Mikael Granlund matkalla tähtiin

  • 779 307
  • 2 232

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Oletko tavannut miestä? Vaikkakaan en ihan joka asiasta tuosta ukosta tykkää niin kuva minkä annat on melkoisen väärä. Junno ei monesti ole niitä vikkelimpiä vääntäjiä etenkään verbaalisesti, jota annat ymmärtää.

On jäänyt tämä kunnia kokematta, eikä hirveästi harmita. Julkisuuskuva on mitä on, ainakin minun silmiin. Olen toki mielelläni väärässä tässä asiassa.
 

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Hesarissa agenti täsmentää väitteensä. Eli ei mikään väärä paperi vaan suoranainen muuttelu jälkikäteen.

En kyllä itse asiasta mitään tiedä, mutta ei tuo nyt valehtelulta haiskahda... kun on se rikosoikeudellinen vastuu... nyt taitaa olla tosi kyseessä ja ammutaan kovilla?

Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo ilmaisu, että" HS:n tietojen mukaan Granlundia on kaupiteltu useisiin liigaseuroihin viime aikoina." Tarkoittaakohan se vain näitä muutamaa päivää vai muutamia viikkoja? Ja varmastikin sopimus Bluesiin on jo tehty jos hän sinne ensi kaudeksi suuntaa, siitä ei liene kenelläkään epäselvyyksiä!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kukahan muu häntä olisi kaupitellut? Haistaako agentti rahastusmahdollisuuden?
Hyvä agentti haistaa aina rahastusmahdollisuudet. Siellä yritetään lähes kaikin tavoin nostaa pelaajan sopimuksen arvoa ja täten myös oman prosentuaalisen osuuden loppusummaa. Loppujen lopuksi edustettava tekee itse päätöksen missä pelaa, mutta siinä vaiheessa voi olla summat nousseet kivasti alkuasetelmista. Mitään uutta tuo ei siis ole että kysellään muilta mitä olisivat valmiit maksamaan.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen juttu tosiaan. Eikä tähän vaikuta edes se, onko Kärpät tietoisesti kusettanut vai ei. Jo se, että näin tärkeässä asiassa (imago ym.), jollain tavalla tyritään on omituista.

Toisaalta minua ei edes kauheasti yllättäisi jos Junno olisi jotain perseillyt. Urheilulehden henkilökuva miehestä, toki varmaan hieman väritetty sellainen, oli mielenkiintoista luettavaa. Aika paljon Junno on monien sponsorisopimustenkin kanssa sähläillyt ja mites se Venäläiskiekkoilijan tapaus Kuopiossa. Ei ole Junnosta se ihan kaikkein rehellisin kuva muidenkaan artikkelien perusteella jäänyt. Pidin kyllä miestä tähän asti kuitenkin hyvänä liikemiehenä, mutta jos tässä on mokailtu/vedätetty, ei voi muuta kuin ihmetellä. Imagotappio tullee olemaan erittäin suuri.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Mikähän on tosiaan tämän Larvan motiivi.

....

Kukahan muu häntä olisi kaupitellut? Haistaako agentti rahastusmahdollisuuden?
Voisiko tässä olla taustalla jo kauden aikaisempi kulku? Jos on halua ollut liigajoukkueen peleihin jo aiemmin, mutta sinne ei ole päästetty, niin ovatko välit siitä kiristyneet. Outo juttu on myös ensimmäisen pelin ja kiistanalaisen sopimuksen sattuminen juuri Granlundin 17 vuotispäiväksi.
 

blankfile

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Itse oon tavannu Junnon kerran KOKKOLAN yöelämässä. Komiasti otti kaiken kunnian Tarkin löytämisestä kuinka itse oli scoutannu kaverin. Ottaakohan tästäkin episodista samalla tavalla kunnian? ;)
 

Joonas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Kyllähän tää haisee niin pahasti agentin kusetukselta ja rahastukselta... Mitä tuohon HS:n juttuunkin on uskomista, niin "Granlundia on kaupiteltu muihin liigaseuroihin". Onkohan tämän kaupittelun suorittanut Granlund, Kärpät vai Larva? Mahtava esimerkki agenttien roolista tänä päivänä. Hirveetä paskaa koko soppa tähän asti. Jokainen osapuoli käyttäytyy kuin yläasteikäiset.

Lopulta paljastuu, että scenario on mennyt näin: Junno & Hilli ovat tarjonneet kahden vuoden ruisleipiä, polkupyöräetua ja äiskälle Hukan kuntosalikorttia. Mikke allekirjoittaa sopimuksen, koska yksinkertaisesti vain haluaa pelata. Agentti saa selville millasen sopimuksen nulikka on kirjoittanut ja tyrmistyy. Nyt agentti nostaa tilanteesta haloon. Arponen saa selville, millaisen sopimuksen J & H ovat tarjonneet ja tyrmistyy, kun Arponen itse sentään tajuaa, että poika on kovemman sopparin arvoinen. Kulissien takainen sekasoppa tästä tulee ja tuli jo.
 
Viimeksi muokattu:

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisiko tässä olla taustalla jo kauden aikaisempi kulku? Jos on halua ollut liigajoukkueen peleihin jo aiemmin, mutta sinne ei ole päästetty, niin ovatko välit siitä kiristyneet. Outo juttu on myös ensimmäisen pelin ja kiistanalaisen sopimuksen sattuminen juuri Granlundin 17 vuotispäiväksi.
Granlund on tällä kaudella pelannut varmasti tarpeeksi. Syksyllä olisi päässyt kokeilemaan liigavauhtia, mutta siinä saumassa oli näitä MM-turnajaisia ym. Tuskin on nuorelle pelaajalle sekään eduksi, että poltetaan loppuun.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän on tosiaan tämän Larvan motiivi.

Tuskimpa tuossa enää ainakaan Kärppiä rahastetaan. Eiköhän sopimuskuviot Oulun suuntaan ole ajautuneet umpikujaan syystä tai toisesta, kun tähän sävyyn tullaan julkisuuteen. Vaikea kuvitella, että näin aggressiivinen neuvottelutaktiikka toimisi. Todennäköisesti tässä on enää loppukauden mittaisesta Kärppä-urasta kyse.

Liekköhän sopimusneuvottelut olleet syynä viipyneeseen liigadebyttiinkin? Kärpät ei ole halunnut päästää kentälle ilman ensi kauden sopimusta. Ei ollenkaan mahdoton skenaario..
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tuskimpa tuossa enää ainakaan Kärppiä rahastetaan. Eiköhän sopimuskuviot Oulun suuntaan ole ajautuneet umpikujaan syystä tai toisesta, kun tähän sävyyn tullaan julkisuuteen. Vaikea kuvitella, että näin aggressiivinen neuvottelutaktiikka toimisi. Todennäköisesti tässä on enää loppukauden mittaisesta Kärppä-urasta kyse.

Itse näkisin päinvastoin. Granlund jatkaisi varmasti mielellään Oulussa. Perhe, koulu, kaverit jne.. Erittäin nuori pelaaja kun on kyseessä.

Tällainen mediakohu on oiva tapa nostaa sopimuksen hintaa.

Mutta jos nuo lehtien väitteet pitävät paikkansa niin kyllähän tässä joku lähtee/saa monoa, ei siitä pääse mihinkään. Poliisiasia tietysti myös.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt tulee sellaista salaliittoarvailua, että ihan liian vakavasti ei kannata lukea.

Jos oletaan, että se mitä lehdissä kirjoitetaan agentin puolesta olisi totta. Eli Kärpät olisi tehnyt, jostain vakuutuspaperista sopimuksen. Toki taustalla voi olla kiirehtimisiä jne. Mutta itse heitän ilmoille seuraavan ajatuksen. Entä jos Granlundilla on sopimus jonkun muun seuran kanssa, ja Kärpät olisi saanut tiedon muualta kuin Granlundin/agentin kautta. Ja nyt Kärpät olisi yrittänyt keplotellen pelastaa tilanteen.
 
Ja nyt Kärpät olisi yrittänyt keplotellen pelastaa tilanteen.

Ai että pelastaa tilanteen tekemällä päällekkäisen sopimuksen väkisin, joka ei voi olla voimassa ja josta varmasti nousee kohu. Tietysti, jos sitä uutta sopimusta ei saa "saattaa voimaan" (julkistaa) vielä kauden aikana, niin Kärppien sopimus olisi tehty ennen ja voimassa.

Kuitenkin mieluummin niin, että miehellä on sopimus ja Kärpät ei tiennyt ja keplotteli itsensä pahaan umpikujaan. (Lausahdus edellä on täysi spekulaatio)
 

MasaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paska Kaupunni
Entä jos Granlundilla on sopimus jonkun muun seuran kanssa, ja Kärpät olisi saanut tiedon muualta kuin Granlundin/agentin kautta. Ja nyt Kärpät olisi yrittänyt keplotellen pelastaa tilanteen.

Sopimuksen alaisena oleva 17v-juniori ei tietääkseni voi tehdä sopimusta muun joukkueen kanssa, eikös tästä ole joku ennakkotapauskin.

Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
 
Itse oon tavannu Junnon kerran KOKKOLAN yöelämässä. Komiasti otti kaiken kunnian Tarkin löytämisestä kuinka itse oli scoutannu kaverin. Ottaakohan tästäkin episodista samalla tavalla kunnian? ;)

Kuten sanottua, en joka asiasta miehestä pidä. En kuitenkaan itse pidä häntä millään tavalla epäluotettavana enkä epärehellisenä. Sopii alkaa väittämään asiasta tai kertomaan jotain "ostaisitko autoa", kuten koirapoika.

Businessmies, ottaa mielellään kunnian asioista, näyttelee monesti puhdasta pulmusta jne. Cobol voisi valaista, mutta en usko olevan hirveän epänormaalia toimitusjohtajilla tuo käytös.

P.S. Tarkki oli kyllä löytö, muistaakseni treenasi jonkun alasarjaporukan mukana. Oliko 2 vai 3 divari? Tilanteessa, jossa ei ole 1. molaria, löydettiin kaveri, joka ei pettänyt pariin vuoteen playoffeissa vioistana huolimatta. Ehkä kuitenkin oli vahvuuksien ansiota. Kärpillä ei tuohon aikaan myöskään ollut nimettyä utj:tä tjms, joten voi aivan hyvin olla Junnon löytö.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuli tässä yksi asia mieleen mikäli tämä episodi jatkuu. 18-vuotiaiden MM-kisat pelataan huhtikuussa USA:ssa ja Granlundhan on käytännössä varma kisapelaaja. 18-vuotiaiden kisat ovat myös junnujen kannalta ne kaikista tärkeimmät kisat, tärkeämmät kuin U20-kisat. U18-kisoissa kun pelaavat ne joita vasta mietitään varattaviksi kun taas U20-kisojen parhaat on yleensä jo varattu. Tilannetta korostaa tänä vuonna vielä se, että kisat pelataan jenkeissä joten NHL-edustus kisoissa lienee vielä normaaliakin suurempi.

Pystyykö Kärpät tarvittaessa työntämään kapulaa rattaisiin Miken pelaamisen suhteen? En tietenkään sellaista toivo, mutta sodassa ja rakkaudessa on kaikki mahdollista ja nyt näyttää siltä että Kärppien ja Miken/agentin välillä on käynnissä täysi sota, jossa ei keinoja kaihdeta.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lopulta paljastuu, että scenario on mennyt näin: Junno & Hilli ovat tarjonneet kahden vuoden ruisleipiä, polkupyöräetua ja äiskälle Hukan kuntosalikorttia. Mikke allekirjoittaa sopimuksen, koska yksinkertaisesti vain haluaa pelata. Agentti saa selville millasen sopimuksen nulikka on kirjoittanut ja tyrmistyy. Nyt agentti nostaa tilanteesta haloon. Arponen saa selville, millaisen sopimuksen J & H ovat tarjonneet ja tyrmistyy, kun Arponen itse sentään tajuaa, että poika on kovemman sopparin arvoinen. Kulissien takainen sekasoppa tästä tulee ja tuli jo.

On se noin saattanut mennä. Pojalle on tärkeintä, että saa pelata. Koulukin jatkuu ja kavereitakin on kiva tavata, jos siihen joskus jää aikaa. Mitäpäs sitä muuta tarvitseekaan noin nuorena vielä? Yksi suuri haave toteutui kun pääsi pelaamaan jo SM-liigaa. Voisi kuvitella että poika on luonteeltaan ns. jalat maassa tyyppiä, eikä mikään leijuja. Kukapa tietää, miten olisi jatko Kärppien kanssa mennyt, jos haloo olisi noussut vasta myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Jotenkin arvasin. Oli todellisuus mikä hyvänsä niin kyllähän sieltä jotain pitää kuulua asiasta. Paska kuitenkin haisee eikä haju ole kyllä hyvä. Noita asioita ei olisi alkujaankaan tarvinnut pohtia lehtien palstoilla.

Villi arvaus (jatkoa edelliseen): Sopimus oli tehtynä, mutta Granlund veti ohitse kaikilla mittareilla. Sitten haluttiin uusittu sopimus, aivan oikein, mutta pihit eivät halunneet lähteä tähän. Pikku mylläkkä iltapäivälehtien palstoille ja johan irtioaa haluttu soppari.

Jos arvaus pitää osalleenkaan paikkaansa niin silti olisi pitänyt ent. Lekatien toimia toisin. Onhan se vain niin, että urheilussa katsotaan suorituksia eikä kaikilla pidäkään olla saman vertaisia.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Lopulta paljastuu, että scenario on mennyt näin: ...

Tältähän tämä alkaa vaikuttaa. Agentti oli rahakkaan sopimuksen perässä, ja Mikke lienee kirjoittanut makkarapalkan arvoisen sopparin vain saadakseen pelata. Agentti tyrmistyi kyseisestä sopparista ja aloitti mediapelin. Toivottavasti tästä ei tule hirveän suuri este Miken urakehitykselle.

Harmittaa helvetisti, jos Mikke ei Kärpissä enää pelaa, mutta toisaalta hän on kuitenkin tulevaisuuden suomalainen huippulupaus. Kaikkein parasta hänelle on, että ura jatkuu hyvin. Toisaalta, jos Mikke nyt Blegiin tai minnekään lähtee, niin samalla oven avauksella lähtee Junno, ja Hilli ainakin alennetaan maalivahtivalmentajaksi!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ööh, siis. Ensin Arponen selittelee että "meillä on toimistolla menneet paperit sekaisin", mutta sitten todetaankin, että "meillä on sopimus vuoteen 2011". Justjust... eikö kaveri vaan tuollaista pikkuasiaa muistanut aiemmin?

Ja vaikka Granlund olisi kuinka naiivi nuorukainen, niin paha mennä uskomaan että kaveri allekirjottaisi sopimuksen "tuosta noin vaan", jos paikalla ei ole vanhempia tai agenttia. Siis jos hänelle on sanottu että "tämä on sitten sopimus". Tai ainakaan ilman näille edes asiasta kertomatta. Ja tällöin tuskin olisi nämä antaneet kirjoittaa sopimusta. Siis ainakaan mitään pidempiaikaista. Siihen kyllä voi uskoa, että olisi allekirjoittanut sopimuksen tarkemmin tutustumatta, jos annettu kuva että se antaa sun nyt toistaiseksi pelata ja/tai sanottu että se on vakuutuksen takia.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jotenkin arvasin. Oli todellisuus mikä hyvänsä niin kyllähän sieltä jotain pitää kuulua asiasta. Paska kuitenkin haisee eikä haju ole kyllä hyvä. Noita asioita ei olisi alkujaankaan tarvinnut pohtia lehtien palstoilla.

Tänään varmaan ei ole tulossa kuin Arposen arvailuja ja muiden spekulointeja.. Tai tänne ainakin ilmestyy kaiketi joku virallisempi tiedote, jos sellainen nyt sattuu pöllähtämään. Pakkohan Kärppien on jossain vaiheessa tiedottaa. Ja ihan kuten "lamavuosien neuvostomaalivahti" sanoi, lehtien palstat eivät olleet oikea paikka. Mitä hajuun tulee, niin vahvoilla panoksilla ampuu agentti, eikä kaikkea voida pistää edes toimittajan värikynän piikkiin.

Vaikea on edelleen uskoa, että Kärppien toimistolla tarkoituksella syyllistyttäisiin väärennökseen, mutta siitä huolimatta alkaa tuntua siltä, että joku maksaa virheet työpaikallaan. Jäämme odottamaan arvonnan tuloksia.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Vähän OT, mutta maikkari tuossa briljeeraa kertomalaa keskiviikkoisesta HPK-pelistä.

Mistä tiedät että tässä viitataan tuohon 'hämäräsoppariin'?

Kärppien puolelta homma pitää saada nyt asap kuosiin. Vastapuolella on ainakin tuhannen kausikorttilaisen karkoittaminen ja irtoliput päälle, mikäli hommassa on viilailtu linssiin. Tämä on oma arvio, voi olla jopa alakanttiin. Budjettiin tuo on vajaan miljoonan vaje. Amatöörien puuhastelua...
 
Kärppien puolelta homma pitää saada nyt asap kuosiin. Vastapuolella on ainakin tuhannen kausikorttilaisen karkoittaminen ja irtoliput päälle, mikäli hommassa on viilailtu linssiin. Tämä on oma arvio, voi olla jopa alakanttiin. Budjettiin tuo on vajaan miljoonan vaje. Amatöörien puuhastelua...

Miten tosiaan lienee. Itse olen ollut kahden vaiheilla asiasta (eli olen päättänyt ostaa taas kerran), mutta tämä asia on itselleni kyllä melkoinen veden jakaja. Vuodesta toiseen täällä on omia poikia noussut edustukseen ja vieläpä tärkeille pelipaikoille. Sitten iskeytyy yksi lahjakkaimmista suomalaisista moneen vuoteen eikä tälle haluta sorvata sopparia mikä miellyttää??? Uskomatonta kerta kaikkiaan enkä ole edes lesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös