Mikko Pukka

  • 5 869
  • 47

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon alkukauden paras pakki pelaa kavattiseurassaan (ainakin?) joulutaukoon asti. Onko teillä ollut loukkaantumisia, vai miksi miestä tarvitaan?

Tällä kaudella Pukalla on ollut taakkanaan intti, joten aivan parhaassa vedossa tuskin on. Vaikkakin Mestiksessä miehen meno on riittänyt vallan mainiosti - väittäisin jopa sarjan parhaimmistoon kuuluvaksi.

Pukka kuuluu varmaankin ensi kauden suunnitelmiin, joten onkohan kyseessä vain "testaaminen", jonka jälkeen mies palautetaan kevääksi takaisin Kouvolaan?

Olisi kiva lukea miten mies liigassa pelaa.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Puistola on poissa ainakin tämän päivän matsista, poissa olon syystä minulla ei ole tietoa. En tosin panisi pahakseni, vaikka Pukka pelaisikin muutaman matsin Kangasniemen tilalla, kun Puistola palaa kokoonpanoon.
 

tsei_tsei

Jäsen
Pukka pelasi muuten tänään hyvin lukuunottamatta sitä tilannetta, josta sai jäähyn. Pukka on kuitenkin kehittynyt huomattavasti Mestiksessä saadun vastuun myötä. Toivottavasti ensi kaudella SM-liigapakki Tapparassa. Tosin Saravolle ja Mäntylälle haluan myös jatkosopparit, joten ahdasta pakistossa tulee. Ehkä Kangasniemen tai Puistolan myynti onnistuu jonnekin?
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
En ymmärrä mitä vikaa Puistolassa on ? Kaikki pelit mitä minä olen nähnyt, niin Pasi on pelannut hyvin. Minun puolestani saa jatkaa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Todennäköisesti Pukka tulee takaisin(tai menee siis) Kouvolaan kunhan puistola on tervehtynyt. Pakko kyllä myöntää, että Pukka pelasi ihan hyvin, mutta sen sijaan Miska... oi Miska. Kangasniemi on vain liian heikko kiekon kanssa, valitettavasti. Pukalla oli varmaan vähän hakemista liigavauhtiin, mutta hyvin meni silti, ei kauheasti virheitä, yksi turha jäähy vain.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Viestin lähetti holvius
En ymmärrä mitä vikaa Puistolassa on ? Kaikki pelit mitä minä olen nähnyt, niin Pasi on pelannut hyvin. Minun puolestani saa jatkaa.

Samaa mieltä. Pasi on ollut mielestäni koko kauden ajan Tapparan parhaita pakkeja. Ei ole mitenkään loistanut mutta ei pettänytkään. Ihailtavan varmaa peruspeliä illasta toiseen ja se riittää.

Muutenkin antaisin tuon puolustuksen pysyä ennallaan. Hyvin se on tähän asti toiminut ja tulee toimimaan jatkossakin. Toivon mukaan Tappara ei ole etsimmässä ainakaan uutta puolustajaa koska siihen ei ole mitään tarvetta.

Mitä Pukkaan tulee, niin toivottavasti palaa Tapparaan vielä jossain vaiheessa. Ensi kaudella saattaa jo vapautua paikka sillä tuskin pakisto sentään kaksi vuotta peräkkäin täysin muuttumattomana pysyy.:)
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti holvius
En ymmärrä mitä vikaa Puistolassa on ? Kaikki pelit mitä minä olen nähnyt, niin Pasi on pelannut hyvin. Minun puolestani saa jatkaa.

Ilves-tausta ja totaalisen mitäänsanomaton pelityyli. Siinä pahimmat puutteet. Hyvää on pieni virhemäärä, mutta käytetään Ifk-termiä, eli viihdearvo on nolla. Ei esitä mitään mistä jaksaisi innostua. Kelpaa toki liigapakiksi, mutta on Kangasniemen kanssa ensimmäiset, jotka saavat lähteä, jos saadaan parempia tilalle.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti holvius
En ymmärrä mitä vikaa Puistolassa on ? Kaikki pelit mitä minä olen nähnyt, niin Pasi on pelannut hyvin. Minun puolestani saa jatkaa.

Se on Ilveksen kasvatti. Eikä ole selkeä vahvistus joukkueelle. Mielestäni turha pelaaja, jos omat kasvatitkin pystyvät hyvään suoritukseen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mulle on ihan sama kenen kasvatti se on, kunhan se pelaa Tapparassa hyvin. Pasi Puistola täyttää tämän kriteerin. Jos Pukalle pitää tilaa raivata, niin Kangasniemelle tervemenoa. Pukka oli tänään ihan hyvä.

IIEFKOO, ette tarvis avojään pommittajaa?
 

tsei_tsei

Jäsen
Niin, samahan se on kenen kasvatti, jos pelaa hyvin. Mutta jos kaksi pelaajaa pelaa suurinpiirtein yhtä hyvin, niin mielestäni oma kasvatti ajaa ohi.

Puistola on toki tällä hetkellä puolustuspelaamisessa Pukkaa parempi, mutta mielestäni Pukan kiekollinen potentiaali on korkeampi. Puistola on loppujen lopuksi aika yksipuolinen pelaaja, jolla ei ole mitenkään taivaallinen peliäly. Lisäksi mailankäyttö on välillä todella törkeää. Mielestäni Pukka voisi aivan hyvin pelata ensi kaudella Puistolan tilalla. Toki eipä Puistolaa vielä kannata ulos potkia, sillä ensi kaudesta ei ole vielä paljoa tietoa.

Mäntylällä ei ole edes vielä jatkosopparia. Myös Saravolta sellainen puuttuu. Luoma voi lähteä NHL:ään. Pahimmassa tapauksessa sekä Luoma että Mäntylä pelaavat ensi kaudella jossain muualla. (rapakon takana) Tuolloin Pukalle aukeaa suoraan pelipaikka liigasta eikä Kangasniemeä ja/tai Puistolaa tarvitse potkia pellolle. Pukka pelannee vielä melko vaatimattomalla korvauksella, joten varaa uuden pakin hankintaankin jäisi.

Mutta pointtina tuossa kuitenkin oli, että mielestäni pelaajia, jotka pelaavat "ihan hyvin" ei tarvitse hankkia seuran ulkopuolelta. Niitä Tapparassa on liikaakin. Saravo on jo osoittanut, että kärsivällisesti omista junnuista jalostamalla saadaan liigaan vähintään "täytemiehet". Pukka voisi kaiken järjen mukaan olla ensi kaudella vähintään se seitsemän puolustaja. Periaatteessa Pukka voisi olla jo se kuudes pakki, jolloin seitsemännen puolustajan paikka jäisi esim. Mäntymaalle.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Viestin lähetti Alex
Ilves-tausta ja totaalisen mitäänsanomaton pelityyli. Siinä pahimmat puutteet. Hyvää on pieni virhemäärä, mutta käytetään Ifk-termiä, eli viihdearvo on nolla. Ei esitä mitään mistä jaksaisi innostua. Kelpaa toki liigapakiksi, mutta on Kangasniemen kanssa ensimmäiset, jotka saavat lähteä, jos saadaan parempia tilalle.

Minun papereissani kolmasparissa pelaavan pakin pieni virhemäärä on ratkaiseva. Olen aina ihmetellyt miksi Puistolaa haukutaan koska itse en ole nähnyt miehessä mitään vikaa. Ne pelit mitä minä olen nähnyt niin Puistola on ollut Tapparan puolustuksen ehdotonta eliittiä. Huomattavasti parempi jos vertaa esimerkiksi Grönvalliin.

Jos Ilves-tausta on ratkaiseva tekijä jolla täällä aletaan miehiä vaihtamaan, niin jo on ihme. Se on yksi hailee mistä mies on, jos vain on muita pakkeja parempi.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Puistolan poissaolon syy

Puistolan poissaolo johtuu sormen murtumisesta. Puistola on poissa joulutaukoon saakka, Pukka pelaa sen ajan Tapparassa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kangasniemeä on kaivattu takaisin Jypiin jo hyvän aikaa. Pikkulinnut kertovat, että täksi kaudeksi jo neuvotteluja käytiin Miskan kanssa. Jos Tappara ei käyttöä keksi, eiköhän Miska olisi ihan mukava vahvistus JYPin peräpäähän.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllähän se Mise minullekin kelpaisi, mutta eikös kaverilla ole sopimus ensi kaudesta? Taisi tehdä kahden vuoden pahvin viime keväänä. Minun tietojeni mukaan oli jo todella lähellä siirtoa JYP:iin, mutta sai kuin saikin sopimuksen Tapparaan vielä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eiköhän se ole selvä homma, että Pihlman tulee Tapparaan ensikaudella ja vaihtokauppana käy vaikka Miska Chlubnaan. Tuntuis ainakin ihan järkevältä kaupalta, vai mitä?
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti holvius
Minun papereissani kolmasparissa pelaavan pakin pieni virhemäärä on ratkaiseva. Olen aina ihmetellyt miksi Puistolaa haukutaan koska itse en ole nähnyt miehessä mitään vikaa. Ne pelit mitä minä olen nähnyt niin Puistola on ollut Tapparan puolustuksen ehdotonta eliittiä. Huomattavasti parempi jos vertaa esimerkiksi Grönvalliin.

Jos Ilves-tausta on ratkaiseva tekijä jolla täällä aletaan miehiä vaihtamaan, niin jo on ihme. Se on yksi hailee mistä mies on, jos vain on muita pakkeja parempi.

Puistola ei ole Grönvallia parempi. Sitä mieltä on suurin osa faneista. Puistola ei mitään eliittiä ole, vaan harvinaisen mitäänsanomaton pakki, joka ei juuri erotu kentältä. Parempi tietysti sekin, kuin joku virhelinko.

Puistolan pitäisi olla muita pakkeja parempi, niin Ilves-tausta ei haittaisi, mutta Tampereella ei kauheasti arvosteta näitä seurasta toiseen loikkaajia, varsinkin kun kyseessä on joku rivipelaaja.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Viestin lähetti Alex
Puistola ei ole Grönvallia parempi. Sitä mieltä on suurin osa faneista. Puistola ei mitään eliittiä ole, vaan harvinaisen mitäänsanomaton pakki, joka ei juuri erotu kentältä. Parempi tietysti sekin, kuin joku virhelinko.

Puistolan pitäisi olla muita pakkeja parempi, niin Ilves-tausta ei haittaisi, mutta Tampereella ei kauheasti arvosteta näitä seurasta toiseen loikkaajia, varsinkin kun kyseessä on joku rivipelaaja.

Minua ei juurikaan kiinnosta mitä mieltä muut fanit ovat mistäkin asioista. Lähinnä pyrin tekemään omat johtopäätökseni ilman muiden apua. Edelleen on minusta hyvän kolmosparissa pelaavan pakin merkki se, ettei juuri erotu kentällä. Mitä muuta voi pyytää? Orr maisia nousua vai Lindströmin koko kentän hallintaako ?

Eihän Puistola sitäpaitsi edes "loikannut" suoraan vaan meni ensin Ässiin. Minusta on edelleen outoa kaivaa Puistolalle huonoksi puoleksi se seikka, että on joskus tahkonut hockia myös Ilveksessä. On useita hyviä pelaajia jotka ovat menneet läpi Ilveksen juniori myllyn ja myöhemmin urallaan edustaneet myös Tapparaa hyvällä menestyksellä. Minulla ei ole heitä mitään vastaan ja minusta on eritäin hyvä juttu, että kaverit on tänne tulleet kysyttäessä. En ole myöskään missään nähnyt yleisimmin ilmiötä, että näitä "loikkaajia" ei arvotettaisi.
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Puistola on turha Ipan kasvattama rivimies Tapparaan. En todellakaan olisi edes halunnut miestä meille kun jo aikoinaan Lehtonen ja Ollila siirtyivät niin siinäkin oli kestämistä. Ei se Puistola nyt ihan huonokaan ole ollut vaan on sinnitellyt muiden mukana niin että ei ole tippunut kelkasta. Katsotaanpa nyt tämä jakso ennen joulutaukoa jonka aikana Pukka saa antaa näyttöjä että kuinka Pukka pelaa verrattuna esimerkiksi siihen että hänen tilallaan olisi Puistola.

Grönvallin Reten kun Holvius nosti esille niin sanottakoon jo heti alkuunsa että Rete on Puistolaan verrattuna ihan eri luokan pelimies. Oli peli mikä hyvänsä ja panokset kuinka kovat tahansa niin Rete hoitaa hommansa niin kuin pitääkin. Luottopakki vailla vertaa.
 
Viimeksi muokattu:

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Viestin lähetti TM

Grönvallin Reten kun Holvius nosti esille niin sanottakoon jo heti alkuunsa että Rete on Puistolaan verrattuna ihan eri luokan pelimies. Oli peli mikä hyvänsä ja panokset kuinka kovat tahansa niin Rete hoitaa hommansa niin kuin pitääkin. Luottopakki vailla vertaa.

Näin on. Toisen luottopakki Mäntylän kanssa nämä kaksi todellista luottopakkia ja arvostelun ulkopuolella olevaa sankaria ovat kyenneet keräämään tililleen eniten takaisku maaleja ja näyttää miinuksikin olevan enemmän Tuukalla kuin Puistolalla.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti holvius
Näin on. Toisen luottopakki Mäntylän kanssa nämä kaksi todellista luottopakkia ja arvostelun ulkopuolella olevaa sankaria ovat kyenneet keräämään tililleen eniten takaisku maaleja ja näyttää miinuksikin olevan enemmän Tuukalla kuin Puistolalla.

Ai sinun mielestäsikö Janne Grönvall ja Tuukka Mäntylä ovat arvostelun ulkopuolella? okei jos olet sitä mieltä niin sitten olet. Minä olen eri mieltä. Edellisessä viestissäni en kuitenkaan Tuukasta mitään sanonutkaan vai väitätkö vastaan?

Vaikka niitä takaisku maaleja onkin Retellä muutama enemmän kuin Puistolalla niin se ei todellakaan tarkoita sitä että Puistola olisi Reteä parempi pakki. Kun katsoo noita Puistolan pisteitäkin niin ei todellakaan hyvältä näytä. Esimerkiksi Saravon Peksi joka kauden aloitti vasta seitsemäntenä pakkina, on tehnyt samat pisteet kuin Puistola ja +/- Peksillä paljon parempi ja Baltica Cupiin kutsu Peksille tulikin. Miksi sitä Puistolaa ei kutsuta sinne niitä näyttöjä antamaan jos se on niin huomattavasti parempi kuin esim. Mäntylä? Luoma ja Rete ovat pelanneet alkukauden ihan OK. Mäntylä vielä vähän ailahtelee, välillä on tosi hyvä, sitten joskus tulee huonompi päivä. Saravo on todella hyvin hoitanut hommansa. Välivaara, Puistola ja Kangasniemi saisivat kyllä ottaa itseänsä niskasta kiinni ja näyttää että pystyvät parempaankin. Ainakin Välivaara pystyy parempaankin jos haluaa, Puistolasta ja Kangasniemestä en sitten olekaan enää niin varma.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti tombraider
Eiköhän se ole selvä homma, että Pihlman tulee Tapparaan ensikaudella ja vaihtokauppana käy vaikka Miska Chlubnaan. Tuntuis ainakin ihan järkevältä kaupalta, vai mitä?

Veikkaan, ettei Pihlmania paljon Suomeen jääminen kiinnosta jos loppukausi kulkee samaan tahtiin kuin syksy. Viikko sitten 20 vuotta täyttänyt kaveri on pelannut koko syksyn tasaisesti 50 tehopisteen vauhdissa ja fyysisestikin on aivan valmis Pohjois-Amerikkaan. Maajoukkuekutsuja on tippunut, eli kokemusta on myös kansainvälisistä peleistä. Intti on käyty. NHL-varannut seura on New Jersey, joka on tykännyt ottaa suomalaisvarauksensa nuorina organisaatioonsa, kuten Mikko Jokela ja Ari Ahonen. Tässä vähän syitä väittämän tueksi.

Eihän noista NHL-pomojen aivoituksista koskaan tiedä, mutta en keksi yhtään järkevää syytä sille, miksi New Jersey ei keväällä haluaisi Pihlmania pois Suomesta. Tuskin se Tapparan vetovoimakaan niin suuri on...
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Viestin lähetti TM
Ai sinun mielestäsikö Janne Grönvall ja Tuukka Mäntylä ovat arvostelun ulkopuolella? okei jos olet sitä mieltä niin sitten olet. Minä olen eri mieltä. Edellisessä viestissäni en kuitenkaan Tuukasta mitään sanonutkaan vai väitätkö vastaan?


On vain outoa, että vain Puistola kerää kritiikin tilanteessa jossa yhtä hyvin ja yhtä luokattomasti on pelannut myös Grönvall ja Mäntylä. Pilipali maajoukkue turnaus ja sinne pääseminen ei ole minusta mikään meriitti ja sen perusteella ei voi tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Saravosta olemme samaa mieltä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti holvius
Pilipali maajoukkue turnaus ja sinne pääseminen ei ole minusta mikään meriitti ja sen perusteella ei voi tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Samaa mieltä olen kyllä siinä että mikään iso meriitti pilipaliturnaukseen pääsy ei nykyään ole. Kuitenkin täytyy ottaa huomioon se että moneen vuoteen Puistolalle ei ole tullut maajoukkuekutsua edes pilipaliturnaukseen. Sen sijaan nyt kun hyvän alkukauden pelannut Saravokin sai kutsun niin kaikki muut kuusi pakkia Tapparasta ovat pelanneet maajoukkueessa melko vähän aikaa sitten, ainoastaan Puistola ei. Kyllä sekin jotain kertoo.

Ja sekin kertoo jotain että jopa Ipastakin aikoinaan Puistola laitettiin Ässiin hakemaan peliaikaa. Oliko se Ipan pakisto silloinkin niin kova ettei yksi Puistola siihen mahtunut? Sitten vaan Leinonen sai jonkun älyväläyksen että Puistola Tapparaan pitkällä sopimuksella. Rautakorpi on tehnyt sen mitä on pystynyt tekemään Puistolalle ja on se Jukka sentään sen verran hyvää työtä tehnyt ettei Puistola ole onneksi mikään mr. hasardi vaan melko kelvollinen pakki mutta joka tapauksessa Tapparan pakiston arvoasteikossa siltikin siellä pohjimmaisena yhdessä Kangasnieman kanssa. Kangasniemi tosin osaa pistää kunnon niittejä jotka miellyttävät yleisöäkin, hyvä niin.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti FourForty
Eihän noista NHL-pomojen aivoituksista koskaan tiedä, mutta en keksi yhtään järkevää syytä sille, miksi New Jersey ei keväällä haluaisi Pihlmania pois Suomesta. Tuskin se Tapparan vetovoimakaan niin suuri on...

Kyllä minäkin olen melko varma että ensi kaudeksi Pihlman kyllä lähtee rapakon taakse. Kun siellä pelaa meikäläisistä kaikkia Salmelaisia, Dahlmaneja jne. niin varmasti kyllä Pihlmanille tarjotaan vähintään yhtä hyvää sopparia kuin em. miehille tai jos ei niin siinä tapauksessa Lamoriello on kyllä pihalla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pukasta vielä...

Kouvolassahan mies on pelannut säännöllisesti ylivoimaa - eikä ollenkaan hassummin. Minkälaiset yv-viisikot teillä on, onko Pukalla mahdollisuutta päästä edes kokeilemaan? Taidoista ei pitäisi olla kiinni, sillä kiekonkäsittely on varmasti liigatasoa jo nyt. Se, kestääkö kantti, on sitten toinen asia. Mestiksessä itseluottamusta on ainakin riittänyt, ja Pukka on tehnyt yllättäviä, hienoja nousuja maalin kulmalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös