Millä mielin kauteen 2023–2024?

  • 52 260
  • 316

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyse siis siitä että HJK:n kannattajat sai varastettua Stadin Kingien pääbanderollin mikä jälkeenpäin poltettiin klubipäädyssä, ”skenekoodiston” mukaan ryhmän toiminta päättyy siihen koska se on niin suuri häpeä että banderollia ei ole saatu suojeltua, Jotakuinkin noin ja vielä enemmän asioista tietävät korjailkoon.

Siis ymmärsinkö nyt oikein vai astunko johonkin läjään: Banderollin ym. viemisen jälkeen Kingien toiminta käytännössä loppui jonkinlaiseen häpeään. Eikö se ole vähän suurempi häpeä, jos tollaseen lopettaa, varsinkin jos itse on päiväkotisääntöjen mukaisesti aloittanut pöllimisen.
 

MK47

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Siis ymmärsinkö nyt oikein vai astunko johonkin läjään: Banderollin ym. viemisen jälkeen Kingien toiminta käytännössä loppui jonkinlaiseen häpeään. Eikö se ole vähän suurempi häpeä, jos tollaseen lopettaa, varsinkin jos itse on päiväkotisääntöjen mukaisesti aloittanut pöllimisen.
Linkin takaa löytyy oikeastaan aika kattava teksti tästä kannattajakulttuurista missä avataan enempi asioita, jos vaan on kiinostusta lukea: Niilon Pojat
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Linkin takaa löytyy oikeastaan aika kattava teksti tästä kannattajakulttuurista missä avataan enempi asioita, jos vaan on kiinostusta lukea: Niilon Pojat

Oho, luin tuon. Kaikella tavalla ollut sportti mukana koko elämän ajan niin kannatuksessa kun omissakin harrastuksissa, mutta nyt olen aika hämilläni tuosta infopaketista. En ole osannut kuvitellakaan, että kannatusryhmä lakkauttaa toimintaansa, vaikka tärkeitä kannatusjuttuja vietäisiinkin. Niitähän pitäisi suunnilleen aseistettuna vartioida, jos tuosta on kiinni.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Siis ymmärsinkö nyt oikein vai astunko johonkin läjään: Banderollin ym. viemisen jälkeen Kingien toiminta käytännössä loppui jonkinlaiseen häpeään. Eikö se ole vähän suurempi häpeä, jos tollaseen lopettaa, varsinkin jos itse on päiväkotisääntöjen mukaisesti aloittanut pöllimisen.

Siis tämä on jotain niin naurettavaa ja samalla hämmentävää kuunneltavaa. Olen aina hämmästellyt, miksi kovimpia IFK-futiskannattajia ei kiinnosta tulla kannustamaan omia lätkämatseihin, mutta nyt ymmärrän, että siellä on joku 24/7 pihaleikki käynnissä
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis tämä on jotain niin naurettavaa ja samalla hämmentävää kuunneltavaa. Olen aina hämmästellyt, miksi kovimpia IFK-futiskannattajia ei kiinnosta tulla kannustamaan omia lätkämatseihin, mutta nyt ymmärrän, että siellä on joku 24/7 pihaleikki käynnissä

No joo, ja siis arvostan Kingejä kun hienoa tunnelmaa ovat luoneet kaikkialle jossa kannattaneet. Homma ylös ja ihan vaikka vittuillakseen vanhan banderollin jäljitelmää kehiin, ja kannatus sille tasolle ettei ole muualla suomessa nähty.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyse siis siitä että HJK:n kannattajat sai varastettua Stadin Kingien pääbanderollin mikä jälkeenpäin poltettiin klubipäädyssä, ”skenekoodiston” mukaan ryhmän toiminta päättyy siihen koska se on niin suuri häpeä että banderollia ei ole saatu suojeltua, Jotakuinkin noin ja vielä enemmän asioista tietävät korjailkoon.

Onko tämä joku vitsi?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aina hämmästellyt, miksi kovimpia IFK-futiskannattajia ei kiinnosta tulla kannustamaan omia lätkämatseihin

Niin, mut miten on toisin päin? Kiinnostaako "kaikkein kovimpia" IFK:n lätkän kannattajia käydä futismatsessa? Sitä olen aina ihmetellyt, kun ei.

Kaikkein eniten ihmetyttää, miksei kaikki (paitsi kovimmat IFK:n futiskannattajat) käy IFK:n käsipallomatseissa, sillä on fakta, että käsipallo on lajina paljon parempaa kuin lätkä tai futis.

Itse käyn sekä että ja kausarit löytyy. Joku vuos oli jopa jääpalloon. Jotenkin vaikea ymmärtää moista dissautusta junnujen suhteesta harrastukseensa. Onhan ihan yhtä "lapsellista" käydä harrastuksekseen ylipäätään tsiigaamassa, kun joku jumppaa hikisenä kiekon tai pallon kanssa.

Vai onko joku fanituksen muoto älyllisempi tai syvällisempi?

Ja samanlaisia älyttömänkuuloisia koodistoja siihen hillittyyn IFK:n lätkän perusfanitukseenkin kuuluu: ei läpsyttimiä, ei lippuja, stadin slangilla juntteja vastaan, jne. Mun mielestä aivan hyvin voi vetää ultras-säännöillä, jos se tuo tunnetta jonkun elämään. Se on vaan tapa harrastaa viihdettä - ja eittämättä erilainen kuin sulla. Ja mulla. En ole tosiaan osa ultras-kulttuuria itse, mutta kyllä sen joitain ilmenemismuotoja on ollut hauska tässä vuosien varrella seurata: ääneenkannustus, marssit, soihdut, liput, jne.

Ja sitä paitsi, tais olla Kingeillä joku 4. sukupolvi menossa ja toiminnassa oli paljon mukana justjust lukioikäisiä. Kyllä ne sieltä sitten aina on valuneet sinne katkarapuja syömään ja hillitysti taputtelemaan. Ei tarvii pelätä: kotoutminen tapahtuu aina. Enkä itse usko, että henkilökohtaisesti kukaan heistä on IFK:n kannustamista lipunryöstön jälkeen lopettamassa, vaikka ryhmässä se jollain tasolla loppuisikin, kuten täällä epäiltiin.
 

Mölnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina on ollut sellainen kuva siitä porukasta, että IFK:ta tärkempää on oma meno ja breno. Ihme touhua, ei voi muuta sanoa. No jokainen taplaa tyylillään.
Tämä fiilis näistä ultra-porukoista on vähän jäänyt tällaiseen skeneen vihkiytymättömälle setämiehelle. Kovasti vannotaan rakkautta seuraan, mutta lopulta tärkeimpänä näyttäytyy ulospäin oman ryhmittymän esillä pitäminen. Kannattaman seuran etu on toissijaista. Tämä kommentti ei nyt liity suoraan kingeihin, vaan yleisemmin mielikuvaani ultra-ryhmittymien edesottamuksiin maailmalla. Itse on lähinnä tullut seurattua Saksan futista, joten sieltä on tullut luettua erilaisista ultrien tempauksista. Ehkä en sitten vaan tajua.

Nyt kun kingit on ilmeisesti kuopattu, niin voitaisiinko jäähallissa vähän päivittää lauluvalikoimaa. Ne laahaavimmat virret, joita laulaa korkeintaan muutama fani, ja jotka eivät vaan toimi jäähallissa, voisi jättää pois valikoimasta, kun kerran kingitkään eivät ole enää pitämässä kenestäkään huolta. Sinänsähän Stadin kingejä voi kyllä jatkossakin huutaa, koska ei Stadin kingit nimi ole pelkästään tämän (ilmeisesti ex-)kannattajaryhmän yksinoikeus. Kyllä muistelisin, että kun 90-luvulla puhuttiin Stadin kingeistä, tarkoitettiin nimenomaan IFK:n lätkäjengiä.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tämä on jotain niin naurettavaa ja samalla hämmentävää kuunneltavaa. Olen aina hämmästellyt, miksi kovimpia IFK-futiskannattajia ei kiinnosta tulla kannustamaan omia lätkämatseihin, mutta nyt ymmärrän, että siellä on joku 24/7 pihaleikki käynnissä
Syy miksi heitä on nähty harvemmin Nordiksella kuin on toivottu, on monen syyn summa.
Ensinnäkin, mikä on täälläkin huomioitu, että kausikortit ja paikat on myyty pitkälle fanikatsomoon ihmisille keitä ei ääneenkannattaminen tai edes seisominen innosta.
Toiseksi, kaikkeen mitä kingit ovat tuoneet Nordikselle on suhtauduttu ihan helvetin nihkeästi ison Ifk:n lätkäfanimassan keskuudessa. Lipuista valitetaan, rummusta valitetaan, vähänkin provosoivista chanteista valitetaan.

Muutenkin koko fanikatsomoa vaivaa sellanen ettei olla yhtenäisiä, kaikki hyppychantit joissa otettais olkapäiltä kiinni kaveria aiheuttaa vieroksuntaa monissa, monesti on ollut niin että B4 capoilee joku kingi ja B5 joku fanclubin pyrkii vetämään omaansa.

Tuossa ei yksinkertaisesti ole ollut mitään ajatusta läsnä, ei yhteistyötä, ei vakavaa pohdintaa että miksi tämä ei toimi. Nordiksen tunnelma pysynee ihan kelvollisena jatkossakin, kun täällä ns. Tuularit osallistuu ihan hyvin. Mutta itse fanikatsomoita vertaillessa Hifk on surkeassa jamassa.

Nimenomaan fanikatsomot ja yleinen tunnelma, on se joka voi herättää nuorten ja lasten kiinnostuksen joukkuetta kohtaan.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun kingit on ilmeisesti kuopattu, niin voitaisiinko jäähallissa vähän päivittää lauluvalikoimaa. Ne laahaavimmat virret, joita laulaa korkeintaan muutama fani, ja jotka eivät vaan toimi jäähallissa, voisi jättää pois valikoimasta, kun kerran kingitkään eivät ole enää pitämässä kenestäkään huolta. Sinänsähän Stadin kingejä voi kyllä jatkossakin huutaa, koska ei Stadin kingit nimi ole pelkästään tämän (ilmeisesti ex-)kannattajaryhmän yksinoikeus. Kyllä muistelisin, että kun 90-luvulla puhuttiin Stadin kingeistä, tarkoitettiin nimenomaan IFK:n lätkäjengiä.
Voidaan. Siitä vain jokaikinen joka tuntee piston sydämmessään kehittämään uusia chantteja ja viemään niitä eteenpäin. Kaikenlaiset bilechantit ja menevät herättää muunkin hallin ja niitä tarvitaan lisää. Tuntuu kohtalaisen paskalta veisata jotain samaa punaista tähtipaitaa tsaarin ajoilta 30min pelistä. Sekä tilannetajua siihen tarvitaan, johtoasemassa bileet, tappiolla tsemppausta jne.

Luodaan vaikka tänne palstalle uusi ketju aiheella ”laulukirja” ja vinkataan sille kuka ikinä fanikatsomossa capoilee.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina on ollut sellainen kuva siitä porukasta, että IFK:ta tärkempää on oma meno ja breno. Ihme touhua, ei voi muuta sanoa. No jokainen taplaa tyylillään.
Kyllä, varmaan jollain äärimmäisimpään käytökseen ajautuvilla tyypeillä on vähän liian vähän happea päässä, mutta kyllä suurella enemmistöllä on suurin kiinnostus ja rakkaus IFK:ta kohtaan.

Tappelut, ja muut pitää tuomita. Se on vitun tyhmää. Mutta älkää jumalauta tyrmätkö kokonaisia yhteisöjä. Oon törmännyt mielipiteisiin joissa toivotaan että kingit pysyy kaukana Nordikselta, toive on musta niin absurdi ja hullu että tuntuu pahalta ajatella sen olevan jollekin oikea.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä fiilis näistä ultra-porukoista on vähän jäänyt tällaiseen skeneen vihkiytymättömälle setämiehelle. Kovasti vannotaan rakkautta seuraan, mutta lopulta tärkeimpänä näyttäytyy ulospäin oman ryhmittymän esillä pitäminen. Kannattaman seuran etu on toissijaista. Tämä kommentti ei nyt liity suoraan kingeihin, vaan yleisemmin mielikuvaani ultra-ryhmittymien edesottamuksiin maailmalla. Itse on lähinnä tullut seurattua Saksan futista, joten sieltä on tullut luettua erilaisista ultrien tempauksista. Ehkä en sitten vaan tajua.

Nyt kun kingit on ilmeisesti kuopattu, niin voitaisiinko jäähallissa vähän päivittää lauluvalikoimaa. Ne laahaavimmat virret, joita laulaa korkeintaan muutama fani, ja jotka eivät vaan toimi jäähallissa, voisi jättää pois valikoimasta, kun kerran kingitkään eivät ole enää pitämässä kenestäkään huolta. Sinänsähän Stadin kingejä voi kyllä jatkossakin huutaa, koska ei Stadin kingit nimi ole pelkästään tämän (ilmeisesti ex-)kannattajaryhmän yksinoikeus. Kyllä muistelisin, että kun 90-luvulla puhuttiin Stadin kingeistä, tarkoitettiin nimenomaan IFK:n lätkäjengiä.

Stadin kingit tarkoitti alunperin nimenomaan IFK:n jääkiekkojoukkuetta. IFK:n futisjengin lempinimi oli tähtirinnat, joka luonnollisesti tuli siitä, että IFK-tähti komeili vasemmassa rinnassa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, varmaan jollain äärimmäisimpään käytökseen ajautuvilla tyypeillä on vähän liian vähän happea päässä, mutta kyllä suurella enemmistöllä on suurin kiinnostus ja rakkaus IFK:ta kohtaan.

Tappelut, ja muut pitää tuomita. Se on vitun tyhmää. Mutta älkää jumalauta tyrmätkö kokonaisia yhteisöjä. Oon törmännyt mielipiteisiin joissa toivotaan että kingit pysyy kaukana Nordikselta, toive on musta niin absurdi ja hullu että tuntuu pahalta ajatella sen olevan jollekin oikea.

Jos koko toiminta lopetetaa jonkun banderollin pöllimisen takia, niin kyllä se aika hölmöläisen hommalta kuulostaa. Silloin ns "skenekoodisto" on ottanut ylivallan ja joukkueen kannustaminen on muuttunut toissijaiseksi. En mä sellaista arvosta yhtään.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos koko toiminta lopetetaa jonkun banderollin pöllimisen takia, niin kyllä se aika hölmöläisen hommalta kuulostaa. Silloin ns "skenekoodisto" on ottanut ylivallan ja joukkueen kannustaminen on muuttunut toissijaiseksi. En mä sellaista arvosta yhtään.
Tästä bandis-hipasta on nyt tehty ihan liian iso asia täällä.

Antakaa poikien leikkiä, jos ei itse ole osana ”skeneä” tai tunne sitä niin tää voi tuntua hyvin vieraalta. Ymmärtäkää vaan se, että kingit ajattelee toisin, he ovat sisäistäneet ja ”suostuneet” koodistoon omalla toiminnallaan. Kingit aloitti bandiksen pöllimisen, ja samalla vaativat päätyä lopettamaan.

Pointti on niin hyvin ilmaistu siinä jossain ilvesfoorumin tekstissä, jotenkin näin:
”Ajatellaan että jos ei ryhmä pysty suojelemaan kaikista tärkeintä tunnustaan, se ei voi toimia.”

Kyse ei edes välttämättä ole fanitoiminnan lopettamisesta, seuran hylkäämisestä tai muusta kuten täällä luullaan. Mutta koodiston mukaan, mobin nimeä pitää vaihtaa.

Tuohon skeneen kuuluvat aktiivit nyt ei muutenkaan vertaudu ajatuksiltaan tuulareihin. Ymmärrän että se ihmetyttää, mutta tajutkaa nyt se että nää ihmiset päätti elää ja kannustaa näin.

IFK ja Nordiksen ottelutapahtuma tarvitsee heitä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä bandis-hipasta on nyt tehty ihan liian iso asia täällä.

Antakaa poikien leikkiä, jos ei itse ole osana ”skeneä” tai tunne sitä niin tää voi tuntua hyvin vieraalta. Ymmärtäkää vaan se, että kingit ajattelee toisin, he ovat sisäistäneet ja ”suostuneet” koodistoon omalla toiminnallaan. Kingit aloitti bandiksen pöllimisen, ja samalla vaativat päätyä lopettamaan.

Pointti on niin hyvin ilmaistu siinä jossain ilvesfoorumin tekstissä, jotenkin näin:
”Ajatellaan että jos ei ryhmä pysty suojelemaan kaikista tärkeintä tunnustaan, se ei voi toimia.”

Kyse ei edes välttämättä ole fanitoiminnan lopettamisesta, seuran hylkäämisestä tai muusta kuten täällä luullaan. Mutta koodiston mukaan, mobin nimeä pitää vaihtaa.

Tuohon skeneen kuuluvat aktiivit nyt ei muutenkaan vertaudu ajatuksiltaan tuulareihin. Ymmärrän että se ihmetyttää, mutta tajutkaa nyt se että nää ihmiset päätti elää ja kannustaa näin.

IFK ja Nordiksen ottelutapahtuma tarvitsee heitä.

No sitähän mä tossa aiemmin sanoinkin, että jokainen taplaa tyylillään. Ja kyllä, tuntuu vieraalta, mutta ennen kaikkea naurettavalta. Miksi helvetissä jotain tunnusta pitäisi suojella? Eikö riitä, että tullaan matsiin ja kannustetaan? Jos joku pöllii jonkun banderollin niin so not, niin kuin Nykäs Masa olisi sanonut. Uutta rättiä kehiin, ei se sen kummempaa ole.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sitähän mä tossa aiemmin sanoinkin, että jokainen taplaa tyylillään. Ja kyllä, tuntuu vieraalta, mutta ennen kaikkea naurettavalta. Miksi helvetissä jotain tunnusta pitäisi suojella? Eikö riitä, että tullaan matsiin ja kannustetaan? Jos joku pöllii jonkun banderollin niin so not, niin kuin Nykäs Masa olisi sanonut. Uutta rättiä kehiin, ei se sen kummempaa ole.
Turha yrittää sinulle avata kun tuskin edes yrität ymmärtää asiaa enempää.

Nää porukat tekee ja pitää itse sitä bandista niin suuressa arvossa. Tavalliselle tallaajalle se on yksi rätti, mutta ryhmille mittaamattoman arvokas.

Jos fanclubilta nyt pöllittäisi joku lakana nii me varmaan vaan naurettaisiin asialle ja mietittäis miten joku on niin reppana. Eroa tässä tekee se millä säännöillä ja millä koodistolla se ryhmä pelaa.

Edelleen, kingit ovat tietoisesti lähteneet ultra-meininkeihin mukaan. Siksi se on niille tärkeä asia eikä sitä muut ehkä tajua.

Kaikkia ultria ja muita aina dissataan joidenkin lieveilmiöiden takia, montako kertaa jengi kiitti niitä sillonkun vuosina 2015-17 derbyissä Klacken oli ääriään myöten täysi, yhtenäinen ja tifot oli yksiä suomen historian hienoimpia. Moniko kiitti heitä 2016 pleijareissa kun kingit käytännössä yksin herätti koko muun Nordiksen todellisiin liekkeihin.

Tuskin kukaan, tai ainakaan moni.

Sit on turha ihmetellä miksi lokakuussa saipaa vastaan fanikatsomossa on 20 ääntä käyttävää, rumpali puuttuu, lippuja ei ole, chanttina yksi tai pari samaa jne.

Sit on myöskin turha valitella miksi 2026 syyskuussa Eteläpääty pitää Hifk:n fanikatsomoa pilkkanaan ja täältä ei tule vastusta lainkaan.

Herätkää todellisuuteen, Ifk:n lätkäfanitoiminta tuntuu kuolevalta lajilta. Nyt on vielä mahdollisuus se korjata.
 
Viimeksi muokattu:

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen, kingit ovat tietoisesti lähteneet ultra-meininkeihin mukaan. Siksi se on niille tärkeä asia eikä sitä muut ehkä tajua.

Kaikkia ultria ja muita aina dissataan joidenkin lieveilmiöiden takia, montako kertaa jengi kiitti niitä sillonkun vuosina 2015-17 derbyissä Klacken oli ääriään myöten täysi, yhtenäinen ja tifot oli yksiä suomen historian hienoimpia. Moniko kiitti heitä 2016 pleijareissa kun kingit käytännössä yksin herätti koko muun Nordiksen todellisiin liekkeihin.

Kyllä noita kaikkia hehkutettiin, jopa ylihehkutettiin. Ja suurin huomio meni silloinkin Klubipäädyn kanssa riitelyyn siitä, kummalla oli hienompi tifo, breno yms. Matsin tulos oli aina toissiajainen, varsinkin kingeille. Ja ihan turhaan olet huolissasi jostain Eteläpäädystä. Neukkujen uusi tuleminen on kaikkea muuta kuin kirkossa kuulutettu.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä noita kaikkia hehkutettiin, jopa ylihehkutettiin. Ja suurin huomio meni silloinkin Klubipäädyn kanssa riitelyyn siitä, kummalla oli hienompi tifo, breno yms. Matsin tulos oli aina toissiajainen, varsinkin kingeille. Ja ihan turhaan olet huolissasi jostain Eteläpäädystä. Neukkujen uusi tuleminen on kaikkea muuta kuin kirkossa kuulutettu.
Siitä ylihehkutuksesta huolimatta, kun tämä porukka astuu Nordikselle niin yhtäkkiä joka puolelta kuuluu kitinää ja itkua siitä että toisilla on erilaiset tavat luoda tunnelmaa ja tekevät sen kokonaisvaltaisemmin kuin tässä tapauksessa fanclub nykyään?

Sitten seuraavassa keskustelussa kaivataan heitä takaisin ja ihmetellään miksei niitä kiinnosta?

Ja sitten sitä seuraavassa keskustelussa tehdään jostain pienestä bandis-selkkauksesta yleinen meemi ja naureskellaan koko porukalle.

Joo-o.. jepjep
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä ylihehkutuksesta huolimatta, kun tämä porukka astuu Nordikselle niin yhtäkkiä joka puolelta kuuluu kitinää ja itkua siitä että toisilla on erilaiset tavat luoda tunnelmaa ja tekevät sen kokonaisvaltaisemmin kuin tässä tapauksessa fanclub nykyään?

Sitten seuraavassa keskustelussa kaivataan heitä takaisin ja ihmetellään miksei niitä kiinnosta?

Ja sitten sitä seuraavassa keskustelussa tehdään jostain pienestä bandis-selkkauksesta yleinen meemi ja naureskellaan koko porukalle.

Joo-o.. jepjep

No nyt ei kai sitten enää tarvitse spekuloida, kun laittoivat pillit pussiin.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä HIFK:n lätkäfanitoiminnan alemmuustilasta voisi keskustella vaikka miten kauan. Fakta on se, että tästä yhteisöstä löytyy ihan tarpeeksi ihmisiä jotka kykenevät ja haluavat käyttää ääntään ja aikaansa tähän. Pirteä fanitoiminta myös herättää kiinnostusta ulkopuolisissa ja houkuttelee uusia ihmisiä mukaan. Nykyinen meininki tulee johtamaan vain suurempiin vaikeuksiin, eikä valoa näy.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
En oikein tiedä mistä täällä Stadi Kingit-ryhmittymän suhteen varsinaisesti keskustellaan.
Mut ite lähen kohti alkavaa sesonkia hyvillä mielin.
Jokainen osa-alue on Mestaruuteen vaadittavalla tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös