Milloin JYPin johtoportaasta tuli puuhastelijoita – kaikille kenkää?

  • 46 210
  • 253

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Siinä on vaan semmoinen juttu, että jos kerran tippuisi Mestikseen, niin sieltä pois pääseminen voisi kestää 10 vuotta. Tv-tulot jäisi pois ja sponsoreita tippuisi myös. Kyllä itse ainakin katson seuraavat 10 vuotta mielummin liigakiekkoa kuin Mestistä. Aivan sama vaikka joukkue ei pääsisi joka vuosi playoffeihin.
Tämä viestisi kuvaa hyvin sitä, miksi toin esille sen 10 + 10 (vaikka onkin vain teoriatasolla) Viestisi kuvaa hyvin sitä, miten mestis erityisesti nykyisin koetaan ja pitkälti syystäkin. Jos halutaan pitää liiga elinvoimaisena, 2. taso (tällä hetkellä mestis) on saatava laadukkaammaksi ja kiinnostavammaksi. Se on vääjäämätön totuus,2. taso määrittää pitemmässä juoksussa sitä, minkä tasoinen on 1. taso.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä viestisi kuvaa hyvin sitä, miksi toin esille sen 10 + 10 (vaikka onkin vain teoriatasolla) Viestisi kuvaa hyvin sitä, miten mestis erityisesti nykyisin koetaan ja pitkälti syystäkin. Jos halutaan pitää liiga elinvoimaisena, 2. taso (tällä hetkellä mestis) on saatava laadukkaammaksi ja kiinnostavammaksi. Se on vääjäämätön totuus,2. taso määrittää pitemmässä juoksussa sitä, minkä tasoinen on 1. taso.
Kyllä tähän on sen verran napattava kiinni, että jos 10+10 olisi malli, niin alemmassa kympissä päivän sijoitusten mukaan pelaisi KalPa, Sport, SaiPa, Ässät, JYP, Ketterä, FPS, KeuPa HT, JoKP ja K-Espoo.

Ei tuo niin pahalta kuulosta aidossa kilpailuasetelmassa, jossa alemman kympin paras nousee suoraan ja toinen karsii. Enemmän tuo minua sytyttäisi kuin nykyinen "ennen joulua kausi paketissa" -meno. Vrt. Disen ja Kärppien play-offsit divarissa.

Eli minun puolesta puuhastelijat puuhastelkoot tuollaisen mallin.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Kyllä tähän on sen verran napattava kiinni, että jos 10+10 olisi malli, niin alemmassa kympissä päivän sijoitusten mukaan pelaisi KalPa, Sport, SaiPa, Ässät, JYP, Ketterä, FPS, KeuPa HT, JoKP ja K-Espoo.

Ei tuo niin pahalta kuulosta aidossa kilpailuasetelmassa, jossa alemman kympin paras nousee suoraan ja toinen karsii. Enemmän tuo minua sytyttäisi kuin nykyinen "ennen joulua kausi paketissa" -meno. Vrt. Disen ja Kärppien play-offsit divarissa.

Eli minun puolesta puuhastelijat puuhastelkoot tuollaisen mallin.
No kyllähän siellä K-Vantaa, TuTo ja RoKikin olisivat ainakin FOPS-an ja KeuPan sijasta, ehkä Ketteränkin näissä olosuhteissa. Jos tällainen mylläys tehtäisiin, niin kyllä 2 tason joukkueiden/ paikkakuntien on oltava mahdollisimman uskottavia liigaan / 1. tasolle. Tavallaan Tampereen 3. joukkuekin saattaisi tulla kyseeseen ennen "minipaikkakuntia" kylmine halleineen..Ketterän olosuhteet toki saattaisivat korjaantua, jos porkkanana olisi tällainen muutos. Lappeenrannan talousalue on tosin melko pieni 2 "liigajoukkueelle". Jotkut Ketteräfanit varmaan pillastuvat, mutta minä en tässä lainkaan viittaa siihen, etteikö Ketterä ole loistava joukkue ja tämän hetken valtias mestiksessä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihan skeidaa nuo puheet 10+10 sarjoista. Suomi on niin pieni takapajula, että täällä ei ole mitään tsäänssiä saada noin 20 joukkuetta kisaamaan paikasta Liigassa. Jotta tuo paletti toimisi, niin siinä 10+10 mallissa pitäisi jokaisella Mestis-jengillä olla aidot mahdollisuudet pärjätä Liigassa. Mitäpä lottoatte, mitkä ovat esimerkiksi Keuruun, Forssan tai Iisalmen todennäköisyydet nousta Liigaan? Pelkästään hallien puolesta ei taida olla mitään asiaa korkeimmalle sarjatasolle.

Liigan ja Mestiksen taloudellinen gappi on ihan liian iso tällä hetkellä. Jotta tuo malli voisi teoriassa toimia, se vaatisi Liigalta selvää rajoitusta pelaajabudjetteihin ja samalla myös rahan pumppausta Liigasta Mestikseen. Jos tällä hetkellä joku seura putoaisi Liigasta Mestikseen, niin ei se sieltä nousisi enää takaisin ilman Supercell-tyyppisiä omistajia, joilla on varaa heittää muutama miljoona ihan vain sarjatasojen välillä suhailuun. Esimerkiksi JYPin tie tulisi pommin varmasti päätökseen, jos sarjaksi vaihtuisi Mestis. Sponsorit eivät varmasti maksaisi enää samoja tukia seuroille, eivätkä fanitkaan maksaisi ottelulipuistaan Liigan hintoja. Vai kuvitteleeko joku, että esimerkiksi IFK saisi myytyä niitä 50 euron ottelulippuja jotain IPK:ta tai FPS:ää vastaan?
 

Hexa

Jäsen
Tämä viestisi kuvaa hyvin sitä, miksi toin esille sen 10 + 10 (vaikka onkin vain teoriatasolla) Viestisi kuvaa hyvin sitä, miten mestis erityisesti nykyisin koetaan ja pitkälti syystäkin. Jos halutaan pitää liiga elinvoimaisena, 2. taso (tällä hetkellä mestis) on saatava laadukkaammaksi ja kiinnostavammaksi. Se on vääjäämätön totuus,2. taso määrittää pitemmässä juoksussa sitä, minkä tasoinen on 1. taso.
Arvelin kyllä, että tarkoittaisit jotain semmoista sarjajärjestelmää missä voittaja nousisi suoraan ja toinen karsisi. Silloin sieltä olisi edes pieniä toiveita päästä takaisin hieman nopeammin, mutta vaatisi silti monen palan loksahtamista kohdalleen. Kaikesta huolimatta en itse ainakaan tällä hetkellä innostu ajatukselle. Aiemmin kun Liiga oli viimeksi avoin ja Mestiksen voittaja pääsi vain karsimaan noususta, niin pieni etu kotiedusta lähtien oli aina Liigajoukkueen puolella, mitkä klaarasivat homman rutiinilla. Eikä kaikki Mestis-seurat täytä kuitenkaan taloudellisia kriteereitä nousulle esimerkiksi hallin osalta, vaikka urheilulliset kriteerit täyttyisivätkin.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Ihan skeidaa nuo puheet 10+10 sarjoista. Suomi on niin pieni takapajula, että täällä ei ole mitään tsäänssiä saada noin 20 joukkuetta kisaamaan paikasta Liigassa. Jotta tuo paletti toimisi, niin siinä 10+10 mallissa pitäisi jokaisella Mestis-jengillä olla aidot mahdollisuudet pärjätä Liigassa. Mitäpä lottoatte, mitkä ovat esimerkiksi Keuruun, Forssan tai Iisalmen todennäköisyydet nousta Liigaan? Pelkästään hallien puolesta ei taida olla mitään asiaa korkeimmalle sarjatasolle.

Liigan ja Mestiksen taloudellinen gappi on ihan liian iso tällä hetkellä. Jotta tuo malli voisi teoriassa toimia, se vaatisi Liigalta selvää rajoitusta pelaajabudjetteihin ja samalla myös rahan pumppausta Liigasta Mestikseen. Jos tällä hetkellä joku seura putoaisi Liigasta Mestikseen, niin ei se sieltä nousisi enää takaisin ilman Supercell-tyyppisiä omistajia, joilla on varaa heittää muutama miljoona ihan vain sarjatasojen välillä suhailuun. Esimerkiksi JYPin tie tulisi pommin varmasti päätökseen, jos sarjaksi vaihtuisi Mestis. Sponsorit eivät varmasti maksaisi enää samoja tukia seuroille, eivätkä fanitkaan maksaisi ottelulipuistaan Liigan hintoja. Vai kuvitteleeko joku, että esimerkiksi IFK saisi myytyä niitä 50 euron ottelulippuja jotain IPK:ta tai FPS:ää vastaan?
Ei sen 2. tason tulisikaan olla mestis vaan liigan 2. taso. Kyllähän tämä "mahdottomalta" tuntuva väkivaltainen muutos on tehtävä tulevaisuudessa, ei ole muuta keinoa piristää Suomen kiekkoa. Kyllähän Kummola, Pennanen ja monet muutkin ovat asian jo todenneet ja todenneet samaan syssyyn, että järkisyistä olisi selvä homma, mutta toteutus enemmän kuin vaikeaa.
 

Hexa

Jäsen
Ei sen 2. tason tulisikaan olla mestis vaan liigan 2. taso. Kyllähän tämä "mahdottomalta" tuntuva väkivaltainen muutos on tehtävä tulevaisuudessa, ei ole muuta keinoa piristää Suomen kiekkoa. Kyllähän Kummola, Pennanen ja monet muutkin ovat asian jo todenneet ja todenneet samaan syssyyn, että järkisyistä olisi selvä homma, mutta toteutus enemmän kuin vaikeaa.
Sitten se olisi vähän Ruotsin mallin mukainen sarjajärjestelmä. Mutta silti on liikaa eroja tällä hetkellä seurojen taloudessa sekä toimintaympäristössä eli halleissa, että tuo voisi onnistua Suomessa. Tuskin HIFK ja TPS haluaisi lähteä vieraspelikiertueelle jonnekin Imatralle tai Forssaan, jos ne sattuisivat pelillisesti nousemaan ykköstasolle. Ei tule ihan hetkessä toteutumaan Suomessa tuo malli.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Sitten se olisi vähän Ruotsin mallin mukainen sarjajärjestelmä. Mutta silti on liikaa eroja tällä hetkellä seurojen taloudessa sekä toimintaympäristössä eli halleissa, että tuo voisi onnistua Suomessa. Tuskin HIFK ja TPS haluaisi lähteä vieraspelikiertueelle jonnekin Imatralle tai Forssaan, jos ne sattuisivat pelillisesti nousemaan ykköstasolle. Ei tule ihan hetkessä toteutumaan Suomessa tuo malli.
Ainaki 2. tason joukkueet täytyisi määrittää "järkisyin". Ei siellä mitään Forssaa tai vastaavaa vois olla.. Itse valitsisin 10 1. tason liigajoukkuettakin järkisyin. (jos siis olisin diktaattori)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Liigan ja Mestiksen taloudellinen gappi on ihan liian iso tällä hetkellä.

Niin se gappi on sen takia iso kun liigan hyvävelikerho on luonut sen liian isoksi. Mestikseen ei riitä sponsoreilla kiinnostusta, kun ei ole mitään mahdollisuutta saada sijoituksille katetta

Liiga auki ja joukkuemäärää pienemmäksi. Nyt heti. Tarkoittaa se sitten vaikka JYPin tippumista, itsepähän tämä tilanne on rakennettu kun omahyväisyydessä pyörittiin.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tässäpä ne 5 seuraa 2. tasolle viiden nykyisen liigaseuran lisäksi. K-Espoo, JOKP, TuTo, K-Vantaa ja Jokerit. (viimeisen kohdalle :)) Veikkaan, että tapahtuu jotain ja Jokerit palaa Suomeen. Nykytilanteessa kaikki Ketterän pelaajat mahtuisivat näihin joukkueisiin tai sitten Imatralle rakennettaisiin Joensuun tapaan liigahalli ja järjestettäisiin niin ,ettei Lappeenrannassa ja Imatralla pelattaisi samoina iltoina "liigakiekkoa" (Olisi täsmälleen vastaavaa, jos Joensuussa ja Kontiolahdella pelattaisiin saman iltana liigakiekkoa) Joensuun "liigahallista" tehtiin siis päätös 1- 2 vkoa sitten, liigaan nousu tosin vielä puuttuu..:)
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan skeidaa nuo puheet 10+10 sarjoista. Suomi on niin pieni takapajula, että täällä ei ole mitään tsäänssiä saada noin 20 joukkuetta kisaamaan paikasta Liigassa.
Perustelepa tätä vähän enemmän. Itse heitin päivän sarjatilanteiden mukaan nuo bottom 10 joukkuetta. Jos sarjat olisi auki, siellä bottom 10:ssä olisi muita kuin keuruulaisia ja vorssalaisia.

Kyllä minua kiehtoo ajatus kaudesta, jossa verissä päin tapellaan loppuun asti. Silloinkaan IFK:n ei tarvitse lähteä Forssaan, kun itse hoitavat kioskinsa siten, etteivät putoa. Jos eivät, ovat maakuntamatkansa ansainneet.

Edit: Lisäisin vielä sen, ettei täälläkään Liigaa pelattaisi, jos omistajat eivät olisi viime vuodet seuraa pitäneet pystyssä. Kysymys kuuluukin, onko parempi rypeä pohjalla ja pelata puolet kaudesta merkityksettömiä pelejä, kuin ottaa vauhtia alempaa? Toki vaatii ihan toista mallia, kuin nykyinen.
 
Viimeksi muokattu:

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Perustelepa tätä vähän enemmän. Itse heitin päivän sarjatilanteiden mukaan nuo bottom 10 joukkuetta. Jos sarjat olisi auki, siellä bottom 10:ssä olisi muita kuin keuruulaisia ja vorssalaisia.

Kyllä minua kiehtoo ajatus kaudesta, jossa verissä päin tapellaan loppuun asti. Silloinkaan IFK:n ei tarvitse lähteä Forssaan, kun itse hoitavat kioskinsa siten, etteivät putoa. Jos eivät, ovat maakuntamatkansa ansainneet.

Edit: Lisäisin vielä sen, ettei täälläkään Liigaa pelattaisi, jos omistajat eivät olisi viime vuodet seuraa pitäneet pystyssä. Kysymys kuuluukin, onko parempi rypeä pohjalla ja pelata puolet kaudesta merkityksettömiä pelejä, kuin ottaa vauhtia alempaa? Toki vaatii ihan toista mallia, kuin nykyinen.
Lisään tähän sen ,että Jypin kannattajatkin saattaisivat lopulta saada enemmän elämyksiä, jos Jyp seilaisi tässä 10 + 10 sarjojen välimaastossa välillä ehkä pudoten ja sitten taas tapellen noususta. En käsitä, miksi nykyinen "väljähtynyt" tilanne olisi parempi kuin se, että viimeinkin tulisi jotain "säpinää"..
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Hyvää keskustelua! Jääkiekkoa se kansa menee katsomaan, eikä osakeyhtiön jämärahoilla kasattua väärässä sarjassa ilman panosta läpsyttelevää kuritonta pelaajalaumaa.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Hyvää keskustelua! Jääkiekkoa se kansa menee katsomaan, eikä osakeyhtiön jämärahoilla kasattua väärässä sarjassa ilman panosta läpsyttelevää kuritonta pelaajalaumaa.
Ajatellanpa tilannetta esim. helmikuussa. Nyt Jyp ehkä pelaisi sijoista 12-15 nykyliigassa. Haaveilemassani 10 + 10 liigassa Jyp pelaisi helmikuussa 2. liigan kärkipaikoilla odotellen karsintaa 1. liigaan.. Kummassako tapauksessa Jyväskylässä olisi enemmän "pöhinää" jääkiekon ympärillä ja enemmän katsojia..
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mielenkiintoista keskustelua täällä, näin vuoden ensimmäisinä tunteina.
Mitä tulee aiheeseen, niin sanon sen minkä olen sanonut varmaan sata kertaa aiemminkin, että Liiga herkemmin tästä kasvaa kuin supistuu.
Fakta vaan on se, että Liiga on kallis ammattilaissarja. Jouhevaa porrasta Mestiksen ja Liigan välille olen kannattanut 20 vuotta, mutta se on mahdotonta jos Mestis voi näin huonosti. Liigan etu on ehdottomasti paremmin voiva Mestis, koska U20 ei monesti ole nuorelle ainoa tie Liigaan. Miten se Mestiksen hyvinvointi sitten taataan, niin on oma kysymyksensä. Liitto voi tehdä varmasti paljon olosuhteiden parantamiseksi. Eihän 1500 katsojan hallilla voi Liigaan lähteä. En tarkoita suoraa remonttilaskun maksua, mutta muitakin keinoja varmasti on.
JYP:n kohdalla eletään varmasti tiukkoja aikoja, kuten muissakin pikkuseuroissa. Onneksi halli taitaa Jyväskylässäkin olla kaupungin hallussa, kuten Mikkelissäkin, joten niistä kuluista voi hakea helpotusta kurimukseen.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Mielenkiintoista keskustelua täällä, näin vuoden ensimmäisinä tunteina.
Mitä tulee aiheeseen, niin sanon sen minkä olen sanonut varmaan sata kertaa aiemminkin, että Liiga herkemmin tästä kasvaa kuin supistuu.
Fakta vaan on se, että Liiga on kallis ammattilaissarja. Jouhevaa porrasta Mestiksen ja Liigan välille olen kannattanut 20 vuotta, mutta se on mahdotonta jos Mestis voi näin huonosti. Liigan etu on ehdottomasti paremmin voiva Mestis, koska U20 ei monesti ole nuorelle ainoa tie Liigaan. Miten se Mestiksen hyvinvointi sitten taataan, niin on oma kysymyksensä. Liitto voi tehdä varmasti paljon olosuhteiden parantamiseksi. Eihän 1500 katsojan hallilla voi Liigaan lähteä. En tarkoita suoraa remonttilaskun maksua, mutta muitakin keinoja varmasti on.
JYP:n kohdalla eletään varmasti tiukkoja aikoja, kuten muissakin pikkuseuroissa. Onneksi halli taitaa Jyväskylässäkin olla kaupungin hallussa, kuten Mikkelissäkin, joten niistä kuluista voi hakea helpotusta kurimukseen.
No ollaan samaa mieltä. 10 + 10 liigahan on kasvua nykyiseen. Ja etkö lukenut aiempia viestejäni..ei sieltä mitään 1500 halleja hyväsytä 2. tasolle, vaan kunnon halleja ja "metropolipaikkakuntia", jos Joensuukin lasketaan "metropoliksi" näin uudenvuoden yönä..
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tähän keskusteluun yhteenvetoni tänä päivänä. 10+10 systeemiä en kannata, mutta tervetuloa Joensuu takaisin Liigaan, kun talous ja halli ovat kunnossa. Mitä olen kuullut, niin hallin remppa etenee, joten hyvältä kuulostaa!
Jyväskylään kärsivällisyyttä hallirempan kanssa!

Edit. Terveiset lisäksi Joensuuhun, että Mestiksen mestaruus pitää hoitaa ennen nousuhaaveita.
 
Viimeksi muokattu:

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Voihan näitä sarjamalleja huudella milloin ja mitenkin, Totuus on että Suomessa ei riitä liigatason pelaajia edes 15 joukkueeseen hädin tuskin 12. Turha kikkailla sarjatason nimillä, ei se tasoa nosta mihinkään. vaikka ottasi 10+10 sarjan. ja miten se edes toteutettaisi järkevällä ottelumäärällä saati ettei tasoerot olisi järkyttävät.
Ruotsin malliinkin on turha verrata, koska siellä on vauraammat seurat sekä huomattavasti laajemi tasokin.

Se että sarjasta putoaa tai nousee ei liigasta tule yhtään sen tasokkaampaa sarjaa. Ehkä nykyisen tyhjennysmyynniin tilaan tulisi kilpavarustelu ja todelliset konkurssit, kusessa oleva joukkue käyttää seuraavan vuoden pelaajabudjetin varat sarjassa pysymiseen loppuvuoden kattavalla hätähankinnoilla. seuraava kausi tulisi olemaan identtinen kun varat syöty etukätään, epäonnistuessa se tarkoittaa että toimisto tyhjentyy ja ihmiset hakevat sellaisiin töihin missä ei tarvitse joka vuosi pelätä työpaikkansa puolesta.

Yksikään pienempi paikkakunta ei lähde rakentamaan liigakelpoisia halleja vuoden visiitille pääsarjaan,

Joku mainitsi sponsorien sijoituksiin ja mahdollisiin sijoittamien rahojen vastineisiin. Otetaan vaikka esimerkiksi JYP saakohan yksikään sponsori kunnollista vastinetta rahoilleen, kyllä se on jonkinlainen seuran tukeminen ja tätä myötä vähemmän rahaa verottajalle. Olen 100 prosenttisen varma että yksikään maajussi tai urakoitsia ei osta Valtran traktoria sen vuoksi että sen logo on JYPn pelipaidassa. Tai autoilija käy Laakkoselta ostamassa uutta Skodaa. Tuskin edes kaupassa tekee sen vuoksi valintaa ottaako Elosen sekaleivän.
Lähinnä nämä yritykset omissa yritys tilaisuuksissa jottavat omia kumppaneitaan ottelutapahtumissa missä itse jääkiekko ottelu on välttämätön paha. ei vieratia kiinnosta paskan vertaa itse ottelu vaan kunhan juomaa ja ruokaa on riittävästi.

Tällä hetkellä taloudellisesti sarjojen välillä on järkyttävä kuilu tätä ei niin vaan kurota kiinni. Urheilullisesti ero voi olla pienempi, JYP jopa saattaisi pärjätä mestiksessä, Mutta vahvasti olen sitä mieltä että Mestiksen kärkiseuroilla ei olisi yhtään enempää pisteitä kuin JYP.llä jos olisivat pelanneet Liigassa. tämä on vain spekulaatiota koska rinnakkaistodellisuutta ei ole olemassa.

Mitä taas tulee halliremontteihin tai uusien hallien rakentamiseen, se ei tee joukkueista yhtään sen parempaa se voi antaa vähän paremman liikkumisvaran taloudellisesti.

Jos tuo Hippoksen halliremontti jossain vaiheessa toteutuu. on turha kuvitella että se ratkaisi JYPn pärjäämisen joukkueena yhtään sen paremmin kuin mitä se on ollut muutaman vuoden. Hallin yleisö kapasiteetti kasvaa ehkä tuhannella puolellatoista. keskiverto lipun hinta nousee myös. Tämä näkyisi seuran tuloissa siinä tapauksessa jos hallia myytäisiin otteluihin suurella käyttöasteella. Muutamiin ensimmäisen kauden otteluihin voi yleisöä tulla katsomaan kun vanhat kannattajat käyvät ihmettelemässä miltäkö se uusi nyt näyttää, mikään pyhinvaelluskohde se ei tule olemaan jos vertaa Turun, Jaffan ja Nyt Tampereen areenan ihmettelyä koska jokainen oli aikakautensa moderni palatsi ja uusi juttu suomessa. Hippos tai muut pienet näpertelyt ei tee tätä efektiä
Kyllä siitä joukkueesta pitää saada mielenkiintoinen kokoonpanollaan ja se sitten pelaamalla kerää sen yleisön. Totuus Suomessa on se että yleisön saa ainoastaan voittamalle enemmän kuin häviää. Suomalainen penkkiurheilija on menestyshullua ei urheiluhullua. Menestykseen vaaditaan myös intohimoiset omistajat jotka on valmiita lyömään sitä omaa rahaa likoon, Sen osoitti myös JYP menestysvuosinaan. Omistajistosta lyötiin rahaa jo joukkueen rakentamiseen, sekä sitten kuittaliltiin tappioita ja ylimääräisiä menoja. Olisi hauska kuulla paljon esim Seppänen ja kumppanit ovat lyöneet omia tai omistamansa yrityksen rahoja likoon vuosittain. Tätähän ei pysty näkemään siitä mitä tilinpäätöksessä on ollut viivan alla. Vaikka siellä on plus merkkisiä kausia niin tämä ei tarkoita sitä että omistajat eivät olisi lyöneet isojakin summia, Sijoitukset on näkynyt sponsorointina mikä lasketaan myynniksi. (esim JYPn näkyvänä sponsorina pelipaidoissa on Harvia ja omistajistosta on Kullervo Harvia. Harvian sponssi ilman Kullervoakin mutta arvailujen varassa on mikä osuus tulee kummaltakin) 2000 luvun alkupuolella pelipaidoista näkyin enemmänkin omistajien omien yritysten logoja Tosin sekin on suheellista kuinka paljon kannattaa niitä omia logoja siellä pitää kun paikan voi myydä ulkopuolisellekin, tätä olen itse miettinyt tuon Harvian näkyvyydellä, mutta oletan että ihan 1:1 ei Kullervo ja kiuasvalmistaja Harvia ei tässä yhteydessä mene, osa rahoista tulee Kullervolta ja osa yritykseltä.

Seuraavaan mahdolliseen parempaa menestykseen (tällä tarkoitan runkosarjassa suoraa pleijari paikkaa siis sijoja 1-6 jopa jopa sijoja 7-8) Tulee vasta toimistolla tehdään suurempi korjausliike, Viitanen vaihdetaan pätevämpään henkilöön Veken näytöt on syöty ja nähty, Hankitaan seruan ulkopuolinen valmentajisto ilman pitkää JYP historiaa lähtee ne viimeisetkin haamut pois. Omistajistoon tulee muutoksia täten myös saadaan sinne intohimoa ilman omistajien sijoituksia tai harrastamista. ei myöskään menestystä tule. Mutta tässä täytyy ymmärtää myös paljonko he ovat valmiita sijoittamaan tähän harrastukseen, enkä tarkoita mitää Jussi Salonojan sijoittamia summia joukkueeseen mitkä olai järkyttävän suuria kautta kohden. (toimittaja yhdessä haastattelussa puhin 12-15 miljoonasta kun huhua oli että olisi lyönyt miljoonan per kausi omiaan, Jussi totesi että omien laskujen mukaan paloi yli 25-30 miljoonaa)
 

Hexa

Jäsen
Olisikohan vähän liiankin negatiivista vuodatusta JYPin tilanteesta. Tarkoitan lähinnä pelillistä puolta. Se ero muihin joukkueisiin ei ole edelleenkään suuren suuri, siitä osoituksena vaikka Pelicansin kaato muutama päivä sitten. Liiga on tasainen sarja, ei siellä ole yhtään heittopussia, vaikka moni tällä hetkellä JYPin sellaisena näkee. Jonkun on kuitenkin oltava tasaisessa sarjassa viimeinenkin, mutta peli voi loksahtaa kohdalleen loppukaudeksi vaikka jo heti seuraavasta ottelusta lähtien. Vielä vähän aikaa sitten aika moni olisi laittanut rahansa Ässille jumbosijan veikkauksessa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Suhteellisen samalla aikajanalla ollaan, mutta itselläni kalenterissa on kausi 13-14 ja sitä edeltäneet mainospuheet miten Virtanen on pestattu modernisoimaan JYPin peliä.

No siihen ajankohtaan se asettuu, kyllähän Jykän viimeisellä kaudella oltiin erittäin vahvasti vielä kärkitaistossa, mutta hurmioitunut Ässät oli vaan välierissä kovempi.
Sen jälkeen puheet ja teot eivät kohdanneet pätkääkään ja sitten kun luokkakokous-hurmio saavutti ekstaasinsa Immosen palattua, niin persmäki liigan pohjamutiin vain jyrkkeni.

Toisaalta, tästä ei ole enää kuin yksi tie: ylöspäin. Viitasen on ensi kaudeksi löydettävä se pari kenttää runkopelaajia jotka voi pitää pidempään rosterissa. Tai lyhemmin tiivistettynä löydettävä se punainen lanka tai johtoajatus, mihin perustaan JYPin pelaajapolitiikka rakennetaan jatkossa, jos halutaan kamppailla korkeimmista sijoituksista.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Tämän ketjun aloitusviesti on vuosien takaa. Lukaiskaapa se. Pistää kyselemään...
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
  • 2018–2019 Kauden aloitti Lauri Merikivi, mutta hänet korvasi Risto Dufva.
  • 2019–2020 Pekka Tirkkonen
  • 2020–2021 Kauden aloitti Pekka Tirkkonen, jonka Jussi Tupamäki korvasi 21.10.–27.12.2020 ja jotka korvasi Mikko Viitanen 27.12.2020.
  • 2021–2022 Jukka Ahvenjärvi
  • 2022– Jukka Rautakorpi
Nämä herrat ei ole onnistunut tehtävässään se on aivan selvä asia. Mutta jos näin moni kusee peräkkäin niin voisi sanoa, että vikaa on jossain muualla.

Pelaaja hankinnat on epäonnistunut useampana vuotena pahasti.
@opelix kirjoitteli toisessa ketjussa ettei uusia "Suomeloita" ole löytynyt. Näinhän se on, luulisi että pari vahinko osumaakin olisi tullut.

Lähinnä tämä on vain avautumista, mutta halusin tuoda esiin että vika on isompi kuin epäonnistunut pelaaja tai valmentaja. Siis silloin kun menee monta vuotta perseelleen.

En halunnut laittaa tätä Viitasen ketjuun, koska hänellä on esimies joka on lopulta vastuussa. Ja kysynkin missä vika? Itse en oikein tiedä.

Ja ei. En ole heittänyt kirvestä kaivoon. Nyt vain näyttää synkältä kun katselee lähi menneisyyttä tai tämän kauden tulevaisuuden näkymiä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Veltsu, Merikivi, Ahvenjärvi, Tirkkonen, Santanen, Rautakorpi ja Nieminen

Viimeisen viiden vuoden aikana tuollainen nippu valmentajia potkittu kesken sopimuskauden pihalle JYPistä ja maksettu palkkaa kotisohvalle.

Vetää sanattomaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös