Mitä SINÄ odotat Uuden Ilveksen uusilta omistajilta ja muilta kannattajilta?

  • 6 481
  • 13

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun Uusi Ilves on vihdoin syntynyt ajattelin perustaa uuden ketjun sille, mitä kukin kannattaja toivoo uusilta omistajilta/toimintaa johtavilta tahoilta sekä muilta kannattajilta. Tässä omat toiveeni:

Uudet omistajat/organisaation avainhenkilöt

1. Rehellisyys, kyky ottaa asiallista kritiikkiä vastaan sekä oppia ja kehittää omaa toimintaansa

Kaiken toiminnan perusta on se, että ollaan rehellisiä sekä itselle että kaikille sidosryhmille. Valehtelemisen, asioiden peittelyn ja ongelmien vähättelyn kulttuurin on nyt päätyttävä. Sidosryhmät hyväksyvät tehdyt virheet paljon paremmin silloin kun ne osataan itse rehellisesti myöntää. Asiallista ja järkevää palautetta kannattaa ottaa tyytyväisenä vastaan ja ottaa niistä tarpeen mukaan opikseen. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä kaikkia voi kuunnella, mutta järkevästä, hyvin argumentoidusta palautteesta kannattaa ottaa eväitä mukaan omaan määrätietoiseen työhön.

2. Pitkäjänteisyys, järkevä pitkän tähtäimen strategia, jonka eteen tehdään oikeasti töitä ja toimenpiteitä

Hienolta kuulostavia sanoja strategiaan liittyen on vuosien varrella kuultu Ilveksen osalta ihan riittämiin. Niitä tekoja on sitten nähtykin paljon vähemmän. Uudessa Ilveksessä täytyy suunniteltu strategia ja päivittäinen toiminta saada vastaamaan toisiaan. Kaikessa toiminnassa pitää etenkin nyt alkuvaiheessa tehdä päätöksiä ennen kaikkea pitkän tähtäimen etu mielessä. Valtamerilaiva ei käänny hetkessä. Toiminta pitää rakentaa ensin järkevälle pohjalle ja samalla pystyä myös palauttamaan kannattajien usko parempaan tulevaisuuteen. Kannattajien uskoon vaikuttavat merkittävästi kaikki näissä kohdissa 1-4 mainitsemani asiat.

3. Omien miesten arvostuksen palauttaminen

Ilvesläisyyden ja Ilves-sydämen arvo pitää palauttaa sille kuuluvalle tasolle! Tämä koskee niin pelaajia, kannattajia kuin yhteistyökumppaneitakin! Omille junioreille pitää pystyä rakentamaan yhteistyössä järkevät kehityspolut. Kokeneempien, maailmalla olevien Ilves-pelaajien luottamus tulee palauttaa. Kaikissa tilanteissa omia miehiä (toki myös muita) tulee kohdella arvokkaasti ja kunnioittavasti. Jos omalla miehellä on palava halu päästä eteenpäin urallaan ja koittaa omia siipiään tasokkaammassa sarjassa, tätä ollaan valmiita tukemaan (jolloin pelaajalle jää positiiviset fiilikset ja hän palaa tulevaisuudessa todennäköisemmin reissuiltaan takaisin kasvattajaseuraan). Jos jonkun oman miehen taso ei vain riitä Liigassa ja hän selvästi kaipaisi muualta uutta potkua uraansa, tehdään tämä ystävälliseen ja kunnioittavaan tyyliin selväksi kasvokkain tapahtuvalla keskustelulla. Ja toivotetaan mies tervetulleeksi takaisin sitten kun on saavuttanut uusissa kuvioissa kehitysaskeleita. Ilves-sydämen omaaviin yhteistyökumppaneihin ja kannattajiin on rakennettava uudestaan luottamus, positiivinen ilmapiiri ja yhteistyön henki.

4. Selkeiden pelaajapuutteiden korvaaminen ulkopuolelta

Vaikka omia pelaajia tuleekin arvostaa enemmän kuin on tehty viimeisen 15 vuoden aikana, asiassa ei toivottavasti kuitenkaan mennä nyt toiseen ääripäähän. Omien pelaajienkin potentiaalia ja panosta joukkueelle pitää pystyä arvioimaan objektiivisesti. Tässä voi olla järkevä hyödyntää myös jonkin verran ulkopuolista asiantuntemusta. Silloin kun oma junioriputki ei tuota tietyntyyppisiä tai riittävän lahjakkaita pelaajia, on vahvistuksia haettava kylmän viileästi muualta eikä sovittaa väkisin omaa erityyppistä pelaajaa väärään tai liian isoon rooliin. Esimerkiksi tämän kauden joukkueesta puuttuvat kokeneet, voittamaan tottuneet taistelijat kokonaan. Jokaisessa menestyvässä joukkueessa pitää yleensä olla myös jonkin verran kovuutta, ilkeyttä ja kaksinkamppailuvoimaa. Vaikka päästrategiana olisikin pelata sitä perinteistä, ilvesläistä taitokiekkoa, tarvitaan joukkueeseen silti ripaus voimaa, päättäväisyyttä ja voittamisen raivoa.

Kannattajat

1. Kärsivällisyys, kärsivällisyys, kärsivällisyys

Kärsivällisyys ja asioiden ajatteleminen pidemmällä tähtäimellä eivät todellakaan yleensä koskaan kuulu kannattajien vahvuuksiin. Ilveksen omistajamuutos nuijittiin tiistaina, jonka jälkeen Ipa on pelannut nyt kokonaisen yhden Liigaottelun. Ja jo nyt on keskustelupalstoilta aistittavissa sen tiistain hurmoksen jälkeen seurannut vastaliike, kun kirjoituksiin on ilmestynyt jo ripaus negatiivisuutta ja epätoivoa. Toivoisin, että Ilveksen kannattajat olisivat nyt kannattajien edelläkävijöitä ja osoittaisivat KERRANKIN kärsivällisyyttä ja kykyä nähdä asioita pidemmän tähtäimen perspektiivistä. Joukkuetta ei toivottavasti hylätä heti ensi kaudella, vaikkei menestys tästä totutusta merkittävästi vielä paranisikaan, JOS vain Ilveksen johto näyttää tekevän pitkällä tähtäimellä oikeita asioita ja toteuttaa esimerkiksi noita neljää yllä kirjoittamaani kohtaa järkevästi. Ilves voi nousta takaisin huipulle (jonne se kuuluu) vain ja ainoastaan kannattajien laajan tuen avulla! Nyt on vihdoin ja viimein saatu se (melkein) kaikkien kauan haluama muutos. Tämä ei kuitenkaan takaa mitään pikavoittoja eikä organisaatioon saada rakennettua sormia napsauttamalla voittamisen kulttuuria. Toivottavasti kannattajien usko ja tuki ei nyt muutoksen tultua lopu heti ensimmäisiin vastoinkäymisiin! Vanhat kaunat ja kuppikunnat unohtamalla sekä kärsivällisellä joukkueen tukemisella MEITÄ EI TULEVAISUUDESSA TULE PYSÄYTTÄMÄÄN MIKÄÄN!
 

JaFe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Anaheim Ducks
Kannttajat katsomoon. Tekosyyt on nyt käytetty. Ilves tarvitsee Hakametsään jokaisen Ilves-henkisen ihmisen jo tämän kauden aikana. Ne jotka eivät sekaan mahdu voivat sitten katsella Ruutua tai kuunnella FUNia.

Esimerkiksi tämän illan yleisömäärä oli sitä luokkaa, että oli aivan se ja sama mitä tiistain kokouksessa tapahtui.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Miten v****** te luulette, että pelissä on yli 4000 ihmistä, jos kentällä pyörii Flinck,Vuoti,Ahoniemiä? Ei noilla pelaajilla houkutella yhtään ketään halliin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Esimerkiksi tämän illan yleisömäärä oli sitä luokkaa, että oli aivan se ja sama mitä tiistain kokouksessa tapahtui.

Tämä nyt on hölmöin lause hetkeen, mitä on tullut luettua. Valoja päälle.

Mikäli otteet kaukalossa ovat tällä viikolla nähdyn luokkaa eli perseen näyttöä kotiyleisölle, niin seuraavan kerran kansaa lehtereille voi odottaa kuluvan vuoden syyskuussa.
 

JaFe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Anaheim Ducks
Tämä nyt on hölmöin lause hetkeen, mitä on tullut luettua. Valoja päälle.

Mikäli otteet kaukalossa ovat tällä viikolla nähdyn luokkaa eli perseen näyttöä kotiyleisölle, niin seuraavan kerran kansaa lehtereille voi odottaa kuluvan vuoden syyskuussa.

Se oli ainoastaan viittaus boikotoijien määrään. Sekä tällä palstalla, sosiaalisessa mediassa, että myös ihan oikeassa elämässä sitä "en käy peleissä ennen kuin omistajat vaihtuvat" -huutoa on kuulunut niin paljon, että viime viikon yleisömäärät kertovat ainoastaan siitä, mikä oli se todellinen syy katsomosta poisjääntiin. Tukena ollaan menestyksen hetkellä. Muuten Ilves voi rämpiä ihan liigassa ihan keskenään.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se oli ainoastaan viittaus boikotoijien määrään. Sekä tällä palstalla, sosiaalisessa mediassa, että myös ihan oikeassa elämässä sitä "en käy peleissä ennen kuin omistajat vaihtuvat" -huutoa on kuulunut niin paljon, että viime viikon yleisömäärät kertovat ainoastaan siitä, mikä oli se todellinen syy katsomosta poisjääntiin. Tukena ollaan menestyksen hetkellä. Muuten Ilves voi rämpiä ihan liigassa ihan keskenään.
Omistajanvaihtoa odotelleiden boikotoijien määrä oli todennäköisesti muutama sata. Tähän joukkoon mahtuu monenlaista boikotoijaa: osa ei kävisi muutenkaan (jos peli on paskaa), osa kävisi muutaman pelin kaudessa, osalle futiksen pelit on tärkeämpiä ja osa kävisi kaikki pelit jos omistaja vaihtuu. Musta on aika absurdia, että jotkut odottivat jotain tuhansien katsojien ryntäystä peleihin omistajanvaihdon jälkeen. Suuri yleisö palaa vasta, kun tuote on kunnossa, minkä uskon myös ostajaryhmän tiedostaneen. Yhtälö on toki vaikea, kun tuotteen kuntoon saamiseksi tarvitaan rahaa, mihin tarvitaan yleisöä, joka tulee vasta, kun tuote on kunnossa... Kuten sanottua, ei tämä laiva hetkessä käänny. Toki itse toivon, että mahdollisimman moni kävisi nyt siellä peleissä kärvistelemässä vaikka kuinka tulisi turpiin, koska jokainen euro on tarpeen tulevaisuutta ajatellen. On silti ymmärrettävä realiteetit, eli se, että 4k yleisömääriä parempaan on vaikea päästä jos katsojien kokemus on jatkuvasti kaikkea muuta kuin positiivinen.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En oikein tiennyt mihin ketjuun kirjoittaisin tämän tarinani. Laitetaan nyt sitten vaikka tänne, koska toivomuslistaan voi lisätä nyt ainakin toimiston perustyön paremman johtamisen ja organisoinnin. Juttuja on tälläkin palstalla liikkunut jonkin verran siitä kuinka toimistolla ei ole viitsitty/osattu ottaa edes kaikkea tarjolla ollutta helppoa rahaa pois kuleksimasta. Nyt sain omakohtaisen kokemuksen tästä asiasta. Olkoon tämä tarina esimerkki Uudelle Ilvekselle siitä, miten asioita EI pidä hoitaa enää vuoden päästä.

Minulla ei ole vuosiin ollut kausikorttia, vaikka tälläkin kaudella sen suunnilleen 80% kotiotteluista olen käynyt katsomassa. Omistajamuutoksen ja Uuden Ilveksen varmistuttua päätin hankkia kausikortin pitkästä aikaa tulevalle kaudelle.

Lauantaina Ilves varmisti pudotuspelipaikkansa tälle keväälle ja sunnuntaina bongasin Ilveksen nettisivuilta mainoksen play-off –kausikorttien myynnin käynnistymisestä. Luin tarkkaan jutun ja siinä nimenomaan todettiin, että myös sellaiset henkilöt voivat tilata play-off –kausikortin täksi kevääksi, joilla ei ole ollut tämän kauden runkosarjaan kausaria. Kunhan vaan samalla sitoutuisi ostamaan myös ensi kaudeksi kausikortin. Päätin sitten extemporee tilata play-off –kausikortin keväälle, kun kerran olin jo päättänyt ensi kaudeksikin kausarin hankkia. Ajattelin, että play-off –kausikortin ostamalla saisin ainakin 100% varmuudella varmistettua paikkani pudotuspeliotteluihin. Erityisesti silmällä pitäen mahdollisia puolivälierien paikallisotteluja, joiden liput myytäisiin todennäköisesti salamavauhtia loppuun.

No, täytin Ilveksen nettisivujen tilauslomakkeen ja esitin paikkatoiveeni kausikortille. Maanantai-iltana, ennen lipunmyynnin käynnistymistä sähköpostiini tuli Ilvekseltä ilmoitus, että ”Olemme vastaanottaneet tilauksesi ja korttisi on aktivoitu voimaan playoff-otteluihimme. Voitte noutaa korttinne toimistolta.” Hieno juttu, asia kunnossa eikä minun tarvitsisi olla tiistaina puoliltapäivin kytiksellä metsästämässä lippua hyvälle paikalle, kun lipunmyynti käynnistyy.

Järjestin varta vasten hieman aikaisemman kotiinlähdön töistä, jotta ehdin tiistaina ennen neljää noutamaan playoff-korttini toimistolta. Jonkin aikaa jouduin siellä jonottelemaan vuoroa, mikä toki oli ymmärrettävää tällaisena runkosarjan ja pudotuspelien alun välisenä aikana buumin ollessa käynnissä. Hieman tosin ihmettelin sitä miksi lipunmyyntiasioita hoiti yksi ainoa henkilö, vaikka muutakin väkeä näytti toimistolla pyörivän ja asiakkaita riitti jonoksi asti.

Tähän asti elin siis joka tapauksessa auvoisen onnellisessa harhaluulossa, että homma on kunnossa ja minulle on hyvä istumapaikka varattuna Ilveksen kaikkiin kevään pudotuspeliotteluihin. Kun vihdoin pääsen tiskille, niin minulle kuitenkin kerrotaan, että ”ööö… en ole ehtinyt käsitellä vielä näitä UUSIEN kausikorttilaisten tilauksia eikä kausikorttiasi ole edes vielä tehty”! Toivomaani paikkaa ei ollut siis varattu ja itse asiassa koko toivomani katsomo (ja kaikki muutkin hyvät istumapaikat) oli jo myyty loppuun! Jonkin aikaa minua palvellut henkilö siinä sitten arpoi ja mietti, että ”mitäs nyt tehdään?”. Joku toinenkin toimiston henkilö käväisi siinä myös arpomassa, mutta häneltäkään ei mitään hyvää ratkaisua tullut asiaan. Lopulta minulle kerrottiin, että kuulemma paikkoja pitäisi vielä vapautua niiltä runkosarjan kausikorttilaisilta, jotka eivät ole ottaneet playoff-kausikorttia. Niistä saisin sitten oman paikkani. Toimiston henkilö otti minun puhelinnumeroni ja lupasi soittaa illan aikana minulle, kun hän ehtisi vihdoin käsittelemään näitä uusien kausikorttiasiakkaiden tilauksia.

Itselleni jäi niin epävarma ja pallo hukassa kuva toiminnasta, että kotimatkan ajan asiaa pohdittuani päätin tilata itselleni heti kotiin päästyäni varmuuden vuoksi seisomapaikkalipun, jotta voin edes varmistaa sen että ylipäätään pääsen katsomaan huomista Ilves-Ässät –trilleriä. Soittoa Ilveksen toimistolta ei minulle ole kuulunut vielä tähänkään hetkeen mennessä. Enkä usko, että sitä koskaan tuleekaan.

Tällä tavalla Ilveksen toimistolla siis kohdellaan henkilöitä, jotka ovat UUSINA ostamassa kausikorttia sekä kevään pudotuspeleihin että tulevalle kaudelle! Luulisi, että tällaiset asiakkaat olisivat prioriteeteissa aika korkealla ja varmistettaisiin, että ainakin tällaisille joko palaaville tai kokonaan uusille kausikorttiasiakkaille tulisi heti alusta saakka hyvä fiilis toiminnasta. Playoff-kausikortin idea (asiakkaan näkökulmasta) on mielestäni se, että sen avulla saa varmistettua hyvän istumapaikan kaikkiin pudotuspeliotteluihin. Nyt kausikortin uutena tilanneille ei kuitenkaan edes varattu paikkoja ennen lipunmyynnin käynnistämistä, vaan irtolippujen ostajat pääsivät hankkimaan parhaat paikat! Eikä asiaa edes hoideta loppuun lupauksesta huolimatta ja paikata tehtyä vahinkoa sen verran kuin mahdollista! Uskomattoman amatöörimäistä touhua!

Minun tapauksessani asiassa ei kovin suurta vahinkoa Ilvekselle tapahdu. Playoff-kausikortti jää nyt osaltani ostamatta, mutta käyn kyllä pelit katsomassa, huomenna seisomapaikalta ja mahdollisissa tulevissa peleissä istumapaikoilta jos irtomyynnistä ehdin sellaiset hankkimaan. Ensi kaudeksi ostan myös kausikortin, koska ymmärrän kyllä että tämä case on vielä täysin tuon vanhan, laaduttoman ja amatöörimäisen johtamisen seurausta. Uskon vahvasti, että toiminnan laatu myös toimiston puolella tulee paranemaan merkittävästi tulevaisuudessa. Toivottavasti vaan joukossa ei nyt ollut kovin paljoa kaltaisiani kohtalotovereita, jotka buumin myötä ovat innostuneet nyt sitouttamaan itsensä pidemmäksi ajaksi hallissa kävijäksi, mutta jotka ottavat tästä käsittämättömästä kohtelusta herneen nokkaan ja jättävät sen tulevankin kauden kausikortin hankkimatta.

Laitetaan vielä tarkennukseksi, että tästä kyseisestä casesta en missään nimessä syytä minua palvellutta henkilöä. Minun on helppo uskoa, että tälle yhdelle henkilölle oli tässä lippu/kausikorttisumassa kasautunut järjetön määrä töitä, joita kaikkia hän ei yksinkertaisesti millään ollut ehtinyt tekemään. Kyse on ennen kaikkea surkeasta johtamisesta ja toiminnan organisoinnista. Resursseja ei näköjään ole osattu kohdistaa oikeisiin asioihin eikä priorisoida uusia kausikorttiasiakkaita riittävän korkealle töiden tärkeysjärjestyksessä. Minään suurena ja äkillisenä yllätyksenä ei kai Ilveksen pudotuspelipaikka voinut loppukauden vireen perusteella tulla? Tai vaikka olisikin tullut niin asioihin pitää pystyä reagoimaan nopeasti silloin kun puhutaan näin tärkeistä perusasioista.

Odotan siis uusilta johtohenkilöiltä sitä, että kun vuoden päästä tilaan kausikortin kevään 2018 pudotuspeleihin, prosessi menee sujuvan kitkattomasti ja saan heti ensimmäisellä yrityksellä varmistettua itselleni hyvän istumapaikan kaikkiin otteluihin.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvä ja asiallinen teksti. Varmistan vaan, että olethan laittanut palautteen myös Ilvekselle suoraan?

Toimistolta jopa soitettiin lopulta eilen illalla. Olisi ollut tarjolla kausaripaikka hieman eri paikalle kuin toiveeni (ihan hyvälle paikalle kuitenkin). En tuohon enää nyt sitten tarttunut, kun tämänkin päivän peliin olin jo ehtinyt lipun ostamaan (eikä se tarjolla ollut paikka ollut tosiaan täysin mieleinen).

Puhelimessa kerroin pääpiirteittäin nämä samat asiat kuin eilen kirjoitin tänne. Soittanut henkilö (joka oli sama kuin toimistolla tiistaina) sanoi ymmärtävänsä täysin tuohtumukseni ja myönsi, että heillä on systeemissä vikaa kun kausikorttitilauslomake ei ole suorassa yhteydessä lippupalveluun ja varaa heti paikkaa. Lupasi välittää palautteen ylemmäksi. Sanoi puolustustukseksi, että "kun tässä oli vain 4 päivää aikaa pudotuspelipaikan varmistumisesta playoffien alkuun". Ei mene minulle oikein tuo selitys läpi. Kyllä tällaiset lipunmyyntiin ja playoff-kausikortteihin liittyvät asiat pitää olla suunniteltuna ja mietittynä jo hyvissä ajoin. Ihan varmasti homma menee pieleen jos asioita aletaan tosiaan miettimään vasta kun jatkopelit ovat varmistuneet. Kyllä jo etukäteen pitää olla suunniteltuna se miten playoff-kausarien tilaaminen ja paikan varmistaminen hoidetaan sitten jos se pudotuspelipaikka tulee.

Edelleenkin totean, etten kritisoi (ainakaan isosti) tätä minua palvellutta henkilöä. Hän hoiti asiaa varmastikin omien valtuuksiensa ja resurssiensa puitteissa. Ja otti palautteeni oikealla asenteella puhelimessa vastaan. Playoff-kausikorttien myynnin täydellinen epäonnistuminen uusille asiakkaille oli ennen kaikkea huonon johtamisen ja suunnittelun seurausta. Toivottavasti näin isoja epäonnistumisia ei enää tulevasta kaudesta alkaen tule tapahtumaan.
 

Seagull

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En oikein tiennyt mihin ketjuun kirjoittaisin tämän tarinani. Laitetaan nyt sitten vaikka tänne, koska toivomuslistaan voi lisätä nyt ainakin toimiston perustyön paremman johtamisen ja organisoinnin. Juttuja on tälläkin palstalla liikkunut jonkin verran siitä kuinka toimistolla ei ole viitsitty/osattu ottaa edes kaikkea tarjolla ollutta helppoa rahaa pois kuleksimasta. Nyt sain omakohtaisen kokemuksen tästä asiasta. Olkoon tämä tarina esimerkki Uudelle Ilvekselle siitä, miten asioita EI pidä hoitaa enää vuoden päästä.

Minulla ei ole vuosiin ollut kausikorttia, vaikka tälläkin kaudella sen suunnilleen 80% kotiotteluista olen käynyt katsomassa. Omistajamuutoksen ja Uuden Ilveksen varmistuttua päätin hankkia kausikortin pitkästä aikaa tulevalle kaudelle.

Lauantaina Ilves varmisti pudotuspelipaikkansa tälle keväälle ja sunnuntaina bongasin Ilveksen nettisivuilta mainoksen play-off –kausikorttien myynnin käynnistymisestä. Luin tarkkaan jutun ja siinä nimenomaan todettiin, että myös sellaiset henkilöt voivat tilata play-off –kausikortin täksi kevääksi, joilla ei ole ollut tämän kauden runkosarjaan kausaria. Kunhan vaan samalla sitoutuisi ostamaan myös ensi kaudeksi kausikortin. Päätin sitten extemporee tilata play-off –kausikortin keväälle, kun kerran olin jo päättänyt ensi kaudeksikin kausarin hankkia. Ajattelin, että play-off –kausikortin ostamalla saisin ainakin 100% varmuudella varmistettua paikkani pudotuspeliotteluihin. Erityisesti silmällä pitäen mahdollisia puolivälierien paikallisotteluja, joiden liput myytäisiin todennäköisesti salamavauhtia loppuun.

No, täytin Ilveksen nettisivujen tilauslomakkeen ja esitin paikkatoiveeni kausikortille. Maanantai-iltana, ennen lipunmyynnin käynnistymistä sähköpostiini tuli Ilvekseltä ilmoitus, että ”Olemme vastaanottaneet tilauksesi ja korttisi on aktivoitu voimaan playoff-otteluihimme. Voitte noutaa korttinne toimistolta.” Hieno juttu, asia kunnossa eikä minun tarvitsisi olla tiistaina puoliltapäivin kytiksellä metsästämässä lippua hyvälle paikalle, kun lipunmyynti käynnistyy.

Järjestin varta vasten hieman aikaisemman kotiinlähdön töistä, jotta ehdin tiistaina ennen neljää noutamaan playoff-korttini toimistolta. Jonkin aikaa jouduin siellä jonottelemaan vuoroa, mikä toki oli ymmärrettävää tällaisena runkosarjan ja pudotuspelien alun välisenä aikana buumin ollessa käynnissä. Hieman tosin ihmettelin sitä miksi lipunmyyntiasioita hoiti yksi ainoa henkilö, vaikka muutakin väkeä näytti toimistolla pyörivän ja asiakkaita riitti jonoksi asti.

Tähän asti elin siis joka tapauksessa auvoisen onnellisessa harhaluulossa, että homma on kunnossa ja minulle on hyvä istumapaikka varattuna Ilveksen kaikkiin kevään pudotuspeliotteluihin. Kun vihdoin pääsen tiskille, niin minulle kuitenkin kerrotaan, että ”ööö… en ole ehtinyt käsitellä vielä näitä UUSIEN kausikorttilaisten tilauksia eikä kausikorttiasi ole edes vielä tehty”! Toivomaani paikkaa ei ollut siis varattu ja itse asiassa koko toivomani katsomo (ja kaikki muutkin hyvät istumapaikat) oli jo myyty loppuun! Jonkin aikaa minua palvellut henkilö siinä sitten arpoi ja mietti, että ”mitäs nyt tehdään?”. Joku toinenkin toimiston henkilö käväisi siinä myös arpomassa, mutta häneltäkään ei mitään hyvää ratkaisua tullut asiaan. Lopulta minulle kerrottiin, että kuulemma paikkoja pitäisi vielä vapautua niiltä runkosarjan kausikorttilaisilta, jotka eivät ole ottaneet playoff-kausikorttia. Niistä saisin sitten oman paikkani. Toimiston henkilö otti minun puhelinnumeroni ja lupasi soittaa illan aikana minulle, kun hän ehtisi vihdoin käsittelemään näitä uusien kausikorttiasiakkaiden tilauksia.

Itselleni jäi niin epävarma ja pallo hukassa kuva toiminnasta, että kotimatkan ajan asiaa pohdittuani päätin tilata itselleni heti kotiin päästyäni varmuuden vuoksi seisomapaikkalipun, jotta voin edes varmistaa sen että ylipäätään pääsen katsomaan huomista Ilves-Ässät –trilleriä. Soittoa Ilveksen toimistolta ei minulle ole kuulunut vielä tähänkään hetkeen mennessä. Enkä usko, että sitä koskaan tuleekaan.

Tällä tavalla Ilveksen toimistolla siis kohdellaan henkilöitä, jotka ovat UUSINA ostamassa kausikorttia sekä kevään pudotuspeleihin että tulevalle kaudelle! Luulisi, että tällaiset asiakkaat olisivat prioriteeteissa aika korkealla ja varmistettaisiin, että ainakin tällaisille joko palaaville tai kokonaan uusille kausikorttiasiakkaille tulisi heti alusta saakka hyvä fiilis toiminnasta. Playoff-kausikortin idea (asiakkaan näkökulmasta) on mielestäni se, että sen avulla saa varmistettua hyvän istumapaikan kaikkiin pudotuspeliotteluihin. Nyt kausikortin uutena tilanneille ei kuitenkaan edes varattu paikkoja ennen lipunmyynnin käynnistämistä, vaan irtolippujen ostajat pääsivät hankkimaan parhaat paikat! Eikä asiaa edes hoideta loppuun lupauksesta huolimatta ja paikata tehtyä vahinkoa sen verran kuin mahdollista! Uskomattoman amatöörimäistä touhua!

Minun tapauksessani asiassa ei kovin suurta vahinkoa Ilvekselle tapahdu. Playoff-kausikortti jää nyt osaltani ostamatta, mutta käyn kyllä pelit katsomassa, huomenna seisomapaikalta ja mahdollisissa tulevissa peleissä istumapaikoilta jos irtomyynnistä ehdin sellaiset hankkimaan. Ensi kaudeksi ostan myös kausikortin, koska ymmärrän kyllä että tämä case on vielä täysin tuon vanhan, laaduttoman ja amatöörimäisen johtamisen seurausta. Uskon vahvasti, että toiminnan laatu myös toimiston puolella tulee paranemaan merkittävästi tulevaisuudessa. Toivottavasti vaan joukossa ei nyt ollut kovin paljoa kaltaisiani kohtalotovereita, jotka buumin myötä ovat innostuneet nyt sitouttamaan itsensä pidemmäksi ajaksi hallissa kävijäksi, mutta jotka ottavat tästä käsittämättömästä kohtelusta herneen nokkaan ja jättävät sen tulevankin kauden kausikortin hankkimatta.

Laitetaan vielä tarkennukseksi, että tästä kyseisestä casesta en missään nimessä syytä minua palvellutta henkilöä. Minun on helppo uskoa, että tälle yhdelle henkilölle oli tässä lippu/kausikorttisumassa kasautunut järjetön määrä töitä, joita kaikkia hän ei yksinkertaisesti millään ollut ehtinyt tekemään. Kyse on ennen kaikkea surkeasta johtamisesta ja toiminnan organisoinnista. Resursseja ei näköjään ole osattu kohdistaa oikeisiin asioihin eikä priorisoida uusia kausikorttiasiakkaita riittävän korkealle töiden tärkeysjärjestyksessä. Minään suurena ja äkillisenä yllätyksenä ei kai Ilveksen pudotuspelipaikka voinut loppukauden vireen perusteella tulla? Tai vaikka olisikin tullut niin asioihin pitää pystyä reagoimaan nopeasti silloin kun puhutaan näin tärkeistä perusasioista.

Odotan siis uusilta johtohenkilöiltä sitä, että kun vuoden päästä tilaan kausikortin kevään 2018 pudotuspeleihin, prosessi menee sujuvan kitkattomasti ja saan heti ensimmäisellä yrityksellä varmistettua itselleni hyvän istumapaikan kaikkiin otteluihin.

Tämä teksti on monelta osin kuin omasta kynästäni. Tosin noin paljon runkosarjamatseja en ole käynyt katsomassa.

Olin suurella todennäköisyydellä jonossa seuraavana, koska tapahtumien kulku edelläni meni juuri noin kuin kerroit. Menin tiskille ja sanoin, että minulla taitaa olla sama tilanne kuin edellisellä asiakkaalla, mutta niin ei ollutkaan. Itse olin tilannut po-kausarin edellispäivänä puhelimitse ja kaikki oli hoidettu valmiiksi. Eli ilmeisesti tämä nettilomaketilaus ei ollut ihan loppuun asti mietitty.

Nyt vaan toivotaan, että saisi käyttää kyseistä korttia vielä monta kertaa tänä keväänä.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minulle riittää, että pysyy liigassa ja saan käydä peleissä kannattamassa. En ole boikotoinut koskaan, ei tosin ole ollut kausariakaan, Pelit käydään katsomassa, kuin sopii ja niitä katsotaan missä sopii. Tätä on tehty n 35 vuotta, ja täten ajattelin homman jatkuvan.

Toiveena tietty omat kasvatit mutta kyllä Jerryn kaltaiset ukot kelpaa ulkomaalaisvahvistuksiksi, vaikka ukko hiukan poff-peleissä pettikin (ainakin minut). Lähettäiskö siitä, että suomalisilla pelaajilla murre on alueelta, kun tekkarissa äijää haastatellaan. Kivan kuulosta.
Tietysti joukkueen kasaaminen pitää tehdä taloudellisten ja kyvykkäiden pelaajien kobinaationa ja tällöin kotiin päin veto ei aina ole kovin fiksua. Eli odotan varmaan kohtuulista onnistumista joukkueen kokoamisessa? Ei taida sekään ihan mitätön toive olla?

Konkurssi-Peikko täytyy pitää hiljaisena ja työntää pikkuhiljaa kiven koloon (heh ;D)

En odota mitään angstia omaa jengiä vastaan keneltäkään kannttajalta tai entiseltä sellaiselta tai keneltäkään Ilves-mystikolta. Tappio kuuluu toisinaan urheiluun tai sirkushuveihin

Odotan, että koko muu Suomi lopettaa kisuttelun ja saa tuta uuden Ipan kynnet ja hampaat.

Lisäksi odotan fanikauppaan supermakeita ja erityisen kestäviä paitoja arkeen ja juhlaan. Maksakoon sitten enempi. Ilves nahkarotsi olisi keräily tavaraa hetken päästä.
 

Tori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@Mustanaamio :n tulevaisuuden odotukset omin myös omakseni, fiksua ajattelua mistä en löytänyt mitään mistä olisin eri mieltä. Siispä peukut @Mustanaamio -ajatuksille.

Pieniä vähäisiä lisukkeita ylläolevaan mulla olisi toiveissa.

Ilves on Tampereen suurseura. Musiikissa toivoisin sen tulevan esiin ja käytettäisiin Mansesterin Tampere Feat -kertosäkeitä promotoimaan Tamperetta pelien yhteyksissä. Nyt tuo Tampere-promo on kakkosjoukkueen varassa ja eihän se heidän fani-kansaan sillai uppoa kuin se toimisi Osasto41:n vetämänä meidän mukaansatuleville faneille. Tää tois tunnelmaa.

Hallipalveluihin mieluusti parannusta, Restelin pitäisi palvella pidempään ottelupäivinä (esim. 45min eteenpäin päätössummerista) ja ns. isoissa peleissä varautua henkilökuntalisäyksiin mahdollistamaan sujuvan palvelun erätauoilla.


No eipäs tässä muita lisäyksiä mieleen tulekkaan, asiat nähtävästi etenevät hyvin ...
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Itse odotan eri toten kannattajilta yhtenäisyyttä ja uuden alun tukemista. Ollaan alussa uudella tiellä pienellä kassalla ja muistetaan ettei Roomaakaan rakennettu päivässä.

Johdolta toivon täällä jo puhuttuakin avoimuutta ja suoraselkäistä toimintaa. Itseäni ainakin korpesti edellisessä johdossa kannattajien syyttely miltein huonoa menestystä myöten kaikesta.

Oma korsi on keossa. Ostin ensimmäisen oman Ilveksen kausikorttini tänään. Ensi kaudella nähdään hallissa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös