Mitä minä voin tehdä, jotta HPK lähtee uuteen nousuun?

  • 7 985
  • 32

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Toisessa ketjussa tätä jo aloittelinkin, mutta tämä on mielestäni niin tärkeä asia, että ansaitsee oman ketjunsa.

HPK:n pukuherrat panostavat markkinointiin aika heikosti ja ehkä vähän liian myöhään. Mestaruus olisi pitänyt aikoinaan hyödyntää paljon paremmin ja saada lätkäbuumi kaupunkiin ja paljon uusia katsojia halliin.

Ei odoteta, että HPK tekee jotain, tehdään me, fanit.

Ei ole tarkoitus, että tähän ketjuun listataan mitään yksittäisiä pikkuasioita, mutta keskustelua ja ehdotuksia siitä mitä me yksittäiset fanit voisimme saada aikaiseksi, jotta rakas seuramme on jatkossakin liigakartalla.

Kaikenlaisista mahdollisista tempauksistakin voi keskustella ja sopia tässä ketjussa, kunhan ne ovat suht asiallisia, eivätkä perseen näyttöä seuralle.

Minä olen ostanut kausikortin viimeksi mestaruuskaudella ja sitä ennen olen käynyt noin 30 vuotta lähes jokaisessa pelissä. Mestaruuskauden jälkeen käyntini hallissa ovat vähentyneet huomattavasti.

Lupaan siis käydä useammin peleissä, mitä sinä olet valmis tekemään Kerhon eteen?

Kerho on oikeasti kriisissä ja tarvitsee nyt kannattajiensa tuen. Näillä yleisömäärillä meillä ei kauaa Kerhoa ole.
 

Wallin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho & Pittsburgh Penguins
Viimeisen 3 kauden aikana on itseltäni tainnut 5 kotipeliä jäädä näkemättä, paikan päältä siis. Täksi kaudeksi ostin ensimmäistä kertaa kausikortin. Lähes jokaisessa pelissä on ollut tapana tukea Kerhoa myös sen kahvin ja lihiksen tms. voimin.

G-kulmassa olen tämän kauden yrittänyt pitää ääntä myöskin, mikä on ihan kivasti tähän mennessä toiminutkin. Yritän myös joka peliin houkutella pari kaveria messiin, sillä tulojahan ne pienetkin lipputulot ovat.

Lupaan käydä peleissä niin myötä- ja vastamäissä, sillä Kerho on aina Kerho !
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Ajatellaanpa asiaa hieman laajemmin.

Kerhonkin kannatusjoukoista löytyy varmasti kauniita naisia, joten eiköhän mekin tehdä naiskalenteri ja aletaan myymään sitä, kun kerran KalPassakin tekevät sitä. Lisäksi taisi jossain olla juttua, että Puolassa lähes konkurssikypsän jalkapallojoukkueen naisfanit olivat tehneet nakukalenterin pelastakseen seuran. Kaikki likoon ! :)

Mitä itseeni tulee, ajattelin ostaa ainakin yhden joululahjan kerhoshopista, ja antaa sen vastineeksi viime vuoden lahjasta, jonka sain itse. Peleissä käynti tulee valitettavasti vähenemään kun muutin tänne Tampereelle, josta kulkeminen esimerkiksi arkipeleihin on melko turhaa. Toisaalta voisin melkein väittää, että olin varmasti yksi aktiivisimpia ikäisiäni faneja, jotka kävivät kahtena viime kautena kerhon peleissä ulkopaikkakuntalaisena. Tavoitteenani on kuitenkin houkutella lähipiiriä yhä enemmän HPK:n peleihin, kun itseltä pelit jäävät vähiin.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Jos ajattelee vähän toiselta kantilta.. Miksi minun pitäisi tehdä yhtään enempää? Kuinka paljon kannattajalta voi vaatia, jos seurajohto, valmennus ja pelaajat eivät tee yhtään vittu mitään? Toki on myönnettävä, että minullakin on jo jäänyt pari kotipeliä väliin ja huomenna töiden takia jää myös, mutta kyllä se sietokyvyn raja menee jokaisella jossain. Ei edes kiinnostaisi mennä huomenna vittuuntumaan sinne halliin, ja se on huolestuttavaa, kun kauden alkua kuitenkin odotin epätvavallisen innokkaasti. Jopa Alatalon kaudella missasin max viisi kotipeliä. No olen mä siellä vittu kuitenkin taas seuraavassa pelissä ja varmasti yritän kannustaakin, mutta olisi se kiva kun tunnetta olisi muuallakin kuin katsomossa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos ajattelee vähän toiselta kantilta.. Miksi minun pitäisi tehdä yhtään enempää? Kuinka paljon kannattajalta voi vaatia, jos seurajohto, valmennus ja pelaajat eivät tee yhtään vittu mitään?

Todella hyvä kysymys ja aika vaikea tuohon on vastata.
Seurajohdolta ja joukkueelta tässä todellakin vaaditaan enemmän ja sehän todellakin voisi olla yksi asia mitä minä voisin näkyvästi tehdä: vaatia seurajohdolta enemmän.

Ehkä kuitenkin voisi ajatella sitä kautta, että mitä HPK on meille parhaimmillaan tarjonnut ja haluammeko sen vielä joskus tarjoavan edes lähelle samanlaisia elämyksiä ja miten voisin olla sitä tukemassa?
Ei ehkä liikaa kannata ajatella sitä mitä joukkue tällä hetkellä tarjoaa, sillä sehän on silkkaa paskaa ja siitä varmasti haluamme päästä kaikki eroon.

Vastuuhan ei ole yksin yleisön, mutta ilman yleisöä ei ole HPK:ta.

Olisiko kenestäkään tekemään mitään nasevaa banderollia?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Nyt vittu riittää. Vaikka en ole viimeiseen neljään vuoteen Hämeenlinnassa asunut niin joka kausi olen muutaman matsin viikonloppuisin vanhempien luona vieraillessani käynyt katsomassa sekä lähes kaikki Turussa pelatut pelit mutta peliäkään en enään aio paikanpäällä katsoa tällä kaudella ennen, kuin Rindell lähtee helvettiin HPK:n aitiosta. Hyi saatana, että osaa kuvottaa oman suosikkiseurani otteet näin paljon. Miksi ihmeessä vielä maksaisin siitä, että pääsisin katsomaan tuota käsittämätöntä kuraa?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Otsikkoon suora vastaus: Rukoilla. Sama otsikko meidän osiossa ja sama vastaus.
 

Farrokh

Jäsen
Harvemmin tulee tänne kirjoiteltua, mutta tämä ei-toivottu poikkeuksellinen tilanne sen nyt vaatii. Hyvä ketjun aihe, mukava nähdä, että jotain haetaan myös positiivisuuden kautta!

Itseäni henkilökohtaisesti suorastaan vituttaa lueskella osaa näistä HPK-ketjun kirjoituksista. Se on selvää, että joukkue pelaa tällä hetkellä huonosti, eikä kukaan organisaatiosta voi katsoa itseänsä ylpeillen peilistä. Ymmärrän myös huolen, joka kirjoituksista tihkuu, koska myös itseäni huolettaa rakastamani seuran tulevaisuus. Jos homma jatkuu samaa rataa, niin parin vuoden päästä ollaan oikeasti kusessa.

Mutta palatakseni tuohon vitutukseen, niin on suorastaan oksettavaa, kuinka täällä ollaan valmiita hylkäämään joukkue huonojen esityksien takia! On se nyt jumalauta, että silloin kun menee huonosti niin itketään että "nyt loppui sitten minun lippujen ostoni" tai "kun joukkue ei yritä niin en sitten minäkään yritä" tai jotain muuta paskaa. Helppoahan se on silloin olla kannattaja kun pyyhkii hyvin, tai voitetaan Jokerit 10-2 niinkuin täällä jossain ketjussa kaihoisasti muisteltiin. Puhumattakaan mestaruuden voittamisesta. Aika moni löysi silloin keväällä -06 itsestään sisäisen kerholaisen mestaruuden myötä. Kovin helposti ne samat naamat nyt sitten tukalan tilanteen tullen luikkineet jonnekin nurkkiinsa arvostelemaan ja haukkumaan. Tai pahimmassa tapauksessa eivät välitä ollenkaan. Minun mielestäni jos ei vaikeassa paikassa kulje oman joukkueensa mukana, niin ei ole oikeasti ansainnut niitä hyviäkään hetkiä.

Ymmärrän kyllä nämä satunnaiset pelissä kävijät, jotka sitten jättävät sen lipun ostamatta kun "turpaan tulee kuitenkin". Mutta en jumalauta ymmärrä näitä kirjoittajia, jotka kuitenkin luen intohimoisiksi kannattajiksi, kun jaksavat täällä yötämyöten avautua. Nyt on oikeasti se hetki, kun täytyisi kannattaa kahta raivoisammin. Useampi täällä tuntuu vaan kääntävän selkänsä. Tekeehän se helvetti kipeää, kun oma joukkue rämpii, mutta näin tämä valitettavasti vain välillä menee!

Joukkueen kannattajat ja joukkue kulkevat tahtomattaankin käsi kädessä oravanpyörässä. Jos joukkue pelaa huonosti, ei tule yleisöä, ei tule varoja, ei saada tarpeeksi hyviä pelaajia, näin karrikoiden. Jotenkin myös suomalaisuuteen kuuluu osana sellainen pessimistisyys. Mutta eikös se meidän kaikkien rakastama ja palvoma Jukka Jalonenkin ole toitottanut nyt yli 10 vuotta, että ei saa tulla paskat housuun tukalassa tilanteessa.

Täten vetoankin itseeni ja muihin kannattajiin. Arvostella saa ja jos joku pelaaja pelaa huonosti, niin totta kai sen saa sanoa ja niin päin pois. Mutta ei ikinä koskaan milloinkaan saa hylätä joukkuetta.

Kiitos.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Harvemmin tulee tänne kirjoiteltua, mutta tämä ei-toivottu poikkeuksellinen tilanne sen nyt vaatii. Hyvä ketjun aihe, mukava nähdä, että jotain haetaan myös positiivisuuden kautta!
Anteeksi vain mutta minua sylettää sinun asennoitumisesi puolustelemalla joukkueen/johdon tekemisiä ja syyllistämällä faneja.

Tuntuu välillä siltä että SM-liiga joukkueet ottavat fanit "pakollisena" pahana, eivätkä niinä jotka oikeasti maksavat sen touhun ja sen koko meiningin mahdollistavat. Meillä kannattajilla on vain yksi ainoa mahdollinen "ase" boikotoida seuran toimintaa. Me olemme purkaneet tunteitamme tänne, jota kautta ja myös muita reittejä sana varmasti joukkueen johdolle päätyy. Mitään ei ole tapahtunut suunnan muuttumiseksi. Ei kukaan ei edes ne todelliset fanit maksa siitä että pääsevät katsomaa täyttä paskaa. Kyllä ne fanitkin haluavat jotain vastineeksi rahoillensa. Minusta onkin aivan naurettavaa sanoa että "ette te voi jättää menemättä, nyt kun joukkue kyntää". Paskat! Minun mielestä kävely boikotti on paras boikotti. Kunnes joukkueen johto näyttää että haluja on muuttaa joukkueen kurssia, esim. potkimalla se hauskuus pois sieltä penkin takaa, niin on aivan oikein ettei sinne hallille lähde ja ilmoittaa että "takasin en tule ennen kuin Kiva ei enää valmenna".

Näin se vaan toimii, tulee toimia ja toivottavasti myös joukkueen johto sen tajuaa että fanit ei hylkää joukkuetta, väriä eikä mitään muutakaan, vaan ainoastaan on kyllästynyt siihen muniinpuhalteluun ja paskaan asenteeseen jolla joukkue ja johto vastaa fanien huutoon. Kyllä minä voin ja kannustan HPK:ta vaikka oltais karsinnoissa, jos siellä kentällä jotain tapahtuu, laidat ryskyy, hanskat putoaa ja joka saatanan ilta ne jätkät kontaa jäältä pois kaikkensa antaneen olkoon vaikka taululla sitten 0 - 10 lukemat. Mutta jos ne lukemat on samat ja kentälle ei ole jäänyt hikipisaran hikipisaraa, katsomoon ei ole näkynyt minkään asteista asennetta, eikä joukkue ole selkeästi tullut kuin surffailemaan, niin vittu pitäkööt tunkkinsa sitten.

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Tässä tapauksessa jättämällä menemättä, eikä minun mielestäni tule yhtään syyttävää sormea osoittaa muualle kuin joukkueen ja sen johdon suuntaan. Täten lupaankin tilata hetimiten fanituotteita usean sadan euron edestä kun joukkueen johto näyttää mallia ja ensin potkii Kivan ja sen jälkeen ilmoittaa erostaan ja homma saadaan uuteen nousuun.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mutta palatakseni tuohon vitutukseen, niin on suorastaan oksettavaa, kuinka täällä ollaan valmiita hylkäämään joukkue huonojen esityksien takia! On se nyt jumalauta, että silloin kun menee huonosti niin itketään että "nyt loppui sitten minun lippujen ostoni" tai "kun joukkue ei yritä niin en sitten minäkään yritä" tai jotain muuta paskaa.

Olet tismalleen oikeassa. On helppoa olla fani silloin, kun menee hyvin, mutta päinvastaisessa tilanteessa se vaatii todellista rakkautta kannattamaansa joukkuettaan kohtaan. Fanien tukeahan tässä nimenomaan kaivataan. Nyt jos koskaan on käytävä peleissä kannustamassa Kerhoa.

Kenties tästä hieman lepyttyäni voin harkita ainakin itse jälleen vieraspelireissuillekin lähtemistä.


Onko kukaan miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että fanien näkemykset asioihin tuotaisiin esille jäähallissa? Esimerkiksi huutamalla Rindelliä ulos? Tai jollain isolla banderollilla? Tekstinä "Lopettakaa muniinpuhaltelu, HPK!"
 
Viimeksi muokattu:

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Minun mielestäni jos ei vaikeassa paikassa kulje oman joukkueensa mukana, niin ei ole oikeasti ansainnut niitä hyviäkään hetkiä.

Tähän täytyy puuttua. Olen vuosien saatossa maksanut pelkkinä lipputuloina aika suuren summan siitä, että olen nähnyt kakarasta asti kannattamani seuran pelaavan paikan päällä. Ensimmäiset kerrat kävin peleissä joskus 7-8 vanhana isän kanssa ja siitä lähtien melkein joka kausi on tullut peleissä käytyä. On sitä aikaisemminkin ollut huonoja pelejä ja jaksoja mutta joka kerta on ollut edes pieni toivon kipinä, että kyllä tästä noustaan. On ollut pelaajia ja valmentajia joihin voi luottaa sekä osaava joukkueenjohto, joka hakee ne tulevat tähdet vaikka jostain Kirgiisian peräkylien ulkojäiltä jos tarve tulee. Enään ei ole mitään noista.

Siltä ajalta, kun tarkemmin muistan niin ainoat kerrat, kun olen nähnyt HPK:n pelaavan näin huonosti oli Alatalon aikoihin ja silloin luulin, että ei tämän huonommin voi enään mennä. Olin väärässä sillä näemmä voi. Jos nyt tullaan sanomaan, että en ole oikeasti edes mikään fani niin siitä vaan. En vaan kovin mielelläni katso, kun kannattamani seuraa ajetaan systemaattisesti päin helvettiä eikä johto tunnu tekevän mitään. Sanotaan että valmentajalla on johdon järkkymätön luottamus vaikka koko jääkiekkoileva Suomi näkee, että Kiva-Harri ei hommaansa osaa hoitaa. Sanotaan että haetaan paria vahvistusta tuohon joukkueeseen niin sitten peli aukeaa, vaikka sen näkee kaikki, että edes nykypelaajia ei kiinnosta pelata pätkääkään joukkueelle. Ulkomaan"vahvistukset" surffaafat pelistä toiseen varjojen mailla ilman tulosta eikä merkkejä juuri paremmasta ole näkynyt. Ihmetellään, kun porukkaa ei käy peleissä vaikka markkinointi on samalla tasolla, kuin jonkun peräkylän Alepan.

En tiedä tekisikö joukkueelle oikeasti hyvää käydä ottamassa mestiksestä vauhtia jos sitä kautta saataisiin tuuletettua oikein kunnolla koko joukkueen rakenteita ihan ylhäältä alas.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tämä asia herättää tunteita ja kyllähän Kerhon pitääkin herättää.

Tämän päivän peliin on liian myöhäistä, mutta olisiko mitään järkeä organisoida johonkin kotipeliin vaikkapa sellainen puolen erän "ulosmarssi?
Mentäisiin siis kaikki fanit peliin, mutta poistuttaisiin vaikkapa ekassa erässä ajassa 10.00 loppueräksi pois katsomosta.
Joku tämän tyylinen tempaus voisi herättää jo vähän huomiotakin, mutta miten ihmeessä tähän saataisiin niin paljon porukkaa mukaan, että se oikeasti huomioitaisiin?
Katsomosta poistuminen ravintoloihin ja käytäville pitäisi toteutua ympäri hallia samalla sekunnilla, jotta se huomattaisiin. Sellaisella astettaisella katsomosta poistumisella ei olisi mitään merkitystä.
Näin tukisimme kuitenkin seuraa menemällä peliin ja juomalla vaikkapa tuon "ylimääräisen" kymmenminuuttisen ravintoloissa virvokkeita. Emme siis hylkäisi seuraa, vaan mahdollisimman näyttävästi antaisimme ymmärtää, että nyt vituttaa ja kuitenkin samalla tukisimme seuraa.
Viimeiset kaksi erää tietysti olisimme taas katsomossa.

Olisiko mahdollista joku tämän suuntainen tempaus toteuttaa ja saataisiinko mitenkään niin paljon väkeä mukaan, että se huomattaisiin?

Ideoita vastaavan tempauksen suorittamiseksi?

Edit:
Jos tähän saisi G-pisteen mukaan niin kaikki halukkaat voisivat mennä kyseiseen peliin kyseiseen katsomoon ja se tyhjenisi tasan kymmenen minuutin kohdalla ja paikalle jäisi vain joku iskulaise lakanalla.
 
Viimeksi muokattu:

Farrokh

Jäsen
En ole puolustellut joukkueen/johdon tekemisiä. Kirjoitinkin, että kukaan ei ole onnistunut. Joukkue, valmennus ja johto kuuluvat siihen kaikki. Tarkoitukseni ei ollut myöskään syyllistää.

Minusta onkin aivan naurettavaa sanoa että "ette te voi jättää menemättä, nyt kun joukkue kyntää". Paskat! Minun mielestä kävely boikotti on paras boikotti. Kunnes joukkueen johto näyttää että haluja on muuttaa joukkueen kurssia, esim. potkimalla se hauskuus pois sieltä penkin takaa, niin on aivan oikein ettei sinne hallille lähde ja ilmoittaa että "takasin en tule ennen kuin Kiva ei enää valmenna".

Itse en tätä valitettavasti ymmärrä. Ja nyt puolustan joukkuetta sen verran, että kyllä siellä ihan varmasti kaikki yrittävät. Tahot, jotka vastaavat pelaajahankinnoista etsivät pelaajia. Valmennus tekee varmasti kaikkensa tilanteen korjaamiseksi. Pelaajat omalla tahollaan tekevät parhaansa. Onhan se totta, että tällä hetkellä kentällä vaan kulminoituu se, kun kaikki on pielessä. Sieltä ei ole helppoa nousta.

Mutta kuten todettua, on mielestäni jo askel eteenpäin pohtia sitä miten tästä noustaan.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Olen tänä vuonna ostanut seisomakausikortin (a 250) ja pelipaidan (a 95). Olen käynyt jokaisessa kotipelissä TPS-peliä lukuunottamatta sekä lisäksi Ilves vieraspelissä. Kuluttanut kaljaan, kahviin yms. rahaa keskimäärin 10-15 euroa peliä kohden. Eli kaiketi noin 600 euroa tulee meikäläisen lompakosta Kerholle tällä kaudella. 600 euroa on noin 1,5 % keskivertosuomalaisen bruttovuosipalkasta eli noin 3-3,5 työpäivän panos vuodessa menee täysin Kerholle. Olen kannattanut ja käynyt Kerhon peleissä 80-luvun alkupuolelta saakka.

Mitä vielä voin tehdä enemmän? Suoraan sanoen en mitään! Päinvastoin odotan asiakkaana hyvää palvelua ja tuotetta. Normaalisti jos tuote on paskaa, en käytä rahojani siihen. Jostain kumman syystä Kerholle tulee kuitenkin rahaa edelleen kannettua. Haluan kuitenkin vaikuttaa siihen, että muutoksen on tapahduttava, enkä puhu nyt pelkästään pelaajista tai valmentajista. Koko HPK:n tämän hetkisen toimintamallin tulee muuttua. Aioin vaikuttaa siihen, että kaikilla mahdollisilla keinoilla saadaan nykyinen muniin puhaltelun loppumaan, päitä putoamaan ja toimintamallin remonttiin. En halua, että rakastamaani joukkuetta tuhotaan, kuten tällä hetkellä tapahtuu. Tämä tuhoaminen ei tapahdu fanien toimesta, vaan nykyjoukkueen ja johdon sisältä.

HPK:ta en koskaan hylkää, se asuu minussa hautaan saakka. Mutta nykyisen joukkueen voin hyvinkin hylätä, jos sillä saadaan ISO muutos aikaan. Se ei edusta MINUN HPK:ta, joka on kolmisenkymmentä vuotta matkassani kulkenut. Asiakkaana minulla on myös oikeus vaatia muutoksia ja parempaa tuotetta sekä kertoa säästelemättä suoraan mielipiteeni nykyjoukkueen toiminnasta.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Olisiko mahdollista joku tämän suuntainen tempaus toteuttaa ja saataisiinko mitenkään niin paljon väkeä mukaan, että se huomattaisiin?

Ideoita vastaavan tempauksen suorittamiseksi?

Edit:
Jos tähän saisi G-pisteen mukaan niin kaikki halukkaat voisivat mennä kyseiseen peliin kyseiseen katsomoon ja se tyhjenisi tasan kymmenen minuutin kohdalla ja paikalle jäisi vain joku iskulaise lakanalla.

Minä voin osallistua tänään, jos vaan tarpeeksi porukkaa osallistuu. G-pisteessä siis olisi tarkoitus olla. Paitsi jos ollaan 10 minuutin kohdalla 3/4-0 johdossa. Vituttaa entistä enemmän kun ei tule mitään muutoksia kokoonpanoon. Tai sitten ostetaan kaikki herätyskellot tiimarista ja viedään niitä vaikkapa meidän ulkomaalaistähdille, miksei vaikka koko valmennusjohdollekin.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Listamainen viesti ilman turhaa paskanjauhantaa.

Mitä SINÄ, yksittäinen katsoja voit tehdä HPK:n tilanteen parantumisen eteen?

1.) Peleissä käynti


  • Osta kausikortti, voin kokemuksesta sanoa että se on oikeasti aika hyödyllinen ostos, oppii tuntemaan monia ihmisiä.

  • Jos ei ole mahdollista ostaa kausikorttia, käy edes irtolipuilla peleissä mahdollisimman paljon.
  • Kysy aina tuttuja, työkavereita, ystäviä tai joitakin mukaan peliin, jos mahdollista.

2.) Rahallinen tuenta


  • Koita joka pelissä ostaa jotain purtavaa, vaikka kahvi ja pulla tai lihapiirakka ja limu.

  • Osta HPK:n fanituotteita paitsi itsellesi, sekä toki joululahjoiksi niiden ostaminen on hyvä valinta.

3.) Sosiaalisuus

  • Puhu työympäristössäsi, koulussa tai missä vaan HPK:sta tutuillesi ja kavereillesi, koita saada heitä innostumaan Kerhosta.

  • Laita HPK:lle rohkeasti palautetta kehittämiskohteista, jotta Rinkelinmäelle saataisiin parempi tapahtuma.

  • Muista käyttää hyvin tilaisuudet, esim. voitokkaan pelin jälkeen pyytele kavereitasi mukaan uudestaan peliin.

-------------------------

Miksi SINUN pitäisi tehdä noin?

- HPK on tällä hetkellä taloudellisesti heikossa tilanteesa, jos välität siitä niin koita toimia oman budjettisi mukaan tuolla tavalla. Vaikka pelillinen tilanne olisi kuinka huono, niin muistele hyviä hetkiä mitä HPK:n kanssa olet viettänyt ja mieti haluatko lisää niitä. Hämeenlinna ei ole mikään erityisen laaja alue, mutta siinä on kyllä potentiaalia jopa siihen asti että saataisiin joka peliin halli lähes täyteen, mutta se vaatii työtä faneilta ja johdolta. Nyt jos jaksamme tukea Kerhoa hyvin, saamme hyvän taloustilanteen luotua heille (toki johdolla myös iso vastuu) ja hyvän tunnelman katsomoon, niin pian hommat voi alkaa tapahtua itsestään ja hallilla alkaa käymään enemmän porukkaa, sekä pelaajia kiinnostaa taas tulla Hämeenlinnaan. Mutta tämä kaikki vain, jos tehdään yhdessä töitä seuran eteen!

-------------------------

Meidän täytyy vaatia myös toimistolla vastakaikua toimintaan, laittakaapa kaikki palautetta HPK:lle siitä miten voitaisiin parantaa tapahtumaa. En pakota ketään mihinkään, kerron vain mielipiteeni miten kannattaisi toimia tässä heikossa taloustilanteessa.

Yhdessä me noustaan!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Otsikkoon viitaten, joko persetifo on mainittu?
 

Avaro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä on sellainen muna-kana-juttu. Kun joukkue ei pelaa hyvin, niin ei ole katsojia. Jos ei ole katsojia, niin vähän ajan kuluttua ei ole joukkuetta. Tämän ongelman ratkaisuun ei ole olemassa mitään vastausta suoraan apteekin hyllyltä. Eikä tämä ole myöskään mikään on-off-asia.

Tottakai meidän tulee jollain tavalla näyttää HPK:lle, että tästä nykyisestä tilanteesta emme pidä. Se tapa ei kuitenkaan saisi olla sellainen, joka vie joukkueen tavalla tai toisella tuhoon. Tuskin siellä Kerhon toimistolla hierotaan käsiä yhteen ja todetaan, että hienoa nyt saadaan pyyhittyä HPK Suomen kiekkokartalta. Tai joukkueen kopissa pelaajat taputtelevat toisiaan selkään, että jes kun pelattiin huonosti.

Tällä hetkellä fanit ja katsojat joukkueen ympärillä tuntuvat olevan hyvin-hyvin negatiivisesti ajattelevia. Ei me voida odottaa joukkueelta hyviä suorituksia, jos me ei olla valmiita uhraamaan positiivisuutta joukkueen suuntaan. Joukkue antaa meille ja me annamme joukkueelle.

Se on ihan OK, jos joku haluaa äänestää jaloillaan. Se ei sinäänsä hallin tunnelmaan tee suurta muutosta, koska eipä siellä sitä kannustusta vieläkään ole riittävästi C5:tä ja G-kulmaa lukuunottamatta. Kerhon kukkarossa se toki näkyy ja sitä myöden myös ensi kauden joukkueessa, sen enempää spekuloimatta missä joukkue pelaa. Mestikseen (tai jopa alemmas) putoamisessakin olisi se hyvä puoli, että silloin se joidenkin fanien perään kuuluttama pöydän putsaus tapahtuu todella nopeasti, ehkä ulosotto vie jopa sen pöydänkin. Samalla joukkue, jos se vielä on olemassa, pääsee eroon niistä faneista jotka eivät kannata, kannusta tai enää tunne voivansa olla osa Kerho-"perhettä". Jos joukkuetta ei enää ole olemassa, niin sitten ei ole niitä faneja tai "perhettä". On vaan ex-faneja -ja -"perhe". Yks mestaruus, hopeaa, pronssia ja silleen. Kivaa oli niin kauan, kun sitä kesti. Hip-hei...

Sekin on OK, että rahaa lastataan lapiolla kottikärrystä Kerhon toimiston lattialle ja sama perseily jatkuu illasta toiseen, tässäkään spekuloimatta sen enempää missä silloin pelattaisiin. Hallissa olisi kaikenlaista mainosta ja oheistoimintaa, mutta edelleen tyhjää ja hiljaista katsomossa. Olisi kuitenkin olemassa Kerho ja sillä mahdollisesti faneja.

Sekin on OK, että Kerholla on kaikki mahdolliset resurssit, maailman parhaat pelaajat ja mestaruuksia tulee ovista ja ikkunoista. Katsomossa laulettaisiin ja tanssittaisiin porukalla. Pidemmän päälle tämä varmaankin alkaisi puuduttaan, mutta hei meillä olisi voittava Kerho, jolla ei olisi niitä paria peliä tai pidempiä tappioputkia. Eikä tarvitsisi valittaa huonosta pelistä, kun jatkuvasti vaan voitettaisiin. En tiedä sitten jaksettaisiinko olla enää niin kiinnostuneita Kerhosta, kun se kuitenkin voittaa taas sen mestaruuden. Ja peleissä on tylsää käydä, kun Jokerit kaatuu aina 18-0.

Jokaisen luulisi ymmärtävän, että nämä on-off-ratkaisut eivät ole se mitä me haluamme. Perään kuulutan siis meiltä kaikilta parempaa tasapainoa ja syy-seuraamus-suhteiden punnitsemista. Vähemmän sanoja ja enemmän toimintaa, niiltä jotka ponnekkaasti puhuvat muutoksista. Hyvänä esimerkkinä kannatuksen lisääntyminen hallissa ja uusien ajatusten sekä tempauksien kehittäminen. Annetaan vaikka suoraa palautetta toimiston ja joukkueen suuntaan. Sähköposti ja lakanapensselit laulamaan. Nämä eivät ainakaan vahingoita Kerhon olemassa oloa. Jos me halutaan, että meillä on Kerho - jonka faneja ja yleisö me halutaan olla - niin älkää, siis älkää hylätkö joukkuettanne.

Ipaa vastaan joukkue antoi meille positiivisuutta, nyt on meidän vuoro antaa joukkueelle positiivisuutta. Ja tottakai, jos joukkue antaa meille negatiivisuutta, niin mekin annetaan joukkueelle negatiivisuutta. Mutta silti se tasapaino. Ei se vaaka voi olla aina kallellaan jommalle kummalle puolelle. Se nyt tästä enää puuttuu, että aletaan täällä tökkiä toisiamme silmiin, kun toinen kannattaa positiivisuutta ja toinen negatiivisuutta.

Kävi Kerholle miten tahansa, niin itse ainakin vannon olevani aina Kerhon fani, niin myötä- kuin vastamäessä.
 

scholl

Jäsen
En tiedä tekisikö joukkueelle oikeasti hyvää käydä ottamassa mestiksestä vauhtia jos sitä kautta saataisiin tuuletettua oikein kunnolla koko joukkueen rakenteita ihan ylhäältä alas.

Kyllähän IFK:ssakin Penan ajan lopussa ihmisillä oli samat fiilikset. Mielummin vaikka konkurssin kautta uuteen nousuun kuin saman jatkuminen. Siellä HPK:ssa nyt johto laittaa uusiksi ja paras tapa teidän vauhdittaa sitä on olla käymättä peleissä.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yhdessä me noustaan!

Onko teillä monta faniryhmittymää siellä Rinkelinmäellä? Olisko asiallista yhdistää ne porukat vaikka yhdeksi yhdistykseksi jotta organisoidumpi toiminta olisi mahdollista ja saada sitä kautta vaikka pientä päätösvaltaa ihan Kerhon toimistollakin?

Lopulliset tavoitteet on kuitenkin kaikilla faneilla samat.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Marssi-ketjusta lainattua:

Kannustakaa silti joukkuetta. Omia ei saa hylätä.

Tuossa on vain pieni ongelma. Meillä ei ole joukkuetta. Meillä on pari-kolme pelimiestä jotka yrittävät loppuun saakka. Sen jälkeen meillä on lauma lampaita, jotka eivät viitsi edes yrittää. Se miksi tuolle paskasakille annetaan mahdollisuus pukeutua Kerhon paitoihin virallisissa yhteyksissä on ihan järkyttävä vääryys.

Jos kuitenkin jotain positiivisuutta yrittäisi niin vaikka sitten niin että kannustus kohdistuisi ainoastaan yksittäisiin pelaajiin. Valtaosa tuosta joukkueesta ei otteillaan ansaitse muuta kuin lisää paskaa niskaansa ja potkut perseeseen. Ei Kerhossa mun mielestäni tarvitsisi pitää sellaisia joilla ei riitä edes kunnioitusta seuraa kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Ei Kerhossa mun mielestäni tarvitsisi pitää sellaisia joilla ei riitä edes kunnioitusta seuraa kohtaan.

Ei todellakaan. Näille paskahiihtäjille eli ns. "ammattilaisille" näyttää riittävän se, että on suora sopimus vuodeksi, joka ikään kuin turvaa sen, ettei tarvitse tehdä saatana yhtään mitään eikä edes yrittää, kun palkka juoksee joka tapauksessa. Hyi vittu.
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Listamainen viesti ilman turhaa paskanjauhantaa.

Mitä SINÄ, yksittäinen katsoja voit tehdä HPK:n tilanteen parantumisen eteen?

1.) Peleissä käynti


  • Osta kausikortti, voin kokemuksesta sanoa että se on oikeasti aika hyödyllinen ostos, oppii tuntemaan monia ihmisiä.

  • Jos ei ole mahdollista ostaa kausikorttia, käy edes irtolipuilla peleissä mahdollisimman paljon.
  • Kysy aina tuttuja, työkavereita, ystäviä tai joitakin mukaan peliin, jos mahdollista.

2.) Rahallinen tuenta


  • Koita joka pelissä ostaa jotain purtavaa, vaikka kahvi ja pulla tai lihapiirakka ja limu.

  • Osta HPK:n fanituotteita paitsi itsellesi, sekä toki joululahjoiksi niiden ostaminen on hyvä valinta.

3.) Sosiaalisuus

  • Puhu työympäristössäsi, koulussa tai missä vaan HPK:sta tutuillesi ja kavereillesi, koita saada heitä innostumaan Kerhosta.

  • Laita HPK:lle rohkeasti palautetta kehittämiskohteista, jotta Rinkelinmäelle saataisiin parempi tapahtuma.

  • Muista käyttää hyvin tilaisuudet, esim. voitokkaan pelin jälkeen pyytele kavereitasi mukaan uudestaan peliin.

-------------------------

Miksi SINUN pitäisi tehdä noin?

- HPK on tällä hetkellä taloudellisesti heikossa tilanteesa, jos välität siitä niin koita toimia oman budjettisi mukaan tuolla tavalla. Vaikka pelillinen tilanne olisi kuinka huono, niin muistele hyviä hetkiä mitä HPK:n kanssa olet viettänyt ja mieti haluatko lisää niitä. Hämeenlinna ei ole mikään erityisen laaja alue, mutta siinä on kyllä potentiaalia jopa siihen asti että saataisiin joka peliin halli lähes täyteen, mutta se vaatii työtä faneilta ja johdolta. Nyt jos jaksamme tukea Kerhoa hyvin, saamme hyvän taloustilanteen luotua heille (toki johdolla myös iso vastuu) ja hyvän tunnelman katsomoon, niin pian hommat voi alkaa tapahtua itsestään ja hallilla alkaa käymään enemmän porukkaa, sekä pelaajia kiinnostaa taas tulla Hämeenlinnaan. Mutta tämä kaikki vain, jos tehdään yhdessä töitä seuran eteen!

-------------------------

Meidän täytyy vaatia myös toimistolla vastakaikua toimintaan, laittakaapa kaikki palautetta HPK:lle siitä miten voitaisiin parantaa tapahtumaa. En pakota ketään mihinkään, kerron vain mielipiteeni miten kannattaisi toimia tässä heikossa taloustilanteessa.

Yhdessä me noustaan!

Tässä olisi monelle hyviä vinkkejä mitä voisi itse kokeilla omalla kohdallaan, eikä vain valiteta asioista....

Näistä 23 vuodesta jona olen hallilla pyörinyt erinäisistä syistä, omaa suhdettani HPK:hon voisi jopa verrata avioliitoksi sillä erotuksella että tästä EI VOI erota. Niin myötä- ja kuin vastamäessä mennään jatkossakin tuli mitä tuli.
Joten nyt kun pelit sitten ovat olleet välillä surkeita ja välillä jopa hyviäkin, olen silti seissyt siellä pohjoispäädyssä kannustaen joukkuetta omalta osaltani loppusummeriin asti. KERTAAKAAN en ole lähtenyt hallista aikaisemmin pois enkä vastaisuudessakaan aijo tehdä niin.
Juttelin tuttuni kanssa, asiasta kuinka ihmiset eivät halua tulla/löydä tietään hallille syystä jos toisesta. Ihmettelimme sitä kuinka varsinkin ne jotka eivät halua tulla hallille kannustamaan joukkuetta tässä tilanteessa voivat sanoa olevansa kerhon kannattajia henkeen ja vereen. Juuri nythän joukkue enemmän jos milloinkaan kaipaa yleisön tukea!

Kovalla tunteella mennään loppuun asti!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös