Mitä mieltä huumeista?

  • 33 880
  • 303

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
No nyt kun Stakesin pomo Vappu Taipelekin kertoi käyttäneensä LSDeetä ja Heidi Hautala&Bill Clinton aikaisemmin pössytelleensä pilveä, niin mitäs tää tämmönen saa teidän ajatuksissanne aikaan?

Uskaltaako ihmiset vastata, jos pistää pientä gallupia, että kuka pössyttelee ja kuka ottaa vähän vauhtia klubi-iltoihin?

Itse jätän nyt ottamatta tämmöseen asiaan tän enempää kantaa, tai kertomatta omista asioistani tässä yhteydessä, kun kuitenkin kirjoitan omalla nimelläni.

Mutta mutta, kyllä mä sitä mieltä olen, että jokainen tekee ratkaisunsa itse. Asennekasvatuksessa voisi olla korjaamista suuntaan tai toiseen varsinkin vanhoilla ihmisillä, esimerkiksi mun äiti luulee ihan oikeasti, että "huumeet on kaikki ihan yhtä pahoja", eli ei osaa tehdä mitään eroa esimerkiksi pilven ja pollen välille.

Ylipäätänkin musta tuntuu, että nuoret tietää aineiden erot ja vaarat paljon paremmin kuin vanhemmat.

Löytyykö mielipiteitä?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei

Ehdoton ei täältäpäin... Vasta yksi entinen koulu"kaveri" on kuollut noihin kamoihin. Tietysti niitä on erilaisia, mutta alkoholi riittää meikäläiselle ihan hyvin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
EI EI EI EI ja EI!

Ja vielä kerran EHDOTON EI! Vuosien aikana olen tarpeeksi joutunut vierailemaan tuttavien hautajaisissa (ja muutaman kerran mielisairaalassakin) juuri huumeiden lopullisten vaikutusten takia. Kun näkee tarpeeksi monen ystävänsä päätyvän nurmen alle, tai suljetulle osastolle kuolaavana ja päätään lattiaan hakkaavana vihanneksena, niin se ehkä HIUKAN vaikuttaa mielipiteisiin...
 

JanJ

Jäsen
no jos kerran Vappu Taipalekin niin kai munkin on kokeiltava.... no ei sentään.
20.20-ohjelmassa sanottiin hyvin että Suomessa ei voi keskustella huumeista asiallisesti aiheuttamatta hysteriaa. Mielestäni ihmisten pitäisi tietää huumeista, haitoista ja sivuvaikutuksista (myös pitkäkestoisista) paljon enemmän.

3 viikkoa sitten oli viimeks duunissa huumetesti ja hyvinhän se läpi meni.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän on vain yksi oikea vastaus eli EI.

Aika huvittavaa muuten, kun näkee haastateltavan joitain kannabiksen laillistamisen kannattajia, ne aina väittävät, ettei sillä ole merkittävämpiä terveyshaittoja. Kuitenkin niiden kannattajien ulkonäöstä voisi päätellä jotain muuta. Sen verran erikoisen näköistä porukkaa.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Kiitos ei

Itse rankkaan pilvenkin huumeisiin.

En sitä kuitenkaan tappavana kamana pidä, mutta kun pilviporukoissa yleensä liikkuu kovempikin tavara, niin pilvestäkin erossa pysyminen kannattaa.

Paikkansa kyllä pitää, että nuoret tietää aineiden erot ja vaarat paljon paremmin kuin vanhemmat, mutta kun kokeilla täytyy...
 

JanJ

Jäsen
Lisäisin huumeisiin vielä kahvin ja tupakan.
Yksi vaarallisimmista on alkoholi
joka tappaa, tapattaa ja maksaa yhteiskunnalle miljardeja ja taas miljardeja joka vuosi.

Tästä voi varmaan päätellä että
en juo kahvia, en polta, en käytä huumeita
mutta alkoholia valitettavasti vetäisen 10 kertaa vuodessa.

Editoidaan: Siis en polta tosiaan, mutta olen ollut polttamatta vasta 13 päivää. sitä ennen poltin 15 vuotta.
katsotaan kuinka kauan tämä polttamattomuus kestää...
 
Viimeksi muokattu:

Janneone

Jäsen
Tilastofaktaa minun kohdallani

Juon kahvia n.6kertaa vuodessa
Tupakoin n.kerran vuodessa
Nautin alkoholia n.12kertaa vuodessa
Pilveä olen kerran polttanut.

Ja hyvin olen tullut toimeen ja tulisin vielä paremmin toimeen jos vähentäisin kyseisten aineiden käyttöä entisestään..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei missään tapauksessa huumeita! Jotkut sukulaiseni on kyllä tuominneet minut, koska kuuntelen teknomusiikkia ja sitä ei kuulemma kuuntele kuin huumeiden käyttäjät...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minun tilastot:

alkoholia 0 kertaa vuodessa (absolutisti)
tupakkaa 0 kertaa vuodessa
huumeille ehdoton EI
kahvia n. 720 kupillista vuodessa (keskim. 2 kuppia/päivä)

Ai niin no joo... tyttöystävään oon kyllä koukussa, mutta se nyt ei ole niin vahingollista. Kohtuudella nautittuna :)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En ole kokeillut huumeita, eikä niitä ole minulle tarjottukaan. Tunnen muutaman, jotka aina välillä polttavat pilveä, mutta ei heissä kyllä mitään riutumisen merkkejä näy. Vahvoja aineita eivät aio käyttää, enkä minäkään.

Sinällään en tuomitse ketään, joka itsensä haluaa ehdoin tahdoin myrkyttää. Mutta, ne totaali-idiootit, jotka menevät jonnekin puistoon tai leikkikentälle piikittämään itseään ja jättävät sen piikin maahan lojumaan saisivat painua hornaan :mad: :mad:

Alkoholia käytän kohtuudella, juon kahvia vaihtelevia määriä enkä tupakoi. Varmaan aika tyypillinen suomalainen päihdekäyttäytyminen. (Kiesus mitä kieltä..)

JanJ & muut tupakkalakkolaiset: Tsemppiä tupakkalakkoon! Lopettaminen on kuulemma vaikeaa, mutta varmasti sen arvoista.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
EI

Kun näkee mitä ne lähipiirissä oleville tekee, niin tietää että niitä ei tarvi.

Itselleni on tarjottu jos jonkinlaista tavaraa, amfetamiinia, ekstaasia, hasista jne. Mutta kyllä kuningas alkoholi on se joka riittää mulle.
 

Huuhaa

Jäsen
EI, EI, EI ja EI!

Alkoholia: Ei koskaan.
Huumeita: Ei koskaan.
Kahvia: Ei koskaan.
Tupakkaa: Ei koskaan.

Coca-colaa ja karamellejä: Usein.... :)

Alkoholia, huumeita ja tupakkaa vihaan,
huumeitten käyttäjiä, juoppoja ja tupakoitsijoita halveksin/halveksun.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Huumeille kanta on ehdottoman tiukka ei. Samoin tupakalle. Alkoholin käyttö meni siis tuossa toisessa otsikossa kategoriaan C. Kahvia tulee kyllä juotua pari kupillista päivässä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ehdoton <b>EI</b> myös täältä huumeille.

Kahvi on ainoa hyvä huume mielestäni. Vaikka kahvillakin on jonkinlaisia vaikutuksia ihmiskehoon, niin on se monta kertaa "terveellisempää" kuin alkoholi, tupakka tai huumeet. Kahvia menee itselläni noin kolme kuppia päivässä. Parhaimmillaan joskus on voinut mennä kymmenkunta.

Eikä se oma alkoholikäyttöni niin suurta ole, että se mikään ongelma olisi. Menin siis siihen B:n ja C:n väliin. Tällä hetkellä se on puhdas B, mutta talvisin se on enemmän C.

Ja rööki ei siis palanut.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Ehdoton EI huumeille täältäkin päin.

Sitten pieni kertomus:
Koulussamme oli vierailemassa muutamia hollantilaisia luokiolaisia. Luokka jaettiin kahteen ryhmään, toisen kanssa opettaja vei toiseen luokaan opiskelemaan ja toinen ryhmä jäi toiseen luokaan näiden hollantilaisten kanssa (ilman opettajaa). No hollantilaiset kertoivat sitten vieman elämän tavoistaan ja tietysti juttu kulki sitten alkoholiin ja huumeiden käytöön. Yksi hollantilaisista kertoi, että hän joi ensimmäisen kerran kännit yhdeksan vuotiaana ja pilveä hän poltti ensimmäisen kerran kolmetoista vuotiaana. Lisäksi hän mainitsi, että hän on joutunut hieman vähentämään pilven polttoa, koska hän käy lukiota, mutta kyllä hän sitä joskus vielä polttelee. Aika kärua, mutta ilmeisesti tämä on aivan tormaalia tuulimyööy maassa.
 

Tuamas

Jäsen
jooei

No, tuota itse en käytä (enkä ole käyttänyt, enkä todennäköisesti tule käyttämään...) kuin alkoholia, sikareita ja kaffetta, mutta lukaiskaapas huviksenne joskus sellainen WHO:n tekemä tutkimus (löytyy jonkun tiedelehden kotisivulta, tai googlella) jossa vertaillaan eri aineiden haitallisuutta... En mitenkään puolustele mitään ainetta mitään tai mitään muutakaan sen suuntaista, mutta mielenkiintoista luettavaa, asettaa laillisuuskysymykset aika jännään valoon...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sammakoita?

Jokin aika sitten tuli telkkarista jakso Simpsonit-sarjasta, jossa Homer joutui jollekin trooppiselle saarelle ja huomasi saavansa hyvät "sävärit" nuoleskelemalla sammakoita! Jollakin piti sitä tajuntaa laajentaa kun saarella ei saanut viinaa mistään. Koskahan huumekierteeseen joutuneet rupeavat Suomessakin tsekkaamaan että millaista "kamaa" kotimaiset sammakot ovat?
No joo, tämä nyt oli vain tällainen kevennys tähän huumekeskusteluketjuun...
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä JanJ
3 viikkoa sitten oli viimeks duunissa huumetesti ja hyvinhän se läpi meni.

Suostuit testiin? Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, että huumetestiin en suostu jos joku duunipaikka sitä ehdottaa. Ei sillä että mitään käyttäisin. Mielestäni vastaavasti yritysten pitäisi myös puhalluttaa työntekijöitään esimerkiksi vähintään joka maanantai-aamu ja muinakin päivinä. Ihan vaan ettei ole mitään veressä.

Itselläni on muutenkin varsin salliva asenne kannabis-tuotteiden käyttöön, vaikka en ole edes niitä kokeillut. Mahdollisuuksia on ollut ja frendit ovat tarjonneet, mutta ei ole oikein kiinnostanut. Vähän ehkä huvittaisi kokeilla, mutta koska se on laitonta olen päättänyt jättää väliin. En kyllä näe mitään tarvettakaan kyseisten aineiden käytölle. Empiiristä kokeilua vaan voisin tehdä verrattuna noin alkoholiin.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Kiitos ei

Viestin lähettänyt käyttäjä kerpo
En sitä kuitenkaan tappavana kamana pidä, mutta kun pilviporukoissa yleensä liikkuu kovempikin tavara, niin pilvestäkin erossa pysyminen kannattaa.

Tässä olet mielessäni väärässä. Tämähän on juuri tätä, mitä huumevalistustyössä painotetaan, mutta nykyaikana tilanne ei IMHO ole enää näin. Nykyään kannabis-tuotteiden hankkiminen käyttöä varten on niin helppoa, että järjestäytyneeseen rikollisuuteen ei tarvitse olla yhteydessä. Pilveä saa tuotua itse Damista, tilaamalla internetistä tai kasvattamalla todella helposti. Muiden huumeiden kohdalla ei ole näin helppoa. Tosin kyllähän e:tä technobileistä tai muualta saa käsittääkseni hankittua myös varsin helposti.
 

scholl

Jäsen
Patrik Sjöberg, Sven Nylander ja kumppanit käyttivät ravintolassa kokkelia. Ja kohu oli valtava. Itse en huumeita harrasta tai kokeile, sama tilanne on nuuskan kanssa. Tai tatuointejen. Ei ole koskaan tehnyt mieli, mutta en ala yhtään jeesustelemaan sen suhteen, että Nylander tai Sjöberg olisivat nyt tehneet jotain hirveää. Viihteellä noissa mestoissa aineita varmasti osa käyttää ja se on nyt vain on niin. Huumeissa on tietysti se huono puoli, että taustalla on rikollista toimintaa ja sen vuoksi pidän tietysti huumehörhöilyä tuomittavana, mutta haloo, jos noikin urheilijat ovat olleet kansan mielestä hyviä jätkiä mitaleja voittaessaan niin yht'äkkiä ovatkin paskoja jätkiä, kun sortuvat samaan, mitä hyvin moni yökerhoissa.

Kaikista säälittävintä on se, että nyt kun ura on loppunut toistakymmentä vuotta sitten, pitäisi olla vielä mukamas täydellinen esimerkki. En tajua tollaista. Eivät sentään sekoile Nykäsen tai Myllylän tavoin tuolla lumihangissa, vaan oikeasti ottivat vaan vähän jotain sivistyneesti.

Sanoisin, että ruotsalaista tekopyhyyttä koko case. Jalkapallokisojakin olisi pitänyt boikotoida, kun Saksassa on huoria. Tietysti huumeet ovat huono juttu, mutta tässä tapauksessa kyllä Nylanderin ja Sjöbergin oma päänsärky mielestäni.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
scholl kirjoitti:
Sanoisin, että ruotsalaista tekopyhyyttä koko case. Jalkapallokisojakin olisi pitänyt boikotoida, kun Saksassa on huoria. Tietysti huumeet ovat huono juttu, mutta tässä tapauksessa kyllä Nylanderin ja Sjöbergin oma päänsärky mielestäni.

Jep, samoilla linjoilla, tosin olikos se Nylander joka oli jossain Ruotsin "Puhdas elämä lapselle"-kampanjassa johtohahmona, ja nyt joutui luopumaan paikastaan, sille asialle minä nauran räkäisesti. Bileistä muuten taisi puuttua enää Björn Borg ja Victorian "vaarallisen taustan omaava" poikakaveri.

Kokaiinin vaarallisuutta en vähättele mutta kyllä, niin kauan kuin alkoholi on laillista tuo kohu kuulostaa erittäin tekopyhältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös