Miro Karjalainen #4

  • 70 507
  • 307
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja ei kyse ole mistään oman maalin suojelemisesta, vaan siitä, että Mirolla ei yksinkertaisesti hermo kestä. Jos itse heiluu kukkona joka tilanteessa, pitää padan kestää se, että vastustaja huitoo retuutuksen jälkeen takaisin. Se, että tuon jälkeen tiputtaa hanskat ja huutelee haluutsä lähteä on vain noloa. Se, että teet sen puolustajana ottelussa missä joukkueen puolustusta on täydennetty hyökkääjällä on vain helvetin tyhmää. Se, että Miro on pelaajana ottanut isoja kehitysaskelia jää valitettavan usein sen varjoon, että ihmisenä vastaavaa kehitystä ei ole tapahtunut. Niin kauan kun kukkoilua ei pystytä pitämään kurissa, ei Karjalaisen paikka ole pelaavassa seitsikossa.

Ja se, että Peltonen tuon teon nosti ottelun jälkeisessä haastattelussa esiin kysymättä kielii kyllä, että vähän rumemmin asiasta ollaan Mirolle sanomassa. Ei ollut Ville happy camper tuosta suorittamisesta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En ole sun kanssa @Provider eri mieltä tuosta tilanteesta. Tarkoitin, että ainakin Miro ehkä silti koki tekevänsä sitä duuniaan eli oman maalivahdin alueen varjelua. Ja raporttien mukaan ainakin osa meidän joukkueen pelaajista koki Miron tekevän työtään.

Sitten se muuttui älyttömäksi kukkoiluksi siellä päädyssä. Oli jo ihan (voidaan miettiä, että ison pahan IFKn kaltaisesti) repinyt kaverin pois meidän veskan vierestä ja heittänyt kaverin laitaan. Siihen jos olisi jättänyt sen, niin kehuisin. Nyt annan rapaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sen verran puolustan taas Cowboyta, että TV-kuvissa ei mielestäni näkynyt kunnolla mitä Nikkanen teki? Joku ”cheap shot” tuntui olevan, kun oli noin kiire lähteä karkuun?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Postinjakaja , on 10000%:sti eri asia puolustaa kovaa omaa maalia kuin raahata vastustaja oman maalin taakse, hinkata siellä toooooosi vihaisen näköisenä, kun tilanne on ohi ja pillikin jo soinut sekä tiputtaa hanskat. Hanskojen tiputtamiselle ei edes ollut mitään aihetta.

Olisi kova jätkä, kun peli on käynnissä. Rehdisti, mutta väkevästi. Mutta Miron ”kovuus” tulee 99%:sti esille pelitilanteiden ulkopuolella. Näistä Miron show-esityksistä ei vielä vain ole ollut joukkueelle mitään hyötyä.

Meillä on pakkivajausta. Ja yksi vajaa pakki, jolla olisi nyt elämänsä tilaisuus antaa näyttöjä ja pelata, sortuu samoihin typeriin virheisiin kuin monesti aikaisemmin. Sori, että mua vituttaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja ei kyse ole mistään oman maalin suojelemisesta, vaan siitä, että Mirolla ei yksinkertaisesti hermo kestä. Jos itse heiluu kukkona joka tilanteessa, pitää padan kestää se, että vastustaja huitoo retuutuksen jälkeen takaisin. Se, että tuon jälkeen tiputtaa hanskat ja huutelee haluutsä lähteä on vain noloa. Se, että teet sen puolustajana ottelussa missä joukkueen puolustusta on täydennetty hyökkääjällä on vain helvetin tyhmää. Se, että Miro on pelaajana ottanut isoja kehitysaskelia jää valitettavan usein sen varjoon, että ihmisenä vastaavaa kehitystä ei ole tapahtunut. Niin kauan kun kukkoilua ei pystytä pitämään kurissa, ei Karjalaisen paikka ole pelaavassa seitsikossa.

Ja se, että Peltonen tuon teon nosti ottelun jälkeisessä haastattelussa esiin kysymättä kielii kyllä, että vähän rumemmin asiasta ollaan Mirolle sanomassa. Ei ollut Ville happy camper tuosta suorittamisesta.

@Postinjakaja , on 10000%:sti eri asia puolustaa kovaa omaa maalia kuin raahata vastustaja oman maalin taakse, hinkata siellä toooooosi vihaisen näköisenä, kun tilanne on ohi ja pillikin jo soinut sekä tiputtaa hanskat. Hanskojen tiputtamiselle ei edes ollut mitään aihetta.

Olisi kova jätkä, kun peli on käynnissä. Rehdisti, mutta väkevästi. Mutta Miron ”kovuus” tulee 99%:sti esille pelitilanteiden ulkopuolella. Näistä Miron show-esityksistä ei vielä vain ole ollut joukkueelle mitään hyötyä.

Meillä on pakkivajausta. Ja yksi vajaa pakki, jolla olisi nyt elämänsä tilaisuus antaa näyttöjä ja pelata, sortuu samoihin typeriin virheisiin kuin monesti aikaisemmin. Sori, että mua vituttaa.

Ei tarvitse anteeksi pyydellä. Olemme oikeastaan samoilla linjoilla, että Miro veti sen tilanteen yli ja monesti muutenkin pelitilanteen loputtua.

Ja @Frankie mukaillen, jotain se Nikkanen varmaan teki siellä kaukalon laidalla, joka Miroa ärsytti. Siltikin pitää olla hermokontrollia, kun on ensin sinne kundin retuuttanut. Olla oikealla tavalla vittumainen: Muistaakseni 97-98 pleijareissa oli Erkka ja Rami pistänyt tappelukiellon päälle. Meidän kundit saattoi Tom Laaksosen ja Rudin johdolla tehdä tuollaisia ihan samanlaisia temppuja, eli repiä kundi kaulasta tai paidasta sivuun, mutta sitten naureskella päälle, kun kaveri oli tiputtamassa hanskoja. Olisiko ollut K-Espoo matsissa, kun IFK johti joku 3-0, niin joku vastustaja löikin Laaksosta naamaan ja tämä vain nauroi ja meni vaihtoon. Henkistä alistamista. Mirolla on vielä matkaa tuohon hermokontrolliin. Eli oikealla tavalla vittumainen. Mua ei haittaisi jos sarjan vihatuin pelaaja pelaisi meillä ja olisi myös oikealla tavalla kova. Miro ei sitä vielä ole. Oliko juuri @Provider, joka analysoi Jardinea, että sen kovuudesta pitäisi Miron ottaa oppia. Ja olen samaa mieltä.

Itse en nähnyt tuota Peltosen haastattelua sellaisena, että olisi jotenkin ihan kuumana ollut Miron tempulle. Enemmänkin viittasi sillä, että kuormaa oli ja se kymppi toi sitä lisää. Tottakai sanoo siitä Mirolle, että pidä ne hanskat kädessä, mutten usko, että rankaisee sen kummemmin tai huutaa naama punaisena.

Voin tietenkin olla väärässä ja Providerin tulkinta oikea ja Einari Luhanka pelaa rangaistuksena Miron tilalla huomenna.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Sen verran puolustan taas Cowboyta, että TV-kuvissa ei mielestäni näkynyt kunnolla mitä Nikkanen teki? Joku ”cheap shot” tuntui olevan, kun oli noin kiire lähteä karkuun?
Olin näkevinäni samaa, eli Karjalainen sai hanskaa/nyrkkiä naamaansa ja hermo petti.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Sen verran puolustan taas Cowboyta, että TV-kuvissa ei mielestäni näkynyt kunnolla mitä Nikkanen teki? Joku ”cheap shot” tuntui olevan, kun oli noin kiire lähteä karkuun?

Tuomarikameran uusinnassa näkyi, että Nikkanen sai osuman perille Karjalaisen nassuun oltuaan vahvasti pihdeissä ennen sitä, josta Miro sitten riemastui.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuomarikameran uusinnassa näkyi, että Nikkanen sai osuman perille Karjalaisen nassuun oltuaan vahvasti pihdeissä ennen sitä, josta Miro sitten riemastui.
Omaan silmään Nikkanen löi nyrkillä Karjalaista suoraan puhelimeen. Yleinen konsensus näyttää olevan, että näistä ei tarvitse välittää...
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Omaan silmään Nikkanen löi nyrkillä Karjalaista suoraan puhelimeen. Yleinen konsensus näyttää olevan, että näistä ei tarvitse välittää...

Ok. Se toki muuttaa asiaa, mutta vain vähäsen. Hanskoja ei silti tarvitse tiputtaa, kun toinen ei tiputa. Voi myös iskeä hanskalla takaisin puhelimeen. Silloin saa molemmat sen kakkosen ja on päässyt esittää kovaa jätkää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
J

Just-Ice-Hockey

Mun mielestä on helvetin huolestuttavaa, jos Karjalaisen pelityylillä varustetun pelaajan ego ei kestä sitä, että vastustajat voivat joskus antaa takaisin. Esimerkiksi tänää se oli minusta täysin ymmärrettävä reagointi pelikaanilta, koska Miro veti hieronnan tapansa mukaan liian pitkäksi. Olisi riittänyt, kun olisi vain repinyt maalin taakse, turha siinä on enää käyttää toisen naamaa puhdistusrättinä tai muuten kurmuuttaa. Tähän kun vielä lisätään se, että Cowboy on oikeasti iso ja paha poika liigan mittapuulla, luulisi cojonesien kestävän pienen läpsyttelyn myös omaan suuntaan.

@Postinjakaja ei kyse ole siitä, että Peltonen huutaa tai syrjäyttää Karjalaisen kokoonpanosta. Huutaminen ei tunnu olevan Peltosen tapa toimia ja puolustuspään terveystilanne ei oikein anna periksi siirtää yhtäkään vakiokokoonpanon pelaajaa sivuun. Sen sijaan olen täysin vakuuttunut, että terveellä kokoonpanolla pelattaessa tämänpäiväisen kaltaiset temput tiputtavat Karjalaisen hierarkiassa Winbergin, Ahosen ja Jardinen taakse. Siinä missä loistavalla pelillä Karjalainen olisi voinut laittaa valmennuksen valinnan eteen, nyt hän huonolla hermokontrollilla heikensi omaa asemaansa. Se on minun tulkintani Peltosen esiintymisestä. Miksi muuten nostaa tilannetta lainkaan esille, varsinkin kun itse rangaistuksessa ei ollut mitään nokankoputtamista. Varsin selkeä mutta sivistyneesti paketoitu kritiikki pelaajaa kohtaan minusta.
 
J

Just-Ice-Hockey

Omaan silmään Nikkanen löi nyrkillä Karjalaista suoraan puhelimeen. Yleinen konsensus näyttää olevan, että näistä ei tarvitse välittää...

Niistä ei tarvitse välittää silloin, kun se on täysin omalla toiminnalla agitoitu huitaisu. Jos Karjalainen olisi vain siirtänyt Nikkasen sivuun ja jättänyt tilanteen sillensä mitään lyöntiä tuskin olisi tapahtunut. Jos olet itse valmis mukiloimaan muita, pitää olla itse valmis kestämään se, että tulee takaisin.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Hölmöilyähän tuollainen on, mutta väitän silti tämänkin maksavan itsensä takaisin keväällä, siis jos Miroa ymmärretään peluuttaa. Loppujen lopuksi on kovaa valuuttaa, kun rosterissa on liigan kovin jätkä silloin, kun täälläkin saa pelata semikovaa. Pelkkä maine riittää jo pitkälle, ja joskus sitä mainetta täytyy pitää yllä. Miron itsensä kannalta ennemmin tuo, kuin jonkun jämäjenkin niistäminen näytösluontoisesti, samalla oman kätensä rikkoen. Niinkin on käynyt.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Se toki muuttaa asiaa, mutta vain vähäsen. Hanskoja ei silti tarvitse tiputtaa, kun toinen ei tiputa. Voi myös iskeä hanskalla takaisin puhelimeen. Silloin saa molemmat sen kakkosen ja on päässyt esittää kovaa jätkää.

No siis tästä hankojen pudottamisesta samaa mieltä: se oli tässä tilanteessa typerää. Parempi olisi vaikka hanskat kädessä lyönnin jälkeen kunnon kurmutusta niin molemmat saa kakkosen.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omastakin mielestä tuo eilinen hanskojen pudotus oli joukkuetta haittaava teko.

Mutta kun näitä pelejä tulee vuoden aikana katsottu niin paljon, ja aivan liian usein todella tylsiä matseja, niin kyllä mulle sopii oikein hyvin se, että peleissä on edes vähän väriä välillä. Olkoon sitten vaikka vastustajan puolella, tai meillä itsellä se värittävä pelaaja, niin kelpaa. Ja olkoon vaikka sitten tyhmääkin, niin kelpaa silti.
Se on sitten toinen asia, miten joukkue ja valmentaja sen ottaa, koska tulosurheilua, mutta fanina kaipaan tapahtumia peliin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Hirveä itku ja ujellus kun joku tiputtaa IFKin matsissa hanskat, voi jeesus. Mitä väliä? Joku kusinen runkosarjapeli Lahessa mikä hoidettaisiin ilman yhtäkään pakkia niin ihan sama vähän riehua.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Mä aikoinaan tuskailin Melartin kasvukipuja. Hänestäkin junnuna näki, että kaverilla on eväät oikeaksi jääkiekkoilijaksi. Parasta mitä hänelle kaukalossa tapahtui, oli Rudin tarjoamat nöyryytykset.
Mitkä nöyryytykset, ittensähän Ruutu noina kausina nolasi oikein kunnolla. Mitä Ilu kerran pudotti hanskat ja Jarkko perääntyi? Senkin matsin IFK voitti. Ja sitten oli ne kilpparit siinä harjoituspelissä. Olipa joo todelliset nöyryytykset. Kirjassaankin Jarkko selitteli ettei halunnut antaa IFK:lle sitä tyydytystä että tappelisi Melartia vastaan, mutta sitten Liivikin kanssa pystyikin matsaamaan? Aidosti pelkäsi Ilua, senhän näki sokeakin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mutta kun näitä pelejä tulee vuoden aikana katsottu niin paljon, ja aivan liian usein todella tylsiä matseja, niin kyllä mulle sopii oikein hyvin se, että peleissä on edes vähän väriä välillä
Mutta eihän tossa eilisessä ollut edes mitään "väriä". Miro sai vaan itsensä näyttämään tyhmältä ja vaikeutti oman jengin peliä. Toivottavasti ei vastaavaa pelleilyä enää tarvitse katsella.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eihän tossa eilisessä ollut edes mitään "väriä". Miro sai vaan itsensä näyttämään tyhmältä ja vaikeutti oman jengin peliä. Toivottavasti ei vastaavaa pelleilyä enää tarvitse katsella.

Kyllä tuokin oli väriä Liigan mittasuhteessa, niin helvetin tylsiä matseja on nykyään paljon. Jonkun mielestä se on pelleä ja tyhmää, mutta kuten sanoin viestissäni, niin minulle mieluummin tuollaisiakin juttuja, kuin niitä hiton tylsiä perusmatseja.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Osaa pelata ja olisi täysin riittävä kolmosessa.

Nyt tuntuu että ei oikein osaa pelata IFK:ssa. Tai helpommin sanottu on ehkä, että kuvittelee pullistelun ja muun olevan rooli jota täällä on vain noudatettava.
Tähän en usko että häntä pelkästään on hommattu, joten nyt pitäisi keskittyä olennaiseen ja pelata kovaa ja olla äijä silloin kun tarvitsee. Nuo hanskojen tiputukset on ihan ok, mutta pitäisi miettiä missä kohtaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pitää Miron kohdalla muistaa, että tuo fyysinen pelaaminen, oman maalin siivoaminen jne. kuuluvat hänen hommiinsa. Mieluummin vetää hieman liian yli kuin liian ali. Tämä on myös show'ta, jos Miro pelaa aina siististi eikä aiheuta puhetta eikä mitään, niin hyvin äkkiä tuo löytää itsensä jostain Liigaa alemmasta sarjasta. Toisinaan pitääkin läikkyä yli, jotta vastustaja voi pitää kaveria minkäänlaisena pelotteena. Toki mitään sikamaisia taklauksia en Mirolta toivo näkeväni, mutta ei tuota ole tänne hommattu pelaamaan siististi vähäisiä minuutteja. Kuten sanoin, niin välillä pitääkin läikkyä yli.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En myöskään aliarvioisi Cowboyn vaikutusta siihen, että VPn IFKta on helvetin vaikeata horjuttaa fyysisesti. Ei ollut eilen pelattu edes puolta peliä, kun Pelicans kultakypärä oli vedetty levyksi puhtaalla taklauksella Cowboyn toimesta ja myös Eronen otti osumaa, kun jäi kaksinkamppailussa kakkoseksi omassa päässä. Illan sitten kruunasi kirjaimellisesti karkuun luisteleva Nikkanen. Nämä ovat henkimaailman juttuina melko arvokkaita. Ei tarvitse mennä kauas, kun Pelicans kyykytti meitä fyysisesti sekä tuloksellisesti. Nyt on roolit kääntyneet isosti. Lisäksi, kuten Kerhon veli @Läskisalo hyvin havainnoi niin keväällä tällaista touhua katsotaan tuomareiden toimesta enemmän sormien välistä. Meillä on harvinaisen laaja osasto santapaperia tälle kaudelle.
 
J

Just-Ice-Hockey

Fyysisestä pelistä tuskin kukaan Miroa moittii, se on hänen roolinsa. Sen sijaan kahakoissa ei miehellä saa pimetä samalla prosentilla kuin tähän saakka. Se on ihan sama onko tuomareiden linja mikä, rukkasten heittämisestä seuraa aina Liigassa 10 min henkilökohtainen rangaistus. Siinä ei henkimaailmat auta, ja se tämä meidän pulliaisen pitäisi ymmärtää.

On myös melkoista jääkiekkoilija Miro Karjalaisen aliarvioimista kirjoittaa, että tämä tippuisi Liigaa alempiin sarjoihin, jos ei välillä pullistelisi. Kaikki ovat kuitenkin nähneet, että ilman pullisteluja varsin hyvä peruspakki kuitenkin kyseessä. Kova jätkäkin vielä tähän sarjaan, kun vaan itse sen oivaltaisi. Vastustajat sen tietävät jo.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mun mielestä Miro olisi tänään voinut käydä jonkun pikku muikkarin antaa tosta jatkuvasta Innalan kolhimisesta.
Kaks kertaa otettu silleen, että paskalla tsägällä Innala olis niissä loukkaantunu.
Helenius jr. olisi varmaan vastannu puhelimeen, isänsä poika ku on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Mun mielestä Miro olisi tänään voinut käydä jonkun pikku muikkarin antaa tosta jatkuvasta Innalan kolhimisesta.
Kaks kertaa otettu silleen, että paskalla tsägällä Innala olis niissä loukkaantunu.
Helenius jr. olisi varmaan vastannu puhelimeen, isänsä poika ku on.
Periaatteessa kyllä juuri näin, mutta ei kovin fiksua kun oli vajaa kokoonpano muutenkin
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Periaatteessa kyllä juuri näin, mutta ei kovin fiksua kun oli vajaa kokoonpano muutenkin

Oli siellä 7 pakkia joten ei se olisi haitannut. Toki Kotkansalo olisi voinut saman asian hoitaa varmaan myös kun peli ei kulje niin hyvin.

Pahempi olisi menettää joku hyökkääjä turhaan loukkaantumiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös