Mikä on kaikkien aikojen paras tyttöbändi?

  • 17 384
  • 135

ok, girls aloud vai mikä tähmitähäh?

  • Spice Girls (eli Geri?)

    Ääniä: 55 13,1%
  • All Saints (mah-tawaa...)

    Ääniä: 22 5,2%
  • Bangles(s) (brunetti laulaja toimii...)

    Ääniä: 36 8,6%
  • Girls Aloud (iwantcheryltweedyandtheblondeone.com)

    Ääniä: 13 3,1%
  • Atomic Kitten (en minäkään muista niiden musaa)

    Ääniä: 10 2,4%
  • Soraääni Suomeen, Gimmel!

    Ääniä: 5 1,2%
  • Tik Tak, puhtaasti ulkomusiikillisista syistä!

    Ääniä: 149 35,5%
  • Gimmel (väitän oikeasti!)

    Ääniä: 6 1,4%
  • Äh ei mitään bändejä, antakaa mulle Minoguen siskokset!

    Ääniä: 44 10,5%
  • Miksei listalla ollut...

    Ääniä: 80 19,0%

  • Äänestäjiä
    420

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jos nyt naisena mietin ihan musiikkia, TikTakilta jäi pari biisiä ihan jopa hyvinä muistoihini. Minne vaan ja Samantekevää jotenkin muistuvat hyvinä mieleen. Paremmin siedettäviä kuin Nylon Beat.

Myöhemmin myös Indicalta löysin pari siedettävää biisiä (okei, taisi olla kolme), vaikka solisti ei kovin loistava ollut.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Heittämällä Spice Girls! Ennen Gerin lähtöä, totta kai.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaisista:

Tiktak kyllä meikäläiselle selkeä ykkönen. Heilutaan, Häiritsen sinua, Jotain muuta, Kesälauantait, Kuka vaan, Kyyneleet, Lähdetään tänään, Minne vaan, Mutta mä rakastan sua, Samantekevää, Satuprinsessa, Tuuleksi taivaanrantaan ja Tänä yönä taivaaseen kaikki omassa genressään oikein mainioita kappaleita. Ihan helvetin nuorenahan nuo ponkaisivat pinnalle, muistaakseni rumpali Tuuli(?) oli 16 ja muu bändi 14 kun Lopeta valtasi koko Suomen radiotaajuudet. Osaltaan varmaan tuon takia niihin tykästyinkin, kun itse olin vielä muutaman vuoden nuorempi. Onneksi pääsin näkemään livenäkin pariin otteeseen, livenähän nuo vetivät aina loistavasti ja hienolla energialla. Kruununa toki jäähyväiskeikka Tavastialla, jossa aika moni aikamieskin oli suhteellisen herkissä tunnelmissa.

Nylon Beatista en taas sitten koskaan digannut alkuunkaan. Onhan niillä pari ihan tarttuvaa biisiä, mutta se nasaalilaulu ärsytti jo pentuna. Soolourilla sama meininki jatkunut sillä erotuksella, että enää ei tule edes niitä tarttuvia biisejä. Indica sen sijaan tyttöbändeistä ansaitsee kunniamaininnan, vaikka en muista niiltä kuin muutaman biisin. Olivat Nightwishin lämppäreinä jollain ulkomaan kiertueella ja hieman yllättäen saivat oikeinkin positiivista palautetta ainakin osalta kuulijoista. Mielenkiintoinen lämppärivalinta kyllä, ainakin jos uudempi tuotanto on samaa poppia mitä varhaiset hitit.

Hieman vähemmälle huomiolle jäi tyttöbändi nimeltä Nerdee, josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan kun otan puheeksi. Kuitenkin tuon suurimman hitin eli Broken Glass moni varmasti muistaa vuosituhannen alusta. Tuo on allekirjoittaneen kakkossuosikki suomalaisista tyttöbändeistä, joskus tuli joku levykin hommattua. Muita mainitsemisen arvoisia kappaleita mm. Ivy, Cold, No Matter, Cup of Coffee, Storm Song ja Blue String.

Sitten oli vielä Gimmel ja Jane, joista ei ole mitään sanottavaa. Varmasti on "muutama" muukin tyttöbändi ollut, mutta ei ole meikäläisen tutkalle tietään löytäneet.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Spice Girls ei koskaan kiinnostanut kuin yhdestä syystä ja se oli nimeltään Geri Halliwell. Kun "The Red Hot" poistui kuvioista Helsingin visiitin jälkeen, niin poppoosta tuli joka suhteessa täysin yhdentekevä. Musiikki? Noh, muutaman kivan rallin saivat aikaan täydellä viisikolla.

Kotimaiset Gimmel, Tik Tak ja Nylon Beat olivat ns. kivoja katsella ja kahta jälkimmäistä pystyi myös kuuntelemaan silloin tällöin. Hittisiivuista jotkut onnistuivat kyllä ärsyttämään huolella. Nannannaananaanaananananananaaananananaa/jee! jee!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minuun sen sijaan Spice Girls "upposi" sen hetken, kun yli puolet luokkani tytöistä tuota fanitti.

Lopulta nyt kun muistelee, heissä ei ollut mitään hyvää. Jos youtuben penkoisin, veikkaisin, että biisin Viva Forever jostain syystä viitsisin kuunnella edelleen.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
En lukenut edellisiä sivuja, mutta ainakaan tällä sivulla kukaan ei tajua musiikista mitään. On vain yksi oikea vastaus: PMMP. Kuunnelkaa "Joku raja" ja kertokaa vakavalla naamalla minun olevan väärässä! En tosin uskoisi siltikkään.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On vain yksi oikea vastaus: PMMP.
PMMP olisi ollut minun listallani aivan ylivoimainen ykkönen ja ihan sukupuoleen katsomatta top3-bändejä mitä Suomesta on koskaan tullut. Syy, miksi en sitä maininnut on kuitenkin se, että PMMP ei mielestäni täytä tyttöbändin kriteerejä. Toki Paula ja Mira olivat selkeät keulahahmot ja harva varmasti osaa mainita soittajien nimiäkään, mutta tytöt ovat itse aina korostaneet olevansa nimenomaan bändi eivätkä vain kaksi naislaulajaa taustabändin kera, kuten esimerkiksi Nylon Beat oli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ainakin kaksi hittiä, elikkä Eternal Flame ja Walk Like an Egyptian

Yhdyn tähän mielipiteeseen, nuorempana olisin voinut yhtyä myös Banglesin jäseniin. En tosin vielä 80-luvulla, jolloin en ollut miehuuteni täysissä voimissa vaan ala-asteella.

Hienot hitit kuitenkin Banglesilla, harva pystyy urallaan tekemään kahta mieleenpainuvaa pop-renkutusta. Yhden hitin ihmeitä onkin enemmän.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
PMMP olisi ollut minun listallani aivan ylivoimainen ykkönen ja ihan sukupuoleen katsomatta top3-bändejä mitä Suomesta on koskaan tullut. Syy, miksi en sitä maininnut on kuitenkin se, että PMMP ei mielestäni täytä tyttöbändin kriteerejä. Toki Paula ja Mira olivat selkeät keulahahmot ja harva varmasti osaa mainita soittajien nimiäkään, mutta tytöt ovat itse aina korostaneet olevansa nimenomaan bändi eivätkä vain kaksi naislaulajaa taustabändin kera, kuten esimerkiksi Nylon Beat oli.

PMMP-bändin varsinaiset soittajat olivat miehiä, biisien säveltäjä oli mies ja sama mies myös tuotti levyt. Paulan ja Miran voi ihan hyvin mainita luokitella tyttöbändiksi/tyttöduoksi, koska heillä ei muuta tekemistä ollut kuin laulaa. Toki tekivät myös omia sanoituksia, bonusta siitä, mutta muuten PMMP oli miesvoimin tehtyä musiikkia naislaulajakeulakuville.

En minäkään PMMP:n soittajien nimistä tiedä enkä välitä, mutta ei kukaan muista muutenkaan tyttöbändien tai naislaulajakeulakuvien taustaporukoita, vaikka nämä vastaisivatkin kaikesta varsinaisesta työstä musiikin säveltämisen, tuottamisen ja soittamisen saralla. Se kun myy paremmin, että on kaksi tyttöä lavalla ja julkisuudessa kaiken maailman karvanaamojen ja taustabasistien sijasta.

Nylon Beat -vertailut ovat paikallaan, koska myös Nylon Beatin kohdalla jotkut muut tekivät biisit, tuottivat ne ja soittivatkin ne. Nylon Beatilla tosin oli tarttuvampia rallatuksia, joten tyttöduo-kategoriassa he vievät edelleen pisteet kotiin PMMP:n tytöiltä, vaikka jälkimmäisellä onkin Naikkareiden tuotantoa tarttuvampi korvamatorallatus Rusketusraidat, joka on PMMP:n uran kohokohta. Siitäkin tietysti ensisijainen kunnia säveltäjä/tuottaja Jori Sjöroosille.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
1. Spice Girls
2. Tik Tak
3. Nylon Beat
4. All Saints

PMMP on varmaan musiikillisesti uskottavaa jne. Mutta onhan ne Mira ja Paula rasittavia hahmoja. Etenkin sen Vesala. Rusketusraidat on hyvä kappale. Ja se jossa lauletaan, että joutsenet jäätyi kiinni mahoistaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tunnustan että olen ollut katsomassa Gimmeliä ihan eturivissä 13 vuotta sitten, viihdyin, alkoholilla oli osuutta asiaan ja tytöilläkin oma osuutensa.

Toinen mikä tuli nähtyä mun kaikkien aikojen ensimmäisellä ulkomaalaisen bändin rock-keikalla oli Vixen jäähallissa 18.9.1989
Vixen - Live at MTV New Years Eve special show 1989 [Full Set] - YouTube

Sitten on plakkarissa ainakin Tik Tak 10 vuoden takaa, toimi hyvin pienessä vappusimassa sekin.

Ja Nylon Beatinkin olen nähnyt hotelli vantaalla joskus 15 vuotta sitten, pienessä simassa tietenkin, muistan että oli hyvä rokkikeikka ja Anssi Nykänen paukutti menemään huolella. Live-bändihän oli muutenkin rautaa noilla siellä ollut Marzia, Varrea ja Wäinölää kitarassa.

Ei, en ole humalassa joka keikalla varsinkaan tuolla 1989 keikalla. :)

_
 
Viimeksi muokattu:

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
PMMP on varmaan musiikillisesti uskottavaa jne. Mutta onhan ne Mira ja Paula rasittavia hahmoja. Etenkin sen Vesala.

Totta. Varsinkin silloin kun kohkaus meni raskaasti yli. Mutta näyttivät/näyttävät kyllä erinomaisen hyvältä lavalla. Keikkavaatetuksessa ja lavaliikehdinnässä löytyi.

Paljon kovia biisejä, mutta myös paljon ärsyttäviä siivuja niin hiteissä kuin muutenkin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä olen vankasti sitä mieltä että rokkenroll on miesten hommia, mutta aina joku nainenkin onnistuu joskus, vaikka ei tämä mitään rokkia olekaan vaan eipä ole Yökään. Tavaramarkkinat - Kevät - YouTube Kasarilta kajahtaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Missä on Indica? Eihän sitä voi tyttöbändiksi laskea siinä perinteisessä merkityksessä, kun osaavat soittaa ja tekevät biisinsä ihan itse, mutta silti.

Ja eihän siellä ollut myöskään Supremes. Teoriassa täyttävät tyttöbändin määritelmän, mutta ovat hieman korkeammalla tasolla kuin useimmat näistä.

Joku Tiktak on nyt ihan paskaa. Spaissarit ihan kivoja ja seksikkäitä, mutta vähän juntteja. Nylon Beat oli 90-luvulla kova, mutta eihän sitä pysty nykyään ilman myötähäpeää kuuntelemaan.

Näistä vaihtoehdoista äänestin All Saintsia. Paras, hienoin, tyylikkäin. Kestänyt myös aikaa yllättävän hyvin, ja etenkin se eka levyhän on hiton kova. Ja Nicole Appleton ja Melanie Blatt ovat kyllä ihan superherkkuja.

All Saints: Pure Shores
All Saints: Never Ever
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Indica? Heh heh, hyvä vitsi. Bangles ja kevyesti. Esim. All Saintsilla on hienoja biisejä, mutta montako kappaletta "bändi" on säveltänyt itse?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Indica? Heh heh, hyvä vitsi. Bangles ja kevyesti. Esim. All Saintsilla on hienoja biisejä, mutta montako kappaletta "bändi" on säveltänyt itse?

Indica on tehnyt suunnilleen kaiken itse, joten heh heh sinulle.

Upea bändi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös