Median kausiennakot 2016–2017

  • 91 459
  • 372
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mitäs mieltä porukat tuosta Jatkoajan top-10 maalivahdeista?

Mielestäni ihan relevantit perustelut, mutta kyllä itse olisin nostanut Rajaniemen korkeammalle korokkeelle, kuin sija 10.

Bäckströmistä ja Markkasesta olen samaa mieltä Jatkoajan kanssa. Voi olla, että ovat ihan kurkoja kumpikin, mutta loukkaantumishistoria, pelaamattomuus sekä ikä painavat vaakakupissa. En siis nostaisi myöskään listalle. Niin hullulta, kun se kuulostaa, ensin näytöt ja sitten arviot.

Hieman pitää taas kerran vetää punalaseja päähän, mutta Rasse Rinteen kiinnittäminen Sportin kakkoseksi on ilmeisesti saanut Järä Järvisen nostamaan leveliä vielä nasauksen uudelle tasolle. Kulunut pre-season on ollut todella varmaotteinen. Voisi sanoa jopa muuri. Kiekkoja ei ole eilistä lukuunottamatta tainnut päästä yhtä enempää (poislukien rankkipotkut) missään ottelussa ja eilenkin se kaksi päästettyä, joille ei vaan voinut mitään.
Huomattavasti kovemmassa tikissä on Järä ollut, mitä viime kaudella ja viime kausikin meni alun haparointia jälkeen hyvin. Jos jatkaa ja miksi ei jatkaisi runkosarjassa samalla tasolla, tulee väkisinkin olemaan Liigan top-3 maalivahteja. Sen verran jäätävät ovat olleet otteet kyllä Järällä.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Jatkoaika; Mv-ranking.

" Pienikokoinen reaktiotorjuja aloittaa ensimmäistä kertaa liigakauden ykkösmaalivahtina." Mielestäni 183 cm Andreas Bernard nyt varsinaisesti pienikokoinen ole, joskaan ei mikään golem vs. Rynnäs ym. Sanoisinko paremminkin keskikokoiseksi mokeksi.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolta Jatkoajan listalta kymmenen parhaan maalivahdin joukosta puuttuvat mielestäni HIFK:n Lankinen ja Kärppien Aittokallio. Lankisen uskon olevan tämän kauden läpimurtomaalivahteja. Samoin kyllä Markkanen menee edelleen ilman muuta kärkiporukkaan mukaan.
Bäckströmistä olen samaa mieltä. Veikkaisin, että sellaiset 20-25 peliä tulee runkosarjassa, eikä niillä kuulu tuolle listalle. Lankinen on kauden mittaan IFK:n ykkönen, näin uskon.

Kaapo Kähkönen on nostettu liian korkealle, en usko tason kestävän pitkää runkosarjaa. Hrachovina sen sijaan oivallinen nimi, voi hyvinkin olla Tapparan ykkönen ennen Lassilaa.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Mitäs mieltä porukat tuosta Jatkoajan top-10 maalivahdeista?

Mielestäni ihan relevantit perustelut, mutta kyllä itse olisin nostanut Rajaniemen korkeammalle korokkeelle, kuin sija 10.
Paljon mielenkiintoisempi listaus olisi mielestäni se, että maalivahteja arvioitaisiin joukkueittain siten, että arvioitaisiin joukkueiden maalivahtikaksikot paremmuusjärjestykseen.

Minun mielestäni paras maalivahtikaksikko on HIFK:llä. Mielestäni arvoituksellisin maalivahtikaksikko on Tapparalla ennakoiduista kärkijoukkueista. Jos Lassila floppaa, niin kestääkö sen nimihirviön kantti pelata about 80%:A otteluista? Kyseessä kuitenkin nuori maalivahti.

Rajaniemi viime keväänä oli Kärpissä aivan loistava. Nyt kuitenkin edessä hänellä on näytön paikan kausi. Ykkösmaalivahdin asema. Vaikeaa Rajaniemeä on laittaa tämän hetkisillä näytöillä sijaa 10 korkeammalle. Se on itse asiassa kova arvio. Mahtuisi miltei minkä tahansa porukan kakkosmaalivahdiksi ja muutaman jengin ykköseksi. Rajaniemeltä loistava valinta mennä Jukureihin pelaamaan oman uransa kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Paljon mielenkiintoisempi listaus olisi mielestäni se, että maalivahteja arvioitaisiin joukkueittain siten, että arvioitaisiin joukkueiden maalivahtikaksikot paremmuusjärjestykseen.
Mielestäni ei, koska kentällä on kerralla yksi maalivahti. Kun HIFK ja KalPa kohtaavat, ei HIFK hyödy mitään paremmasta maalivahtikaksikosta, kun KalPalla on kentällä parempi maalivahti. Eli maalivahdeissa on KalPalla etu.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Mielestäni ei, koska kentällä on kerralla yksi maalivahti. Kun HIFK ja KalPa kohtaavat, ei HIFK hyödy mitään paremmasta maalivahtikaksikosta, kun KalPalla on kentällä parempi maalivahti. Eli maalivahdeissa on KalPalla etu.
Ässät aikoinaan peluutti kahta maalivahtia tasaisesti --> etu: ei haittaa paljoa, jos toinen loukkaantuu kunhan toinen pysyy terveenä. Joukkue, joka on yhden maalivahdin varassa poffeissa, on heikommalla kuin joukkue, jolla on hyvä maalivahtikaksikko. Kärpät oli aikoinaan Bäckströmin varassa - Rajamäen tarvitsi vain kolata Bäckström, niin Kärppien eväät oli syöty ja haaveet mestaruudesta sillä kaudella kalahtivat siihen, koska kakkosmaalivahdin taso silloin Kärpissä oli valovuoden päästä Bäckströmin tasosta.
 

Ralph

Jäsen
Tietenkin loukkaantumisia tulee. Tapio Sammalkangas on Liigan paras pelaaja, jos kaikki häntä paremmat on loukkaantuneena.

Kun ottelu alkaa, et hyödy siitä mitään, kuka maalivahti penkillä istuu. Etu on sillä, kummalla on parempi maalivahti tolppien välissä. Jos tulee loukkaantumisia, voimasuhteet muuttuu. Sama koskee ykkösmaalivahtia, kahta kärkisentteriä tai vaikka ykköspakkiparia.

Jos HIFK ja KalPa kohtaisivat pudotuspeleissä (eivät varmasti kohtaa, mutta jos) niin KalPalla olisi maalivahtietu. Jos Kilpeläinen loukkaantuu, siirtyy maalivahtietu HIFK:lle. Se on selvä, mutta ei voimasuhdevertailua voi tehdä "jos loukkaantuu" -lähtökohdalla.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Tietenkin loukkaantumisia tulee. Tapio Sammalkangas on Liigan paras pelaaja, jos kaikki häntä paremmat on loukkaantuneena.

Kun ottelu alkaa, et hyödy siitä mitään, kuka maalivahti penkillä istuu. Etu on sillä, kummalla on parempi maalivahti tolppien välissä. Jos tulee loukkaantumisia, voimasuhteet muuttuu. Sama koskee ykkösmaalivahtia, kahta kärkisentteriä tai vaikka ykköspakkiparia.

Jos HIFK ja KalPa kohtaisivat pudotuspeleissä (eivät varmasti kohtaa, mutta jos) niin KalPalla olisi maalivahtietu. Jos Kilpeläinen loukkaantuu, siirtyy maalivahtietu HIFK:lle. Se on selvä, mutta ei voimasuhdevertailua voi tehdä "jos loukkaantuu" -lähtökohdalla.

Joo joo.
Maalivahteja on vain 2-3. Jos yksi niistä on hyvä ja muut mitä sattuu, niin vihollisen on mahdollista kolata se ykkönen pelikyvyttömäksi. Näin on tehty liigassa poffeissa ja tullaan tekemään jatkossakin.

Muu pelaajamateriaali kärkiporukoissa on niin leveää, että yhden tai kahden ukon tippuminen ei ole niin dramaattista joukkueelle. Kärpät on parin erehdyksen jälkeen palkannut aina kaksi suht pätevää maalivahtia viime vuosina. Rajaniemi esimerkiksi viime kaudella oli loisto kaappaus. Ilveksen tai KalPan maalivahtikaksikoista minulla ei ole kokonaiskuvaa. KIlpeläinen on yksi liigamme ykköstorjujista. Olisi kuitenkin tärkeää, että se kakkonenkin olisi jotenkin laadukas.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Janne Juvonen ei mahdu listalle, koska "pudotuspeleissä Niko Hovinen ajoi ohi". Mutta Sami Rajaniemi mahtuu listalle, vaikka Juvonen oli kiistaton Pelicansin ykkösveskari ja Juvosen toivuttua alkukauden loukkaantumisestaan voitiin Rajaniemi ylimääräisenä lainata Kärppiin.

Rankingin laatijoilta on jäänyt huomioimatta myös Juvosen otteet KalPa-sarjassa, jossa kyykytti ykköseksi rankatun virkaveljensä mennen tullen. Joukkue nukkui sitten kaksi ensimmäistä HIFK-sarjan ottelua ja Hovinen sai tilaisuutensa ja käyttisen hyväkseen.

Kyllähän tuosta listasta muutenkin paistaa se, että taas on ollut juttua kirjoittaessa tärkeintä olla erimieltä kuin muut.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se on hyvä ettei Bäckströmiä hypetetä liikaa. Jääpähän hänelle oikeasti sellanen kunnon motivaatiopiikki näyttää, että josko sitä kevään jälkeen oltais Jatkiksen top10:ssä ;)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Urheilusanomien ranking 2016-2017:
1.JYP 2.HIFK 3.Tappara 4.Kärpät 5.TPS 6.SaiPa 7.Lukko 8.Ässät 9.Sport 10.Pelicans 11.KooKoo 12.HPK 13.Ilves 14.KalPa 15.Jukurit
Siis täh? Eikös Urheilusanomien jutuista vastaa Tiku ja Taku eli Rantanen ja Nyholm? Mitäs ne joku aika sitten tulleet videot oli, joissa Kärpät oli oman muistini mukaan sijalla seitsemän? Vai onko mulla nyt menneet puurot ja vellit sekaisin?
 

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Verkkolehdestä katsoin nopeasti. En vielä tarkemmin ole lehteä ehtinyt lukea.
Tilaajana koitin katsoa "näköislehdet"-osiosta, mutta siellä ei ainakaan näy Urheilusanomien Liiga-liitettä. Jos kerran olet päässyt jostain tuota katsomaan, niin mistä IS:n osiosta tuo löytyy.

Edit: Näköjään Urheilusanomien appin kautta pääsi yytsimään Liiga-liitettä.
 
Viimeksi muokattu:

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän tuosta listasta muutenkin paistaa se, että taas on ollut juttua kirjoittaessa tärkeintä olla erimieltä kuin muut.

Juuri näin. Pari ensimmäistä on laitettu uskottavuuden vuoksi oikean suuntaisesti, mutta sen jälkeen koko lista on täysi vitsi, jos katsotaan ennakkoasetelmia. Meneehän tuo toimittajien toiveiden fantasioinnista, mutta en näe mitään erityistä iloa tuosta muuten.

On kai muodikasta olla erilainen kuin muut.
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Siis täh? Eikös Urheilusanomien jutuista vastaa Tiku ja Taku eli Rantanen ja Nyholm? Mitäs ne joku aika sitten tulleet videot oli, joissa Kärpät oli oman muistini mukaan sijalla seitsemän? Vai onko mulla nyt menneet puurot ja vellit sekaisin?
edelleenkään siinä videossa ei mitään paikkoja joukkueille kerrottu, vaan joukkueet oltiin eroteltu teemoittain eri ryhmiin
 

Ralph

Jäsen
Maalivahteja on vain 2-3. Jos yksi niistä on hyvä ja muut mitä sattuu, niin vihollisen on mahdollista kolata se ykkönen pelikyvyttömäksi. Näin on tehty liigassa poffeissa ja tullaan tekemään jatkossakin.
Onhan se tosiaan jokakeväinen, ellei jopa joka ottelusarjasta tuttu ilmiö, että ykkösmokke telotaan. En osaa itse nimetä kuin Bäckströmin viimeisen kymmenen vuoden ajalta, mutta silti, onhan se yleistä.

Jos se on niin helppoa, niin miksei heti ekassa ottelussa telota molemmat maalivahdit? Tuleehan siitä vastustajalle kaksi kertaa viiden minuutin ylivoima, mutta se pieni hinta siitä, että loppuottelusarja saadaan pelata kolmosmokkea vastaan.

Onhan loukkaantumiset osa urheilua ja niitä tulee, muttei niitä liikaa kannata pelätä. Mielummin lähden pudotuspeleihin yhdellä tähtimokella kuin kahdella hyvällä.

Samaten mielummin ottaisin yhden ykkössentterin, kaksi kolmossentteriä ja nelossentterin, kuin kolme kakkossentteriä ja yhden nelossentterin. Onhan tässäkin se pelko, että ykkössentteri loukkaantuu, mutta ei voi mitään. Mielummin yksi iso ratkaisija kuin kaksi tasaisempaa heikompaa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Onhan se tosiaan jokakeväinen, ellei jopa joka ottelusarjasta tuttu ilmiö, että ykkösmokke telotaan. En osaa itse nimetä kuin Bäckströmin viimeisen kymmenen vuoden ajalta, mutta silti, onhan se yleistä.

Jos se on niin helppoa, niin miksei heti ekassa ottelussa telota molemmat maalivahdit? Tuleehan siitä vastustajalle kaksi kertaa viiden minuutin ylivoima, mutta se pieni hinta siitä, että loppuottelusarja saadaan pelata kolmosmokkea vastaan.

Onhan loukkaantumiset osa urheilua ja niitä tulee, muttei niitä liikaa kannata pelätä. Mielummin lähden pudotuspeleihin yhdellä tähtimokella kuin kahdella hyvällä.

Samaten mielummin ottaisin yhden ykkössentterin, kaksi kolmossentteriä ja nelossentterin, kuin kolme kakkossentteriä ja yhden nelossentterin. Onhan tässäkin se pelko, että ykkössentteri loukkaantuu, mutta ei voi mitään. Mielummin yksi iso ratkaisija kuin kaksi tasaisempaa heikompaa.
Tästäpä tuleekin hyvin mieleen kausi oliko nyt 11-12 kun KalPa voitti runkosarjan ja johti Bluesia vs po-sarjaa 3-0 otteluvoitoin. Siinä sitten kävi ensin Huhtala jyräämässä Koskisen ja kukaan ei puolustanut niin antoipa vielä turpaan. Taisi samassa tai seuraavassa Jari Jätesäiliö käydä uusiksi miehen kolaamassa ja loppu onkin historiaa :) Tuskinpa olisi sarja ilman tuota episodia kääntynyt päälaelleen. Kolmen-metrin-Koskisesta tuli tuon jälkeen kolmen-maalin-Koskinen ja itseluottamus loisti poissaolollaan ja kelkkaa ei saatu koskaan takaisin rauteilleen
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Urheilusanomien ranking 2016-2017:
1.JYP 2.HIFK 3.Tappara 4.Kärpät 5.TPS 6.SaiPa 7.Lukko 8.Ässät 9.Sport 10.Pelicans 11.KooKoo 12.HPK 13.Ilves 14.KalPa 15.Jukurit"

Heh, nojoo. Enpä tiedä muista, mutta itse olen ainakin aika jyrkästi eri mieltä tästä, että JYP olisi kovin joukkue ennakkoarvioissa. En käsitä, että miten nämä "asiantuntijat" on päätyneet tällaiseen päätelmään ja mun mielestä mennään aika metsään nyt.
Ei siis millään pahalla jyväskyläläisiä kohtaan, ihan hienoa porukkaa, mutta millä ihmeellä tuosta saadaan lähtökohtaisesti kovin joukkue? Vai onko edes suurin osa JYP:n kannattajista samaa mieltä Urheilusanomien kanssa, että ensi kaudella tulee runkosarjavoitto? Selittäkää nyt joku itselleni, kun itse sijoittaisin JYP:n sijoille 5-6 runkosarjassa.
Ymmärrän kyllä, että sinne tulee Hytönen ja Louhivaara hyökkääjiksi, mutta pystyvätkö nämä tosiaan pelaamaan nyt iäkkäinä samalla tasolla kuin esim. viisi vuotta sitten, kun esim. Hytösen tehopistemäärä on laskenut lähes joka kausi tämän ajan jälkeen?
Eliteprospects.com - Juha-Pekka Hytönen
Louhivaaralla ei lasku ole ollut yhtä jyrkkää, mutta kyllä mun mielestä silläkin on parhaat vuodet jo reilusti takana päin.
Eliteprospects.com - Ossi Louhivaara
Eikä se Tuppurainenkaan nyt varmaan ainakaan mitään uutta piste-ennätystä enää tee.

Pakistossa Kalteva on tosi hyvä ja joitain muitakin ihan ok. Mutta mielestäni kalpenee muiden kärkijoukkueiden pakistojen rinnalla. Vehviläinen voi olla kyllä tosi hyvä tulevalla kaudella.

Fakta vain on kuitenkin se, että esim. Antti Suomela (varmaankin yksi erinomainen hankinta JYP:ltä hintaan nähden) teki enemmän pisteitä Liigassa viime kaudella kuin Hytönen teki Sveitsissä. Kuinka paljon enemmän pisteitä JYP-kannattajat odottavat Hytöseltä ja Louhivaaralta tällä kaudella kuin nuo 21p ja 28p, jotka tyypit ovat tehneet viime kaudella Sveitsin sarjassa?

Itse luulen, että alkukaudesta JYP voi ollakin aika korkealla, mutta tipahtaa kärjestä viimeistään loppukaudesta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ennuste
KalPan puolustus kestää vertailun muihin joukkueisiin, ja maalivahtiosastokin on erittäin kilpailukykyinen. Hyökkäyksestä löytyy kokeneita Liiga-miehiä, mutta ykköskorin ratkaisuvoimille olisi käyttöä. Janne Keräsen, Tommi Jokisen ja Jaakko Rissasen varassa lepää paljon. Kahdeksan viime kauden aikana KalPa on edennyt kuudesti suoraan neljännesfinaaleihin. Tälle kaudelle eväät playoffs-paikan tavoitteluun ovat kevyemmät.

@liiga.fi - Joukkue-esittelyt 2016: KalPa – iso haaste edessä | Uutiset | Liiga

Rissasen Jaakkoa tuossa haastatellaan, joka pelasi viime kaudella osittain rikkikin 19peliä ppg tahdilla. Jaksa tokaisi nukkuneen palaverissa mutta jonkinlaisen tavoitteen olevan kuuden sakissa ja suorassa poffipaikassa. Aika kovan työn saa kyllä KalPa tehdä moisen yllätyksen eteen. Ei siinä, itse uskon sinne 10 sakkiin pääsyyn, vaikka kapeahan tuo materiaali on. Kilpeläinen voi vain ne monetkin ottelut KalPalle yksin kääntää - Tamin sanoin "Tähän perään yksinkertainen totuus: jos maalivahtipelissä on eroa, paremman maalivahdin joukkue voittaa, tapahtuu kentällä mitä tahansa. Tämä kaava pätee tänäänkin – take my word!"

Edit. Olisiko sittenkin kuulunut voimasuhdeketjuun? Mene ja tiedä. Modet saa siirtää mikäli tarvetta
 

Kafrom

Jäsen
Kuinka paljon enemmän pisteitä JYP-kannattajat odottavat Hytöseltä ja Louhivaaralta tällä kaudella kuin nuo 21p ja 28p, jotka tyypit ovat tehneet viime kaudella Sveitsin sarjassa?
Mitä vittua nyt taas? Louhivaara ja Hytönen ovat lähtökohtaisesti tähän liigaan tähtipelaajia. Varsinkin Hytösen kokonaisvaltainen pelaaminen on korvaamaton lisä JYPille. Helvetin puusilmäistä teksti-tv skouttaamista taas.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mitä vittua nyt taas? Louhivaara ja Hytönen ovat lähtökohtaisesti tähän liigaan tähtipelaajia. Varsinkin Hytösen kokonaisvaltainen pelaaminen on korvaamaton lisä JYPille. Helvetin puusilmäistä teksti-tv skouttaamista taas.
Näimpä, voisin lyödä vaikka vetoa 45pelin louk pykälällä että molemmat tulevat varmasti isomman pistesaldon tällä kaudella tekemään. Kyllähän tuo JYP nippu on vallanmaino tälle kaudelle. Ainoat kysymysmerkit näin vähän mulle tuntemattomana herättää tuo pakisto ja MV-osasto. Vehviläinen niin hyvä kuin onkin on taso heitellyt hieman liikaa (toki on nuori vielä) ja Tuokkolan parit viime kaudet eivät ole niin hyvin menneet. En miestä ole oikeastaan koskaan suuressa arvossa pitänytkään. Wallinheimon aisaparina tuo homma toimi ja olihan hän silloin ihan ok mut niin oli koko muukin JYP miehistö.
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Mitä vittua nyt taas? Louhivaara ja Hytönen ovat lähtökohtaisesti tähän liigaan tähtipelaajia. Varsinkin Hytösen kokonaisvaltainen pelaaminen on korvaamaton lisä JYPille. Helvetin puusilmäistä teksti-tv skouttaamista taas.
Näinkin voisi sanoa. Orange Hockeyta komppaan ja symppaan kuitekin sen verran, ettei JYP mikään ykkössuosikki runkkarin voittajaksi millään ole. Kotiedun kvartseihin uskallan luvata, mutta ainakin HIFK, Tappara ja ehkä Lukkokin ovat edellä.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä ainakin pidän Jypiä yhtenä kärkiporukoista. Hyökkäys on hyvä ja tasapainoinen ja uskon että Tuokkola tulee olemaan Liigan parhaimpia veskareita. Omaan silmään Jypin puolustus on pieni kysymysmerkki, koska se on hieman kokematon. Yhtä kokenutta pakkia kaipaisi niin Jypin mahdollisuudet mestaruuteen nousee.

Pidän Tapparaa myös yhtenä mestarisuosikkina, mutta omasta mielestänii heidän molarit ovat todella iso epävarmuustekijä. Joko Drachovina lyö itsensä läpi tai Lassila parantaa merkittävästi viime kaudesta.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä vittua nyt taas? Louhivaara ja Hytönen ovat lähtökohtaisesti tähän liigaan tähtipelaajia. Varsinkin Hytösen kokonaisvaltainen pelaaminen on korvaamaton lisä JYPille. Helvetin puusilmäistä teksti-tv skouttaamista taas.
Haha, ei mitään vittua. Ei tänään enää ainakaan :)
Kokonaisvaltainen pelaaminen viime kauden -13 tehotilastolla tulee olemaan mielenkiintoista nähtävää.

No, sä voit pitää Hytöstä ja Louhivaaraa kärkihyökkääjinä Liigassa ja JYP:iä todennäköisimpänä runkosarjavoittajana, mutta itse en noihin usko.
Ei mulla siis mitään tai ketään vastaan ole henkilökohtaisesti mitään noista, mutta luulen, että muut ovat parempia enkä jaksa alkaa enää vääntämään asiasta.
 

Kafrom

Jäsen
Oot muuten "Jondeez" harhaisin tyyppi kenet oon koskaan tavannu. Elä vaan omissa harhamaailmoissas että Hytönen on loistava ja että JYPpi voittaa runkosarjan
Missä olen sanonut JYPin voittavan runkosarjan? Ei kannattaisi puhua muiden harhaisuudesta, jos itse tunkee sanoja suuhun. Hytönen tulee olemaan Liigan top-3 sentteri, ainakin minun kirjoissani. Oli sitä edellisellä stintillään, tuskin on niin hirveästi taso laskenut etteikö olisi myös nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös