Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 243 271
  • 1 549

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Tällä hetkellä PUBG Battlegroundsia on tullut pelailtua. Ihan kiva peli silloin kun tiimi on toimiva ja et kuole heti ekan minuutin aikana. Peli on ilmainen avoimen maailman peli jossa on karttoja ja sotimalla pitää selvitä olemaan viimeinen 1-4 elossa oleva. Koukuttava peli,mutta välillä melkosta ripulia juuri tuon nopean kuolemisen takia.
Mitä tulee DayZ:taan niin oon meinannu sen hankkia,mutta on jäänyt hankkimatta. Pari kaveria sitä pelaa, mutta ovat sanoneet sitä,että kun mitä enemmän saat kerättyä kaikkea härpäkettä niin siinä tulee sit oltua niin varovainen ettei vaan kuole koska sitten kaikki alkaa taas alusta. Peli on tosiaan yllättävän suosittu edelleen vaikka on vanha peli.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Päätin ostaa tarjouksesta (14,99€) Hasbro Family fun pack-kokoelman jossa on mm. kaksi Ubisoftin tekemää Risk-lautapeliä ja Monopoly plus. Lisäksi Arkanoid eternal battle tarttui alelaarista joten hieman rauhallisempaa pelailua luvassa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En vielä pelaa, mutta tilasin just DayZ. Aika vanha peli jo, mutta kiinnostaa tollanen avoimen maailman haahuilu. En ole montaa videota pelistä katsonut, että ei paljoa tietoa siitä. Tarkoitus serkun kanssa etsiä toisemme ja alkaa tiiminä pelaamaan. Onko joku pelaillut?
Pc:llä tulee pelattua silloin tällöin.

Nykyään enemmän tulee kokeiltua erillaisia modattuja servuja ja eri mappeja.
Ihan hauskaa aina välillä koittaa selviytyä, kunhan ei ole liian hc-serveri. Sellaisissa meinaa välillä hermo mennä, kun kaikki on jäässä ja Zombiet hakkaa hengiltä muutamassa sekunnissa.

Yksin ei kyllä jaksaisi pelata, vaan täytyy olla ainakin yksi kaveri mukana.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Pc:llä tulee pelattua silloin tällöin.

Nykyään enemmän tulee kokeiltua erillaisia modattuja servuja ja eri mappeja.
Ihan hauskaa aina välillä koittaa selviytyä, kunhan ei ole liian hc-serveri. Sellaisissa meinaa välillä hermo mennä, kun kaikki on jäässä ja Zombiet hakkaa hengiltä muutamassa sekunnissa.

Yksin ei kyllä jaksaisi pelata, vaan täytyy olla ainakin yksi kaveri mukana.
Niin juu, PS5 itsellä alustana. Ei hajua millaista pelaaminen on. Toivottavasti pääsisi vähän rauhassa seikkailemaankin.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Spoilaamatta liikaa: tämä liittyy hyvin vahvasti ensimmäiseen Final Fantasyyn, eli jos ei vielä läpäisynkään jälkeen juoni aukea kannattaa lukea ykkösen tarina jostain (tai miksei pelatakin kun on taas mahdollista).

Peli pelattu läpi. En itsekään tuota juonta sen kummemin spoilaa, kyllähän se siinä lopussa aukeni. Vähän vinkkejäkin oli tullut jo lopun lähentyessä :D

Yleisesti vähän kaksijakoinen peli. Tykkäsin kyllä ja oli kivaa pelata se n. 25h, mutta onkohan tuota viimeistelty/testattu yhtään? Ihan käsittämätöntä tosiaan nykypäivänä että välinäytökset pätkii ja muita markan ongelmia aikalailla.

Viimeistelemällä se "kunnolla" olisi voineet saada todella hyvän pelin.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
En vielä pelaa, mutta tilasin just DayZ. Aika vanha peli jo, mutta kiinnostaa tollanen avoimen maailman haahuilu. En ole montaa videota pelistä katsonut, että ei paljoa tietoa siitä. Tarkoitus serkun kanssa etsiä toisemme ja alkaa tiiminä pelaamaan. Onko joku pelaillut?

Täysin koukussa viimeisen kuukauden päivät sen jälkeen kun Dayz:n vihdoin asensin..
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä nyt tein sen virheen ja hommasin Dwarf Fortressin. Ja onhan tuo aikamoinen autismi-simulaattori. Mutta joku siinä kyllä kiehtoo… tarkemmin ajatuksia kun enemmän tunteja alla.

Ja joo. Onhan se. Nyt kolmas linnoitus menossa kun yhdessä kaikki kuolivat janoon ja toisen hukutin vahingossa. Sattuuhan näitä.

Onhan tämä monimutkainen ja systeemejä aivan helvetisti, mutta toista samanlaista peliä ei ole tullut vastaan. Paljon on asioita mitkä pitää itse opetella, mutta kannattaa vain avoimin mielin mennä eteenpäin ja ottaa asenteeksi se että kaikki kuolee lopulta.

10/10, mestariteos.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Täysin koukussa viimeisen kuukauden päivät sen jälkeen kun Dayz:n vihdoin asensin..
Vahva sama tähän. Aivan järkyttävän koukuttava peli kaikkine bugeineenkin. Löytyisikö täältä jopa peliseuraa? Yhden kerran on suomalainen pelaaja tullut vastaan, mutta se oli joku todella rasittava nuori jantteri, josta en päässyt millään eroon. Aiheutti aivan liikaa huomiota käytöksellään, joten en nähnyt muuta ratkaisua hoitaa tilanne kuin ampua tätä haulikolla niskaan kesken ruoanlaiton.

Muuten olen ihan luotettava selviytyjäkumppani.

Edit: PC:llä pelaan, jos joku haluaa mukaan karkeloihin!
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Täysin koukussa viimeisen kuukauden päivät sen jälkeen kun Dayz:n vihdoin asensin..
Noniin, itsellekin peli tuli eilen ja pari pelisessiota takana. Hankala on, mutta todellakin kiinnostava ja koukuttavakin varmasti. Toivon toki, että alkais kehitystä tulemaan jossain kohtaa, pian! Serkun kanssa koitettiin toisiamme löytää, tuloksetta.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Noniin, itsellekin peli tuli eilen ja pari pelisessiota takana. Hankala on, mutta todellakin kiinnostava ja koukuttavakin varmasti. Toivon toki, että alkais kehitystä tulemaan jossain kohtaa, pian! Serkun kanssa koitettiin toisiamme löytää, tuloksetta.

Kokeilin DayZia boksilla ja totesin liian hankalaksi padilla pelattavaksi. Selviytyminen ja basenrakennus kiinnostelisi mutta random murhailu ei niinkään. Inventaarion lisäksi ärsytti että jos ei syö kerran vartissa kuolee nälkään. Striimaajia olen seurannut, SourSweet, Nezar, RunningManZ jne. Ihan hauskoja seurattavia.

Boksilla pelailen lähinnä ESOa, Cyberpunkia ja RDR2 tarinaa, välillä erät Rocket leagueta.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
DayZ:ssa tuo pelaamisen oppimiskäyrä on melkoinen. Alussa kaikki tuntui aivan helvetin hankalalta, vaikka pelasi helpompien asetusten servereillä. Silti ei meinannut ruokaa löytää mistään. ~50 tunnin jälkeen HC-servuillakin alkoi jo perusedellytykset pysyä kunnossa. Tälleen 150 tunnin kohdalla ongelmaa mulla on eniten ruumiinlämmön ylläpidon kannalta, varsinkin jos pelaa kylmiä mappeja. Perseestä, jos joutuu tulta tekemään alueilla, missä liikkuu paljon muitakin pelaajia, kun yksin pelatessa ei ole minkäänlaista tukea mahdollisia kusinaamojen hyökkäyksiä vastaan.

Ja edelleen riittää todella paljon opittavaa. Lähes jokainen tulitaistelu päättyy omaan kuolemaani, ellen kerkeä pinkoa karkuun tai pääse kunnolla yllättämään vihulaista. Itse kun vielä mieluiten pelaan niin, että koetan mieluummin ottaa puhekontaktin muihin ihmispelaajiin kuin alan suoraan kaivamaan aseita esiin, niin yhdeksän kertaa kymmenestä ensimmäisen "hellon" jälkeen alkaa jo tulla kutia vastapalloon.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
TheRunningManzin,SourSweetin ja samoissa streameissa pyörineiden kautta tästä kiinnosti, mutta tosiaan yli puoli vuotta kesti ennen kuin sain aikaiseksi yrittää itse pelailua. Ensimmäinen tällainen online-peli mitä on ylipäätään tullut pelattua.

Tunteja täytyy olla jo päälle 100, alkuun tuli opeteltua kyllä koko lailla kaikki mahdolliset tavat kuolla... ihan omilla hölmöilyillä tai sitten tuo samainen Bobin mainitsema "Hello!" johon oikea vastaus näytti olevan lähes poikkeuksetta haulikko. Olen pelaillut toistaiseksi pelkästään yhtä karttaa, ja serverillä joka on pahimmillaankin 75% täynnä, normaalista 50% tai alle... ja pääasiassa vältellyt pahimpia mestoja tutustuen karttaan. Ne kerrat kun olen lentokentille ja niiden armeija-alueille mennyt, tai suunnannut laukausten perään niin kyyti on ollut kylmää... typeriä päätöksiä, aivan liian varomatonta juoksentelua ja se jatkuvasti vastaan tuleva paniikissa väärää nappia ja aseen sijaan käteen ilmestyy kirves tms juuri kun pitäisi vastata tuleen....

Voisi olla ehkä hyvä idea viettää tovi jollain deadmatch serverillä, ettei olisi aina kalsarit ruskeina ja sydän kurkussa siinä kohtaa kun joku yllättäen ilmestyy pahat mielessä vastaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Nimimerkki SYL tuoreessa DayZ-striimissä (Lighthouse) oli duo ilmiselviä suomalaisia. Rallienglannista päätellen Mäkisen Tommi ja Win95man.

Lisään vielä että kyse aksentista, ei sisällöstä. Ei se oma sönkötyskään päätä huimaa, mutta hauskaa miten sen kuulee heti.
 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eilen pelasin tunnin Final Fantasy VII Rebirthin demoa PS 5 :lla. Nättiähän tuo on ja taistelumekaniikka toimii ensimmäisen osan tapaan erinomaisesti. Tuo pianon soitto-minipeli ei itseltäni sujunut lainkaan, mutta ihan kiva lisä peliin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Alkuvuosi on mennyt vuoropohjaisten roolipelien parissa (kaikissa näistä alustana PS5, sikäli kun sillä on väliä). Ensiksi tuli läpikäytyä Baldur's Gate 3 "The Dark Urge"-taustatarinalla - pelistä on sanottu jo riittävästi, mutta lähinnä, jos tykkäsit niin suosittelen kokeilemaan tuota versiota tarinasta. Tulet yllättymään.

Mutta siinä missä BG3 vei lähes kaikki varsinaiset GOTY-palkinnot viime vuonna, Sea of Stars teki pitkälti saman indiepeleille. Tuo tuli vaiheessa PS+:n kautta, ei tullut silloin pelattua, joten nyt kokeilin. Tykkäsin, paljonkin. Kyseessä on JRPG-pastissi sekä hyvässä että pahassa. Grafiikat on kunnolla pikselöity ja ääninäyttelyä ei ole (nakutuksen volumea saa säädettyä asetuksista, suosittelen mielenterveyden säilyttämiseksi). Tappelu on vuoropohjaista pienellä twistillä, sekä hyökkäyksessä että puolustuksessa voi yrittää painaa nappia oikeassa kohdassa että menee paremmin. Joillain abilityillä saa myös lisää tehoa kun naputtaa oikein. Ei hirveän iso muutos, mutta ihan tervetullut. Peli on isometrinen ja tarinan (joka on kieltämättä aika diibadaabaa) myötä tulee uusia tapoja liikkua/vaikuttaa ympäristöön, vähän tyyliin OG Zeldat. Kaksi asiaa pitää nostaa esille. Ensiksi, kentät on juuri sopivan pituisia, voi yrittää etsiä lisäaarteita sen verran kuin jaksaa ja sitten siirrytään uuteen ympäristöön. Se kuuluisa "pacing" on oikein mainio. Ja soundtrackille erityismaininta. Toki on muutama teema jotka kantaa pelin läpi, mutta uusia biisejä tulee liukuhihnalta, täysin eri genreistä. Kaikki toimii. Kudos.

Sitten toki tuli Like a Dragon: (ent. Yakuza) Infinite Wealth. Tämä on vähän ristiriitainen. Osin tykkäsin tosi paljon, Yakuzamaista hulluutta on tottakai tarjolla. Tappelumekaniikassa pelkän klassisen JRPG:n sijaan väliä on myös sekä asemoinnilla että painaa nappia oikeassa kohdassa hyökkäyksen/torjunnan kohdalla, kuten yllä. Mutta se ei omasta mielestä toimi ihan niin hyvin. Välillä tuntuu että partikkeleita tulee sen verran paljon, että pelimoottori kyykkää juuri sillä kohdalla kun pitäisi toimia, ja ei toimi. Ehkä olen hidas. Tulee muutama piikki vaikeuden suhteen (jos olet yli 2 leveliä vastustajaa alla, niin tiukaksi/mahdottomaksi menee) - on käytössä pari dungeonia joita grindaamalla saat itsesi oikealle tasolle, mutta kannattaa varautua että joutuu ehkä muutaman tunnin uhraamaan grindiin silloin tällöin niin pääsee eteenpäin päätarinaa. Tuon lisäksi, ja tästä on hankala kirjoittaa ilman spoilereita, en täysin (tai ollenkaan) allekirjoita joitain ratkaisuja juonen suhteen. Sanottakoon spoilerivapaasti lähinnä sen verran, että Yakuza 6 oli oikein mainio jäähyväinen Kiryulle, olisi voinut jättää siihen.

Ja sitten ilmestyi Persona 3 Reload. Alkuperäinen peli ilmestyi >15v sitten (lähemmäs 20v riippuen alueesta), nyt kyseessä Pesona 5-tyyppisesti tehty remaster. Eli grafiikat ja esitysmuoto pistetty uusiksi, ja on paljon "quality of life"-parannuksia tyyliin Persona 5 Royal, mutta peruspeli on entisellään. Joten tappelu on samaa proseduraalisesti generoitua dungeonia (toki vihulaiset ja ympäristö muuttuu pikkuisen matkan varrella). Ainakin kameraa saa käytettyä kunnolla, toisin kuin Persona 3 Portable:ssa. Kerta kyseessä täysin vuoropohjainen JPRG ilman mitään hienouksia, (de)buffit nousee aivan uuteen arvoon, kannattaa panostaa myös niihin pelkän damagen sijaan. Joutuu kyllä pikkuisen kritisoimaan tätä julkaisua - sekä Persona 4 Golden että Persona 5 Royal sisältää epilogin, tähänkin se on olemassa (Persona 3 FES PS2:lla), mutta ei sisälly hintaan. Silti viitteitä tuohon löytyy datasta, kenties myyvät sen DLC:nä. Ja tyhmänä varmaan ostaisinkin. Voi suositella sarjan ystäville, mutta tulokkaille (jos et tiedä mistä kyse, niin pelisarja on sekoitus JRPG:tä ja lukiosimulaattoria - aika omanlaisensa juttu, kannattaa googlata että ymmärtää) Persona 5 Royal on varmaan parempi peli aloittaa, jokainen on kumminkin ihan itsenäinen tekele.

Mutta tosiaan, näin semi-weebona, alkuvuosi on ollut ihan hyvää aikaa. Granblue Fantasy Relink odottaa käsittelyä, ja FF7 Rebirth tulee kohta. Eiköhän tässä ohjain pysy käsissä vielä hetken jos toisenkin.
 

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Nyt olisikin sitten aikaa jollekin toiselle suuremman luokan pelille. Ehkäpä viimein olisi vuorossa Skyrim, joka on lojunut syyttävän näköisenä hyllyssäni jo kolmen vuoden ajan.
Vähä jälkijunassa näitä lueskelin mutta mulla oli Skyrim monta vuotta listalla kunnes joku aika sitten aloin pelaamaan sitä ja oon miettiny että ois pitäny vaa aiemmin. Iha törkeen hyvä peli.
 

Buster

Jäsen
Aika on vähän kullannut muistoja Star Wars: Episode I The Phantom Menace PS1 pelin kohdalla. PS Plussasta löytyy ja ulkoasuun ei ole koskettu mitenkään, eikä valitettavasti trophyjakaan ole viitsitty laittaa.

Hahmojen grafiikka on jännän karua, mutta ehkä se johtuu noista valtavista ja ihan hyvännäköisistä kentistä sitten. On jännä että valomiekalle ei ole tehty mitään varsinaista omaa blokkauskontrollia, että voi noita vihollisten ammuksia - tai iskuja - ei voi kontrolloidusti torjua. Vaan miekalla hyökkääminen ja blokkaaminen tapahtuu kaikki automatisoidusti samalla neliö-napilla. Joten joskus vaikkapa yhden droidin ampumisista joku saattaa livahtaa sen blokin läpi ja kaksintaistelut lyömäaseen omaavia olentoja vastaan ovat aika murhaavia pelaajalle. Blokkaaminen on vain pelin eniten käytetty toiminto ja elokuvien ikonisin liike, että mitäs turhia.

Samoin sivulle kierähtäminen on surkeasti sijoitettu. Joko L1+ joku huonosti valittu nappi, tai sitten oikeaa analogitattia sivulle. Milläs raajalla vaan liikutat sitä oikeaa analogia sivulle, jos blokkaat samalla peukalo neliöllä ammuksia tai ammut omalla aseellasi. Kontrolleja toki olisi saanut vaihdettua, niin että kierähdys olisi mennyt loogisemmin takaliipaisimille, mutta sitten olisi hypyt ja hyökkäyksetkin vaihtaneet paikkaa vähän oudompiin paikkoihin. Oli vaihtoehtona vain kolme ennalta-asetettua näppäinasetusta nykyajan vapaan kustomoinnin sijaan.

Pelin voi tallentaa mihin kohtaa haluaa ja erityisesti nyt emulaattorin kautta pelattuna kaikki tapahtuu sekunnin sadasosissa, mikä on ihanaa ja hyvin tarpeellista. Kun sen emulaattorin automaattisen takaisinkelaustoiminnon ansiosta kaikki tekemiset voi pilkottaa pieniin osiin ja saavuttaa jonkinlaisen täydellisyyden. Pääsee ilman isompaa turhautumista etenemään oli kyse myllyistä tai sitten vain hyppäämisestä kielekkeeltä toiselle. Molempien kohdalla tarpeellista, koska kamerakulmasta johtuen hypyn myöhäisessä ajoittamisessa on ongelmia ja usein myös se tuplahyppy jää tapahtumatta.

Mutta on edelleen siistiä pelata elokuvan inspiroimia tasoja ja seurata elokuvan juonta (suurin piirtein), sekä elää niitä asioita joita siellä mahdollisesti rivien välissä tapahtui tai olisi voinut tapahtua. Etenkin kun John Williamsin musiikki soi tasoilla ja en muistanutkaan kuinka mahtava se olikaan. Tasot ovat yllättävän isoja, mutta samalla myös monet ovat vähän tyhjiä. Ikään kuin sinne olisi kaivannut jotain muutakin tekemistä tai jotain vaihtelua. Nykyajan pelissä sinne olisi varmaan nurkkiin laitettu jotain kerättäviä ja hahmolle jotain kerättävää varustusta. Pelissä myös mukava rpg-elementti ja nuo Anakinin kotimaailma-tasot ovat edelleen aika kiehtovia pelailtavia. Aikanaan ne olivat mahtavia ja vähän sellaisia GTA:n edeltäjiä. Kun sillä tasolla saa jotain paikkoja rikki, sekä on paljon ihmisiä joita huitoa valomiekalla.

Hauskintahan tuossa on ehkä se, että framerate sukeltaa edelleen samoissa paikoissa kuin 25 vuotta sitten. Ei vain tarvitse pelätä pelin tilttaamista enää niissä kohdissa. Ja käytännössä pelissä ei voi pärjätä pidemmän päälle mitenkään muuten kuin ampumalla esimerkiksi taisteludroideja ihan peliruudun reunalta, jolloin pelaaja on niistä niin kaukana, etteivät droidit reagoi mitenkään. Töllöttävät vain paikallaan kunnes sitten lopulta räjähtävät.

Ja saattotehtävissä sen sijaan, että tulisi joku viesti ruudulle että olet edennyt liian kauas saatettavastasi - palaa takaisin ja pelaajan eteneminen blokattaisiin näkymättömästi, niin sen sijaan tuo saatettava vain kuolee ja game over. Ja kun noiden saatettavien tekoäly on niin surkea ja vastustajat keskittävät tulensa aina niitä kohti, niin käytännössä ne on aina jätettävä odottamaan että saa viholliset sieltä reitiltä poistettua. Ja kun ei tiedä, että missä se seuraava turvallinen pysähtymispaikka on, niin sitä tietämättään etenee aina ekoilla kerroilla liian kauas ja kappas game over kun saatettava kuoli. Tylyä pelintekoa.

Mutta mukavaa retroilua ja ymmärrän edelleen, miksi pidin pelistä valtavasti lapsena. Silloin lähinnä kuolemattomuuskoodin ja koodin avaamaan level selectin kautta pystyin kokemaan tuon pelin kokonaan. Nyt sitten mennään kokonaan läpi. Ihan mukava tuota nytkin pelailla, vaikka nostalgiafaktori tässä etunenässä varmaankin tuota kannattelee.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten toki tuli Like a Dragon: (ent. Yakuza) Infinite Wealth. Tämä on vähän ristiriitainen. Osin tykkäsin tosi paljon, Yakuzamaista hulluutta on tottakai tarjolla. Tappelumekaniikassa pelkän klassisen JRPG:n sijaan väliä on myös sekä asemoinnilla että painaa nappia oikeassa kohdassa hyökkäyksen/torjunnan kohdalla, kuten yllä. Mutta se ei omasta mielestä toimi ihan niin hyvin. Välillä tuntuu että partikkeleita tulee sen verran paljon, että pelimoottori kyykkää juuri sillä kohdalla kun pitäisi toimia, ja ei toimi. Ehkä olen hidas. Tulee muutama piikki vaikeuden suhteen (jos olet yli 2 leveliä vastustajaa alla, niin tiukaksi/mahdottomaksi menee) - on käytössä pari dungeonia joita grindaamalla saat itsesi oikealle tasolle, mutta kannattaa varautua että joutuu ehkä muutaman tunnin uhraamaan grindiin silloin tällöin niin pääsee eteenpäin päätarinaa. Tuon lisäksi, ja tästä on hankala kirjoittaa ilman spoilereita, en täysin (tai ollenkaan) allekirjoita joitain ratkaisuja juonen suhteen. Sanottakoon spoilerivapaasti lähinnä sen verran, että Yakuza 6 oli oikein mainio jäähyväinen Kiryulle, olisi voinut jättää siihen.
Allekirjoittaneella tämä vielä kesken, mutta hyvin samoja mietteitä. Lisäksi tässä on vähän se, että tuota pientä räpellettävää ja erilaista grindattavaa on jo ihan ähkyksi asti. Levelit on ihan peruskauraa, mutta kun päälle pitäisi grindata kaikki ystävyys-meterit, luonne-meterit, random keskustelut yms., päälle tehdä näistä avautuvat sivutehtävät ja sitten hoitaa normireittiä tulevat sivutehtävät ja dungeonit ja sen sellaiset, niin tavattoman pitkältä tuntuu tuo tuntimäärä, vaikka se ei vielä valtava olekaan (itsellä rapia 60h taulussa). Toki kääntöpuolena, että saa tässä täyteen rahaan ainakin tekemisessä vastinetta.

Noin muutoin juoneen tarkemmin menemättä tuo Kiryun osuus on jättänyt maun, että oli onni kun päätin tuon replay-putken käynnistää joulukuusta Gaidenin jälkeen. Jos tässä kohtaa hyppäisi sarjaan uutena, niin valtavasti menisi tästä osiosta ohi, sillä siellä oli paljon sellaista jota oli jo unohtanut sarjan veteraaninakin ja sitten piti muistella, että kukas se tämä ja tämä oli ja mitä olikaan aiemmin tapahtunut.

Pelinä viihdyttävä, mutta kaikkea muuta kuin ongelmaton.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta mukavaa retroilua ja ymmärrän edelleen, miksi pidin pelistä valtavasti lapsena. Silloin lähinnä kuolemattomuuskoodin ja koodin avaamaan level selectin kautta pystyin kokemaan tuon pelin kokonaan. Nyt sitten mennään kokonaan läpi. Ihan mukava tuota nytkin pelailla, vaikka nostalgiafaktori tässä etunenässä varmaankin tuota kannattelee.

Tämä oli kyllä ihan ykköspeli skidinä. Muutama vuosi sitten kokeilin pelata alkuperäisellä pleikkarilla tätä. Vaikeustaso oli mallia Souls-sarja. Tosin vaikeustaso johtui em. bugeista ja muista kummallisuuksista.
 

JeReTN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Cyberpunk 2077 tuli eilen PS4:lla vedettyä läpi.
Pelissä ei muuten moitittavaa(muutamien bugien lisäksi), mutta kyllä tuosta huomaa, että ei tuo aivan vanhalle konsolisukupolvelle ole tarkoitettu. Lagaa/FPS tippuu jos näytöllä tapahtuu hiukankin enemmän asioita. Kaupungissa kun ajaa lujaa esimerkiksi johonkin tehtävään missä pitää mennä ovesta sisään, niin kestää tovi, että tuon oven tekstuurit lataa ja vasta sen jälkeen ilmestyy "open" vaihtoehto. Myös NPC:t ilmestyy usein vasta hetken kuluttua. 18e hintaan silti ihan hyvä ostos. 34 tuntia näytti kestävän pelin läpäisy. Toki sivutehtäviäkin tuli tehtyä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
FF7 Rebirthiä ehti pari tuntia eilen pelaamaan. Itse pelistä en sano vielä mitään, mutta pelin musiikit ovat olleet aivan törkeän hyvät tämän parin tunnin aikana. Uematsun säveltämät klassikot, ovat saaneet mahtavan päivityksen.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
FF7 Rebirthiä ehti pari tuntia eilen pelaamaan. Itse pelistä en sano vielä mitään, mutta pelin musiikit ovat olleet aivan törkeän hyvät tämän parin tunnin aikana. Uematsun säveltämät klassikot, ovat saaneet mahtavan päivityksen.
Itse sain hakkailtua eilen vain tuon demon osuuden uudelleen (Niblheimin) ja ainakin mutulla jäi fiilis, että vaikeusastetta olisi aavistuksen helpotettu demosta. Pienen pieniä muutoksia oli tehty ja vaikka tuntuu, etten juurikaan tuota osuutta demosta juossut, niin materiaa sai enemmän.

Jos muuten haluaa tuon demon läpäisystä sen lisäsälppeen palkinnoksi (ja Remaken ja Integraden lisäsälpepalkinnot) niin päävalikossa pitää räpeltää Downloadable content tms. kohtaa. (Tämä vinkiksi jengille noin yleisesti jotka asiaa saattaisivat ihmetellä).
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itse sain hakkailtua eilen vain tuon demon osuuden uudelleen (Niblheimin) ja ainakin mutulla jäi fiilis, että vaikeusastetta olisi aavistuksen helpotettu demosta. Pienen pieniä muutoksia oli tehty ja vaikka tuntuu, etten juurikaan tuota osuutta demosta juossut, niin materiaa sai enemmän.

Jos muuten haluaa tuon demon läpäisystä sen lisäsälppeen palkinnoksi (ja Remaken ja Integraden lisäsälpepalkinnot) niin päävalikossa pitää räpeltää Downloadable content tms. kohtaa. (Tämä vinkiksi jengille noin yleisesti jotka asiaa saattaisivat ihmetellä).

Mä skipasin tuon osuuden, kun pelasin demon pariin kertaan läpi. Aika paljon sai lisää sälää kun oli vanhat save filet+demojen save filet+ennakkotilauksen yhteydessä saadut itemit ja summonit.

Queens Blood vaikutti aika onnistuneelta kortti-minipeliltä. Ei nyt Witcherin Gwent tasoa, mutta mekaniikka vaikutti toimivalta.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
FF7 Rebirth tulilla, reilu 20 tuntia takana, ja ollaan vasta toisen demon tapahtumissa, eli pelattavaa riittää, eikä ainakaan vielä ole alkanut puuduttamaan tehtävät...
Onhan tämä OG FF7 -fanille nannaa, nautin suuresti...
Laittakaa googleen haku FF7 Rebirth tai FF7 Remake, ruudulle tulee jotain, kun klikkailee alareunassa olevaa namiskaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös