Mihin merkkipäivänä?

  • 1 552
  • 45

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tässä sellainen tapahtuma edessä torstaina kun kihlattuni ja minun vuosipäivä. Opiskelija kun olen eikä rahaa kauheesti löydy, niin on hieman ideat vähissä merkkipäivän vieton suhteen... Toki haluan naiselleni tehdä illasta unohtumattoman :D mutta onnistuuko se vähällä rahalla..? Tähän ei kelpaa mitkään leffa-ravinteli akselin ratkaisut, joskin illallinen ulkona voisi olla hyväkin vaihtoehto... mutta tosin hinnakas?

Mitä te muut Jatkoajan uroot teette naisenne hyväksi merkkipäivinänne (siis silloin kun ette unohda niitä)? :D Pitäiskö mun itse ruveta kokkaamaan, ihastuisiko Hän siihen ikihyviksi? :cool:
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tuo girlzillan ehdotus kuulostaa aika makeelta. Taidanpa käyttää tuota ensi kerralla.

Jos ei ole rahaa niin tee jotain itse, eli kokkaa ateria, leivo täytekakku, nikkaroi vaatekaappi tai jotain. Se yleensä on paras lahja. ja siten vielä aamiainen sänkyyn ruusun kera. Jos suhde on kunnossa ei muistamiseen tarvitse isoja asioita. Pääasia on että muistaa.

(tämä oli siis miehinen mielipide, naiset voivat kertoa miten väärässä olen)
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Hei pitäähän se sen verran hemmotella tyttöä kerran vuodessa, ettei se raha saa tulla esteeks. Mä käytin tytsin syömässä kaksivuotispäivän kunniaks Havis Amandassa. Olihan se hiukka hinnakasta(ainakin opiskelijalle, mut onneks oli kesä, kesätöitä ja jopa jonkinlainen palkka)... mut se tunnelma ja ne onnelliset kasvot kynttilänvalossa, teki siitä tilanteesta niiiiiiiiiiiiiiiin ihanan että....

Jos sulla on pienintäkään mahdollisuutta sijoittaa rahaa hiukka enemmän tyttöös ni tee NYT!! Kyl se sut palkitsee sit joskus....

Jos on tosissaankii niin kakkatilanne et ei liikene yhtään ylimääräistä euroo... Ni kokeile seuraavaa. Mietit jonkun paikan (siis ei ravintola yms) vaan siis esim joku ei-maksullinen paikka ja vie se käymään siellä, puhut sille muistoistas mitä sul on sen kanssa yms ja sit takas himaan pötköttään jossa oottaa kenties just noi kynttilät ja tottakai pullo jotain hierontaöljyä. Ja sit hieman niska-yms hierontaa. (Kumma kyllä olen huomannut että tytöt on aina ihan messissä ku mainitsee niille, et vois hieroo niitten niskoja.....)

Toi vois ehkä toimii...
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti ApZu
Ja sit hieman niska-yms hierontaa. (Kumma kyllä olen huomannut että tytöt on aina ihan messissä ku mainitsee niille, et vois hieroo niitten niskoja.....)

Toi vois ehkä toimii...

Totta tosiaan, niskahierontaa ei voita mikään... no, okei voittaa, mut se on tosi nannaa ja etenkin, jos se tehdään vapaaehtoisesti.

Olen sitä mieltä, että pelkkä muistaminen on tärkeintä. Piirrä itse kortti, se nyt ei ole kovin kallista ja raapusta sisälle itse keksimä runo. Kukaan nainen ei voi sellaista vastustaa... Kokkaamisessa on se vaara, että sotket keittiön, rikot astioita, sotket astioita käyttökelvottomiksi tms... se voi latistaa tunnelmaa. Mutta jos noi hommat ei ole vaaraksi, niin kokkaa jotain herkullista ja aistillista ja muista siivota jäljet... ja käytä esiliinaa...tosi seksikästä...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli tässä vinkkejä, omien kokemusten mukaan toimineet, takuuta en voi antaa ja osa jollei kaikki ole jo mainittu ;)

Kokkaa jotain hyvää taitojen puitteissa, liiallisuuksiin on turha mennä. Muista kattaa siististi, kynttilät, sopiva valaistus, hyvää musiikkia.

Kaiken ei tarvitse olla kallista, itsepoimitut kukat(ei onnistu talvella) voi myös ostaakin, Kirjoita kaunis kappale, tai rustaa sydämmen sulattava runo, juuri kullallesi, jalka, hartia/kokovartalo hieronta asiaan kuuluvinen tuoksuvine öljyineen kuuluu asiaan.

Tärkeintä on muisataminen aina ei voi olla rahaa, ja tyttösikin sen varmasti ymmärtää, sijoitukset eivät tuota onnea, vaan tunteet oikea rakkaus ja se että huomaa, että toinen yrittää ja välittää.

Muistakaa hyvät ihmiset, että arki voi olla juhlaa ja pikkuyllätykset ilman mitään syytä ovat upeita, vaikkapa aamupala sänkyyn, juuripoimittujen kukkasten, ja runon kera, se hymy korvaa vaivan monin kertaisesti.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti Tatzka
Eli tässä vinkkejä, omien kokemusten mukaan toimineet, takuuta en voi antaa ja osa jollei kaikki ole jo mainittu ;)

Kokkaa jotain hyvää taitojen puitteissa, liiallisuuksiin on turha mennä. Muista kattaa siististi, kynttilät, sopiva valaistus, hyvää musiikkia.

Kaiken ei tarvitse olla kallista, itsepoimitut kukat(ei onnistu talvella) voi myös ostaakin, Kirjoita kaunis kappale, tai rustaa sydämmen sulattava runo, juuri kullallesi, jalka, hartia/kokovartalo hieronta asiaan kuuluvinen tuoksuvine öljyineen kuuluu asiaan.

Tärkeintä on muisataminen aina ei voi olla rahaa, ja tyttösikin sen varmasti ymmärtää, sijoitukset eivät tuota onnea, vaan tunteet oikea rakkaus ja se että huomaa, että toinen yrittää ja välittää.

Muistakaa hyvät ihmiset, että arki voi olla juhlaa ja pikkuyllätykset ilman mitään syytä ovat upeita, vaikkapa aamupala sänkyyn, juuripoimittujen kukkasten, ja runon kera, se hymy korvaa vaivan monin kertaisesti.

Mistä tollaisia miehiä saa??????????????????
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli


Mistä tollaisia miehiä saa??????????????????

Esiintymisalueita on turha määrittää ja ulkoasustakaan tunnista, kuin yksittäistapaukset. Silmät auki ja korvat hörölle, kyllä niitäkin on ;)
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tatzka....sä jäit kiinni, noita juttuja ei usko erkkikään;)

Itse olen jo sen verran pitempään seikkaillut naisen ihmeellisen logiikan maailmassa, että tässä hyviä yleisohjeita, jotka pätevät siis keskiverrosti hyvin:

Jos naisella on merkkipäivä, MUISTA SE!!! Muuten kaikki menee päin helvettiä. Laita muistutus kännykkään, kirjoita otsaasi tussilla tai ihan mitä vaan.

Jos kuitenkin unohdat, niin UNOHDA KUNNOLLA!! Paikkaaminen on pahin moka mitä voit tehdä. Kun mimmi istuu otsa rypyssä sohvalla ja kertoo, että päätä särkee, niin syynä saattaa olla se, että juuri tänään on synttäri-, nimppari-, tapaamis-, kihlaus- tai pahimpana kaikesta hääpäivä. Jos huomaat tämän klo 21 illalla, älä herranjumala säntää Snack&Shoppiin ostamaan vihreitä kuulia tai saat kaivella niitä jostain jälkeenpäin. Ota viileä asenne, katsele telkkaria muina miehinä ja kun kello tulee 23.59 vie mimmille kirjekuori, jonka sisälle olet väsännyt kortin: "Hyvää hääpäivää rakas-----. Lahja on tulossa poikkeuksellisesti vasta huomenna, mutta tänä yönä saat ennakkona jo minut"

Ja voilá!!! Saat kaiken anteeksi, kun homma saa selityksen ja saat ehkä jotain muutakin. Ja ennen kaikkea saat kokonaisen PÄIVÄN LISÄAIKAA miettiä tarpeeksi erityistä lahjaa, jonka viet sitten seuraavana päivänä. Huonoahan tässä on se, että kun lahja tulee poikkeuksellisesti myöhässä, sen on oltava jonkunlainen jo tasoltaan eli hinnaltaan. Esimerkiksi matka. Ja selitykseksi sanot, että varauksen onnistuminen varmistui lopullisesti vasta tänään ja halusit pelata varman päälle. Tms.
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15
Kämppä ihan pimeeks, koko asunto täyteen kynttilöitä, ruusuja, ja sitten oma kokkaamasi ateria...

Ettet vaan girlzilla paljastanut suurta fantasiaa:D
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Tatzka....sä jäit kiinni, noita juttuja ei usko erkkikään;)

Itse olen jo sen verran pitempään seikkaillut naisen ihmeellisen logiikan maailmassa, että tässä hyviä yleisohjeita, jotka pätevät siis keskiverrosti hyvin:

Jos naisella on merkkipäivä, MUISTA SE!!! Muuten kaikki menee päin helvettiä. Laita muistutus kännykkään, kirjoita otsaasi tussilla tai ihan mitä vaan.

Jos kuitenkin unohdat, niin UNOHDA KUNNOLLA!! Paikkaaminen on pahin moka mitä voit tehdä. Kun mimmi istuu otsa rypyssä sohvalla ja kertoo, että päätä särkee, niin syynä saattaa olla se, että juuri tänään on synttäri-, nimppari-, tapaamis-, kihlaus- tai pahimpana kaikesta hääpäivä. Jos huomaat tämän klo 21 illalla, älä herranjumala säntää Snack&Shoppiin ostamaan vihreitä kuulia tai saat kaivella niitä jostain jälkeenpäin. Ota viileä asenne, katsele telkkaria muina miehinä ja kun kello tulee 23.59 vie mimmille kirjekuori, jonka sisälle olet väsännyt kortin: "Hyvää hääpäivää rakas-----. Lahja on tulossa poikkeuksellisesti vasta huomenna, mutta tänä yönä saat ennakkona jo minut"

Ja voilá!!! Saat kaiken anteeksi, kun homma saa selityksen ja saat ehkä jotain muutakin. Ja ennen kaikkea saat kokonaisen PÄIVÄN LISÄAIKAA miettiä tarpeeksi erityistä lahjaa, jonka viet sitten seuraavana päivänä. Huonoahan tässä on se, että kun lahja tulee poikkeuksellisesti myöhässä, sen on oltava jonkunlainen jo tasoltaan eli hinnaltaan. Esimerkiksi matka. Ja selitykseksi sanot, että varauksen onnistuminen varmistui lopullisesti vasta tänään ja halusit pelata varman päälle. Tms.

Ei tarvitsekaan uskoa ;)

Itse harvemmin unohtelen vastaavia tapahtumia ja oikeasti on hauskaa löytää itsestään uusia puolia, kuten epäitsekkyys, ja oikeasti toisen ilosta vilpittömästi nauttiminen. Ei tarvitse edes yrittää, se tulee luonnostaan jos sattuu olemaan oikean henkilön kanssa.

Päivän unohtaminen on ikävä asia, mutta ollaan pahasti hakoteillä jos vain päivinä muistetaan toisia. Arkiset yllättykset ja muistaminen ovat elämää pirtistäviä asioita, joista en luopuisi. Toki kaikki hieman laantuu pitkän yhdessä olon jälkeen vaan lostavinta on jos silloinkin ilman syytä pelkästä vilpittömästä ylläätämisen ilosta keksii jotain mukavaa.

Jos unohtaa päivän on paras ratkaisu myöntää asia kuten totesit.

NAisten logiikasta. Jaksaa se vaan aina yllättää, juuri kun jotain on tajunnut, mutta hei sehän pitää mielenkiinnon yllä;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta on tässä vakavasti puhuen sellainenkin pointti, että ihmiset ovat varsin erilaisia sukupuoleen katsomattakin merkkipäivien ja muistamisen suhteen.

Itselläni on vaikeaa, kun olen OIKEASTI sellainen, etten välitä paskan vertaa omistakaan merkkipäivistä, enkä tosiaan odota muidenkaan niitä muistavan, joten arvatkaa onko vaikeuksia muistaa TOISTEN merkkipäiviä? Eikä siinä auta selitykseksi se, että ei sunkaan tarvitse muistaa mua.

Minä olen juuri sellainen tyyppi, joka yrittää sopia joulun niin, että ei anneta aikuisten kesken lahjoja ollenkaan. Ei käy vaimolle, ei millään.

No, pitääpä mielenkiintoa yllä, kun toinen osapuoli näkee oikeasti paljon vaivaa lahjoja yms. miettiessään ja itse en osaa yleensä antaa kuin alusvaatteet/koruja/lahjakortin...Mutta parempi sekin kuin ei mitään ja sitäpaitsi -jos mainostaa saa- Funky Lady -nimisessä liikkeessä saa hyvää palvelua myös lahjoja ostava mies.

Ei perkele, toukokuussa olisi taas yksi merkkipäivä!!!
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15


Hmm...Ehkä on parempi etten sano tuohon mitään...;)

Hyvin sanottu.

Ps. Kertoisit nyt kuitenkin jotain kivaa ja romanttista, kun sinulta se luonnistuu. Saataisiin me miehet taas haaveilla. Se on nimittäin sillä tavalla, että jokin sinussa, Girlzilla, saa täällä surffailevat miehet hyvälle tuulelle. Olisikohan se vilpittömyytesi?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mauri


Hyvin sanottu.

Ps. Kertoisit nyt kuitenkin jotain kivaa ja romanttista, kun sinulta se luonnistuu. Saataisiin me miehet taas haaveilla. Se on nimittäin sillä tavalla, että jokin sinussa, Girlzilla, saa täällä surffailevat miehet hyvälle tuulelle. Olisikohan se vilpittömyytesi?

Voi...Et tiedäkään kuinka hyvälle tuulelle sait minut juuri äsken...:) Kiitos siitä.

Mikään kuitenkaan ei ole romanttisempaa kuin se, että menee, halaa ja suutelee omaa kultaansa ja näyttää kuinka hirveän paljon tästä välittää...Siinä jää kaikki muu toiseksi...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15
Mikään kuitenkaan ei ole romanttisempaa kuin se, että menee, halaa ja suutelee omaa kultaansa ja näyttää kuinka hirveän paljon tästä välittää...Siinä jää kaikki muu toiseksi...

Me jatkoaikalaisetkin? Huokaus...ajatukseen on kai vain totuttava...:D
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mauri


Me jatkoaikalaisetkin? Huokaus...ajatukseen on kai vain totuttava...:D

:) Joo...Kunhan mä nyt löydän sen jonkun joka minullekin noin tekisi..:( Tai onhan niitä, mutta sellaisen johon minäkin hullaantuisin...Tosin olen menettänyt sydämeni totaalisesti Janokselle ja vilpertille!:D :D
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15


Ja nyt myös sinulle, mauri...:)

"Mauri on niin onnellinen, hän menee hurmokseen..."
*laulaa säälittävän epävireisesti pikkukieli väristen* :D
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös