
Ei ole onneksi tarvinnut norjaa puhua kuin pari kertaa (tähän saakka) ja kunnon krapulat on laskettavissa yhden käden sormilla (voiko niitä edes krapuloiksi sanoa). Mutta uskon elämänkokemukseesi sen verran, että saatan kokeilla myös mainitsemaasi tapaa.

Välillä on meinaan tullut muutaman oluen/lonkeron jälkeen jo sellainen olo, ettei väkeviä tee edes mieli tai ne tökkivät. Varmasti maistuvat kaikki paremmalle jos aloittaa väkevistä, I assume?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole onneksi tarvinnut norjaa puhua kuin pari kertaa (tähän saakka) ja kunnon krapulat on laskettavissa yhden käden sormilla (voiko niitä edes krapuloiksi sanoa). Mutta uskon elämänkokemukseesi sen verran, että saatan kokeilla myös mainitsemaasi tapaa.

Välillä on meinaan tullut muutaman oluen/lonkeron jälkeen jo sellainen olo, ettei väkeviä tee edes mieli tai ne tökkivät. Varmasti maistuvat kaikki paremmalle jos aloittaa väkevistä, I assume?
Vitsit vitsinä, mutta "kokemusasiantuntijana" jokainen dokaa omalla tavallaan ja jokainen kokee mentaalisesti ja fyysisesti sen omalla tavallaan - olemme yksilöitä. Yhdelle sopii yksi tapa, toiselle toinen.

"Kokemusasiantuntijuus" lähtee varhaisista nuoruusvuosista kun piti kokeilla ilman mitään ymmärrystä - ja ylihän se meni. Pari kertaa. Lisäksi muita ei niin miellyttäviä kokemuksia.

Nuorena aikuisena en käytännöllisesti katsoen juonut mitään, koska nuoruuden kokeilut olivat aika kammottavia - tai lähinnä ne seuraavat päivät (krapulat). Enkä kyllä koe menettäneeni mitään siinä etten ollut humalassa/hiprakassa juhlissa tms. tilaisuuksissa.

Vuosien varrella olen mielestäni oppinut nauttimaan alkoholista myös muutoin kuin päihtymistarkoituksessa, esim ruokailu ( suosittelen kokeilemaan menuita viinin kera - kalliita ovat, mutta antoisia myös).

Alkoholi on päihde - nautimme sitä sangen usein myös päihtymistarkoituksessa. Siksi maksimoidaksemme alkoholin hyödyn niin suosittelen aloittamaan väkevillä (kohtuudella) ja jatkamaan miedommilla arvioiden kykyjen mukaan kulloistakin olotilaa.

Olen kokenut ja kuullut paljon "tilaisuuksista", joissa on dokattu varattua kaljaa, viiniä ja kun ne loppuvat etsitään muuta juotavaa ja löydetään se kallein konjakki/viski tms pullo ja vedetään alas maistamatta: se, jos mikä on alkoholin väärinkäyttöä.

Toivottavasti en saarnannut - mutta kokemusasiantuntijana se minulle suotakoon.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Vitsit vitsinä, mutta "kokemusasiantuntijana" jokainen dokaa omalla tavallaan ja jokainen kokee mentaalisesti ja fyysisesti sen omalla tavallaan - olemme yksilöitä. Yhdelle sopii yksi tapa, toiselle toinen.

"Kokemusasiantuntijuus" lähtee varhaisista nuoruusvuosista kun piti kokeilla ilman mitään ymmärrystä - ja ylihän se meni. Pari kertaa. Lisäksi muita ei niin miellyttäviä kokemuksia.

Nuorena aikuisena en käytännöllisesti katsoen juonut mitään, koska nuoruuden kokeilut olivat aika kammottavia - tai lähinnä ne seuraavat päivät (krapulat). Enkä kyllä koe menettäneeni mitään siinä etten ollut humalassa/hiprakassa juhlissa tms. tilaisuuksissa.

Vuosien varrella olen mielestäni oppinut nauttimaan alkoholista myös muutoin kuin päihtymistarkoituksessa, esim ruokailu ( suosittelen kokeilemaan menuita viinin kera - kalliita ovat, mutta antoisia myös).

Alkoholi on päihde - nautimme sitä sangen usein myös päihtymistarkoituksessa. Siksi maksimoidaksemme alkoholin hyödyn niin suosittelen aloittamaan väkevillä (kohtuudella) ja jatkamaan miedommilla arvioiden kykyjen mukaan kulloistakin olotilaa.

Olen kokenut ja kuullut paljon "tilaisuuksista", joissa on dokattu varattua kaljaa, viiniä ja kun ne loppuvat etsitään muuta juotavaa ja löydetään se kallein konjakki/viski tms pullo ja vedetään alas maistamatta: se, jos mikä on alkoholin väärinkäyttöä.

Toivottavasti en saarnannut - mutta kokemusasiantuntijana se minulle suotakoon.
Et missään nimessä saarnannut - otan aina vinkkejä vastaan.

Mielestäni alkoholi on parhainta juuri silloin, kun hyvässä seurassa, tai miksei yksinkin, saa sen hyvän fiiliksen, siitä seitinohuesta nousuhumalasta ylöspäin ja sosiaalisesti saa ehkä itsestään hieman enemmän irti kuin vesiselvänä (etenkin vähän vieraammassa seurassa, miksei tutussakin). Hyvän juoman maku, hyvä olotila, ja kaikki on priimaa. En ole koskaan ollut sellaisen ylenpaattisen kännäämisen ystävä, missä vedetään pää täyteen mahd. nopeasti ja näytetään muille kuinka kova jätkä on kun vetää pullon viinaa ykkösellä (toki kärjistys, mutta ymmärtänet pointin). Ja sitten on huono olo ja huono mieli. Ei sitä turhaan sanota, että viina on viisasten juoma. Eli sinulle varmasti hyvinkin sopiva.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
No niin. @Kauko Viisas vinkeillä nyt aluksi hiukan jekkua + salmaria (ehkä myös saunaa) ja sitten lonkeroa päälle. Huomenna vapaapäivä, joten tämä menee ihan lauantaista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Erikoisoluet ovat asia erikseen. Itse nautin pari edellä mainittuja tänään. Hienoja elämyksiä. Ei aina pelkästään ryyppymeininkiä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leikitteks te kans välillä prinsessaa? No joo en mitään kiiltokuvia keräile enkä paperinukkeja, mut tää kilju on vaaleanpunaista.
 

Glove

Jäsen
Jotain pasta blognesen kaltaista tosta tuli. Spagettia, kastikkeessa jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, tomaattimurskaa ja mausteita. Hyvää oli ja nälkä siirtyi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös