Mieshuorien mestaruus

  • 71 209
  • 388
Tila
Viestiketju on suljettu.

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Unbreakable
En jaksanut enää tätä huvittavaa ketjua lukea niin tarkkaan, mutta Kiekko-Keskisuomalainen toimittaja Tuomas Heikkilä taitaa olla Peen isä, sillä ainakin kateus Kärppien hyvää taloutta kohtaan näkyy kivasti läpi tuosta kirjoituksesta. :)

Voihan isoäitini pieru!!!

Nyt uskon itsekin, miten uskomattoman kateellisia jyväskyläläiset ovat! HUH! Eivätkä pysty hyväksymään tosiasioita, vaikka omien resurssien rajallisuutta! Uskomaton vellihousu toi T. Heikkilä. Tämmöinen vetää ihan oikeesti yhtäaikaa sanattomaksi ja hölmistyneeksi. Haluaisin vilpittömät kommentit Keskisuomalaisen jutusta (Peen isin kirjoittama) esim. HIFK-, Jokeri- tai TPS-fanilta, PLIIS?!?!
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Aimo hevosia hässi, sitten silmät iski pässiin, siitä ryntäs sikolättiin, ja tarttui emakkoon nättiin ja huusi täällähän on tanssit, kohta humpataan!

Tästähän syttyy kohta sota, pitäisiköhän ottaa yhteyttä jonnekin isompaan organisaatioon. Ei vaan, taas jotkut sortuu yleistämään jyväskyläläisiä kateellisuudesta. Varmasti sellaisia jotkut ovatkin, mutta eivät kaikki. Ei sillä, eihän tämä ketju minun(kaan) mielestäni mikään järkevä ole, mutta minähän olenkin kaappikärppä.

Hulabaloo!
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nyt uskon itsekin, miten uskomattoman kateellisia jyväskyläläiset ovat! HUH! Eivätkä pysty hyväksymään tosiasioita, vaikka omien resurssien rajallisuutta! Uskomaton vellihousu toi T. Heikkilä. Tämmöinen vetää ihan oikeesti yhtäaikaa sanattomaksi ja hölmistyneeksi. Haluaisin vilpittömät kommentit Keskisuomalaisen jutusta (Peen isin kirjoittama) esim. HIFK-, Jokeri- tai TPS-fanilta, PLIIS?!?!
"HUOH OMG LOL PLZ!!!!!!"
Adios.
Miten näi aina menee tälläiseen. Ei jumalauta.

edit. [17:44:58] <Sflashing> Tenho, oot vaan katkera!
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Itse henk.koht. en yleistä. Hyvää porukkaa Nykäskylästä löytyy ihan kivasti. Ei mulla ennenkään muutaman 'ilopillerin' kirjoitukset ole liikaa ahdistaneet, paitsi ehkä nyt :)

Sitten sen verta voisin sanoa muutamalle nimimerkille, jotka tuntuvat ottaneen ihan elämäntehtäväkseen dissata Kärppiä. Mielestäni on ihan ok että mielipiteet tuodaan julki jne. mutta jatkuva dissaaminen (esim. nimim. Kirveellä töitä johdosta) alkaa olla jo suoranaista v*****lua. Kaikille on varmasti tullut selväksi asennoitumisesi Kärppiä kohtaan. Tarviiko sitä oikeasti olla joka toisessa ketjussa avautumassa?

Uskon että vastaat tyylillesi uskollisena "En siis saa avatua kun en tykkää Kärpistä" jne. En oikeastaan kaipaa edes vastausta. Voisit silti jättää edes jonkun ketjun jossa Kärpistä puhutaan (tai jopa Kärppäfanit ovat onnellisia omistaan) koskematta.

Jopa sinä voisit antaa meidän juhlia nyt tätä mestaruutta ilman dissaamista.

Joka joukkueella tuntuu olevan faneja laidasta laitaan (olipa suuri yllätys) ;) ja joukkoon mahtuu siis niitä kusipäitä ja jopa ihan mukiinmeneviä tyyppejä. Tuo sota meitä kaikkia Kärppäläisiä vastaan vain ihmetyttää.

Uskoisin että moni Kärppiä kannattavista nimimerkeistä eivät ole sinua henkilökohtaisesti loukanneet, saatikka sitten hehkuttaneet yltiökusipäisesti Kärppiä ja dissaneet esim. Tapparaa. Siksi itsekin vihaan tuota yleistämistä (ymmärrän useita JyP faneja tässä ketjussa).

Olenko minäkin nyt kusipää Kärppäfani?

Hyvää kevään jatkoa kaikille tasapuolisesti.

- Thunder
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti Kaivanto
Viestin lähetti Pee
Tätä minäkin olen yrittänyt tässä ketjussa toitottaa, mutta sain ilmeisesti vain pilkunnussijan maineen. Tämä "chewmeisterin" viesti kun ei ollut suinkaan ainoa, jonka kieliopillisessa tasossa on ollut tässä ketjussa runsaasti huomautettavaa.
...
...
...

Tokkopa huomasin virheistä puoliakaan.
Kaivannolta todellinen rimanalitus. Ei tässä ketjussa saa puhua asiaa.

Viestin lähetti Pee
Yleisestikään en pidä oululaisista ihmisistä ja esimerkiksi heidän murteestaan pätkääkään. Ihan samalla tavalla kuin jotkut ns. vihaavat Turkua, minä "vihaan" Oulua.

Jokaisella on omat mielipiteensä. Ihmettelen suuresti kahta asiaa:

1. Miksi et aloittanut ketjua, jossa kerrot vihaavasi oululaisia ja heidän murrettan?

2. Miksi aloitit ketjun dissaamalla Juha Junnoa ja Seppo Arposta? Avauksessasi totesit, etteivät he ole oululaisia. Näin ollen he ovat hyviä tyyppejä.
 
Viimeksi muokattu:

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Viestin lähetti Peacemaker
Haluaisin vilpittömät kommentit Keskisuomalaisen jutusta (Peen isin kirjoittama) esim. HIFK-, Jokeri- tai TPS-fanilta, PLIIS?!?!

Ei lähetä ollenkaan tolle linjalle, että lähdetään hakemaan nk. "parempia ja ylempiarvoisia" kirjoittajia.

En ole KATKERA tai KATEELLINEN Kärppien organisaatiolle millään muulla lailla kuin että ko. joukkue saa haalia kaikki Pohjois-Suomen helmijuniorit omaan organisaatioon. Mikä lasketaan omaksi kasvatiksi? Sekö jos tulee A/B/C-junnuiässä Kärppiin? Vai se, että on kiekko-oppinsa saanut Kärpissä ja vain Kärpissä?
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Viestin lähetti Tenho
"HUOH OMG LOL PLZ!!!!!!"
Adios.
Miten näi aina menee tälläiseen. Ei jumalauta.

edit. [17:44:58] <Sflashing> Tenho, oot vaan katkera!

Petr Ton
Lasse Kukkonen
Poro
Raha
Juntti
Kari Heikkilä
Oulun Kärpät
Jäkälä
Sammal
Vallin
Mestaruus
Raha



jne jne.

Ei siinä mitään, ei kaikista tarvi tykätä.
Saa niitä antipatioitakin olla. Saa olla katkera, tai jopa kateellinen. Kyllä tekin vielä joskus voitatte, ihan varmasti. Ei, en ole yleistämässä kaikkia jyväskyläläisiä kateellisiksi kärppävihaajiksi, paljon erittäin asiallisia tyyppejä sieltäkin päästä löytyy. Mutta myös harvinaisen (?) paljon ihmisiä, jotka ovat katkeria Kärpille jostain syystä, en tiedä, että mistä se johtuu, enkä välttämättä haluakaan. Täällä voi tosin ihan hyvin avautua, luultavasti ainakin.

Suomen pas... huonoin "kiekkotoimittaja" iski siis jälleen.
Onhan kaverin jutu(i)ssa jonkinlaisia pointteja jopa, Kärpissä pelasi menneellä kaudella kahdeksan "ei omaa" miestä. Lisäksi Kärpillä on rahaa, ja JYPillä ei. T. Heikkilän jutuista kyllä nyt paistaa "lievästi" jonkinlainen katkeruus Kärppiä kohtaan. Kun noita samansuuntaisia kolumneja olen lukenut jo aika monta. Ihan hauskahan noita on lukea, ei siinä mitään.

Sama juttu näille mieshuorien mestaruus - aiheille, lisää vaan.

Ehkä tämä on nyt turha viesti, mutta tämä tuli nyt ekana mieleen. Ei tässä parempaakaan keksi, niin laitetaan menemään. Noin.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Pee
"Kaivannolle" sen verran, että paria huomaamasi virhettä ihmettelen todella suuresti itsekin, koska ne ovat olleet niin käsittämättömän selkeitä mokia.

On mukava huomata, että hämäysyrityksistäni huolimatta havaitsit piilotetun pointtini olleen kirjoitusvirheissäsi. Jatka samaa rataa! Jatkakaa tätä hienoa keskustelua!! Pitkästä aikaa Jatkoajassa on oikeasti kiehtova ketju!!!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tulevat sukupolvet tulevat vielä kiistelemään että kuka sen mestaruuden voittikaan. Mies huorat ketjussa tällä hetkellä 207 viestiä, Onnea Kärpät ketjussa 278.

tilanne kaventuu, nyt se on enää 208-278
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti Kaivanto
Pitkästä aikaa Jatkoajassa on oikeasti kiehtova ketju!!!
Jos hieman kärjistää, tätä keskustelun aihetta on kehuttu turhimmaksi kautta aikojen noin joka viidennessä repliikissä. Tulos: tällä kellonlyömällä 207 kpl kommentteja. On vähän kuin iltapäivälehtien lööpeissä. Kaikkia ne ärsyttävät - ja kaikki ne saavat lehden kaupaksi. Christ. Lopettakaa jo.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oletan, että "Polliisin" viesti oli minulle.

Sinulle samat sanat: "HUOH OMG LOL PLZ". Puoli Suomea esittää vihaavansa Turkua, jotkut jopa vihaavat, kai? Turkulaiset eivät itke asiasta.
Kiva, että kuitenkin loit minuun uskoa, Jypin mahdollisesta tulevasta menestyksestä siis. Mutta, jollei kaikille Kärppäfaneille nyt vielä auennut, niin selvennettäköön, että minä todellakin olen
a) yleisesti katkera
b) yleisesti kateellinen
c) katkera Petr Tonista
d) katkera viime keväästä
e) kateellinen Kärppien organisaatiolle
f) katkera siitä, että olen katkera JYP-fani
g) unohdit listasta Juha Junnon, tuon Kärppäsydämisen Hidalgon. Olen Juha Junnosta kateellinen, miksi meillä ei ole tuollaista.

Sitten tapaus Tuomas Heikkilä, toimittaja.
On se hienoa, kun Oulussa osataan aukoa päätä keskisuomalaisen lehden urheilutoimittajasta. Tietenkään oululaisten kuvaan ei vaikuta se, että eivät varmaan ikinä ole Keskisuomalaista lukeneetkaan. Sitten kun sattuvat jostain kuulemaan, että joku Kärppävastainen juttu on jossain, se etsitään ja hyökitään kimppuun kolmella kantavalla pointilla: JYP-fanit ovat katkeria viime keväästä / Petr Tonista ja kateellisia organisaatiolle. Vai unohdinko nyt jotain... no aivan sama.
Mutta mitäs sillä on väliä! Mennään kaikki henkilökohtaisuuksiin, niin ei jää mitään epäselväksi. Peen niskaan onkin jo kiitettävä määrä paskaa viskottu. Mahtaa tuntua hyvältä.

Ainakin minä uskon, että homman nimi on se, että mielipiteet riitelevät, eivät ihmiset. Joten minkä ***** takia pitää hönkiä niitä henkilökohtaisuuksia.
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Keskisuomalaisen kirjoituksessa on tuotu juuri niitä asioita esiin, mistä meinasin jo aikaisemmin täälä kirjoittaa. Tosin kirjoitukseni oli tehty paljon hienotunteisemmin ja vähän provokatiivisessa muodossa. Eli tarkoitukseni oli hieman rikkoa pinnan alla olevaa illuusiota. Vaikka Keskisuomalaisen kirjoitukset närästävät joitakin, niin tuskin kukaan niitä valheeksikaan voi leimata.

"Kärpät teki runkosarjassa eniten maaleja. Playoffissa tahti hiipui ja joukkue löi kiekkoa päätyyn antaumuksella. Riskialttiit, mutta usein tehokkaat pystyavaukset olivat pannassa. Tappavan tylsän puolustusvoittoiseksi Kärppien playoff-pelaamistakaan ei silti voi moittia."
Tämä oli se yksi asia minkä halusin nostaa esille. Olen ehkä juuri Kärppien faneilta kuullut suhteessa enemmän rutinaa Tapparan pelityylistä. On rutinoitu painista, kahvaamisesta, ylitylsästä puolustamisesta yms. Samalla on kehuttu Kärppien nopea liikkeistä ja hyökkäysvoittoista peliä. Näissä playoffeissa tämä illuusio romahti kerta heitolla. Sekä välierissä, että finaaleissa nähtiin Kärpiltä melkoisia syliotteita, kiekottomanmiehen estämisiä ja sitä kuuluisaa kahvaamista. Varsinkin Hifk:n Pärssistä kävi välillä oikein sääliksi. Myös hyökkäyspään blokit olivat todellakin sääntöjen rajamailla ja aloitukset pelattiin kuin Hpk konsanaan. Upena kiekon hohdokkuus oli kaukana.

Jokaisessa finaaliottelussa Kärpät rakensi kolmella pelaajalla melkoisen sumpun maalinedustalle, hyökkäyksiin lähdettiin yleensä vain kahdella ja kiekonmenetyksissä palattiin nopeasti puolustusasemiin. Tuntui, että Heikkilä on sisäistänyt vanhan viisauden: "runkosarja voitetaan hyökkäämällä ja mestaruus puolustamalla." Oli miten oli, mutta kauniista kiekosta se oli kaukana. Ja miksi sen sitä olisi pitänyt ollakkaan? Kun taistellaan mestaruudesta on kaikki keinot sallituja. Jopa kirvesiskut, joita jaksetaan muistella vielä kymmene vuoden jälkeen, onneksi kukaan ei loukkaantunut. Luulen juuri tämän kovan puolustamisen olleen yksi suuri syy siihen, miksi Kärppien "omat pojat" ei maaleilla juhlineet. Uskon, että nämä herrat oli valjastettu enemmän oman maalin varjelemiseen, kuin hyökkäämiseen. Eli hieman samaan taktiikkaan kuin Summanen käytti vuonna 2002, onneksi ei kuitenkaan samassa mittakaavassa.

Kaiken tämän keskellä haluan kuitenkin onnitella Kärppiä ja varsinkin Kari Heikkilää. En ole koskaan pitänyt miehestä, enkä varmaan koskaan tule pitämäänkään. Olen pitänyt hänellä itkijän leimaa otsassa, mutta tämä kevät nosti Karin pisteitä ja paljon. Mies keskittyi koko kauden omaan tekemiseen ja jätti vastustajaan keskittymisen itkemisen muille. Playoffeissa pokka piti todella hyvin. Vaikka välillä oli pieniä ilonpurkauksia, kokosi mies silti itsensä todella nopeasti ja käänsi päänsä jo tulevaan. Olin osittain Jortikan kanssa samaa mieltä Heikkilän lahjoista ja ajattelin, vaikka en sitä ääneen sanonut, että niin kauna kun Kake on Raksilassa, ei Oulussa kultaa huuhdota. Nyt Kake näpäytti minua ja monia muita, ja osoitti olevansa mestarivalmentaja.

Vielä kerran onnea Kärpät ja Kake!!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Jeff
Noin yleisellä tasolla hieman ihmetyttää nämä antipatiat Kärppien mestaruutta kohtaan. Ei tällaista itkemistä ollut muistaakseni viime vuonna Tapparan voittaessa. Ovatko tietyn pikkuseuran ja muutaman isomman seuran muutamat kannattajat niin katkeria Kärppien menestyksestä ja oman joukkueensa menestymättömyydestä, että tällaiseen vuodatukseen on tällaisella hetkellä aihetta?

No kyllä oli, kannattaa vain katsoa noita kaikkia viime vuoden ketjuja missä esiintyy sanat kahva ja Tappara, sekä niiden erilaiset väännökset. Tänä vuonna Tappara ei sitten enään edes kahvannutkaan, vai olikohan se vain kun ei menestytty. Muutama väsynyt fani jaksoi muistuttaa vanhasta muistista kahvaamisesta, kun Tappara sattui jonkun ottelun voittamaan.

Itseäni ei ärsytä kuin muutama pikku asia Kärpissä tai no itse seurassa ei oikeastaan mikään, eikä sen mestaruudessa, faneissa nämä asiat, mutta niistäkin jo tarpeeksi puhunut joten eipä siitä enempiä.

edit: TBK'lta hyvä kirjoitus kyllä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tuomas Heikkilästä ja kolumnista...

Ei siitä paljon ole kommentoitavaa... kyllä paistoi katkeruus läpi ja pahasti. Massi on massia ja omat pojat on omia poikia, kertokaa kaikki minullekin mikä juttu tämä "omilla pojilla mestaruus" juttu oikeesti on. Ei kai mikään joukkue enää ikinä voita mestaruutta pelkillä oman kylän jätkillä?
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Tuomas Heikkilästä ja kolumnista...

Viestin lähetti avatar
Ei kai mikään joukkue enää ikinä voita mestaruutta pelkillä oman kylän jätkillä?

Ei niin, mutta se on Kärppien pitkän tähtäimen toimintastrategia pelillisen menestyksen tavoittelussa kohtuuhintaan ja samalla myös oiva mainoskikka, jolla pyritään sitouttamaan kannattajat kokemaan Kärpät aidommin omakseen.

Kärpät ei ole toki joukkue, joka koostuu vain oman kylän pojista, mutta koska Kärpillä lienee kuitenkin liigajoukkueista eniten oman kylän poikia rosterissaan, lienee se leimaa antavimpia piirteitä Kärpissä. Lisäksi ratkaisijan rooleissa on kalliita ulkomaalaispelaajia, mutta niiden merkitystä ei ymmärrettävästi haluta korostaa maljapuheissa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Re: Re: Tuomas Heikkilästä ja kolumnista...

Viestin lähetti Lare
Ei niin, mutta se on Kärppien pitkän tähtäimen toimintastrategia pelillisen menestyksen tavoittelussa kohtuuhintaan ja samalla myös oiva mainoskikka, jolla pyritään sitouttamaan kannattajat kokemaan Kärpät aidommin omakseen.

Kärpät ei ole toki joukkue, joka koostuu vain oman kylän pojista, mutta koska Kärpillä lienee kuitenkin liigajoukkueista eniten oman kylän poikia rosterissaan, lienee se leimaa antavimpia piirteitä Kärpissä. Lisäksi ratkaisijan rooleissa on kalliita ulkomaalaispelaajia, mutta niiden merkitystä ei ymmärrettävästi haluta korostaa maljapuheissa.

Niin ja kun markkinoidaan P-Suomen seurana voidaan tehdä omia poikia kaikista jotka ovat pohjoisesta lähteneet tai siellä syntyneet, samoin kun markkina-alue laajene valtavasti---> enemmän euroja kassaan.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Re: Tuomas Heikkilästä ja kolumnista...

Viestin lähetti avatar
Ei siitä paljon ole kommentoitavaa... kyllä paistoi katkeruus läpi ja pahasti. Massi on massia ja omat pojat on omia poikia, kertokaa kaikki minullekin mikä juttu tämä "omilla pojilla mestaruus" juttu oikeesti on. Ei kai mikään joukkue enää ikinä voita mestaruutta pelkillä oman kylän jätkillä?
Ei todennäköisesti voita, ei. Omassa tuttavapiirissäni Käppäröitä on kuitenkin markkinoitu nimenomaan muistaen (ärsyttävästi) jokaisessa käänteessä painottaa varmuuden vuoksi oikein isoilla kirjaimilla että ollaan sentään lähes pyhimyksiä kun Kärpät on selvästi eniten "omia suosiva" joukkue. Eihän se pidä ihan noin paikkaansa, miksi sitä pitää markkinoida joka paikassa.

Ei asiasta mitään kyyneliä tietenkään tarvitse rypistää, mutta on pistänyt omaan silmääni jo kauden mittaan. Joka joukkueellahan "runko" pyritään rakentamaan omista miehistä, ovat usein halvempia, kehitysvaiheessa ja tuovat niitä kylän miehiä sinne penkeille "omia" kannustamaan. Kun tarkastellaan pelkkiä joukkueiden "ratkaisupelaajia" niin paikallisuus häviää vielä enemmän Kärpistä.
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Viestin lähetti Tenho
Oletan, että "Polliisin" viesti oli minulle.

Sinulle samat sanat: "HUOH OMG LOL PLZ". Puoli Suomea esittää vihaavansa Turkua, jotkut jopa vihaavat, kai? Turkulaiset eivät itke asiasta.
Kiva, että kuitenkin loit minuun uskoa, Jypin mahdollisesta tulevasta menestyksestä siis. Mutta, jollei kaikille Kärppäfaneille nyt vielä auennut, niin selvennettäköön, että minä todellakin olen:

(lista)

Sitten tapaus Tuomas Heikkilä, toimittaja.
On se hienoa, kun Oulussa osataan aukoa päätä keskisuomalaisen lehden urheilutoimittajasta. Tietenkään oululaisten kuvaan ei vaikuta se, että eivät varmaan ikinä ole Keskisuomalaista lukeneetkaan. Sitten kun sattuvat jostain kuulemaan, että joku Kärppävastainen juttu on jossain, se etsitään ja hyökitään kimppuun kolmella kantavalla pointilla: JYP-fanit ovat katkeria viime keväästä / Petr Tonista ja kateellisia organisaatiolle. Vai unohdinko nyt jotain... no aivan sama.
Mutta mitäs sillä on väliä! Mennään kaikki henkilökohtaisuuksiin, niin ei jää mitään epäselväksi. Peen niskaan onkin jo kiitettävä määrä paskaa viskottu. Mahtaa tuntua hyvältä.

Ainakin minä uskon, että homman nimi on se, että mielipiteet riitelevät, eivät ihmiset. Joten minkä ***** takia pitää hönkiä niitä henkilökohtaisuuksia.

Samat sanat, joo... ehkä murretta? Oh my god, laughing out loud, please. Selevä. Ja erittäin laadukas viestini ei ollut pelkästään sinulle. Kyseinen viestini ei kyllä edes varsinaisesti liittynyt tähän asiaan. En tiennyt sitä vielä silloin, kun kirjoitin viestiäni.

No joo.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin sinun Kärppä-antipatiasi eivät haittaa minua yhtään. Kyllä nyt pienet haukut kestetään itkemättä, ainakin nyt, kun ollaan mestareita. Minäkään en pidä kaikista maailman kaupungeista, tai jääkiekkojoukkueista. Isoja ja menestyviä joukkueita "vihataan" aina. Se voi johtua vaikkapa rahasta tai menestyksestä, en tiedä, että johtuvatko sinun (mahdolliset) Kärppä-antipatiat näistä vai kenties muista syistä, enkä edes välttämättä haluakaan tietää.

On totta, että ainakaan allekirjoittanut ei ole lukenut sanomalehti / verkkolehti Keskisuomalaista paljon ollenkaan. Päälimmäisenä minulle ovat kuitenkin jääneet mieleen Tuomas Heikkilän jääkiekkojutut, joista osa on kärppävastaisia kolumneja. Niitä on monta. Ja voit kai nyt sinäkin myöntää, että niistä paistaa läpi jonkinlainen katkeruus Oulun Kärppiä kohtaan. Heikkilän jutuissa on varmasti myös ihan viisaita pointteja, kuten esimerkiksi tässä uusimmassakin. Mutta ne valitettavasti ainakin minun aivoissa hukkuvat sinne Oulun Kärpät-antipatian ja provoamisen sekaan. Kaveri vielä toistuvasti harrastaa tuota, ja ainakin minulle on tullut selväksi se, että mr. Heikkilällä on jotain Kärppiä vastaan. No, antaa olla vaan. Edelleenkin ihan hauskaa luettavaa nuo miehen erittäin laadukkaat jutut.

Nimimerkki Pee on saanut paskaa niskaansa, ja aivan aiheestakin. Niin paljon asiavirheitä on ollut tässä "Mieshuorien mestaruus"-jutussa, että edes kohtuullisen hyvä kielioppikaan ei pelasta. Toki mukana on myös ihan asiaakin, mutta ei tarpeeksi suhteessa asiavirheisiin. Mutta ei nimimerkki Peenkään ole pakko pitää Kärpistä. Lisää tuon tyylistä tekstiä vaan suoltamaan, jos siltä tuntuu. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään Peetä vastaan, eikä muitakaan jyväskyläläisiä. Jyväskyläkin on ihan hieno kaupunki. Ja JYP on... ihan sympaattinen pikkuseura.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Re: Tuomas Heikkilästä ja kolumnista...

Viestin lähetti eagle
Niin ja kun markkinoidaan P-Suomen seurana voidaan tehdä omia poikia kaikista jotka ovat pohjoisesta lähteneet tai siellä syntyneet, samoin kun markkina-alue laajene valtavasti---> enemmän euroja kassaan.

Totta. Itse kiinnitin huomiota Junnon mestaruuspuheessa siihen, miten hän korosti, että mestaruus pelattiin koko P-Suomelle. Tällä hän varmaankin halusi osaltaan laajentaa Kärppien kannatuspiiriä ja saada siten laajemmin tukea Kärpille koko P-Suomen taholta.

Junno on todennut, että haluaisi Rovaniemelle Mestisseuran. Tässä on varmaankin ajatuksena tehdä RoKista samanlainen farmiseura Kärpille kuin Hokista. Kajaanissa Kärppä-sympatiat ovat tiettävästi lisääntyneet heti yhteistyön ensimmäisenä vuotena, kun linnapaidassa on viilettänyt lukuisia Kärppä-taustaisia pelaajia. Kärpät näkisi varmasti mielellään Kärppä-sympatioiden lisääntyvän myös Rovaniemellä, joka on kuitenkin ihan mukavan kokoinen kaupunki.

"Oman kylän pojissa" ja "puolen Suomen joukkueessa" on totta puolet ja markkinointihumua toinen puoli. Kärppien kannatuspiiri on varmasti laaja, muttei kuitenkaan kattane puolta Suomea. Samoten kaikki ulkomaiset ja muualta Suomesta tulleet pelaajat olivat erittäin tärkeitä palasia mestaruudessa.

Suotakoon Kärpille kuitenkin tämä tarkoitushakuinen markkinointi, sillä sitä samaa tekevät kaikki seurat. Junno hoitanee imagon muokkaamisen paremmin kuin monet muut seurat, mutta sehän ei ole Kärppien vika, eikä siitä tule Kärppiä syyttää.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Polliisi
Samat sanat, joo... ehkä murretta?
Nettilegenda.

Viestin lähetti Polliisi
Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin sinun Kärppä-antipatiasi eivät haittaa minua yhtään. Kyllä nyt pienet haukut kestetään itkemättä, ainakin nyt, kun ollaan mestareita. Minäkään en pidä kaikista maailman kaupungeista, tai jääkiekkojoukkueista. Isoja ja menestyviä joukkueita "vihataan" aina. Se voi johtua vaikkapa rahasta tai menestyksestä, en tiedä, että johtuvatko sinun (mahdolliset) Kärppä-antipatiat näistä vai kenties muista syistä, enkä edes välttämättä haluakaan tietää.
Aivan oikein. Ja sen takia minua ei kiinnosta kuulla yhdeltäkään oululaiselta luokittelua minun antipatioistani tai syitä miksi niitä on olemassa. Kateellisuus- ja katkeruus-kortit olivat ihan hyviä, mutta tässäkin threadissa ne on _hiukan_ ylikulutettuja, oululaisten toimesta. Keksikää jotain uutta. Ne eivät enää aiheuta kuin järkyttävää ketutusta.

Viestin lähetti Polliisi
On totta, että ainakaan allekirjoittanut ei ole lukenut sanomalehti / verkkolehti Keskisuomalaista paljon ollenkaan. Päälimmäisenä minulle ovat kuitenkin jääneet mieleen Tuomas Heikkilän jääkiekkojutut, joista osa on kärppävastaisia kolumneja. Niitä on monta. Ja voit kai nyt sinäkin myöntää, että niistä paistaa läpi jonkinlainen katkeruus Oulun Kärppiä kohtaan. Heikkilän jutuissa on varmasti myös ihan viisaita pointteja, kuten esimerkiksi tässä uusimmassakin. Mutta ne valitettavasti ainakin minun aivoissa hukkuvat sinne Oulun Kärpät-antipatian ja provoamisen sekaan. Kaveri vielä toistuvasti harrastaa tuota, ja ainakin minulle on tullut selväksi se, että mr. Heikkilällä on jotain Kärppiä vastaan. No, antaa olla vaan. Edelleenkin ihan hauskaa luettavaa nuo miehen erittäin laadukkaat jutut.
Miksi kyseessä on sitten "pas...huonoin jääkiekkotoimittaja" maassamme, jos kerta jutut ovat laadukkaita? Miksi esim. sinua kiinnostaa Tuomas Heikkilän motiivit niin paljon, jos minun motiivit ei kiinnosta? Tuon voisi ottaa jopa henk.koht. loukkaksena! ;)
Ja edelleen, miksi Tuomas Heikkilä ei saisi olla nyt sitten vaikka katkera (näinhän tässä nyt on ilmoitettu asioiden olevan)? Ja ei se nyt taida olla "No, antaa olla vaan." kun tälläinen äläkkä nousee Kärppäleirissä, jokaisen ns. Kärppävastaisen jutun jälkeen. Uskokaa nyt, että kyseessä on keskisuomalainen lehti, jolla on monia muitakin erittäin värikkäitä toimittajia.

En odota vastauksia, koska eiköhän tämä ketju ole minun osaltani nyt tässä.

Viestin lähetti Polliisi
Nimimerkki Pee on saanut paskaa niskaansa, ja aivan aiheestakin. Niin paljon asiavirheitä on ollut tässä "Mieshuorien mestaruus"-jutussa, että edes kohtuullisen hyvä kielioppikaan ei pelasta.
No tarkoitukseni ei ollut mitenkään pelastaa kyseistä henkilöä, vaan lähinnä vaan ihmettelin minkä takia aina pitää sortua juttuihin, jotka menevät ainakin minun silmissäni kovin säälittäväksi, lähinnä siis noita henkilökohtaisuuksia...siis kaikin puolin, kehenkään erityisesti osoittamatta. Sanokaa miksi sanotte, mutta edelleen tässä ketjussa oli ihan hyvä pointti, Peeltä vaan nähdäkseni pohja putosi pois. Raaka on maailma, jos siitä pitää tuollainen määrä paskaa niskaan ottaa.

Ja oikeasti, katkeruus on kaunista.

Kesäterveisin,
Tenho.
 
Viimeksi muokattu:

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kantaaottamatta tässä ketjussa esitettyihin ajatuksiin, haluaisin kysyä mikä tuossa Tuomas Heikkilän kolumnissa on saanut monet takajaloilleen? En ole kyseisen toimittajan muihin kirjoituksiin tutustunut, mutta tässä kyseisessä tekstissähän hän vain toteaa Kärppien onnistuneen parhaiten siinä mitä kaikki yrittävät.

Jokainen seurahan haluaa rakentaa joukkueen rungon omien kasvattien varaan, yleensä siitä syystä, että kyseiset pelaajat ovat (yleensä) kohtalaisen halpoja hinnaltaan ja motivaatio on taatusti kunnossa. Kuten niin usein todettua, ei 2000-luvulla SM-liigaa voi käytännössä voittaa pelkillä omilla kasvateilla; niin tehokasta juniorimyllyä ei ole edes Kärpillä tai TPS:llä. Näin ollen on vahvistettava tuota runkoa ja se tapahtuu hankkimalla pelaajia ulkomailta sekä muualta Suomesta. Voikin sanoa, että Kärpät onnistuivat parhaiten näissä hankinnoissaan, kun se hankki Tenkratin, Lieversin, Machuldan, Smythin, Stepanekin, Vallinin sekä Bäckströmin, jotka olivat ratkaisumiehiä mestaruudessa. Ulkomaalaiset pelaajat ovat yleensä kovapalkkaisia ja on täysin selvää, etteivät Kärppien vahvistukset tee tästä kaavasta poikkeusta. Paha tai tuomittava asia tämä ei kuitenkaan ole, sillä miksei Kärpät hankkisi sopivimpia pelaajia hinnalla millä hyvänsä, jos heillä on siihen varaa? Tulokset nähtiin nyt finaaleissa ja talouden tilanne nähdään aikanaan, mutta uskoisin, että Junno (ainakin näin KalPan vuosien jälkeen) on tiennyt mitä tekee ja Kärpät tekee todennäköisesti aivan oletetunlaisen tuloksen.

Nämä yleispätevät seikathan Heikkilä kolumnissaan totetaa, joten en ymmärrä mistä monet Kärppä-fanit ovat niin tuohtuneita. Ehkäpä voitte kertoa mikä minulta jäi rivien välista huomaamatta?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Viestin lähetti Korhonen
Nämä yleispätevät seikathan Heikkilä kolumnissaan totetaa, joten en ymmärrä mistä monet Kärppä-fanit ovat niin tuohtuneita. Ehkäpä voitte kertoa mikä minulta jäi rivien välista huomaamatta?

Taitaapi enemmän kaverin viimekeväiset kirjoitukset painaa näissä meikäläisten mielipiteissä. Tämä viimeinenhän oli tosiaan pääpiirteissään täyttä asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Tuomas Heikkilän kolumi oli jälleen kerran sitä itseään. Turha sille on hirveästi painoarvoa antaa. Jos kaveri haluaa tehdä itsestään pellen, niin senkun tekee. Tuskin se ketään haittaa, enemmänkin hymyilyttää.

Niin kauan kun Kärpillä on liigan eniten omia kasvatteja joukkueessaan, on mielestäni turha tulla muista pöydistä huutelemaan sen asian suhteen. Omat pojat on tän kauden aikana ottaneet hienosti roolia. Ulkopuolisilla on ollut omat suvantovaiheensa ja silloin omat kasvatit pelasi pisteitä Kärpille. Alamaissa on ollut Smyth, Lievers, Machulda, Stepanek, Vallin, Myllykoski sekä Bäckström loukkaantuneena. Aina on paikkaaja löytynyt. Osoittaa mielestäni aikamoista tietämättömyyttä asioista, jos kehtaa väittää että Kärppien omat kasvatit eivät ole onnistuneet ja joukkue on ollut pelkästään ulkopuolisten varassa. Tuollaiset väitteet eivät yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Paljon on myös puhuttu, että monet Kärppien omista kasvateista eivät oikeasti olisi omia kasvatteja, vaan niitä on haalittu pitkin Pohjois-Suomea. Sanotaan nyt tähänkin, että Kärppien vakiokokoonpanossa pelasi kymmenen pelaaja, jotka eivät ole kotoisin Oulu +10 km alueelta. Näitä ovat Lievers, Smyth, Machulda, Tenkrat, Stepanek, Bäckström, Vallin, Myllykoski, Pesonen ja Jokinen. Näistä Jokinen on pelannut Kärpissä C-junioreista ja Pesonen B-junioreista.
Kärpät on siis haalinut kokonaiset KAKSI pelaajaa Oulun läänin periferia alueilta. Myös Silvanderin voisi tähän laskea, mutta hän ei onnistunut vakinnuttamaan paikkaansa pelaavassa kokoonpanossa.
Aika vähän kuitenkin verrattuna siihen puheen määrään, jota varsinkin eteläsuomalaiset ja jyväskyläläiset ovat tämän asian tiimoilta suustaan (näppäimistöstään) päästäneet.

Kateellisten panettelua sanon minä. Toki kateus on jossain määrin ymmärrettävää. Itsekin olin divariaikoina hieman kateellinen SM-liigan menestyville seuroille. Olin myös kateellinen niille, jotka vuodesta toiseen "ryöväsivät" meidän omat juniorit (TPS, Lukko, Jokerit, JYP). It's pay back time :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Pee
Muokkausta: Haluan kuulla vielä perusteluja "Pakkiparilta" ja "Juhaht":ilta, miksi normaali seuran nimi tulisi kirjoittaa isoilla kirjaimilla. Vielä enemmän haluan "Korpilta" kysyä, miksi ensimmäinen ja viimeinen kirjain pitäisi kirjoittaa isoilla kirjaimilla.

Siksi, että seura itse niin haluaa. Samoin kuin Espoossa sijaitsevan kauppakeskuksen nimi on Iso Omena, ei Iso omena. Tai LänsiAuto Areena, ei Länsiauto areena.

Kieliopillisia hirvityksiä? Kyllä. Silti oikeita kirjoitusasuja? Kyllä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti Tenho
Sanokaa miksi sanotte, mutta edelleen tässä ketjussa oli ihan hyvä pointti, Peeltä vaan nähdäkseni pohja putosi pois. Raaka on maailma, jos siitä pitää tuollainen määrä paskaa niskaan ottaa.

Ja oikeasti, katkeruus on kaunista.

Kesäterveisin,
Tenho.
Peeltä tippui pohja pois siinä vaiheessa kun hän päätti avata tämän threadin. Alunperäinen pointtihan oli se, että Junno ja Arponen ovat mieshuoria. Arponen siksi, että hän on Jysväskylästä, Junno siksi, että hän on toiminut Kalpan toimitusjohtajana. Avaus ja sitä seuranneet 30 Peen kirjoittamaa viestiä ovat sisältäneet pääasiassa asiavirheitä ja faktoina esitettyjä mielipiteitä, joilla Pee on yrittänyt pönkittää avaustaan. Harvoin on ketjun avaaja tarvinnut tuollaista määrää viestejä saadakseen edes jotain tukea mielipiteilleen. Viimeisissä viesteissä Pee sitten myöntääkin, että pointti onkin hänen vihansa oululaisia ja heidän murrettaan kohtaan.

Jokaisella henkilöllä on oikeus omaan mielipiteeseen, mutta mielestäni jääkiekon sm-liigaa käsittelevä osio ei ole oikea paikka tuoda sitä esille avaamalla ketju, joka käsittelee aivan muuta. Huomattavasti sopivampaa olisi ollut avata vapaan keskustelun puolelle ketju, jossa käsitellään palstalaisten vihaa oululaisia ja heidän murrettaan kohtaan. Henkilökohtaisesti minulle on aivan sama vihaako joku oululaisia vai ei, mutta sitä esille tuodessaan olisi hyvä tapa pysyä asialinjalla ja totuudessa sekä valita oikea aika ja paikka.

Kuten ketjussa on käynyt ilmi, ansaitsee Pee ketjun avauksesta ja sitä seuranneista viesteistään ehdottomasti kauden Daespoo-palkinnon. Kilpailijoita ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös