Mielipiteitä Jypistä

  • 12 081
  • 146

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Tämän päivän Keskisuomalaisen ja Jukka Holtarin mukaan Peter Ton ei ole huhuista huolimatta lähdössä mihinkään. Ihan hyvä ratkaisu Jypiltä tulla asian tiimoilta julkisuuteen, mutta tuo lausunto nyt ei itsessään todista vielä yhtään mitään. Olisi mukava kuulla kommentti myös itse pääsankarilta eli Tonilta. Ei savua ilman tulta?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jep, Holtari sanoi tosiaan tämän aamun keskisuomalaisessa, että Ton pelaa ensi kaudella JYP:ssä. Vuosi sopimusta on jäljellä, joten Petr ei ole lähdössä mihinkään. Vai?
Tässä jutussa tosiaan siteerattiin vain Holtaria eikä Petr Tonia, mielipiteet voi olla erilaiset. Mutta mikäli Ton lähtee, ensi kauden playoffs-haaveet saadaan haudata. Minä en ainakaan myisi tätä miestä mistään hinnasta, eri asia on sitten kun sopimus päättyy, mutta nyt miehellä on sopimus JYP:n kanssa. Pidetään joukkueessa vaikka väkisin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti Köpi
Minä en ainakaan myisi tätä miestä mistään hinnasta, eri asia on sitten kun sopimus päättyy, mutta nyt miehellä on sopimus JYP:n kanssa. Pidetään joukkueessa vaikka väkisin.

Hieman eri mieltä tästä asiasta. Jos joku on tässä vaiheessa valmis laittamaan ison kasan rahaa pöytään ostaakseen Tonin sopimuksen ulos Jypiltä, niin minä kyllä myisin. Käsittääkseni Tonin siirtyessä ruotsiin Jyp ei saa penniäkään jos sopimus on loppu.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Aiheen vierestä

Viestin lähetti Nikke
Eihän tuo ole ensimmäinen kerta kesän aikana...huhut ovat nimittäin kertoneet että Ton olisi jo aiemmin sopinut siirrosta toiseen joukkueeseen mutta JyP olisi sittemmin torjunut siirron (=korvaus liian pieni).....
Mutta ehkä tämä on sitä tsekkiläistä mentaliteettia josta me espoolaisetkin nautimme ensi kaudella viiden pelaajan voimin...:D

Eiköhän kaikki SM-liigaseurat alkaisi yhteistyöhön, jossa perustettaisiin kiukutteleville tsekkiläisille oma auttava puhelin, jossa Ben Furman tai vastaava olisi kuulolla 24h vuorokaudessa... voisi nimittäin olla sillekin käyttöä. Jyp, Blues, HIFK...

Odottelen vaan, koska Bluesin aikapommi räjähtää... :p
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
jYp PakISTO

aIkA JäNnnä JutTU kU ei OLE tÄLLä HETkEllÄ yHTääN oIKEalta ampuvaa pakkia.luulisi sen verran olevan järkeä että se on esim.ylivoima pelissä tärkeä juttu...:confused:


diudai diuudii
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, ei taida olla oikealta ampuvaa pakkia, mutta ylivoimassa voi toki peluuttaa hyökkääjää pakin paikalla ampujana, kuten JYP on tehnyt tähänkin asti monta kertaa. Kuitenkin pienoinen ongelma tuo varmasti on.

En tiedä, onko JYP:n valmennusjohdolla sitä vertaa järkeä, että tiedostaisi ongelman, mutta eikö meillä kaikilla pitäisi olla sen verran järkeä, että lukijaystävällisistä syistä johtuen kirjoittaisimme selkeää tekstiä isoine alkukirjaimineen ja pienine muine kirjaimineen. Myös yhdyssanojen tarkkailu olisi suotavaa. No, nyt menin taas asiattomuuksiin, pahoitteluni. Huono päivä.
 

heka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun Atlanta Trashers solmi kahden uuden keskushyökkääjän (Bob Corkum ja Tony Hrkac) kanssa sopimukset nostan kissan uudestaan pöydälle ja spekuloin hieman tästä Kamil Piroksen tilanteesta.

Nythän Atlantalla on riveissään Jatkoajan pelaajalistan mukaan 9 keskushyökkääjää (Stephen Guolla,Patrik Stefan, Jarrod Skalde,Ray Ferraro, Dan Snyder, Per Svartvadet, J.P. Vigier ja uudet Bob Corkum, Tony Hrkac) ja näiden lisäksi meidän Kamil "kala" Piros. En tiedä, että onko nämä kaikki keskushyökkääjät todella pelaamassa ensi kaudella Atlantassa, sillä olen nähnyt siirtohuhuissa ainakin Per Svartvadet palaavan Ruotsiin. Osa näistä keskushyökkääjistä pytyy varmasti pelaamaan laitaa (esim. Patrik Stefan ja Per Svartvadet) ja jotkut keskushyökkääjät eivät ole vielä valmiita Nhl-tason pelaajia vaan tulevat seikkailemaan farmin ja Nhl:än välillä.

Mutta jokatapauksessa Atlantalla on nyt 10 sentteriä ja luulenkin, että Kamil Piros ei pääsisi ainakaan suoraan Atlantan kokoonpanoon. Tuleeko Kamil Jyppiin onkin sitten eria asia. JYP:n puolelta on ilmoitettu, että jos Kamil ei saa paikkaa Atlantasta niin Kamil tulee pelaaman Jyppiin eikä näin menisi farmiin. Uusin Jääkiekkolehti tyrmäsi nämä "haaveet" kertoen Kamilin pelaavan farmissa jollei NHL:ään mahdu, koska jo allekirjoitusbonus on Kamilille jättipotti.

Mutta Piroksen näkemiseksi Jyväskylässä tekee paremmaksi varmasti nämä uudet sentterit, muutaman kuukauden päästä saa jo nähdä miten tilanteelle käy.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Minäkään en usko Piroksen saavan NHL-paikkaa ainakaan alussa, sillä Ray Ferraro ja Patrick Stefan pelaavat todennäköisesti hyökkävissä ketjuissa ja puolustaviin ketjuihin löytyy varmasti Pirosta pätevämpiä kavereita. Stefan pelasi tosin viime kauden lopulla laitahyökkääjänä, jolla paikalla hän saattaa jatkaa ensi kaudellakin. Pirokselle avautuu kuitenkin luultavasti näytönpaikka jossakin vaiheessa kautta, joten en usko hänen siirtyvän Jypiin. En tarkkaan tiedä miten Atlanta ja Piros ovat sopineet, mutta luulen Piroksen pelaavan farmissa, jos pelipaikka ei heti aukene. Mikään ylitsepääsemätön este tuo keskushyökkääjätilanne ei ole, sillä Atlantan tapauksessa määrää on enemmän kuin laatua. Taitaa jäädä siis Piros haaveeksi Hippoksen kotiyleisölle, vaikka en pistäisi yhtään pahakseni, jos olen väärässä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuskinpa

Piros ei kuitenkaan liene puolustava sentteri, joten kauden alussa lienee tosiaan pelipaikka tiukassa. Tuskin kuitenkaan Pirosta nähdään ensi kaudella Hippoksella, ainakin mikäli Atlantan GM:ää Don Waddellia on uskominen. Hän uskoo ensi kaudella Piroksen tekevän läpimurron, kyseinen lausahdus on kotoisin jostain haastattelusta, jonka satuin näkemään keväämmällä. Patrik Stefanhan on hiukan loukkaantumisherkkä pelaaja (aivotärähdyksiä, muistanko väärin?), joten uskoisin Kamilin pelaavan farmissa ja loukkaantumisten sattuessa mahd.nostetaan ylös. Andreas Karlsson pelasi viime kaudella Atlantan kolmantena sentterinä koko kauden, eikä miestä näy ainakaan virallisella free-agent listalla. Joten sopimus on johonkin. Per Svartvadet ei ole sentteri, vaan oikea laita, ainakin Atlantan virallisten kotisivujen mukaan. Mieshän pelasin muistaakseni viime kaudella paljon Tomi Kallion ja Ray Ferraron kanssa.
Petr Tonista vielä sen verran, että minä en olisi todellakaan myynyt miestä, vaikka Tj niin halusikin :) Mistä JYP olisi saanut samanlaisen taiturin tähän aikaan kesästä?? Kerropas se minulle, Tj. Jos Ton olisi myyty, olisi JYP:n kausi ollut sitä mukaa paketissa.
Nyt vielä on hyvät mahdollisuudet playoffseihin, viime kauden tulokkaat ovat vuoden kokeneempia ja sokerina pohjalla löytyy hyvä(?) ulkomaalaiskalusto.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Re: Tuskinpa

Viestin lähetti Köpi
Petr Tonista vielä sen verran, että minä en olisi todellakaan myynyt miestä, vaikka Tj niin halusikin :) Mistä JYP olisi saanut samanlaisen taiturin tähän aikaan kesästä?? Kerropas se minulle, Tj.

Niin, minähän en sanonut että Ton täytyy myydä heti, äkkiä, pian vaan että JOS mies on itse halukas lähtemään niin tällöin ei ole hyvä ratkaisu pitää vängällä hänestä kiinni. Varsinkin kun Ton mitä todennäköisemmin jättää Jypin ensi keväänä (jollei seuran menestys tästä parane) niin miksei kaupata miestä jonnekin jossa hänestä maksetaankin jotain? Sopimuksen loppuessa Ton häippäisee Bosmanina ulkomaille että hups vaan ilman siirtokorvausta Jypille, jos olen oikein ymmärtänyt. Kotimaan sisälläkin siirtokorvaus on Tonin tasoon nähden aika vaatimaton. Toki minäkin mielummin katselisin Tonin edesottamuksia Jypin paidassa tällä kaudella ja vielä seuraavillakin kausilla, mutta niin tasokasta miestä ei minusta pidä päästää menemään ilman kunnollista korvausta.

Jos Ton olisi myyty, olisi JYP:n kausi ollut sitä mukaa paketissa.

Sota ei yhtä miestä kaipaa, vaikka Ton kova pelimies onkin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Suomi-Salama, jos luet näitä viestejä, niin tiedät minun sanoneen, että Ton on helvetin paljon monipuolisempi pelaaja kuin Bednar. Siinä vastaus kysymykseesi. Samasta syystä Ton ei pelanne koskaan änärissä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sota ei yhtä miestä kaipaa, vaikka Ton kova pelimies onkin.
Hmm..tunnut siis vähättelevän Petr Tonin merkitystä JYP:lle?? En ymmärrä. Kuinka monta muuta 50-60 pisteen miestä on JYP:ssä? Minun mielestä ei yhtään. Ilman Tonoa JYP:n ensi kauden play-offsit olisi voitu unohtaa. PISTE.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tj:lle

Sota ei kaipaa yhtä miestä, mutta ilman Tonia JYPin sodat on sodittu ensi kaudella ennen kun peliäkään on pelattu. On herttaisen yhdentekevää vaikka puolustus päästäisi vain maalin ottelua kohden, jos JYPin hyökkäys ei kykene tekemään yhtään maalia vastustajan verkkoon.

Viime kaudella Petr Ton oli JYPin paras pistemies tehoilla 21 +31= 52. Vertailun vuoksi toiseksi paras oli Mika Paananen tehoilla 12+14=26. Eli ei sota olisi yhtä Tonia viime kaudella myöskään kaivannut?

Ensi kaudeksi Piroksen "karattua" JYPillä ei ole löydä tiskiin yhtään sen leveämpää materiaalia hyökkäyspäässä kuin viime vuonnakaan. Josef Voskarilta voidaan odottaa terveenä paanasmaisia tehoja joista suurin osa syntynee syöttöpisteistä. Sillgren korvaa Kropacin eikä kukaan korvaa Sedlakia. Materiaali on about yhtä kapea hyökkäyspäässä kuin viime vuonnakin.

Viime vuonna Hippoksella joku lausui totuuden sanat. "JYP on Ton."

EDIT: siis Sillgren korvaa Kropacin..ei Pirosta
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viime kauden JYP:ssä Petr Ton oli se suuri, mutta myös yksinäinen, kuten Sergei ylempänä totesi. 21+31 tehot kertovat paljon Tonin merkityksestä JYP:lle, jonka kaikki kyllä tietävät.
Viime kauden JYP-ketjuista ovat poissa Mika Paananen (12+14=26), Jussi Pesonen (11+14=25), Zdenek Sedlak (12+12=24) sekä Radoslav Kropac (13+8=21). Eli yhteensä 48 maalia ja 48 syöttöä. Se ei jonkun muun mielestä ehkä tunnu paljolta, mutta JYP:n tasoisessa joukkueessa se on paljon. Kyseiset miehet olivat JYP:n pistepörssissä sijoilla 2,3,4 ja 6. Kuuden viime kauden parhaan pistemiehen joukosta ensi kaudella Hippoksella nähdään siis Ton (onneksi!) sekä Antti Virtanen (12+12=24). Kuka vielä kyseenalaistaa "kasiseiskan" merkityksen JYP:lle?????
Ketkä paikkaavat lähteneiden aukot hyökkäyksessä?? Jozef Voskarilta minä odotan 30-40 pistettä, riippuen tietysti polven kunnosta, samoin Harri Sillgren pystyy jopa 20 maaliin, Olli Ahonen pääsee pelaamaan täyden kauden (toivottavasti!) ja Janne Hauhtonen saa lisää vastuuta. Tomi Hirvoselta minä odotan profiilin nostoa, syksy sujui ihan kelvollisesti, mutta kevät oli täyttä pelleilyä. Ehkä nämä miehet nostavat JYP:n hyökkäyksen edes sille tasolle, mitä se oli viime vuonna. Olisin kaivannut vielä yhtä terävää ulkomaalaista laiturin paikalle, mutta tässäkin tilanteessa taisi tulla vastaan ikuinen(?) JYP-ongelma, raha. Mutta näillä pelataan.


Mitä Kamil Piros olisikaan tehnyt, jos olisi jäänyt JYP:iin..
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Onkohan meidän välillä nyt jonkinasteinen informaatiokatkos? En ole tietääkseni sanonut että Ton olisi jotenkin yliarvostettu pelaaja Jypissä. Sota ei yhtä miestä kaipaa tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että onhan Jypin historiassa ennenkin ollut tähtipelaajia ja heidän lähtönsä jälkeen uusien miesten on tullut aika ottaa vastuuta. Niin se menee.

Ja pointti koko Ton-asiasta on edelleen ihan eri kun mistä tässä nyt puhutaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja mikähän tämä sinun Ton-asian pointtisi on? Minulla ainakin se on tällä hetkellä se, että yritän todistella joillekin, että mikäli Tonin lähtö oli toteutunut, olisi JYP voinut haudata ne pienetkin menestyshaaveet ensi kaudesta. 60 tehopisteen miestä kun ei tähän aikaan kesästä niin vaan löydetä...
Tässä tapauksessa ensi kauden sota kaipaa yhtä miestä, nimittäin Petr Tonia.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Oma pointti on se, että Ton lähtee joka tapauksessa jossain tapauksessa ja Jypin kannattaisi ottaa miehestä kunnon korvaus ennemmin kuin että hän lähtee ilmaiseksi tai nimellisellä korvauksella.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Tj
Onkohan meidän välillä nyt jonkinasteinen informaatiokatkos? En ole tietääkseni sanonut että Ton olisi jotenkin yliarvostettu pelaaja Jypissä. Sota ei yhtä miestä kaipaa tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että onhan Jypin historiassa ennenkin ollut tähtipelaajia ja heidän lähtönsä jälkeen uusien miesten on tullut aika ottaa vastuuta. Niin se menee.

Petr Ton ei tule päättämään uransa JYP:ssä, se lienee aika selvä. Mahdollisesti hän lähtee jo ensi kauden jälkeen, jota en kuitenkaan toivo. Mutta hyvä TJ, viestistäsi sai sen vaikutelman kylläkin, että olisit ollut valmis myymään Petr Tonin vaikka heti. Mistä olisit hakenut korvaajan tähän aikaan kesästä? Se minua kommentissasi ihmetyttää.
Vien nyt asiaa ehkä sivuun, mutta olkoon..Mutta pidän kyseistä herraa kautta aikojen parhaana ulkomaalaisvahvistuksena, mitä Jyväskylässä on pelannut. Siinä mielessä, kuinka tärkeä hän on JYP:lle. Onhan täällä pelannut monia muitakin loistavia vahvistuksia, mutta: Dolezal ja Gudas olivat loistavia pelimiehiä, mutta silloin koko muu joukkue oli paljon tasokkaampi. Samoin ruotsalaiset (Larsson, Berndtsson, Sjögren), mutta olisivatko he pelanneet niin hyvin, jos kaikki eivät olisi pelanneet yhtäaikaa täällä?? Sitä en tiedä, enkä osaa sanoa. Bednarkin oli loistava mies ainakin syksyllä, mutta olisiko hän ollut sitä ilman Petr Tonia? En usko.
Tässä suhteessa korostan "kasiseiskan" merkitystä JYP:lle. Mikäli mies olisi myyty tässä vaiheessa kesää, olisi JYP-hyökkäys ollut lähes hampaaton. Toisaalta vaikka Tonista ei saa varmaan sopimuksen päättyessä hyvää korvausta, mutta toisaalta Holtarille ja kumppaneille jää ylimääräinen miljoona uusiin pelaajahankintoihin. Sen verran uskoisin Tonin palkan olevan, kuitenkin. Jos ja kun Ton lähtee, uskon sen olevan ajoissa JYP:llä tiedossa ja korvaajan haku käynnistyy välittömästi. Mutta ensi kaudella #87 pelaa JYP:ssä ja minä olen siihen tyytyväinen.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Tj
Oma pointti on se, että Ton lähtee joka tapauksessa jossain tapauksessa ja Jypin kannattaisi ottaa miehestä kunnon korvaus ennemmin kuin että hän lähtee ilmaiseksi tai nimellisellä korvauksella.

Jos ajattelemme asiaa ainoastaan tuolta kantilta, eikö olisi sitten sama, että JYP keskittyisi pelkästään pelaajien ostamiseen ja myymiseen ja jättäisi pelaamisen vaikkapa A-junioreiden huoleksi? Kun JYP saa lopultakin todellisen helmen, ei muuta kuin heti myyntiin, kun tulee vähän motivaatio-ongelmia tai perättömiä huhuja, että saadaan miehestä varmasti rahat pois...

DAF: En mää ala sun kanssa kinastelemaan täällä. Luen kyllä aina juttusi. Palataan asiaan vaikkapa kosteikossa viihtyvän kasvilajin nimen omaavassa anniskelupaikassa. :)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No kaivoinpa tämänkin ketjun täältä kaukaa esiin..
JYP on jo käynyt Tshekissä ja pelannut jo kolme harjoitusottelua kotimaassa. Kyseisten pelien perusteella on vielä aika hankala muodostaa mielipidettä ensi kaudesta, mutta voihan sitä yrittää..en ole itse ehtinyt katsomaan yhtään peliä, joten kirjoitus perustuu täysin kuulopuheisiin.Tshekkipakit Nikolov ja Cech vaikuttavat todellakin vahvistuksilta. Myös Harri Sillgren on osoittanut hyviä otteita, joten näiden perusteella JYP:n kauden päähankinnat olisivat onnistuneita.
Jozef Voskarin tilanne on edelleen arvoitus, mies harjoittelee mutta ei pysty pelaamaan. Kestääkö polvi, kun liiga alkaa?? Myös Janne Hauhtonen on sivussa pari viikkoa ja Tomi Hirvonen pikkusen pitempään. Kaikkien pitäisi olla kuitenkin kunnossa liiga-avaukseen 13.9, kun Lukko saapuu Hippokselle. Toivokaamme niin.
Veikkaajassa oli mielenkiintoinen uutinen tällä viikolla, että hurrikaanipaitaan etsittäisiin vielä ulkomailta hyökkääjää. Tomas Chlubnahan oli testissä Tshekin leirin aikaan, mutta silloin hänen ennakoitiin menevän Ässiin, mutta koska Ässät täytti kiintiönsä kanukki Mogerilla, on Chlubnan ensi kausi vielä auki(?). Ehkä hän pelaa Jyväskylässä, ehkä ei. Valitettavan paljon riippuu jälleen onko JYP:n budjetissa vielä varaa yhdelle ulkomaalaiselle.
Itse toivoisin tietenkin toista 20 maalin miestä Petr Tonin rinnalle, mutta jos taloudellinen tilanne ei anna myöten, ei voi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Chlubna ja Kärkkäinen JYP:iin

Eli JYP pääsi sopimukseen Tomas Chlubnan kanssa eli yksi mies lisää kalustoon, joka halutessaan pystyy 20 maaliin. Pekka Kärkkäinen on keskushyökkääjä, joka taistelee pelipaikasta ainakin Juha-Pekka Hytösen kanssa.
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkaa näyttämään ihan hyvältä. Arvaillaanpas taas ensi kauden kenttiä :)

Ton-Voskar-Chlubna
Cech-Nikolov

Sillgren-Ahonen-Virtanen
Poikolainen-Loikala

Pihlman-Hauhtonen-T. Jääskeläinen
Glad-Virolainen

Kulonen-Kärkkäinen-Hirvonen
Siltavirta-Marttinen
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Miksi ihmeessä hajottaa hyvin toimiva Ton-Sillgren - parivaljakko? Minulla on sellainen kutina että Kärkkäinen on vakiokokoonpanossa hyvinkin vahvasti mukana. Varmasti tasokkaampi pelaaja kuin Köpin mainitsema Hytönen. Ketjukokoonpanoja on perinteisesti vaikea arvailla mutta kokeillaanpa nyt sitten. Kenttien järjestystä ei kannata määritellä kovin tarkkaan koska peluutus tulee kuitenkin vaihtelemaan.

Sillgren - Ahonen - Ton
Nikolov - Glad

Tsekkipakkeja todennäköisesti ei peluuteta yhdessä vaan tasoa laajennetaan hieman. Tässä ketjussa harjoituspeleissä huikeassa vireessä ollut Sillgren-Ton kaksikko saa keskelleen joko Ahosen tai vaihtoehtoisesti Kärkkäisen.

Chlubna - Voskar - Pihlman
Cech - Poikolainen

Tässä ketjussa on kaikkea - voimaa, maalintekotaitoa ja joku jakamaan hyviä syöttöjä.

Virtanen - Hauhtonen - Hirvonen
Siltavirta - Marttinen

Kohtuullisesti kokemusta ja kykyä kovaan peliin ja maalien tekoon.

J. Jääskeläinen - Kärkkäinen - Kulonen
Virolainen - Loikala

JYPillä on poikkeuksellisen paljon tunkua 3. ja 4. kenttiin. Mukaan voisi heittää myös omista junioreista Liimataisen, Väisäsen ja Lahden. Kaiken kaikkiaan tilanne alkaa Jypiläisittäin vaikuttaa varsin mukavalta.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Kärkkäinen vs. Hytönen

Molemmat miehethän pelasivat Diskos-paidassa viime talvena, ja kyllä Kärkkäinen heistä ainakin Mestiksen tasolla oli selvästi vakuuttavampi. Rauhallinen pelaaja, varma viimeistelijä ja, kuten plusmiinussaldo osoittaa, myös hyvä puolustuspäässä. Kaiken kaikkiaan erinomainen hankinta, ja olen iloinen, että Pekalle aukeavat vihdoin myös liigan ovet!

Varsin hyvältä näyttää nyt JYPin tilanne... Pelkästään nimilistaa katsoessa ei enää Pirosin lähtökään hirveästi harmita. Eri asia sitten, mitkä ovat mietteet kauden alettua...
 
J

jb007

Ja minä väitän, ettei Voskarin sopimusta tulla tekemään try out-sopimuksen päätyttyä. Tällöin Hirvosesta tehdään laituri tai 13 hyökkääjä. Ykköskenttä voi hyvinkin olla Tj:n arvelema, mutta Sillgren saattaa olla kuitenkin kakkoskentässä esim Chlubna-Kärkkäinen-Sillgren. Ykköskentän laiturin paikan veikkauksen olen jo tehnyt aiemmin. Hauhtonen pelannee T.Jääskeläisen ja Kulosen kanssa, jolloin nelosee jäisi Hytönen & Co. Neloskenttää peluutettaneen kuitenkin aktiivisesti, koska muuten joukkueen hinta seuraavana kautena karkaa käsistä.

Missään tapauksessa kaikkia ulkomaisia ei laiteta ykköskenttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös