Mitä hyvää kaudessa 2006 - 2007

  • 4 949
  • 37

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Eipä tässä kelkkaa jätetty yhtään sen aikaisemmin kuin jypin koko joukkue! Jääkiekkoa kohta 20 vuotta seuranneena voin kyllä sano ettei Hippoksen seisomakatsomosta pelien seuraaminen ole mitään paalupaikalta tiirailua, joten samat huomiot voi pääpiirteittäin tehdä muullakin tavalla.

Listään vielä ketjuun sen verran ettei aivan off-topiciksi mene pari seikkaa.

- Maalivahtipeli on edelleenkin huippuluokkaa!

- Filppula: ennen kauden alkua tuli ehkä paljonkin parjattua ja odotin hyytyvän reiluun 20 pisteeseen.

- Marttinen: Sellainen kausi kuin odotinkin ja toivottavasti onnistuu ensikaudellakin.

Ps. Kaikki myötähäpeän tuntiat voivat jättää kirjoitukseni omaan arvoonsa ja siirtyä lukemaan "aitojen" kaiken kestävien tosifanien kirjoituksia.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
jukiapina kirjoitti:
Ps. Kaikki myötähäpeän tuntiat voivat jättää kirjoitukseni omaan arvoonsa ja siirtyä lukemaan "aitojen" kaiken kestävien tosifanien kirjoituksia.

Enpä kyllä itsekään ymmärrä tätä että arvostelet melko kärkkäästi pelaajia ja joukkuetta, muttet ole pelin peliä nähnyt tällä kaudella livenä. Aikamoinen ristiriita. Miten voit pystyä moiseen vaikket tiedä oikeasti miten kukin pelaaja pelaa?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
dee_snyder kirjoitti:
Enpä kyllä itsekään ymmärrä tätä että arvostelet melko kärkkäästi pelaajia ja joukkuetta, muttet ole pelin peliä nähnyt tällä kaudella livenä. Aikamoinen ristiriita. Miten voit pystyä moiseen vaikket tiedä oikeasti miten kukin pelaaja pelaa?

Jos se teistä tosiaan vaatii live seurantaa niin ei voi mitään. Täytyy palata sitten ensi kaudella asiaan ja unohtaa kommentoiminen vieraspeleistä kokonaan!
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
jukiapina kirjoitti:
Jos se teistä tosiaan vaatii live seurantaa niin ei voi mitään. Täytyy palata sitten ensi kaudella asiaan ja unohtaa kommentoiminen vieraspeleistä kokonaan!

Kyllä se minusta vaatii edes kotipelien seuraamista paikan päältä.

Palataan!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
tähän voisi kai listata joitain huomioita, kun kausi lienee positiivisimmankin positiivarin mielestä taputeltu (ettei keskenerästä hauku).

Hyvää sen lisäksi, että se alkaa olla lopuillaan on tietysti se, että kaikkinainen puuhastelu ja ammattitaidottomuus on tullut niin selvästi esiin, ettei siitä millään tekosyillä voi enää luiperoida ulos.

Hyvää lienee myös se, että keskivertokannattaja voi taas haaveilla puoli vuotta vahvistuksista ja kilpailukyvystä, kunnes herää taas harvakarvaiseen todellisuuteen.

Hyvää myös on, että tuleva valkku on ilmoittanut sentään julkisesti tavoittelevansa voittoa, eri asia sitten on, miten se realisoituu, mikäli realisoituu.

Hyvää oli myös tavallaan case Kovanen, se toivottavasti ravisteli muniinpuhaltelevat pälyilijät tajuamaan työyhteisön henkisen hyvinvoinnin merkityksen ja sen ettei asiat ratkee sillä, että kieltää niiden olemassaolon, vaan nostamalla kissa pöydälle ja tarttumalla asioihin.

Hyvää myös olisi, jos Seppäselle olisi jo valjennut, ettei liigassa ole oikotietä onneen, vaan joukkueet pitää kasata elementeistä, joilla voi menestyä, muuten ei menesty ja jos sitten ei rahkeet riitä, niin suoraselkäsesti mestikseen lätkimään harrastelijapohjalta ja jättää ammattilaissarja ammattilaisille.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JypFabu kirjoitti:
Hyvää lienee myös se, että keskivertokannattaja voi taas haaveilla puoli vuotta vahvistuksista ja kilpailukyvystä, kunnes herää taas harvakarvaiseen todellisuuteen.

Hyvää myös olisi, jos Seppäselle olisi jo valjennut, ettei liigassa ole oikotietä onneen, vaan joukkueet pitää kasata elementeistä, joilla voi menestyä, muuten ei menesty ja jos sitten ei rahkeet riitä, niin suoraselkäsesti mestikseen lätkimään harrastelijapohjalta ja jättää ammattilaissarja ammattilaisille.

Miksi kannatat JYPiä? Vai kannatatko? Luuletko tosiaan, että tänne saadaan joskus paperilla kärkitason joukkue? Minä en luule.

Olen siinä suhteessa realisti, että tiedostan mihin meillä on paperilla mahdollista yltää. Mihin meillä on taas jäällä mahdollista yltää, on asia, jossa en ole realisti. Eihän tässä olisi muuten mitään mieltä, jos ei uskoisi sinisilmäisesti joukkueen tekevän jokin päivä "Ässät". Tunnustan, että pikkuseuran kannattaminen liigassa on todella masokistista touhua, mutta jos ei kestä sitä, kannattaa vaihtaa joukkue Kärppiin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JypFabu kirjoitti:
Hyvää sen lisäksi, että se alkaa olla lopuillaan on tietysti se, että kaikkinainen puuhastelu ja ammattitaidottomuus on tullut niin selvästi esiin, ettei siitä millään tekosyillä voi enää luiperoida ulos.

Itse en aivan ymmärrä tätä, kuten en Alatalon dissaustakaan. JYP on pelannut tuloksellisesti monta runkosarjaa reilusti yläkanttiin ja nyt kun joukkue pelaa yhden kauden "omalla tasollaan", niin kaikki menee puuhastelun, ammattitaidottomuuden ja Alatalon piikkiin. Ei ole helppoa jääkiekkojoukkueen operointi siellä Jyväskylässäkään. Ymmärrän fanien pettymyksen tähän kauteen, mutta realiteetit tuntuu olevan aika hukassa, jos joku odotti tuolla joukkueella varmaa paikkaa edes säälipleijarihin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Näkkäri kirjoitti:
Itse en aivan ymmärrä tätä, kuten en Alatalon dissaustakaan. JYP on pelannut tuloksellisesti monta runkosarjaa reilusti yläkanttiin ja nyt kun joukkue pelaa yhden kauden "omalla tasollaan", niin kaikki menee puuhastelun, ammattitaidottomuuden ja Alatalon piikkiin.

Monta? Alatalon aikana runkosarjan sijat 6., 10., 8., 9. ja nyt sitten joko 11 tai 12. Itse en näe noista reilusti yläkanttiin vedettyjä kausia kun tuon ihan ensimmäisen.

Materiaali oli mitä oli ja eiköhän suurin osa tiennyt jo ennen kauden alkua, että ilman täydellistä nappionnistumista ei olla kuin lähellä kuuden joukkoa. Silti ymmärrän kritiikin Alataloakin kohtaan, kun mies ei tänä(kään) vuonna pystynyt kehittämään heikkouksiaan. Tottakai monta muutakin asiaa meni perseelleen, mutta kyllä Alatalokin oman osansa on kritiikistä ansainnut.

Ai niin, jottei mene off-topiciksi, niin jotain hyvääkin kaudessa oli:

*Miika Lahden ja Henrik Forsbergin kasvu liigapelaajiksi, jospa näitä omia junnuja ei tällä kertaa ryssittäisi muualle.

*Ilari Filppula ja JP Hytönen. Hyökkäyksen liiderit, uran paras kausi molemmille.

Siihen ne sitten melkein jääkin...
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Hyvää tässä kaudessa.

1. Ei oltu viimeisiä.
2. Sinkku pelasi hyvät Eurohockeyt
3. Jyri Marttisen nousu liigan puolustajien eliittiin
4. Hippos rempataan 2009?
5. Kari Tyni
6. Ei enää tunnu niin pahalta kuin ennen. ( Alkaa jo tottua tähän :) )
7. Risto Dufvan ensi kauden sopimus
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
david kirjoitti:
Miksi kannatat JYPiä? Vai kannatatko? Luuletko tosiaan, että tänne saadaan joskus paperilla kärkitason joukkue? Minä en luule.

Olen siinä suhteessa realisti, että tiedostan mihin meillä on paperilla mahdollista yltää. Mihin meillä on taas jäällä mahdollista yltää, on asia, jossa en ole realisti. Eihän tässä olisi muuten mitään mieltä, jos ei uskoisi sinisilmäisesti joukkueen tekevän jokin päivä "Ässät". Tunnustan, että pikkuseuran kannattaminen liigassa on todella masokistista touhua, mutta jos ei kestä sitä, kannattaa vaihtaa joukkue Kärppiin.

Minä olen muistaakseni sanonut näillä palstoilla jo meneen otteeseen tämän, mutta kerrattakoon nyt vielä: minulle ei ole mitään merkitystä sillä, millä sarjatasolla jyp pelaa, kannatusmielessä. Urheilullisessa mielessä toivoisin sen tietenkin pelaavan itselleen sopivalla tasolla, jotta kannattaja voi niitä onnistumisen ja epäonnen tunteita tasapainoisesti kokea.

Liigassa pelataan suomen mestaruudesta ja tavoitteena pelkkä osallistuminen vuodesta toiseen ilman menestyspyrkimystä on kestämätön.

Jos valmentajalle annetaan 1,5 metrinen seiväs ja sanotaan että vie valmennettavasi ( joukkue) viisi metrisen riman yli (liigan taso), saa olla käsittämättömän sinisilmäinen, että tähän uskoo, edes satunnaisesti.

Sille on tietysti minun paha voida mitään, jos todellisuuden ja kuvitelmiesi epäsuhta on valtaisa, ehkä minun sitten pitäisi kysyä, että kannatatko unelmiasi vai jypiä? Minusta ei ole mitään mieltä, jos ei pyri sarjatasonsa mukaan pelaamaan ja menestystä hakemaan, vaan vuodesta toiseen soitellen sotaan ja hakattuna kotiin, niin, enemmän se muistuttaa masokismiä, kuin kannattamista, kuten totesitkin. Kukin tietenkin tavallaan, tapa se on tuokin, vaikkei minulle.

Pakkomielle pelata liigaa vaikkei siihen ole resursseja on minusta gloryhunttaamista, jos samaan aikaan jyp vois menestyksellisesti pelata jääkiekkoliiton mestaruudesta mestiksessä.

Vaan vaihtaisitkos sinä kannatuksesi niille kärpille, jos jyp laskis debetit ja kreditit ja päättäisi siirtyä mestikseen?

Minä uskon, että oikein tekemällä asiat, tänne saataisiin keskikastin joukkue, jolla silloin tällöin olisi mahdollisuus nousta myös niistä mitaleista pelaamaan, mutta se vaatisi rohkeata riskinottoa myös taloudessa ja sen mahdollisuuden karahtaa kiville yrittäessään, minulle mieluummin se, kuin säälittävä haaveilu vuodesta toiseen päästä sääleihin häviämään kaksi matsia.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JypFabu kirjoitti:
Vaan vaihtaisitkos sinä kannatuksesi niille kärpille, jos jyp laskis debetit ja kreditit ja päättäisi siirtyä mestikseen?

Minä uskon, että oikein tekemällä asiat, tänne saataisiin keskikastin joukkue, jolla silloin tällöin olisi mahdollisuus nousta myös niistä mitaleista pelaamaan, mutta se vaatisi rohkeata riskinottoa myös taloudessa ja sen mahdollisuuden karahtaa kiville yrittäessään, minulle mieluummin se, kuin säälittävä haaveilu vuodesta toiseen päästä sääleihin häviämään kaksi matsia.

En vaihtaisi. Vaikka nykyään asunkin Etelä-Suomessa, olen "kolunnut" Hippoksella polvenkorkuisesta saakka, joten tunneside on sen verran vahva, että en tietenkään vaihtaisi joukkuetta, vaikka JYP pelaisi Suomi-sarjaa.

Myös minä uskon keskikastin joukkueen rakentamiseen, mutta en usko, että kestävään keskikastilaisuuteen tarvitaan mitään valtaisaa taloudellista riskinottoa. Jos nykyinen linja jatkuu, eli taloudellinen tulos paranee hiukan vuosi vuodelta ja jos Seppäsen puhuma halliprojekti pyörähtää parin vuoden sisällä käyntiin, niin käsittääkseni tuolloin olemme aika lähellä keskikastia.

Varsinkin isompien seurojen toimesta on nähty tarpeeksi monta kertaa, että pelkkä pelaajabudjetin hinaaminen pilviin ei välttämättä takaa seuraavalle kaudelle menestystä. Ensi kaudellehan Seppänen lupasi Veikkaajassa satkun lisää pelaajabudjettiin. Jos tuo satanen vuodessa pystytään suunnilleen kasvattamaan pelaajiin käytettyä rahaa ja laittamaan halli edes jonkinlaiseen orderiin, niin silloin ollaan mielestäni resurssit huomioiden oikeassa aikataulussa.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näkkäri kirjoitti:
JYP on pelannut tuloksellisesti monta runkosarjaa reilusti yläkanttiin ja nyt kun joukkue pelaa yhden kauden "omalla tasollaan", niin kaikki menee puuhastelun, ammattitaidottomuuden ja Alatalon piikkiin ... realiteetit tuntuu olevan aika hukassa, jos joku odotti tuolla joukkueella varmaa paikkaa edes säälipleijarihin.
Näkkäri puhuu paljon asiaa, mutta lisään silti. On totta, että materiaalilla ei yksinkertaisesti voi tehdä mahdottomia, mutta tosiasia on myös se, että realistisesti arvioituna JYPin materiaali on heikentynyt viime vuosina, joten sarjasijoitusten tasainen tippuminen ole ollut mikään ihme juttu. Eli tässä suhteessa ongelma on syvempi kuin se, että onnistuiko Alatalo vai ei. Valmentajaongelma, jos sitä oli, on ratkaistu vaihtamalla Dufvaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikkein parasta tässä kaudessa on se, että ei ainakaan tarvitse kokea sitä oikeusmurhaa säälipleijareissa, mikä on koettu kahdella viime kaudella. Nyt sitten vain odotellaan, että miten 100 000 euron lisäys pelaajabudjetissa näkyy ensi kauden joukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös