Minne menet, Oulun Kärpät?

  • 865 036
  • 3 169

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
En kyllä ymmärrä puheita KHL:ään liittymistä, ei siellä toimistolla nyt ihan taukkeja voida olla, sillä kaikkien merkkien perusteella Venäjän talous kyykkää maan perseilyjen takia julmalla kädellä joka tulee vääjäämättä näkymään myös KHL:n tasossa. Koko homma pyörii oligarkkien harrastepohjalta ja talouden heiketessä niille rahoille löytyy parempaakin käyttöä.

Henkilökohtaisesti en myöskään hyväksyisi Kärppien liittymistä KHL:ään enkä katsoisi yhtään ottelua.

KHL-juna oli ja meni. En katsoisi sinne päin yhtään, vaan jos jotain monikansallista liigaa puuhaillaan, niin CHL taikka P-Euroopan oma liiga olisi paras vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eijköhän se riitä Venäjästä...
Aivan. KHL on muovinen keski- ja ylempää luokkaa palveleva laitos, sekä hieno paikka rahastaa joillekin. CHL on ihan oikeasti vähemmän varastetuilla varoilla pikku hiljaa pystyyn pistetty liiga. Katselen huomattavasti mieluummin seurojen pystyyn lyömää sarjaa, kuin valtaklikin sirkushuveiksi pystytettyä kuplaa.

Yksikin Vienna Capitals kiinnostaa enemmän, kuin tusina jotain hemmetin Amurin joukkueita. Ihan vain siksi, että puhutaan eurooppalaisista joukkueista ja aikavyöhykkeistä. Puhutaan perinteistä, puhutaan identiteetistä.

Kärpät KHL:ssa kiinnostaisi aivan yhtä paljon, kuin Kapkaupungin Peliitat Antarktiksen avojääturnauksessa. Tai no itse asiassa tuo jälkimmäinen kiinnostaisi enemmän.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Onhan sitä useaan otteeseen pohdittu, että yhdistettäisiin Ruotsin ja Suomen liigoja, mutta Ruotsista ei löydy kiinnostusta asiaan. Eihän Ruotsissa ole koskaan nuo kansainväliset pelit oikein kiinnostanut yleisöä, ja he kun pitävät omaa liigaa niin paljon parempana kuin Suomen liigaa, eivät he omasta mielestään hyötyisi yhdistymisestä mitään.

Kärpät saisi minun puolestani loikata yksinään Ruotsin liigaan mikäli siellä puolella edes sen verran nähtäisiin positiivista vaikutusta, että euroopan kärkiseura saataisiin järjesteltyä liigaan. Itse elin niin tunteella liiganousut ja Ensimmäiset mestaruudet, että samaa tunnetta en löydä varmaan enää mistään, mutta se että sitä tunnetta uupuu niin paljon, ettei kiinnosta edes yrittää saada trokarien välistä liigafinaaliin lippuja kertoo paljon. Toki saatan olla harvoja tapauksia tai..sitten en. Kyllähän nämä game sevenit ja sebastian ahot ovat tarinoina kiehtovia ja niitä näköjään syntyy edelleen kotoisessakin liigassa, mutta silti. Voitetaan liikaa.. Kärppien etulyöntiasema kaikilta osin on vähän liikaa tähän sarjaan.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ei ole sellaista asiaa kuin että voitetaan liikaa. Kyllä minulle riitti viiden vuoden Alasajo tuossa välissä niin että nämä mestaruudet ovat todellakin maistuneet taas. Runkosarjapelejäkin katsoo taas ihan mielellään kun ei koko ajan oteta kuivana kakkoseen.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Minkä takia sinne KHL:n oikein halutaan? Tässä ketjussa on syyksi sanottu Liigassa olevan liikaa joukkueita, liian isot tasoerot ja huono tuomaritoiminta. Tietääkseni KHL ei toisi mihinkään näihin suurta parannusta. Liiallinen voittaminen tuntuu vähän hassulta syyltä. Eikö se ole vähän niinkuin koko homman idea, että yritetään voittaa? Onko joillakin faneilla kasvanut jo ego liian suureksi kahden peräkkäisen mestaruuden jälkeen, koska eihän me nyt täysin ylivoimaisia Liigassa olla, tuli tuossa välissä monta vuotta kontattua ja en ihan vielä lähtisi varaamaan toria ensi vuodellekaan.

Kansainvälisyys ja uudet vastustajat kiinnostaisi kyllä itseäkin, mutta mielummin lännestä kuin KHL:stä. Siinä menee toki vielä pitkään ennen kuin CHL voisi laajentua, mutta mielestäni se on jo nyt mielenkiintoinen piristysruiske. Näin Ruotsissa asuvana Kärpät SHL:ssä kuulostaa toki enemmän kuin täydelliseltä, mutta en usko kummankaan osapuolen sitä haluavan. Kävisikö tavallinen rivikatsoja oikeasti mielummin katsomassa Kärpät - Brynäs kuin Kärpät - Saipa -peliä? En tiedä miten se myöskään käytännössä onnistuisi, koska Allsvenskanissa oltaisiin varmasti innoissaan kun joku suomalainen joukkue tulee kabinettipäätöksellä viemään paikan mahdolliselta nousijajoukkueelta.

Minä näkisin tilanteen niin, että Kärppien kannattaisi nyt jatkaa Liigassa ja CHL:ssä muutaman vuoden ja seurata samalla miten CHL kehittyy, onko siinä potentiaalia kansalliset sarjat korvaavaksi liigaksi. Samalla voi toki pitää oven avoinna myös itään siltä varalta, että CHL:n potentiaali ei riitä, ja seurata miten Venäjän taloudellinen ja poliittinen tilanne ja KHL yleisesti kehittyy. Tässä vaiheessa en kuitenkaan näkisi mitään järkeä KHL:ään siirtymisessä.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Synkät on pilvet euroliigan yllä... Euroopan sarjat sanotaan vaikka SHL ja NLA ovat vahvoja taloudessa ja saavat pelaajia - jälkimmäinen kehittyy vauhtia omassa tuotannossaan myös. Tähän asti ei saatu aikaan eurooppaliigaa, kun osa sarjoista kynsi, niin ei tulla kyllä nytkään saamaan. CHL:n kaltainen leikki jatkuu jonkun aikaa.

Samaan aikaan Liigamme tulee kyllä ottamaan kovasti kakkoseen taloudessa ainakin, ja tuo heijastuu varmasti tietyssä pisteessä pelaajien tasoon. Ei ole varaa harrastaa eikä palkat ole enää siedettävällä tasolla.

Liigassa jatkaessaan Kärpät tulee taantumaan. Kasvu-uraa ei voine jatkaa tässä sarjassa. Toki sekin on vain valinta. Kyllä pienikin nättiä on.

Edes se että KHL kyykkäisi totaalisesti tuskin avittais euroliigan nousua.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Liiallinen voittaminen tuntuu vähän hassulta syyltä. Eikö se ole vähän niinkuin koko homman idea, että yritetään voittaa? Onko joillakin faneilla kasvanut jo ego liian suureksi kahden peräkkäisen mestaruuden jälkeen, koska eihän me nyt täysin ylivoimaisia Liigassa olla, tuli tuossa välissä monta vuotta kontattua ja en ihan vielä lähtisi varaamaan toria ensi vuodellekaan.

Kärpillä on joka vuosi paremmat mahdollisuudet menestyä kuin muilla seuroilla. Syitä: Raha, juniorituotanto ja osaaminen. Kärpät on osaavissa käsissä. Vaikea uskoa että osaamista ei riittäisi muihinkin suomalaisiin seuroihin, vaan siellä muut palaset aiheuttavat ongelmia, kuten talousalue. Minulle urheilullisuus on pääasia ja miten se näkyy tässä sarjassa tällä hetkellä? Karrikoidusti, Kärpät pääsi TÄNÄKIN VUONNA liian helpolla finaaliin. Playoffeissa ei saisi olla varaa löysätä yhtään tai muuten vastustajan terävä kärki laittaa sut unten maille. Ei löytynyt tänäkään vuonna sellaista vastusta pois lukien Tappara, joka rokottaa puolivaloilla pelaamisesta. Voittaminen ei ole mun mielestä tärkeintä vaan se matka! Helvetinmoinen taistelu jokaisesta metristä ja sekunnista.

Egoilua tai ei saat itse päättää, mutta sano mulle onko Kärpät yksi euroopan parhaiten hoidettu organisaatio urheilullisesti ja taloudellisesti? Voiko SaiPan laskea samaan kategoriaan? Ei voi, koska vaikka siellä sydäntä ja osaamistakin riittäisi, niin kasvurajat tulee vastaan muista syistä. Kärppien tilanne on erilainen verrattuna muihin seuroihin.

Minä näkisin tilanteen niin, että Kärppien kannattaisi nyt jatkaa Liigassa ja CHL:ssä muutaman vuoden ja seurata samalla miten CHL kehittyy, onko siinä potentiaalia kansalliset sarjat korvaavaksi liigaksi.

Minun mielestä jotakin tulisi tehdä pikaisesti, kun yleisömäärät tippuu ja seurat leikkaavat budjettejaan entisestään. Tasoerot vain kasvavat ja on jo osoitettu, ettei Oululaisiakaan enää runkosarjahöntsät kiinnosta, kuin ennen.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Voitetaan liikaa.. Kärppien etulyöntiasema kaikilta osin on vähän liikaa tähän sarjaan.
Minä nautin suuresti tästä tilanteesta, kun Kärpät nyt taas osaa kutakuinkin optimaalisesti hyödyntää taloudelliset ja maantieteelliset resurssinsa. Eivät ne kuitenkaan lähtökohtaisesti tee Kärpistä ylivoimaisia. Ongelma löytyy tällä hetkellä tuolta Helsingin ja Turun suunnalta. Siellä eivät suurseurat ole taas vähään aikaan saaneet mitään irti itsestään. Kyllä HIFK:lla ja TPS:llä on lähtökohtaiset edellytykset pärjätä ihan siinä missä Kärpilläkin, jos asiat vaan tehtäisiin erinomaisesti sielläkin. Nämä seurat kun saataisiin tasolleen ja tämän kauden top4 pysymään suunnilleen messissä, niin kyllä siinä Kärpätkin saa olla koko ajan varpaillaan. Eihän nyt tälläkään kaudella voida sanoa, että finaalipaikka olisi tullut liian helposti tai ylipäätään helposti. JYP vei välieräsarjan seiskapeliin ja paljolti kotietu pelasti siitä jatkoon. Peli välierissä oli jo erittäin kovatasoista ja finaaleissa vielä koveni. Itse olen ylpeä, että Kärpät on pystynyt selviämään voittajana kahdesti peräkkäin finaalisarjoista, joiden pelillinen taso oli ehkä kovin, mitä on Liigassa koskaan nähty. Ei mielestäni tee oikeutta vastustajia kohtaan väittää voiton olleen liian helppo tai Kärppien olevan liian ylivoimaisessa asemassa tässä sarjassa. Siitä voi vastustajia kritisoida, että eivät pystyneet kaatamaan Kärppiä, vaikka joukkueen rakentamisessa oli poikkeuksellisen paljon epäonnea tai tehtiin virheitä. Yleensä tämä maksaisi mestaruuden, mutta nyt joukkueen pelillinen taso saatiin rautaisen kovaksi osin sellaisten nuorten pelaajien avulla, joiden ei alunperin oltu suunniteltu pelaavan kevään ratkaisupelejä.

Minä en ole vielä kylläinen Kärppien liigamenestyksenkään suhteen. Mitään poikkeuksellisen kovaa menestystä ei olla edes nähty vielä. Kolmas peräkkäinen mestaruus, mihin Kärpät ei vielä ole pystynyt, alkaisi jo olla sellaista. Puhumattakaan esimerkiksi neljästä peräkkäisestä. Siinä vaiheessa voisi jo alkaa puhumaan oikeasti dynastiasta. Tämäntapaista saavutettavaa tässä vielä olisi. Lisäksi hieno kausi on tulossa ensi vuodesta, kun loistavia nuoria pelaajia taas on nousemassa isompiin rooleihin. Sitten on CHL:n voitto tietysti tavoitteena. Kansainvälisen turnauksen voitto puuttuu vielä Kärpiltä. Saavutettavaa on.

Pitemmällä tähtäimellä sitten ei toki näillä näkymin voi nähdä Liigaa enää Kärppien osoitteena. Kilpailu sen täydessä mitassa on viety kabinettipäätöksin pois suomalaisesta seurajääkiekosta. Ensin näivettyy Mestis, jossa ei pelata mistään. Liiga on myös jo alkanut menettää kiinnostustaan, mikä on luonnollista ja hyvä asia. Hyvä siksi, että se kertoo suomalaisen jääkiekkoyleisön urheiluymmärryksestä. Vain yleisö voi jaloillaan äänestää muutoksia tähän surulliseen touhuun. Itse näkisin kiinnostavimpana tulevaisuutena Kärpille pelaamisen Suomen ja Ruotsin yhdistetyssä pääsarjassa, mutta ei taida naapurissa olla tähän kiinnostusta. Toinen olisi sitten joku laajempi länsieurooppalainen liiga. Valitettavasti Venäjä on toiminnallaan tuhoamassa KHL:n laajenemisen edellytyksiä. Sen propagandakoneiston osaksi lähteminen olisi aivan kestämätöntä nykytilanteessa. Epäterveellä pohjalla siellä taitaa seurojen taloudenpitokin monin paikoin olla. Eihän KHL:n tulevaisuus kovin kirkkaalta juuri nyt näytä. Aidon huolissaan Kärppien sinne lähtemisestä tuskin on edes syytä olla näinä päivinä. Eihän sellainen yhteistyö Venäjän kanssa nyt vain ole mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Harmi ettei tuo KHL tunnu olevan kovin vakaalla pohjalla. I
KHL ei ole kaatumassa mihinkään, koska Venäjän taloudessa ei ole tapahtunut mitään sellaista romahdusta, jota sille ennustettiin ja toivottiin öljyn halpenemisen ja sanktioiden myötä. KHL:n taloudellinen tilanne tulee olemaan vuoden tai pari haasteellinen, mutta sen jälkeen mennään kohti parempaa.

Kärppien KHL-projektiin en usko, koska Venäjältä tuskin on siihen rahaa tiedossa, eikä Kärpillä ole varaa nostaa budjettia KHL-tasolle pelkästään pohjoissuomalaisen rahan voimalla. Lisäksi Kärpiltä puuttuu KHL:n standardit täyttävä halli.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Lisään vielä että jos Kärpiltä löytyy itseltään riittävästi rahaa KHL:ään siirtymiseksi ja jos KHL katsoisi sormiensa läpi Kärppien hallitilannetta, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen Kärppien siirrosta KHL:ään. En vain näe tämän toteutumista realistisena.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toivottavasti sitten jätät myös NHL:n pudotuspelit katsomatta? Onhan siellä vallassa karmea kansanmurhaa harjoittava diktaattori.
En ole katsonut koko kaudella yhtään NHL-ottelua, joten siinä mielessä voit olla huoletta. Muutenhan tuo lausumasi on taattua suoltamaasi Pietarin trollitehdahtaan tasoista höpinää, jota ei ota juuri kukaan tosissaan. Sitä keskustelua ei toki käydä täällä sen enempää.

Onneksi Kärpät ei ole menossa Putlerin impearialistiseen propagandasarjaan, joten siinäkin mielessä tämä keskustelu on turhaa. Ei mulla muuta, nähdään TOJ taas ensi viikolla!
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
En ole katsonut koko kaudella yhtään NHL-ottelua, joten siinä mielessä voit olla huoletta. Muutenhan tuo lausumasi on taattua suoltamaasi Pietarin trollitehdahtaan tasoista höpinää, jota ei ota juuri kukaan tosissaan. Sitä keskustelua ei toki käydä täällä sen enempää.
Enemmänhän asiaa siinä oli kuin sinun höpötyksissäsi.

Onneksi Kärpät ei ole menossa Putlerin impearialistiseen propagandasarjaan, joten siinäkin mielessä tämä keskustelu on turhaa. Ei mulla muuta, nähdään TOJ taas ensi viikolla!
Eikä Kärpät ole myöskään menossa Obomberin imperialistiseen kansanmurhaliigaan ja syy on sama molemmissa tapauksissa. Rahaa ei ole tarpeeksi. Ja kansanmurhaliigassa esteeksi tulisi myös aikavyöhyke, mikä KHL:n tapauksessa ei olisi ongelma.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eikä Kärpät ole myöskään menossa Obomberin imperialistiseen kansanmurhaliigaan ja syy on sama molemmissa tapauksissa. Rahaa ei ole tarpeeksi. Ja kansanmurhaliigassa esteeksi tulisi myös aikavyöhyke, mikä KHL:n tapauksessa ei olisi ongelma.
Tähän vastaaminen on toki typerää, mutta mitä ihmettä. Kansanmurhaliiga? En kehtaisi käyttää noin mautonta kielikuvaa siitä toisestakaan liigasta. Et voi olla tosissasi ja tiedämme sen kumpikin. Sinulla on agendasi, kuten oli aikoinaan 1940-luvulla eräillä muillakin. Jos nyt ymmärsin oikein, niin tarkoitit, ettei Kärpät ole liittymässä NHL:ään, koska on aikavyöhykettä jne. Tämä riittää minun puoleltani siihen asiaan vastaukseksi: No shit, Sherlock.

LISÄYS: Jo pelkästään se, että TOJ:n tyyppinen häiskä kannattaa Kärppien liittymistä johonkin tiettyyn liigaan antaa hyvän merkin siitä, että siihen liigaan ei todellakaan kannata liittyä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Tähän vastaaminen on toki typerää, mutta mitä ihmettä. Kansanmurhaliiga? En kehtaisi käyttää noin mautonta kielikuvaa siitä toisestakaan liigasta. Et voi olla tosissasi ja tiedämme sen kumpikin. Sinulla on agendasi, kuten oli aikoinaan 1940-luvulla eräillä muillakin. Jos nyt ymmärsin oikein, niin tarkoitit, ettei Kärpät ole liittymässä NHL:ään, koska on aikavyöhykettä jne. Tämä riittää minun puoleltani siihen asiaan vastaukseksi: No shit, Sherlock.

LISÄYS: Jo pelkästään se, että TOJ:n tyyppinen häiskä kannattaa Kärppien liittymistä johonkin tiettyyn liigaan antaa hyvän merkin siitä, että siihen liigaan ei todellakaan kannata liittyä.
Viestiin vastaaminen oli toki typerää, koska et edelleenkään ymmärrä sitä vihjettä minkä yritän sinulle antaa. Lopeta politiikan tuominen ja naapurivaltion presidentin halventaminen jääkiekkokeskustelussa. Minulla ei ole jääkiekkokeskustelussa mitään "agendaa". Se agenda on sinulla, koska tuot näihin keskusteluihin mukaan näitä "putlereita".

Kuuntelin ennen tämän kauden alkua Jokereiden faniryhmän puheenjohtajan haastattelun radiossa. Häneltä kysyttiin, että miten kiristynyt kansainvälinen tilanne vaikuttaa siihen että Jokerit liittyi venäläisvetoiseen liigaan. Hän vastasi mielestäni erinomaisesti jotenkin näin: "Kun USA hyökkäsi Irakiin ei se vaikuttanut siihen että jatkoin edelleen Teemun otteiden seuraamista Anaheimissa".
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lopeta politiikan tuominen ja naapurivaltion presidentin halventaminen jääkiekkokeskustelussa.
No en todellakaan lopeta, kun se politiikka on osa kaikkea tuota. Se, että sinä Venäjää fanittavana mahdollisena Pietarin trollitehtaan palkollisena olet muka toista mieltä ei muuta mielipidettäni yhtään minnekään. Sinä näyttelet mielipiteesi, jotka ovat äärifanaattisia ja puolustavat fasismia, ja minä puhun totta. Siinä meillä on se iso ero. Meillä ei, btw, taida olla Kärppien lisäksi yhtään samaa suosikki"joukkuetta".

Tässähän näitä on, Iltalehden juttu: Tutkija HS:lle: Suomen pitäisi irtautua Putinin KHL:stä. "Pynnöniemen mukaan Suomen pitäisi irtautua KHL:stä, koska se on Venäjän presidentin Vladimir Putinin ydinryhmän toimintaa. - Ukrainan konfliktin takia tilanne on muuttunut. Tällä hetkellä kaikki Venäjällä on poliittista. Tämä pitäisi tiedostaa Suomessa".

Hesarin juttu: "Vakoojia, valtapolitiikkaa ja välistävetäjiä – Putinin KHL on muutakin kuin jääkiekkoa Miksi Gazprom ja Putinin lähipiiri upottavat KHL-jääkiekkoon satoja miljoonia euroja vuodessa?".

Sasha Hyttunen Iltalehdessä Näkökulma. "KHL:n on yleisesti todettu olevan Putinin poliittinen hanke".

Ja niin edelleen. Kyllä on politiikkaa jääkiekossa mukana, et edes itse usko, ettei olisi. En toki odota, että nyt kokisit oivalluksen, itse asiassa tämä keskustelu on näytelmä, jossa on käsikirjoitus, jota sinä ohjaat trollitehtaiden tyylillä. En aio olla enää tässä näytelmässä mukana, joten heipä hei.


 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kuuntelin ennen tämän kauden alkua Jokereiden faniryhmän puheenjohtajan haastattelun radiossa. Häneltä kysyttiin, että miten kiristynyt kansainvälinen tilanne vaikuttaa siihen että Jokerit liittyi venäläisvetoiseen liigaan. Hän vastasi mielestäni erinomaisesti jotenkin näin: "Kun USA hyökkäsi Irakiin ei se vaikuttanut siihen että jatkoin edelleen Teemun otteiden seuraamista Anaheimissa".

Teemun pelaamista Anaheimissa ei kuitenkaan epäsuorasti tuettu ihan niin paljoa Bushin kätyreiden muilta pöllimillä rahoilla kuin Kovaltshukin pelaamista SKA:ssa Putlerin lähipiirin ruplilla.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
No en todellakaan lopeta, kun se politiikka on osa kaikkea tuota.
Selvä, sitten minäkään en lopeta. Olen luvannut olla kirjoittamatta oma-aloitteisesti kiekko-osiossa politiikasta mutta reagoin aina kun näen jonkun hölmöilevän kuten sinä teit Modethan näihin eivät koskaan puutu, tai jos puuttuvat, niin vasta silloin kun allekirjoittanut ottaa osaa keskusteluun. :)

Se, että sinä Venäjää fanittavana mahdollisena Pietarin trollitehtaan palkollisena olet muka toista mieltä ei muuta mielipidettäni yhtään minnekään.
En pyytänyt sinua muuttamaan mielipidettäsi vaan lopettamaan poliittisen keskustelun jääkiekkoon tarkoitetussa viestiketjussa. Mielipiteesi saat pitää, mutta esitä ne muualla.

Sinä näyttelet mielipiteesi, jotka ovat äärifanaattisia ja puolustavat fasismia, ja minä puhun totta. Siinä meillä on se iso ero.
Sinä et puhu totta,
Julistat itsesi totuudenpuhujaksi ja fasismin vastustajaksi, vaikka huomaan että ns. "tietosi" ovat pintapuolisia, propagandan sävyttämiä ja yksinkertaisesti vääriä.

Tässähän näitä on, Iltalehden juttu: Tutkija HS:lle: Suomen pitäisi irtautua Putinin KHL:stä. "Pynnöniemen mukaan Suomen pitäisi irtautua KHL:stä, koska se on Venäjän presidentin Vladimir Putinin ydinryhmän toimintaa. - Ukrainan konfliktin takia tilanne on muuttunut. Tällä hetkellä kaikki Venäjällä on poliittista. Tämä pitäisi tiedostaa Suomessa".

Hesarin juttu: "Vakoojia, valtapolitiikkaa ja välistävetäjiä – Putinin KHL on muutakin kuin jääkiekkoa Miksi Gazprom ja Putinin lähipiiri upottavat KHL-jääkiekkoon satoja miljoonia euroja vuodessa?".

Sasha Hyttunen Iltalehdessä Näkökulma. "KHL:n on yleisesti todettu olevan Putinin poliittinen hanke".
1. Iltalehti siteeraa Ulkopoliittisen Instituutin "asiantuntijaa". Kyseinen lafka on keskittynyt viime vuosina lähinnä NATO-propagandan suoltamiseen. Aleksanteri-instituutti on selvästi parempi vaihtoehto, joskin myös sieltä löytyy nykyisin joitakin NATO-trolleja.
2. Hesari ja Iltasanomat ovat Sanoma-konsernin omistuksessa, eli niitä ei tarvitse ottaa millään tavalla huomioon. Niihin tulee suhtautua kuten tyhjään ilmaan.

Mutta jos jätät paskamedian linkkaamisen ja kerrot oman mielipiteesi KHL:n "poliittisesta" luonteesta ja esität sen asiaankuuluvassa ketjussa, niin siihen annan mielelläni vastineen. Paskamedian linkkejä en kommentoi millään tavalla.

Ja mikä ihmeen sekoilu se yksityisviesti oli jonka minulle lähetit? Ei vaikuttanut ihan terveen ihmisen tuotannolta.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ei sinua kukaan ota täällä tosissaan enää arvon TOJ. Kaikki keskustelusi menee aina tällaiseksi, joten voisit miettiä onko itsessäsi jotain vikaa. Ellet sitten ole oikeasti trolli..

Minä nautin suuresti tästä tilanteesta, kun Kärpät nyt taas osaa kutakuinkin optimaalisesti hyödyntää taloudelliset ja maantieteelliset resurssinsa. Eivät ne kuitenkaan lähtökohtaisesti tee Kärpistä ylivoimaisia. Ongelma löytyy tällä hetkellä tuolta Helsingin ja Turun suunnalta. Siellä eivät suurseurat ole taas vähään aikaan saaneet mitään irti itsestään. Kyllä HIFK:lla ja TPS:llä on lähtökohtaiset edellytykset pärjätä ihan siinä missä Kärpilläkin, jos asiat vaan tehtäisiin erinomaisesti sielläkin. Nämä seurat kun saataisiin tasolleen ja tämän kauden top4 pysymään suunnilleen messissä, niin kyllä siinä Kärpätkin saa olla koko ajan varpaillaan.

Siis kyllä minäkin nautin siitä, että Kärpät hyödyntää optimaalisesti kaikki resurssina ja tuloksena on makeaa mahan täydeltä, mutta olisihan se hienompaa jos sarja olisi tasaisempi. Muillakin seuroilla olisi resursseja varmasti mutta miten ne on hyödynnetty viimeiset 10 vuotta? ei kovin hyvin pois lukien HIFKin yksi hieno kausi.

Aidon huolissaan Kärppien sinne lähtemisestä tuskin on edes syytä olla näinä päivinä. Eihän sellainen yhteistyö Venäjän kanssa nyt vain ole mahdollista.
Tästä täysin sammaa mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Teemun pelaamista Anaheimissa ei kuitenkaan epäsuorasti tuettu ihan niin paljoa Bushin kätyreiden muilta pöllimillä rahoilla kuin Kovaltshukin pelaamista SKA:ssa Putlerin lähipiirin ruplilla.
Kuka on Putler?

Mutta eiköhän tuo haastateltu tarkoittanut enemmän sitä, että hänen moraalinsa antoi periksi seurata Anaheimin NHL-pelejä samaan aikaan kun teurastaja-Bushin kätyrit tappoivat naisia ja lapsia Irakissa. Ne jotka eivät seuraa KHL:ää "moraalisista" syistä tai eivät halua oman joukkueensa pelaavan sarjassa samasta syystä tuntuvat olevan usein hyvin yksipuolisia tämän suhteen. Myös sinun suosikkijoukkuelistaltasi löytyy NHL-joukkue. Kuinka moraalisi kestää tämän? :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ei sinua kukaan ota täällä tosissaan enää arvon TOJ. Kaikki keskustelusi menee aina tällaiseksi, joten voisit miettiä onko itsessäsi jotain vikaa. Ellet sitten ole oikeasti trolli..
Keskustelut menevät "tällaisiksi", koska politiikka tuodaan mukaan näihin keskusteluihin. Se ei tapahdu minun toimestani, vaan olen aina reagoijan osassa. Reagoin muiden poliittisiin viesteihin.

Vai kuinka monta viestiä olet huomannut minun kirjoittaneen NHL-osioon, jossa sanon että NHL on poliittinen liiga, NHL:n seuraaminen ei kiinnosta pätkääkään, NHL on propagandaa ja NHL:n olemassaolo tulee amerikkalaista imperialismia ja valloitussotia? Jos minä kommentoin NHL-puolella jotain, koskee se aina vain ja ainoastaan kiekkoa.

Minulle sopii mainiosti että politiikasta ei täällä puhuta, mutta sen pitää sitten koskea jokaista kirjoittajaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tunkekaa nyt perseeseenne tämä keskustelu näistä Putlereista ja muista riistämisista. Olen aika varma että puhun monen palstakollegan puolesta jos sanon että ketään ei oikeasti kiinnosta.

Mitä nyt Kärppien tulevaisuuden visioihin tulee, niin itsekään en ole yhtään sillä kannalla että KHL tulee olemaan mikään vaihtoehto. Syitä on jo lueteltukin, eli yleisesti ottaen se vaatisi kuitenkin taloudellisesti ihan erilaisia panostuksia kuin Liigassa pelaaminen tai kombinaatio Liiga+mestareiden liiga.

Saa nyt nähdä mihin tämä CHL kehittyy. Jatketaanko samalla tavalla kuin tähän saakka, eli pääpaino on Liigassa ja CHL on ikään kuin kirsikka kakun päällä, vai lähdetäänkö hommaa kasvattamaan siihen suuntaan että CHL:stä (tai sen jostain muodosta) tulee se uusi pääliiga esim. Kärpille.
 
Tässä ketjussa on poliittinen keskustelu noussut esille. Sille löytyy varmasti parempiakin ketjuja kuin tämä.

Keskitytään tässä ketjussa Kärppien tulevaisuuteen.

Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös