Mikä elokuva koskettaa sinua?

  • 11 275
  • 111

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

Joskus tuollaisen ketjun avannut jonka ketjun avauksessa mainitsin elokuvan Hiiriä ja Ihmisiä. Elokuvan loppukohtaus meni tunteisiin ja pakko myöntää, pari roskaa tuli silmään. On niitä harvoja elokuvia jotka on koskettanut noin paljon.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jos en nyt sano koskettaa, sanon että paikka ikuisesti sydämessä: Äksyt Vanhat Herrat ja Äksymmät Vanhat Herrat. Lämminhenkinen mukava komedian leffapari mukavasta talvikylästä kahdella komedian suosikkiparillani. Katson aina joskus välillä nuo ja aina tulee lämmin tunne sydämeen ja mieleen, jos haluaa unohtaa hetkeksi esim realimaailman huolet. Olen nyt myös hieman yrittänyt kaivaa kaksikon aiempia leffoja, mutta vähän vaikeaa on, kun noita en kuitenkaan ostaa omaksi halua. Saisi vaan vuokrattua jostain/lainattua kirjastosta. Etusivu uusiks on nyt lainassa, mutta jostain kovasti paljon haluaisin The Odd Couple 1-2 leffat, noista kun on tuo kakkonen kokonaan katsomatta ja ykkönenkin nähty vuonna jotain.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Crash ja erityisesti se kohtaus, jossa se pikkutyttö tulee isältään saaman mielikuvitustaikaviitan kanssa väliin kun oven korjauksesta suuttunut kauppias ampuu isää. Ja hetken päästä selviää, että ampujan tytär on ostanut höperölle isälleen paukkupatruunoita. Siinä on meikäläisen silmin jotenkin kaikki kohdallaan.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Pari leffaa tuli näin äkkiseltään mieleen

- The intouchables (Koskemattomat). Kaikkien aikojen suosikki elokuvani heittämällä. Hyvää huumoria ja draamaa. Varsinkin elokuvan lopussa tulee niin "feel good" olo, että ei ole mistään muusta elokuvasta vastaavaa kokenut.
- Hachiko, loistava elokuva mutta surullisuuden takia en ole pystynyt katsomaan toista kertaa.
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Niin ketjun asiaa tosiaan myös on Grave of the Fireflies (1988) - IMDb

Ei kannata antaa animaation tai animen hämätä, kyseessä on yksi masentavimmista elokuvista ikinä. Perustuu tositapahtumiin, Hiroshima ja Nagasaki toki muistetaan, mutta paljon pahempaa jälkeä teki palopommit silloiseen puurakentamiseen.
 

ipaz

Jäsen
Mä en yleensä leffoja katsellessa paljoakaan tunteile, mutta ekan kerran kun näin Forrest Gumpin, niin kohtaus jossa Forrest juttelee Jennylle tämän haudalla niin meni pala kurkkuun ja roska silmään.

Leijojakuningasta en ole vieläkään nähnyt. Aukko sivistyksessä. Kaikki sanovat ettei sitä voi katsoa ilman että se koskettaisi.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Leijojakuningasta en ole vieläkään nähnyt. Aukko sivistyksessä. Kaikki sanovat ettei sitä voi katsoa ilman että se koskettaisi.

Se on varmaan sukupolvikokemus. Minua ei Leijonakuningas ole koskaan koskettanut, koska Bambi ehti ensin ja on elokuvana muutenkin parempi.

Omat suosikkini liittyvät Chaplinin poikaan (lastenkotityyppien vierailu) ja Kaupungin valoihin (loppu). Noissa on tyyliä.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Eniten minua koskettaa tällä hetkellä Pirates of the Caribbean. Elokuva on sylissäni, koska ajattelin työntää sen aivan kohta DVD-soittimeen. Näin ollen levyn toinen puoli lepää reisiäni vasten, joten se koskettaa minua aika paljon. Lyhyen matikan mukaan oikeastaan tasan 50%.

Toiseksi eniten koskettaa Tappajahai. Elokuva lepää tällä hetkellä lattialla ja kosketan sitä pelkästään ukkovarpaalla. Siispä se koskettaa minua aika vähän, ehkä 5% kannen pinta-alasta.

Vähiten minua koskettaa Terminaattori. Se lepää kirjahyllyssä ja käyn vähän väliä tökkimässä sitä. Näin ollen se koskettaa minua vain toisinaan. Aika vähän silti kerrallaan.

Taru Sormusten Herrasta ei kosketa minua enää lainkaan. Sen annoin sukulaistytölle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös