McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 856 792
  • 4 009

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tsekkasin arvioista Jukurien mv-arviot. Pisteitä oli 5. Rasmus Korhonen on joka tilastossa liigan 5 parhaan maalivahdin joukossa. Sitähän tuo arvion 5p varmaan tarkoittikin.

Ruusukaan ei ole huonosti pelannut, mutta Korhonen on ollut selkeästi varmempi. Korhosen tilastot: 9 ottelua, 1,67/peli (3.) 91,67% (5.), voittoprosentti 61,11 (4.) ja 2 nollapeliä.

Jos Hilliä kehutaan niin vielä isommin pitäisi nostaa tätä Jukurien veskarikoutsia, oliko joku Tarvainen?

Leiponut Salmisesta, Ruususta ja Korhosesta kovia kassareita. Korhosen kohdalla uskon vasta kauden lopussa, että on oikeasti noin hyvä. Sen verran taso heilui aina Ässissä. :D vaikuttaa kuitenkin, että alkais lunastamaan potentiaaliaan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos Hilliä kehutaan niin vielä isommin pitäisi nostaa tätä Jukurien veskarikoutsia, oliko joku Tarvainen?

Leiponut Salmisesta, Ruususta ja Korhosesta kovia kassareita. Korhosen kohdalla uskon vasta kauden lopussa, että on oikeasti noin hyvä. Sen verran taso heilui aina Ässissä. :D vaikuttaa kuitenkin, että alkais lunastamaan potentiaaliaan.
"Jokinen paaluttaa tässä kohtaa painavia sanoja Jukureissa koko seuran SM-liigahistorian ajan toimineesta mutta julkisesti vähäisesti huomioidusta osaajasta.
– Meillä on minun kirjoissani yksi maailman parhaista maalivahtivalmentajista. Mika Tarvainen on tehnyt loistavaa työtä täällä."

Lisää löytyy täältä:

 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Jos Hilliä kehutaan niin vielä isommin pitäisi nostaa tätä Jukurien veskarikoutsia, oliko joku Tarvainen?

Leiponut Salmisesta, Ruususta ja Korhosesta kovia kassareita. Korhosen kohdalla uskon vasta kauden lopussa, että on oikeasti noin hyvä. Sen verran taso heilui aina Ässissä. :D vaikuttaa kuitenkin, että alkais lunastamaan potentiaaliaan.
Voit poistaa Salmisen tuosta listasta. Ja sanoa että kouvolassa siitä hiottiin timantti Lehtosen toimesta. Salkku ei vaan enää tarttunut kahden tasapuolisen veskarin tandemin vaan tarttui Jukureiden tarjoukseen ykköskassarin paikasta. Mikä itsestäni oli virhe niin pitkään toimistolta kunnes Malik sulatti ensin Bartosakin ja sen jälkeen Salmisen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän olisi mielenkiintoista saada vastaus. Torso yritti tämän tosin jo hienosti sivuuttaa. Miksi Kärppien maalivahtikaksikosta ei löydy samanlaista pessimismiä mitä Ässistä?
Olen Kärppien kannattaja ja suhtaudun Kärppiin positiivisella otteella. Varmaan olet asian tässä ketjussa ja muutoinkin vuosien saatossa huomannut. Sen vuoksi ihmettelen kysymystäsi.
Otanta on vielä aivan liian pieni minkäänlaiseen hehkutukseen. Juuri kuten itse kerroit Ässien kohdalla.
Kausi on tosiaan kokonaisuus, eikä vielä ole syytä kokonaisuutta muuttaa. Ilolla olen tervehtinyt Kärppien maalivahtien pelaamista. Taustat tietäen, en pysty enää hillitsemään itseäni Kokon iskukyvyn suhteen.
Jotta tällä voimasuhteilla säilyisi edes jokin moraali ja selkäranka, niin olisi hienoa, että jokaista joukkuetta edes kohdeltaisiin samanarvoisesti.
Minusta kokonaisuus on hyvä. Joukkueita on kohdeltu tasa-arvoisesti ja sen näkee tulostaululta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsekkasin arvioista Jukurien mv-arviot. Pisteitä oli 5. Rasmus Korhonen on joka tilastossa liigan 5 parhaan maalivahdin joukossa. Sitähän tuo arvion 5p varmaan tarkoittikin.
Sellainen tuli mieleen, että joko olisi sulla aika unohtaa vuosien kauna ja tyhjentää katkeruusreppu. Kevyellä repulla on mukavampi taivaltaa ja saat tästäkin ketjusta enemmän irti. Jukurit ei ole enää ollut pariin vuoteen arviossani viimeinen ja Jokinen on kuningas.
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sellainen tuli mieleen, että joko olisi sulla aika unohtaa vuosien kauna ja tyhjentää katkeruusreppu. Kevyellä repulla on mukavampi taivaltaa ja saa tästäkin ketjusta saa enemmän irti. Jukurit ei ole enää ollut pariin vuoteen arviossani viimeinen ja Jokinen on kuningas.
En miä tota pahalla kirjoittanut. Kevyellä huumorilla vaan. Samalla, millä oon jo pitkään tätä ketjua lukenut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä hetkellä Ässien ja Pelicansin eroa on neljä pistettä ja molemmat ovat pelanneet 23 peliä. Pelicansin suunta on parhaillaan ylös ja Ässien alas. Kohta läpsystä vaihto, kun Pelicans siirtyy ylös ja Ässät alas. Jos näin jatkuu, alkaa arvioni näyttämään puolivälinkrouvissa paremmalta myös näiden joukkueiden osalta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Tällä hetkellä Ässien ja Pelicansin eroa on neljä pistettä ja molemmat ovat pelanneet 23 peliä. Pelicansin suunta on parhaillaan ylös ja Ässien alas. Kohta läpsystä vaihto, kun Pelicans siirtyy ylös ja Ässät alas. Jos näin jatkuu, alkaa arvioni näyttämään puolivälinkrouvissa paremmalta myös näiden joukkueiden osalta.
Koska sarjan paras joukkue Kärpät nousee kärkeen?

Edit. Ei vaadi kuin pistekeskiarvon muuttumisen 1.696 => 2,41
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä hetkellä Ässien ja Pelicansin eroa on neljä pistettä ja molemmat ovat pelanneet 23 peliä. Pelicansin suunta on parhaillaan ylös ja Ässien alas. Kohta läpsystä vaihto, kun Pelicans siirtyy ylös ja Ässät alas. Jos näin jatkuu, alkaa arvioni näyttämään puolivälinkrouvissa paremmalta myös näiden joukkueiden osalta.

Ässät on pudonnut kolme sijaa siitä sinun väliaikakatsauksesta lähtien ja on pelillisesti vaikeassa vaiheessa. Mutta Pelicans noussut vain yhden sijan. En ole Pelicansin otteita seurannut niin tarkkaan, että olisin nähnyt tämän nousevan trendin. Olen nähnyt sivusilmällä vilkuillen erittäin epätasaisesti pelaajamateriaaliinsa nähden pelaavan Pelicansin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä hetkellä Ässien ja Pelicansin eroa on neljä pistettä ja molemmat ovat pelanneet 23 peliä. Pelicansin suunta on parhaillaan ylös ja Ässien alas. Kohta läpsystä vaihto, kun Pelicans siirtyy ylös ja Ässät alas. Jos näin jatkuu, alkaa arvioni näyttämään puolivälinkrouvissa paremmalta myös näiden joukkueiden osalta.

Ei kai näitä pitänyt nyt alkuvaiheessa vielä nostella?

Ässillä sikäli hyvä tilanne tässä vaikeassa vaiheessa, että silti pelataan joka ilta voitosta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kai näitä pitänyt nyt alkuvaiheessa vielä nostella?

Huom! Silloin ei saa nostella, jos Oulun omilla pojilla menee huonosti. Mutta muuten kyllä saa nostella muiden joukkueiden osalta milloin hyvänsä.
Kyllä kai Ässiin liittyvä nosto on tehty hyvissä ajoin muiden toimesta kuin minun. Minä tässä vain seuraan, miten se etenee. Ässät on siinä mielessä Pelicansin ja Jukureiden kanssa mielenkiintoinen joukkue, että niiden sijoitus on alkukaudesta poikennut eniten ennakoimastani. Se on aiheuttanut keskustelua ja kyllä noiden tilannetta on mielenkiintoista seurata jatkossakin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä kai Ässiin liittyvä nosto on tehty hyvissä ajoin muiden toimesta kuin minun. Minä tässä vain seuraan, miten se etenee. Ässät on siinä mielessä Pelicansin ja Jukureiden kanssa mielenkiintoinen joukkue, että niiden sijoitus on alkukaudesta poikennut eniten ennakoimastani. Se on aiheuttanut keskustelua ja kyllä noiden tilannetta on mielenkiintoista seurata jatkossakin.

On tehty ja olet kommentoinut ettei ole hätää eikä vielä tässä vaiheessa tarvitse tuijotella ennakoita. Nyt myhäilit kun alkaa näyttämään hyvältä? :-)

Sarja on niin tasainen, että sijat 4-13. ovat 9p sisällä. Yksi viikko heiluttaa sijoituksia.
Esim. Jukurit seilannut top6 paikasta ulos sääleistä ja taas takaisin top6.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sarja on niin tasainen, että sijat 4-13. ovat 9p sisällä. Yksi viikko heiluttaa sijoituksia.
Tästä minä juuri kirjoitin jokin aika sitten, kun täällä vaikutettiin olevan aika varmoja siltä, ettei Ässien tipahtaminen sijalle 13 ole enää realistista. Tasainen sarja ja paljon voi vielä muuttua pitkän runkosarjan aikana. Sen vuoksi ei ole järkevää ainakaan minulta tämän voimasuhdearvion tekijänä heilua puolelta toiselle viikosta toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tällä hetkellä Ässien ja Pelicansin eroa on neljä pistettä ja molemmat ovat pelanneet 23 peliä. Pelicansin suunta on parhaillaan ylös ja Ässien alas. Kohta läpsystä vaihto, kun Pelicans siirtyy ylös ja Ässät alas. Jos näin jatkuu, alkaa arvioni näyttämään puolivälinkrouvissa paremmalta myös näiden joukkueiden osalta.
Pelicans ei tuolta kovin montaa pykälää tule nousemaan, mikäli pelissä ja erikoistilanteissa ei tapahdu täyskäännöstä.

Olkinuora sen sijaan on alkanut torjumaan arvion mukaisella tasolla.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Linjan mukainen narsistissävyinen omakehu, siihen päälle hieman kritiikkiä ja kohta varmaankin puolustelijoiden lauma aktivoituu.

Länsirintamalta ei mitään uutta. Viihdyttävää. Tykkään.
Vaikka en nyt halua mennä henkilökohtaisuuksiin, niin kyllä ketjun avaajalla on aika kiva halu nostaa itseään jollekin jalustalle. Hyvinä hetkinä pitää tulla korostamaan, että olin oikeassa ja taas huonoina hetkinä yrittää kääntää asia jotenkin, että ”prosessi on vielä kesken”.

Sinänsä kyllä ihan hyviä pointteja löytyy ja arvostan sitä työmäärää mitä Torso tekee näihin kausiarvioihin.

Se vain välillä ärsyttää, että ei pystytä myöntämään tekemiä virheitä ja että aina Kärpät on kaikessa paras. Ihminen on erehtyväinen ja sitä toivoisin myös, että se voidaan myöntää, että olin väärässä. Tietynlainen itsekriittisyys ja palautteen vastaanottokyky parantaisi tosi paljon tätä keskustelun tasoa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Vaikka en nyt halua mennä henkilökohtaisuuksiin, niin kyllä ketjun avaajalla on aika kiva halu nostaa itseään jollekin jalustalle. Hyvinä hetkinä pitää tulla korostamaan, että olin oikeassa ja taas huonoina hetkinä yrittää kääntää asia jotenkin, että ”prosessi on vielä kesken”.

Sinänsä kyllä ihan hyviä pointteja löytyy ja arvostan sitä työmäärää mitä Torso tekee näihin kausiarvioihin.

Se vain välillä ärsyttää, että ei pystytä myöntämään tekemiä virheitä ja että aina Kärpät on kaikessa paras. Ihminen on erehtyväinen ja sitä toivoisin myös, että se voidaan myöntää, että olin väärässä. Tietynlainen itsekriittisyys ja palautteen vastaanottokyky parantaisi tosi paljon tätä keskustelun tasoa.

Se siinä onkin ongelma, kun osa (itseni mukaanlukien) kuvittelee Torson olevan edes haluakas debatoimaan tai keskustelemaan arvioistaan. Näin ei kuitenkaan ole, vaan Torso vetää omalla linjallaan syteen tai saveen. Tämän takia tämä ketju täyttyy turhilla provoilla ja väännöillä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällä hetkellä Ässien ja Pelicansin eroa on neljä pistettä ja molemmat ovat pelanneet 23 peliä. Pelicansin suunta on parhaillaan ylös ja Ässien alas. Kohta läpsystä vaihto, kun Pelicans siirtyy ylös ja Ässät alas. Jos näin jatkuu, alkaa arvioni näyttämään puolivälinkrouvissa paremmalta myös näiden joukkueiden osalta.
Eli 2-4 peliä sitten oltiin vielä alkukaudessa ja nyt ollaankin jo puolivälinkrouvissa ja voidaan nostaa omaa häntää kun tilastot siltä näyttää. Sen minkä voi jo nyt sanoa, että ollaan jälleen aliarvioitu Tapparaa ja yliarvioitu Kärppiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kylläpä sitä taas nostellaan sitä joukkuetta, joka kykeni voittamaan Kerhon. Selkeä kaava havaittavissa.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
"Kerho-sarjan" jälkeen kuusi peliä pistekeskiarvolla 1,33.
Harmi kun Kärpät ei kohtaa Ilvestä useammin. Voisi tuokin ka hieman parantua.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös