Mitä puuhaat, kun HIFK ei pelaa ?

  • 5 290
  • 23

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täällä on jo tullut monesti esille, kuinka piinaavaa on odottelu. Nyt odotetaan siis jopa finaalia. Tuli tässä mieleen tarkastella lähemmin, miten jengin aika kuluu, kun HIFK ei pelaa? Tarkoitan tässä eniten runkosarjan sisään tulevia taukoja, kuten maajoukkeen Tikutaku-turnaukset, joulutauot ja nyt sitten tämänhetkinen aika, sekä kesäaikaa. Pistetäänkö HIFK ja lätkä kokonaan narikkaan esimerkiksi kesäksi, vai tsekkaillaanko pelaajamarkkinoita ja harjoitusturnauksia?

Oma lätkäkauteni on ollut jo pidemmän aikaa vakiintunut sellaiseen kaavaan, että kesällä pidän oikeasti taukoa aiheesta HIFK / jääkiekko niin paljon kuin mahdollista. Yleensä olen valtaosan kesästä Espanjassa, joten se on helppoakin. Vaikka saitilla tuleekin reagoitua isosti tunteella, ei tämä homma ole mulle kuitenkaan niin haudanvakavaa, että teen sitä 24/7 -pohjalta. Okei, valmentajanvaihtojen yhteydessä, kuten tulevana kesänä, tulee seurattua hieman jopa kesän treenimatseja (ei livenä kuitenkaan) ja pelaajamarkkinoitakin. Samoin, jos on iso pelaajavonkale tiedossa. Näin viimeksi Villen diilin naulaamista odotellessa. Mutta en mä kauden ulkopuolella saa kuitenkaan aikaiseksi aitoa kiekkokiimaa, elän niin voimakkaasti itse matsien ympärillä. Siis matsien, joissa jaetaan pisteitä. Muistaisin myös niin, että Kanki signattiin aikanaan keskellä kesää ja olin hyvin iloinen härkätaistelijoiden maassa. Tai sitten se oli Järventie? Tyypillistä, että en kertakaikkiaan muista.

Liigan aikana olen aivan tuskatiloissa EHT-taukojen aikana. Puhumattakaan playoffeista, jolloin en kestä yhtäkään välipäivää. En mä kyllä runkosarjankaan aikana pidä ainoatakaan vapaapäivää, ei pysty. Kelailen nyt pleijarien aikaan HIFK:ta koko valveillaoloajan ja luultavasti myös unissani. Ihan sama miten playoffsarja menee ja onko sarjoja 1 kpl tai useampia. Tämä venttailu on perseestä ja mun puolestani koko show voitaisiin vetää peräkkäisinä päivinä. Täysin vastoin fysiikan lakeja, tiedän, mutta ei voi mitään. Kyllähän rundille lähtevä bändikin soittaa lähes joka päivä. Parin päivän tauko sinne tänne. No, jos näin tehtäisiin eli pelattaisiin tosi tiukalla aikataululla, olisin mitä todennäköisimmin ensimmäisenä valittamassa tappotahtia, loukkaantumisia ja pelien tasoa. Perkele, ei tosiaan voi syödä kakkua ja säästää sitä samanaikaisesti. Mitenkäs muilla menee silloin, kun HIFK ei pelaa? Katson itse ansainneeni pitkän kesätauon, sillä on tää HIFK kyllä niin saatanan kuluttava, ärsyttävä ja rakastettava joukkue!! Ei paljon poikkea avioliitosta tämä homma. Ei missään suhteessa. Joskus on rakastuttu ja menty kimppaan. Välillä on vaikeaa, mutta jotenkin tässä vaan roikutaan mukana, kun välillä on taas aivan helvetin nastaa. Sellainen merkittävä ero on kuitenkin, että vaimon voi vaihtaa ja kerran on tullut tehtyä tämäkin. Ei ole kivaa sekään. Mutta joukkueensa kanssa on ikuisessa liitossa. Ainoa rotsinkääntö, mitä on olemassa, on suosikkijoukkueen vaihto. Ja jos niin pystyy oikeasti tekemään, ei se originaalijengi mikään suosikki ole edes ollutkaan. Eikä tule olemaan se nykyinenkään. Suosikkijoukkue tarjoaa kuitenkin yhden edun avioliittoon verrattuna: kesällä ei pysty pitämään taukoa avioliitosta (en mä ainakaan), mutta HIFK:n ripustan kyllä mitään kipuja tuntematta kesäksi varastoon tuulettumaan.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Koko teksti

En gång IFK, Alltid IFK

Kesähän on parasta aikaa jääkiekolle. Aurinko paistaa ja naiset on kuumia. Yksi parhaimmista kiekkokokemuksista oli Marski Cup. 120 min lätkää, katsottiin varmaan 23min jääkiekkoa, muuten aurinkoisella terassilla Veikon kanssa bissellä. Näin sen jääkiekon kuuluu toimia. LÄTKÄ KESÄLAJIKSI!!!

Siis tää on ihan helvettiä. Jokerit-sarjan jälkeen oli takki oikeesti tyhjä. Lukko-peliin tullessa, ei tuntunut miltään, NYT TUNTUU! IFK pelaa finuissa. Mutta onhan tää kun joulua odottais, tai olet äijä reissulta tulossa kotiin ja vaimoke odottaa.

Kyllä kesälläkin tulee seurattua lähes päivittäin, milloin julkaistaan kovia IFK-soppareita lisää. Tälläkin saitilla on kyllä kesäisin pirun hiljaista, tylsää luettavaa. 24/7 ja 365 d.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä. Mäkin pidän taukoa kesällä, ja käyn vain pari kertaa päivässä tsekkaamassa huhut ja siirrot. Paitsi jos olen lomalla matkoilla, ja pääsen vain kerran viikossa. Loppuviikosta yleensä on jo aika paha tärinä päällä...

Kyllähän se vakavasti ottaen on välillä vähän huolestuttavaa, kuinka paljon elämä pyörii yhden lätkäjengin ympärillä. Mutta on aina lohduttavaa tietää, että on meitä muitakin. Suosittelenkin kaikille ja kaikkien puolisoille Nick Hornbyn kirjaa "Hornankattila", se toivottavasti auttaa ymmärtämään...

P.S. Onhan se mukavaa, että tämä välillä antaakin jotain, kuten tänä keväänä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eihän tosta lajista kokonaan irti pääse kesälläkään, ja pelaajaliikenteitä yms. seurataan aina. Mutta kyllähän se on pakko sanoa, että nuo IFK:n konttaukset keväisin ovat aika vahvasti vaikuttaneet motivaatioon heikentävästi, ja mitään ylimääräistä ei ole huvittanut ajatella. Nyt on niiiiiiiiiin paljon parempi fiilis kiekkoon IFK:n menestyksen takia, että voi olla, että jopa douppi kiinnostuu pitkästä aikaa mm-kisoista. Fogelit sjungaa ja gimmat joraa... ja sillee :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Roikun täällä. Elämä menee ohitse, kun pitää täällä vahdata, missä mennään. Olen jopa niin epätoivoinen, että vierailen ajoittain muiden jengien osioissa. Tarvitsen apua. Olen pahasti koukussa IFK:hon ja sitä kautta tähänkin palstaan.

Odotan kauhulla kesää, kun täälläkään ei tapahdu mitään. Pitääkö mun todella keskustella ihan oikeiden ihmisten kanssa? Asioista, jotka on mulle ihassama. Miksei ketään kiinnosta, että SM-Liiga alkaa vihdoin taas sadan päivän päästä? Miksei ketään kiinnosta, että skedellä on elämänsä parhaat kesätreenit takana?

Ystäväni sanoi yksi päivä mulle, että hän ei olisi ikinä uskonut, että Narri-fanin jälkeläisenä hän olisi joskus tilanteessa, missä Helsingin IFK:n ottelut vaikuttavat hänen elämäänsä vähimmässäkään määrin. Kysymykseen, voinko ottaa hänen lapsensa pariksi tunniksi tarhapäivän jälkeen meille leikkimään, olen viime aikoina antanut vastaukseksi "Joo, jos IFK:lla ei ole peliä. Se onko sitä peliä, selviää seuraavien päivien aikana.". Tai "Ei, mä meen peliin".

Että näin. Kai mäkin olen Kojoa lainatakseni hoki-idiootti. Tällä viikollakin olen katsonut useamman IFK:n pelin... Säälittävää!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olin ennen myös kesäaddikti, mutta tein tietoisen irtioton. Se otti pari vuotta ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Uskon, että HIFK ei voi olla pettynyt ratkaisuuni. En käy kesällä vieraissa. Lätkäjengit pistetään kaikki naftaliiniin. Syksyllä tulen intoa täynnä uuteen kauteen. Ennen muinoin olin jo valmiiksi väsynyt syksylläkin. Kesällähän Jatkoajassa oli Itkumuuri. Paikka, jossa todettiin, että meille ei tule ketään ja kaikille muille tulee huikeita hankintoja. Jos menestyminen jatkuu, saattaa meikäläinenkin vetristyä jopa kesähengailuun täällä. Olen kuitenkin vähintään kerran kesässä HIFK:n kanssa tekemisissä jonkun duunijutun kautta ja esim. golkentillä näkee väkisinkin kiekkoilijoita ihan kaikista seuroista. Jos tällainen osuu kohdalle, on aivan mahdotonta välttää kiekkokeskustelua. Mutta kesällä mulla ei ole koko ajan kauhea huoli sarjatilanteesta ja se helpottaa olotilaa.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesätauko...

Minulla on 'kesätauko', joka kestää HIFK:n viimeisestä pelistä keväällä HIFK:n seuraavan kauden 1. sm-liigaotteluun. En juurikaan seuraa, mitä kesällä tapahtuu tai kuka pelaa ja miten 'jossakin pitsiturnauksessa' tms. elokuussa. Tauon käytän lähinnä harrasteajoneuvoni (vanha mp) rassaamiseen, joskus sillä pääsee ajamaankin... :-).
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Suosittelenkin kaikille ja kaikkien puolisoille Nick Hornbyn kirjaa "Hornankattila"

Tätä teosta suosittelen ehdottomasti. Myös elokuvana loistava (siis se englantilainen alkuperäinen versio, ei se jenkkileffa missä Drew Barrymore tsiigailee baseballia, yök)
Myös kesäiseksi IFK- henkiseksi ohjelmaksi suosittelen lämpimästi IFKn futismatseja Brahiksella. Siellä käy kosolti tuttuja Jäähallista, joiden kanssa on mukava matsin jälkeen piipahtaa Kallion kesäisillä terasseilla.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Jotenkin olen samaanaikaan kateellinen ja helpottunut kun en ikinä ole löytänyt itselleni seuraa jota "fanittaa" koko sydämmestä. Tappara on ollut suosikkijoukkue pikkupojasta asti, mutta mitään suurta tunteenpurkausta ei menestys tai menestymättömyys saa aikaan.

Toisaalta olen urheilun suurkuluttaja ja seuraan lähestulkoon kaikkea urheilua ja aina kyllä löydän suosikin jota kannustaa, mutta koskaan ei ole mitään suurta sidettä mihinkään joukkueeseen/urheilijaan kuten avausviestin kirjoittajalla.

Suomen maajoukkueet on asia erikseen ja kisojen aikana tulee aikapaljon kelattua joukkueen pelejä ja mahdollisia kokoonpanoja+ vastustajia.

Meni vähän aiheen ohi, mutta menköön.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Tätä teosta suosittelen ehdottomasti. Myös elokuvana loistava (siis se englantilainen alkuperäinen versio, ei se jenkkileffa missä Drew Barrymore tsiigailee baseballia, yök)
Myös kesäiseksi IFK- henkiseksi ohjelmaksi suosittelen lämpimästi IFKn futismatseja Brahiksella. Siellä käy kosolti tuttuja Jäähallista, joiden kanssa on mukava matsin jälkeen piipahtaa Kallion kesäisillä terasseilla.

Jep ja futis- HIFK:ssa on parasta vielä se että se on rehtiä urheilua ilman bisnestä. Lämmin kesäpäivä ja futis on aika hyvä setti. Mutta ketjun aiheeseen sen verran, että kyllähän HIFK täyttää kalenteria varsin hyvin. Pelit Nordiksella, tv:stä ja sitten jatkoajat ja sieltä aina uusimmat tiedot. Mutta muuten olen löytänyt sopivan tasapainon HIFK:lle ja muulle elämälle. Lätkääkin on mukavampi seurata, kun osaa asennoitua oikein ja ja on elämässä vähän muutakin sisältöä. Kiva lämmin kesä ilman HIFK.ia niin sittenhän jo alkaa odottelemaan kauden avausta. Pleijarit vedän tiukalla sykkeellä ja vaikea ajatella mitään muuta. Pleijareiden jälkeen tulee kumminkin MM-höntsät ja kevät joka muutenkin sitten vie ajatukset ihan muualle.

Minähän olen myös kova futismies, mutta on ollut pakko jättäytya siitä pois. Tai ainakin lähes minimoida.On vain pakko jättää jalkapallo pienempään rooliin, ettei joka illalle ole jotain jengiä minkä puolesta pitää stressata ja fanittaa yleensäkin. Jääkiekko HIFK on nykyään ainoa seura minkä tekemisillä on kunnolla väliä. Muuten elämä menisi liikaa fanikuvioiden ympärille ja siitä kärsii muukin elämä. Ja lätkässä on hyvä kierto, kun kesä on täysin vapaa. Mutta enköhän minä kesälläkin täällä ole rakentamassa fantasyketjuja :).
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ystäväni sanoi yksi päivä mulle, että hän ei olisi ikinä uskonut, että Narri-fanin jälkeläisenä hän olisi joskus tilanteessa,

Miten ystävä ja narri voivat olla samassa lauseessa? ;)

Myös kesäiseksi IFK- henkiseksi ohjelmaksi suosittelen lämpimästi IFKn futismatseja Brahiksella. Siellä käy kosolti tuttuja Jäähallista, joiden kanssa on mukava matsin jälkeen piipahtaa Kallion kesäisillä terasseilla.

Tuo on loisto harrastus ja voi nimenomaan tehdä noita Brewerin mainitsemia asioita, mutta kannattaa kotona käydä keskustelu:
"Monelta tuut??"
"Menee..."
 

scholl

Jäsen
Mä en edes talvella seuraa hirveästi lätkää, vaan enemmän futista. On mulla kyllä Urho Total, joten IFK:n pelejä katson aika paljon, muiden joukkueiden tai maajoukkueen pelejä en ollenkaan. Tosin jos on oma juoksutreeni esim. samaan aikaan niin voi jäädä ihan hyvin peli näkemättä. Hallilla käyn tosi harvoin, sillä jos kävisin joka pelissä niin IFK ei koskaan rakentaisi uutta hallia. Kun boikotoin ulkkarikiintiötä ja kirjoitin asiasta niin sääntö muuttui. Samaa odotellaan tässäkin eli uutta hallia! Sen jälkeen voin käydä joka pelissä, missä huvittaa käydä, mutta miksikään elinkautispotilaaksi en suostu ryhtymään. Vaikka olisi kausikortti niin kävisin vain silloin kuin se minulle sopii.

Jos lätkäsarja ei ole käynnissä niin kyllä se aika sujuu kuten varmaan muillakin. Tienaan rahaa, tuhlaan rahaa, sivistän itseäni, moottoripyöräilen/autoilen/veneilen, reissaan, treenaan hullun lailla juoksua, hiihtoa ja muita lajeja, joskus käyn dokaamassa tai muuten illalla ulkona tai sitten vain hengaan himassa telkkari ja tietokone auki. Ikinä ei ole sellainen tunne ollut, että olisi kaivannut lätkäsarjaa. Jos se on kehissä niin hyvä, jos ei niin en murehdi, vaan teen jotain muuta.
 

scholl

Jäsen
Miten ystävä ja narri voivat olla samassa lauseessa? ;)

Sekin, mutta enemmän minua ihmetyttää, miten IFK ja Kallio tai IFK ja kalliolaiset terassit voivat olla samassa lauseessa. Pyhäinhäväistys. Töölö ja IFK kyllä, Kallio ja Jokerit kyllä tai Kallio ja SDP/SKP kyllä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tätä teosta suosittelen ehdottomasti. Myös elokuvana loistava (siis se englantilainen alkuperäinen versio, ei se jenkkileffa missä Drew Barrymore tsiigailee baseballia, yök)
Myös kesäiseksi IFK- henkiseksi ohjelmaksi suosittelen lämpimästi IFKn futismatseja Brahiksella. Siellä käy kosolti tuttuja Jäähallista, joiden kanssa on mukava matsin jälkeen piipahtaa Kallion kesäisillä terasseilla.

Veli Brewer. Se baseball-seura, josta DB-jenkkiversio-elokuva kertoo, on Boston Red Sox, jonka omistaa John W Henry, kuten myös FC Liverpoolin, rispektiä. Henry nosti Red Soxit baseball-mestariksi, vaikka seuran päällä oli "curse of the bambino" 1918-2004, koska seura myi Babe Ruthin 1918 New York Yankees-seuralle.
Curse of the Bambino - Wikipedia, the free encyclopedia
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ystävä ja narri voivat olla samassa lauseessa? ;)

Siis, kysytkö SÄ tätä nyt ihan tosissasi ;)?

Korostan, että kyseinen ystävä ei siis itse ole Narri-fani, vaan hänen sukulaisensa ovat sinne päin kallellaan, eli kieroon kasvaneita. Tätä ystäväähän ei voisi vähempää kiekko kiinnostaa. Mutta epätoivoisuudessaan ihmiset sitten vaipuvat niin alas, että ystävystyvät kaltaiseni ressukan kanssa ja tarvitsevat vieläpä joskus palveluksia :D.

Futiksen puolella mä olen kasvanut kannattamaan Klubia. Toisaalta mua ei edes koko laji kauheasti kiinnosta. Yhden tietyn pelin olen "luvannut" eräälle oliolle meneväni katsomaan ensi syksynä. Ja menenkin, jos aikataulut millään antaa periksi. Mutten ota mitään stressiä. Ja IFK menee edelle, jos jotain tapahtuu samaan aikaan.

Mielenterveyden, avio-onnen ja lastenkin takia on ihan terveellistä ottaa vähän happea kesällä fanittamisesta. Kyllä mä niin naimisissa olen HIFK:n kanssa kauden aikana, että on vain oikeus ja kohtuus, että palaan nyrkin ja hellan väliin kesäksi :).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aiheen tiimoilta:

Perhe istuu ruokapöydässä ja 18-vuotias poika pyytää ujosti puheenvuoroa:
-Nyt mun on pakko tulla ulos kaapista, en kestä tätä tilannetta enää. Tykkään pojista ja aion mennä naimisiin naapurin Karin kanssa!
Poika istuu ja seuraa hetken hiljaisuus. Sitten perheen isä nousee ylös pää punaisena hakaten nyrkkiä pöytään:
-SÄ ET JUMALAUTA MENE MISSÄÄN TAPAUKSESSA NAIMISIIN NAAPURIN KARIN KANSSA!!!!!!
-Mutta me rakastetaan toisiamme ja tämä on nykyaikaa...
-VITUT MÄ SIITÄ VÄLITÄN. SE EI KÄY SIKSI, ETTÄ KARI ON JOKERIFANI!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Aamulla ekana Jatkoajan HIFK-osio auki ja lukemaan mitä mieltä pitää olla HIFK:n nykytilanteesta. Loppupäivä meneekin sitten F5:lla refreshiä painaessa. Kesällä tosin pitää laittaa verhot ikkunan eteen ettei auringon valo haittaa HIFK-osion lukemista.

-Tinke-80
 

R.O.C.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran näinkin päin

Se vuosiloma on vähän suhteellinen käsite. Johtuneeko ilmastonmuutoksesta? Kenelläkään Meistä ei ole tänä keväänä kiire.Ainakin Pääsiäinen on tosi myöhään. Hyvä näin. Usein, ja liian usein, olemme katselleet rantapalloja jo näinä aikoina tai aikaisemmin. Jos ei mene neljässsä, menköön pidemmän kaavan kautta. Tärkeintä on , että menee, kuten toivotaan. Tämä kevät jää mieleen. Vai mitä?
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mitäpä puuhailen, no onhan niitä muitakin lajeja ja muitakin sarjoja (jalkapallo, NHL, salibandy, KHL). Tai sitten vain lasken tunteja ja minuutteja seuraavan taiston alkuun.

Alle vuorokausi enään; 21 tuntia ja 13 minuuttia!! ;)
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kun IFK ei pelaa, soitan niille ystäville ja kavereille, jotka olen tehokkaasti jättänyt paitsioon edellisen puolen vuoden ajan ilmoittamalla, että "ei pääse eikä kerkiä, kun on peli, katsotaan parin kuukauden päästä maaottelutauolla". Jännitän, moniko enää vastaa puhelimeen. Muutama joskus erehtyy, ja saan ylipuhuttua jonkun hyväsydämisen ja armoon uskovan seurakseni terassille.

Lisäksi istun himassa lukemassa kiekkoaiheisia juoruja ja laskemassa sekunteja kauden alkuun. Ensimmäiset ja viimeiset nelisen viikkoa ovat aina rankimmat.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Silloin kun en pelasta maailmaa, pakenen todellisuutta ajattelemalla IFK:ta. Siinä mielessä kysymys on väärinpäin aseteltu :P Kuten pari edellistäkin kirjottajaa totesi, kyllä täällä jatkiksessa on tullut vietettyä aivan liikaa aikaa. Oon kavereille koko kauden toitottanu ettei väliä tuleeko mestaruus vai tiputaanko ekalla kierroksella, tätä jatkiksen seuraamista ja IFK:n kautta elämistä on rajotettava. En gång IFK - Alltid IFK, tietenki, mutta ajankäytön resursseja pitää ohjata paremmin, eikä preferoida jatkoajan f5-rämpytystä jonkun ihmiskuntaa/ympäristöään hyödyttävän edelle. Silloin kun IFK ei pelaa, koitan siis kaikessa tekemisessäni edistää ihmisten hereillä oloa tähän kaikkeen systeemin bugisuuteen, ja saada heitä miettimään itse parempia ratkaisuja ihmiskunnan ongelmille eikä vaan luovuttaa ja suostua kilpailemaan verisesti veljiään vastaan, koska "ei asioille kuitenkaan mitään voi". Emme me ole niin ahneita kuin mihin tämä systeemi meidät pakottaa.

Futiksen puolella mä olen kasvanut kannattamaan Klubia. Toisaalta mua ei edes koko laji kauheasti kiinnosta.

Mielenterveyden, avio-onnen ja lastenkin takia on ihan terveellistä ottaa vähän happea kesällä fanittamisesta. Kyllä mä niin naimisissa olen HIFK:n kanssa kauden aikana, että on vain oikeus ja kohtuus, että palaan nyrkin ja hellan väliin kesäksi :).

Fanituksesta on hyvä pitää taukoa, mutta mä luulen että on parempi pitää yhden pitkän kesäloman sijaan lyhyempiä lomia useammin. Mäki kasvoin kannattamaan Klubia, pelasinkin siellä muutaman vuoden.. Mutta veljenpoikani ja broidini on saanu mut kyllä viime vuosina kannattamaan siinäkin lajissa HIFK:ta, kävin jopa kattomassa viime kesänä kaksi suurinta peliä: Lahden synttärireissun sekä pelin, jossa IFK nousi ykköseen. Hienoja pelejä katsomossa. Eli vaikkei laji kiinnosta lähelläkään niin paljon kuin lätkä, on fiilis katsomossa aika jees lisä kesäpäivään. Suosittelen :)

Sekin, mutta enemmän minua ihmetyttää, miten IFK ja Kallio tai IFK ja kalliolaiset terassit voivat olla samassa lauseessa. Pyhäinhäväistys. Töölö ja IFK kyllä, Kallio ja Jokerit kyllä tai Kallio ja SDP/SKP kyllä.

Bragu on Kalliossa. Bollis, Väiski ja Nordis on toki Tölikan puolella, mutta et sä ainakaan voi väittää että IFK on jotenkin Töölöläinen ja Jokerit (Töölön Vesa) Kalliolainen. Sulla tuntuu vaan olevan jotenkin ylimitoitetun suuresti nää elitistiset ja kapitalistiset arvot samaistuneena sun egoon, ja sulla on tiettyjä (tuosta näkökulmastasi katsottuna) negatiivisia mielikuvia Kalliosta. Mutta Kalliossa on hyvää väkeä, Kallio on aito. Kallio on rehellinen. Siellä asuu kohtuukäyttäjiä, ongelmakäyttäjiä ja kieltäytyjiä, oli sitten kyseessä holi, mari, veljeskansan tyttäret tai kirkon satuhahmot. Mutta ne asuu kaikki ihan sulassa sovussa eikä siellä oo väkivaltaa yhtään enemmän ku Töölössäs tai varsinkaan keskustassa. Ja siellä on paljon hyvää. On paljon erilaisuutta. On paljon valikoimaa. Niin baarien, kauppojen kuin palveluiden osalta. Ihmisten osalta. On suvaitsevaisuutta, niin uskontoja kuin seksityöläisiä kohtaan. Niin kolmattakymmenettä vuotta samassa baarissa notkuneelle kuin UFF-kuteissa kulkevalle punasilmäiselle hymyilevälle nuoriparillekin. Kun miettii miten paljon diversiteettiä Kalliossa on, tajuaa että se on oikeastaan perkeleen hienoa miten vähän väkivaltaa siellä esiintyy! Ja eiks rauhallinen alue ja kunnolliset kansalaiset oo sinunkin mieleen? Älä siis dissaa mun Kalliota, se on <3

T. Nimimerkki "Barona on lähempänä ku Nordis" Otaniemen lähimetsistä :P (Mutta kuutisen vuotta on tullut kuitenki Kalliossa asuttua..)
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väiski on Kalliossa...

Höpöhöpö. Väiski eli Väinämöisen kenttä sijaitsee mistä tahansa ilmansuunnasta katsottuna Töölössä. Tarkemmin sanottuna Väinämöisenkadulla, Etu-Töölössä. Hietaniemen hautausmaa on Stadista katsottuna vasemmalla, Hietsun ranta edessä ja oikealle puolelle jää mm. Hesperian sairaala. Pretty much in Toeoeloe.

Faktat kuntoon :)!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös