Mihin et enää suostu pukeutumaan?

  • 4 151
  • 38

JanJ

Jäsen
Muutama juttu on mitä olen joskus käyttänyt mutta en enää päälleni laita:

- Armeijan harmaat
- tosiaan ne kamalat kävelykengät missä oli niitä hapsuja... aargh
- farkut, viimeksi 10 vuotta sitten kokeilin
- pilottitakki, mulla oli tollanen musta joskus mutta heitin roskiin
- bootsit, joskus nuorena käytin hetken...
- 80-luvun lasketteluvaatteet, neonväriset Torstait ym.
- Mennenin vihreä partavesi
- bändipaitoja
- 666-numerolla varustettu Team Satanin pelipaita
- Benefonin mainostakki
- hihaton paita
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan tähän sopiva asukokonaisuus hiipi vastaan puun takaa kun vanhempien luona selattiin valokuvia.

Siinä seisoskeli teidän Muksunne tumput suorina 80-luvun lopulla jonain puolinättinä kesäpäivänä asiaankuuluvaa mallia olevat Ray Banit päässä; ja painajainen paheni jo keskijakauksesta. Alemmas mentäessä kiinnittyi huomio takin päällä lepattaviin valtaviin paidan kauluksiin. Edes ne kaulukset eivät silti kyenneet kätkemään kivitalon kokoisilla olkatoppauksilla varustettua, vaaleanvihreää, pellavaista pikkutakkia. Ja arvatkaa vain oliko hihat kelattu puoleen kyynärvarteen? Tietysti housut olivat samaa sarjaa, ja liian lyhyet. Paljastivatpa hienosti juuri ne jo pariin kertaan mainitut purkkarit. Ilman sukkia tietty. Mainittakoon vielä, että tästä ihanuudesta olin maksanut kunnon kasarityyliin itseni aivan kipeäksi, sillä niihin aikoihin nenäliinassakin piti olla hyväksyttävää tasoa oleva merkki.

Ja paikalla olleilta ei irronnut armoa. En voi kyllä väittää, etten olisi pyytänyt, anellut ja rukoillut. "Se oli silloin muotia." Bah!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
- Dennis Rodman t-paita
- Siniset farkut
- flanellipaita
- Hattu missä on kaksi tölkkiä ja pillit
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ollaanpas sitä nyt hienohelmoja. Kyllä nuoruuden hairahduksensa täytyy hyväksyä. Kieltämättä nuo 80-luvun vaatteet aiheuttavat nyt kauhunväreitä, mutta ne olivat silloin muotia ja kuuluivat asiaan. Luokkakuvien katseluunkin saa uutta mielenkiintoa, kun seuraa tyttöjen tätimäistä puseromuotia. Tai no, mitä niistä nyt kukin seuraa.

Siihen aikaan kammoksuttiin 70-luvun vaatteita. Mutta kas kummaa sieltä ne lantiohousut, kengät ym. tyyli tuli takaisin. Joten olkaa huoletta, kaikki palaa kiertoon ja joku hairahtuu hyvin samanlaisiin vaatteisiin kuin me aikanamme.

Mitä pahaa on muuten farkuissa? Nehän mielletään jo ihan salonkikelpoisiksi housuiksi. Vai siinäkö vika onkin. Housuista puheen ollen, aika vinhannäköistä katsella nuorten naisten lantiohousujen ja napapaitojen paljastamaa ihokaistaletta pakkasella. Mitäpä nainen ei tekisi ulkonäkönsä tähden!

Otsikon kysymykseen vastaisin, että en sentään pukisi enää päälleni niitä mustavalkoraidallisia (tasapystyraidat) housujani.
 

karttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silkkitakki. uaah!! Alkaa oksettamaan jo pelkkä muistelu, toivottavasti mitään dokumentaatiota ei ole jäänyt tuleville polville.

Pilotti nyt vielä oli jossain rajoissa, mutta että silkkitakki, mitä ****** mulla on liikkunut päässä?

Joo ja olihan se pakollinen bootsikausikin jossain välissä. Kurri varmaan sanoisi mua yksinäiseksi hevoseksi jos näkisi mut bootseissa.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Patarouva
Housuista puheen ollen, aika vinhannäköistä katsella nuorten naisten lantiohousujen ja napapaitojen paljastamaa ihokaistaletta pakkasella. Mitäpä nainen ei tekisi ulkonäkönsä tähden!

Niin, tästä tulikin mieleen että jos menet baariin tai yökerhoon jossa et ole ennen ollut, tee ns. teinihelvettitarkastus. Kurkkaa ensimmäiseksi tyttöjen vessaan. Jos siellä on lauma napapaitaisia tyttöjä itkemässä, olet teinibaarissa.
 

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Olen jopa ite käyttäny:
-Pilotti takki
-Bootsit
-Levis´s 501
-Neon kelta vihreen punanen laskettelu asu
-Pipa ja tupsuja niin pirusti tai yks iso tupsu
-vanhat räjähtäneet lenkkarit merkkiä Adidas
-purkkarit

Intissä:
-Runkku puku
-Sininen palvelus puku, kesällä pirun kuuma ja talvella kylmä, ei koskaan hyvä! +ratikka kuskin lätsä (kenttä lakki)
-Maastopuku m62+sorsa
-teräs kypärä, aina hyökkäysen jälkee aiheuttanu iskemiä
-släbärit
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En pukeudu näihin enää, mutta muoti tuo myös nämä takaisin

Pastillin ja muiden räikeiden värisiin olkatopattuihin takkeihin... taisipa mulla olla joku micmacin farkkutakki, jossa oli toppaukset sekä vihreää, keltaista ja punaista (HERRANJESTAS!).

Valkoiset farkut, kivipestyt farkut, toppafarkkuhousut (siniset farkut on aina in, vaikka joku muuta väitti, -kele).

Simo Rantalais-tyyliset henkselit. Vyöt, jossa on mahoton mollukka.

Kumpparit, joissa on varret käännetty alaspäin.

Terinit -hiihtopuku.

Dingon T-paita.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-nappiverkkarit
-tuulipuku
-lippalakit
-lökäpöksyfarkut
-valkoiset sukat
-solmio lyhythihaisen kauluspaidan kanssa
-pannumyssypipo
-Jokerien pelipaita;)
-varvastossut
-"humoristinen" T-paita
-Mikki/Aku/Karvinen-kalsarit
-kaikki neonväriset vaatekappaleet

Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Tou...

Myönnän hilluneeni pari vuotta sitten kestosuosikkini Riku Kallioniemen #6 fanipaita päälläni. Silloin Kallioniemi oli kuin tämänpäivän Martin Richter, mutta nyt en kyllä se päälläni viitsisi kaupungille paljoa lähteä..:D

Myös nämä vakiot (nappiverkkarit, t-paita ja lenkkarit) olivat ala-asteella vaatetukseni osia, mutta ei prkl nyt ei laiteta niitä päälle vaikka maksettaisiin!

Lökärit jalassa viitsii jotenkuten liikkua, mutta ehdoton EI menee pillifarkuille, joita on niitäkin pariin otteeseen tullut käytettyä:D
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
-hyppyri tukka onneks ei ole koskaan ollu..
-levis 501 onhan noita tullu pidettyä
-huumori paitoja markkinoilta esim koulu on hyvä ku se on kiinni eipä ole noitakaan tullu pidettyä ikinä
-huumori lippiksiä
mic macin ja kaikki fubut ymm.. nioltakin on pelastunu
-kaikki tanssikengät johon kuuluu myös purkkarit pidetty on joskus..
-purjehdus takkia
-mustia sukkia hyi saatana voiko rumepia olla vielä jos jotkut vaaleet housut ja kaikkia tummia sukkia jossa on jotain kuvioita
-farkku shortseja
-mainos vyölaukkuja mulla on semmone hartwal jaffan ja se on ruma jos joku on
-nappi verkkarit vältytty on
-korvista jossa roikkuu risti tais tulla ala asteella pidettyä
tässä kaikki tällä kertaa eipä tule enempää mieleen
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä pukeuduin neljä-viis-vuotiaana tuulipukuun ja valkoiseen, neulottuun hameeseen. Ja toi sama hame mulla oli AINA päällä, ei ollut väliä vaikka olis ollut toppapuku, hame oli silti päällimmäisenä. Kun sitten pari vuotta sitten oli hamehousut muotia, mä en pukenut sitä yhdistelmää päälleni... Olin muodin edelläkävijä jo pienenä ;).

1990-luvun puolivälissä kovassa huudossa olleita kaksraitaverkkareita en pukis enää mistään hinnasta päälleni, sen verran järkyttävät ne on!
 
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Pukuun pukeudun vain pakosta.

Kravaattia en käytä koskaan.Turhin kapistus mitä tiedän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös