Missä urheilupyhätöissä olet käynyt?

  • 22 989
  • 227

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti SaiPa2000
Minnesotassa Metrodomessa tuli käytyä.

Sinänsä ihan hieno paikka, kun Twinsien Baseball-ottelua seuraa 60 000 ihmistä ja kaikki huutaa suoraa huutoa.
Tuolla mäkin olen käynyt. Omasta mielestäni se on kuitenkin niin, että jenkit tulevat paikalle lähinnä viettämään aikaa ja rentoutumaan - matsi on vain siinä sivussa. Väliaikaohjelmia on paljon ja peli todella hidastempoista. Ihan hieno kokemushan tuollaisessa silloin tällöin on käydä, mutta ei se lätkää voita :-)

Ja maineikkain urheilupyhättö, jonka tantereelle olen jalallani astunut, lienee Järvenpään jäähalli, joka on tunnettu tinkimättömästä sikakatsomostaan...
 

Taasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat
Jäähalleista kotimaasta uupuu Raksila, Isomäki ja Lahden jäähalli. Lasken tähän siis vain liigajoukkueiden kotihallit.

Ulkomaan jäähalleissa olen käynyt
Globen
Pietarin Jubileini(?)
Sparta Praha
Zlinin jäähalli
Kölnarena
Göteborgin jäähalli (nimestä ei mitään mielikuvaa vaikka kisoista alle vuosi...)

Salibandyn MM-kisoissa 1998 tuli Prahassa käytyä kahdessakin eri hallissa. Niin ja 1996 mitalipelit tuli seurattua Globenin piippuhyllyltä. Ja meinasi ne naisten 1999 kisat Ahvenanmaalla unohtua. Missähän hallissa nekin oli?

Formulaa olen käynyt seuraamassa Unkarissa, Monzan rataa en päässyt noin kilometriä lähemmäksi.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos tämä nyt jotakuta kiinnostaa niin pelaamassa olen käynyt ainakin seuraavissa halleissa:

-Luvia
-Kokemäki
-Salo
-Paimio
-Uusikaupunki
-Mikkeli
-Turku, Impivaara
-Turku, Elysee
-Tampere, Hakametsä

Ja katsomossa:

-Hakametsä
-Elysee
-Nordis
-Pasila
-Raksila
-Isomäki
-Kupittaa
-Scaniarinken (Södertälje)
-Thunderdome (Tampa)
+ ajoin kerran Arrowhead Pondin ohitse, lasketaanko se...?
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Enpäs ollutkaan tähän vastannut vaikka niin muistelinkin:

Kämmäri on aivan oikeassa, käsittämättömän legendaarinen Oriveden jäähalli on yli muiden, siellä kävin viimeksi eilen.

Paljon ei jää jälkeen myöskään pikantisti homehtunut Länkipohja Arena.

Kaikissa liigahalleissa olen myös käynyt, Lauritsalassa tosin vain pelaamassa. Siis olen nähnyt liigapelin myös Kuopiossa, Kouvolassa, Forssassa ja Vaasassa, jäiköhän vielä joku pois, myöskin olen nähnyt Ilveen voittavan mestaruuden wanhassa Kupittaan jääladossa.

Ensimmäisen SM-sarjamatsini kävin nöösinä katsomassa Koulukadulla, ulkojäillä SM-sarjaa katsottu ainakin Porissa ja Divaria Jyväskylässä.

Ulkomailta en muista hallien nimiä, mutta Globen -95 on hyvin mielessä, vaikken siinä finaalissa ollutkaan. Muita: Wien*2, Praha, Bratislava (Zimny stadion?), Hamar, Düsseldorf, Lillehammer, Leningrad, Moskova, Katowice, Tukholman vanha (Johanneshov?)...

Futista on nähty aika monessa paikassa Suomessa, Lontoon kirkolta kuitenkin mukavimmat muistot, yksi Chelsean peli ja pari ykkösen matsia matsia Selhurst Parkilla. Wembleyllä ehdin onneksi viimeisten joukossa käymään edes turistikierroksella, peliä en siellä nähnyt luonnossa ole. Arsenalin stadion jäi fanikaupassa käymiseen, se museokin oli maanantaikiinni.

Lisäksi olen nähnyt pesiksen mestaruussarjamatsin joskus muinoin Imatran vanhalla kentällä, oliko se ny Maneesi, ja Tampereen Kaupissa.

t. Hanu
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ooh, hallibongaustopicci. Listataanpa ensin futiskentät, joista tuleekin huomattavasti vakuuttavampi lista.

- Helsinki (Stadikka)
- Helsinki (Kiffenin kotikenttä jossain missälie)
- Hyvinkää
- Iisalmi
- Inkeroinen
- Joensuu
- Jyväskylä (Harju)
- Jyväskylä (Huhtasuo)
- Jyväskylä (Säynätsalo)
- Jyväskylä (Kotalampi)
- Jyväskylä (Vaajakoski)
- Kajaani
- Kemi
- Keuruu
- Kiuruvesi
- Kuopio (Väinölänniemi)
- Kuopio (Keskuskenttä tjsp)
- Kokkola
- Lahti (Keskuskenttä)
- Lahti (Radiomäki)
- Lahti (Se missä TP Lahti pelaa, en muista nimeä)
- Laukaa
- Lappeenranta
- Mikkeli
- Nokia
- Närpiö
- Pietarsaari
- Rauma
- Rovaniemi
- Tampere (Ratina)
- Tampere (Tammela)
- Turku
- Vaasa
- Valkeakoski
- Varkaus
- Äänekoski


Lätkäpuolelta olen käynyt kaikeissa nykyisissä liigahalleissa + Kupittaalla Turussa, Kuopiossa, Mikkelissä, Tikkakoskella, Orivedellä, Jämsässä ja sokerina pohjalla Tampan Ice Palacessa.
 

balroq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minulla on jäänyt aika vähiin noi ulkomaan urheilupyhätöissä vierailut.
Jalkapallo-ottelua katsomassa:
-Villa Park (Aston Villa-Chelsea)

Jääkiekko-otteluita katsomassa:
-Lahden jäähalli
-Hartwall areena
-Elysee areena
-Hakametsä jäähalli
-Rinkelimäen jäähalli
-Kisapuisto

Ja muuten vaan olen käynyt Globenissa ja Ullevilla.
 

jeke

Jäsen
Kävin katsomassa Millenium-Stadionilla Cardiffissa ottelun Wales-Suomi. Se oli ensimmäinen jalkapallo-ottelu kyseisellä stadionilla. Millenium-Stadionin yleisökapasiteetti on 72500, ja stadion oli loppuunmyyty, vaikka kyseessä oli harjoitusottelu.

Sitten olen ollut Berliinin, Tukholman ja Helsingin Olympia-stadioneilla.

Mutta vihaisimmat pyhätöt, joissa olen käynyt, ovat Vänärin futiskenttä ja Niiralan monttu. Tuplajäät on kanssa ihan jees.
 

Karikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Matinkylän halli keväällä - 93 tai -94 -> Otteluna K-Espoo-HIFK -> Täysi seisomakatsomo-> Jostain kumman syystä teki mieli pitää oma suosikkijoukkueeni ihan omana tietonani...
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Muiden maiden kohteita löytyy ainakin:
Globen, Wienin MM-halli Statshallen tai jotain sinnepäin. Muista lajeista Camp Nou ja Toronto Blue Jaysin SkyDome. Wayne Gretzkyn patsaalla Edmontonin Sky Reach Centerin edustalla on vietetty kunnioittava hetki lakki kourassa. Oli tosin kesäaika, joten peliä ei päässyt seuraamaan.

Eksoottisia kohteita on Galgaryn olympiamäki, jossa Nykäs-Matti otti ne kolme kultaa ja sokerina pohjalla vierailu Muhoksen Ponkilan pesäpallomaneesille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ravintola Birra, jossa olen ollut todistamassa Kotkan suuren miehen E. Taurun jälkipelejä. Tuota pyhempää pyhättöä ei olekaan.

Saatte luvan kadehtia.
 

Jacques

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kotimaasta:

Raksila (one and only)
Hippos
Hakametsä
Elysee
Nordis
Hartwall Areena
Vaalan Urheilutalo

Muut:

Bislett
Ullevaal
Globen+Hovet
Coops-Areena (Luleå)
Zinkensdamm (Bandy, home of the Bajen)
Ramon Sanchez Pizjuan (Sevilla)
RBC Arena, Carolina Hurricanes
 
Viimeksi muokattu:

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kotimaassa on tullut poikettua hiukan siellä sun täällä, ulkomaat on helpompi muistaa, ja ainakin seuraavissa olen käynyt:
Montreal Forum
Copps Coliseum
Maple Leaf Garden
Molson Centre
Rocket Richard Arena
SkyDome
Globen
Rooman olympiastadion
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ted Raikas
Ravintola Birra, jossa olen ollut todistamassa Kotkan suuren miehen E. Taurun jälkipelejä. Tuota pyhempää pyhättöä ei olekaan.

Saatte luvan kadehtia.

Pakko laittaa paremmaksi. Olen käynyt samassa paikassa kuuntelemassa Taurun jorinat alusta loppuun SELVIN PÄIN!
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Kimpisen stadion
Kisapuisto
Lappeenrannan urheilutalo
Matinkylä Garden
LänsiAuto-areena
Nordenskjöldinkadun halli
Rinkelinmäki
Hartwall arena
Hippos (jäähalli)
Lahden jäähalli
Mikkelin jäähalli
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pikaisella lukemisella en huomannut kenenkään maininneen Amsterdamin Ajaxin kotistadionia. No, vaikka olen ollut vähänlaisesti ulkomailla, siellä olen käynyt. Suosittelen vierailemaan myös Ajax-museossa, joka on mielenkiintoinen ja todellinen Jari Litmasen hehkutuspaikka alusta loppuun.

Kotimaan hallibongauksia taitaa olla noin 15.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti Rocco
Vaasan vanha jäälato (Vaasa)

Samoin. Mahtava paikka. Nimihän on Kuparisaaren jäähalli. Nykyhallihan on Vaasa Arena. Kentin poikien "pyynnöstä".
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sm-Liigaa katsomassa:

* Kisapuisto, LPR
* Lahden jäähalli
* LänsiAuto-areena
* Harwall Areena
* Hippos
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
SM-liiga:
Kupittaan jäähalli, Turku
- viimeisin TPS-JoKP (xx.xx.1990)
Nordenskjöldinkadun jäähalli, Helsinki
- viimeisin Jokerit-TuTo (xx.xx.1994)
LänsiAuto Areena, Espoo
- viimeisin Blues-TPS (xx.xx.1999)
Hakametsän jäähalli, Tampere
- viimeisin Ilves-TPS (17.01.2002)
Isomäen Jäähalli, Pori
- viimeisin Ässät-TPS (09.12.2003)
Äijänsuo Areena, Rauma
- viimeisin Lukko-TPS (10.01.2004)
Turkuhalli (Typhoon, Elysée Arena), Turku
- viimeisin TPS-Ässät (29.01.2004)

Sweden Hockey Games
Stockholm Globe Arena, Tukholma
- viimeisin Suomi-Venäjä (08.11.2001)

MM-kisat
Turkuhalli (Elysée Arena), Turku
- viimeisin Kanada-Latvia (27.04.2003)

NHL
Office Depot Center, Fort Lauderdale
- viimeisin Florida Panthers-Washington Capitals (27.02.2004)
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kahden haluan nostaa ylitse muiden, Hakametsä ,Tampere ja Joe Louis Arena, Detroit.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olen käynyt monissa jäähalleissa Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä, Yhdysvalloissa ja Kanadassa, monilla futiskentillä Suomessa ja jalkapallostadioneilla Etelä-Euroopassa, Valkeakosken jalkapallomuseossa, Olympiastadionin urheilumuseossa ja Toronton Hockey Hall of Famessa, Eläintarhan urheilukentällä ja edesmenneellä Pallokentällä, mutta silti vain kahdessa pyhätössä.

Maple Leaf Gardenissa ja Air Canada Centressä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Suomessa oikeastaan vaan on käyty.
Tällä kaudella kaikki muut liigahallit, paitsi Raksila.
Legendaarisimmat paikat, ts. urheilupyhäköt ovat Suomessa Hakametsä sekä Nordensköldinkadun halli.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Madison Square Garden, Old Trafford, Jaffa-areena, hakametsä ja tietenkin suurimpana ja kauneimpana Raksila areena!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös