Miksi AINA Lippupalvelussa ?

  • 4 449
  • 44

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Miksi AINA Lippupalvelussa / Lippupisteessä / Menolipussa tai vastaavassa käy niin , että kun olet menossa lunastamaan jo tilaamiasi lippuja , niin juuri Sinun edellisen vuoronumeron ottaa
" kukkahattuinen , päivankakkaramekkoinen ämmä ", joka juuri silloin on päättänyt mennä ostamaan Helsingin Kaupuginorkesterin syyskausikorttia ? Tämä persoona sitten kyselee about 20 minuuttia " mistä kohdin näkee hyvin , kuuleeko sieltä , tarjoillaanko tauolla marjamehua kuumana vai kylmänä , kuka orkesteria johtaa , kuka on toisena etc ??? " Aikansa siinä päpätettyään , tämä persoona ei kuitenkaan osta mitään , " jos vaikka pojanpoika Jani-Petteri sittenkin haluaisi myös tulla mukaan "
Saatana ! Kävin tänään lunastamassa Bowie liput ja taas sama homma ! " Minä olisin menossa Savonlinnan Oopperajuhlille , voitteko kertoa missä kaupungissa juhlat ovat ? Pääseekö sinne 3T raitiovaunulla ja paistaako siellä aurinko illalla kello 23.00 jälkeen ? "
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Brewer,

tilaa ne netin kautta niin saat ne kotiin kannettuna postilaatikkoon.

Nim. Jonottamiseen mummojen takana kyllästynyt
 
K

kangaroo

Tuttu tilanne täälläkin, viimeksi silloin kun olin palauttamassa peruuntuneen Skynyrd/Purple-keikan flaboja keskustan Stockan Lippupalveluun.

Eläkemummo sääti ja arpoi lippujensa kanssa pitkän tovin ja meinasi siinä pinna palaa, kun hän vielä asian tultua valmiiksi jäi jaarittelemaan säästä ja kevään tulosta. Lippukassan tyttö oli tietysti liian kohtelias, jotta olisi katkaissut vuodatuksen seuraavaa vuoronumeroa kilauttamalla.

Itsekseni vedin syvään henkeä ja hyräilin mielessäni Popedan sanoitusta: "Voi voi voi mä vaikeroin miks mulle kävi näin, ja päätin etten koskaan enää ole selvin päin..."
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Brewer,

Viestin lähetti Nikke
tilaa ne netin kautta niin saat ne kotiin kannettuna postilaatikkoon.

Nim. Jonottamiseen mummojen takana kyllästynyt

Mä tiedän , mutta en luota Suomen Postiin , enkä Lippupalvelun nettikauppaan.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Brewer
Miksi AINA Lippupalvelussa / Lippupisteessä / Menolipussa tai vastaavassa käy niin , että kun olet menossa lunastamaan jo tilaamiasi lippuja , niin juuri Sinun edellisen vuoronumeron ottaa
" kukkahattuinen , päivankakkaramekkoinen ämmä ", joka juuri silloin on päättänyt mennä ostamaan Helsingin Kaupuginorkesterin syyskausikorttia ?
Lippupalvelua tulee käytettyä melko harvoin, joten siitä en tiedä, mutta pankeista on juuri täsmälleen samanlaisia kokemuksia roppakaupalla. Annas olla kun olet menossa johonkin pikkukonttoriin tekemään jotain minuutin kestävää tilisiirtoa tai nostoa, niin eikös siellä ole tasan yksi kassa auki ja se edellinen asiakas on lähes poikkeuksetta rantaruotsia solkottava kukkahattumummeli, joka on samanaikaisesti suunnittelemassa rahastoa kummipojalleen sekä venkslaamassa eläkerahojaan seitsemän eri säästötilinsä välillä.

Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että pankeissa pitäisi olla joko oma kassa venkslausasiakkaille tai sitten joku pikakassa, josta rahastosäästäjät käännytettäisiin tylysti huitsinnevadaan.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Ja käy siinä sitten vielä ruokatunnilla. Mummoa on kuin pipoa ja tiskillä mietitään mihin, milloin ja miksi. Sama juttu on pankkien kanssa. Mummovaroitus on pankeissa,lippupalvelussa ja kaupassa kello 10.30-12.30 ja 15.00-17.00. Päivät olisi aikaa kierrellä näissä paikoissa, mutta kun pitää ängetä samaan aikaan duunareiden kanssa.

Parhaimmillaan meni kiekkolippujen jonottamiseen 45 min!! nyt onneksi kausari.

Bowie loppuun varattu/myyty ja lämppärinä The Dandy Warhols, PRKL!
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Saman ilmiön voi kohdata myös rautatieaseman lippukassalla. Juuri ennen junan lähtöä huomaa edessä seisovan ihmisen, joka haluaa välttämättä selvittää juuri nyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat tavat matkustaa Helsingistä vaikkapa Imatran kautta Poriin. Hän luonnollisesti aikoo matkustaa vasta tulevana syksynä, mutta tukkiipahan lippukassan ihmisiltä, jotka yrittävät ehtiä seuraavaan junaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Evertonin niksinurkka:

Käy ostamassa liput Kouvolan lippupalvelusta (joo-o. Täällä on sellainen, eikä jonoa todellakaan ole) tai pistä anoppi jonottamaan Helsingin mummoruuhkaan.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Re: Miksi AINA Lippupalvelussa ?

Viestin lähetti OldTimeHockey


Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että pankeissa pitäisi olla joko oma kassa venkslausasiakkaille tai sitten joku pikakassa, josta rahastosäästäjät käännytettäisiin tylysti huitsinnevadaan.

Kouvolasta löytyy tällainenkin. Pikakassa nimittäin. En muista löytyykö tällainen OP:sta vaiko Sampo-pankista, mutta kyseessä on kassa, johon ei oteta edes vuoronumeroa vaan kassalle pääsee suoraan jonottamatta.

Kouvolan lippupalvelussa sen sijaan joutuu jonottamaan. Tosin odotusajat ovat yleensä todella lyhyitä, joten jonottaminen harmittaa vain silloin jos on todella kiire saada liput varattua.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Re: Re: Miksi AINA Lippupalvelussa ?

Viestin lähetti VTVH
Kouvolasta löytyy tällainenkin. Pikakassa nimittäin. En muista löytyykö tällainen OP:sta vaiko Sampo-pankista, mutta kyseessä on kassa, johon ei oteta edes vuoronumeroa vaan kassalle pääsee suoraan jonottamatta.
No välillä saattaisi tosiaan selvitä nopeammin, jos reissaisi Kouvolaan, asioisi pikakassalla ja tulisi sitten takaisin Helsinkiin...

Tietysti päättäjiltä voisi myös vaatia lakisääteisiä mummottomia alueita. Vähän niinkuin ravintoloiden savuttomat alueet.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti Brewer
Miksi AINA Lippupalvelussa / Lippupisteessä / Menolipussa tai vastaavassa käy niin , että kun olet menossa lunastamaan jo tilaamiasi lippuja , niin juuri Sinun edellisen vuoronumeron ottaa
" kukkahattuinen , päivankakkaramekkoinen ämmä ", joka juuri silloin on päättänyt mennä ostamaan Helsingin Kaupuginorkesterin syyskausikorttia ? Tämä persoona sitten kyselee about 20 minuuttia " mistä kohdin näkee hyvin , kuuleeko sieltä , tarjoillaanko tauolla marjamehua kuumana vai kylmänä , kuka orkesteria johtaa , kuka on toisena etc ??? " Aikansa siinä päpätettyään , tämä persoona ei kuitenkaan osta mitään , " jos vaikka pojanpoika Jani-Petteri sittenkin haluaisi myös tulla mukaan "
Tää on aivan sitä klassisinta kamaa! Ihan sama täällä. Tämä on kummola-kyräily-yhteiskuntamme erityisimpiä ominaispiirteitä.

Olikos se nyt syksyllä kun päätin varmistaa itselleni haluamani liput Kentin jäähallin keikalle. No, pääsin sopivasti Stockmannin ovien avauduttua sisään ja reitti vaikutti varsin tyhjältä. Jostain kuitenkin ilmestyi vanhempi rouvashenkilö, joka nopean kävelytahtini havaittuaan lähti juoksemaan(!) edelläni tukkien käsiensä ja käsilaukkunsa heiluttelulla koko väylän. Lippupalvelun tiskillä oli tietenkin vain yksi henkilö, jonka luokse tämä rouvashenkilö sitten suunnistaa. Ja eikös perkele tämä kukkahattutäti lähde tiedustelemaan jotain tilulilu-suvivirsikonserttia ja bonuksena päälle eläkeläisliput ja lastenlippua sukulaispojalle. Sitten mietittiin että mennäänkö ollenkaan ja mitäs muita päiviä siellä oli ja niin edespäin. Vittu että meinasi oikeasti mennä hermot.

Ihan sama juttu kuin maanteiden ohituskaistoilla: ne satasen alueella tasaista sdp-nopeutta ajavat ottavat siitä carinastaan kaiken irti ettei vain kukaan pääsisi ohi, koska se on sosialistisessa yhteiskunnassamme väärin jos joku saa jotain ja joku ei.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kyllä minua taas vituttaa se kun Lippupalveluun soittaa.

"... jonotus on maksuton ja jonottaa voi korkeintaan 2 minuuttia tyyt.. tyyt.. tyyt.. tyyt... Prkl!!** että ottaa kupoliin.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Miksi AINA Lippupalvelussa ?

Viestin lähetti OldTimeHockey
Tietysti päättäjiltä voisi myös vaatia lakisääteisiä mummottomia alueita. Vähän niinkuin ravintoloiden savuttomat alueet.

Hehe, loistava idea.
Mikko Alatalolle vaan meiliä niin eiköhän ala tapahtumaan.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Vinkkinä turkulaisille...

Turun seudulla asuville vihjeenä, että Naantalin matkailutoimiston yhteydessä toimii myös Lippupalvelun myyntipiste. Siellä en ole koskaan joutunut jonottamaan lippujani. En edes Pomon konserttiin. On aivan turhaa lähteä menettämään hermojaan vaikkapa Stockmanin Lippupalvelun kassalle. Siellä niitä kukkahattuisia mummeleita on pilvin pimein. Naantalissa voi kävellä suoraan palveltavaksi ja mennä sen jälkeen pääsyliput taskussa lähikuppilaan huurteiselle toisten jonottaessa tikettejään isojen kaupunkien lipputiskeillä.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Everton
Evertonin niksinurkka:

Käy ostamassa liput Kouvolan lippupalvelusta (joo-o. Täällä on sellainen, eikä jonoa todellakaan ole) tai pistä anoppi jonottamaan Helsingin mummoruuhkaan.

Viestin lähetti VTVH
Kouvolan lippupalvelussa sen sijaan joutuu jonottamaan. Tosin odotusajat ovat yleensä todella lyhyitä, joten jonottaminen harmittaa vain silloin jos on todella kiire saada liput varattua.

Jotenkin tuntuu, että te kouvolalaiset olette hiukan eri linjoilla tässä asiassa ;)

Olin tuossa lähdössä The bossin keikalle ja eksyin sitten vahingossa paikalliseen matkatoimistoon. Minua ennen oli 2 ihmistä. Matkatoimistossa palveli kaksi asiakaspalvelijaa. Kysymys kuuluu: Kuinka tässä tilanteessa voi joutua jonottamaan 45 minuuttia? Vastaus: Hyvin. Perkele kun otti kupoliin, kun 2 mummoa jaaritteli pitkät tovit siitä, kuinka vuonna 73 oli Las Palmasissa niin kylmää, ettei viitsinyt edes miehen kanssa ulos lähteä.. Ja sitten kävi vielä niin mukavasti näiden leidien kanssa, että kumpainenkaan ei ostanut sitten yhtään mitään.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
No just joo. Miehen logiikka iskee taas! Kuka menee STOCKMANNin lippupalveluun, jos haluaa välttää MUMMUT?! Mä kusun vaan. Huoh.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
ennen oli kaikki paremmin..

Voi niitä aikoja, kun ennakkomyynnissä iskettiin liput käteen ilman mahdollisuutta valita katsomonosaa saati sitten riviä. Jonot kulkivat nopeasti. Nykyään todellakin lähes kaikki haluavat vertailla näkyvyyttä eri katsomonosista tms.

Itse olen kyllä varaillut viime vuosina liput Internetistä eikä ole ollut palveluissa valittamista.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kyllä on avutonta sakkia ellei lippu-, pankki- tai [lisää oma tähän]asiat hoidu jo netissä. Joissain erikoistapauksissa (esim. playoffs) voi joutua jonottamaan, mutta muuten lähes kaikki palvelut löytyvät parin klikin takaa.

Täältä lähtee sylillinen respektiä mummoille ja vaareille. Ilman teidän uhrauksia tossa vasemmalla voisi lukea "Turun Dynamo".Ajelkaa pappat rauhassa ja päästelkää lippujonoissa kunnon lettupieruja. Ne palvelevat lippu- ja pankkipalvelut ovat teitä varten.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luulin kerran olevani oikein nokkela ja matkustin
Itäkeskuksen Stockalle ostamaan play-offlippuja
koska mä ajattelin ettei se ole ollenkaan tukossa
Ei ollut jonoa lainkaan paitsi juuri sellainen tyypillinen
jonoterroristi joihin moni onkin jo törmännytkin, ja vain
1 palvelupiste

Sama jaarittelu ja lippujen venkslailu kymmeneen kertaan
, ja liput sen kuin hupeni. Huokasin syvään ja tämä eukko
vaan viivytti hommansa hoitamista entistä pahemmin kun se
näki että alkaa keittämään... onneksi sentään sain liput
melkein minne halusinkin. Noita terroristeja on kyllä kaikkialla,
en kerta kaikkiaan tajua mistä niitä riittää joka paikkaan.
Pankkiautomaatitkin on hieno esimerkki, sitä lasketaan ne
rahat kymmeneen kertaan siinä automaatin edessä vaikka
takana olisi kuinka pitkä jono tahansa

Onneksi suurin osa kaikista asioinneista hoituu nykyään
netitse tai puhelimitse
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Miehen likviditeetti logiikka !

Viestin lähetti Tinde
No just joo. Miehen logiikka iskee taas! Kuka menee STOCKMANNin lippupalveluun, jos haluaa välttää MUMMUT?! Mä kusun vaan. Huoh.

Katsos Tinde Ystäväiseni , kun Stokkan Lippupalveluissa voi vinguttaa Stokkan luottokorttia. Springsteenin konserttiin mm. sai ostaa 12 kipaletta lippuja ja kun minulla , tällainen tavallinen " persvako- eero , kun olen , ei ole aina lompakossa 12 X 59 euroa = 708 euroa summaa , niin siksi tämä logistiikka.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Vinkkinä turkulaisille...

Viestin lähetti Oloneuvos
Turun seudulla asuville vihjeenä, että Naantalin matkailutoimiston yhteydessä toimii myös Lippupalvelun myyntipiste. Siellä en ole koskaan joutunut jonottamaan lippujani. En edes Pomon konserttiin. On aivan turhaa lähteä menettämään hermojaan vaikkapa Stockmanin Lippupalvelun kassalle. Siellä niitä kukkahattuisia mummeleita on pilvin pimein. Naantalissa voi kävellä suoraan palveltavaksi ja mennä sen jälkeen pääsyliput taskussa lähikuppilaan huurteiselle toisten jonottaessa tikettejään isojen kaupunkien lipputiskeillä.

Tänks Oloneuvos !
Seuraavan kerran kun Springsteen tulee Suomeen , niin allekirjoittanut singahtaa Nådendaliin ostamaan pilettejä ! Se on muutenkin kiva mesta , joten ei muuta kuin Muumimaailma here i come !
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Yllättävä lippupalvelumesta Helsingissä on Kannelmäen kulttuuritalo (vai onko konsertitalo?) aivan Kannelmäen juna-aseman vieressä. Ei ketään luukulla eikä ketään edes lähellä!
Kulttuuritalon kohdalla luulisi kaikki Hattu-Haloset liikkuvan, vaan ei.

"Persvako-eerole" vain vinkiksi, ettei kannata mennä merta edemmäs kalaan ja stadilaisena en lähtisi länsisuuntaan ;-)
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Vinkkinä turkulaisille...

Viestin lähetti Brewer
Tänks Oloneuvos !
Seuraavan kerran kun Springsteen tulee Suomeen , niin allekirjoittanut singahtaa Nådendaliin ostamaan pilettejä ! Se on muutenkin kiva mesta , joten ei muuta kuin Muumimaailma here i come !

Brewer vanhana kettuna honasi tietysti heti tilaisuuden lähteä huurteiselle... ja hankkia tiketit siinä samassa. Tännehän kannattaa vaikka vaan tulla kyselemään, milloin The Pomo seuraavaksi Suomeen rantautuu?! Kun ekskjuus on tyylipuhtaasti hallussa ja hoidettu, alkaa porukalla hirveä rynnistys terassille Karhuhanojen ääreen. Minäkin tulen mukaan. Ellen sitten jo ole siellä.

Meikäläisen pitäisi varmaan saada jonkun sortin matkailunedistämispalkinto (miel. riihikuivaa käteistä), mikäli Stadin betoniviidakoista alkaa suurempikin kansainvaellus tänne Armon Laakson maisemiin.

Ai niin ja Brewer hei! Ei ole sitten minun vikani, jos kukkahattutädit ovat juuri tullessasi ostamassa lippuja seuraavan vuoden musiikkijuhlille. ;)
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
ei uskalla riskeerata !

Viestin lähetti Svante
Yllättävä lippupalvelumesta Helsingissä on Kannelmäen kulttuuritalo (vai onko konsertitalo?) aivan Kannelmäen juna-aseman vieressä. Ei ketään luukulla eikä ketään edes lähellä!
Kulttuuritalon kohdalla luulisi kaikki Hattu-Haloset liikkuvan, vaan ei.

"Persvako-eerole" vain vinkiksi, ettei kannata mennä merta edemmäs kalaan ja stadilaisena en lähtisi länsisuuntaan ;-)

Kiitti vinkistä Neppisauto - Master , muttamuttamutta en kyllä uskalla ottaa Kannelmäki riskiä :
A ) Rahat voivat mennä Britanniassa ( onhan se kapakka vielä olemassa ? )
B ) Kannelmäen kulttuuritalolla ei VOI olla duunissa ketään , joka osaisi käyttää " lipunmyyntikonetta "
C ) Siellä pyörii nurkilla paljon manneja , jotka keikkaa mut joko ennen tai jälkeen ( tai molemmat ) lipunoston.
D ) Siellä on kuitenkin joku tupperware liisahyssälä paulakokkonen , joka vaan venaa koska mä tulen lippuja handlaamaan ja ryysää heti mun eteen . Niillä on salaliitto ja jatkuva päivystys Kaustisenpolulla.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Miehen likviditeetti logiikka !

Viestin lähetti Brewer
Stokkan Lippupalveluissa voi vinguttaa Stokkan luottokorttia.

Sama.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös