Minkä eläimen sinä haluaisit tappaa tai olet jo tappanut?

  • 2 954
  • 32

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tänne kierrätyskeskukseen on eilen tullut kaksi ketjua jotka käsittelivät eläimiin törmäämistä tai eläinten syömistä. Nyt avataan tämän eläinaiheisen trilogian kolmas ketju, jossa ihmiset saavat keskustella siitä, minkä eläimen haluaisivat tappaa tai ovat jo mahdollisesti tappaneet? Miltä tuntuisi katsoa kun arvottoman luontokappaleen henki pakenisi sen ruumiista ja sinä, luomakunnan kuningas, olisit sen kaiken takana? Olisiko voittaja olo? Tai olisiko kiva päästä sanomaan vaikka joulupöydässä, siinä kallista punaviiniä siemaillessa ystävien ja sukulaisten istuessa saman pöydän ääressä, että tuo kinkku mitä juuri söitte sinappihunnussa oli minun tappama. Tulisiko siitä miehekäs olo? Kerro tosiaan meille muille, että minkä eläimen haluaisit tappaa tai olet jo mahdollisesti tappanut?
 
Viimeksi muokattu:
Kissan ehkä mieluiten tappaisi. Vittumainen eläin. Maailman ruokakriisin ratkaisemisenkin voisi aloittaa siitä, että syödään ensin kaikki kissat. Muutama kissankokoinen koirarotu mennee siinä sivussa, sellaisia mitä nyt vain mummoilla on. Bisoon friseetä ja York...terrieriä.
 

Johnnie

Jäsen
Tappaisin ehkä mieluiten leijonan tai tiikerin, tai jonkun vastaavan ison petoeläimen. Norsu olisi kova myös. Jos joulupöydässä olisi itse metsästettyä norsun lihaa, niin kyllähän siinä voisi jo vähän rintakarvojaan pörhistää. Karsinasta joulupöytään metsästetty possu taas ei tuntuisi ehkä ihan yhtä miehekkäältä. Villisika taas asettuisi jonnekin sinne norsun ja karsinapossun välimaastoon.

Itse olen tappanut kaloja ja sääskiä. Useamman jäniksen päälle olen ajanut autolla ja yhden kyykärmeen yli polkupyörällä, mutta niistä en osaa varmaksi sanoa että kuolivatko. Metsästäisin kyllä jos voisin skipata kaiken sen turhan odottelun ja keskittyä pelkästään ampumiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei nyt aloteta tästä. Jokunen ihminen tosiaan tulee mieleen... En mä taho eläimiä tappaa. Itikankin / hyttysenkin tappaminen vituttaa mutta tuo kirottu luomakunnan kruunu, sitä pitäs vähän kouluttaa. Lopullisesti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meidänkin kieleen on jo löytänyt sana trofee. Sehän ei aina tarkoita urheilukannua vaan sitä sarvikuonon tappamista. Vitun juntit.

Vaan en ole itse sen parempi. Salakka tuli nostettua ongella ja sitten leikkasin linkkarilla evät pois ja heitin takaisin järveen. Sinne se pohjaan valahti ja olisi varmaan räpiköinyt, jos olisi ollut eväät siihen.

Näin 30 vuotta myöhemmin muistan tuon oikein hyvin, sinne se vajosi ja sitten hihiteltiin. Pari muutakin koltiaista siinä oli. Jos olette liian tyhmiä hankkimaan tämän lopetuskelpoisen lajin lisäjäseniä, niin kasvattakaa ne edes kunnolla. Onneksi on tietokoneet, eihän kukaan edes mene ongelle enää.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Muutama erittäin eläinrakas ystäväni haluaisi poistaa maailmasta punkit.

Pelkästään yhden yksilön tappamisesta ei hirveästi ole iloa eikä sellaiseen mitään erityistä kutsumusta löydy. Edes kerrostaloasujan klassinen vihollinen, yläkerran räksyttävä koira ei ole koskaan nostanut tappohaluja.

Vastaan tähän, että haluaisin tappaa Vladimir Putinin, mutta tiedän ettei minulla olisi siihen luonnetta vaikka laillinen tilaisuus tarjoutuisi. Siksi jatkan lähinnä hyönteisiin kohdistuvaa tappajan uraa. Erityisesti ampiaisen tappaminen tuottaa tyydytystä.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Nyt avataan tämän eläinaiheisen trilogian kolmas ketju, jossa ihmiset saavat keskustella siitä, minkä eläimen haluaisivat tappaa tai ovat jo mahdollisesti tappaneet? Miltä tuntuisi katsoa kun arvottoman luontokappaleen henki pakenisi sen ruumiista ja sinä, luomakunnan kuningas, olisit sen kaiken takana? Olisiko voittaja olo? Tai olisiko kiva päästä sanomaan vaikka joulupöydässä, siinä kallista punaviiniä siemaillessa ystävien ja sukulaisten istuessa saman pöydän ääressä, että tuo kinkku mitä juuri söitte sinappihunnussa oli minun tappama. Tulisiko siitä miehekäs olo? Kerro tosiaan meille muille, että minkä eläimen haluaisit tappaa tai olet jo mahdollisesti tappanut?
Useamman riistaeläimen henki on mennyt käden tai oikeammin käden jatkeeni kautta. Teerestä jänikseen ja supikoiraan sekä hirvet suurimpana. Joskus pikkupoikana oli haaveena kun sukulaisten kanssa kokoonnuttiin mummolaan lihakeitolle, että olisi kiva jos oma kaatamani hirvi olisi keitossa. Valitettavasti tuo perinne on kuitenkin sittemmin loppunut. Siitä olen sinun kanssasi vahvasti eri mieltä että luontokappaleet olisivat jotenkin arvottomia. Kyllä niitä täytyy kunnioittaa ja hoitaa lopetustilanne mahdollisimman rivakasti. Voittaja- tai kuningasoloja sekä lisää miehekkyyttä noista kaadoista ei saa millään, mutta hyvää ruokaa kylläkin jälkeenpäin. (Poislukien ehkä Ensimmäinen hirven kaato, mikä sytytti enemmän useistakin syistä).

Seuraavaksi olisi kiva jos vielä ainakin jonkun supin ehkä hirven ja vaikka jonkin suurpedon (ilves,susi tai nalle) onnistuisi kaatamaan, mutta meilläpäin ei liiemmin noita jahtailla.

E: Villisika unohtui listalta. Se olisi jossain määrin jopa realistinen lähivuosina.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Haluaisin päästää tuskistaan ne koirat jotka kusee ja paskoo toisten pihoille. Tai noh, ehkä tässä kohdassa pitäisi katseet kääntää sen koiran ulkoiluttajaan, mutta anyway.
 
Suosikkijoukkue
Jarskan Jokerit
Hirviä on kaatunut jo useampi. Jäniksiä muutama ja kyyhkysiä varmaan satoja.
Pohjanmaalla kun asuttiin niin siellä oli paljon koiria ja kun kuultiin, että Kiinassa syövät niitä niin pitihän sitäkin koittaa. Käytiin päivisin kiertelemässä lähialueen löytöeläinpaikat ja merkattiin paikat, joissa säilytetään koiria ulkona ja sitten yöllä haettiin niitä kyytiin. Ajettiin kaverin pihaan ja puukalikalla henki pois, sisuskalut ulos ja pakastimeen. Viikonloppuna sitten grillattiin kännipäissämme. Koiran lihaa ei kyllä pelkiltään syö vaan se vaatii kunnon sinapin. Eikä mitään makeeta meiran paskaa vaan oikeeta sinappia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joku lajinsa viimeinen yksilö olisi erittäin mielenkiintoinen ammuttava. Siinä voisi kavereille kehua että minä metsästin sen viimeisen. Karhu olisi myös hieno eläin tapettavaksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Haluaisin päästää tuskistaan ne koirat jotka kusee ja paskoo toisten pihoille. Tai noh, ehkä tässä kohdassa pitäisi katseet kääntää sen koiran ulkoiluttajaan, mutta anyway.

Kysyin puolalaiselta ystävältäni onko muuten teidän maassa joka keväinen koirankakkataistelu. Hän vain naurahti todetessaan kylläpäs muuten onkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siantappopuuhissa olen ollut osallisena, vaikka varsinaisesti hengen riisti kuitenkin puoliammattilainen. Kalttaukseen, suolistukseen ja lihanleikkuuseen osallistuin. Sika on jo syöty, ja hyvää oli. Penikseni ei ainakaan silminnähden kasvanut, mutta pariin otteeseen pääsin vieraille toteamaan, että on omaa sikaa lautasella, ja ihan hyvä fiilis siitä sikäli tuli, että hyvän elämän viettivät possut.

Ihan tarkoituksellisen tappamisen makuun pääsin viime sunnuntaina, kun parikymmentä kanaa tapoimme kaverin farmilla. Eipä tuosta erityisemmin nauttinut, mutta näin se elämä vain välillä menee. Kynimme tai nyljimme ja suolistimme ne samantien sekä leikkasimme lihat. Eipä tuostakaan pahaa mieltä osannut ottaa, vaikka, kuten sanoin, en erityisesti nauttinutkaan.

Tietysti olisi pitänyt vastata, että ihmisen tappaisin mieluiten, mutta jotenkin koen meidän ja eläinten välillä olevan himppasen eroja, vaikka eläinkuntaa yhtälailla olemmekin. Eli en tappaisi ihmistä, vaikka muutaman suurmiehen poistamista muonavahvuudesta en pahaksi pistäisikään. Eläin on eläin ja ihminen on mulle ihminen, ero siinä edelleen on. Katsotaan sitten, kun ne delfiinit ovat itselleen kehittyneen yhteiskunnan rakentaneet.

Edit: Jäi toteamatta, minkä elukan haluaisin tappaa. No, tappamisen halusta ei tämä toive varsinaisesti kumpua, mutta koska teilaaminen olisi osa ruokapöytään päätymistä, haluaisin päästää päiviltä jonkun kookkaan jalokalan. Ja siis sillä edellytyksellä, että olisin sen itse saaliiksi saanut. Tai kelpaisi toki, jos vaikka vaimoni tai jompi kumpi lapsistani sen yhyttäisi, mutta ei osaisi päästää päiviltä. Mutta siis, esimerkiksi pyyntikokoisen taimenen tai lohen tappaminen kelpaisi!
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En mitään. En näe mitään järkeä eläinten tappamisessa, vain tappamisen takia. Metsästys ja ruoaksi laittaminen on sitten täysin toinen tarina, mutta sitähän ei tässä kysytty. Toki hyttyset, kärpäset ja varsinkin punkit ovat korkealla listallani sellaisista elukoista joista voisi päästä eroon ilman mitään tunnontuskia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Edit: Jäi toteamatta, minkä elukan haluaisin tappaa. No, tappamisen halusta ei tämä toive varsinaisesti kumpua, mutta koska teilaaminen olisi osa ruokapöytään päätymistä, haluaisin päästää päiviltä jonkun kookkaan jalokalan. Ja siis sillä edellytyksellä, että olisin sen itse saaliiksi saanut. Tai kelpaisi toki, jos vaikka vaimoni tai jompi kumpi lapsistani sen yhyttäisi, mutta ei osaisi päästää päiviltä. Mutta siis, esimerkiksi pyyntikokoisen taimenen tai lohen tappaminen kelpaisi!
Luin aluksi että pyyntikokoisen lampaan tai lohen ja mietin että eipä taida lampaita merestä tai joesta saada.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Luin aluksi että pyyntikokoisen lampaan tai lohen ja mietin että eipä taida lampaita merestä tai joesta saada.
No ei merestä eikä joesta, mutta lampaan pyynti on tietyin edellytyksin kyllä mahdollista. Tätä havainnollistetaan muuannen kotimainen kirjailijan tunnetussa fiktiivisessä teoksessa vuodelta 1970. Pyynti ei kaikilta osin kuitenkaan ollut korrektia toimintaa, joten en neuvo palstalaisia asian suhteen omatoimisuuteen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Muflonejahan (villi lammas) voi edelleen metsästää Suomessa. Tosin en tiedä, että miten vaikeaa noille on saada kaatolupia, mutta toki houkuttelisi hieman käydä päästämässä moinen päiviltä, siis ruokatarkoituksessa, ei sen tappamisen takia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Useammalle koiralle olen antanut kuolemantuomion ja vienyt ne viimeiselle matkalleen. Likaisen työn teki eläinlääkäri. Kissoja ja kissanpentuja olen tappanut ihan itse, niitä kun vain joskus oli kotitalossa liikaa. Muutaman sorsan olen myös ampunut omin käsin. Hirviporukassa olen ollut, ilman pyssyä. Autolla olen tappanut pari oravaa ja lintua. Hiiriä ja rottia olen murhannut erilaisilla astaloilla ja loukuilla.
Kerran Venäjällä jouduin ajamaan valtatietä ylittävän lähes 10 metriä leveän katkeamattoman sammakkovaelluksen ylitse. Vainaita oli tiellä jo valmiiksi tuhansia.
Haaveissa ei ole minkään eläimen tai ihmisen tappaminen, mutta en arkailisi tehdä niin jos oman tai perheenjäsenen hengen pitimiksi olisi pakko.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Enpä ole tappanut yhtään räkättirastasta isompaa vaikka kuinka kelaan. Muistelin tappaneeni yhden kissanpentulauman koska sen muisteleminen tuntuu niin pahalta, mutta olin sittenkin vain hautausurakoitsijana siinä tapauksessa. Joitakin hyttysiä ja kärpäsiä on tullut teloitettua. Ei tule mieleen yhtään otusta jonka haluaisin listiä, paitsi esimerkiksi susi joka olisi raadellut lampaita tai muita tuotanto/kotieläimiä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Villikissoja jokusen lopetin maalla asuessani, samoin yhden supikoiran ja näädän. Kaloja olen tappanut useita särjistä taimeniin. Toivottavasti pääsen lohenkin tappamaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Täplähyeenan tai oikeastaan kokonaisen lauman täplähyeenoja. Mikään (suurehko) eläin ei vituta preesensillään niin paljon kuin tuo sekasikiö, jonka molemmilla sukupuolilla on valtavan kokoinen lerssi, jotka ääntelevät vittumaisesti ilkkuen ja jotka toimivat käytännössä savannin puhtaanapitolaitoksena. Muut hyeenalajit eivät aiheuta samanlaisia tunteita.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pulut voisivat olla sellaisia, joita voisi kaupungeista tappaa useammankin. Iljettäviä, lentäviä rottia.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Jaaha, olen tappanut elämäni aikana ainakin seuraavat otukset: Russakka, täi, satiainen, hyttynen, kärpänen, paarma, sudenkorento, perhonen, orava, talitiainen, harakka, jänis, hirvi, poro, närhi, hiiri, myyrä, teeri, metso, pyy. Ja koirankin olen joutunut lopettamaan.
Ainoastaan hyttysen tappamisesta on tullut välitön mielihyvän tunne. Ja joskus paarmasta. En halua enää tappaa yhtään otusta....Ehkä merimetsot voisi ampua, ja lokit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös