Minun tarinani...K15

  • 2 519
  • 1
Suosikkijoukkue
Ex-Jokeri, anonyymi yleisfani
Tämä on katkeran miehen tilitys. Tilitys tunteista ja sitoutumisesta. Tositarina Jokereiden noususta ja tuhosta.
Innostuin Jokereista jo 80-luvun lopussa. Faniuteni jatkui aina vuoteen 1997. Tämän ajankohdan jälkeen Jokerit tekivät monia huonoja ratkaisuja: ostivat muiden joukkueiden parhaita pelaajia, kohderyhmäksi tuli valkokauluksiset pikkupomot, joita kiinnosti ainoastaan ravintopuoli. Kannustus katsomosta loppui. En voinut enää sietää kyseistä joukkuetta, oksensin.
Yritin viimekaudella yritin reunionia Jokereiden kanssa. Ajattelin, että Jortikan johdolla varmasti tapahtuu organisaatiossa muutoksia. Mitä vielä: Jortikka kyynelehti läpi kauden, haukkui omat pelaajansa ja ylipäänsä koko Suomen jääkiekkoilun. Taas oksetti. Oksensin.
Seuraan edelleen sm-liigaa mielenkiinnolla, mutta ei se ole sama asia, koska jokaista joukkuetta kohtaan tunteet ovat jotakuinkin ambivalentit. Kävin muutamassa HIFK:n playoff-ottelussa. Viihdyin toki, mutten voisi kannattaa. Iso osa elämästäni on viety. Kiitos Harkimon (niinpä - se sama) ja Virmasen...ja white collar -populaation, joka taputtaa, kun saa oluen eteensä. Surullista paatosta, mutta niin totta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Hyvä Iltiksen toimittaja. Olen lukenut kolumnejasi mielenkiinnolla aiemminkin ja alat pahasti haiskahtaa Kooooooo-Teeeeee-Peeeeen fanilta, joka on myös hyvä jengi. Kotka on hieno kaupunki ja odotan mielenkiinnolla Junnu Vainion elämästä kertovan elokuvan ensi-iltaa. "Sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta" ja "Albatrossi" ovat hienoja kappaleita.
Kävin intin aikoinaan Kotkan lähella ympyräkaupungissa nimeltä Hamina. Kasematissa join ja majatalossa (palanut) nain. Kävin myös pesämallo-ottelussa, joka on myös hieno laji. Tosin edesmennyt iso-isäni totesi kyseisen lajin tuhoavan Suomen yleisurheilun, koska hyviä sprinttereitä menee hukkaan. Kohta pääsemme seuraamaan Ateenan Olympialaisia ja luulen suomalaisten pärjäävän siellä ihan kelvollisesti. Uinnissa ja ehkä myös kävelyssä taistellaan mitaleista. Ja sitä ennen ovatkin fudiksen EM-kisat.......Voimia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös