Mikä saa sinut jäämään pois oman suosikkijoukkueesi kotiottelusta?

  • 2 273
  • 36

Mikä saa sinut jäämään pois suosikkisi kotiottelusta?

  • Omat hautajaiset

    Ääniä: 30 20,4%
  • Läheisen häät/hautajaiset/muut juhlat

    Ääniä: 25 17,0%
  • Liian kalliit liput

    Ääniä: 25 17,0%
  • Kyytiongelmat

    Ääniä: 18 12,2%
  • Huono vastustaja

    Ääniä: 13 8,8%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 36 24,5%

  • Äänestäjiä
    147

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Pelin laatu verrattuna lipun hintaan. Tosin jos paikalta löytyy tuttuja/muuta hyvää seuraa viihtyvyys aste nousee, mikä puolestaa nostaa myös paikalle kampeamisen astetta.
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Yleensä kaudessa jää näkemättä 2-4 peliä ainoastaan omien pelien takia. Niin että tuli sitten vastattua tuo Muu-vaihtoehto. Muuten ei mikään saa pysymään poissa hallilta. Itellä kun on kausikortti niin lippujen hinnoista ei tartte murehtia ennen pleijareita (jos silloinkaan).
Viime kaudella jäi yksi kotipeli sen takia katsomatta etten viittinyt ottaa seisomakatsomoon sankoa seuraks, kun ei voinut poistua neljän seinän sisältä ilman että kävi laatoittamassa vessanpyttyä joka neljäs minuutti.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Perinteet ja rahatilanne.
 

Taasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat
Työvuoro (jota ei yrityksistä huolimatta saa vaihdettua) taikka sairaus.
Nämä siis ovat tähän asti estäneet kotipeliin menemisen.
Eli taisi olla sitten vaihtoehto 'Muu'.
 

Bandana

Jäsen
Kyytiongelmat, liian kalliit liput tai huono vastustaja eivät ole kotimatseista poisjäännin syitä sillä hallille kävellään, jag betalar ja Bluesia mennään katsomaan.

Joskus harvoin (4-6 kerran runkkarissa) kun kotimatsit jää väliin, on syynä lomamatka, seikkailu, päälle osuva oma peli tai tilapäinen löysyys. Ehkä joskus omat hautajaisetkin. Toivottavasti ei ihan vielä kuitenkaan.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Minulla on aikataulu sen verran tiukka etten millään ehdi kaikkiin jokrupeleihin vaikka Areenan liitoksistaan halkeileva hornankattila on tossa kymmenen minuutin ajomatkan päässä. Jos puolet onnistuu käymään läpi niin jees homma.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeisen kahden kauden aikana on tullut oltua kerran pois kotipelistä. Ja sekin kerta vain siksi, että halusin välttämättä tavata erään, myöhemmin erittäin epäpotentiaaliseksi osoittautuneen, herran kaukana kotoa. Miätän suurempia esteitä ei olekaan sen jälkeen tielleni eksynyt, jotkut serkun häät jätin väliin ja mummon 80-vuotissynttäreillä vain piipahdin, koska Ässillä oli Porissa peli. Työkavereilta saattanut joskus tulla kuittia, kun on sairasloman aikana hinautunut jäähalliin, mutta ei ole muka pystynyt töitä tekemään.

Enpä keksi nyt muuta syytä kuin omat hautajaiset. Lippujen hinnoista en valita, olen huonokäytöksinen moukka ja menen pummilla sisään. Kyyditkin saa järjestymään, aina sinne joku kummin kaiman mummon hamsterin purulelu kuitenkin menee. Huono vastustaja ei haittaa, Ässäthän on aina hyvä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Peesaan Routaista sydäntä, työesteet. Vuorotyöläisen arkea..
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle riittää suosikkijoukkueeni kotipelin passaukseen ihan yksinkertaisesti päätös, että "eipä nyt erityisemmin huvita Hippokselle lähteä". Vaikka JYPin matsiessa on tullut isän ja isoveljen "pakottamana" käytyä sen kuuluisan vaahtosammuttimen kokoisesta asti, minkä takia JYP (HT) ja jääkiekko ovat olleet aina elämäni tärkeyslistan kärkipäässä, millään kaudella en läheskään kaikkissa Hippoksen SM-liigailloissa ole mukana ollut. Kausikorttiakaan ei ole tullut ikinä edes harkittua, vaikka taloudelliset edellytykset siihen olisivatkin varmaankin olemassa olleet.

Tämä ei toki tarkoita, ettenkö olisi kiinnostunut jokaisesta suosikkijoukkueeni ottelusta, ja ainakin radion ääressä tulee kaikki JYPin peli-illat - mahdollisuuksien mukaan toki - suhteellisen tiiviisti vietettyä. Ainakin omalla kohdallani se on vain niin, että kun on siis pikku nassikasta asti kiekkomatseissa tullut käytyä, ei läheskään jokaiseen taistoon jaksa paikan päälle raahautua. Varsinkaan kun oman suosikkijoukkueen otteet ovat nykyään turhan monta kertaa turhan heikkoja (voi tuota ihanaa 90-luvun taitetta, kun täälläkin oli vielä menestyvä SM-liigajoukkue...).

Glory Huntteriksi - vai mikäsenytonkaan - minua voi toki halutessaan syyttää, mutta minusta tosifaniuden merkki ei ole pelkästään se, että käy jokaisessa suosikkijoukkueensa kotimatsissa.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekojään aikaisista peleistä (76/77 - 81/82) minulla ei ole varmoja tilastoja. Sillä varsinaista kirjanpitoa
( = aloitin käsiohjelmien keräämisen) kotiotteluiden läsnäoloista aloin pitämään 23 vuotta sitten kun Jyväskylään saatiin jäähalli. Joudun häpeäkseni tunnustamaan että näiden 23 vuoden aikana minulta on jäännyt 3 Jypin kotipeliä näkemättä, poislukien kausi 87/88 jolloin olin armeijassa eli:
JyP HT - KooVee 1-div. (Minulle tehtiin tarjous, josta en voinnut kieltäytyä)
JyP HT - JoKP harjoituspeli (poliisit vei putkaan ennen peliä KELE!) ja
JyP HT - Lukko SM-liiga (Penkinpainajaisten jatkobileet)
Mutta sen jälkeen kun armeijasta pääsin (3.2.-88) en ole keksinyt yhtään hyväksyttävää syytä jäädä pois Jypin kotiotteluista.
Karkasimpa 90-luvulla jopa isoäitini hautajaisista (tai siis varsinaisien monttubileiden jälkeisestä muistotilasuudesta) kesken kaiken liigakauden avausta KalPaa vastaan katsomaan. Ja saatte uskoa että olen siitä jälkeenpäin saannut kuulla sukulaisiltani muutamaan otteeseen.

J.K. "Ainoa hyväksyttävä syy jättää Jypin kotipeli väliin on kuolemantapaus perhepiirissä siis oma" (Kapo00)
 
Viimeksi muokattu:

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aina paikan päällä katselemassa, jääkiekko-ottelu on räkäisten syys- ja talviiltojen paras viihdyke ja arjen henkireikä vastustajasta riippumatta!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös