Metal Gear Solid

  • 35 274
  • 181

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Sain kyseisen pelin tänään. Nyt palauttakaa mieleen vähän että mitäs helevettiä. Edellinen asia mitä muistan pelistä on se räjäytin sen jonku T-Rexin joka oli täynä ohjuksia. Sen jälkeen en muista olenko pelannut mitään. Ja voinko nyt alkaa pelaamaan tätä. Oon valitettavasti vähän pihalla ja en mielelläni mene Wikipediaan (vaikka mainio keksintö onkin) koska siellä sitte paljastuu juoni ja sen jälkeen en jaksa pelistä enään innostua. Juonihan tässä kuitenkin on se paras. MGS4:sta olen nähnyt noin tunnin verran ku kaveri pelas. Mutta voinko siis nyt jatkaa tuosta. Ja muistan yllättävän hyvin sen ykkösen tarinan vaikka ei nyt ihan kaikki asiat ole ihan kirkkaana mielessä.

Juonellisesti oikea järjestys näille peleille on: Snake Eater, Portable Ops, Peace Walker, Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake, Metal Gear Solid, Sons of liberty, Guns of the patriots. Eli Snake eaterin ja peace walkerin kohdalla sinun ei tarvitse tietää aiempien pelien juonesta mitään. Tosin jos tarina on aiemmista peleistä muistissa niin yhtymäkohtia kyllä on paljon. Sons of libertyn kohdalla olisi hyvä tietää mitä aiemmissa peleissä on tapahtunut mutta pelin alkuvalikossa on vaihtoehto josta voit lukea mitä tähän asti on kerinnyt tapahtua.

ps. tuo portable opsia ei ole pakko pelata kun sitä ei ollut itse sarjan luoja Hideo Kojima käsikirjoittamassa niin se on vähän niin ja näin voiko sitä laskea koko saagaan. Vaikkakin siinä esitellään Colonel Campbell ja Grey fox mutta silti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä ei monellekaan Metal Gear Solid 4 ole oikein ollut mieltä lämmittävä kokemus? No, ymmärrän sen tavallaan, mutta itse kyllä pidin pelistä. Vaikka ei se nyt sarjan ensimmäisen osan tasolle yllä, toisaalta ei ole yltänyt mielestäni yksikään jatko-osa, vaikka niissä nyt graafisesti ja pelillisesti ollaan otettu huimia harppauksia. Ensimmäinen MGS on toki varsin yksinkertainen pelimekaniikaltaan. Vaan se juoni, se tunnelma, ne dialogit ja hahmot. Huikeaa. Klassikko ja mielestäni yksi hienoimpia pelejä joita olen koskaan pelannut

Tosiaan tuossa MGS4:ssa oli tietysti nostalgiset jutut yksi iso tekijä. Sitä oli kyllä erittäin viihdyttävää pelata, sanoisin, että kun kameran kanssa oppii leikkimään hyvin, niin se osoittautuu sarjan parhaimmaksi nimenomaan pelattavuudeltaan. Ympäristöä voi tarkkailla ihan eri sfääreissä kuin aiemmissa osissa. Muutamat jutut, kuten maastoutuminen ja naamioituminen on toteutettu MGS3:sta paljon paremmin ja ennen kaikkea jouhevammin. Kyseisessä pelissä vitutti juuri eniten se valikoissa venkslaaminen. Camot oli toki mukava ja tarpeellinen juttu ja niiden kanssa nyt vielä jaksoikin, mutta haavojen paikkailu ja syöminen oli suurimmaksi osaksi täysin päälleliimattua turhuutta jotka enimmäkseen vei peli-iloa, eivätkä tuoneet mitään lisäarvoa. Onneksi noista piirteistä oli nelosessa luovuttu.

Loppujen lopuksi ehkä pientä lisälaajuutta olisi MGS4:en toivonut, mutta onhan ne maastot siltikin varsin kattavat ja antavat todella monia erilaisia tapoja lähestyä kohteita. Myös ne sissisodat on toteutettu mukavasti ja niihin on mukava osallistua, vaikka huomaahan sen, että ei peliä nyt miksikään sotasimulaattoriksi ole kehitetty. Komeat puitteet anyway.

Muutamia latteuksia sarjan mittapuulla löytyy, mutta kokonaisuus kuitenkin erittäin toimiva ja ihan mukavasti aika megalomaaniseksi paisunut saaga saatiin kudotuksi kasaan. Hiukan ehkä häiritsi, että Kojima oli tahtonut antaa jokseenkin "tieteellisen" selityksen kaikelle outoudelle. Kun aiemmissa osissa kuitenkin kiistatta monella tuntui olevan yliluonnollisia ominaisuuksia (esim. Psycho Mantis, Vulcan Raven, The Sorrow).

Hieno sarja anyway. Tarkoitus olisi ostaa se boxi, missä on MGS2, MGS3 ja MGS: Peace Walker HD:ina. Kakkosen ja kolmosen pelaamisesta onkin jo aikaa ja ehkä PS3 (tulihan nuo tietty 360:lle myös) päivitykset voisi antaa niille ihan uutta fiilistä. Omistan nuo toki PS2:lle, mutta HD on HD, lisäksi Peace Walkeria en ole pelannut lainkaan. Valittaa voisi kyllä siitä, etteivät ole ensimmäistä MGS:aa laittaneet mukaan. Kyllä sillekin jonkinlaisen kasvojen kohottamisen olisi voinut tehdä, pikseleiden pehmennystä jne. No, kaikkea ei voi saada.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
On vielä pakko pistää tämäkin video tuolta youtuben hienosta maailmasta. Biisihän on niin hyvä että sillä saa jokaisen videon henkilöt näyttämään supersankareilta mutta en ole vielä kohdannut ensimmäistäkään videota johon se sopisi paremmin kuin meidän Snaken suvun sankareiden pätkään.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
On vielä pakko pistää tämäkin video tuolta youtuben hienosta maailmasta. Biisihän on niin hyvä että sillä saa jokaisen videon henkilöt näyttämään supersankareilta mutta en ole vielä kohdannut ensimmäistäkään videota johon se sopisi paremmin kuin meidän Snaken suvun sankareiden pätkään.

Hieno video.

Jännästi saa peli aikaan kylmiäväreitä. Tämän kanssa on eletty pitkään ja tämä kiteytti hyvin kaiken!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuli pelattua Snake Eater uudelleen ja olen valmis jakamaan pelit paremmuusluokkiin, vaikka sille ei olisi tarvetta koska koko saaga on niin maaginen.

1.Ykköskategoriaan kelpuutan kaksi peliä. Metal Gear Solidin, ja Snake Eaterin. Solid oli tietenkin se eka peli joka hullaannutti minut tähän "Link between infantry and artillery"n eli Metal Gearin maailmaan. Tarina/juoni on toiselta planeetalta ja pelilliset erikoisuudet ja hienoudet ihastuttivat. Snake Eaterin juoni/ pelistrategia taas taitaa olla parempi kuin missään pelissä ikinä. Täytyy kommandona kahlata iso ja tiheä viidakko läpi jotta pääsee vihun tukikohtaan johon on soluttauduttava ja pistettävä koko paska matalaksi. Kaikki se tunteilu ja järkeily The Bossin kanssa on uskomatonta taidetta. Meikäläisen suosikkileffat on identtiset imdb:n top-250 listan kärkikolmikon kanssa eli 1. Shawshank redemption, 2. Godfather, 3. Godfather II. Heitän tämän sen kolmikon sekaan, en tiedä mihin väliin.

2. Tässä kategoriassa on toistaiseksi uusin, eli Guns of the patriots, ja Solidin seuraaja Sons of liberty. GOTP on tietenkin pelattavuudeltaan ja näyttävyydeltään saagan paras mutta kuten tässäkin ketjussa on pariin kertaan mainittu juoni oli jo vähän liian monimutkainen ja "yllätyksellinen" sekä osin aiemmilta peleiltä hohtoa vievä. SOL taas oli pelillisiltä hienouksiltaan ykkönen(pommien etsinät ja jäähdytys, ansojen eliminointi ampumalla, valepuvulla soluttautuminen, ja paljon muuta. Juoni oli hyvä ja herätti minussakin pienimuotoisen filosofin antamalla paljon ajattelemisen aihetta maailman menosta.

3. Viimeisessä kategoriassa loput, eli Peace Walker, Metal Gear ja Metal Gear 2. MG ja MG2 ovat näitä MSX-tietokoneille tehtyjä pelejä ja ovat todella vittumaisia sekä vaikeita joten selvitin pelin salat ystävämme youtuben avulla. Tämä kaveri selittää molemmat pelit läpijuoksun tiimellyksessä ja käy juonen siinä ohessa läpi. Koska tiedonjano saagan ensimmäisten pelien saloista oli valtava niin katsoin molempien pelien videot tubesta ja jos ette ole näitä sarjan ensimmäisiä osia pelannut mutta kiinnostaa juoni, niin suosittelen lämpimästi. Tässä ekan pelin eka clippi. Ja tässä toisen pelin eka clippi. Juonet ovat melko mielenkiintoisia.
Peace walkerissa yllätys yllätys on myös juoni kohdallaan. Peli on muutenkin oikeinkin mainio mutta päästäksesi koko peli läpi, on käytävä niitä samoja tehtäviä useita kymmeniä kertoja läpi. Turhauttaa välillä.

Tuskinpa kovinkaan moni, jos kukaan jaksoi tätä koko roskaa lukea mutta itselle teki hyvää leikkiä vähän peliarvostelijaa. Paras saaga evö.
 

RDivis

Jäsen
Tämä nyt on vähän siinä ja siinä kuuluuko tähän ketjuun, mutta ei ainakaan vielä omaa viitsi avata. Metal Gear Risingista tippuu kyllä niin outoja teasereitä, että taidanpa harkita vakavissani ostamatta jättämistä. Gameplay kuvaa ehkä sitten E3:lla. Jotenkin sellainen tietty fiilis noista puuttuu ja tunne on se, että Konami on päästänyt pikkupojat ohjaksiin. "Ny tehää mahdollisimman raaka ja karu kerronta"

Pitäkää cyborginne ja miekkanne stna! Onneksi tuota Solidia eivät luonnollisestikaan voi nimessä roikottaa. Ja näin Solidit saavat jäädä rauhaan todennäköisesti Metal Gear-pelien ainaisiksi huipentumiksi. Noh, pitänee antaa vielä E3-matskulle ja Jackille mahdollisuus.

Tuolta voi näitä tsekkailla..
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuore Metal Gear -elokuvaprojekti paljastettiin / Uutiset / Pelaajalehti

Mitäs mieltä moisesta? No eihän itse elokuva voi tietenkään olla muuta kuin pettymys jos ottaa huomioon että ensimmäiset elokuvahuhut alkoivat 90-luvun lopussa ja itse olen leffaa siitä asti odotellut. Positiivinen yllätys siis tilauksessa.

Mielenkiintoista myös että onko se jatko-osa peleille vai vaihtoehtoinen näkemys metal gear maailmasta vai mitä sieltä on tulossa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ja Metal Gearin maailmassa tapahtuu niin paljon että kärryillä ei tahdo pysyä.
Leffan mahdollisuus on tietääkseni vahvasti elossa ja nyt kun tämä miekkailuhelvetti Metal Gear Rising Revengeance on saapunut myyntiin niin kaksi uutta peliä on kehitteillä. Metal Gear Solid: Ground Zeroes ja kysymysmerkkejä täynnä oleva mahdollinen Metal Gear Solid 5, joka toistaiseksi kulkee nimellä The Phantom Pain
(Linkit vievät vähemmän yllättäen youtubeen)

Kaikki nämä "uutiset" ja huhut on julkaistu jo viime vuoden puolella mutta itse en ole hetkeen törmännyt mihinkään Metal Geariin liittyvään uutiseen niin nyt kun tämä kaikki tuli kerralla niin aika pökerryksissä olen. Paljon on odotettavaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Konamin Pre-E3 Showssa äsken tuli ilmi että uusimmassa Metal Gear Solid V: The Phantom Pain:issa itse Snaken äänenä ja facial motion capture-artistina toimii herra 24, eli Kiefer Sutherland.

Linkin takana Kieferin ja Hideo Kojiman haastattelut aiheesta. Olen ainakin toistaiseksi tyytyväinen. Jos joskus tehdään vielä Metal Gear jossa on Solid Snake niin siihen ilmanmuuta David Hayter, mutta Big Boss vanhempana miehenä Kiefer on varmaankin hyvä idea.

Konami Pre-E3 Show 2013 - English - GameSpot.com
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
MGS5 näyttää tosiaan aivan huimalta ja aiempiin osiin verrattuna selkeästi open world -tyyppinen, eli pelialueet liene valtaisia paikoin. Mm. Afganistanin erämaat näytti aivan mielettömiltä kun Snake ratsastaa niiden halki.

Kiefer Sutherlandin kiinnityksestä projektiin on ollut vähän vaihtelevia fiiliksiä. David Hayter on jotenkin profiloitunut hahmon ääneksi, tosin tässähän ei tosiaan ole kyse Solid Snakesta ja ehkä aavistuksen jälkeenpäin ajateltuna oli aavistuksen outoa, että MGS3:ssa oli juuri hän alkuperäisen Snaken äänenä. Kyseessä kuitenkin ihan eri henkilö. Toki Solid Snake on Big Bossin klooni, mutta äänen voisi silti olettaa olevan hiukan erilainen ja oli noilla muutakin eroa, mm. silmien värissä.

Mutta katsotaan ja kyllähän tämä peli saa Sutherlandin kautta varmasti lisää mediahuomiota.
 

SeRe

Jäsen
Itsellekin MGS5 on odotuslistan kärkipäässä. Pelikuva näyttänyt uskomattoman upealta. Jotenkin näytti RDR:ltä paremmalla grafiikalla ja tietysti sneakingilla. Snake on näköjään opetellut juoksemaankin, joka helpottanee pelaamista.

Toinen asia, jota odotan on MGO3. Onko kellään tietoa tuleeko kyseinen MGS5 mukana? MGO2 oli kenties ainoa ''sotapeli'', jota oikeasti hakkasin ja jota rakastin. Siinä oli vain sitä jotakin :D
 

Rambonator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Porin Ässät
Tuli tuossa kolmisen viikkoa sitten pelattua MGS 4:n kaverin tykönä ensimmäistä kertaa. Pelasin vasta nyt kun en pleikkari 3:sta omista, ja olen tähän mennessä elätellyt toiveita että tulisi xboxille, mutta ajatelin että nyt riittää ja pelailin läpi. Erittäin hieno peli, tyylikäs lopetus sarjalle. Tämä sai aikaan MGS innostuksen. Tilasin eBaystä MGS ykkösen alkuperäiselle pleikkarille. Pakko se on myöntää mutta oli kyllä melkein vielä parempi kuin nelonen. Juoni oli pirun mielenkiintoinen, vaikka juonen pääkohdat jo wikipediasta olenkin aikaisemmin lukenut. Loppikset pääasiassa hauskoja, ja tunnelma Shadow Moseksessa oli jotenkin todella hieno. Tähän mennessä olen aina toivonut että ykkösestä tehtäisiin uusintaversio uusille konsoleille, mutta enää en sitä toivo. Se vanha ykkönen on jo täydellinen, ei kaipaa uusintaversiota. Twin Snakesin tiedän joo, mutta sen ei vissiin pitäisi olla kummoinen, ja on muutenkin ainoastaan jollekin GameCubelle.

Jos pitäisi pelit rankata paremmuusjärjestykseen, se menisi kutakuinkin minun kohdallani näin:

1. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
2. Metal Gear Solid
3. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
4. Metal Gear Solid: Peace Walker
5. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Hieno pelisarja kaikenkaikkiaan, yksikään peli ei ole edes vain hyvä, kaikki vähintään loistavia.

Vitosta odotan kyllä vesikielellä, gameplay traileri näytti uskomattoman hyvältä. Harmi että julkaisupäivää ei ole vielä kerrottu, viitannee siihen että julkaistaan vasta joskus ensivuonna.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Tuosta Kiefer Sutherlandin äänestä pelissä sen verran, että netistä löysin videon, jossa käydään läpi vanhoja tapahtumia sekä verrataan niitä näihin uusin videoihin uudesta pelistä.

Siinä perustellaan aika kattavasti, että Kiefer Sutherland tulee olemaan äänenä Gray Foxille, joka esittää olevansa Big boss (Oikea Big boss on koomassa). David Hayter näin ollen antaisi äänensä Big bossille.

Tuosta on tehty vielä vastavideo, jossa torpataan tämä teoria, mutta Kojiman tietäen jotain hämärää tässä on.

MGS5 Detailed Analysis - GRAY FOX as the New Snake, Body Double Theory PART 1/3 - The Phantom Pain - YouTube

Tuon jälkeen kannattaa katsoa tämä. Lopussa lisäkoukku.

MGS5 Detailed Analysis - Electronic Cigars / V = Vapor? / GRAY FOX as the New Snake Theory PART 2/3 - YouTube

Linkit vievät youtubeen
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kojima on aika velho noiden salaisuuksiensa kanssa joten odotettavissa voi olla mitä vain taivaan ja maan väliltä. Ongelma on siinä että jos peli julkaistaan jossain päin maailmaa ennen muita niin nämä salaisuudet paljastuvat äkkiä, joten julkaisupäivän lähestyessä täytyy mennä mediapimentoon. Milloin julkaisu mahtaa tapahtua? Ensi keväänä? Kesänä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei Kojimankaan tiimissä levätä laakereillaan vaan Tokion pelimessuilla on julkaistu pelattavasta demosta pitkät videot. Ihan hienolta näyttää mutta pari asiaa hankaa vastakarvaan.

Ensimmäinen on se että Big Bossilla tuntuu olevan kehittyneemmät laitteet 70-luvulla, kuin Solid Snakella on ollut 2000-luvulla.

Toinen on että luoteja Boss tuntuu kestävän aika hyvin. Tuossa päiväversiossa hän voi juosta ampujiaan kohti ja ottaa näiltä aseen ja ampua nämä. Toivottavasti tämä korjaantuu vaikeustasoa koventamalla.
Julkaisupäivää ei nopealla vilkaisulla vieläkään näkynyt mutta optimistisesti toivon että jos keväällä tulisi...

Päiväversio

Yöversio

Englanniksi puhuttu versio jo aiemmin esitetystä trailerista

Linkit vie tuttuun ja turvalliseen youtubeen ja sisältää materiaalia tulevasta Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pelistä
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Metal Gear Solid V - 30 Minutes Gameplay 1080p Direct Feed w/ Commentary! - YouTube

Linkki kuvailee itse itsensä ja sijaintinsa joten mulle ei jää muuta kuin kommentointi: Voi hyvä jumala sentään minkälainen peli sieltä on tulossa!!!
Kojiman perkele tekee sen taas.

Vielä tuo lopun motherbaseen tutustuminen ja sen mahdollisuudet ja haasteet oli aika tajutonta settiä. Jos jossain vaiheessa harkitsin ps4 hankkimista niin nyt ne ajat on historiaa, nyt se on pakko hankkia ihan vaan tätä peliä varten.

Ground Zeroes tosiaan tuli hankittua ja parissa tunnissa läpäistyä. Kyllähän se ajoi asiansa eli tutustutti uuteen pelimekaniikkaan mutta odotukset sitä itse pää-ateriaa kohtaan senkun vaan kasvoivat.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Huomasin juuri että viikonloppuna tulee tasan kaksi vuotta siitä kun linkkasin tänne huhuja että Metal Gear Solid 5 on tulossa ja julkaisupäivää ei ole vieläkään tiedossa. Ei ole edes pientä hajua milloin edes sitä päivämäärää voitais julkaista joten optimistinen tässä saa olla jos tämän vuoden puolella pelin toivoo saavan käsiinsä.

Uusia trailereita kyllä on tullut kasapäin viime postauksen jälkeen kuten esim pelin online-version traileri: Metal Gear Online - World Premiere Trailer - YouTube

Ja viimeisin gameplay-traileri itse pelistä: Metal Gear Solid V - African Jungle Gameplay w/ Dev Commentary (1080p High Quality) - YouTube

Ocelotin englanninkielinen ääninäyttelijä Troy Baker sanoi haastattelussa että Phantom Pain tulee ehkä olemaan suurin peli ikinä ja saa Skyrimin näyttämään iltapäiväpeliltä sen rinnalla. Itse en ole Skyrimiä pelannut mutta kuullut olen paljon että ei sitä lyhyeksi tai pieneksi peliksi ole ainakaan haukuttu joten Ground Zeroes kriikkiä ei tarvitse pelätä.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Tifosi tuossa jo hieman avasi tuon tarinan järjestystä, mutta pari kysymystä.
Itse olen pelannut julkaisujärjestyksessä pleikkarilla MGS, Sons of Liberty ja viimeisimpänä Snake Eater. Guns of the Patriots jäi välistä, Snake Eaterissa oli mielestäni jo liikaa cut scenejä ja ymmärsin että Guns of the Patriotissa olisi ollut niitä vielä enemmän. Ei siinä muuten mitään mutta minulla on jotenkin vaikeata löytää niin pitkiä pelisessioita että ehtisi jotain pelatakin videoiden katselemisen sijaan. Tarkoitus on kyllä ollut löytää aikaa tälle mutta yritykseksi on jäänyt. Onko nyt niin (oletettavasti) että tuo pitäisi pelata ennen MSG5sta? Tuon trailerin perusteella on kyse kostosta, ja oletan että kostetaan jotain mitä on tapahtunut Guns of The Patriotsissa? Ellei peliä saa pelattua, mikä on paras tapa päästä ajantasalle? Wikipedia? Youtube?

Lisäys: MGSV sijoittuu näköjään aikaan paljon ennen Guns of the Patriotsia, eli ei taida olla tarvetta pelata sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ellei peliä saa pelattua, mikä on paras tapa päästä ajantasalle? Wikipedia? Youtube?
Suosittelen lämpimästi Youtubesta löytyviä klippejä joihin on koottu kaikki cutscenet kustakin pelistä. Kestävät neljästä yhdeksään tuntia ja löytyvät hakusanoilla 'mgs the movie'. Esim: Metal Gear Solid 3 - The Movie [HD] Full Story - YouTube

Metal Gear Solid ja Sons of Liberty tuli veresteltyä muistiin tuohon tyyliin vasta ihan hiljattain kun pelasin Snake Eaterin ensimmäistä kertaa näin 10v julkaisun jälkeen, ja nuo Guns of the Patriots ja Ground Zeroes (joita en ole pelannutkaan enkä aio pelata) tulee varmasti vastaavasti katsottua ennen Phantom Painiin hyppäämistä. Tai kenties tulee sekin vain katsottua. Ei vaan FPS- ja simujäärää tuo pelimekaniikka kutkuttele, MGS toki meni uutuuttaan ja Snake Eater oli poikkeuksellisen nautinnollinen näin 10v jälkikäteenkin pelattuna. Mutta onhan niidenkin pelaaminen ollut välillä vähän sellaista pakkopullaa juonen eteenpäin selvittämiseksi. Tylsältä näytti tuo tunnin gameplay uusimmastakin. Saa nähdä käykö kerronnallekin sama kuin perinteisesti tv-sarjoille käy, eli kun samoista henkilöistä ja maailmoista ei vaan voi repiä määräänsä enempää juttua, niin jossain vaiheessa homma alkaa aina mennä ikävystyttäväksi.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN - Official Site

Eihän siitä ole ku puoltoista viikkoa kun kävin täällä lannistuneena päivittelemässä miten usko alkaa horjua että ilmestyykö peli tänä vuonna ollenkaan ja nyt on taikaa ilmassa.... linkki vie pelin virallisille nettisivuille ja siellä lukee: "ANNOUNCEMENT COMING SOON" ja vieressä kello tikittää alaspäin ja tällä hetkellä h-hetkeen on 19 ja puol tuntia! Tämän mittaluokan hypeä ei Konami vittuillakseen nostata joten sieltä se julkaisupäivä nyt tärähtää, VIHDOINKIN!!!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno homma. Tosin tuon kimppuun ei varmaan ihan heti tule päästyä. Olen jotenkin skeptinen, että tuo peli pyörii hyvin vanhalla sotaratsulla PS3:lla, joten pitäisi melkeinpä olla sitten se PS4 kotona.

Edelleen kyllä närästää, että Konami rahasti julkaisemalla Ground Zeroesin ja Phantom Painin erikseen. Edellämainittu nyt kuitenkin lähes täysihintainen peli ja ei siinä erityisen paljon pelattavaa ole (ei, en ole itse pelannut koska haluan kokea nuo kaksi yhteen putkeen, mutta GZ:n pelanneet on kertoneet.)

Kyllä nuo olisi ihan rehdisti voitu julkaista samassa paketissa, kun kuitenkin selkeästi samaa stooria ovat. No, tuollainen nykypeliteollisuudelle tyypillinen ahneus on tarttunut Konamin kaltaiseen legendaariseen ja hyvätasoiseen peliyhtiöönkin, valitettavasti.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
H-hetkeen on aikaa 1 päivä ja 19 tuntia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
H-hetkeen on aikaa 1 päivä ja 19 tuntia.

Kappas perskele ku en huomannu sitä yhtä päivää siinä kellossa ollenkaan.

Kyllähän sitä Ground Zeroesia voisi kuvailla ihan demoksi vaikka siinä "paljon" pelattavaa onkin kun ottaa kaikki sivutehtävät huomioon. Itseäni hinta ei tosin harmittanut kun uutta Metal Gearia saa niin harvoin että olisin maksanut hymy korvissa ihan täydenkin hinnan mutta silloinhan voidaan sanoa että Konami rahastaa kaltaisillani faneilla. Loppuviimeksi olen tyytyväinen GZ:ään vaikka pahuksen lyhyt olikin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Syyskuun 1. Päivä!!!


Näin siis julkaisupäivä on olemassa. Vuosia tätä on odotettu ja puoli vuotta joudutaan vielä odottamaan. Hideo Kojimalta saatiin vielä terveiset että kiitos kun ollaan oltu kärsivällisiä kun peliä on hiottu ja testattu kattavasti ja tämä viimeinen puoli vuotta hiotaan vielä lisää. Mitään tv-sarjaa, elokuvaa, urheilumatsia en ole elämässäni näin kauan joutunut odottamaan joten mahdollista on että peli ei vastaa odotuksia kun odotukset on niin suuret, mutta toisaalta... Kojima ei ole vielä kertaakaan pettänyt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös