Mestiksen web-lähetykset

  • 28 225
  • 99

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ehdottomasti jatkopahvia tälle uudelle selostajalle. Lönnroos ja Roimela ovat miljoona kertaa parempia jääkiekkoselostajia, mutta The Joonas on todellinen showtaiteilija. 9 euroa ei ollenkaan ole paha hinta tuohon näytökseen, päin vastoin.

Sille joka kysyi missä vakioselostaja oli, niin UrhoTV:n työt taitavat mennä edelle. Joonaksenkin tie vie ennen pitkään isoihin liigoihin, kun näytöt streamilla on annettu.
 

Jukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Hydraulic oilers, JYP, HIFK
Jos on Sportin ja KooKoon väliset matsit muutenkin kiinnostavia niin kyllä tää Joonas nosti lauantai-illanviihteen siihen tasoon, ettei varmaan Mestiksesä vähään aikaan samaan päästä. Mielenkiintosta olisi tietää millä perusteella tää kaveri on valittu tähän matsiin. "Norski norjalainen norski" huhhuh :D Toivottavasti kaikki streamin katsojat ja kuuntelijat on osannut ottaa tän huumorilla :D Vaikka tää kerran menee hyvän huumorin puolelle niin toivon, että jatkossa Sportin matseja (ainakin Jukureita vastaan) selostaa se entinen kaveri joka oikeesti osas hommansa.

Niin ja kiitokset vielä magnumille tästä lauantaiyön viihteestä :D
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Niin ja kiitokset vielä magnumille tästä lauantaiyön viihteestä :D

Kaikki kunnia Joonakselle :) Asiaa hieman sulateltuani alkoi tuntua, että kaveri veti setin ihan tietoisesti niinkuin veti ja tavoitteena ei välttämättä olekaan jatkaa kyseisissä hommissa....toivotaan näin ainakin. Maksan kuitenkin mielummin asiantuntevasta selostuksesta. Kummelivideoita löytyy ilmaiseksi Youtubesta.
 

swingwood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Hokki, Kalpa
Kajaanin Hokki on näköjään liitynyt joukkoon tummaan, ilman selostusta olevaa lähetystä on kuulema voinut seurata ensimmäisen kerran jo pe 28.10. Tosin seura ei tästä ole vaivautunut erikseen ilmoittamaan, sattumalta huomasin kun mests-TV sivulla piipahdin. Mutta siis jatkossa Näläkämaaltakin on kuvaa otteluista saatavilla 8€ hintaan.

Edit. komento takaisin näyttihän tuosta Hokki-Peliitat peli 28.10 lähetyksestä olevan maininta seuran sivuilla. Nyt sen vasta huomasin.
 
Viimeksi muokattu:

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Perjantaina on ensimmäinen mahdollisuus katsoa KooKoon kotipeli kotisohvalta ja hintaa ilman selostusta tulevasta lähetys maksaa 8€. Lisää voi lukea KooKoo:n sivuilta.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Mestis TVstä:

Voisitteko heittää kommentteja siitä, minkä nopeuksisia Nettikaistoja näiden seuraaminen vaatii. Siis sellainen katselu, että pelistä saa selvää eikä jatkuvasti pätki, nyi tai viskaa pihalle koko palvelusta.

Paljonko vaatii Liikkuvalta nopeutta? Entä Kiinteä?
 
2 M yhteys on mestistv:n mukaan minimi, joten sillä nyt vähintäänkin pärjää jos vaan yhteyden laatu pysyy vakaana. Saakos hitaampia (kiinteitä) yhteyksiä edes enää mistään? Mobiiliyhteys riippuu niin paljon paikasta, että en uskaltaisi välttämättä sellaisen varaan laskea jos pitäisi videostriimejä katsella. Tässä meillä toimisi varmasti, kun lähin tukiasema on vastapäisen talon seinässä, mutta sinun sijainnissasi se ei selviä kuin kokeilelmalla.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Kannattaa käyttää streamin katsomiseen esim. ilmaista VLC-playeria, jolla kuva soljuu ainakin omalla läppärillä huomattavasti sivuilla olevaa soitinta soljuvammin.

Heinolan streami oli todella jees. Kuvan laatu oli riittävän hyvä, selostusta en edes kaipaa ja 5€ hinta enemmän kuin kohdillaan. Nuo lähempänä kympin kuin vitosen hintaiset lähetykset jäävät itseltäni ostamatta.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Peliitat-LeKi tuli seurattua mokkulalla Raksilan hallissa. Toimi hyvin tommosella pikkuläppärillä. Uudella Chromella ei tosin lähtenyt streami pyörimään vaan piti asentaa myös uusi Firefox koneelle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kannattaa käyttää streamin katsomiseen esim. ilmaista VLC-playeria, jolla kuva soljuu ainakin omalla läppärillä huomattavasti sivuilla olevaa soitinta soljuvammin.

Heinolan streami oli todella jees. Kuvan laatu oli riittävän hyvä, selostusta en edes kaipaa ja 5€ hinta enemmän kuin kohdillaan. Nuo lähempänä kympin kuin vitosen hintaiset lähetykset jäävät itseltäni ostamatta.

Itselläni oli aikoinaan paljonkin ongelmia VLC:n toimivuuden kanssa, tuntui olevan arpapeliä milloin se toimi stream-lähetysten kanssa ja milloin ei. Tästä on vuosi pari aikaa, silloin oli vielä vanha kone ja vanha käyttis (XP). Silloin jatkuvasti katkeili, heitti "mosaiikkia" kehiin alhaisilla peruslähetyksilläkin ja temppuili äänien yms. kanssa. Lieneekö VLC:n toimivuus sitten parantunut? Voisi taas joku päivä testata Windows Seiskan kanssa. Netin nopeus on sama kuin ennenkin, eli kymppimegainen kiinteä laajakaista, joten siitä ei pitäisi pätkimisen kiikastaa perustason streameissa.

Olen samaa mieltä siitä, että hinnoittelu lähempänä vitosta kuin kymppiä houkuttaa ostamaan useammin ja enemmän. Jos kuvan laatu ei ole kovin ihmeellinen eikä selostusta ole, niin kymppiä ei lähetyksestä niin vain maksa, koska silloin liikutaan jo samassa hintaluokassa kuin matsilipun hinta hallilla. Esimerkiksi SM-liigan nettilähetysten korkeampi hinta (9€ vai mitä se nyt onkaan) on siinä mielessä perustellumpi, että liigapelien lipunhinnat ovat muutenkin korkeammat.

Riippuu toki pelistä: kärkipelistä ratkaisevilla kierroksilla tai pleijareissa maksaa toki helpommin sen 8-9€ kuin jostain marraskuisesta perushöntsästä. Siinä mielessä dynaamisempi hinnoittelu voisi olla kaikille seuroille paikallaan, eli hintaa odotetun/oletetun kysynnän mukaan. JYP Akatemia vs. TuTo vaikka ilmaiseksi koelähetyksenä, marraskuinen Peliitat-LeKi vitosella, keväinen trilleri Sport-Jukurit 8-10 eurolla ja seitsemäs huikea finaalipeli KooKoo-TuTo (heh) vaikka 15 eurolla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tuolla Mestis-TV:n sivuilla voi nyt äänestää jos haluaa tekstiviestin maksuvaihtoehdoksi. Käykää äänestämässä. Totta helvetissä se pitää löytyä maksuvaihtoehtona, sillä esim. ulkomaille en ikinä ota mukaan verkkopankkitunnuksia. Silloin tekstiviesti on ainoa vaihtoehto.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jep ilman muuta tekstiviestivaihtoehto mukaan. Itse sitä olen kaipaillut kanssa koska mielestäni se on ehdottomasti kätevin ja nopein tapa maksaa.
 

swingwood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Hokki, Kalpa
Eipä taida ainakaan vielä olla tekstari vaihtoehto käytössä, no eipä osteta sitten Hokki-TuTo matsia. Kun ei satu olemaan työreissussa noita tunnuksia mukana, aikaa olisi matsin katsomiseen yllättäen järjestynyt, no pitäkää tunkkinne. Hyvä mestis.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuolla otteluseurantaketjussa oli juttua Sport-Jukurit selostuksesta. stairox kirjoitti siellä: Uskallan väittää että selostajat ovat tämän maan kärkiporukkaa katsomaan peliä ilman värilaseja. Kyllä tämän iltaisen selostuksen perusteella minä olen eri mieltä. Ei paljon tuon enempää voi olla värilaseja päässä kuin tänään oli. Tämä oli vain minun mielipide. Kiva olisi kuulla jonkun muunkin kommentti selostuksesta, jonkun ei-Sport/ei-Jukuri-fanin. Itse lähetys toimi moitteettomasti, ainoastaan sen loppuratkaisu ei minua miellyttänyt. Selostajalle vielä terveisiä, että enemmän tilannetietoa, paljonko peliä on pelattu/jäljellä. Kello kun ei näy ruudussa, niin aika hukassa on välillä peliajasta.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tuolla otteluseurantaketjussa oli juttua Sport-Jukurit selostuksesta. stairox kirjoitti siellä: Uskallan väittää että selostajat ovat tämän maan kärkiporukkaa katsomaan peliä ilman värilaseja. Kyllä tämän iltaisen selostuksen perusteella minä olen eri mieltä. Ei paljon tuon enempää voi olla värilaseja päässä kuin tänään oli. Tämä oli vain minun mielipide.
Tuo minun mielipiteeni perustuu muiden joukkueiden fanien kehuihin mitä on silloin tällöin näkynyt otteluseurannassa. Enkä edelleenkään ole sitä mieltä että eilen olisi ollut mitenkään vahvat Sportlasit päässä. Läpi ottelun toistivat esim. että selkeä jäähy jäi viheltämättä kotijoukkueelle juuri ennen Sportin toista maalia. Joka ottelussa he myös vilpittömästi myöntävät jos Sport on pinteessä että vastustaja on sillä hetkellä selkeästi parempi. Näin myös eilen. Siis, en oikein ymmärrä miksi olet sitä mieltä että "Ei paljon tuon enempää voi olla värilaseja päässä kuin tänään oli".

No, tämä tottakai minun punavalkoisten lasien läpi katsottuna/kuultuna.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
No, tämä tottakai minun punavalkoisten lasien läpi katsottuna/kuultuna.

Näinhän se menee, molemmat katotaan asiaa omalta kantilta. Eilen tosin "katsomossa" oli myös muutama vähemmän Jukuri-fani, ja kyllä ne ihan samaa ihmettelivät. Mut eipä tällä nyt suurta väliä ole, itse lähetys oli ok. Ja nythän selostaja on sitten päässyt ihan Iltalehden sivuillekin, siitä voikin sitten jokainen olla mitä mieltä tahansa. Oma mielipide on, että vähän överiksi meni siinä kohtaa.
 

muumijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Tappara
Ei paljon tuon enempää voi olla värilaseja päässä kuin tänään oli. Tämä oli vain minun mielipide. Kiva olisi kuulla jonkun muunkin kommentti selostuksesta, jonkun ei-Sport/ei-Jukuri-fanin.

Oma näkemykseni perustuu ainoastaan Sport-Jokipojat matseihin ja niiden perusteella ei kyllä voi värilaseista syyttää. Asianmukainen selostus kyllä aina ollut mitä olen kuunnellut. Tietysti on ihan luonnollista, että kotijoukkueen osuus korostuu kun tietämystä siihen on enemmän, mutta pelitilanteet ja ns. mielipiteet tilanteista menevät aika oikeudenmukaisesti mielestäni. Ja mitä muita selostuksia olen katsonut/kuunnellut niin kyllä tuo Vaasan on kaikista paras ollut.

Yksittäisiä tilanteita lienee ihan turha kommentoida. Otteluseurannassa nimimerkki juurihoito näytti avautuneen asiasta aika raskaasti ja oikeestaan sen takia tämä aihe kävi kiinnostamaan.
 

Rocco

Jäsen
Kyllähän eilenkin jatkuvasti kerrottiin Jukureiden olleen parempi pelillisesti, luoneen enemmän maalipaikkoja, Sportin olevan ongelmissa Jukureiden karvauksen takia, ja Puurulan pelastaaneen monta maalia... Myönnettiin selkeästi 2-0 maalia edeltäneen tuomarilta näkemättä jäänyt korkea maila ja hampaan menetys.

En tiedä oikeasti menikö rantaruotsalaiset jopa liikaa kehumaan sinikeltaisia viikinkipaitoja?
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Iltapäivälehdet nyt toki vääntävät verkkolehtiinsä KOHU-jutun nettiin mistä tahansa, jolla vähänkin saa klikkauksia ja Facebook-suosituksia. Nyt kun vielä on sallittu myllytkin kaukalossa, niin tuota pätkää ei tarvinnut kauaa odotella.

Minä en oikein jaksaisi tehdä hirveää numeroa siitä, jos paikallinen selostaja vetää kotiinpäin, vaikka toisaalta ymmärrän että se voi ärsyttääkin. Ennemmin vaan on hyvä asia, että selostamosta löytyy intohimoa, kuten nyt esimerkiksi tuossa tappelussa. Piristävä episodi ilmeisesti muutenkin hyvässä kiekkotapahtumassa, josta toivottavasti ei sen laajempia sanktioita jaeta.

Mikkeliläisittäin toki on todettava se, että Jukureiden web-lähetysten Heikki "Sidi" Siitonen on erittäin hyvä selostaja. Sidi tuntuu joskus hehkuttavan vierasjoukkueenkin komeita maaleja samalla innolla kuin isäntien, vaikka todellinen Jukuri-ääni onkin.

Eikös tuo Lönnroos muuten ole selostanut joitakin URHOtv:n Veikkausliiga-pelejäkin? Jäänyt kyllä mielikuva ihan asiallisesta kaverista. Parin vuoden takaisessa liigakarsintasarjassa Sport-Ässät selostaja vielä oikein erikseen pahoitteli katsojille, jos hehkuttaa liikaa kotijoukkuetta. Tässä mentiin siis kuudennessa ottelussa, kun Sport nousi lähes haudan partaalta tasoihin ja melkein ohikin.
 

Rocco

Jäsen
Eikös tuo Lönnroos muuten ole selostanut joitakin URHOtv:n Veikkausliiga-pelejäkin? Jäänyt kyllä mielikuva ihan asiallisesta kaverista. Parin vuoden takaisessa liigakarsintasarjassa Sport-Ässät selostaja vielä oikein erikseen pahoitteli katsojille, jos hehkuttaa liikaa kotijoukkuetta. Tässä mentiin siis kuudennessa ottelussa, kun Sport nousi lähes haudan partaalta tasoihin ja melkein ohikin.

Urholla selostaa jalkinepalloa ja jääkiekkoa, ja on ollut jääkiekon MM-kisoissakin selostamassa. Ei siis mikään korttelikiekkoselostaja.
 

boxmia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
"Toki suorissa nettilähetyksissä aina välillä tulee katkoja syystä tai toisesta, se on vain hyväksyttävä, mutta ainakin tällä kaudella katkot ovat olleet mielestäni kohtuuden rajoissa."

Mitenniin vaan hyväksyttävä?!? Ei todellakaan ole. Varsinkaan jos kehtaavat pyytää 9 euroa per peli, niin ei todellakaan ole hyväksyttävä katkoja. Viime ottelusta Jukurit - Jokipojat ensimmäinen erä kokonaan näkemättä ja lähetys myös katkesi kolmanen erän lopussa. Ei tule ostettua Mikkelistä lähetystä!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös