Mitä maajoukkuetta kannatat?

  • 5 567
  • 26

Mikä maa sykähdyttää eniten?


  • Äänestäjiä
    147

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ymmärrä niitä ihmisiä, jotka kannattavat jotain muuta, kuin omaa kotimaataan. Itselleni ei tulisi mieleenkään kannattaa jotain muuta. Suomalaisten kuuluu kannustaa Suomea. Näistä maaotteluista menee idea pilalle, jos esim. Suomalaiset alkavat hurraamaan Kanadalle tai Ruotsille. Toisaalta esim. Ne ketkä alkavat kannustamaan Kanadaa, eivät tod.näk. Välitä mm-kiekosta, vaan ovat gloryhuntereita, jotka ovat sitten muka iloisia jos Kanada voittaa.

Minä ymmärrän tämän oikein hyvin. Minulla ei ole mitään nationalistista "me-henkeä" kohdistettuna Suomeen, Suomen pelit eivät herätä minussa laisinkaan mielenkiintoa - eivät herättäneet edes lapsena ja teininä jolloin seurasin hyvin aktiivisesti maajoukkuekiekkoilua. En ole oikeastaan koskaan aikuisiällä mieltänyt itseäni suomalaiseksi identiteetiltäni - olen Suomeen sattuman oikusta syntynyt ihminen mutta en koe olevani suomalainen, joten miksi kannattaisin Suomea?

Toisaalta nykyään en seuraa mitään maajoukkueurheilua tai urheilua, jossa kilpaillaan jonkin maan statuksen alla - enpä kyllä seuraa urheilua juuri muutenkaan. Mitä nyt Klitshkon matsin Pulevia vastaan yritin katsoa, mutta netti pätki.

Oikeastaan aina olen seurannut kiekkoa sen mukaan millainen peli minua viehättää ja millaisesta kiekosta pidän - niinpa lapsena ja nuorena ensisijainen kiinnostuksen kohteeni oli punakone, jonka ottelut katsoin aina kuin mahdollista. Kun mukaan tuli NHL-kiekko 80-luvun lopulla, maajoukkuekiekon seuraaminen alkoi hyytyä hiljalleen ja reilun parin vuosikymmenen ajan NHL-kiekko oli se ykkönen - aina siihen saakka kunnes katsoin, ettei kiekolla ole minulle niin paljon annettavaa, että sitä kannattaisi pahemmin katsoa.

Muistan kuinka lapsena ja teininä parhaimpien kavereideni suosikkijoukkue lätkän MM-kisoissa oli Kanada (eli tuolloin elettiin 70-luvun loppua ja 80-luvun alkua), joten varmaankaan he eivät välittäneet MM-kiekosta ja olivat gloryhuntereita ja van "mukailoiten" nauttivat kanadalaisten otteluvoitoista! Ja ne väittelyt ja kinat kanadalaisten ja punakoneen yhteenottojen jälkeen... ne olivat aikoja ne!

vlad.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Luin kysymyksen huonosti, ja vastasin Slovakia. Tietenkin Suomelle toivon ensisijaisesti menestystä, mutta kyllä Slovakiakin on tärkeä minulle. Esim. Sotshissa pomppasin sohvalta ja rupesin tuulettamaan villisti, kun Marian Hossa kavensi 2-4:ään. Eiköhän se kerro jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös