Michael Garteig HIFK:ssa

  • 85 667
  • 636

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
IFK ja TPS ovat kohdanneet tällä kaudella neljä kertaa. Kaksi kertaa stadissa ja kaksi kertaa Turussa. Sen ainoan voiton on torjunut Halonen (yllätyyys). Garteig on ollut kolme kertaa kehissä ja on hävinnyt ne kaikki. Garteigin torjunnat näistä kolmesta tappiopelistä ovat 15+19+17=51. Kertaakaan ei ole edes 20 torjuntaa tullut tilille!! Kareev vastapuolella on torjunut pari erää vajaat kaikki pelit. Kareevin torjunnat ovat 35+21(parissa erässä)+21(parissa erässä)+32=109. Tuo ero on aivan posketon. Aivan käsittämätön.

Nämä Garteigin helposti päästetyt maalit tulevat aina vielä pahoihin paikkoihin. Jossain vaiheessa kun peli on jo ratkennut, niin ei olisi niinkään väliä enää, mutta aina se on ensimmäinen, toinen, voittomaali jne. nuo helpot osuvat aina paskoihin paikkoihin joukkueen kannalta.

Maalivahdit toisin päin ja IFK olisi nuijinut TPS:n joka kerta jäänrakoon kuten Halosen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Otsikon kaveri on turhan heikko
Helsingin IFK:n ykkösvahdiksi. Kärvistellään tämä kausi ja ensi kaudella hän on muisto vain. Mestaruudesta ei pelata tänä vuonna muutenkaan, joten jätetään turha yksilön haukkuminen ettei kukaan pahoita mieltään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Walkin , pitäisköhän vähän ottaa happea välillä? Se on nyt kaikille käynyt selväksi, että sun mielestäsi Garteig ei ole edes hyvä maalivahti ja hän on suurin yksittäinen syyllinen joukkueen tappioihin. Ihan oikeastiko Garteigilla on sun mielestäsi mahdollisuus vaikuttaa siihen, paljonko hänelle tulee torjuntoja? Pitäisikö sun mielestäsi HIFK:n alkaa vaikka vedellä vähän vähemmän, jotta vastustajan veskarille ei tulisi niin paljon vetoja? Vai yritätkö nyt väittää, että HIFK oikein erikseen pelaa niin, ettei Garteigille tule vetoja? Ja Haloselle tulee enemmän, koska häneen luotetaan enemmän? En edes ymmärrä, mitä ajat takaa.

Mä ymmärrän äärimmäisen hyvin turhautumisen "helppoihin maaleihin". Ymmärrän myös ensimmäisen maalin merkityksen, jossain määrin. Mutta ihan sitä mä en ymmärrä, että jos ekan erän lopussa tulee yksi maali, joka osittain johtuu veskarin puppeloinnista ja osittain kenttäpelaajan velttoilusta, se olisi syy yhtään millekään. Itse en ainakaan halua nähdä HIFK:ta, jonka selkäranka joustaa edes hitusen, kun vastustaja menee johtoon, tulee tasoihin tai ihan muuta tahansa.

Nähdäkseni Garteig otti pari sellaista koppia, jotka olisivat voineet olla game savereita, jos HIFK olisi tehnyt riittävästi maaleja. Että saisko niillä parilla kopilla edes sen yhden semipuppeloinnin anteeksi ja se velka olisi kuitattu? Ai, ei? Olin jo melkein varma, että niistä olisi ollut jotain hyötyä. Ihme juttu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nähdäkseni Garteig otti pari sellaista koppia, jotka olisivat voineet olla game savereita, jos HIFK olisi tehnyt riittävästi maaleja. Että saisko niillä parilla kopilla edes sen yhden semipuppeloinnin anteeksi ja se velka olisi kuitattu? Ai, ei? Olin jo melkein varma, että niistä olisi ollut jotain hyötyä. Ihme juttu.
Katso vastapuolen veskarin työskentelyä, niin näet millainen vaikutus sillä on joukkueeseen. Siellä oli toinen kriisijoukkue vastassa. Muutenkin kun vertaat maalivahteja tänään/kin, niin saatat oppia jotain.

Aivan uskomatonta, jos joku pystyy vieläkin puolustelemaan Garteigia jotenkin ja näkemään hänet riittävänä. Ollaan kauden viimeisellä neljänneksellä nyt! Tämän herran kanssa me oltaisiin säälienkin alapuolella. Ei nuo tilastot nyt aivan vittu kaikkea voi valehdella + silmähavainnot.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katso vastapuolen veskarin työskentelyä, niin näet millainen vaikutus sillä on joukkueeseen. Siellä oli toinen kriisijoukkue vastassa. Muutenkin kun vertaat maalivahteja tänään/kin, niin saatat oppia jotain.

Aivan uskomatonta, jos joku pystyy vieläkin puolustelemaan Garteigia jotenkin ja näkemään hänet riittävänä. Ollaan kauden viimeisellä neljänneksellä nyt! Tämän herran kanssa me oltaisiin säälienkin alapuolella. Ei nuo tilastot nyt aivan vittu kaikkea voi valehdella + silmähavainnot.

Mulla on eri silmät. Ja mä diggaan mun silmistä, kun eivät oo mitkään persesilmät. Mun mielestäni on ihan yhtä uskomatonta, että sä voit olla niin puusilmä, että laitat kaiken Garteigin piikkiin. Nönnönnöö, tasapeli.

Ja jos sä näet jokaisen eri näkökulmaa (kuin omasi) edustavan Garteigia koskevan viestin puolusteluna, niin suosittelisin laajentamaan maailmankuvaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL pitäisikö myös sinun ja muutaman muun ottaa happea? Alkaa varsinkin sinun standardeilla olla melko laukalla, kun on persesilmät tapetilla.

Itse pidättäydyn kaikesta maalivahteihin liittyvästä seuraavat 4 peliä vielä (1/5 takana nyt). Ehkäpä silloin nämä persesilmät näkevät maailman eri silmin?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Katso vastapuolen veskarin työskentelyä, niin näet millainen vaikutus sillä on joukkueeseen.
Tässä on mielestäni se ydin. En sinänsä ala teilaamaan Gartsia ihan maanrakoon, toki selvää on mielestäni että ykkönen hän ei voi pudotuspeleissä olla. Mutta kyllä äijä pari kelpo seiviä otti tänäänkin, eikä maaleja voi häneltä vaatia, ja diggaan kun otti vähän tunnettakin.

Mutta tänään(kin) meidän puolustusalueen peli oli pelokasta, hätäilevää ja tuhnua. Ja on snadi pelko perseessä että jäbillä ei ole ihan luotto tapissa Gartsiin, ja se aiheuttaa noita asioita.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitoin joskus marraskuussa näkemyksen, että riippumatta yksittäisistä torjunnoista/maaleista, garteigia ei koutsi vaan vois enää maaliin laittaa tuolla häviöiden määrällä. Missään lajissa/seurassa, jolla on kunnianhimoa, niin ei tehtäisi. No, on nyt sen jälkeen laitettu syystä tai toisesta säännöllisesti maaliin ja tuloksena on jono häviöitä höystettynä yhdellä voitolla. Tämä ei ole koulukiusaamista vaan tulosurheilua, jolla ei ole edes tekemistä garteigin absoluuttisen pelillisen tason kanssa. Tämä nimenomainen joukkue vaan häviää, kun garteig on maalissa, eikä sen syitä edes tarvitse (heti) analysoida. Se, että joku matsi hävitään garteigin vuoksi ja joku siitä huolimatta ei muuta kokonaiskuvaa. Otanta on pitkä ja näin vaan on.
 

Drache

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vakuuta edelleenkään. Hänen pitäisi olla ykkösmaalivahti. Nyt ei edes kelvollinen kakkonen ja torjuntaprosenttien valossa meillä on 2 kakkosveskaa. Ihme mahahyppyjä ja puutteellista sivuttaisliikettä.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä muutamat pelit katsottuna, näyttäisi ettei Garteigilla ole hätää suorien laukauksien kanssa. Hän pystyy hyvällä sijoittumisella torjumaan kiekot ja usemmiten ilman irtokiekkoja. Jokin ongelma on liikkeessä ja/tai pelin lukemisessa. Oliko Kerho-pelissä missä etukulma jäi auki, maanantain TPS -pelissä luki väärin suoran siniviivavedon ja tänäänkin yksi lipsahti av:llä rällän kautta, toki otti vastaavan kiinni hetkeä myöhemmin.

S.Kapanen puolusteli Garteigia, on joutunut pelaamaan silloin kun jengillä on suvantovaihe päällä, vähän kuin nyt ja alkukaudesta. Siksi paska voitto%. Onhan siinä ihan pointti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Walkin , pitäisköhän vähän ottaa happea välillä?
Ihan oikeastiko Garteigilla on sun mielestäsi mahdollisuus vaikuttaa siihen, paljonko hänelle tulee torjuntoja? Pitäisikö sun mielestäsi HIFK:n alkaa vaikka vedellä vähän vähemmän, jotta vastustajan veskarille ei tulisi niin paljon vetoja? Vai yritätkö nyt väittää, että HIFK oikein erikseen pelaa niin, ettei Garteigille tule vetoja? Ja Haloselle tulee enemmän, koska häneen luotetaan enemmän? En edes ymmärrä, mitä ajat takaa.
Mulla on eri silmät. Ja mä diggaan mun silmistä, kun eivät oo mitkään persesilmät.
Pitäisiköhän sun ottaa sitä happea? Ihan ihme linjavetoja ja sitten vielä persesilmät loppuun. Nice. Missä olen väittänyt, että Garteigilla olisi jokin mahdollisuus vaikuttaa siihen kuinka paljon niitä vetoja tulee tai missä olen väittänyt mitään sen suuntaista, että IFK:n pitäisi vedellä vähän vähemmän?

Se nyt vain on kylmä fakta, että Garteig tuppaa häviämään hänen pelinsä voittoprosentin huidellessa alle 40%, hän häviää lähes tulkoon jatkuvalla syötöllä vastapuolen maalivahdille tilastot ja hän päästää näitä helppoja maaleja pelistä toiseen. Jos et pysty tätä tosiasiaa näkemään, niin voi voi. Noi on faktaa, tilastoja. Jos sä luulet, että tuollaisella ei ole vaikutusta joukkuepelissä, niin en voi auttaa sinua enempää asian ymmärtämisessä. Ehkä et ole koskaan ottanut osaa mihinkään joukkuepeliin etkä osaa ymmärtää tiettyjä nyansseja mitä joukkueurheilu pitää sisällään?

En muista paljon Waheeb sanoi IFK:n päästettyjen maalien maaliolettaman olevan pakkasen puolella, mutta se oli paljon! Kai sinä senkin tilaston saat jotenkin käännettyä päälaelleen tai merkityksettömäksi?

Tämä on mielenkiintoinen palsta ettei täällä saisi sanoa, että jonkun pelaajan panos ei nyt riitä ja hänet pitäisi korvata. Sitä huippu-urheilu vain tuppaa olemaan, ns. reikiä paatissa pyritään paikkaamaan mahdollisimman hyvin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL pitäisikö myös sinun ja muutaman muun ottaa happea? Alkaa varsinkin sinun standardeilla olla melko laukalla, kun on persesilmät tapetilla.

Itse pidättäydyn kaikesta maalivahteihin liittyvästä seuraavat 4 peliä vielä (1/5 takana nyt). Ehkäpä silloin nämä persesilmät näkevät maailman eri silmin?

Mulla ei edelleenkään ole persesilmiä, mutta olen mukana. Pakkohan se on tässä kantaa oma kortensa kekoon. Haastan kaikki muutkin vahvat mielipiteet omaavat mukaan. Samaa paskaahan tässä syödään.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Hän pystyy hyvällä sijoittumisella torjumaan kiekot ja usemmiten ilman irtokiekkoja.
No nyt on erikoinen toteamus. Garteigin kolme ylivoimaisesti suurinta heikkoutta ovat aikainen alaspudottaminen, heikko sijoittuminen ja kiekkojen pompottelu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä nyt vastaan lyhyesti tohon @Walkin in viestiin vielä, kun se oli kirjoitettu samaan aikaan, kun kirjoitin omaani. En siis ole varsinaisesti viitannut, että sinulla tai kenelläkään muullakaan olisi persesilmät, vaan, että minulla ei ole. Että turha nyt kenenkään vetää hernettä kovin syvälle nenään.

Mutta nyt pidättäydyn kirjoittamasta Garteigista seuraavaan neljään otteluun. Tuskin tässä olisi minulla tai monella muullakaan mitään uutta näkökulmaa tähän aiheeseen.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Eihän me tehty tänään edes yhtään maalia. Helppo se on jollain nimimerkeillä purkaa vitutusta liittyen veskariin, kun samaan aikaan meidän tulosvastuun jätkän vetää ihan vihkoon.
 
Suosikkijoukkue
IFK
On tää hauska palsta. Täällä saa nimeltä mainittua pelaajaa haukkua vapaasti sysipaskaksi ihmiseksi. Mutta anonyymi mielensä pahoittaja vetää herneet nenäänsä koulukiusaamisesta, ja alkaa opettaa mitä täällä saa kirjoittaa. Naurattais jos ei säälittäis.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En muista paljon Waheeb sanoi IFK:n päästettyjen maalien maaliolettaman olevan pakkasen puolella, mutta se oli paljon! Kai sinä senkin tilaston saat jotenkin käännettyä päälaelleen tai merkityksettömäksi?

Tässä lukemassa on Niilo mukana jakamassa samaa tilastoa, voittoprosenttia lukuunottamatta aikalailla identtisillä statseilla Gartsin kanssa.

Onko meillä kaksi huonoa veskaria, vai löytyisikö niitä syitä myös muualta ?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On tää hauska palsta. Täällä saa nimeltä mainittua pelaajaa haukkua vapaasti sysipaskaksi ihmiseksi. Mutta anonyymi mielensä pahoittaja vetää herneet nenäänsä koulukiusaamisesta, ja alkaa opettaa mitä täällä saa kirjoittaa. Naurattais jos ei säälittäis.
Muista että täytyy voida heittää kritiikkiä kun on aihetta. Olet selkeästi ottanut vähän sen pään, että IFK:sta tai pelaajien/joukkueen peliesityksistä ei heitetä mitään negaa silloinkaan, kun on aihetta. Ikinä ajatellut puolitietä? Posia kun aihetta, negaa kun aihetta ja sitä rataa.

Saksalainen duunikaveri sanoi joskus, että jos sulta urheilussa "isolla rahalla" odotetaan jotain, niin täytä se odotus tai kestä kritiikki. En tiedä voiko Liigassa puhua ison maailman isoista rahoista, mutta jotenkin olen onnistunut ainakin soveltamaan tämän odotusarvon IFK:nkin varsinkin kärkipelaajiin 2000 luvulla. Lasken Gärtsin nyt sellaiseksi, koska todennäköisesti liksa suurempi kuin Halosen. Taposesta nyt puhumattakaan.

Lunkka ja VP... mikä homma?
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tässä lukemassa on Niilo mukana jakamassa samaa tilastoa, voittoprosenttia lukuunottamatta aikalailla identtisillä statseilla Gartsin kanssa.

Onko meillä kaksi huonoa veskaria, vai löytyisikö niitä syitä myös muualta ?
Haluisitko tuoda esiin molemmilta veskareilta tuon, että millaisia maaliodottamia ne näyttävät? Onko kumpikaan pystynyt edes nollan tuntumassa pelaamaan vai onko molemmilla yhtä paljon pakkasella?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Haluisitko tuoda esiin molemmilta veskareilta tuon, että millaisia maaliodottamia ne näyttävät? Onko kumpikaan pystynyt edes nollan tuntumassa pelaamaan vai onko molemmilla yhtä paljon pakkasella?

En ikävä kyllä osaa sanoa, ja kokonaisluvusta Waheeb puhui myöskin.
Mielenkiintoista niitä olisi tarkastella, mutta liigan sivut ja tilastointi tietäen taitaa olla parempi ettei menekään sörkkimään, hymiö.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

444

Jäsen
Ei mitään uutta jatkiksen IFK-osiossa. Kenttäpelaajat ovat neljässä viimeisimmässä hävityssä pelissä saaneet aikaiseksi yhteensä kolme maalia ja osa jengistä onanoi maalivahdin voittoprosentti silmissään. Tänään 0 maalia -> Garteig ei riitä. Asia kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös