Mille naurat juuri nyt?

  • 13 202 861
  • 50 364

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On siinä resepti. Tota juustoraasteen määrää en ihan käsitä. Toihan olisi ihan varmasti parempaa ainakin puolet vähemmällä juustoraasteella, tai vaikka kokonaan ilman. Ja siitä juustosta tulee varmaan yli 3000 kkaloria tohon satsiin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
.Meidän pöydässä syö pari aikuisuuden kynnyksellä olevaa nuorta, jotka liikkuvat lähes päivittäin. Heille isin spagetti ja jauhelihakastike kelpaa mainiosti.

No ei kai sitä voikaan verrata kahden nuoren ja kahden pikkulapsen syömisiä keskenään.

Kyllä kelpaa mamulin jauhelihasoosi täälläkin ihan mainiosti, vaikka sitä vähemmän tehdäänkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No ei kai sitä voikaan verrata kahden nuoren ja kahden pikkulapsen syömisiä keskenään.

Kyllä kelpaa mamulin jauhelihasoosi täälläkin ihan mainiosti, vaikka sitä vähemmän tehdäänkin.

Näin juuri, lapset syövät eri ikäisenä erilaisia määriä. Myös Antti Rinteen aikuiset mukulat syönevät enemmän kuin alakoululaiset.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saamasi ohjeen mukaan neljälle aikuiselle pitää varata 300-400g. Kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle riittää luonnollisesti vähempi. Normimäärän näyttää Leelian Lepotuoli perheineen mättävän. Sinä ilmeisesti pidät normaalina ahtamaanne tuplamäärää?
Aika pieni ruokainen perhe teillä. Saamani ohjeen mukaan kastikkeeseen jauhelihaa pitäisi varata 75 - 100g per ruokailija. Meitä on neljä aikuista ruokapöydässä ja 700g:n jauhelihapaketista jää vähän kattilan pohjalle.

Minun mielestäni nuo suositukset ovat aina niin pieniä... Mitään lapsia ei minulla vielä ole, mutta olen paljon urheileva herrasmies ja kyllä minulla työpäivän + liikunta-aktiviteettien jälkeen menee yksin tuo 400 g jauhelihalaatikko ja siihen kylkeen vaikka riisiä tai makaronia.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minun mielestäni nuo suositukset ovat aina niin pieniä... Mitään lapsia ei minulla vielä ole, mutta olen paljon urheileva herrasmies ja kyllä minulla työpäivän + liikunta-aktiviteettien jälkeen menee yksin tuo 400 g jauhelihalaatikko ja siihen kylkeen vaikka riisiä tai makaronia.

No koska kerroit olevasi herrasmies, uskallan lainata ja vastata. Miten sä syöt/valmistat yksin sen jauhelihan?

Mä ostan 400g naudan jauhelihaa ja teen kastikkeen joko tomaatti- tai ruskeaan kastikepohjaan. Sipulia, tomaattimurskaa tai paseerattua, vettä ja joskus lorautan kermaa. Ruskeaan laitan jonkun 3 desiä vettä ja vähän jotain maustettua ruokakermaa.

Lihapulliin laitan samanverran jauhelihaa korppujauhoja, munan, kermaviilin ja sipulikeittopussin.

Kaveriksi muusia tai keitettyjä perunoita tai spagettia. Porkkanaraastetta tai kurkkua ja tomaattia tuoreena.

Näistä meidän perhe syö aterian ja sen verran jää et mies otttaa yleensä töihin seuraavana päivänä loput mukaan.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Feissarimokat – Virvon varvon paholainen
Tälle uskovalle jonka mielestä virpominen on saatananpalvontaa... Erityisesti kyllä naurattaa tällaiset "tyhmät uskovat" jotka eivät tiedä että melkein kaikki kristilliset juhlat ovat ennen olleet pakanajuhla-päiviä kuten esim. joulu on suoraan sijoitettu pakanallisen kalenterin Talvipäivänseisaus juhlan päälle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No koska kerroit olevasi herrasmies, uskallan lainata ja vastata. Miten sä syöt/valmistat yksin sen jauhelihan?

Mä ostan 400g naudan jauhelihaa ja teen kastikkeen joko tomaatti- tai ruskeaan kastikepohjaan. Sipulia, tomaattimurskaa tai paseerattua, vettä ja joskus lorautan kermaa. Ruskeaan laitan jonkun 3 desiä vettä ja vähän jotain maustettua ruokakermaa.

Lihapulliin laitan samanverran jauhelihaa korppujauhoja, munan, kermaviilin ja sipulikeittopussin.
.

Kermaa en käytä ollenkaan (tomaattia tai tomaattimurskaa tilalle), mutta muuten aika samanlainen resepti... Jauheliha tietysti vain yksi esimerkki, jos teen vaikka kanankoipia, niin kolme koipea minimi... tai vaikka jos ei jaksa tehdä ruokaa ja laittaa vain nakit&ranskikset uuniin, niin kyllä kokonainen HK:n nakkipaketti menee.

Sinällään vähän huonoja esimerkkejä kaikki, sillä kyllä minä syön varsin terveellisesti, etenkin salin jälkeen niin salaattia, kananrintaa ja raejuustoa menee. Mutta koska puhe nyt oli volyymeistä, niin jos teen ruokaa ja ohje on vaikka "3-4 hengelle", niin kyllä minä tuon verran yksin syön.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Naurattaa yksi nuorehko tuleva äityli tai hänen kilpavarustelu facebook-seinällä useita kuukausia ennen laskettua aikaa. Eka ostellaan valkoiset Emmaljungan vaunut, sitten perään isofix-recaro vauvan istuin autoon ja seuraavalla viikolla vingutaan, kun ei rahat riitä juokseviin kuluihin. Parin päivän päästä sitten onkin ostettu matkarattaat, jotka käyvät ihanasti noihin edellisviikolla ostettuihin Emmaljungiin, kovaan ääneen joka ostoksen perään mainitaan, että minun lapselleni ei käytettyjä vermeitä tule. Olisi ehkä pieni realitycheckin paikka nuorelle naiselle, että kannattaako jokainen tilille tuleva pennonen tuhlata ja hassata premium-luokan vehkeisiin ennen kuin lapsi on edes punnerrettu pihalle?

Tälle myötäilyä. Toisaalta tuo enemmänkin pöyristyttää ja ihmetyttää kuin naurattaa. Ja mitä näitä tiineitä tammoja on joutunut vuosien varrella lähipiirissä kuuntelemaan/katselemaan, niin sitten puhutaankin jo aivan järkyttävästä vitutuksesta
Haukkukaa sovinistiksi, mutta kyllä se vaan on fakta että järjen ääni häviää naisen päästä (sikäli kuin siellä on joskus sellainen ollut) siinä vaiheessa kuin siemen alkaa itämään.
 
Sinällään vähän huonoja esimerkkejä kaikki, sillä kyllä minä syön varsin terveellisesti, etenkin salin jälkeen niin salaattia, kananrintaa ja raejuustoa menee. Mutta koska puhe nyt oli volyymeistä, niin jos teen ruokaa ja ohje on vaikka "3-4 hengelle", niin kyllä minä tuon verran yksin syön.
Sama homma. Kahdelle hengelle tarkoitettu annos vaikkapa jotain pastaa (ei Antti Rinteen Pekonipastaa... :D) on sellainen kevyt ruokailu jonka voi heittää huiviin muutama tunti ennen fyysistä reippailua. Lenkin jälkeen meneekin sitten kolmen hengen annos. Samoin aamuisin litra kaurapuuroa on ihan peruskauraa. Enkä edes käy salilla tai erityisesti tavoittele mitään kasvamista.

Toki on henkilökohtaista kokemusta tuosta kituuttamisestakin, urheilevalle kasvuikäisellekin kiintiöt kotona olivat säälittävämpiä kuin kouluruokailuissa, esim. 10 kalapuikkoa tai 400g jauhelihapaketti ja makaronipussi neljälle-viidelle hengelle. No, ehkä siinä oli hyvätkin puolensa tuohon Rinteiden tyyliin verrattuna.
 

Nick Neim

Jäsen
Ihan oikean ketjun kamaa; ruokaa kuluu saman verran kuin ylläolevilla, mutta säännöllisellä liikunnalla sitä en kuluta pois. Ei varmaan tarvitse ihmetellä, miksi etureppu on kasvanut vuosien saatossa.

Intissähän tämön todisti hyvin kun säännöllinen liikkuminen alkoi, 18 kiloa 8 viikossa veks ja kunto koheni aika nopsaan. Lähti nesteiden lisäksi rasvaakin jonkin verran. Mutta kun ei vain jaksa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan oikean ketjun kamaa; ruokaa kuluu saman verran kuin ylläolevilla, mutta säännöllisellä liikunnalla sitä en kuluta pois. Ei varmaan tarvitse ihmetellä, miksi etureppu on kasvanut vuosien saatossa.

Intissähän tämön todisti hyvin kun säännöllinen liikkuminen alkoi, 18 kiloa 8 viikossa veks ja kunto koheni aika nopsaan. Lähti nesteiden lisäksi rasvaakin jonkin verran. Mutta kun ei vain jaksa.

Inttiaika on muuten juuri tuollainen kaksipiippuinen juttu. Vähän heikommin liikkuvalle armeija tuo hienon mahdollisuuden kohentaa kuntoa, sitten taas todella urheilulliselle tyypille armeija-aika saattaa huonontaa kuntoa, sillä ruokaa intissä on paljon ja lisäksi sotkun syntisen hyvät munkit jne.

Omakohtaisesti sanoisin inttiajastani, että lihasmassani rapistui, mutta aerobinen kuntoni nousi. Olin inttiin mennessä aika paljon käynyt salilla, lähdin sellaisena ajokoiramaisena pois. Juuri katselin tuossa jotain intin loppuajan punnitus/terveystodistusta, painoa näytti olevan muutama viikko ennen poispääsyä 74 kg, nyt sitä on taas 90+ kg. Onneksi ei kuitenkaan tuota @Kari Runk :n mainitsemaa etureppua ;)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun mielestäni nuo suositukset ovat aina niin pieniä... Mitään lapsia ei minulla vielä ole, mutta olen paljon urheileva herrasmies ja kyllä minulla työpäivän + liikunta-aktiviteettien jälkeen menee yksin tuo 400 g jauhelihalaatikko ja siihen kylkeen vaikka riisiä tai makaronia.
Ja meillä ainakin kun ruokaa tehdään, niin tähdätään siihen että sitä samaa olisi jäljellä vielä seuraavanakin päivänä eli helposti voi sen kilon tai 1,2 kiloa laittaa jauhelihaa jos kastikkeen tekee. SIitä kun kolme henkeä pari päivää syö, niin alkaa jo kattilasta pohja näkyä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
http://www.telegraph.co.uk/travel/hotels/11505717/Worlds-tallest-hotel-first-designs-revealed.html

Kuin vitun tyhmää on rakentaa 300 metriä korkea high-rise näköalahotelli kylään, jonka korkein vuori (Rheinwaldhorn) on yli 3400 metriä korkea? Ja etenkin kun hotelli rakennetaan kapeaan laaksoon, jota rajaavat varovaisestikin arvioiden 2000 metriä hotellia korkeammat vuoret.

Luulin, että ainoastaan törkyrikkaat emiirit ja sheikit sekoilevat näiden pilvenpiirtäjien kanssa, mutta näköjään sitä osataan Euroopassakin.
 

Jeffrey

Jäsen
Ja meillä ainakin kun ruokaa tehdään, niin tähdätään siihen että sitä samaa olisi jäljellä vielä seuraavanakin päivänä eli helposti voi sen kilon tai 1,2 kiloa laittaa jauhelihaa jos kastikkeen tekee. SIitä kun kolme henkeä pari päivää syö, niin alkaa jo kattilasta pohja näkyä.

Täällä pataan menee yleensä vähintään kilo lihaa, vaikka itselleni tekisin. Sitten ateriasta hieman riippuen syön sellaisen 150-200 grammaa lihaa ateriaa kohden, niin ei tuosta nyt sitten enää montaa erää syö.

Samoiten hieman ihmetyttää kuinka vähällä täällä moni elelee. Aina välillä saan kunnian vietellä päiviäni siskonpoikien kanssa (3v ja 6v), ja toki siihen sitten ruokailu ja kokkailu kuuluu meillä varsin olennaisesti. Aina pyrin tekemään sellaista ruokaa, jonka laittamiseen pojat voivat osallistua, koska mielellään niin tekevät ja mukavaahan se on yhdessä. Aika usein siis mennään esimerkiksi lihapulla linjalle, ja kyllä silloin lihaa lyödään vähintään se 600-800 grammaa. Okei, toinen pojista on diabeetikko, joten ateriat ovat säännöllisiä ja pienestä pitäen opetettu hyville ruokatavoille. Tähän kun lisää vielä sen, että ovat itse auttaneet valmistuksessa, niin pullat sujahtaa erittäin nopeasti parempiin suihin.Yleensä tuosta satsista jää se yksi annos, kun pojat haluaa äidillekkin jättää syötävää. Toki suuri osa ruuasta katoaa allekirjoittaneen massuun, mutta väittäisin silti, että pojat syövät yhteensä sen 250-300 grammaa lihaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nauran tälle avoimelle työpaikalle, tai oikeastaan sen palkkaukselle. Hätäisempi voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että kaikki tuossa luetellut hommat hallitseva, neljää kieltä puhuva (näistä vieläpä yhtenä heprea) ja aikaisempaa kokemusta alalta omaava moniosaaja ei pidä 1300 euron kuukausipalkkaa kovinkaan kilpailukykyisenä.
Heprean taitaminen vähän ihmetytti, mutta ehkä se Keskisen puoti sitten vetää hinnoillaan paikkakunnalle hepreankielistä väkeä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Villi veikkaus: Suoli24, vauvapalstat, kaksplussat sun muut.

Ei. Twitteristä. Ja joku blogivastine siihen on tullutkin, ihan asiallinen sellainen kyllä. Tuomas Enbuske kohautti olkapäitään - Lilja Tamminen

Tätä vastinetta twitter-tili Ei vihapuheelle kiitteli vihapuhetutkassaan yhdenvertaisuuden edistämisessä, jota nyt en täysin ymmärtänyt. Tai siis ymmärrän. Vihapuhehan määritellään pärstäkertoimen mukaan. Tuomas Enbuske on terävä-älyinen, teräväkielinen, joskus hieman kärjistävä pohdiskelija. Ja mikä pahinta, valkoinen heteromies, joka ei saa omata tai ainakaan kyseenalaistaa feminismin aatetta. Kun hänen pohdiskelu, mielipide tai vastaava ei osu yks yhteen, se ärsyttää ja on täten vihapuhetta. Sen sijaan Vihreä nainen ei voi olla koskaan väärässä ja edustaa aina hyvyyttä, ennakkoluulottomuutta sekä edistää yhdenvertaisuutta. Näin tuntuu tietty sakki ajattelevan.

Kieltämättä aika naurettava on tää munkin teksti. Sen teille tarjosi No Ma'am -organisaation Länsi-Suomen alajaosto.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Consti Talotekniikka tulee suorittamaan kerrostaloomme kylpyhuoneremontin. Remonttiohjeissa ollut seuraava kappale aiheutti todella makeat naurut.

Rehtiä rajan takaa roudattua työmiestä selvästi tulossa pelipaikoille!

Toivottavasti naurattaa vielä remontin aikana ja jälkeenkin. Consti Talotekniikasta ei ole kuin huonoja kokemuksia, niin henkilökohtaisia kuin tuttavapiirissäkin. Työn jälki on huonoa, aikataulut venyvät ja tietoa saadakseen on soiteltava itse perään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös