Mikko Kousa Jokereihin!

  • 173 574
  • 464

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kyllä veikkaan, että jos Kousa tulee pakkiparit menee näin:

Eronen-Väänänen
Masto-Kousa
Niemi-Dehner

En usko, että pakkipareja sekoitetaan joten tuolla jo aikaisemmin kirjoitettu Niemi - Kousa pakkipari on todennäköisin vaihtoehto. Toki jos menetetään Dehner ja Eronen niin sitten Kousa ykköspakkipariin Väänäsen kanssa.

Edit. Loisto uutinen joka tapauksessa!
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Vaikka Kousa on jäätävän hyvä rightin pakki ilman ulkkaristatusta, jota Jokerit on vuosikaudet metsästänyt, pitää kuitenkin ottaa huomioon yhden vuoden soppari. Kyllähän toi kielii aika kovasta palkkasoturiasenteesta. Pitää muistaa muun muassa Case-Pirnes.

Jokereiden junnutoiminta on Suomen parhainta eliittiä, jossa kilpailu on järjettömän kovaa. Nimenomaaan Jokerien junnuista kouliutuu jatkuvasti pelaajia, joita Jokerit eivät välttämättä tajua/osaa/halua hyödyntää.

Olen erimieltä ei Kousaa ja Pirnestä voi verrata edes keskenään. Pirnes on jokerihistorian pahin tai pahimpia floppeja. Riittääkö perustelut? Vai toteanko vielä, että Kousa on nuori, kehittyvä, (tosin omaa jo nyt top-3 taidot kiekollisenapakkina sm-liigassa) ja eteenpäin pyrkivä Pirnes ei ollut näistä mitään. Pirnes rahasti ainoastaa yhden hyvän khl-kauden suonenvedolla ja siihen miinaan Virmanen meni niin kuin moni muukin.

Ketäs Kousan tasoisia junnupakkeja meillä on? Ei ole kyllä omaan silmään näkynyt kerro ihmeessä? Eikä se Kousakaan kyllä mikään ikäloppu ole.
 
Viimeksi muokattu:

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmittaa ainoastaan vuoden sopimus, olisi nyt edes parin vuoden sopimuksen tehnyt.

Eiköhän Kousan tähtäin ole hieman rahakkaammissa kaukaloissa. Ei hänen kaltaisiaan laatupelaajia niin vain kiinnitetä monivuotisilla pahveilla. Olen itseasiassa hieman yllättynyt, että kaveri päätti palata takaisin Suomeen näin pikaisesti. Menikö lyhyt ulkomaankierros sitten sen verran penkin alle, ettei kysyntää muissa sarjoissa enää ollut?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ei vielä varma siirto kuitenkaan? En kilju vielä onnesta, enkä kuse hunajaa. Tämänkin äijän on näytettävä tasonsa ennen tuomiota. Moni on alittanut odotukset täällä, toivottavasti Kousa onnistuu jäällä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olen erimieltä ei Kousaa ja Pirnestä voi verrata edes keskenään. Pirnes on jokerihistorian pahin tai pahimpia floppeja. Riittääkö perustelut? Vai toteanko vielä, että Kousa on nuori, kehittyvä, (tosin omaa jo nyt top-3 taidot kiekollisenapakkina sm-liigassa) ja eteenpäin pyrkivä Pirnes ei ollut näistä mitään. Pirnes rahasti ainoastaa yhden hyvän khl-kauden suonenvedolla ja siihen miinaan Virmanen meni niin kuin moni muukin.
Ei osu aiheeseen, mutta ihan ei nyt menneet faktat tässä kohdilleen. Pirnes ei meidän floppilistassa pääse lähellekään kärkisijoja. Niitä hyviä kausia oli myös vähän muualtakin kuin Venäjältä.

Silti. En näe Kousan kohdalla minkäännäköistä floppiriskiä. Nuori kaveri, joka tuskin on vielä edes uransa huipulla, vaan pyrkii edelleen kehittymään, vaikka on jo EHT:llä vakiokalustoa. Mikä edes on palkkasoturin määritelmä? Rahasta tätä hommaa tekee jokainen, mutta jos meinaa urallaan tehdä uusiakin rahakkaita sopimuksia, on hyvä pelata se meneillään oleva kunnialla loppuun.

Siellä on muihin jengeihin hankittu Mikkolaa, Vallinia, Nummelinia ja kumppaneita. Kyllä mä näen Kousan vähän motivoituneempana kaverina.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Aika uskomatonta edes ajatella, että Kousa tekisi usean tai edes kahden vuoden sopparin. Kyllä Kousa lähtee Jokerikauden jälkeen joko Khl:n tai Nhl:n. Olisitte nyt tyytyväisiä tästä yhdestä kaudestakin itse ainakin olen. Jos edes toteutuu. Nyt Kousa haluaa uralle nostetta ja Jokereista tähtiin on nyt Kousan tavoite meiltä siis isot peliminuutit paljon kiekollista vastuuta ja taivas on rajana. Itseeni kyllä Kousa teki niin ison vaikutuksen silloin kuin oli voittamassa suomenmestaruutta, että ei mitään rajaa. Kyllä nää Dehnerit yms. oli ihan vastaantulijoita Kousaan verrattuna. Joku joka katsoi pelejä silloin muistaa miten suvereeni Kousa oli naapurin takalinjoilla, vaikka oli silloin vielä tosi nuori. Eikä vieläkään ole ikäloppu todellakaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ehkä parasta mitä sm-liigaan voi saada tälle osastolle, kiitos Säilynoja. Harmittaa ainoastaan vuoden sopimus, olisi nyt edes parin vuoden sopimuksen tehnyt.

En tiedä olisiko sillä loppujen mitään merkitystä, vaikka hän olisi useamman vuoden pahvin allekirjoittanut. Joka tapauksessa siihen soppariin olisi tehty ulkomaanpykälät. Tilannehan on tietyssä mielessä hauska. Jos Kousan haluaisi pelaavan useamman kauden Jokereissa, pitäisi toivoa ainakin lievää epäonnistumista. Jos hän taas takoo suunnilleen 10+25, niin melko varmasti sitten KHL:n, Elitserienin tai Sveitsin liigan lihapadat kutsuvat.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Ei osu aiheeseen, mutta ihan ei nyt menneet faktat tässä kohdilleen. Pirnes ei meidän floppilistassa pääse lähellekään kärkisijoja. Niitä hyviä kausia oli myös vähän muualtakin kuin Venäjältä.

Ei osu aiheeseen ei mutta jos joku vertaa massiesaa ja Kousaa, niin pakkohan se on oikaista. Muuten samaa mieltä ja osittain totesinkin tai sivusin, että ei kukaan Kousasta massikousaa voi saada. Siitä olen kyllä erimieltä kanssasi että kyllä massiesa kuuluu ehdottomasti floppilistalla hyvin korkealle, mutta ei siitä sen enempää. Laita privana vaikka jos massista haluat puhua niin ei tarvitse Kousa-ketjussa massista enempää jauhaa, kiitos.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Vaikka Kousa on jäätävän hyvä rightin pakki ilman ulkkaristatusta, jota Jokerit on vuosikaudet metsästänyt, pitää kuitenkin ottaa huomioon yhden vuoden soppari. Kyllähän toi kielii aika kovasta palkkasoturiasenteesta. Pitää muistaa muun muassa Case-Pirnes.

Harvemmin Kousan tasoiset ja ikäiset pelaajat liigajoukkueeseen tekevät vuotta pidempää sopimusta, koska tavoitteena heillä on pelata kovemmissa sarjoissa. Tämän vuoksi en millään jaksa uskoa, että Kousa olisi millään palkkasoturiasenteella liikenteessä.

Pirnes-vertaus on ehkä huonoin, mihin olen vähään aikaan tällä palstalla törmännyt.

Jokereiden junnutoiminta on Suomen parhainta eliittiä, jossa kilpailu on järjettömän kovaa. Nimenomaaan Jokerien junnuista kouliutuu jatkuvasti pelaajia, joita Jokerit eivät välttämättä tajua/osaa/halua hyödyntää.

Ei se nyt ainakaan siltä ole näyttänyt viime vuosina, etteikö junioritoimintaa osattaisi hyödyntää. Pikemmin päinvastoin, vuosi sitten luotettiin juuri pakiston kohdalla vähän liikaakin siihen, että junnut olisivat valmiita liigaan. Uskon, että nuoret pelaajat tulevat jatkossakin saamaan kiitettävästi näytönpaikkoja ja vastuuta.

Kousaa lainkaan väheksymättä, muita pelaajia olisi ollut paikalle tarjolla. Ensi kaudeksi olisi myös löydettävä mm Pulkkisen korvaaja.

Varmaan olisi ollut muitakin vaihtoehtoja, mutta realismia on, että SM-liigaan siirtyy ensi kaudeksi max. ihan muutama Kousaa oletusarvoisesti kovempi puolustaja. Katseli asiaa mistä näkökulmasta tahansa, Kousa on todella kova hankinta, erityisesti kun huomioi että juuri hänenlaisensa puolustaja tuosta pakistosta puuttui entuudestaan. Hyvää työtä Säilynojalta ja kumppaneilta.

Mitä tulee Pulkkisen korvaajaan, niin eiköhän sellainenkin ole haussa. Tosin laituria enemmän Jokerit mielestäni tarvitsee kakkossentterin ja tietysti ykkösmaalivahdin, jos Kilpeläiseen ei luottoa löydy.

Onko Kousa SE henkilö, joka takaa mestaruuden? Millä hinnalla?

Ei tällaista mestaruuden takaavaa pelaaja ole olemassakaan. Edes NHL-kauden peruuntuminen ja Karlssonin pysyminen koko kauden ajan Jokereissa ei olisi tarkoittanut varmaa mestaruutta.

Kuitenkin Kousan hankinta parantaa lähtökohtaisesti Jokereiden menestysmahdollisuuksia huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Jos tämä Kousan sopimus konkretisoidaan toimiston puolelta, olen enemmän kuin tyytyväinen. Mikko Kousa on juuri se palanen pakistoomme, jota on jo kaksi kautta haikailtu. Voihan olla, että jotkut ovat eri mieltä, kun sanon että tämä olisi toteutuessaan kevään tähän mennessä kovin siirtouutinen. Pidin Kousan otteista ja pelityylistä jo hänen pelatessaan punaisissa. Hyvä luistelija, kiekonkäsittelijä ja laukoja. Itseoikeutettu Jokereiden ykkös YV:n viivamieheksi. Toveritaustaa on, mutta punaväri on jo haalistunut, eikä haittaa tippaakaan.

Samalla tämä siirto tietäisi melko varmasti sitä, ettei enää tarvitsisi pelätä Jere-skenaariota. Hyvä Keke (?) !
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähtökohtaisesti taidoiltaan ja statukseltaan hyvä hankinta. Kuitenkaan en oo itse ihan täysin vakuuttunut asenteesta, kun joskus aikasemmin on jäänyt hieman kuva pelaajasta, jolla saattaa myös löytyä tilanteen tarjotessa lievähkö "edari"-asenne, eikä sitä juurikaan lievennä se, että nyt palaa ulkomailta ison liksan pöydästä takas kohtuullisen liksan pariin. Toi lievä edarihenkisyys on kuitenkin täysin omaa päättelyä. Jos asenne on kunnossa ja pelaaminen kiinnostaa, niin aika pitkälti juuri sitä mitä Jokerit tarvii. Siltikin pieni epäilyksen häivä on puserossa, eikä myöskään jullileima sitä juurikaan vähennä. Toivottavasti osoittaa mun epäilykset täysin vääriksi ja lunastaa odotukset vähintään kohtuullisesti! Epäilemättä taitoja ja pelisilmää olisi takataskussa vähintään KHL tasolle ja miksei pidemmällekin. Aika vaan näyttää miten realisoi oman potentiaalinsa.

Vähemmän yllättävästi voisin sanoa, et mielummin mä olisin Lepistön ottanut takaisin. Ei tää toki välttämättä Lepistön paluuta sulje pois mut teki sen kuitenkin vähän epätodennäköisemmäksi.
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vielä varma siirto kuitenkaan? En kilju vielä onnesta, enkä kuse hunajaa. Tämänkin äijän on näytettävä tasonsa ennen tuomiota. Moni on alittanut odotukset täällä, toivottavasti Kousa onnistuu jäällä.

Komean runollinen analyysi! Pienellä hienosäädöllä (...ennen tuomiota, vaikka mies onkin saanut jo paljon huomiota.) aletaan olemaan ihan taapermannin tasolla.

Ja itse sainaukseen - loistavaa toimisto, vihdoinkin se kiekollinen rightin pakki!
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Vähemmän yllättävästi voisin sanoa, et mielummin mä olisin Lepistön ottanut takaisin. Ei tää toki välttämättä Lepistön paluuta sulje pois mut teki sen kuitenkin vähän epätodennäköisemmäksi.

Itse olen ollut aikaisemmin samoilla linjoilla, mutta näissä höntsä eht-peleissä ei Lepistö ole pelannut mitenkään hyvin. Jos vertaan Kousaan niin Kousa on mielestäni ollut parempi ainakin näiden höntsä maajoukkuepelejen perusteella. Jos ei nyt Kousakaan ole pelannut maagisesti, mutta parempaa tekemistä silti kuin Lepistöllä. Itse tämän nykyhetkisen tilanteen perusteella kallistuisin Kousaan. Lepistö toki myös kelpaisi ei siinä mitään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
...kukaan itseään kunnioittava pelaaja Summasen kaltaiselle sekopäälle halua pelata...

Just. Eli olet sitä mieltä, että Jokereiden viimeisimmässä mestaruusjoukkueeesa ei kertakaikkiaan ollut sitten yhden yhtä "itseään kunnioittavaa" pelaajaa?

Kalevi Numminen -palkinto 2002
paras valmentaja

Raimo Summanen Jokerit
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Just. Eli olet sitä mieltä, että Jokereiden viimeisimmässä mestaruusjoukkueeesa ei kertakaikkiaan ollut sitten yhden yhtä "itseään kunnioittavaa" pelaajaa?

Kalevi Numminen -palkinto 2002
paras valmentaja

Raimo Summanen Jokerit

Se oli silloin nyt on nyt. Siitä on jo 11-vuotta aikaa juna meni jo Summasen kohdalla. Sekopää mikä sekopää. Ei semmosta kuraa mitä Summanen suustaan viimekaudella suoltaa kukaan terve tai täysjärkinen huutele sitä mieltä mä oon. Eikä Summanen arvosta ketään tai ainakaan Jokereita, miksi sitä pitäisi arvostaa? Narsisti mikä narsisti sanon mä. Laita vaikka privaa jos Summasesta haluat lisää keskustella. Ei kuulu tähän ketjuun.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se oli silloin nyt on nyt. Siitä on jo 11-vuotta aikaa juna meni jo Summasen kohdalla. Sekopää mikä sekopää. Ei semmosta kuraa mitä Summanen suustaan viimekaudella suoltaa kukaan terve tai täysjärkinen huutele sitä mieltä mä oon. Eikä Summanen arvosta ketään tai ainakaan Jokereita, miksi sitä pitäisi arvostaa? Narsisti mikä narsisti sanon mä. Laita vaikka privaa jos Summasesta haluat lisää keskustella. Ei kuulu tähän ketjuun.

No kyllä se nyt tähän ketjuun kuuluu, jos/kun kuvittelet sen olevan iso syy Kousan ratkaisuun. Ja itsehän sä tollasta paskaa lähdit tähän ketjuun kirjoittamaan. Mähän vaan vastasin sun viestiis.

Tämä "sekopää" oli huomattavasti hullumpi/suorasanaisempi aiemmin, kuin mitä on tänäpäivänä, mutta mitäs väliä sillä on. Meriitit on kovat ylipäätään.

Tässä mitään yv-keskusteluja tarvita. Peltonen voi kertoa asiasta lisää, joten ei muuta kun numerotiedustelusta otat numeron ja soittoa suoraan sinne. Siinä saat päivitystä sitten kerralla.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
No kyllä se nyt tähän ketjuun kuuluu, jos/kun kuvittelet sen olevan iso syy Kousan ratkaisuun. Ja itsehän sä tollasta paskaa lähdit tähän ketjuun kirjoittamaan. Mähän vaan vastasin sun viestiis.

Väärin. Enigma otti Summas näkökohdan esille, että "eiköhän Kousa meille tullut Summasen takia". Komppasin häntä koska olen ainakin osittain samaa mieltä. Kannattaa lukea niitä viestejä ennen kuin sanoo mitään. Oli niin tai näin moni pelaaja ei silti halua Summasen jengii ei se ole mikään uusi asia tuskin sullekaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Väärin. Enigma otti Summas näkökohdan esille, että "eiköhän Kousa meille tullut Summasen takia". Komppasin häntä koska olen ainakin osittain samaa mieltä. Kannattaa lukea niitä viestejä ennen kuin sanoo mitään. Oli niin tai näin moni pelaaja ei silti halua Summasen jengii ei se ole mikään uusi asia tuskin sullekaan.

Komppaamiset on ihan ok, mutta selvästikään sulla ei ole faktatietoja asiasta, joten ei muuta kun hyvää yötä.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Komppaamiset on ihan ok, mutta selvästikään sulla ei ole faktatietoja asiasta, joten ei muuta kun hyvää yötä.

Sanotaanko näin että mm. Niinimaalta, Grönmanilta ja muuan Jagrilta voit kysyä faktat mitä mieltä ne on Summasesta, että kuinka "järkevästä" ihmisestä on kysymys. Ei mulla muuta ku hyvät yöt.
 
Viimeksi muokattu:

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyi vittu ja oksennus, ei riittänyt IFK:n mottipäinen. Aivan hirveä uutinen kertakaikkiaan. Onnittelut SM-liigan parhaasta puolustajasta. Hyi vittu silti, eipä tarvitse enää ikinä käyttää fantasiarosteroinnissa koodinimi-Kousaa.
 

tsei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahtelaiset, LFC
Loistava hankinta narreilta. Päässyt aivan uudelle tasolle urallaan, kun jätti lahen yöelämän taakseen monien muiden tavoin. Jos ja kun joku miettii miksi Keke valitsi Jokerit eikä IFKta on vastaus helppo. Lämsä.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ja kun joku miettii miksi Keke valitsi Jokerit eikä IFKta on vastaus helppo. Lämsä.

Wikipedian mukaan Lämsä valmensi Kiekko-Reippaan B-nuoria 2006-2010, EP kertoo että vain kauden 2008-2009. Kousa pelasi vielä 2005-2006 pari peliä tuolla B-nuorissa. Se on nippanappa onko Lämsä kerennyt Kousaa valmentamaan mutta varmasti ovat toisilleen tuttuja kun en jaksa uskoa että Lahden kiekkopiirit nyt niin laajoja on että valmentajat ja puolustajalupaukset eivät toisiinsa törmää.

Toimistolle kiitokset hankinnasta jos on totta, IFK:n mestaruusvuotena kävi todella kateeksi kun heillä oli viivassaan tämä ja kun tämän sai kiinni niin sitten siellä oli vielä ainakin söde..
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Just. Eli olet sitä mieltä, että Jokereiden viimeisimmässä mestaruusjoukkueeesa ei kertakaikkiaan ollut sitten yhden yhtä "itseään kunnioittavaa" pelaajaa?

Tube82:n melko värikkäisiin mielipiteisiin kantaa ottamatta sanon, että olet oikeassa siinä mitä tällä haet. Summasen taidot valmentajana ja pelin ymmärtäjänä ovat tulleet täysin selväksi kaikille, jotka mitään jääkiekosta ymmärtävät. Hän on loistava työssään. "Psyko"-leima on tietysti toinen asia, ja vaikuttaa siihen, miten hyvin hänen kanssaan voi tulla toimeen, mutta joukkueen pelille hänen taitonsa tekee hyvää. Niinpä itseään kunnioittavan ja etenkin kehittymään haluavan urheilijan kannattaakin mennä Summasen kaltaisen valmentajan kouluun. En todellakaan usko, että Kousa jätti HIFK:n tarjouksen (?) pöydälle Summasen takia.

Jos ja kun joku miettii miksi Keke valitsi Jokerit eikä IFKta on vastaus helppo. Lämsä.

Tätä en tullut ajatelleeksi, mutta käy järkeen. On huomattavasti helpompaa tulla uutena miehenä vanhan paikallisvastustajan leiriin, jos joukkueenjohdossa on tuttuja naamoja.

Loppuun mielipide tästä hankinnasta: Aivan maaginen veto Jokereilta, juurikin sitä mitä tarvittiin. Voidaan suorastaan puhua täydellisesti onnistuneesta täsmähankinnasta. Vappu sai hyvin paljon iloista lisäbuustia!
 

seeseeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vielä varma siirto kuitenkaan? En kilju vielä onnesta, enkä kuse hunajaa. Tämänkin äijän on näytettävä tasonsa ennen tuomiota. Moni on alittanut odotukset täällä, toivottavasti Kousa onnistuu jäällä.

Samaa mieltä. Siirto ei kuitenkaan vielä ole edes varma ja kyllä kaverin pitää näyttää ennen kuin ylistetään. Hyvä hankinta kyllä todellakin jos vain toteutuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös