Mestiksen televisiointi

  • 555 508
  • 2 204

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Kyllä ainakin tämä Espoo - Ketterä peli pyörii kahdella eri laitteella yhtä aikaa. Tiedä sitten johtuuko siitä että on muutenkin ilmaispeli kun tulee telkkarin puolelta myös.

Kokeilin myös tennislähetystä samaan aikaan LG telkkarista ja Android puhelimesta niin hyvin pyörii.
 
Viimeksi muokattu:

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Laitetaan tännekin sama kuin tuolle liigapuolelle. Itselleni tuli siis sähköpostissa seuraava tieto, jonka mukaan uudessa MTV Katsomossa pystyisi jatkossa katsoa mestistäkin vain yhdellä laitteella. Vitun hankalaksi menee:

"Koska tilaus on henkilökohtainen ja tarkoitettu yhden kotitalouden käyttöön, on samaa urheilulähetystä mahdollista katsoa kerrallaan vain yhdellä laitteella. Muita MTV Katsomon ohjelmia voi seurata yhdellä tunnuksella samanaikaisesti kahdelta eri laitteelta."

Mä en kyllä tätä ulinaa oikein ymmärrä. Eihän hallillekkaan pääse koko perhe yhellä lipulla. Jos olen itelle ostanut kiekkopelin katseluun oikeudet niin minkä takia niillä pitäs jonkun toisen kattoa? Viime aikoina on tullut tietoon kuinka paljon nuo virmat tehny turskaa ni ihmekkö tuo on ja jos nostaa hinnat niin viaplayn tie ja asiakkaat katoaa.

Ja kyllä on minunkin tunnareilla kotiväki saattanu kattoa Rokia tai rallia samaan aikaan mutta ei tämä nyt mikään ryöstö ole että live urheilut siirtyy yhen katselijan alle.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Mä en kyllä tätä ulinaa oikein ymmärrä. Eihän hallillekkaan pääse koko perhe yhellä lipulla. Jos olen itelle ostanut kiekkopelin katseluun oikeudet niin minkä takia niillä pitäs jonkun toisen kattoa? Viime aikoina on tullut tietoon kuinka paljon nuo virmat tehny turskaa ni ihmekkö tuo on ja jos nostaa hinnat niin viaplayn tie ja asiakkaat katoaa.

Ja kyllä on minunkin tunnareilla kotiväki saattanu kattoa Rokia tai rallia samaan aikaan mutta ei tämä nyt mikään ryöstö ole että live urheilut siirtyy yhen katselijan alle.

Siis että muuttuu varoittamatta kesken kauden?

Ja susta on ihan OK, että vaikka työmatkalla et voi katsoa matsia jos lapset katsoo samaa kotona?

Tämä EI ole se palvelu minkä olen tilannut. Ja silti hinta on sama.

Kusetusta.
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en kyllä tätä ulinaa oikein ymmärrä. Eihän hallillekkaan pääse koko perhe yhellä lipulla. Jos olen itelle ostanut kiekkopelin katseluun oikeudet niin minkä takia niillä pitäs jonkun toisen kattoa? Viime aikoina on tullut tietoon kuinka paljon nuo virmat tehny turskaa ni ihmekkö tuo on ja jos nostaa hinnat niin viaplayn tie ja asiakkaat katoaa.

Ja kyllä on minunkin tunnareilla kotiväki saattanu kattoa Rokia tai rallia samaan aikaan mutta ei tämä nyt mikään ryöstö ole että live urheilut siirtyy yhen katselijan alle.
Tämä vertaus olisi hyvä, jos lipun ehdoissa olisi ollut, että ketkä vaan kaksi voi tulla sisään. Sitten yhtäkkiä ei enää olisikaan yksipuolisen ilmoituksen jälkeen. Tätä perusteltaisiin, että lippu on tarkoitettu yhdelle kotitaloudelle ja toimii kuten ennenkin. Paitsi, ettei toimikaan.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
En ole kyllä koskaan lukenut että montako laitetta voi olla in ku lähetystä kattoo, mutta olen olettanut että yhessä pisteessä se näkyy ja maksimissaan kahdessa. Eli olen olettanut että kun maksan yhen lisenssin niin MINÄ näen sen MM-rallin tai Mestispelin. Omaan tarpeeseen sen olen hankkinut.

Kesällä tuli tieto että maikkari on tehny sata miljoonaa turskaa viime vuosien aikana. Olin ihan varma että paketin hinta nousee ja tuskin saa koko perhe enää kattoa Rokia kun oon työkeikalla muualla. No ei oo vielä noussu mutta toinen ominaisuus katoaa. Ja mulle ainakin son ihan fine ja jos uusien tilauksien myötä seuratkin saisi muutaman euron lisää ni sekään ei haittaisi.

Siksi en ymmärrä kitinää tästä, hyvä että tätäkin sarjaa joku tekee niin ei oo tulospalvelun varassa kun pojat pelaa. Noilla tappiolla ei oo päivän selvä että tätä kannattaa jatkaa ja että kuka sitten tätä "todella mielenkiintoista sarjaa" alkaa tuottamaan.
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Et taida ymmärtää, että tässä on kaksi merkittävää asiaa. Asiakkaalle valehtelu ja harhaanjohtaminen (sanottu, että nykyisille asiakkaille mikään ei muutu) sekä yksipuolinen ehtojen muutos. Olisitko ihan iloinen, jos kesken taksimatkan kuski ilmoittaisikin, että hinta on sitten per henkilö ja sinä ja kyydissä oleva kaverisi joutuu molemmat maksamaan sen? Onhan bensankin hinta noussut niin ymmärtäähän sen.

Viaplay näytti, että miten hyvin asiakkaat ottivat tämän kaltaisen muutoksen vastaan ja vaikka sekin oli yksipuolinen ehtojen muutos, uskalsivat sentään kertoa tulevasta muutoksesta etukäteen eivätkä valehdelleet asiakkaalle. Ilmeisesti cmore haluaa, että turskaa tulee jatkossa enemmän kuin tuo ”sata miljoonaa”.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Et taida ymmärtää, että tässä on kaksi merkittävää asiaa. Asiakkaalle valehtelu ja harhaanjohtaminen (sanottu, että nykyisille asiakkaille mikään ei muutu) sekä yksipuolinen ehtojen muutos. Olisitko ihan iloinen, jos kesken taksimatkan kuski ilmoittaisikin, että hinta on sitten per henkilö ja sinä ja kyydissä oleva kaverisi joutuu molemmat maksamaan sen? Onhan bensankin hinta noussut niin ymmärtäähän sen.

Viaplay näytti, että miten hyvin asiakkaat ottivat tämän kaltaisen muutoksen vastaan ja vaikka sekin oli yksipuolinen ehtojen muutos, uskalsivat sentään kertoa tulevasta muutoksesta etukäteen eivätkä valehdelleet asiakkaalle. Ilmeisesti cmore haluaa, että turskaa tulee jatkossa enemmän kuin tuo ”sata miljoonaa”.

Jos tuote ei ole sinun tarpeeseen sopiva niin lyöt sen kiinni, aika heleppoa. Niin minä tein kun Viaplay nosti hintoja, aikaa änärin tuijottamiseen ei ollut ja Formulat ei enää kiinnosta ja totesin sen hinnan satunnaiskatsomiseen kalliiksi. Tuote ei ollut enää minua varten. Jatkossakin aion maksaa ja kattoa rallit ja Rokin pelit vaikka joku toinen ei minun maksamaa palvelua näkisikään. En mä sille toiselle sitä maksa ylipäätäkään.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hanuristahan tuo on niille joilla on taloudessa useampi joka haluaa samaa peliä katsoa eri laitteilla samaan aikaan. Toistaalta täälläkin aika moni on julkisesti mainostanut tilanneensa tuon kaverin kanssa puoliksi ehtojen vastaisesti, joten jossain määrin ymmärrän myös Maikkaria asiassa. Hirveän vaikea järjestää niin että samaan talouteen kuuluvat pystyisivät katsomaan, mutta kaverin kanssa jakaminen ei onnistuisi. Netflixillä on oma systeeminsä tohon, mutta ei sekään täydellinen ole.
 

Kalju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Helsingin Jokerit
Sen kanssa olisin vielä pystynyt elämään, että Jokereiden matseja voi vaan yksi hlö kattoo kerrallaan profiililla, mutta asiakkaalle valehtelu oli sen verran törkeää, että piti poikkasta tilaus.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Kusetussaaga jatkuu.

Huomasin eilen matsia testin vuoksi Katsomosta vilkuillessani seuraavan kukkasen. Matsitallenteessa luki: "saatavilla vielä 2 päivää".

Eli jälleen yksi huononnus vaikka "mikään ei muutu".

Cmoren puolella nähtävissä kaikki matsit kauden alusta lähtien, Katsomossa nyt tiistain ja keskiviikon pelit. Ja tiistain peli nyt viimeistä päivää.

Mitään sopimuksellisia säästöjä hän tällä ei kesken sopimuskauden saavuteta, kunhan nyt vittuillaan maksaville asiakkaille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toi on jo oikea heikennys. Itteäni ei kiinnosta monellako laitteella voi katsoa yhtä aikaa, mutta toi on ongelma jos ei vanhoja matseja pääse katsomaan. Monesti on tullut fiilisteltyä viime kevään finaaleja edelleen ja onhan se perseestä jos niitä ei näkisi jatkossa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt oli pakko laittaa palautetta. On kyllä merkittävä heikennys että edes saman kauden pelit ei näy tallenteina. Seuraavaksi ne varmaan raahaa Mertarannan selostamaan Mestistäkin.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Loppuiko se TV-sopimus tähän kauteen. Jos näin, niin veikkaan ensi vuonna joukkueiden saavan merkittävästi suuremmat TV-rahat.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tulee varmaan haastavat neuvottelut Mestiksen TV-oikeuksista tuleville kausille kun on täysin epäselvää kuinka kauan Jokerit on mukana. Kiekko-Espoon tilanne saattaa olla jo selvä siinä vaiheessa kun neuvotellaan mutta ei sekään missään tapauksessa varmaa ole. Se, että joka vuosi Mestarilla on mahdollisuus karsintoihin tulee uskoakseni joka tapauksessa lisäämään kiinnostusta ja TV-oikeuksien arvoa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tulee varmaan haastavat neuvottelut Mestiksen TV-oikeuksista tuleville kausille kun on täysin epäselvää kuinka kauan Jokerit on mukana. Kiekko-Espoon tilanne saattaa olla jo selvä siinä vaiheessa kun neuvotellaan mutta ei sekään missään tapauksessa varmaa ole. Se, että joka vuosi Mestarilla on mahdollisuus karsintoihin tulee uskoakseni joka tapauksessa lisäämään kiinnostusta ja TV-oikeuksien arvoa.

Toisaalta sittenhän sieltä on joku nykyisistä liigajengeistä tippunut Mestikseen. Ehkä useampikin jos joku luopuu sarjapaikasta. Näkisin tän "lasi puoliksi täysi"-ajattelulla ennemminkin huikeana mahdollisuutena lähtee kehittämään Mestiksen arvoa myös tv-puolella.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toisaalta sittenhän sieltä on joku nykyisistä liigajengeistä tippunut Mestikseen. Ehkä useampikin jos joku luopuu sarjapaikasta. Näkisin tän "lasi puoliksi täysi"-ajattelulla ennemminkin huikeana mahdollisuutena lähtee kehittämään Mestiksen arvoa myös tv-puolella.
Lähinnä meinasin sitä että on aika isoja epävarmuustekijöitä neuvotteluissa. Sopimuksen arvon määrittäminen on siten vaikeaa. TV-sopimuksen arvo ostajalle on siinä kuinka paljon ne saa myytyä kanavapaketteja Mestiksellä ja mihin hintaan.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hanuristahan tuo on niille joilla on taloudessa useampi joka haluaa samaa peliä katsoa eri laitteilla samaan aikaan. Toistaalta täälläkin aika moni on julkisesti mainostanut tilanneensa tuon kaverin kanssa puoliksi ehtojen vastaisesti, joten jossain määrin ymmärrän myös Maikkaria asiassa. Hirveän vaikea järjestää niin että samaan talouteen kuuluvat pystyisivät katsomaan, mutta kaverin kanssa jakaminen ei onnistuisi. Netflixillä on oma systeeminsä tohon, mutta ei sekään täydellinen ole.
Tämä kyllä mietityttää, että kuinka moni tuota oikeasti jakaa kaverin kanssa tai ryhmässä, että onkohan tästä mtv:lle oikeastaan edes marginaalista hyötyä ja enemmän kusee juuri samassa taloudessa olevien muroihin ja täten menettävät asiakkaita/tuloja. Toki voihan se olla, että ite elän kuplassa ja jokatoinen tuota tekee.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Tämä kyllä mietityttää, että kuinka moni tuota oikeasti jakaa kaverin kanssa tai ryhmässä, että onkohan tästä mtv:lle oikeastaan edes marginaalista hyötyä ja enemmän kusee juuri samassa taloudessa olevien muroihin ja täten menettävät asiakkaita/tuloja. Toki voihan se olla, että ite elän kuplassa ja jokatoinen tuota tekee.

Vaikka tuota tekisi puolet tilaajista, kysymys on puhtaasti siitä kuinka monta uutta tilaajaa saa ja montako menettää.

En usko että Maikkari on laskenut tätä oikein.
 

daerok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Kalpa Kuopio
C More (voi katsoa useammalla laitteella) toimii vielä jonkin aikaa uuden Katsomon rinnalla, mutta heti kun cmore lakkaa toimimasta, tilaus irtisanotaan täältä!
Onnea Katsomolle uusista hienoista "viritelmistä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös